Android - nie wszystko zloto co sie swieci

Data: 2011-03-30 21:20:55
Autor: atm
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
Data: 2011-03-30 23:19:24
Autor: AL
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
W dniu 2011-03-30 21:20, atm pisze:
http://palmtop.pl/75209/ciemna-strona-androida/

o tak, zgadzam sie, ale autor zapomnial, ze androida latwo mozna oswoic.
Mam akurat G1/HTC Dream (wspomniany w tym artykule) z malymi zmianami:
- root
- wgrany Android 2.2.1 (orginalnie byl 1.6)
- podbity procesor na 614MHz  (z 528MHz )

nie jest to 'ferrari' (nie porywa szybkoscia), ale powiedzialbym, ze to 'czolg' - przejdzie przez wszystko dzieki mozliwosciom obslugi i konfiguracji (do moich potrzeb czysto uzytkowych calkowicie wystarcza).

Malo pamieci?
Co za problem 'oszukac' system - obecnie mam zainstalowanych ok 512MB aplikacji i w telefonie wciaz ponad 20MB wolnej pamieci RAM (przypomne, ze ten telefonik mial 100MB RAM, z czego 60% zajal mi nowy system 2.2.1)
Rozwiazanie: dodatkowa partycja na karcie na instalacje programow (tak jakby byly w pamieci wewnetrznej) i programik Link2SD.
(2.2.1 mimo mozliwosci instalacji programow na /sdcart, robi to niezbyt udanie pozostawiajac w pamieci telefonu wciaz simieci - wiec jesli ktos ma problem to zachecam do skorzystania z wyzej opisanej metody)

Laczenie sie z internetem bez wiedzy uzytkownika?
Nigdy sie to mi nie zdarzylo (mimo, ze mam wykupiony pakiet danych, to staram sie wlaccac dostep do sieci tylko jak potrzebuje) - wystarczy z glowa instalowac i skonfigurowac aplikacje (android pozwala sobie latwo skonfigurowac, by wlaczac te opcje jednym kliknieciem w ekran - bez wchodzenia do menu).

Na markecie jest sporo smieci - a wlasciwie programikow, ktore sa akurat mi nie przydatne (wiec nazyam je 'smieci' - aczkolwiek byc moze ktos bedzie z nich zadowolony).  Ale spokojnie mozna znalezc prawdziwe perelki - za darmoche lub pare groszy (i to naprawde nie jest drogie).

Dodatkowo jest jeszcze AppBrain, w ktorym rowniez mozna znalezc ciekawe programiki na androida, ktore nie sa w markecie z roznych wzgledow.

Nagrywanie filmow, hmmm - na moim G1 nie odczuwam tego problemu - aczkolwiek nie uzywam tej 'funkcjonalnosci' gdyz jakosciowo nie zachwyca. Czasami zdarza sie, ze uzywam G1 jako kamery IP.

Co do zamulania systemu na starcie - to jest wiele programow, ktore skutecznie z tym walcza.  Rowniez czyszczenie pamieci cache czy danych aplikacji nie przysparza trudnosci (polecam np.aCCleaner)

Synchronizacje mozna zrobic i na lokalny komputer i z googlem. Nie jestesmy skazani wylacznie na wielkiego brata (MyPhoneExplorer)

Pozatym pare aplikacji typu must have wystarczy doinstalowac, by zwiekszyc szybkosc i funkcjonalnosc telefoniku.
Jedynie nad czym ubolewam to slabo jeszcze rozwiniete funkcje PIM (czyli kalendarza) w porownaniu np. do tego co bylo w PalmOS.

Z dod. programikow  narzedziowych, ktore polecilbym:
DolphinBrowser HD - przegladarka www (z flashem)
Process Monitor - do zarzadzania telefonem (polecam sie zapoznac - ma fajne funkcje prezentacji graficznej + jednoczesnie jest task killerem)
Titanium Backup - nazwy nie trzeba tlumaczyc
Sipdroid - do voipa
ConnectBot do telnetu i ssh
DroidFTP do ftp
GhostCommander do plikow (moim zdaniem lepszy od Astro)
NoteEverything - do zarzadzania notatkami
PowerSearch - przeszukuje urzadzenie na wskros (podobnie jak w PalmOS, ale duzo wolniej niestety)
S2 Calendar - jako rozszerzenie tego wbudowanego (jako jedyny chyba potrafi przedstawic caly rok na jednym ekranie)
iReader - IMHO najlepszy reader ebookow
DropBox - kto korzysta ten wie do czego to sluzy
CamScanner
DocumentToGo - zgodny z nowymi formatami Office'a (i chyba jedyny platny z w/w)
i wiele, wiele innych programikow.

Ja uwazam, ze Android ma potencjal.
Nokia - skoro zaprzestaje prac nad nastepca Symbiana i przejscie na strone Windowsa - popelnia blad i bedzie to poczatek konca swietnosci tej firmy
iPhone - fajny ale IMHO za bardzo zmkniety system i wmawiajacy na sile uzytkownikow, ze jest najlepszy bo ... najdrozszy'.

Android to jednak odmiana linuxa (kto zrootowal system i przejzal pliki konfiguracyjne tego systemu - ten nie ma najmniejszej watpliwosci o tym).  Android powoli zdobywa rowniez swiat dotad stworzony przez iPoda - czyli swiat tabletow (juz teraz Galaxy jest z procesorem dwukorowym, a motorola zapowiada jeszcze w tym roku procesor 4-ro korowy w tablecie - z androidem na pokladzie oczywiscie)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-31 13:09:15
Autor: atm
[...]

Dzieki za obszerne info, przetestuje czesc nieznanych mi wczesniej aplikacji.
Wrzucenie linka tutaj mialo byc przeciwwaga dla "plucia" na iOS.
Zarowno zarzuty z artykulu jak i Twoje patenty na usprawnienie pracy
pod Androidem pokazuja, ze daleko temu systemowi do doskonalosci.
Dla mnie na chwile obecna jest to najsensowniejszy obecnie wybor,
no chyba, ze znowu doswiadcze jakichs atrakcji to sprzedam SGS i wroce
do ziemniaka - Nokii 5800. Brzydki, kinetic scrolling przypomina
kolo rowerowe z wlozonym kijem w szprychy, ale wszystkie funkcje telefoniczne sa ergonomicznie rozwiazane, nawigacja gratis i bateria trzyma wiecznosc w porownaniu do androidowej konkurencji (fakt, czesiowo wynika to paskudnych aplikacji, ktore nie zachecaja do korzystania)

Data: 2011-03-31 06:56:16
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:in1nct$28c$1news.onet.pl...
[...]

I wyglada na to, ze nie ma w nim mechanizmów aby mialo byc lepiej.
Tylko czekac kiedy bedzie trzeba kupowac programy antywirusowe
na Androida :-)

[...]

A czemu pomijasz przy wyborze - dla mnie - sensowniejszy iOS?

Data: 2011-03-31 14:48:59
Autor: atm
On 2011-03-31 13:56, Pszemol wrote:
[...]

Oj, wywolasz wilka z lasu ;]
Chyba dla wiekszosci uzytownikow Android wyjety z pudelka wymaga dopracowania dodatkowymi aplikacjami aby system chodzil jak nalezy.
Moze sie okazac, ze iOS po wyjeciu z pudelka zachowuje sie sprawniej, ale jako ze nie mialem iPhonea nie potrafie porownac zblizonych parametrami urzadzen.
Do przedwczoraj myslalem bardzo powaznie o zrootowaniu SGS tylko i wylacznie z powodu dlugiego uruchamiania aplikacji i ogolnie lagfixa.
Jednak update do 2.2.1 swietnie rozwiazal ten problem.

Czy po jailbreaku mozna zainstalowac jakas aplikacje, ktora
zaoferuje cos zblizonego do widgetow?
Swoja droga to dosc specyficzne zagranie Appla - na duzych systemach to oni spopularyzowali widgety, ktore nastepnie MS zgapil, w iOS zas sobie je odpuscili.

Data: 2011-03-31 08:20:28
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:in1t7u$t6p$1news.onet.pl...
A czemu pomijasz przy wyborze - dla mnie - sensowniejszy iOS?

Oj, wywolasz wilka z lasu ;]

No bo w swojej wyliczance wydaje sie ze pominales oczywista
mozliwosc w postaci tego popularnego systemu...

Chyba dla wiekszosci uzytownikow Android wyjety z pudelka wymaga dopracowania dodatkowymi aplikacjami aby system chodzil jak nalezy.

I to jest powazny minus, bo iOS jest w pelni funkcjonalny
od razu wyjety z pudelka.

Moze sie okazac, ze iOS po wyjeciu z pudelka zachowuje sie sprawniej, ale jako ze nie mialem iPhonea nie potrafie porownac zblizonych parametrami urzadzen.

To zaluj.

Do przedwczoraj myslalem bardzo powaznie o zrootowaniu SGS tylko i wylacznie z powodu dlugiego uruchamiania aplikacji i ogolnie lagfixa.
Jednak update do 2.2.1 swietnie rozwiazal ten problem.

To jest ogólny próblem z tymi androidami jakie mialem w reku,
ze nie ma natychmiastowej reakcji na dotyk ekranu - jest ten
ulamek sekundy w którym zastanawiasz sie czy nacisnales
ekran wystarczajaco mocno i system jest po prostu mulasty
i trzeba poczekac, czy moze nie dotknales mocno i trzeba jeszcze
raz. Zwykle reakcja pojawia sie w momencie gdy juz zblizam
palec aby dotknac ekranu ponownie :-)
W iPhone 4 którego uzywam od lata ubieglego roku reakcja
na dotyk ekranu w systemie jest NATYCHMIASTOWA, nie
ma zajakniecia sie.

Czy po jailbreaku mozna zainstalowac jakas aplikacje, ktora
zaoferuje cos zblizonego do widgetow?

Nie rozumiem pytania.

Swoja droga to dosc specyficzne zagranie Appla - na duzych systemach to oni spopularyzowali widgety, ktore nastepnie MS zgapil, w iOS zas sobie je odpuscili.

Co to jest "widget" i czym sie to rózni od programu (aplikacji)?

Data: 2011-03-31 15:35:40
Autor: atm
On 2011-03-31 15:20, Pszemol wrote:
[...]

Teraz jest ok, SGS smiga az milo - tak jak opisales reakcje iPhone'a

Czy po jailbreaku mozna zainstalowac jakas aplikacje, ktora
zaoferuje cos zblizonego do widgetow?

Nie rozumiem pytania.

Widgety to aplikacje przypinane do pulpitow, dzieki czemu nie musisz uruchamiac zadnej aplikacji zeby sprawdzic pogode, kalendarz, program tv
czy cokolwiek innego przypniesz. Swego czasu Waldek wspomnial, ze to ogromna slabosc iOS, jest w tym sporo racji. To swietne rozwiazanie o czy wie rowniez Stefan oferujac ta funkcjonalnosc na MacOS.
Wspomnialem o jailbrake'u bo standardowo iOS nie ma tej funkcjonalnosci.

Mam pytanie: czy mozesz wymienic 3 niedostaki, wady, niedorobki iPhone 4? ;]

Data: 2011-03-31 09:54:31
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:in1vvf$a5m$1news.onet.pl...
[...]

Wspomniales o kalendarzu - na ekranie startowym iPhone masz date,
ikona programu kalendarza zmienia swój numer pokazujac dzien miesiaca.
To chyba taki rodzaj widgeta jesli dobrze ta idee rozumiem...
Innym przykladem moze byc ikona statusu naladowania baterii...

Szczerze mówiac nie widze zalety takiego systemu widgetów.
Wiekszosc rzeczy jaka wymieniles jest dostepna w iPhone pod
jednym (doslownie jednym) kliknieciem guzika na ekranie...
Klikasz w ikone programu pogody i masz na calym ekranie
prognoze pogody na tydzien w wybranym wczesniej miejscu.
Klikasz w ikone programu kalendarza i masz plan na dzis...
Nie widze powodu dla którego mialbym dzielic ekran miedzy
kilka takich "widgetów" i aby siedzialy caly czas na ekranie...
Jakos mnie to nie bawi. Cenie sobie bardziej fakt, ze jak taka
aplikacja wykorzysta caly ekran to mam wiecej informacji
i ta informacja jest lepiej zaprezentowana, w czytelny sposób.

Ale moze to jest moja personalna preferencja - na desktopie
tez wylaczam te widgety bo tylko zajmuja niepotrzebnie miejsce
na ekranie... Nie wiem, moze nie mam jakichs natrectw aby miec
koniecznosc spogladania co 2 minuty na prognoze pogody?

Mam pytanie: czy mozesz wymienic 3 niedostaki, wady, niedorobki iPhone 4? ;]

Potrafie wymienic tylko dwie:
1. Brak obslugi flasha
2. Brak obslugi windowsianych ActiveX (to dotyczy zreszta wszystkich telefonów)

Nad trzecia staram sie zastanowic ale nic mi do glowy
nie przychodzi. To sa jedyne dwie rzeczy które mi brakuja
w iPhone.

Data: 2011-03-31 15:51:36
Autor: atm
[...]

Sa widgety (pierwsze lepsze googlanie):
http://www.iphone-tips-and-advice.com/iphone-widgets.html

Data: 2011-03-31 10:00:51
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:in20ta$dvt$1news.onet.pl...
[...]

Widze o co Ci chodzi. Zupelnie mnie to nie jara...
Wszystko co mi potrzebne mam pod jednym kliknieciem.

Data: 2011-03-31 13:34:45
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-03-31 13:09, atm pisze:

[...]

Wiesz, ja przerobilem chyba wszystkie smarty (poza ios, ktorego nie potrafie obslugiwac) - winde, andka, symbiana, palm os'a i powiem tyle - po 2 dniach uzywania androida nie potrafilem sobie wyobrazic powrotu do wczesniejszych osow - tutaj wszystko dziala tak jak nalezy.

Jezeli ktos twierdzi inaczej - patrz to, co u mnie w przypadku ios'a - nie umiem, nie chce sie naumiec ;)

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

Data: 2011-03-31 06:57:22
Autor: Pszemol
"Mikołaj Jopczyński" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote in message news:in1osm$8t8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak długo używałeś iPhone i czego nie umiałeś w nim zrobić?
To jest o tyle ciekawe, że tam wszystko jest proste jak drut...

Data: 2011-03-31 14:32:13
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-03-31 13:57, Pszemol pisze:
[...]

Jakies 10minut ;) po prostu nie jest dla mnie to system intuicyjny - albo moze inaczej - jest "zbyt" intuicyjny ;)

Data: 2011-03-31 08:14:40
Autor: Pszemol
"Mikołaj Jopczyński" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote in message news:in1s8e$jog$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie napisałeś czego nie umiałeś w nim zrobić...

10 minut to trochę za mało czasu aby móc cokolwiek powiedzieć
o urzÄ…dzeniu...

Data: 2011-03-31 16:30:03
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-03-31 15:14, Pszemol pisze:
[...]

Powiem tak, czulem sie tak jak na maku - rzeczy ktore dla mnie byly oczywiste nie dzialaly tak jak bym sie tego spodziewal - dlatego odlozylem i nie bawilem sie wiecej ;)

Data: 2011-03-31 09:43:25
Autor: Pszemol
"Mikołaj Jopczyński" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote in message news:in235c$bqk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ciągle brak konkretów - co nie działało tak jak się tego spodziewałeś?
Dotykanie ekranu nie uruchamiało aplikacji/programów?
Konfiguracja konta pocztowego lub wifi była jakaś niejasna?
Rzuć garść konkretów, bo samo "czułem się jak na maku" nic
nam nie mówi i sugeruje że masz po prostu uprzedzenia i tyle.

Widzisz - ja nigdy na maku wcześniej nie pracowałem, ale nie
miałem najmniejszych problemów aby w swoim iPhone
wywołać wszystkie opcje jakie tylko mi były potrzebne...
a jakoÅ› specjalnie mÄ…dry nie jestem, stÄ…d ciekawi mnie
co takiego Ty próbowałeś zrobić że Ci się nie udało...

Data: 2011-03-31 18:54:16
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-03-31 16:43, Pszemol pisze:

[...]

Np powrot do glownego menu ;)

Wiecej grzechow nie pamietam bo bylo to jakies 2l temu.

Data: 2011-03-31 14:38:28
Autor: Pszemol
"Mikołaj Jopczyński" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote in message news:in2bjq$8e5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Chodzi Ci może o naciśnięcie tego jednego, okrągłego
guzika na przodzie telefonu? :-))))

Wiecej grzechow nie pamietam bo bylo to jakies 2l temu.

Acha, to radzę Ci abyś pomacał sobie nowego iPhone 4,
bo w stosunku do tej wersji która była dostępna 2 lata
temu to jest jak niebo a ziemia. Nie bez powodu ja kupiłem
iPhone dopiero w lecie zeszłego roku - poprzednie wersje
iPhone to nie było to co jest teraz: masz dużo szybszy
CPU, dużo lepszy ekran o bardzo dużej rozdzielczości, itp.

Data: 2011-04-01 08:17:06
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-03-31 21:38, Pszemol pisze:
[...]

Mysle, ze predko nie bede chcial nawet sprobowac.

Android u mnie zadomowil sie na dobre. Obecnie HTC Desire Z.

Data: 2011-04-01 07:25:12
Autor: Pszemol
"Mikołaj Jopczyński" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote in message news:in3ql3$i3g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Masz uprzedzenia, niestety.

Data: 2011-04-02 01:28:12
Autor: AL
W dniu 2011-04-01 14:25, Pszemol pisze:
[...]

mam porownanie to co na iP4 (kolega w pracy) i to co na Androidzie mozna zrobic - i nie mam na mysli tylko to co dostarczane jest z telefonem z to co z nim mozna zrobic zwiekszajac jego funkcjonalnosc (gry i aplikacje do zabawy mnie nie interesuja).

Zalezy mi jedynie na sprawach biurowo-biznesowych-narzedziowych.

iP4 jest super hiper - do dzwonienia i rozrywki ogolnie pojetej, ale nie do pracy z telefonem jako mini-komputerkiem przenosnym.

Dlatego tez oba systemy pewnie beda miec inne grupy odbiorcow i kazda bedzie trzymac sie swoich racji - wiec nie ma co wywyzszac jednego systemu nad drugim.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-03 07:52:35
Autor: Pszemol
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
U¿ytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisa³ w wiadomo¶ci news:in5n2d$25c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z ciekawo¶ci wiêc zapytam, czego z tej dzia³ki nie masz w iPhone 4?

[...]

Zrozumia³bym, gdyby ta opinia mia³a porównywaæ iPhone do telefonu
z Windows Mobile, bo ten drugi ma pakiety Outlook, Office i inne
aplikacje biurowe, ale Android? Masz jak±¶ aplikacjê pod Androida
co otworzy³aby plik Excela lub Accessa i nie tylko pokaza³a dane
w siatce/tabeli ale równie¿ mo¿na by³o odpaliæ skrypty VBA, dialogoboxy?
Bo OpenOffice jest cool i w ogóle, ale do powa¿nej pracy z plikami Excela
siê nie nadawa³ parê lat temu jak sprawdza³em, bo nie obs³ugiwa³ skryptów.
Czy co¶ siê zmieni³o od tamtego czasu?

Data: 2011-04-03 23:59:33
Autor: Piotr KUCHARSKI
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:
Zalezy mi jedynie na sprawach biurowo-biznesowych-narzedziowych.
Z ciekawości więc zapytam, czego z tej działki nie masz w iPhone 4?

Klawiatury.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2011-04-06 14:19:57
Autor: Pszemol
"Piotr KUCHARSKI" <nospam@42.pl> wrote in message news:inb1l5$b84$4node2.news.atman.pl...
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:
Zalezy mi jedynie na sprawach biurowo-biznesowych-narzedziowych.
Z ciekawości więc zapytam, czego z tej działki nie masz w iPhone 4?

Klawiatury.

Rozumiem, że to byla jakaś proba żartu?

Data: 2011-04-04 23:22:52
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Pszemol wrote:

[...]

W kwestii formalno/technicznej: Szybki (po ³ebkach)
przegl±d aplikacji biurowych da³ poni¿szy wynik:
http://www.appbrain.com/app/officesuite-pro/com.mobisystems.editor.office_registered
http://www.appbrain.com/app/documents-to-go-3-0-main-app/com.dataviz.docstogo
http://www.appbrain.com/app/oliveofficepremium/com.olivephone.edit
http://www.appbrain.com/app/quickoffice-pro/com.qo.android.am3

Uprzedzam, nie wiem (bo nie testowa³em, nie jest mi
to potrzebne) jak w/w aplikacje funkcjonuj±, czy te
funkcje o których piszesz realizuj±. Prawdopodobnie
nie. Jednak jak widaæ jakie¶ oprogramowanie biurowe
z podstawow± funkcjonalno¶ci±(ju¿) jest. A i chyba?
s± przymiarki do czego¶ w rodzaju pe³nego openoffice
dla Androida. Bêdzie zapotrzebowanie (wiêksze) to i
bêd± (kwestia czasu) dobre aplikacje biurowe.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-04-04 23:31:11
Autor: atm
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
Wrzuce jeszczde jeden manakament, ktory dzisiaj wyszedl calkiem przypadkiem.
Zainstalowalem na SGS 2.2.1 gre AirAttack HD Part 1.
Sliczna grafika itd, slowem River Raid 21 wieku ;]
Chodzi pieknie na rzeczonym sprzecie, jednak po wyjsciu z aplikacji bez
zamykania z menu gry slysze po minucie dzwiek Playowego logo przy restarcie telefonu. Super, nie ma to jak stabilnosc systemu....
Ok, nastepnym razem zamykam gre jak nalezy, wylaczajac ja z manu gry.
Owszem wylaczyla sie, pokazal sie system i za chwile totalne zawieszenie. Pomoglo tylko wyjecie baterii. Gdy czytam wypowiedzi na temat pracy biurowej, profesjonalnych zastosowan itd to smiac mi sie chce... ;|
Pozdrawiam

Data: 2011-03-31 18:21:21
Autor: kakmar
Dnia 31.03.2011 Mikołaj Jopczyński <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał/a:
[...]

Hahaha, miałem to samo, mimo że używałem wtedy Palma i znałem idee przycisku "home". Potem była próba przegrania audiobooka, i krótka dyskusja o moim niezrozumieniu idei ioesa. Teraz już wiem że "nie ma, bo tak właśnie ma być i tak jest dobrze".

A tak poważnie (bo to kolejny zabawny wątek), Czy np. czytając książkę we wrogim języku (bo jakiś czytnik na pewno jest) da się skorzystać ze słownika (bo na pewno można dograć wiele różnych),
tak żeby nie tracić wątku. Czyli niech to tłumaczenie/wyjaśnienie
wyświetla się na kawałku ekranu nie przykrywając całej treści strony. Za minimum można przyjąć współpracę FBReadera i Colordict'a.

I jeszcze jedno, czy to <http://www.google.com/intl/pl_ALL/mobile/maps/>
tutaj to prawda? Na prawdÄ™ nie ma "moich map" i "warstw"?
Czyli nie mogę sobie obrysować kawałka planety na PC i pojechać w teren tylko z telefonem i pooglądać?

Wiecej grzechow nie pamietam bo bylo to jakies 2l temu.

Też było to dość dawno, ale coś tam pamiętam, więc pozwalam sobie
dołączyć do pytania.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-04-01 07:36:44
Autor: Pszemol
"kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> wrote in message news:in2gn1$j4r$1news.onet.pl...
[...]

Do przegrywania audiobooka używasz iTunes.

[...]

Ciekawe pytanie - niestety nie znam odpowiedzi.
Brzmi to jednak trochÄ™ niewygodnie...

[...]

Nieprawda. Ideologiczna dezinformacja.

W iPhone możesz dostać się do Google Maps na dwa sposoby.
Pierwszy sposób to za pomocą dedykowanej aplikacji, która
jest dosyć prostym i ograniczonym programem ocenionym
w tabelce. Możesz też przeglądarką Safari wleźć na adres
m.google.com/maps i mieć to wszystko co tylko jest tam dostępne
dla wszystkich innych telefonów.

Data: 2011-04-02 01:23:33
Autor: AL
napisał/a:
[...]

ale nie bedac podpietym do sieci?

(czy jest odpowiednik np. trekbuddy ?)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-03 07:48:11
Autor: Pszemol
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
U¿ytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisa³ w wiadomo¶ci news:in5mpm$13v$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-04-01 14:36, Pszemol pisze:
"kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> wrote in message
Dnia 31.03.2011 Miko³aj Jopczyñski <mikolaj.jopczynski@gmail.com>
napisa³/a:
W dniu 2011-03-31 16:43, Pszemol pisze:

Widzisz - ja nigdy na maku wcze¶niej nie pracowa³em, ale nie
mia³em najmniejszych problemów aby w swoim iPhone
wywo³aæ wszystkie opcje jakie tylko mi by³y potrzebne...
a jako¶ specjalnie m±dry nie jestem, st±d ciekawi mnie
co takiego Ty próbowa³e¶ zrobiæ ¿e Ci siê nie uda³o...

Np powrot do glownego menu ;)

Hahaha, mia³em to samo, mimo ¿e u¿ywa³em wtedy Palma i zna³em idee
przycisku "home". Potem by³a próba przegrania audiobooka, i krótka
dyskusja o moim niezrozumieniu idei ioesa.

Teraz ju¿ wiem ¿e "nie ma, bo tak w³a¶nie ma byæ i tak jest dobrze".

Do przegrywania audiobooka u¿ywasz iTunes.

A tak powa¿nie (bo to kolejny zabawny w±tek), Czy np. czytaj±c
ksi±¿kê we wrogim jêzyku (bo jaki¶ czytnik na pewno jest) da siê
skorzystaæ ze s³ownika (bo na pewno mo¿na dograæ wiele ró¿nych),
tak ¿eby nie traciæ w±tku. Czyli niech to t³umaczenie/wyja¶nienie
wy¶wietla siê na kawa³ku ekranu nie przykrywaj±c ca³ej tre¶ci
strony. Za minimum mo¿na przyj±æ wspó³pracê FBReadera i Colordict'a.

Ciekawe pytanie - niestety nie znam odpowiedzi.
Brzmi to jednak trochê niewygodnie...

I jeszcze jedno, czy to
<http://www.google.com/intl/pl_ALL/mobile/maps/>
tutaj to prawda? Na prawdê nie ma "moich map" i "warstw"?
Czyli nie mogê sobie obrysowaæ kawa³ka planety na PC i pojechaæ
w teren tylko z telefonem i poogl±daæ?

Nieprawda. Ideologiczna dezinformacja.

W iPhone mo¿esz dostaæ siê do Google Maps na dwa sposoby.
Pierwszy sposób to za pomoc± dedykowanej aplikacji, która
jest dosyæ prostym i ograniczonym programem ocenionym
w tabelce. Mo¿esz te¿ przegl±dark± Safari wle¼æ na adres
m.google.com/maps i mieæ to wszystko co tylko jest tam dostêpne
dla wszystkich innych telefonów.

ale nie bedac podpietym do sieci?

(czy jest odpowiednik np. trekbuddy ?)

Nie znam "trekbuddy" wiêc Ci nie powiem czy to tak samo dzia³a.
Wiem, ¿e google maps u¿ywa sieci, oczywi¶cie.
Tak samo jak na desktopie zreszt±, bo przecie¿ mapy s± na serwerze
a nie w urz±dzeniu klienckim i ¶ci±gane s± tylko urywkami w razie potrzeby.
Po co Ci plan Suwa³k w telefonie miejsce ma zajmowaæ jak akurat teraz
przechadzasz siê po Zielonej Górze? A nawet je¶li masz to ¶ci±gniête,
to te informacje siê przedatowuj± i tak czy inaczej ci±gle musisz je ¶ci±g±æ
i odnawiaæ bo restauracja taka czy inna przesta³a istnieæ, lub hurtownia
zmieni³a adres, dobudowano skrzy¿owanie itp...

Data: 2011-04-03 20:53:32
Autor: AL
W dniu 2011-04-03 07:48, Pszemol pisze:
U�ytkownik "AL"<adam@skads.tam>  napisa� w wiadomo�ci
W dniu 2011-04-01 14:36, Pszemol pisze:
"kakmar"<kakmar+sp@gmail.com>  wrote in message
Dnia 31.03.2011 Miko�aj Jopczy�ski<mikolaj.jopczynski@gmail.com>
napisa�/a:
W dniu 2011-03-31 16:43, Pszemol pisze:

Widzisz - ja nigdy na maku wcze�niej nie pracowa�em, ale nie
mia�em najmniejszych problem�w aby w swoim iPhone
wywo�a� wszystkie opcje jakie tylko mi by�y potrzebne...
a jako� specjalnie m�dry nie jestem, st�d ciekawi mnie
co takiego Ty pr�bowa�e� zrobi� �e Ci si� nie uda�o...

Np powrot do glownego menu ;)

Hahaha, mia�em to samo, mimo �e u�ywa�em wtedy Palma i zna�em idee
przycisku "home". Potem by�a pr�ba przegrania audiobooka, i kr�tka
dyskusja o moim niezrozumieniu idei ioesa.

Teraz ju� wiem �e "nie ma, bo tak w�a�nie ma by� i tak jest dobrze".

Do przegrywania audiobooka u�ywasz iTunes.

A tak powa�nie (bo to kolejny zabawny w�tek), Czy np. czytaj�c
ksi��k� we wrogim j�zyku (bo jaki� czytnik na pewno jest) da si�
skorzysta� ze s�ownika (bo na pewno mo�na dogra� wiele r�nych),
tak �eby nie traci� w�tku. Czyli niech to t�umaczenie/wyja�nienie
wy�wietla si� na kawa�ku ekranu nie przykrywaj�c ca�ej tre�ci
strony. Za minimum mo�na przyj�� wsp�prac� FBReadera i Colordict'a.

Ciekawe pytanie - niestety nie znam odpowiedzi.
Brzmi to jednak troch� niewygodnie...

I jeszcze jedno, czy to
<http://www.google.com/intl/pl_ALL/mobile/maps/>
tutaj to prawda? Na prawd� nie ma "moich map" i "warstw"?
Czyli nie mog� sobie obrysowa� kawa�ka planety na PC i pojecha�
w teren tylko z telefonem i poogl�da�?

Nieprawda. Ideologiczna dezinformacja.

W iPhone mo�esz dosta� si� do Google Maps na dwa sposoby.
Pierwszy spos�b to za pomoc� dedykowanej aplikacji, kt�ra
jest dosy� prostym i ograniczonym programem ocenionym
w tabelce. Mo�esz te� przegl�dark� Safari wle�� na adres
m.google.com/maps i mie� to wszystko co tylko jest tam dost�pne
dla wszystkich innych telefon�w.

ale nie bedac podpietym do sieci?

(czy jest odpowiednik np. trekbuddy ?)

Nie znam "trekbuddy" wi�c Ci nie powiem czy to tak samo dzia�a.
Wiem, �e google maps u�ywa sieci, oczywi�cie.
Tak samo jak na desktopie zreszt�, bo przecie� mapy s� na serwerze
a nie w urz�dzeniu klienckim i �ci�gane s� tylko urywkami w razie potrzeby.
Po co Ci plan Suwa�k w telefonie miejsce ma zajmowa� jak akurat teraz
przechadzasz si� po Zielonej G�rze? A nawet je�li masz to �ci�gni�te,
to te informacje si� przedatowuj� i tak czy inaczej ci�gle musisz je �ci�g��
i odnawia� bo restauracja taka czy inna przesta�a istnie�, lub hurtownia
zmieni�a adres, dobudowano skrzy�owanie itp...

trekbuddy to mapy rastrowe - przygotowujesz sobie altas offline tego co Cie interesuje.  Np. idziesz w gory - mozesz sobie przygotowac mapy terenu gdzie sie udajesz - zadna nawigacja wowczas nie pomoze, nawet google maps :).
Sa serwisy gdzie masz mapy topo - zawierajace dod. informacje z poziomicami, szlakami i innymi informacjami.
To m.in. mozna zrobic w domowym zaciszu uzywajac trekbuddy (aplikacja dostepna jest na wiele telefonow (java).

Atlas dla trekbuddy ma to do sibie, ze zawiera mapy danego terenu roznych szczegolowosci (sa to w rzeczywistosci mapy rastrowe).

Oczywiscie mozesz rowniesz przygotowac sobie mape zamiast atlasu.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-06 14:18:30
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:inafna$58n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bardzo to ciekawe, Adamie...
Niestety nigdy nie używałem żadngo GPSa w takich sytuacjach
więc nie wiem jak mialbym sie zabrać za coś takiego na iPhone...
Nie zdziwiłbym się, gdyby ktos napisal taką aplikację dla tego
telefonu... w końcu jest tylko aplikacji miliony na różny temat.
Sprzęt potrzebny jest, a reszta to przecież tylko software...

Data: 2011-04-03 23:58:37
Autor: Piotr KUCHARSKI

https://market.android.com/details?id=net.trekbuddy.midlet

Data: 2011-04-04 07:59:06
Autor: JoteR
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
"Piotr KUCHARSKI" napisa³:

W iPhone mo¿esz

(czy jest odpowiednik np. trekbuddy ?)

https://market.android.com/details?id=net.trekbuddy.midlet

To dzia³a te¿ na iPhone? I co Steve na to? ;->

JoteR

Data: 2011-04-05 19:27:34
Autor: Piotr KUCHARSKI
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
JoteR <joter@pf.pl> wrote:
W iPhone możesz
(czy jest odpowiednik np. trekbuddy ?)
https://market.android.com/details?id=net.trekbuddy.midlet
To działa też na iPhone? I co Steve na to? ;->

Oops, skleiły mi się wątki. :)

Data: 2011-04-06 16:26:46
Autor: Amir
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
> Jakies 10minut ;) po prostu nie jest dla mnie to system intuicyjny -
albo moze inaczej - jest "zbyt" intuicyjny ;)

Zgodziê sie z Twoj± opinia, lecz przeciêtny u¿ytkownik ju¿ nie
ja wole androida, bo lubiê grzebac w systemie

ale moja ¿ona woli iPhona
Po prostu jest bardziej intuicyjny
pozdrawiam
AT

Data: 2011-04-03 23:56:19
Autor: Piotr KUCHARSKI
AL <adam@skads.tam> wrote:
[...]

Poza tym można odklikać "Data enabled" i już po 3G nic nie ściągnie,
tylko WiFi.

Data: 2011-04-11 13:56:28
Autor: Pszemol
"Piotr KUCHARSKI" <nospam@42.pl> wrote in message news:inb1f3$b84$2node2.news.atman.pl...
AL <adam@skads.tam> wrote:
[...]

Zdaje się, że pierwsze iPhoniki takiego klika nie miały.

Data: 2011-04-02 00:29:12
Autor: zeb
Android - nie wszystko zloto co sie swieci
W dniu 2011-03-30 21:20, atm pisze:
http://palmtop.pl/75209/ciemna-strona-androida/
Ale o co chodzi ?

Android - nie wszystko zloto co sie swieci