Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem

Data: 2012-01-27 11:42:32
Autor: Jacek Midura
Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem
Cześć,

czy ktoś spotkał działający program na Androida 2.1 (najlepiej
rejestrujący własny typ konta do obsługi kalendarza), który umożliwia
synchronizację za pomocą jakiegoś otwartego protokołu - np. CalDAV albo
KOLAB? Chciałbym synchronizować telefon ze swoim serwerem, z pominięciem
wszelkich chmur itp.

Dotychczas znalazłem takie rozwiązania:
1. kolab-android
http://code.google.com/p/kolab-android/downloads/list
ale u mnie niestety po restarcie telefonu zaczął rzucać FC podczas
synchronizacji (ustawienia IMAP odczytuje poprawnie).

2. CalDAV-Sync beta
https://market.android.com/details?id=org.dmfs.caldav.lib&hl=en
Wymaga Androida 2.2, a mam 2.1

Na polskim androidowym forum szukałem - znalazłem tylko wzmiankę o tym
drugim.

Uprzedzając fanów Apple - wiem, że iPhone ma wbudowaną obsługę CalDAV,
ale to nic nie wnosi do tematu.

Dzięki za pomoc.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 11:13:45
Autor: Waldek Godel
Android - synchronizacja kalendarza z wasnym serwerem
Dnia Fri, 27 Jan 2012 11:42:32 +0100, Jacek Midura napisa(a):

czy kto spotka dziaajcy program na Androida 2.1 (najlepiej
rejestrujcy wasny typ konta do obsugi kalendarza), ktry umoliwia
synchronizacj za pomoc jakiego otwartego protokou - np. CalDAV albo
KOLAB? Chciabym synchronizowa telefon ze swoim serwerem, z pominiciem
wszelkich chmur itp.

Ten program nazywa si Exchange :-)
Android licznie si z nim synchronizuje, w dodatku nie tylko kalendarz,
ale jeszcze kontakty i poczta.
Protok moe nie jest specjalnie otwarty, ale za to fabrycznie
zaimplementowany w Androida.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Pawe "robbo" Kamiski aka Jan

Data: 2012-01-27 12:32:52
Autor: MarekM
W dniu 2012-01-27 11:42, Jacek Midura pisze:

[...]

Nie używałem.

2. CalDAV-Sync beta
https://market.android.com/details?id=org.dmfs.caldav.lib&hl=en
Wymaga Androida 2.2, a mam 2.1

Używam. Działa poprawnie, mimo że to beta, ale na wersji 2.2 i 2.3. Na 2.1 nie próbowałem. Może da się zrobić upgrade Twojego telefonu do 2.2?

Marek

Data: 2012-01-27 14:59:32
Autor: Jacek Midura
Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem
Dnia 2012-01-27, o godz. 12:32:52
MarekM <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał(a):

> [...]
> Wymaga Androida 2.2, a mam 2.1

Używam. Działa poprawnie, mimo że to beta, ale na wersji 2..2 i 2.3.

A czy ma inteligentną synchronizację czy tylko alternatywy "phone always
wins" i "server always wins"? CardDAV-Sync tego samego autora ma tylko
to drugie podejście - trzeba się pilnować żeby nie stracić zmian przy
najbliższej synchronizacji. Jakby chcieć synchronizować więcej niż
jedno urządzenie to już w ogóle marnie wygląda.

Na 2.1 nie próbowałem. Może da się zrobić upgrade Twojego telefonu do
2.2?

Niestety, zablokowany bootloader, telefon dość niszowy. Chyba pora
nauczyć się programować pod Androida i dopracować tego Kolaba (jego
zaletą jest to, że nie wymaga specjalnego serwera DAV, wystarczy zwykłe
konto IMAP, no i synchronizuje inteligentnie).

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 15:36:54
Autor: MarekM
W dniu 2012-01-27 14:59, Jacek Midura pisze:

[...]

Co masz na myśli pisząc "inteligentna synchronizacja"? Opcja "Phone/Server always wins" dotyczy sytuacji, w której jedno zdarzenie zostało rozbieżnie zmodyfikowane w dwóch źródłach i trzeba JAKOŚ rozwiązać konflikt. Nie spotkałem się z sytuacją, by jakieś zmiany mi zniknęły.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-01-27 16:51:01
Autor: Jacek Midura
Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem
Dnia 2012-01-27, o godz. 15:36:54
> [...]

Co masz na myśli pisząc "inteligentna synchronizacja"? Opcja "Phone/Server always wins" dotyczy sytuacji, w której jedno zdarzenie zostało rozbieżnie zmodyfikowane w dwóch źródłach i trzeba JAKOŚ rozwiązać konflikt. Nie spotkałem się z sytuacją, by jakieś zmiany mi zniknęły.

Masz rację, nie wiem czemu myślałem że to ustawienie dotyczy także
jednostronnych zmian (byłoby to rzeczywiście prymitywne).

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 14:52:03
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Android - synchronizacja kalendarza z wasny m serwerem
Dnia 2012-01-27, o godz. 11:42:32
Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> napisa(a):

Cze,

[...]

Klient Exchange - przy czym nie musisz oczywicie uywa po stronie
serwera Exchange. Uywam dla kilkudziesiciu telefonw (nie tylko
Android ale te iPhone) w poczeniu z VMware Zimbra. Synchronizuj
poczt, kalendarze i ksiki adresowe.

Zdrwko

Data: 2012-01-27 15:19:43
Autor: Jacek Midura
Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem
Dnia 2012-01-27, o godz. 14:52:03
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

Dnia 2012-01-27, o godz. 11:42:32
Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> napisał(a):

> [...]
> np. CalDAV albo KOLAB? Chciałbym synchronizować telefon ze swoim
> serwerem, z pominięciem wszelkich chmur itp.

Klient Exchange - przy czym nie musisz oczywiście używać po stronie
serwera Exchange.

Bomba! Na to nie wpadłem, że za serwer Exchange może robić jakiś open
source. Idę czytać o Citadelu czy innym Open-Xchange.

Wielkie dzięki.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-29 21:14:05
Autor: Jacek Midura
Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem
Dnia 2012-01-27, o godz. 15:19:43
> [...]

> serwera Exchange. Bomba! Na to nie wpadłem, że za serwer Exchange może robić jakiś open
source. Idę czytać o Citadelu czy innym Open-Xchange.

Trzymajcie mnie bo nie wytrzymam! Pół dnia stawiania Zarafy - tylko po
to, żeby się dowiedzieć że wbudowany w Androida 2.1 klient Exchange
NIE OBSŁUGUJE KALENDARZA! Idę zakląć szpetnie gdzieś na osobności.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-30 12:10:48
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Android - synchronizacja kalendarza z wasny m serwerem
Dnia 2012-01-29, o godz. 21:14:05
Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> napisa(a):

Trzymajcie mnie bo nie wytrzymam! P dnia stawiania Zarafy - tylko po
to, eby si dowiedzie e wbudowany w Androida 2.1 klient Exchange
NIE OBSUGUJE KALENDARZA! Id zakl szpetnie gdzie na osobnoci.

Hmmm... To chyba nie zaley od wersji Androida a od konkretnego
producenta lub modelu telefonu.  Nie wiem nawet czy nie od konkretnego
brandowania - spotkaem si z dwoma egzemplarzami HTC Wildfire z
ktrych jeden mia a drugi nie mia klienta Exchange w ogle. Z kolei
dwuletni HTC Hero ktry mia wyjciowo Androida 2.1 a teraz 2.2
synchronizuje kalendarze od samego pocztku. Do testowania kleinta
Exchange-a nie trzeba niczego pocztkowo stawia- moesz skorzysta z
GMail-a i tam wczy dostp do jakiego konta via Exchange.

Zdrwko

Data: 2012-01-30 11:18:15
Autor: Waldek Godel
Android - synchronizacja kalendarza z wasny m serwerem
Dnia Mon, 30 Jan 2012 12:10:48 +0100, Maciek BabciaDobosz napisa(a):

[...]

Na pocztku modele z dopiskiem "by Google" byy wykastrowane z wszystkiego
- synchronizacji z Exchange, synchronizacji z pecetem (tego zreszt Android
nie ma by design, wszystkie rozwizania s sztukowane przez producentw
sprztu, ale na modelach "by Google" im tego nie wolno).
W tych modelach synchronizacja z Google jest jedynie suszna.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

Data: 2012-01-27 15:42:06
Autor: MarekM
[...]

Akurat protok Exchange Zimbra supportuje tylko w patnej wersji.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-01-27 16:20:31
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Android - synchronizacja kalendarza z wasny m serwerem
Dnia 2012-01-27, o godz. 15:42:06
MarekM <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisa(a):

> [...]
> poczt, kalendarze i ksiki adresowe.

Akurat protok Exchange Zimbra supportuje tylko w patnej wersji.

Wiem. Zimbry uyem jako przykad.  Przy okazji Zimbra Open Source
umoliwia synchronizacj via iCal a CalDAV.

Zdrwko

Data: 2012-01-30 00:13:06
Autor: Andrzej
Android - synchronizacja kalendarza z wasnym serwerem
Jacek Midura wrote:

Cze,

[...]

A moe Funambol i Horde? U mnie dziaa bez problemu.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-01-30 11:39:01
Autor: Jacek Midura
Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem
Dnia 2012-01-30, o godz. 00:13:06
Andrzej <andrzej@pingwin.invalid> napisał(a):

Jacek Midura wrote:

> [...]
> np. CalDAV albo KOLAB? Chciałbym synchronizować telefon ze swoim
> serwerem, z pominięciem wszelkich chmur itp.

A może Funambol i Horde? U mnie działa bez problemu.

Na 2.1? Z tego co czytałem Funambol w 2.1 synchronizuje tylko kontakty.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-30 21:25:41
Autor: Andrzej
Jacek Midura wrote:

A moe Funambol i Horde? U mnie dziaa bez problemu.

Na 2.1? Z tego co czytaem Funambol w 2.1 synchronizuje tylko
kontakty.

Nie jestem w stanie teraz sprawdzi. Na swoim Galaxy S mam obecnie 2.3.6 ale przed aktualizacj w/w mechanizm mi dziaa, pytanie tylko czy miaem 2.1 czy 2.2... Jeli 2.2 to moesz mie racj.

Pozdrawiam,
Andrzej

Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem