Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi

Data: 2011-12-27 23:39:57
Autor: Janeo
Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
On 27 Gru, 16:04, "rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> wrote:

Z włączonym samą transmisją GSM lokalizacja jest bardzo zgrubna, z dokładnością
do 2km...  Ale co mnie ciekawi -- po włączeniu WiFi dokładność wzrasta
do 20 metrów.
Czego nie wiem, skoro taka dokładność mnie b. dziwi?

Taki sam efekt sprawdzony w drugiej lokalizacji.
A co ma lokalizacja GSM czyli BTS, do internetu ?(WiFi).
A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS) i stąd
różnica. W Google Maps można naocznie się przekonać: niebieski okrąg
to BTS, a jak znika i zostaje kropka to lokalizacja GPS. Pewnie nie
masz połączenia z netem gprs.

Data: 2011-12-28 08:57:04
Autor: JoteR
"Janeo" napisał:

A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS)

Hę? A co ma Wi-Fi do aGPS? Przecież aGPS korzysta z nadajników operatora GSM (o ile udostępnia on taką usługę), a nie hotspotów McDonaldsa.

JoteR

Data: 2011-12-28 07:02:25
Autor: Janeo
On 28 Gru, 08:57, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Janeo" napisał:

> A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS)

Hę? A co ma Wi-Fi do aGPS? Przecież aGPS korzysta z nadajników operatora GSM
(o ile udostępnia on taką usługę), a nie hotspotów McDonaldsa.
No właśnie, Hęę? :-) Coś pomyliłeś.
AGPS nie korzysta z nadajników GSM, o ile one nie służą do przekazania
pliku wstępnego położenia satelitów przez internet gprs. W większości
telefonów można to uzyskać przez WiFi.

Data: 2011-12-30 20:07:44
Autor: radekp@konto.pl
Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
Wed, 28 Dec 2011 07:02:25 -0800 (PST), w
<f7648e07-24f9-4704-9d7a-ad8e9895fc52@t16g2000vba.googlegroups.com>, Janeo
<janeo100@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
AGPS nie korzysta z nadajników GSM, o ile one nie służą do przekazania
pliku wstępnego położenia satelitów przez internet gprs. W większości

W większości przypadków to przez Wifi nic nie uzyskasz, bo nie będziesz miał
dostępu do spota. I w tej większości przypadków dane agps uzyskasz przez gsm
(gprs jak wolisz).

Data: 2011-12-28 16:33:48
Autor: radekp@konto.pl
Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
Tue, 27 Dec 2011 23:39:57 -0800 (PST), w
<2b691ee4-cff6-47aa-905c-4ae32fee2c42@u6g2000vbc.googlegroups.com>, Janeo
> [...]

A co ma lokalizacja GSM czyli BTS, do internetu ?(WiFi).
A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS) i stąd

Po pierwsze -- nie podłączam się do WiFi (tylko je widzę).
Po drugie mam transmisję GSM, więc AGPS i tak mam/mogę mieć nonstop.

różnica. W Google Maps można naocznie się przekonać: niebieski okrąg
to BTS, a jak znika i zostaje kropka to lokalizacja GPS. Pewnie nie
masz połączenia z netem gprs.

Mam. A resztę nt. lokalizacji Wifi wyjaśniono już w innych postach.

Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi