Android - nawigacja Google, której nie ma

Data: 2010-12-03 23:00:02
Autor: Marek
Android - nawigacja Google, której nie ma
Witam,

Mam w telefonie (HTC Desire HD) ikonkÄ™ nawigacji. Uruchamia siÄ™ nawigacja Google po czym pojawia siÄ™ komunikat, że nawigacja  w Mapach Google nie jest dostÄ™pna w tej lokalizacji.

O czego lokalizacjÄ™ chodzi? O PolskÄ™? Nie bardzo rozumiem ten komunikat skoro Polska istnieje w mapach Googlowych.

Data: 2010-12-03 17:07:13
Autor: Pszemol
Android - nawigacja Google, której nie ma
"Marek" <brak@email.com> wrote in message news:idbp9d$5f9$1news.net.icm.edu.pl...
Mam w telefonie (HTC Desire HD) ikonkę nawigacji. Uruchamia się nawigacja Google po czym pojawia się komunikat, że nawigacja w Mapach Google nie jest dostępna w tej lokalizacji.

O czego lokalizacjÄ™ chodzi? O PolskÄ™? Nie bardzo rozumiem ten
komunikat skoro Polska istnieje w mapach Googlowych.

Trzeba było kupić iPhone, nie miałbyś problemów z nawigacją w Polsce :-)

Data: 2010-12-03 23:41:33
Autor: Waldek Godel
Android - nawigacja Google, której nie ma
Dnia Fri, 3 Dec 2010 17:07:13 -0600, Pszemol napisa³(a):

Trzeba by³o kupiæ iPhone, nie mia³by¶ problemów z nawigacj± w Polsce :-)

O, w³asnie. Nie ma nawigacji, nie ma problemów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod±" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2010-12-04 01:08:26
Autor: frank drebin
Waldek Godel wrote:
Dnia Fri, 3 Dec 2010 17:07:13 -0600, Pszemol napisa³(a):

Trzeba by³o kupiæ iPhone, nie mia³by¶ problemów z nawigacj± w Polsce
:-)

O, w³asnie. Nie ma nawigacji, nie ma problemów.

móg³by¶ rozwin±æ o co ci chodzi?

--
Nigdy nie k³óæ siê z g³upcem, ludzie mog± nie dostrzec ró¿nicy.

Data: 2010-12-04 00:31:00
Autor: Waldek Godel
Android - nawigacja Google, której nie ma
Dnia Sat, 4 Dec 2010 01:08:26 +0100, frank drebin napisa³(a):

móg³by¶ rozwin±æ o co ci chodzi?

A co tu rozwijaæ? Gejfon, w odró¿nieniu od Androida przychodzi bez ¿adnej
nawigacji, tylko Google Maps.
Nawigacjê trzeba sobie dopiero kupiæ.
Zarówno symbianowe Nokie jak i Androidy z Froyo bij± tutaj iPhone na g³owê.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2010-12-03 21:44:31
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:zuf7ocfz7wck$.dlglepper.institute.com...
[...]

Ale¿ nawigacja w postaci wytaczania trasy i pokazywania
Twojej aktualnej pozycji na trasie jak najbardziej jest w iPhone.
A ¿e nie dzia³a dok³adnie tak samo jak w modu³ach GPSowych
s³u¿±cych tylko do nawigacji - co z tego? Mi to wystarcza aby
zorientowaæ siê jaka jest najlepsza trasa z punktu A do pktu B
w obcym mie¶cie - prowadzenie za r±czkê jest dla starych ciotek ;-)

Data: 2010-12-04 10:29:13
Autor: Tomek
Android - nawigacja Google, której nie ma

U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wypoci³:

[...]

Czy ty rozumiesz o co chodzi w tym w±tku? O NAWIGACJÊ, a nie o jakie¶ wytyczanie trasy w srajfonie dla dzieciaków.

Data: 2010-12-04 07:56:19
Autor: Pszemol
"Tomek" <tomaa33@wytnijtowp.pl> wrote in message news:idd1le$cee$1news.onet.pl...
[...]

Po co te emocje, Tomku? Nie wzi±³e¶ dzi¶ pigu³ki na nerwy? :-)

Data: 2010-12-04 20:55:49
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-04 10:29, Tomek pisze:

[...]

Tomus.... moj ty platny klakierze Microsoftu... pogadajmy o nawigacji w WP7 troszke ....  ach... no tak ... zeby tylko dokopac iphonowi nawet SYmbiana nagle z Waldkiem pokochaliscie. Zalosne trole

Data: 2010-12-06 12:07:01
Autor: Tomek
Android - nawigacja Google, której nie ma

U¿ytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisa³

Tomus.... moj ty platny klakierze Microsoftu... pogadajmy o nawigacji w WP7 troszke ....  ach... no tak ... zeby tylko dokopac iphonowi nawet SYmbiana nagle z Waldkiem pokochaliscie. Zalosne trole

We¼ pigu³ki. Na temat windowsowych telefonów nie wypowiadam siê, a symbiana u¿ywam pocz±wszy od nokii 7650 sprzed kilku lat. Wiêc nie "nagle pokochali¶cie" jak ju¿. I sam jeste¶ ¿a³osny tworz±c jak zwykle swoje teorie spiskowe.

Data: 2010-12-04 20:54:44
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-04 01:31, Waldek Godel pisze:
[...]

ZNowu robisz z siebie debila Wladziu.... a z jaka nawigacja przychodzi Android.... albo Nokia... masz na mysli te wersje demo lite ?

Zarówno symbianowe Nokie jak i Androidy z Froyo bij± tutaj iPhone na g³owê.

Bo nie maja nawigacji ? Zalosne.... ale czemu tym razem pominales swoja nekrofilska milosc i nie opowiesz nam o nawigacji na nia ?

Data: 2010-12-05 00:25:22
Autor: atm
Android - nawigacja Google, której nie ma
Przy okazji - szukalem alternatywnych programow, swego czasu bylo info
o Ndrive, mial byc pakiet map dla Europy Srodkowej za ok. 39E
czyli dosc sensowna cena. Niestety na stronie producenta nie ma takiego zestwu, zatem aby miec PL i GER trzeba kupic EU Wskochnia i Zachodnia...
Swoja droga jak oceniacie Ndrive?

Data: 2010-12-04 00:30:53
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 00:07, Pszemol pisze:

Trzeba było kupić iPhone, nie miałbyś problemów z nawigacją w Polsce :-)

Albo Nokię (np. 5800) ... którą właśnie sprzedałem. Skoro poruszasz wątek, iPhon'a ma mój kumpel. Bawiłem się trochę tym urządzeniem jakiś czas temu. Zdumiało mnie, że zapomniano w nim o tym, że ma być również telefonem. Absurdalna była niemożność wysłania MMS'a plus parę innych spektakularnych braków, które zredukowały go do mobilnej konsoli do gier. Wtedy odpuściłem sobie tą markę. Być może coś się zmieniło od tamtego czasu ale mój dystans pozostał - nie mam czasu na zabawę.

A wracając do wątku, to zanim kupiłem HTC, to poczytałem o tym co Google piszą o nawigacji swojej. Oglądałem filmy video i stwierdziłem, że to jest nowy wymiar nawigowania. Zapomnieli tylko dodać, że w Polsce nie działa. Nawet nie zakładałbym, że mogą limity terytorialne narzucać.

Data: 2010-12-03 21:47:36
Autor: Pszemol
"Marek" <brak@email.com> wrote in message news:idbujn$ffi$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Jesteś pewny że to był iPhone?
Nie wiem jak starsze modele, ale mam iPhone 4 i jest w nim wszystko
co wymieniłeś, plus video telefon nazywany tam "FaceTime".
Mogę sobie załadować Skype czy Fringa i używać VoIPa takiego jak ipfone.pl.

[...]

No jasne, bo z pewnością mapy Mozambiku czy Afganistanu są tak samo
dobrze opracowane jak mapy USA :-)))) Limity terytorialne sÄ… niestety faktem.
Producent miał tu ewidentny wybór - wejść z produktem na rynek z mapami
USA lub nie wejść wcale jeśli miałby czekać na mapy całego świata...

Data: 2010-12-04 09:55:59
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 04:47, Pszemol pisze:
Jesteś pewny że to był iPhone?

Tak, kumpel jest w nich zakochany :-)

Nie wiem jak starsze modele, ale mam iPhone 4

Niedawno zmienił na czwórkę również - wie wiem jaką wersję miał poprzednio.

No jasne, bo z pewnością mapy Mozambiku czy Afganistanu są tak samo
dobrze opracowane jak mapy USA :-)))) Limity terytorialne sÄ… niestety
faktem.

No chwila moment: mapa Polski jest opracowana. Jeśli działałoby przesuwanie mapy zgodnie z bieżącą lokalizacją, to mógłbym sobie nawigować po całym kraju. Mało tego: wyznaczanie trasy działa również. Rysuje się ona na mapie, punkty są opisane włącznie z etykietami "np. skręć lekko w prawo" itp. Funkcje wyszukiwania głosowego i inne zaawansowane również działają.

Data: 2010-12-04 07:52:23
Autor: Pszemol
"Marek" <brak@email.com> wrote in message news:idcvnb$a8r$1news.net.icm.edu.pl...
W dniu 2010-12-04 04:47, Pszemol pisze:
Jesteś pewny że to był iPhone?

Tak, kumpel jest w nich zakochany :-)

Nie dziwię się mu bo to świetny smartfon.

Nie wiem jak starsze modele, ale mam iPhone 4

Niedawno zmienił na czwórkę również - wie wiem jaką wersję miał poprzednio.

Wersja 3 też miała SMSy i MMSy.

[...]

Przesuwanie mapy rzeczywiście nie działa automatycznie - to fakt.
Ale wystarczy nacisnąć ikonkę bieżącej lokalizacji i mapa Ci się
wycentruje na niebieskiej kropce reprezentujÄ…cej TwojÄ… lokalizacjÄ™..
Dodatkowo masz ikony "następny/poprzedni" gdzie przesuwasz
mapę do następnego/poprzedniego skrzyżowania gdzie masz kręcić.
Ja sobie radziłem z tym bardzo dobrze.

Data: 2010-12-04 18:35:00
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 14:52, Pszemol pisze:

[...]

O rany...heh... no właśnie to nazywam brakiem nawigacji :-) Nawigacja ma gadać i z wyprzedzeniem informować gdzie skręcić i na co uważać (łącznie z radarami). Na żadnych skrzyżowaniach nie chcę angażować umysłu klikaniem i czytaniem. To nie dogadaliśmy się. U mnie taka funkcjonalność nazywa się mapą (Google) a nawigacja to zupełnie coś innego.

Data: 2010-12-04 10:38:06
Autor: Waldek Godel
Android - nawigacja Google, której nie ma
Dnia Fri, 3 Dec 2010 21:47:36 -0600, Pszemol napisa³(a):

Producent mia³ tu ewidentny wybór - wej¶æ z produktem na rynek z mapami
USA lub nie wej¶æ wcale je¶li mia³by czekaæ na mapy ca³ego ¶wiata...

Ju¿ na pms pokazywa³e¶, ¿e dziury w twojej wiedzy wielko¶ci wielkiego
kanionu nie przeszkadzaj± ci fachowo siê wypowiadaæ, a wielka szkoda.
Google navigation korzysta z tych samych map, które widaæ w Google Maps
Fakt udostêpnienia nawigacji lub nie zale¿y od wy³±cznego widzimisiê firmy
i jej niezrozumia³em strategii rynkowej.

A dok³adnie zalezy to od tego, ¿e produkty Google uznawane przez miliony
naiwnych za darmowe, takimi nie s±. Jedyn± róznic± jest to, ¿e nie p³aci
siê pieniêdzmi, ale swoj± prywatno¶ci±. Google grzebie w mailach,
dokumentach, zbiera dane o tym kto i gdzie siê porusza, ¿eby mu pokazywac
lepiej spersonalizowane p³atne reklamy. Oferuje te¿ p³atne wersje us³ug dla
firm. Sprzeda¿ p³atnych wersji wymaga infrastruktury w kraju, w którym jest
to oferowane - dzia³u sprzeda¿y, fakturowania, wsparcia technicznego itp.
Widocznie w Polsce wcia¿ nie maj± do zaoferowania produktów
wykorzystuj±cych dane zebrane poprzez szpiegowanie u¿ytkowników Google
navigation. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Pawe³ "robbo" Kamiñski
aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-12-04 07:55:17
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:sktehx0vfxa5.dlglepper.institute.com...
[...]

To tylko Twoja bujna wyobra¼nia, Waldku.

I to jest bardzo logiczne wyja¶nienie.

Data: 2010-12-04 17:08:26
Autor: J.F.
On Sat, 4 Dec 2010 10:38:06 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Jakos tak przez poprzednie lata nie przeszkadzalo im to dzialac (w
innym obszarach) na calym swiecie. Wyszukiwarke mozna bylo w Polsce
uruchomic, polskie strony przeszukiwala, a wtedy nawet polskiego biura
nie mieli. Tylko w nawigacji jak widac inaczej.

Ale to czasem bywa ze sa rozne zastosowania - np dostawca map chce
inna kwote jesli ma sluzyc do pokazywania na www, a inna jesli do
nawigowania w samochodzie.

J.

Data: 2010-12-04 18:49:10
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 11:38, Waldek Godel pisze:
[...]

St±d pewnie moje zaskoczenie faktem niemo¿no¶ci uruchomienia nawigacji mimo i¿ mapy s± dobrze opracowane na pierwszy rzut oka. Kompletnie niezrozumia³a polityka Googli. Znów marketing staje siê zaka³± w rozwoju cywilizacji.

Przy okazji odkry³em w³a¶nie konkurencyjn± nawigacjê w telefonie. Nazywa siê to "panel samochodowy". Jest tam m.in. funkcja "miejsce docelowe". Jednak¿e za mapy trzeba zap³aciæ parê euro nie wiadomo komu i co to za firma w ogóle. Czy ma to co¶ wspólnego z Google? Orientujesz siê mo¿e w temacie?

Data: 2010-12-04 20:52:25
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Powiedzial fan Microsoftu ktory .... trzyma wszystko w chmurce co dotyczy jego produktow z telefnami wlacznie i przy nich google to dobry wujek. O tym iz pol systemu Windows 8 bedzie tam nie wspomne

Data: 2010-12-04 11:21:50
Autor: Wojciech Nawara
[...]

Nie "nazywany tam facetime", bo facetime to wideorozmowy JEDYNIE pomiędzy iPhone'ami i JEDYNIE w zasięgu WiFi. iPhone nadal nie obsługuje "klasycznych" wideorozmów w sieciach 3G+.

Data: 2010-12-04 07:53:52
Autor: Pszemol
"Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> wrote in message news:idd4nq$en6$1kushnir.sileman...
[...]

Myślę że wynika to wyłącznie z niechęci AT&T do obciążenia ich
zapchanych już i tak łączy. Video na kliencie Skype też nie działa...
To raczej wina sieci niż telefonu. A że telefon jest oferowany
przy współpracy z siecią no to są wprowadzone ograniczenia.

Data: 2010-12-05 02:00:55
Autor: animka
W dniu 2010-12-04 11:21, Wojciech Nawara pisze:
[...]

A mój telefon za złotówkę LG GT505 obsługuje. Obsługuje nawet nawigację (3 m-ce mam za darmo łącznie z transmisja danych) i WiFi oraz nagrywanie rozmów :P

--
animka

Data: 2010-12-04 00:39:12
Autor: ToMasz
Marek pisze:
[...]

dajno jakiś link do filmika jak działa nowy wymiar nawigowania. Mnie
najbardzie pasował nav4all, który nie pokazywał niczego zbędnego - tylko
strzałki, pasy ruchu, i odzywał sie tylko wtedy gdy trzeba.

ToMasz

Data: 2010-12-04 09:42:59
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 00:39, ToMasz pisze:

dajno jakiś link do filmika jak działa nowy wymiar nawigowania. Mnie
najbardzie pasował nav4all, który nie pokazywał niczego zbędnego - tylko
strzałki, pasy ruchu, i odzywał sie tylko wtedy gdy trzeba.

http://www.google.com/mobile/navigation/

A tu masz zupełnie inną koncepcję. Bardzo dobrze spisuje się sterowanie głosem - co prawda ogranicza się u mnie do map, bo nawigowanie jest zablokowane. Np. mówię "pizza Gdynia" i pokazuje mi najbliższe pizzerie w mojej lokalizacji. Jednym przyciskiem mógłbym uruchomić nawigację do wskazanej. Z kolei gdy turystycznie udałem się w jakieś miejsce, to mogę nanieść lokalizacje ciekawych punktów i opisy z Wiki. Mam kilka różnych warstw jakie mogę włączać lub nie: Wiki, ukształtowanie terenu, lokalizacje znajomych (udostępniających swoje położenie), informacje o pasach ruchu i parę innych. Jeśli już jadę i zajdzie potrzeba wskazania w najbliższej lokalizacji określonych typów punktów (np. restauracje, stacje benzynowe) to natychmiast poda mi listę i mogę szybko zmodyfikować trasę. Przy bardziej kłopotliwych miejscach mogę zobaczyć widok ulicy.

Tego zwykła nawigacja nie zrobi.

Data: 2010-12-04 15:35:41
Autor: atm
On 2010-12-04 00:30, Marek wrote:
W dniu 2010-12-04 00:07, Pszemol pisze:

Trzeba było kupić iPhone, nie miałbyś problemów z nawigacją w Polsce :-)

Albo Nokię (np. 5800) ... którą właśnie sprzedałem.

Widze ze w temacie nawigacji wyglada to na zasadzie: rybki albo akwarium. Dla moich potrzeba Ovi maps w zupelnosci wystarcza. Szkoda, ze nie ma odpowiednika na Androida. Mozna oczywiscie kupic soft, ale jesli jego wykorzystanie bedzie znikome to mija sie taki zakup z celem.
Tutaj jest sporo na temat nawigacji pod Androida:
http://forum.android.com.pl/f34/wyba-r-nawigacji-2662/
Co prawda watek nienajswiezszy ale chyba wiele nie zmienilo sie w tej kwestii.
Pozdrawiam

Data: 2010-12-04 14:44:10
Autor: Waldek Godel
Android - nawigacja Google, której nie ma
Dnia Sat, 04 Dec 2010 15:35:41 +0100, atm napisa³(a):

Widze ze w temacie nawigacji wyglada to na zasadzie: rybki albo akwarium. Dla moich potrzeba Ovi maps w zupelnosci wystarcza. Szkoda, ze nie ma odpowiednika na Androida. Mozna oczywiscie kupic soft, ale jesli

Odpowiednik na Androida istnieje, wystarczy przeczytaæ ten w±tek. Google
navigation powinno byæ nied³ugo dostepne w Europie poza UK.

Ale s± jeszcze problemy - Google navigation jest nawigacj± online. OVI maps
jest w lepszej sytuacji, bo ma Map downloader i mo¿e pracowaæ offline.
Wystarczy poje¼dziæ trochê z Google maps (¿eby tylko pokazywa³o pozycjê) i
bêdzie mo¿na zobaczyæ z czym siê wi±¿e u¿ywanie nawigacji online -
notoryczne klikanie "po³±cz ponownie"
Oprócz tego jest dosyæ oczywiste, ¿e ³atwiej siê bêdzie zgubiæ w jakim¶
zapad³ym Pierdziszewie Dolnym gdzie nie ma dobrego zasiêgu ni¿ we w³asnym
mie¶cie.

OVI maps ma te¿ inny problem o którym juz pisa³em - fatalne wyznaczanie
drogi. W testowym przypadku wymuszaj±c wyliczenie innej trasy w oparciu o
w³asn± wiedzê uzyskalem wyznaczenie trasy szybszej od najszybszej i
krótszej od najkrótszej (co ju¿ samo w sobie jest ¿enuj±ce dla producenta).

Data: 2010-12-04 16:34:10
Autor: atm
[...]

Zgadzam sie, tyle ze problem ten dotyczy w mniejszym lub wiekszym stopniu wszystkich nawigacji. Przejrzalem 6 zakladek watku zamieszczonego wczesniej. Nikt nie wskazal idealnej nawigacji: jedna dobra za granica, druga w Polce, trzecia online najbardziej aktualna ale jak dodales moze tracic polaczenie, poza tym trzeba miec abonament z dostepem do internetu itd. Do moich porzeb Ovi jest akceptowalne, fajne gdyby Google pokusilo sie o podobne rozwiazanie offline ale znajac ich zapal do tworzenia wszystkiego onlione, mozna sobie tylko pomarzyc.
Pozdrawiam

Data: 2010-12-04 19:34:27
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 15:44, Waldek Godel pisze:
> [...]
Wystarczy poje¼dziæ trochê z Google maps (¿eby tylko pokazywa³o pozycjê) i
bêdzie mo¿na zobaczyæ z czym siê wi±¿e u¿ywanie nawigacji online -

Nie wiem na czym to polega ale z Ovi te¿ mia³em ten sam problem. Gdy startowa³em to zawsze trzeba by³o przej¶æ w online bo inaczej przestawa³ nawigowaæ (na Nokii 5800). Gdy wypada³ z zasiêgu mapa robi³a siê przyciemniona i jaki¶ komunikat o braku zapala³ siê, który uporczywie próbowa³em zamkn±æ (reagowa³ z duuu¿ym opó¼nieniem), co czasem skutkowa³o uwisem tej aplikacji. Z takimi do¶wiadczeniami zaczê³o mi byæ obojêtne czy mam online czy offline'ow± nawigacjê. Online daje wiêksze mo¿liwo¶ci, a offline (czasem tylko teoretycznie) mo¿liwo¶æ obs³ugi poza zasiêgiem.

Oprócz tego jest dosyæ oczywiste, ¿e ³atwiej siê bêdzie zgubiæ w jakim¶
zapad³ym Pierdziszewie Dolnym gdzie nie ma dobrego zasiêgu ni¿ we w³asnym
mie¶cie.

Niekoniecznie. W online'owej wersji mo¿na przewidzieæ sytuacje braku zasiêgu i pobraæ z wyprzedzeniem najwa¿niejsze elementy trasy. Mam nadziejê, ¿e to zrobiono w Googlowej wersji.

[...]

Tak. To te¿ wielokrotnie do¶wiadczy³em. Z kolei Google zalecaj± przebycie oceanu kajakiem :-D

Data: 2010-12-04 18:36:49
Autor: Waldek Godel
Android - nawigacja Google, której nie ma
Dnia Sat, 04 Dec 2010 19:34:27 +0100, Marek napisa³(a):

[...]

A wgra³e¶ wcze¶niej mapy Map downloaderem?

Niekoniecznie. W online'owej wersji mo¿na przewidzieæ sytuacje braku zasiêgu i pobraæ z wyprzedzeniem najwa¿niejsze elementy trasy. Mam nadziejê, ¿e to zrobiono w Googlowej wersji.

Czyli ca³y kraj

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka

Data: 2010-12-04 21:10:16
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 19:36, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 04 Dec 2010 19:34:27 +0100, Marek napisa³(a):

A wgra³e¶ wcze¶niej mapy Map downloaderem?

Chyba nie da siê inaczej tego zrobiæ? Zrobi³em to konkretnie z poziomu Ovi Suite/Aktualizacja/Mapy czy jako¶ tak. Gdybym map nie mia³ to nie mog³aby nawigacja dzia³aæ przecie¿ :-)

Czyli ca³y kraj

Je¶li objazdówkê po kraju robisz to pewnie tak :-D
A tak na marginesie to limit domy¶lny na takie rzeczy w HTC jest ustawiony na 50MB.

Data: 2010-12-04 20:15:47
Autor: Waldek Godel
Android - nawigacja Google, której nie ma
Dnia Sat, 04 Dec 2010 21:10:16 +0100, Marek napisa³(a):

Chyba nie da siê inaczej tego zrobiæ? Zrobi³em to konkretnie z poziomu Ovi Suite/Aktualizacja/Mapy czy jako¶ tak. Gdybym map nie mia³ to nie mog³aby nawigacja dzia³aæ przecie¿ :-)

Oczywi¶cie, ¿e mo¿e - jak nie s± wgrane, to ¶ci±ga na bie¿±co online.

Je¶li objazdówkê po kraju robisz to pewnie tak :-D
A tak na marginesie to limit domy¶lny na takie rzeczy w HTC jest ustawiony na 50MB.

OVI maps w HTC??? Od kiedy?

Data: 2010-12-05 15:03:23
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 21:15, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 04 Dec 2010 21:10:16 +0100, Marek napisa³(a):

Oczywi¶cie, ¿e mo¿e - jak nie s± wgrane, to ¶ci±ga na bie¿±co online.

No to dowiadujê siê takich rzeczy po czasie :-) Na pocz±tku gdy zapoznawa³em siê z nawigacj± Ovi - nie wiedzia³em, ¿e mapy nale¿y wgrywaæ najpierw. Efekt tego by³ taki, ¿e je¿d¿±c po mie¶cie wszystko by³o ok, a gdy chcia³em zobaczyæ jak±¶ ulicê poza miejscem, w którym jestem (w Poznaniu konkretnie) to widzia³em tylko jasno szare t³o. Wszystko co mo¿na by³o ustawiæ online - mia³em ustawione. Nawet synchronizacjê z kontem Ovi. Nic nie pomaga³o. Wgra³em wtedy mapy - pomog³o. Tak wiêc nie zawsze chcia³ online sobie pobieraæ. Byæ mo¿e gdybym by³ wtedy w Poznaniu to mo¿e telefon pobra³by ten obszar.

Je¶li objazdówkê po kraju robisz to pewnie tak :-D
A tak na marginesie to limit domy¶lny na takie rzeczy w HTC jest
ustawiony na 50MB.

OVI maps w HTC??? Od kiedy?

Sk±d to pytanie? Zacytujê Twoje s³owa, które komentujê w powy¿szym zdaniu. Nie ma w nich nic o Ovi, a wrêcz przeciwnie - piszesz o nawigacji Googlowej.

"Wystarczy poje¼dziæ trochê z Google maps (¿eby tylko pokazywa³o pozycjê) i bêdzie mo¿na zobaczyæ z czym siê wi±¿e u¿ywanie nawigacji online - notoryczne klikanie "po³±cz ponownie""

Tak wiêc mówimy o tym, ¿e w online'owych nawigacjach da siê zaimplementowaæ preload przynajmniej map i istotnych warstw na podstawie ustalonej trasy po to aby podtrzymaæ ci±g³±¶æ nawigacji. Informacje typu wyprzeda¿e w okolicznych sklepach nie musz± byæ w tym stanie ³adowane. Sama nawigacja powinna funkcjonowaæ. Wszystko zale¿y od woli programistów. Technicznych ograniczeñ brak.

Data: 2010-12-04 21:14:38
Autor: ALEX
W dniu So 4 12 2010 19:36, Waldek Godel pisze:

A wgra³e¶ wcze¶niej mapy Map downloaderem?

Da siê w OM wgraæ czê¶æ Polski, albo czê¶æ jakiego¶ miasta?
Mi siê ta sztuczka uda³a :-D

--
ALEX CloneTrooper
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2010-12-04 19:47:54
Autor: atm
[...]

Nigdy nie mialem tego typu problemu; na dziendobry wybieram prace nwigacji w trybie offline i juz nie pyta o dostep do sieci.

Data: 2010-12-04 21:12:05
Autor: Marek
W dniu 2010-12-04 19:47, atm pisze:

Nigdy nie mialem tego typu problemu; na dziendobry wybieram prace
nwigacji w trybie offline i juz nie pyta o dostep do sieci.

Stosowa³em najnowsz± wersjê systemu i oprogramowania nawigacji a tak¿e map. Teraz i tak nie dojdê ju¿ do przyczyn bo HTC jest w centrum mojego zainteresowania obecnie.

Data: 2010-12-15 02:40:55
Autor: Piotr KUCHARSKI
Android - nawigacja Google, której nie ma
Marek <brak@email.com> wrote:
Niekoniecznie. W online'owej wersji można przewidzieć sytuacje braku zasięgu i pobrać z wyprzedzeniem najważniejsze elementy trasy. Mam nadzieję, że to zrobiono w Googlowej wersji.

Dokładnie tak to jest zrobione. Niestety, jeśli zjedziesz z trasy,
to nie będzie rekalkulacji bez trybu online.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2010-12-03 22:34:23
Autor: Waldek Godel
Android - nawigacja Google, której nie ma
Dnia Fri, 03 Dec 2010 23:00:02 +0100, Marek napisa³(a):

Mam w telefonie (HTC Desire HD) ikonkê nawigacji. Uruchamia siê nawigacja Google po czym pojawia siê komunikat, ¿e nawigacja  w Mapach Google nie jest dostêpna w tej lokalizacji.

O czego lokalizacjê chodzi? O Polskê? Nie bardzo rozumiem ten komunikat skoro Polska istnieje w mapach Googlowych.

u¿yj google i znajd¼ ró¿nicê miêdzy Google Maps a Google Navigation.
Jedno dzia³a w Polsce, drugie nie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2010-12-04 00:36:13
Autor: Marek
W dniu 2010-12-03 23:34, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 03 Dec 2010 23:00:02 +0100, Marek napisa³(a):

u¿yj google i znajd¼ ró¿nicê miêdzy Google Maps a Google Navigation.
Jedno dzia³a w Polsce, drugie nie.

Wiem na czym ró¿nica polega w/g terminologii Googli. Jednak¿e je¶li mam ikonkê o nazwie "mapy" a obok niej inn± o nazwie "nawigacja", to chyba przyznasz mi racjê, ¿e mog³em za³o¿yæ, ¿e Google udostêpni³y nawigacjê. W ¿yciu nie pomy¶la³bym o ograniczeniach terytorialnych i to w stosunku do ¶rodka Europy. Gdy Nokia udostêpni³a nawigacjê - ca³a Europa by³a dostêpna.

Data: 2010-12-04 23:47:14
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/04/2010 12:36 AM, Marek wrote:
W dniu 2010-12-03 23:34, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 03 Dec 2010 23:00:02 +0100, Marek napisał(a):

użyj google i znajdź różnicę między Google Maps a Google Navigation.
Jedno działa w Polsce, drugie nie.

Wiem na czym różnica polega w/g terminologii Googli. Jednakże jeśli mam
ikonkÄ™ o nazwie "mapy" a obok niej innÄ… o nazwie "nawigacja", to chyba
przyznasz mi rację, że mogłem założyć, że Google udostępniły nawigację.
W życiu nie pomyślałbym o ograniczeniach terytorialnych i to w stosunku
do środka Europy. Gdy Nokia udostępniła nawigację - cała Europa była
dostępna.

Wręcz przeciwnie - możesz założyć że kiedy wyjedziesz w miejsce gdzie nawigacja działa, będzie działać :>

M.

Data: 2010-12-05 02:28:32
Autor: animka
W dniu 2010-12-04 23:47, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:
[...]

Ja sobie ustaliÅ‚am tak testowo trasÄ™ z ul. Sobieskiego na JodÅ‚owÄ…. Zamiast mi pokazać najkrótszÄ…  trasÄ™ - ul Bonifacego to wskazaÅ‚ jechanie na okoÅ‚o do ul. GoÅ‚kowskiej, potem już uliczkami. UsÅ‚uga Nawigacja Orange (bo Navifon nie dziaÅ‚a i nie ma jak wywalić tej ikony z telefonu).

--
animka

Data: 2010-12-05 09:15:25
Autor: Pszemol
"animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote in message news:ides8k$udi$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie znam tych ulic, ale czy nawigację miałaś ustawioną na najkrótszą
trasę czy może na najszybszą? Bo ustawienie najszybszej czasem wiedzie
dłuższą drogą ale ulicami z większym limitem prędkości, autostradami, itp.
Sama wiesz, że najkrótsza trasa nie zawsze jest najszybsza.

Data: 2010-12-05 16:18:02
Autor: peter
W dniu 2010-12-03 23:00, Marek pisze:
[...]

Wejdz sobie na formum androida pl
wpisz "google nawigacja" w wyszukiwarce
znajdziesz odblokowana wersje na polske, nazywa sie map brut
Instaluje sie obok oficjalnych map i navigacji
Jak bys sie jeszcze zastanawial dlaczego nie mozna sciagnac z oficjalnej strony, google earth, to tez tam znajdziesz...

Data: 2010-12-05 19:18:13
Autor: Marek
W dniu 2010-12-05 16:18, peter pisze:
[...]

Dzięki ! :-)
Do czego to doszło aby "crack'ować" bezpłatne aplikacje :-D

Android - nawigacja Google, której nie ma