Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [cross] Android w samochodzie i CAN

[cross] Android w samochodzie i CAN

Data: 2015-01-24 09:07:47
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN
Witam,

    Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na pokładzie z możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez tego CAN zrobić? Np. czy zamknięcie pilotem auta da sygnał jakiś do naszego androida? Czy tym androidem można będzie: zamknąć okna i  złożyć luterka?

TIA

Ghost

Data: 2015-01-24 09:47:05
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 09:07:47 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
    Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na
pokładzie z
możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez
tego CAN
zrobić?

Wszystko co udostępnione jest na CANie w danym modelu. Np. czy zamknięcie pilotem auta da sygnał jakiś do naszego androida? Jest to możliwe.

Czy tym androidem moĹźna będzie: zamknąć okna i  złoĹźyć luterka?

Prawdopodobnie. Mi w Navarze przez CAN udało się zapalać światła drogowe, włączać migacze.

--
Marek

Data: 2015-01-24 10:00:50
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6231512736091605547@news.neostrada.pl...

Czy tym androidem moĹźna będzie: zamknąć okna i  złoĹźyć luterka?

Prawdopodobnie. Mi w Navarze przez CAN udało się zapalać światła drogowe, włączać migacze.

Którędy sie wpiąłeś do CANa?

Data: 2015-01-24 10:08:48
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 10:00:50 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Którędy sie wpiąłeś do CANa?

Ja używałem własny moduł, pisałem ogólnie co może być na CANie. W navarze obdII jest nad pedałami.

--
Marek

Data: 2015-01-24 10:34:08
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5639466379926497808@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 10:00:50 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Którędy sie wpiąłeś do CANa?

Ja używałem własny moduł, pisałem ogólnie co może być na CANie. W navarze obdII jest nad pedałami.

Znaczy po obd2, na tym słychać cały ruch szyny can z samochodu?

Data: 2015-01-24 11:03:25
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 10:34:08 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Znaczy po obd2, na tym słychać cały ruch szyny can z samochodu?

Na obd2 (najczęściej) są styki od can, oznaczone canh i canl
 http://www.onboarddiagnostics.com/page03.htm

--
Marek

Data: 2015-01-24 10:12:02
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 09:07:47 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
    Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na
pokładzie z
możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez
tego CAN

Mógłbyś podać linka do takiego radia?

--
Marek

Data: 2015-01-24 10:33:00
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7343033818400785566@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 09:07:47 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
    Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na
pokładzie z
możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez
tego CAN

Mógłbyś podać linka do takiego radia?

To są "radia", czyli 2din komputery pokładowe na podmianę zamiast radia, na allegro i ali jest tego zatrzęsienie.

Data: 2015-01-24 11:09:32
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 10:33:00 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
To są "radia", czyli 2din komputery pokładowe na podmianę zamiast
radia, na
allegro i ali jest tego zatrzęsienie.

Jednak poprosił bym o linka, na hasło "radio can" zwracane są radia, ktĂłre są (lub nie są)  sterowane poprzez CAN, czyli funkcjonalność trochę inna niĹź zasugerowałeś w pierwszym poście.

--
Marek

Data: 2015-01-24 14:14:31
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5541595801076640222@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 10:33:00 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
To są "radia", czyli 2din komputery pokładowe na podmianę zamiast
radia, na
allegro i ali jest tego zatrzęsienie.

Jednak poprosił bym o linka, na hasło "radio can" zwracane są radia, ktĂłre są (lub nie są)  sterowane poprzez CAN, czyli funkcjonalność trochę inna niĹź zasugerowałeś w pierwszym poście.

Daj markę pojazdu i słowo android, albo:
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20150124051243&SearchText=android+car+pc
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=radio+android&search_scope=category-709&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-e-0113

Są kwadraciaki z ramką, ale są też takie idealnie pod dany pojazd przystosowane.

Data: 2015-01-24 15:47:00
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 14:14:31 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Daj markę pojazdu i słowo android, albo:
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20150124051243&SearchText=android+car+pc
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=radio+android&search_scope=category-709&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-e-0113
Są kwadraciaki z ramką, ale są też takie idealnie pod dany pojazd przystosowane.

No dobrze ale to są zwykle playery z Androidem, gdzie tam w opisach jest mowa o CAN (czytam i nie widzę). Mógłbyś podać źródło tej informacji, że przez CAN radia mogą kontrolować peryferiami samochodu? Taka funkcjonalność w produkcie konsumenckim to trochę partyzancka rzecz, aż mi się nie chce wierzyć.

--
Marek

Data: 2015-01-24 16:02:29
Autor: JDX
[cross] Android w samochodzie i CAN
On 2015-01-24 15:47, Marek wrote:
[...]
No dobrze ale to są zwykle playery z    Androidem, gdzie tam w opisach
jest mowa o CAN (czytam i nie widzę). Mógłbyś podać źródło tej
informacji, że przez CAN radia mogą kontrolować peryferiami samochodu?
Taka funkcjonalność w produkcie konsumenckim to trochę partyzancka
rzecz, aż mi się nie chce wierzyć.
No właśnie partyzancka i w związku z tym bałbym się podłączać takie
ustrojstwo do magistrali CAN z aucie. :-) A z pewnością nie chciałbym
mieć podłączonego takiego chińskiego szajsu trakcie jazdy.

Data: 2015-01-24 16:14:32
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.3880517018251154766@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 14:14:31 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Daj markę pojazdu i słowo android, albo:
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20150124051243&SearchText=android+car+pc
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=radio+android&search_scope=category-709&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-e-0113
Są kwadraciaki z ramką, ale są też takie idealnie pod dany pojazd przystosowane.

No dobrze ale to są zwykle playery z Androidem, gdzie tam w opisach jest mowa o CAN (czytam i nie widzę).

Rece mi opadaja...

"car android canbus"

Tak wiem, tez nie znajdziesz

Data: 2015-01-24 17:12:30
Autor: JDX
[cross] Android w samochodzie i CAN
On 2015-01-24 16:14, Ghost wrote:
[...]
Rece mi opadaja...
Ręce to mi opadają, bo jak ktoś cię dwukrotnie poprosił o linka to nie
możesz go po prostu podać tylko wypisujesz jakieś pierdoły. Ten link to
jakaś tajemnica czy co? 8-)

Data: 2015-01-24 21:14:49
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54c3c474$0$23533$65785112@news.neostrada.pl...

On 2015-01-24 16:14, Ghost wrote:
[...]
Rece mi opadaja...

Ręce to mi opadają, bo jak ktoś cię dwukrotnie poprosił o linka to nie
możesz go po prostu podać tylko wypisujesz jakieś pierdoły. Ten link to
jakaś tajemnica czy co? 8-)

BO KURWA PRAWIE KAŻDA POZYCJA DAJE WŁAŚCIWY WYNIK!!!

Dziękuję za uwagę.

Data: 2015-01-24 22:43:52
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 21:14:49 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
BO KURWA PRAWIE KAŻDA POZYCJA DAJE WŁAŚCIWY WYNIK!!!
Dziękuję za uwagę.

Co z tego skoro 99% tych wyników nie opisuje precyzyjnie po co ten can temu radiu? Dopiero na alibabie znalazlem z jako takim opisem: radio pobiera z can info o temp, wentylatorze, temp. siedzen, zapietych pasach, otwartych drzwiach itp. i pewnie wyświetla to jako status.

--
Marek

Data: 2015-01-24 23:03:52
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6706629909037824335@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 21:14:49 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
BO KURWA PRAWIE KAŻDA POZYCJA DAJE WŁAŚCIWY WYNIK!!!
Dziękuję za uwagę.

Co z tego skoro 99% tych wynikĂłw nie opisuje precyzyjnie po co ten can temu radiu?

I może dlatego było moje pytanie w pierwszym poście, a nie sugestia jak zasugerowałeś?

A co robi, to zdecydują programy jakie są wgrane i jakie sobie tam wgrasz.

Data: 2015-01-24 17:30:32
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sat, 24 Jan 2015 16:14:32 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
"car android canbus"
Tak wiem, tez nie znajdziesz

Znalazlem. Po co radiu odczyt po can kąta skrętu kierownicy nie wiem, jakieś wyszukane sterowanie tym radiem? Skręcam w lewo to odtwarzacz robi REWIND, w prawo FF?? Na jednej stronie przeczytałem opis usera, że wciskanie hamulca pauzuje mu film, coby wątku nie utracił gdy musi wzrok oderwać od filmu i spojrzeć na drogę.....

--
Marek

Data: 2015-01-25 06:30:31
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.5265268200085364558news.neostrada.pl...
Na jednej stronie przeczytałem opis usera, że wciskanie hamulca pauzuje mu film, coby wątku nie utracił gdy musi wzrok oderwać
od filmu i spojrzeć na drogę.....

Ja pier... on w czasie jazdy film ogląda??

Data: 2015-01-25 13:47:04
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 06:30:31 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Ja pier... on w czasie jazdy film ogląda??

Ja prowadząc pisze na usenet, więc tylko oglądać da się na pewno.

--
Marek

Data: 2015-01-25 14:21:03
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2426912581256552914@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 06:30:31 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:
Ja pier... on w czasie jazdy film ogląda??

Ja prowadząc pisze na usenet, więc tylko oglądać da się na pewno.

Nie wiem czy to co robisz głupsze niż, to co robią w hameryce:
http://wyborcza.pl/1,75477,17142970,Plaga_onanistow_za_kolkiem_na_amerykanskich_drogach_.html

Data: 2015-01-25 15:04:10
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 14:21:03 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Nie wiem czy to co robisz głupsze niż, to co robią w hameryce:

Zastanawiam się,  co jeszcze ci brakuje oprĂłcz kultury i poczucia humoru...

http://wyborcza.pl/1,75477,17142970,Plaga_onanistow_za_kolkiem_na_amerykanskich_drogach_.html

....i zaczynam się domyślać.

--
Marek

Data: 2015-01-25 17:19:16
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2958552004566811865@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 14:21:03 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:

Nie wiem czy to co robisz głupsze niż, to co robią w hameryce:

Zastanawiam się,  co jeszcze ci brakuje oprĂłcz kultury i poczucia humoru...

Rozumu?

Data: 2015-01-25 11:32:42
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5265268200085364558@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 16:14:32 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
"car android canbus"
Tak wiem, tez nie znajdziesz

Znalazlem. Po co radiu odczyt po can kąta skrętu kierownicy nie wiem,

Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie zutylizować, czy tez nie bardzo?

Data: 2015-01-25 13:08:35
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie
zutylizować,
czy tez nie bardzo?

Jeśli lecą po can to tak, o ile nie są w jakiś sposób obfuscowane. Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy czy konsoli lecą po can, np. w tym projekcie:

 http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

(mazda) aby odczytać stan przycisków konsoli musiałem komunikować się z dykowaną magistralą zestawu audio (nie can) .

--
Marek

Data: 2015-01-25 13:19:46
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5327673004159006569@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie
zutylizować,
czy tez nie bardzo?

Jeśli lecą po can to tak

uff

Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy czy konsoli lecą
po can, np. w tym projekcie:

http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

(mazda) aby odczytać stan przycisków konsoli musiałem komunikować się
z dykowaną magistralą zestawu audio (nie can) .

--
Marek

Data: 2015-01-25 13:20:44
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5327673004159006569@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie
zutylizować,
czy tez nie bardzo?

Jeśli lecą po can to tak

uff

Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy

chyba w mniejszosci

Data: 2015-01-25 00:07:22
Autor: adamschodowy
[cross] Android w samochodzie i CAN
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości news:54c352d7$0$2164$65785112news.neostrada.pl...
Witam,

   Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na pokładzie z
możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez tego CAN
zrobić? Np. czy zamknięcie pilotem auta da sygnał jakiś do naszego androida?
Czy tym androidem można będzie: zamknąć okna i  złożyć luterka?

a radio ma pilota?
bo widzi mi się piękny backdoor.
btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie "odpal_wszystkie_airbagi" :)

Data: 2015-01-25 10:12:27
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "adamschodowy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma18p1$ecj$1@speranza.aioe.org...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości news:54c352d7$0$2164$65785112news.neostrada.pl...
Witam,

   Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na pokładzie z
możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez tego CAN
zrobić? Np. czy zamknięcie pilotem auta da sygnał jakiś do naszego androida?
Czy tym androidem można będzie: zamknąć okna i  złożyć luterka?

a radio ma pilota?

często ma

bo widzi mi się piękny backdoor.
btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie "odpal_wszystkie_airbagi" :)

Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN.

W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo, czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane zamykanie okien i lusterek.

Data: 2015-01-25 10:38:53
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Ghost"


bo widzi mi się piękny backdoor.
btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie "odpal_wszystkie_airbagi" :)

Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN.

W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo,
czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba
było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane
zamykanie okien i lusterek.
-- -
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

Data: 2015-01-25 06:33:18
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl...
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie
z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

Data: 2015-01-25 14:12:58
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me...

"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl...
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie
z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

pszemuś, pobaw się siri

Data: 2015-01-25 08:24:51
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message news:54c4ebe0$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me...

"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl...
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie
z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

pszemuś, pobaw się siri

Czemu jesteś arogancki?
Masz jakiś problem z samooceną co Ci jak słoma z butów wyłazi?

Data: 2015-01-25 17:21:22
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2uap$ido$1@dont-email.me...

"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message
news:54c4ebe0$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me...

"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl...
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie
z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

pszemuś, pobaw się siri

Czemu jesteś arogancki?

Bo to takie męskie jest.

Data: 2015-01-25 20:05:09
Autor: JK
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze:


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma2uap$ido$1@dont-email.me...

"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message
news:54c4ebe0$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me...

"re" <re@re.invalid> wrote in message
news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl...
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie
składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można
oczywiście pasywnie
z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc
jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się
stanie.

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

pszemuś, pobaw się siri

Czemu jesteś arogancki?

Bo to takie męskie jest.

Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN.
Czy to może w pijackim zwidzie było?

Data: 2015-01-25 14:33:19
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"JK" <jaka857@interia.pl> wrote in message news:ma3eqi$s0s$1dont-email.me...
W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze:


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma2uap$ido$1@dont-email.me...

"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message
news:54c4ebe0$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me...

"re" <re@re.invalid> wrote in message
news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl...
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie
składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można
oczywiście pasywnie
z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc
jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się
stanie.

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

pszemuś, pobaw się siri

Czemu jesteś arogancki?

Bo to takie męskie jest.

Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN.
Czy to może w pijackim zwidzie było?

Wydawało mu się...

Data: 2015-01-26 08:41:21
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3jtl$ks8$1@dont-email.me...

"JK" <jaka857@interia.pl> wrote in message
news:ma3eqi$s0s$1dont-email.me...
W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze:


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma2uap$ido$1@dont-email.me...


pszemuś, pobaw się siri

Czemu jesteś arogancki?

Bo to takie męskie jest.

Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN.
Czy to może w pijackim zwidzie było?

Wydawało mu się...

Wydawało mu JK się, ze pisałem cos o 3pln, czy może cos innego chciałeś napisać, misiu?

Data: 2015-01-25 20:17:46
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "JK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3eqi$s0s$1@dont-email.me...

Bo to takie męskie jest.

Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN.

W Twoim pijackim zwidzie.

Data: 2015-01-25 22:42:48
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"

Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie
z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
-- -
Do jakiego systemu ?

Data: 2015-01-26 07:12:44
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1mx1.internetia.pl...
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
-- -
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

Data: 2015-01-26 20:05:29
Autor: Gotfryd Smolik news
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1mx1.internetia.pl...
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
-- -
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

<zgryźliwość>
  Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
</zgryźliwość>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-26 17:20:16
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1501262004170.5548quad...
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1mx1.internetia.pl...
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
-- -
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

<zgryźliwość>
 Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
</zgryźliwość>

W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-)

Data: 2015-01-27 02:04:15
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
-- -
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

<zgryźliwość>
 Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
</zgryźliwość>

W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-)
-- -
CAN

Data: 2015-01-27 13:43:39
Autor: Adam
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu 2015-01-27 o 02:04, re pisze:

(...)

W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-)
-- -
CAN


Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest dostęp do przewodów.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-27 12:50:38
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:ma815r$sho$1usenet.news.interia.pl...
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest dostęp do przewodów.

Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

Data: 2015-01-27 23:45:32
Autor: Adam
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ma815r$sho$1usenet.news.interia.pl...
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już
jest dostęp do przewodów.

Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

Nie wiem, nie siedzę w tych tematach.
Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da?
Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a więc linii CAN niet w lusterku?

Przy okazji:
Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy?
Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez firewalla ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-27 17:51:02
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:ma94ee$51l$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ma815r$sho$1usenet.news.interia.pl...
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już
jest dostęp do przewodów.

Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

Nie wiem, nie siedzę w tych tematach.
Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da?
Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a więc linii CAN niet w lusterku?

Otóż to. CAN macha procesorem lusterek w drzwiach, umieszczonym
tuż pod ręcznymi manipulatorami lusterek - zwykle zintegrowana ta
sama płytka elektroniczna z otwieraniem/zamykaniem drzwi i okien.

Pamiętaj, że samochody robi się w dziesiątkach milionów sztuk i tam
się oszczędza na wszystkim, nawet na tym że może iść 4 zamiast 6 drutów.

Przy okazji:
Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy?

Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie.

Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez firewalla ;)

Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie
diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę.

Data: 2015-01-28 09:47:29
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Tue, 27 Jan 2015 17:51:02 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Ja nie wiem na 100% ale obstawiam Ĺźe nie.

 CAN występujr gnieĹşdzie przyczepy przy samochodach ciężarowych w gniazdach 24V np. 24V/15-pin (DIN/ISO 12098).

--
Marek

Data: 2015-01-28 11:57:20
Autor: Adam
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu 2015-01-28 o 00:51, Pszemol pisze:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
(...)
Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże
wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje
mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez
firewalla ;)

Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie
diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę.

Mechaników rzadko słucham - śmiem twierdzić, że czasami sam już więcej zapomniałem, niż oni nauczyli się przez całe życie ;)

Natomiast auta z CAN-em nie miałem i na razie wolę nie mieć. Teraz jeżdżę Pajero II, które ma kilka sterowników, każdy odpowiada za coś innego (np. tylko szyby, tylko centralny zamek, tylko tempomat, itd) - i to jest dobre. Są autonomiczne - ewentualne uszkodzenie jednego nie ma wpływu na resztę. Nawet "automat" obywa się bez elektroniki.
Wcześniej miałem wynalazek p.t. Freelander - tam byle bzdura mogła nawet spowodować niemożność odpalenia silnika, lub przejście tegoż w tryb awaryjny.
Natomiast, gdybym miał mieć auto, do którego wkładając hak holowniczy, musiałbym to kodować w CAN-ie - nie, dziękuję :(



--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-28 00:12:34
Autor: Gotfryd Smolik news
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"re" <re@re.invalid> wrote
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

<zgryźliwość>
 Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
</zgryźliwość>

W lusterku masz procesor?

  A czy ja wiem, co tego konkretnie CANa obsługuje?
  Nie widać przeszkód (żeby mikrokontroler procesorowy), skoro
sobie życzysz.
  Przeszkodę widać za to w Twoim rozumowaniu:

Ciekawe... :-)

  Nie.
  Ty najwyraźniej uparłeś się nie zajarzyć, że CAN nie jest
"magistralą centralną" (z procesorem sterującym), lecz
magistralą wielodostępną - we wszystkich tego słowa znaczeniach
(jak to niektórzy mawiają, "multihosted").
  *każdy* kto ma dostęp do drutów może wysłać rozkazy!
  Zgodnie ze specyfikacją, dodajmy, ona (magistrala CAN)
do tego właśnie służy.
  Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
(tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
palców jednej ręki drwala).

  Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-27 17:53:02
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1501280000510.1408quad...
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"re" <re@re.invalid> wrote
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

<zgryźliwość>
 Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
</zgryźliwość>

W lusterku masz procesor?

 A czy ja wiem, co tego konkretnie CANa obsługuje?
 Nie widać przeszkód (żeby mikrokontroler procesorowy), skoro
sobie życzysz.
 Przeszkodę widać za to w Twoim rozumowaniu:

Ciekawe... :-)

 Nie.
 Ty najwyraźniej uparłeś się nie zajarzyć, że CAN nie jest
"magistralą centralną" (z procesorem sterującym), lecz
magistralą wielodostępną - we wszystkich tego słowa znaczeniach
(jak to niektórzy mawiają, "multihosted").
 *każdy* kto ma dostęp do drutów może wysłać rozkazy!
 Zgodnie ze specyfikacją, dodajmy, ona (magistrala CAN)
do tego właśnie służy.

Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

 Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
(tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
palców jednej ręki drwala).

 Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!

Zgoda.

Data: 2015-01-28 08:44:17
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma98c7$rt7$1@dont-email.me...

 Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!

Zgoda.

Siri pomogło?

Data: 2015-01-28 11:01:04
Autor: J.F.
[cross] Android w samochodzie i CAN
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

Ale po co tam jakis procesor ?

Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.

J.

Data: 2015-01-28 07:13:02
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54c8b363$0$2654$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

Ale po co tam jakis procesor ?

Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.

Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niż analogowo.

Data: 2015-01-28 14:48:06
Autor: J.F.
[cross] Android w samochodzie i CAN
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

Ale po co tam jakis procesor ?

Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.

Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niż analogowo.

Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)

J.

Data: 2015-01-28 16:10:18
Autor: Piotr Wyderski
[cross] Android w samochodzie i CAN
J.F. wrote:

Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)

I mniej więcej w tę stronę świat zmierza. :-)

Kiedyś robiłem przetwornicę do LEDów sterowaną cyfrowo. Znacznie
łatwiejsze okazało się włożenie SMPS w CPU niż CPU do SMPS...

Pozdrawiam, Piotr

Data: 2015-01-30 12:39:21
Autor: Pszemol
[cross] Android w samochodzie i CAN
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54c8e899$0$2642$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

Ale po co tam jakis procesor ?

Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.

Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niż analogowo.

Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)

Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.

Data: 2015-01-30 20:34:17
Autor: RadoslawF
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu 2015-01-30 o 19:39, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:54c8e899$0$2642$65785112news.neostrada.pl...
UĹźytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
UĹźytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silnikĂłw X i Y w kaĹźdym lusterku...

Ale po co tam jakis procesor ?

Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.

Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niĹź analogowo.

Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)

Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.

I się projektant zdziwi używając takiego rozwiązania w naszym
klimacie w zimie jak lusterko zamarznie czy się zawias przytrze.


Pozdrawiam

Data: 2015-01-30 22:31:14
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:magj4a$2l2$1@dont-email.me...

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:54c8e899$0$2642$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości

A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?

Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)

Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.

Niezły sposób na pamięć ustawień. Hehe, kreatywny wyznawca srajfona.

Data: 2015-01-29 11:02:26
Autor: Gotfryd Smolik news
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Tue, 27 Jan 2015, Pszemol wrote:

Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,

  Moment.
  Po kolei:

zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

  Primo, Ty piszesz o lusterkach prawym i lewym, tak?
  Czyli niby (w późniejszym poście) masz świadomość, że rozwiązania
takie jak CAN stosuje się po to, aby ZMNIEJSZYĆ liczbę
przewodów, a jednocześnie proponujesz wizję konstrukcji,
w której ZWIĘKSZASZ liczbę przewodów sterujących, i to
w krytycznym miejscu, bo nie tylko oblatujących auto
dookoła, ale jeszcze przechodzących przez ruchome części?

  Zwracam uwagę, że to co piszesz jest DIAMETRALNIE PRZECIWNE
do przypadku, w którym "końcówka CAN" steruje fizycznym
lusterkiem, szybą, zamkiem i czymś tam jeszcze, ale znajdującymi
się OBOK SIEBIE!

  Druga część jest trudniejsza.
  Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
  Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
  Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
transmisji", co chcesz zrobić!

  Bo mi wychodzi że proponujesz:
- uwalenie możliwości diagnostyki
- bo szyfrowanie trasmisji jest konieczne
- co nijak nie będzie pasowało do idei prostego sterowania magistralą
- kosztem narzutu wyrażonego dwucyfrową liczbą pewnie.

 Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!

Zgoda.

  No jak chcesz je wymusić?
  Kartką "włamywaczu, prosimy najpierw się wlogować, przed wydaniem
rozkazu do lusterka"?
  Po czym zidentyfikujesz, że nadaje "uprawniony" sprzęt?

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-29 11:11:17
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1501291051450.5488@quad...

 Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
 Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
 Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
transmisji", co chcesz zrobić!

Ależ pszemuś bardzo pragnie zapomnieć, że walnął tego babola, a ty mu przypominasz. Zlituj się!

Data: 2015-01-29 13:51:53
Autor: Gotfryd Smolik news
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Thu, 29 Jan 2015, Ghost wrote:

Zlituj się!

  Aj, już się zamykam!

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-28 01:47:47
Autor: radoslaw
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
  Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
(tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
palców jednej ręki drwala).
Dlaczego? Praktycznie każdy OS który obsługuje SCSI coś takiego potrafi. Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem.

Radek

Data: 2015-01-29 10:37:20
Autor: Gotfryd Smolik news
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Wed, 28 Jan 2015, radoslaw@korzeniewski.net wrote:

W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
  Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
(tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
palców jednej ręki drwala).
Dlaczego? Praktycznie każdy OS który obsługuje SCSI coś takiego potrafi.

  Bierzesz dwa komputery, wpinasz na jedną SCSI i obsługujesz filesystem
na tych samych dyskach?
  Może mało wyraźnie napisałem, że chodzi o współbieżne korzystanie
z tych samych lusterek... no dobra, dysków :)
  Druga sprawa to kontrolery - znacząca część przy włączeniu daje sobie
radośnie różne resety na SCSI, tak jakby nic innego nie miało prawa
w tym czasie działać.

Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem.

  Hm... chyba wszystkie un*xy dają SCSI lock, jak jeden komp "zawłaszczy"
dysk to drugi nie może się dorwać. Pierwsze spotkanie z tym
feature na SCSI po FC mnie zaskoczyło :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-26 20:24:22
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Pszemol"

No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
-- -
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).
-- -
To mówię, że jaki by nie był to te interfejsy diagnostyczne jakoś nie mają problemu by sterować urządzeniami.

Data: 2015-01-25 10:41:40
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2es1$fjt$1@mx1.internetia.pl...

Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał

Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

Data: 2015-01-25 13:00:33
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

Jest tak jak pisze. Złącze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej, jeśli podłączone urządzenie zacznie szaleć i zrobi flooda na magistrali może unieruchomić pojazd, w skrajnych przypadkach trwale.

--
Marek

Data: 2015-01-25 13:07:39
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6995346513451002477@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:

Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

Jest tak jak pisze. Złącze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej, jeśli podłączone urządzenie zacznie szaleć i zrobi flooda na magistrali może unieruchomić pojazd, w skrajnych przypadkach trwale.

Flooda zgodnie ze specyfikacja?

Ok, będę pisał powili, czytaj tez powoli, może zaskoczysz - MOWA BYŁA O SPECYFIKACJI SZYNY I URZĄDZEŃ, Z TEGO CO WIEM, KAŻDE MOŻE WEJŚĆ W STAN READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIĘ CZASEM PROCESORÓW Z PORTAMI KTÓRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN.

Data: 2015-01-25 13:25:31
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Flooda zgodnie ze specyfikacja?
Ok, będę pisał powili, czytaj tez powoli, może zaskoczysz - MOWA
BYŁA O
SPECYFIKACJI SZYNY I URZĄDZEŃ, Z TEGO CO WIEM, KAŻDE MOŻE WEJŚĆ W
STAN
READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIĘ CZASEM PROCESORÓW Z
PORTAMI
KTÓRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN.


Specyfikacją czego? Człowieku weĹş się ogarnij, flood spowoduje błąd w firmware, to jest masowy chiński sprzęt. Niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi ale chyba w  can nie ma czegoś jak read only (w typowym znaczeniu), jeśli dany node (ktĂłry pracuje "read only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to wysyła żądanie retransmisji.

--
Marek

Data: 2015-01-25 13:54:52
Autor: BK
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu 2015-01-25 o 13:25, Marek pisze:

Niech mnie ktoś mądrzejszy
poprawi ale chyba w  can nie ma czegoś jak read only (w typowym
znaczeniu), jeśli dany node (który pracuje "read only") nie odbierze
ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to wysyła żądanie retransmisji.


CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden błąd programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

Data: 2015-01-25 14:14:49
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "BK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54c4e7b1$0$10443$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 2015-01-25 o 13:25, Marek pisze:

Niech mnie ktoś mądrzejszy
poprawi ale chyba w  can nie ma czegoś jak read only (w typowym
znaczeniu), jeśli dany node (który pracuje "read only") nie odbierze
ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to wysyła żądanie retransmisji.


CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden błąd programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

I myślę, ze cóś takiego może być w tych radyjach

Data: 2015-01-25 15:04:56
Autor: RadoslawF
[cross] Android w samochodzie i CAN
W dniu 2015-01-25 o 14:14, Ghost pisze:

Niech mnie ktoś mądrzejszy
poprawi ale chyba w  can nie ma czegoś jak read only (w typowym
znaczeniu), jeśli dany node (który pracuje "read only") nie odbierze
ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to wysyła żądanie
retransmisji.


CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu
potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden
błąd programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można
fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

I myślę, ze cóś takiego może być w tych radyjach

Kłócisz się o czymś czego nie znacz, co widać po tekstach
"może być" czy "MOŻE WEJŚĆ". A to że może nie oznacza jeszcze
że faktycznie będzie czy że wejdzie i zostanie w trybie
"read only".


Pozdrawiam

Data: 2015-01-25 22:28:31
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Ghost"

CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden błąd programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

I myślę, ze cóś takiego może być w tych radyjach
-- -
A nie miały one sterować przez CAN ?

Data: 2015-01-25 22:45:02
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3oej$rvv$1@mx1.internetia.pl...



UĹźytkownik "Ghost"

CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden błąd programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

I myślę, ze cóś takiego może być w tych radyjach
-- -
A nie miały one sterować przez CAN ?
-- -
nie mam pojecia o co pytasz

Data: 2015-01-25 23:01:28
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Ghost"

CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden błąd programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

I myślę, ze cóś takiego może być w tych radyjach
-- -
A nie miały one sterować przez CAN ?
-- -
nie mam pojecia o co pytasz
-- -
Skup się. Było o możliwości sterowania przez CAN radiem.

Data: 2015-01-26 00:11:36
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3qcc$2lk$1@mx1.internetia.pl...



UĹźytkownik "Ghost"

CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden błąd programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

I myślę, ze cóś takiego może być w tych radyjach
-- -
A nie miały one sterować przez CAN ?
-- -
nie mam pojecia o co pytasz
-- -
Skup się. Było o możliwości sterowania przez CAN radiem.
-- -
Skup się: "one sterować przez CAN", czy "możliwości sterowania przez CAN radiem". Wbrew pozorom to dwie różne sytuacje.

Data: 2015-01-25 14:15:55
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 13:54:52 +0100, BK <tenadresnieistnieje@taksamojaktenserwer.nie> wrote:
CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden
błąd
programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

Ten swój snifer budowałem 4 lata temu i jak widać co się nie pamięta to się zmyśli ;(. Ten tryb "listen only" jest powszechnie spotykany w produkcyjnych urządzeniach czy to tylko raczej na etapie developerskim?

--
Marek

Data: 2015-01-25 14:12:13
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6712470760343572956@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Flooda zgodnie ze specyfikacja?
Ok, będę pisał powili, czytaj tez powoli, może zaskoczysz - MOWA
BYŁA O
SPECYFIKACJI SZYNY I URZĄDZEŃ, Z TEGO CO WIEM, KAŻDE MOŻE WEJŚĆ W
STAN
READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIĘ CZASEM PROCESORÓW Z
PORTAMI
KTÓRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN.

Specyfikacją czego?

canbusa?

Człowieku weź się ogarnij, flood spowoduje błąd w firmware,

Podobnie jak wtedym gdy zewrze przewody, ale nie o tym mowa. Proponuje jednak jakiś kurs czytają ze zrozumieniem.

to jest masowy chiński sprzęt.

O, kolejny miszczu któremu się zdaje, ze elektronikę się produkuje w hameryce i japonii.

Niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi ale chyba w  can nie ma czegoś jak read only (w typowym znaczeniu), jeśli dany node (ktĂłry pracuje "read only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to wysyła żądanie retransmisji.

Jest

Data: 2015-01-25 14:26:34
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 14:12:13 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
O, kolejny miszczu któremu się zdaje, ze elektronikę się produkuje
w
hameryce i japonii

 Interesujący wniosek.


Jest.

Jak jesteś taki expert od gumowych dzwonków, to po chuj się pytasz jak to działa? Kupuj, instaluj, używaj.

--
Marek

Data: 2015-01-25 14:35:34
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5597171402578896076@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 14:12:13 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:

to jest masowy chiński sprzęt.

O, kolejny miszczu któremu się zdaje, ze elektronikę się produkuje
w
hameryce i japonii

Interesujący wniosek.

Hmm, moim zdaniem twój wniosek był bardziej głupi niż interesujący.

Jest.

Jak jesteś taki expert od gumowych dzwonków, to po chuj się pytasz jak to działa? Kupuj, instaluj, używaj.

Pytam bo może ktoś używał? Kiedyś do tego służył usenet.

Popracuj trochę nad podniesieniem samooceny, bo taka jak teraz wychodzi ci słomą przez buty.

Data: 2015-01-25 14:53:47
Autor: Marek
[cross] Android w samochodzie i CAN
On Sun, 25 Jan 2015 14:35:34 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Hmm, moim zdaniem twój wniosek był bardziej głupi niż interesujący.

 Z całym niezasłuĹźonym szczacunkiem, ale głupi wniosek to ty wyciągnołeś nie ja. To Ĺźe sprzęt masowo się produkuje w Chinach nie oznacza, Ĺźe wydaje mi się, Ĺźe tylko tam.
Popracuj trochę nad podniesieniem samooceny, bo taka jak teraz
wychodzi ci
słomą przez buty.

Żeby być dobrze zrozumianym zawsze staram się dobierać słowa pasujące do poziomu interlokutora.

--
Marek

Data: 2015-01-25 17:18:44
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7351495327585439396@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 14:35:34 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:

Hmm, moim zdaniem twój wniosek był bardziej głupi niż interesujący.

Z całym niezasłużonym szczacunkiem, ale głupi wniosek to ty wyciągnołeś nie ja. To że sprzęt masowo się produkuje w Chinach nie oznacza, że wydaje mi się, że tylko tam.

Zastanów się jeszcze raz.

Data: 2015-01-25 20:25:04
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Ghost"

Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał

Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?
-- -
Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może.

Data: 2015-01-25 20:27:44
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3h75$46t$1@mx1.internetia.pl...



Użytkownik "Ghost"

Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał

Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?
-- -
Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może.

To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu  "listen only mode"

Data: 2015-01-25 22:59:50
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Ghost"

Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał

Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?
-- -
Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może.

To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu  "listen only
mode"
-- -
Ty uruchom (to czego Ci brak). Z mojego jednego wynika jasno, że urządzenie podłączone do interfejsu OBD-2 może uzyskać dowolną jego funkcjonalność.

Data: 2015-01-26 00:13:14
Autor: Ghost
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3q9b$2ec$1@mx1.internetia.pl...



Użytkownik "Ghost"

Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał

Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?
-- -
Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może.

To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu  "listen only
mode"
-- -
Ty uruchom (to czego Ci brak). Z mojego jednego wynika jasno, że urządzenie
podłączone do interfejsu OBD-2 może uzyskać dowolną jego funkcjonalność.
-- -
Sorry, ale wyglądasz mi na trolla albo imbecyla.

Żeby nie kusiło to PLONK

Data: 2015-01-26 20:22:06
Autor: re
[cross] Android w samochodzie i CAN


Użytkownik "Ghost"

Sorry, ale wyglądasz mi na trolla albo imbecyla.

Żeby nie kusiło to PLONK
-- -
Sp.. w podskokach

[cross] Android w samochodzie i CAN

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona