Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?

Data: 2012-01-13 16:30:25
Autor: MarekM
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
W dniu 2012-01-13 15:53, Biggie pisze:

Telefon musi mieć gps, bluetooth, wifi, dotykowy ekran, dwie kamery
(korzystam z wideopołączeń) itp.

Uważaj na ten ostatni warunek: fakt obecności dwóch kamer w telefonie z Androidem i fakt obsługi UMTS nie oznacza, że dany telefon będzie obsługiwał wideorozmowy. Obecnie bodajże tylko dwóch producentów wspiera tę usługę: LG i Samsung, bo sami ją zaimplementowali (a nie czekali, aż Google udostępni w Androidzie). W pozostałych telefonach druga kamera może służyć co najwyżej do "videochat", czyli połączeń w ramach jakiejś aplikacji, np. Skype lub Google Talk. W Ameryce dopiero "odkrywają" usługę wideorozmowy, a "wynalazcą" był oczywiście ŚP Steve Jobs, który wprowadził innowację w iPhone polegającą na videochacie właśnie. Google idzie tą samą drogą, kto by tam się przejmował innymi kontynentami, przecież wiadomo, że poza USA nie ma nic poza dziczą, niedźwiedziami czy innymi skorpionami ;-)

Może ktoś mi podpowie jakie są (najlepiej bezpłatne) ważne, ciekawe,
użyteczne, niezbędne aplikacje na androida a których nie ma dla symbiana.

Ze swojej perspektywy: tak dobrej i bezpłatnej nawigacji jak Ovi Maps jeszcze nie znalazłem. Google Maps daje radę, ale brakuje informacji o ograniczeniach prędkości i fotoradarach. Oczywiście o ile liczysz się z faktem, że telefon jest non-stop on-line, także w sieci komórkowej. Jednak po kilku miesiącach z Androidem NIE MA SZANS, by ktoś zmusił mnie do powrotu do Symbiana.

Ciężko będzie wskazać jakieś konkretne aplikacje, których "nie ma na Symbiana". To bardziej zależy od tego, czego oczekujesz od telefonu. Z "telefonicznej" perspektywy - dwie aplikacje, które bardzo ułatwiają życie, a których odpowiedników na Symbian nie kojarzę.

Filp4Silence - robi użytek z akcelerometru, inteligentnie obsługując powiadomienia o połączeniu:
- znana z Nokii funkcja wyciszenia telefonu po jego obróceniu ekranem do stołu
- wyciszenie, gdy aplikacja wykryje ruch podniesienia telefonu z płaskiej powierzchni (ale nie wycisza, gdy np. telefon lata w kieszeni spodni)
- włączenie wibracji tylko wtedy, gdy telefon nie leży płasko (koniec z "buczeniem" wibracji na stole)

Lama - opisywana przeze mnie wcześniej w innym wątku aplikacja do zarządzania profilami telefonu: możliwość używania jako warunków przełączenia profili nie tylko czasu, ale wielu innych zdarzeń: pozycji określonej stacjami sieci, połączeniu/rozłączeniu z WiFi (konkretny AccessPoint albo dowolny), połączeniu/rozłączeniu z Bluetooth (konkretne urządzenie lub dowolne) ,włączenie/wyłączenie podanej aplikacji, mnóstwo innych, które ciężko zapamiętać, a można znaleźć w menu.

Kolejna zaleta Androida w stosunku do moich poprzednich Nokii (E71 i E72): po prostu bezproblemowe korzystanie z sieci. Raz - wygodna przeglądarka i klient mail (GMail lub dowolny inny) - koniec z mozolnym konfigurowaniem Nokia Mail i wymuszaniu haraczu za tą usługę. Świetnie działające przeglądarki (zarówno wbudowana, jak i Opera Mobile). No i coś, co doprowadzało mnie do szewskiej pasji w E71 (trochę poprawione w E72): zarządzanie połączeniami. W Androidzie jest to proste (i dość oczywiste - tak powinno być): jak jest dostępne i włączone WiFi, łączy się przez WiFi. Jak nie ma, to łączy się przez sieć komórkową, o ile jest taka opcja włączona. Dzieje się to automatycznie. Koniec z definiowaniem profili, przełączaniem, pytaniem o wybór punktu dostępu albo konfigurowaniem dodatkowych (płatnych) aplikacji jak Psiloc Connect czy Smart Connect.

Inne aplikacje: Skype działa bezproblemowo. Integruje się ładnie z systemem: kontakty ze Skype można połączyć z książką adresową i dzwonić/chatować bezpośrednio z książki adresowej. Fringa nie używam. Czytników kodów QR do wyboru w markecie jest mnóóóstwo. Aplikacja Listonic (nie wiem, czy używasz - polecam!), czyli "interaktywna" lista zakupów: na Symbianie działała ślamazarnie wolno. Na Androidzie jest świetna.

Są też wady telefonów z Androidem. Prawie na pewno - bateria. Trzeba przyzwyczaić się do ładowania co noc/co drugą noc. I jedna irytująca cecha: w większości telefonów brak możliwości nagrywania rozmowy. To chyba też ze względu na "amerykańskość" systemu, bo tam mają bzika na punkcie prywatności i innych takich.

Marek

Data: 2012-01-13 16:40:52
Autor: Biggie
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
Użytkownik "MarekM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jepime$adk$1@usenet.news.interia.pl...

.... ciach

dzięki bardzo, o takie odpowiedzi mi chodziło.
Czekam na dalsze opinie

pozdrawiam

Biggie

Data: 2012-01-13 17:09:48
Autor: ALEX
W dniu Pt 13 01 2012 16:30, MarekM pisze:

[...]

To by się faktycznie przydało :-)

[...]

No może nie identyczna ale zbliżona funkcjonalnością jest na Symbiana :-)

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-01-13 17:28:25
Autor: AL
W dniu 2012-01-13 17:09, ALEX pisze:
[...]

tak potwierdzam - jest w Nokii (fabrycznie)
ale to tez mam w obecnym DesireZ (fabrycznie)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-13 21:05:37
Autor: ToMasz
W dniu 13.01.2012 17:28, AL pisze:
[...]

poczytaj wątek miesiąc z androiedem. Nic sięnie zmieniło. O ile ja pamiętam symbiana, to był bardziej telefoniczny od androida. W androidzie telefon jest dodatkiem. Za to spokojnie uruchomisz  film bezpośrednio z netu, ipla, tvn, YT... Wifi i serwerFTP działa wzorowo, skype z wideo. Natomiast wszystko co będziesz chciał osiągnąć (budzik nawet) wymaga wizyty w supermarkecie androidowym
ToMasz

Data: 2012-01-13 21:50:38
Autor: atm
[...]

Odnosnie budzika - do tej pory nie mialem stycznosci z Androidem, ktory by nie mial tej funkcjonalnosci. Wybierasz Zegar i jest tam budzik (przynajmniej tak jest w Defy i SGS2). Co wiecej, w SGS2 masz w tej aplikacji stoper i minutnik a budzik jest swietnie zrobiony, dobre ambientowe dzwieki, dwie fazy wybudzania, snooze oczywiscie itp.
Mozesz ustawiac, w ktore dni bedzie sie wlaczal dla danego zdarzenia. Standardowy budzik z N8 nie umywa sie, zreszta SPB Time wg mnie tez gorzej wypada w tym zakresie.

Data: 2012-01-13 21:57:26
Autor: ToMasz
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
nawet) wymaga wizyty w supermarkecie androidowym
ToMasz

Odnosnie budzika
(..)
Brak powiadomienia: weź pigułkę - czyli "ding ding" i daj mi święty spokój. Zegar cyfrowy (font arial) wraz z poniedziałek 16 września i 3 budziki w widgecie 4x1? Zapomnij. wyłączenie za pomocą ruchu albo zbiżenia? W standardzie w DesireZ -"niedasie".
ToMasz

Data: 2012-01-13 21:59:47
Autor: AL
W dniu 2012-01-13 21:57, ToMasz pisze:
> [...]

budziki w widgecie 4x1? Zapomnij. wyłączenie za pomocą ruchu albo
zbiżenia? W standardzie w DesireZ -"niedasie".

na desireZ dotykasz toucz pada (jak guzika w budziku) i pol godziny dalszego snu....
(po cholere wylaczajac budzik mialbym trzasc telefonem - serio tego potrzebujesz?)
Ba, nie czuje potrzeby, zeby wyciagac jakiegos widgeta z budzikiem - jest zegar i szybkie dojscie do budzika - a zreszta wystarczy go raz ustawic i on dziala (DesireZ).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-13 21:57:00
Autor: AL
W dniu 2012-01-13 21:05, ToMasz pisze:
[...]

mimo zainstalowania pierdyliona aplikacji na androidzie - to budzik mam wciaz fabryczny i jest w pelni funkcjonalny (dziala jak trzeba)
(czego np. nie moge wlasnie powiedziec o symbianie - tam trzeba bylo go sobie dociagnac - byl tylko alarm - ale nie bylo prostego budzika :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-13 22:22:34
Autor: ToMasz
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?

mimo zainstalowania pierdyliona aplikacji na androidzie - to budzik mam
wciaz fabryczny i jest w pelni funkcjonalny (dziala jak trzeba)
Tak. Też kiedyś mówiłem ludziom co jest dla nich najlepsze. Aż moja żona dostała nokie (chyba 6210), która miała taki jeden mały feler. JAk przychodził SMS, to musiał "oddtrąbić" całą melodyjkę budząc niemowlaka. "Czaisz akcje"? Dzwonek można przełączyć na wibracje, albo po pierwszym dzwonku wyciszyć sygnał i wyjść do kuchni - wtedy odebrać. SMS - nie. W porządnej Nokii! (z tyłu był taki wielki przycisk do wyjmowania baterii. Stał się on również wyłącznikiem dzwięku sms) OD tego czasu jestem świadom że każdy może mieć tak indywidualne i wysublimowane wymagania że nic mnie nie zaskoczy. NApisałem "nic"? PRzepraszam. zaskoczyła mnie w Androidzie ta... dysfunkcjonalność fabryczna. Może to niewłaściwe słowo. Bo funkcjonalne to to jest, ale 90% poszło w wygląd 10% konfigurowalność przydatnych funkcji.
ToMasz

Data: 2012-01-14 15:15:49
Autor: E52owner
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jeq7aq$aie$1inews.gazeta.pl...

[...]

Czy żona jest blondynką?

Data: 2012-01-16 10:48:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać ?
Dnia 2012-01-13, o godz. 21:05:37
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

bezpośrednio z netu, ipla, tvn, YT... Wifi i serwerFTP działa
wzorowo, skype z wideo. Natomiast wszystko co będziesz chciał
osiągnąć (budzik nawet) wymaga wizyty w supermarkecie androidowym

Cóż - konfabulujesz. Mam pod ręką ~2-letnie HTC Hero (Era G2) z
oryginalnym softem brandowanym przez Erę i budzik dość mocno
personalizowany (różne ustawienia dla różnych dni, powtórzenia, drzemka
etc.) są domyślnie dostępne po po wybraniu zegara na głównym pulpicie.

Zdrówko

Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?