Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?

Data: 2012-01-13 15:53:12
Autor: Biggie
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
Witam

Powoli dojrzewam do zmiany aparatu tel. i mam dylemat który system wybrać.
Obecnie używam Nokii 5800, z której jestem bardzo zadowolony poza tym, że trochę straciła fason po kilku upadkach :-), no i że bateria nie jest już tak dobra jak kiedyś.
Telefon musi mieć gps, bluetooth, wifi, dotykowy ekran, dwie kamery (korzystam z wideopołączeń) itp.
Nie musi mieć klawiatury sprzętowej qwerty
Wiem, że dla androida jest więcej aplikacji, ale zastanawiam się tylko czy są jakieś których mógłbym potrzebować a nie ma ich dla symbiana.
Obecnie korzystam z fringa, skypa, jakichś tam aplikacji portali społecznościowych, endomondo, czytnika kodów QR itp.
Kusi mnie ten android, ale telefon nie jest moim narzędziem pracy więc aplikacje biurowe nie są mi potrzebne, a sensownej darmowej nawigacji w stylu OVI Maps, z tego co czytam to nie ma na androida.

Podoba mi się Nokia N8, za nią przemawia m.in. bezpłatna nawigacja, a także w miarę wytrzymała bateria.

Może ktoś mi podpowie jakie są (najlepiej bezpłatne) ważne, ciekawe, użyteczne, niezbędne aplikacje na androida a których nie ma dla symbiana.

pozdrawiam

Biggie

ps. przepraszam za chaotyczny styl ale cierpię na syndrom dnia wczorajszego ;-)

Data: 2012-01-13 14:57:44
Autor: Waldek Godel
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
Dnia Fri, 13 Jan 2012 15:53:12 +0100, Biggie napisał(a):

Witam
Podoba mi się Nokia N8, za nią przemawia m.in. bezpłatna nawigacja, a także w miarę wytrzymała bateria.

W Androidzie jest również bezpłatna nawigacja.

ps. przepraszam za chaotyczny styl ale cierpię na syndrom dnia wczorajszego ;-)

Piłeś - nie pisz. :-P

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-01-13 16:06:47
Autor: AT
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
Jeszcze niedawno byłem zwolennikiem Nokia telefonów i symbiana, i nic innego bym nie polecił Ci :)

teraz napiszę krótko, tylko i wyłącznie android.
juz jest więcej aplikacji a będzie coraz więcej.

Data: 2012-01-13 15:25:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 13 Jan 2012 16:06:47 +0100, AT napisał(a):

teraz napiszę krótko, tylko i wyłącznie android.
juz jest więcej aplikacji a będzie coraz więcej.

Tak jest!
Samych aplikacji związanych z pierdzeniem jest już w Markecie ponad 1000.
A będzie coraz więcej.
Potęga. Słuszną drogę obrała nasza władza..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

Data: 2012-01-13 16:30:36
Autor: Biggie
Użytkownik "AT"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jepha8$9kv$1@inews.gazeta.pl...

Jeszcze niedawno byłem zwolennikiem Nokia telefonów i symbiana, i nic innego
bym nie polecił Ci :)

teraz napiszę krótko, tylko i wyłącznie android.
juz jest więcej aplikacji a będzie coraz więcej.

No dobrze, ale podaj proszę jakie istotne aplikacje masz w androidzie, a których nie ma symbian.
Zdaję sobie sprawę, że kiedyś trzeba opuścić okręt zwany NOKIA ale czy aby już jest ten moment?
Pytam o te aplikacje bo obecnie nie mogę sobie wyobrazić jakich programów jeszcze bym potrzebował :-)
A z drugiej strony telefon wymieniam co ok. 3 lata więc zawsze później mogę zmienić system.
Chcę żeby mnie ktoś przekonał że nie ten android jest niezbędny :-)

pozdro

Biggie

Data: 2012-01-13 17:24:49
Autor: AL
W dniu 2012-01-13 16:30, Biggie pisze:
[...]

uzywam naprzemiennie jednego i drugiego (wiec nie bede Cie przekonywal do konkretnego systemu) - choc coraz wiecej jednak androida

Aplikacje jest sporo i tu i tu (choc dla robocika duzo wiecej i duzo fajniejszych - ale kazdy ma inne preferencje).

Powiem wiec co mnie bardziej przekonuje do androida (Ty mozesz miec inne preferencje) - czy czego nie udalo mi sie zrrobic na symbianie:

- Dostep do wielu kalendarzy googla (w symbianie przez exchanga moge sobie zsynchronizowac - ale tylko jeden kalendarz - choc sa aplikacje platne to rozwiazujace - jako miedzymordzia)
- Dropbox, czyli zarzadzanie wszelkimi dokumentami z jednego miejsca (na telefonie raczej glownie do wgladu)
- Sterowanie urzadzeniami w domu via WiFi
- drukowanie dokumentow z telefonu (dokumentow z dropbox) - na dowolnej drukarce sieciowej  (na symbianie niby mozna, ale jakos nie wychodzi)
- przegladarka Firefox (z ktorej wpradze na codzien nie korzystam, ale w razie czego mam wszystkie linki, zakladki, etc historie zsynchronizowana z telefonem (niezaleznie czy komp domowy, czy w pracy) - i czasem bardzo mi to pomoglo, gdy nie mialem akurat laptopa ze soba.
- dostep do grup dyskusyjnych (na symbianie moglem jedynie przegladac - nie znalazlem innej aplikacji pozwalajacej odpowiedziec w watku)
- lepsza integracja z siecia firmowa (serwer, ftp, etc)

Reszta mniej wiecej na zblizonym poziomie (podalem wyzej tylko to, co na szybko sobie przypomnialem, ze symbian tego nie potrafi)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-18 00:10:25
Autor: Marcin Szumilas
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
Quoted:
AL (adam@skads.tam)
in news:jeplsj$s4d$1inews.gazeta.pl

[...]

Czy nie wiesz, czy na Symbiana pojawiło sie już radio internetowe, które odtwarza Polskie Radio (np. Trójka)? Bo kilka lat temu jeszcze nie było.

Pozdrawiam,
MSz

Data: 2012-01-18 09:19:21
Autor: AL
W dniu 2012-01-18 00:10, Marcin Szumilas pisze:
[...]

nie wiem, bo nigdy mnie to nie rajcowalo (sluchanie radia via internet).
Ale byc moze tk - zobacz w ovistore.

Na androida widze pare tego typu aplikacji: PolskieRadio, PolskaStacja, ..

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-18 09:31:56
Autor: Dominik & Co
Android vs symbian - ilość użytecznych a plikacji, czyli który sytem wybrać?
W dniu 18-01-2012 00:10, Marcin Szumilas rzecze:

Czy nie wiesz, czy na Symbiana pojawiło sie już radio internetowe, które
odtwarza Polskie Radio (np. Trójka)? Bo kilka lat temu jeszcze nie było.

Oryginalne nokiowe z E51 zawiera polskie stacje w katalogu
(ok. 100 chyba). Jeśli nie masz fabrycznie, można zainstalować:
http://www.nokia.pl/aplikacje-mapy-i-nie-tylko/radio-fm-i-radio-internetowe

A jak czegoś nie ma w katalogu, to zawsze możesz dodać:
https://irbcast.nokia.com/nmds/index.action

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2012-01-18 10:13:20
Autor: MarekM
W dniu 2012-01-18 09:31, Dominik & Co pisze:

[...]

Problem był z kodekiem. Polskie Radio stosuje jakieś microsoftowe wynalazki, których wówczas oryginalne radio w Symbianie nie obsługiwało. Nie wiem, jak jest teraz.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-01-18 12:21:31
Autor: Marcin Szumilas
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
Quoted:
MarekM (muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska)
in news:jf62fd$rrh$1usenet.news.interia.pl

Problem był z kodekiem. Polskie Radio stosuje jakieś microsoftowe wynalazki, których wówczas oryginalne radio w Symbianie nie
obsługiwało.  Nie wiem, jak jest teraz.

Nie mam nowego Symbiana, ale z tego co na szybko sprawdzałem, to nic się nie zmieniło.
Nie rozumiem, dlaczego na Symbiana jest od lat nie rozwiązany problem z kodekiem, a na Androida od razu jest szereg programów, które działają.

To, dlaczego Symbiana olewa producent i nie napisze swojej oryginalnej aplikacji PolskieRadio na niego, tylko na Androida, iOS i ostatnio pojawiła się na Windows Phone, to już inna sprawa.

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Data: 2012-01-19 07:45:22
Autor: Dominik & Co
Android vs symbian - ilość użytecznych a plikacji, czyli który sytem wybrać?
W dniu 18-01-2012 10:13, MarekM rzecze:

Problem był z kodekiem. Polskie Radio stosuje jakieś microsoftowe
wynalazki, których wówczas oryginalne radio w Symbianie nie obsługiwało.

A, chodzi o, za przeproszeniem, publiczne stacje?
Było tak od razu ;-)

Mplayer powinien sobie radzić, na Androida jest
już przeportowany, na Symbiana miał ponoć być...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2012-01-14 18:42:36
Autor: AT
> [...]
Chcę żeby mnie ktoś przekonał że nie ten android jest niezbędny :-)

np.:

DMSS (jest na symbina ale korzystanie z niego to udreka i tnie obraz z kamer)
Mobile KPD - na symbianie jest ale tragedia z  jego obsluga

W Qwerty remote samsung - brak na symbiana (klawiatura do smart TV, zamiast kupowac oryginal za 600zł
to samo jest za free
TVCallNotify - brak na symbiana (powiadamienia na TV LED)

Zgaszam się, ze zrobisz wszystko to samo ale dluzej duzo zajmuje wykonanie tych operacji
ponadto jesli chodzi o personalizacje to symbian odpada kompletnie pod tym wzgledem.

 rok temu uwazalem podobnhie jak ty :)

Data: 2012-01-14 19:05:43
Autor: Skrypëk
Biggie <biggiebiggieNOSPAM@gazeta.pl> wrote:
[...]

Dla zdrowego białego człowieka niczego istotnego symbianowi nie brakuje.

Data: 2012-01-13 16:30:25
Autor: MarekM
W dniu 2012-01-13 15:53, Biggie pisze:

Telefon musi mieć gps, bluetooth, wifi, dotykowy ekran, dwie kamery
(korzystam z wideopołączeń) itp.

Uważaj na ten ostatni warunek: fakt obecności dwóch kamer w telefonie z Androidem i fakt obsługi UMTS nie oznacza, że dany telefon będzie obsługiwał wideorozmowy. Obecnie bodajże tylko dwóch producentów wspiera tę usługę: LG i Samsung, bo sami ją zaimplementowali (a nie czekali, aż Google udostępni w Androidzie). W pozostałych telefonach druga kamera może służyć co najwyżej do "videochat", czyli połączeń w ramach jakiejś aplikacji, np. Skype lub Google Talk. W Ameryce dopiero "odkrywają" usługę wideorozmowy, a "wynalazcą" był oczywiście ŚP Steve Jobs, który wprowadził innowację w iPhone polegającą na videochacie właśnie. Google idzie tą samą drogą, kto by tam się przejmował innymi kontynentami, przecież wiadomo, że poza USA nie ma nic poza dziczą, niedźwiedziami czy innymi skorpionami ;-)

Może ktoś mi podpowie jakie są (najlepiej bezpłatne) ważne, ciekawe,
użyteczne, niezbędne aplikacje na androida a których nie ma dla symbiana.

Ze swojej perspektywy: tak dobrej i bezpłatnej nawigacji jak Ovi Maps jeszcze nie znalazłem. Google Maps daje radę, ale brakuje informacji o ograniczeniach prędkości i fotoradarach. Oczywiście o ile liczysz się z faktem, że telefon jest non-stop on-line, także w sieci komórkowej. Jednak po kilku miesiącach z Androidem NIE MA SZANS, by ktoś zmusił mnie do powrotu do Symbiana.

Ciężko będzie wskazać jakieś konkretne aplikacje, których "nie ma na Symbiana". To bardziej zależy od tego, czego oczekujesz od telefonu. Z "telefonicznej" perspektywy - dwie aplikacje, które bardzo ułatwiają życie, a których odpowiedników na Symbian nie kojarzę.

Filp4Silence - robi użytek z akcelerometru, inteligentnie obsługując powiadomienia o połączeniu:
- znana z Nokii funkcja wyciszenia telefonu po jego obróceniu ekranem do stołu
- wyciszenie, gdy aplikacja wykryje ruch podniesienia telefonu z płaskiej powierzchni (ale nie wycisza, gdy np. telefon lata w kieszeni spodni)
- włączenie wibracji tylko wtedy, gdy telefon nie leży płasko (koniec z "buczeniem" wibracji na stole)

Lama - opisywana przeze mnie wcześniej w innym wątku aplikacja do zarządzania profilami telefonu: możliwość używania jako warunków przełączenia profili nie tylko czasu, ale wielu innych zdarzeń: pozycji określonej stacjami sieci, połączeniu/rozłączeniu z WiFi (konkretny AccessPoint albo dowolny), połączeniu/rozłączeniu z Bluetooth (konkretne urządzenie lub dowolne) ,włączenie/wyłączenie podanej aplikacji, mnóstwo innych, które ciężko zapamiętać, a można znaleźć w menu.

Kolejna zaleta Androida w stosunku do moich poprzednich Nokii (E71 i E72): po prostu bezproblemowe korzystanie z sieci. Raz - wygodna przeglądarka i klient mail (GMail lub dowolny inny) - koniec z mozolnym konfigurowaniem Nokia Mail i wymuszaniu haraczu za tą usługę. Świetnie działające przeglądarki (zarówno wbudowana, jak i Opera Mobile). No i coś, co doprowadzało mnie do szewskiej pasji w E71 (trochę poprawione w E72): zarządzanie połączeniami. W Androidzie jest to proste (i dość oczywiste - tak powinno być): jak jest dostępne i włączone WiFi, łączy się przez WiFi. Jak nie ma, to łączy się przez sieć komórkową, o ile jest taka opcja włączona. Dzieje się to automatycznie. Koniec z definiowaniem profili, przełączaniem, pytaniem o wybór punktu dostępu albo konfigurowaniem dodatkowych (płatnych) aplikacji jak Psiloc Connect czy Smart Connect.

Inne aplikacje: Skype działa bezproblemowo. Integruje się ładnie z systemem: kontakty ze Skype można połączyć z książką adresową i dzwonić/chatować bezpośrednio z książki adresowej. Fringa nie używam. Czytników kodów QR do wyboru w markecie jest mnóóóstwo. Aplikacja Listonic (nie wiem, czy używasz - polecam!), czyli "interaktywna" lista zakupów: na Symbianie działała ślamazarnie wolno. Na Androidzie jest świetna.

Są też wady telefonów z Androidem. Prawie na pewno - bateria. Trzeba przyzwyczaić się do ładowania co noc/co drugą noc. I jedna irytująca cecha: w większości telefonów brak możliwości nagrywania rozmowy. To chyba też ze względu na "amerykańskość" systemu, bo tam mają bzika na punkcie prywatności i innych takich.

Marek

Data: 2012-01-13 16:40:52
Autor: Biggie
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
Użytkownik "MarekM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jepime$adk$1@usenet.news.interia.pl...

.... ciach

dzięki bardzo, o takie odpowiedzi mi chodziło.
Czekam na dalsze opinie

pozdrawiam

Biggie

Data: 2012-01-13 17:09:48
Autor: ALEX
W dniu Pt 13 01 2012 16:30, MarekM pisze:

[...]

To by się faktycznie przydało :-)

[...]

No może nie identyczna ale zbliżona funkcjonalnością jest na Symbiana :-)

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-01-13 17:28:25
Autor: AL
W dniu 2012-01-13 17:09, ALEX pisze:
[...]

tak potwierdzam - jest w Nokii (fabrycznie)
ale to tez mam w obecnym DesireZ (fabrycznie)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-13 21:05:37
Autor: ToMasz
W dniu 13.01.2012 17:28, AL pisze:
[...]

poczytaj wątek miesiąc z androiedem. Nic sięnie zmieniło. O ile ja pamiętam symbiana, to był bardziej telefoniczny od androida. W androidzie telefon jest dodatkiem. Za to spokojnie uruchomisz  film bezpośrednio z netu, ipla, tvn, YT... Wifi i serwerFTP działa wzorowo, skype z wideo. Natomiast wszystko co będziesz chciał osiągnąć (budzik nawet) wymaga wizyty w supermarkecie androidowym
ToMasz

Data: 2012-01-13 21:50:38
Autor: atm
[...]

Odnosnie budzika - do tej pory nie mialem stycznosci z Androidem, ktory by nie mial tej funkcjonalnosci. Wybierasz Zegar i jest tam budzik (przynajmniej tak jest w Defy i SGS2). Co wiecej, w SGS2 masz w tej aplikacji stoper i minutnik a budzik jest swietnie zrobiony, dobre ambientowe dzwieki, dwie fazy wybudzania, snooze oczywiscie itp.
Mozesz ustawiac, w ktore dni bedzie sie wlaczal dla danego zdarzenia. Standardowy budzik z N8 nie umywa sie, zreszta SPB Time wg mnie tez gorzej wypada w tym zakresie.

Data: 2012-01-13 21:57:26
Autor: ToMasz
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
nawet) wymaga wizyty w supermarkecie androidowym
ToMasz

Odnosnie budzika
(..)
Brak powiadomienia: weź pigułkę - czyli "ding ding" i daj mi święty spokój. Zegar cyfrowy (font arial) wraz z poniedziałek 16 września i 3 budziki w widgecie 4x1? Zapomnij. wyłączenie za pomocą ruchu albo zbiżenia? W standardzie w DesireZ -"niedasie".
ToMasz

Data: 2012-01-13 21:59:47
Autor: AL
W dniu 2012-01-13 21:57, ToMasz pisze:
> [...]

budziki w widgecie 4x1? Zapomnij. wyłączenie za pomocą ruchu albo
zbiżenia? W standardzie w DesireZ -"niedasie".

na desireZ dotykasz toucz pada (jak guzika w budziku) i pol godziny dalszego snu....
(po cholere wylaczajac budzik mialbym trzasc telefonem - serio tego potrzebujesz?)
Ba, nie czuje potrzeby, zeby wyciagac jakiegos widgeta z budzikiem - jest zegar i szybkie dojscie do budzika - a zreszta wystarczy go raz ustawic i on dziala (DesireZ).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-13 21:57:00
Autor: AL
W dniu 2012-01-13 21:05, ToMasz pisze:
[...]

mimo zainstalowania pierdyliona aplikacji na androidzie - to budzik mam wciaz fabryczny i jest w pelni funkcjonalny (dziala jak trzeba)
(czego np. nie moge wlasnie powiedziec o symbianie - tam trzeba bylo go sobie dociagnac - byl tylko alarm - ale nie bylo prostego budzika :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-13 22:22:34
Autor: ToMasz
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?

mimo zainstalowania pierdyliona aplikacji na androidzie - to budzik mam
wciaz fabryczny i jest w pelni funkcjonalny (dziala jak trzeba)
Tak. Też kiedyś mówiłem ludziom co jest dla nich najlepsze. Aż moja żona dostała nokie (chyba 6210), która miała taki jeden mały feler. JAk przychodził SMS, to musiał "oddtrąbić" całą melodyjkę budząc niemowlaka. "Czaisz akcje"? Dzwonek można przełączyć na wibracje, albo po pierwszym dzwonku wyciszyć sygnał i wyjść do kuchni - wtedy odebrać. SMS - nie. W porządnej Nokii! (z tyłu był taki wielki przycisk do wyjmowania baterii. Stał się on również wyłącznikiem dzwięku sms) OD tego czasu jestem świadom że każdy może mieć tak indywidualne i wysublimowane wymagania że nic mnie nie zaskoczy. NApisałem "nic"? PRzepraszam. zaskoczyła mnie w Androidzie ta... dysfunkcjonalność fabryczna. Może to niewłaściwe słowo. Bo funkcjonalne to to jest, ale 90% poszło w wygląd 10% konfigurowalność przydatnych funkcji.
ToMasz

Data: 2012-01-14 15:15:49
Autor: E52owner
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jeq7aq$aie$1inews.gazeta.pl...

[...]

Czy żona jest blondynką?

Data: 2012-01-16 10:48:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać ?
Dnia 2012-01-13, o godz. 21:05:37
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

bezpośrednio z netu, ipla, tvn, YT... Wifi i serwerFTP działa
wzorowo, skype z wideo. Natomiast wszystko co będziesz chciał
osiągnąć (budzik nawet) wymaga wizyty w supermarkecie androidowym

Cóż - konfabulujesz. Mam pod ręką ~2-letnie HTC Hero (Era G2) z
oryginalnym softem brandowanym przez Erę i budzik dość mocno
personalizowany (różne ustawienia dla różnych dni, powtórzenia, drzemka
etc.) są domyślnie dostępne po po wybraniu zegara na głównym pulpicie.

Zdrówko

Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?