Data: 2015-01-25 00:07:22 | |
Autor: adamschodowy | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości news:54c352d7$0$2164$65785112news.neostrada.pl...
Witam, a radio ma pilota? bo widzi mi się piękny backdoor. btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie "odpal_wszystkie_airbagi" :) |
|
Data: 2015-01-25 10:12:27 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "adamschodowy" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma18p1$ecj$1@speranza.aioe.org... Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości news:54c352d7$0$2164$65785112news.neostrada.pl... Witam, a radio ma pilota? często ma bo widzi mi się piękny backdoor. Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN. W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo, czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane zamykanie okien i lusterek. |
|
Data: 2015-01-25 10:38:53 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Ghost" bo widzi mi się piękny backdoor. Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN. W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo, czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane zamykanie okien i lusterek. -- - Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie. |
|
Data: 2015-01-25 06:33:18 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl...
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie. |
|
Data: 2015-01-25 14:12:58 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me... "re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma2es1$fjt$1mx1.internetia.pl... Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania pszemuś, pobaw się siri |
|
Data: 2015-01-25 08:24:51 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message news:54c4ebe0$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me... Czemu jesteś arogancki? Masz jakiś problem z samooceną co Ci jak słoma z butów wyłazi? |
|
Data: 2015-01-25 17:21:22 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2uap$ido$1@dont-email.me... "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message news:54c4ebe0$0$2140$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2npl$pl0$1@dont-email.me... Czemu jesteś arogancki? Bo to takie męskie jest. |
|
Data: 2015-01-25 20:05:09 | |
Autor: JK | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze:
Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN. Czy to może w pijackim zwidzie było? |
|
Data: 2015-01-25 14:33:19 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"JK" <jaka857@interia.pl> wrote in message news:ma3eqi$s0s$1dont-email.me...
W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze: Wydawało mu się... |
|
Data: 2015-01-26 08:41:21 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3jtl$ks8$1@dont-email.me... "JK" <jaka857@interia.pl> wrote in message news:ma3eqi$s0s$1dont-email.me... W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze: Wydawało mu się... Wydawało mu JK się, ze pisałem cos o 3pln, czy może cos innego chciałeś napisać, misiu? |
|
Data: 2015-01-25 20:17:46 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "JK" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3eqi$s0s$1@dont-email.me... Bo to takie męskie jest. Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN. W Twoim pijackim zwidzie. |
|
Data: 2015-01-25 22:42:48 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie. -- - Do jakiego systemu ? |
|
Data: 2015-01-26 07:12:44 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1mx1.internetia.pl...
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania Do hosta (komputera pokładowego). |
|
Data: 2015-01-26 20:05:29 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1mx1.internetia.pl... <zgryźliwość> Tego w lusterku i tego w klamce/zamku? </zgryźliwość> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-01-26 17:20:16 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1501262004170.5548quad...
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote: W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-) |
|
Data: 2015-01-27 02:04:15 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-) -- - CAN |
|
Data: 2015-01-27 13:43:39 | |
Autor: Adam | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu 2015-01-27 o 02:04, re pisze:
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest dostęp do przewodów. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-01-27 12:50:38 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:ma815r$sho$1usenet.news.interia.pl...
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest dostęp do przewodów. Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety. Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków. |
|
Data: 2015-01-27 23:45:32 | |
Autor: Adam | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message Nie wiem, nie siedzę w tych tematach. Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da? Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a więc linii CAN niet w lusterku? Przy okazji: Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy? Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez firewalla ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-01-27 17:51:02 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:ma94ee$51l$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze: Otóż to. CAN macha procesorem lusterek w drzwiach, umieszczonym tuż pod ręcznymi manipulatorami lusterek - zwykle zintegrowana ta sama płytka elektroniczna z otwieraniem/zamykaniem drzwi i okien. Pamiętaj, że samochody robi się w dziesiątkach milionów sztuk i tam się oszczędza na wszystkim, nawet na tym że może iść 4 zamiast 6 drutów. Przy okazji: Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie. Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez firewalla ;) Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę. |
|
Data: 2015-01-28 09:47:29 | |
Autor: Marek | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Tue, 27 Jan 2015 17:51:02 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Ja nie wiem na 100% ale obstawiam Ĺźe nie. CAN wystÄpujr gnieĹşdzie przyczepy przy samochodach ciÄĹźarowych w gniazdach 24V np. 24V/15-pin (DIN/ISO 12098). -- Marek |
|
Data: 2015-01-28 11:57:20 | |
Autor: Adam | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu 2015-01-28 o 00:51, Pszemol pisze:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message Mechaników rzadko słucham - śmiem twierdzić, że czasami sam już więcej zapomniałem, niż oni nauczyli się przez całe życie ;) Natomiast auta z CAN-em nie miałem i na razie wolę nie mieć. Teraz jeżdżę Pajero II, które ma kilka sterowników, każdy odpowiada za coś innego (np. tylko szyby, tylko centralny zamek, tylko tempomat, itd) - i to jest dobre. Są autonomiczne - ewentualne uszkodzenie jednego nie ma wpływu na resztę. Nawet "automat" obywa się bez elektroniki. Wcześniej miałem wynalazek p.t. Freelander - tam byle bzdura mogła nawet spowodować niemożność odpalenia silnika, lub przejście tegoż w tryb awaryjny. Natomiast, gdybym miał mieć auto, do którego wkładając hak holowniczy, musiałbym to kodować w CAN-ie - nie, dziękuję :( -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-01-28 00:12:34 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote A czy ja wiem, co tego konkretnie CANa obsługuje? Nie widać przeszkód (żeby mikrokontroler procesorowy), skoro sobie życzysz. Przeszkodę widać za to w Twoim rozumowaniu: Ciekawe... :-) Nie. Ty najwyraźniej uparłeś się nie zajarzyć, że CAN nie jest "magistralą centralną" (z procesorem sterującym), lecz magistralą wielodostępną - we wszystkich tego słowa znaczeniach (jak to niektórzy mawiają, "multihosted"). *każdy* kto ma dostęp do drutów może wysłać rozkazy! Zgodnie ze specyfikacją, dodajmy, ona (magistrala CAN) do tego właśnie służy. Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI (tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali, w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie palców jednej ręki drwala). Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora z logowaniem"! pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-01-27 17:53:02 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1501280000510.1408quad...
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote: Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku, zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po 4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku... Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI Zgoda. |
|
Data: 2015-01-28 08:44:17 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma98c7$rt7$1@dont-email.me... Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora Zgoda. Siri pomogło? |
|
Data: 2015-01-28 11:01:04 | |
Autor: J.F. | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku, Ale po co tam jakis procesor ? Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania. A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ? Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN. J. |
|
Data: 2015-01-28 07:13:02 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54c8b363$0$2654$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich niż analogowo. |
|
Data: 2015-01-28 14:48:06 | |
Autor: J.F. | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-) J. |
|
Data: 2015-01-28 16:10:18 | |
Autor: Piotr Wyderski | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
J.F. wrote:
Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i I mniej więcej w tę stronę świat zmierza. :-) Kiedyś robiłem przetwornicę do LEDów sterowaną cyfrowo. Znacznie łatwiejsze okazało się włożenie SMPS w CPU niż CPU do SMPS... Pozdrawiam, Piotr |
|
Data: 2015-01-30 12:39:21 | |
Autor: Pszemol | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54c8e899$0$2642$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy, że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko. |
|
Data: 2015-01-30 20:34:17 | |
Autor: RadoslawF | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu 2015-01-30 o 19:39, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in messageI siÄ projektant zdziwi uĹźywajÄ c takiego rozwiÄ zania w naszym klimacie w zimie jak lusterko zamarznie czy siÄ zawias przytrze. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-01-30 22:31:14 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:magj4a$2l2$1@dont-email.me... "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54c8e899$0$2642$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ? Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-) Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy, Niezły sposób na pamięć ustawień. Hehe, kreatywny wyznawca srajfona. |
|
Data: 2015-01-29 11:02:26 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Tue, 27 Jan 2015, Pszemol wrote:
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku, Moment. Po kolei: zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie Primo, Ty piszesz o lusterkach prawym i lewym, tak? Czyli niby (w późniejszym poście) masz świadomość, że rozwiązania takie jak CAN stosuje się po to, aby ZMNIEJSZYĆ liczbę przewodów, a jednocześnie proponujesz wizję konstrukcji, w której ZWIĘKSZASZ liczbę przewodów sterujących, i to w krytycznym miejscu, bo nie tylko oblatujących auto dookoła, ale jeszcze przechodzących przez ruchome części? Zwracam uwagę, że to co piszesz jest DIAMETRALNIE PRZECIWNE do przypadku, w którym "końcówka CAN" steruje fizycznym lusterkiem, szybą, zamkiem i czymś tam jeszcze, ale znajdującymi się OBOK SIEBIE! Druga część jest trudniejsza. Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz. Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą, na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję, jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz. Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania transmisji", co chcesz zrobić! Bo mi wychodzi że proponujesz: - uwalenie możliwości diagnostyki - bo szyfrowanie trasmisji jest konieczne - co nijak nie będzie pasowało do idei prostego sterowania magistralą - kosztem narzutu wyrażonego dwucyfrową liczbą pewnie. Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora No jak chcesz je wymusić? Kartką "włamywaczu, prosimy najpierw się wlogować, przed wydaniem rozkazu do lusterka"? Po czym zidentyfikujesz, że nadaje "uprawniony" sprzęt? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-01-29 11:11:17 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1501291051450.5488@quad... Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz. Ależ pszemuś bardzo pragnie zapomnieć, że walnął tego babola, a ty mu przypominasz. Zlituj się! |
|
Data: 2015-01-29 13:51:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Thu, 29 Jan 2015, Ghost wrote:
Zlituj się! Aj, już się zamykam! pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-01-28 01:47:47 | |
Autor: radoslaw | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSIDlaczego? Praktycznie każdy OS który obsługuje SCSI coś takiego potrafi. Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem. Radek |
|
Data: 2015-01-29 10:37:20 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Wed, 28 Jan 2015, radoslaw@korzeniewski.net wrote:
W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: Bierzesz dwa komputery, wpinasz na jedną SCSI i obsługujesz filesystem na tych samych dyskach? Może mało wyraźnie napisałem, że chodzi o współbieżne korzystanie z tych samych lusterek... no dobra, dysków :) Druga sprawa to kontrolery - znacząca część przy włączeniu daje sobie radośnie różne resety na SCSI, tak jakby nic innego nie miało prawa w tym czasie działać. Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem. Hm... chyba wszystkie un*xy dają SCSI lock, jak jeden komp "zawłaszczy" dysk to drugi nie może się dorwać. Pierwsze spotkanie z tym feature na SCSI po FC mnie zaskoczyło :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-01-26 20:24:22 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Pszemol" No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania Do hosta (komputera pokładowego). -- - To mówię, że jaki by nie był to te interfejsy diagnostyczne jakoś nie mają problemu by sterować urządzeniami. |
|
Data: 2015-01-25 10:41:40 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma2es1$fjt$1@mx1.internetia.pl... Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? |
|
Data: 2015-01-25 13:00:33 | |
Autor: Marek | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? Jest tak jak pisze. ZĹÄ cze obd2/can sĹuĹźy do komunikacji dwustronnej, jeĹli podĹÄ czone urzÄ dzenie zacznie szaleÄ i zrobi flooda na magistrali moĹźe unieruchomiÄ pojazd, w skrajnych przypadkach trwale. -- Marek |
|
Data: 2015-01-25 13:07:39 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "Marek" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:almarsoft.6995346513451002477@news.neostrada.pl... On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote: Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? Jest tak jak pisze. ZĹÄ cze obd2/can sĹuĹźy do komunikacji dwustronnej, jeĹli podĹÄ czone urzÄ dzenie zacznie szaleÄ i zrobi flooda na magistrali moĹźe unieruchomiÄ pojazd, w skrajnych przypadkach trwale. Flooda zgodnie ze specyfikacja? Ok, bÄdÄ pisaĹ powili, czytaj tez powoli, moĹźe zaskoczysz - MOWA BYĹA O SPECYFIKACJI SZYNY I URZÄDZEĹ, Z TEGO CO WIEM, KAĹťDE MOĹťE WEJĹÄ W STAN READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIÄ CZASEM PROCESORĂW Z PORTAMI KTĂRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN. |
|
Data: 2015-01-25 13:25:31 | |
Autor: Marek | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Flooda zgodnie ze specyfikacja?BYĹA O SPECYFIKACJI SZYNY I URZÄDZEĹ, Z TEGO CO WIEM, KAĹťDE MOĹťE WEJĹÄ WSTAN READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIÄ CZASEM PROCESORĂW ZPORTAMI KTĂRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN. SpecyfikacjÄ czego? CzĹowieku weĹş siÄ ogarnij, flood spowoduje bĹÄ d w firmware, to jest masowy chiĹski sprzÄt. Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy poprawi ale chyba w can nie ma czegoĹ jak read only (w typowym znaczeniu), jeĹli dany node (ktĂłry pracuje "read only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (bĹÄ d crc) to wysyĹa ĹźÄ danie retransmisji. -- Marek |
|
Data: 2015-01-25 13:54:52 | |
Autor: BK | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu 2015-01-25 o 13:25, Marek pisze:
Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla caĹkowitej pewnoĹci, Ĺźe Ĺźaden bĹÄ d programowy nie spowoduje przeĹÄ czenia CANa w tryb aktywny, moĹźna fizycznie odĹÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. |
|
Data: 2015-01-25 14:14:49 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "BK" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:54c4e7b1$0$10443$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2015-01-25 o 13:25, Marek pisze: Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla caĹkowitej pewnoĹci, Ĺźe Ĺźaden bĹÄ d programowy nie spowoduje przeĹÄ czenia CANa w tryb aktywny, moĹźna fizycznie odĹÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóŠtakiego moĹźe byÄ w tych radyjach |
|
Data: 2015-01-25 15:04:56 | |
Autor: RadoslawF | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
W dniu 2015-01-25 o 14:14, Ghost pisze:
KĹĂłcisz siÄ o czymĹ czego nie znacz, co widaÄ po tekstach "moĹźe byÄ" czy "MOĹťE WEJĹÄ". A to Ĺźe moĹźe nie oznacza jeszcze Ĺźe faktycznie bÄdzie czy Ĺźe wejdzie i zostanie w trybie "read only". Pozdrawiam |
|
Data: 2015-01-25 22:28:31 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "Ghost" CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla caĹkowitej pewnoĹci, Ĺźe Ĺźaden bĹÄ d programowy nie spowoduje przeĹÄ czenia CANa w tryb aktywny, moĹźna fizycznie odĹÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóŠtakiego moĹźe byÄ w tych radyjach -- - A nie miaĹy one sterowaÄ przez CAN ? |
|
Data: 2015-01-25 22:45:02 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "re" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:ma3oej$rvv$1@mx1.internetia.pl... UĹźytkownik "Ghost" CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla caĹkowitej pewnoĹci, Ĺźe Ĺźaden bĹÄ d programowy nie spowoduje przeĹÄ czenia CANa w tryb aktywny, moĹźna fizycznie odĹÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóŠtakiego moĹźe byÄ w tych radyjach -- - A nie miaĹy one sterowaÄ przez CAN ? -- - nie mam pojecia o co pytasz |
|
Data: 2015-01-25 23:01:28 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "Ghost" CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla caĹkowitej pewnoĹci, Ĺźe Ĺźaden bĹÄ d programowy nie spowoduje przeĹÄ czenia CANa w tryb aktywny, moĹźna fizycznie odĹÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóŠtakiego moĹźe byÄ w tych radyjach -- - A nie miaĹy one sterowaÄ przez CAN ? -- - nie mam pojecia o co pytasz -- - Skup siÄ. ByĹo o moĹźliwoĹci sterowania przez CAN radiem. |
|
Data: 2015-01-26 00:11:36 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "re" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:ma3qcc$2lk$1@mx1.internetia.pl... UĹźytkownik "Ghost" CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla caĹkowitej pewnoĹci, Ĺźe Ĺźaden bĹÄ d programowy nie spowoduje przeĹÄ czenia CANa w tryb aktywny, moĹźna fizycznie odĹÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóŠtakiego moĹźe byÄ w tych radyjach -- - A nie miaĹy one sterowaÄ przez CAN ? -- - nie mam pojecia o co pytasz -- - Skup siÄ. ByĹo o moĹźliwoĹci sterowania przez CAN radiem. -- - Skup siÄ: "one sterowaÄ przez CAN", czy "moĹźliwoĹci sterowania przez CAN radiem". Wbrew pozorom to dwie róşne sytuacje. |
|
Data: 2015-01-25 14:15:55 | |
Autor: Marek | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Sun, 25 Jan 2015 13:54:52 +0100, BK <tenadresnieistnieje@taksamojaktenserwer.nie> wrote:
CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla caĹkowitej pewnoĹci, Ĺźe ĹźadenbĹÄ d programowy nie spowoduje przeĹÄ czenia CANa w tryb aktywny, moĹźna fizycznie odĹÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. Ten swĂłj snifer budowaĹem 4 lata temu i jak widaÄ co siÄ nie pamiÄta to siÄ zmyĹli ;(. Ten tryb "listen only" jest powszechnie spotykany w produkcyjnych urzÄ dzeniach czy to tylko raczej na etapie developerskim? -- Marek |
|
Data: 2015-01-25 14:12:13 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "Marek" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:almarsoft.6712470760343572956@news.neostrada.pl... On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote: BYĹA OFlooda zgodnie ze specyfikacja? STANSPECYFIKACJI SZYNY I URZÄDZEĹ, Z TEGO CO WIEM, KAĹťDE MOĹťE WEJĹÄ W PORTAMIREAD-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIÄ CZASEM PROCESORĂW Z KTĂRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN. SpecyfikacjÄ czego? canbusa? CzĹowieku weĹş siÄ ogarnij, flood spowoduje bĹÄ d w firmware, Podobnie jak wtedym gdy zewrze przewody, ale nie o tym mowa. Proponuje jednak jakiĹ kurs czytajÄ ze zrozumieniem. to jest masowy chiĹski sprzÄt. O, kolejny miszczu ktĂłremu siÄ zdaje, ze elektronikÄ siÄ produkuje w hameryce i japonii. Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy poprawi ale chyba w can nie ma czegoĹ jak read only (w typowym znaczeniu), jeĹli dany node (ktĂłry pracuje "read only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (bĹÄ d crc) to wysyĹa ĹźÄ danie retransmisji. Jest |
|
Data: 2015-01-25 14:26:34 | |
Autor: Marek | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Sun, 25 Jan 2015 14:12:13 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
O, kolejny miszczu ktĂłremu siÄ zdaje, ze elektronikÄ siÄ produkujew hameryce i japonii InteresujÄ cy wniosek. Jest. Jak jesteĹ taki expert od gumowych dzwonkĂłw, to po chuj siÄ pytasz jak to dziaĹa? Kupuj, instaluj, uĹźywaj. -- Marek |
|
Data: 2015-01-25 14:35:34 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "Marek" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:almarsoft.5597171402578896076@news.neostrada.pl... On Sun, 25 Jan 2015 14:12:13 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote: to jest masowy chiĹski sprzÄt. wO, kolejny miszczu ktĂłremu siÄ zdaje, ze elektronikÄ siÄ produkuje hameryce i japonii InteresujÄ cy wniosek. Hmm, moim zdaniem twĂłj wniosek byĹ bardziej gĹupi niĹź interesujÄ cy. Jest. Jak jesteĹ taki expert od gumowych dzwonkĂłw, to po chuj siÄ pytasz jak to dziaĹa? Kupuj, instaluj, uĹźywaj. Pytam bo moĹźe ktoĹ uĹźywaĹ? KiedyĹ do tego sĹuĹźyĹ usenet. Popracuj trochÄ nad podniesieniem samooceny, bo taka jak teraz wychodzi ci sĹomÄ przez buty. |
|
Data: 2015-01-25 14:53:47 | |
Autor: Marek | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
On Sun, 25 Jan 2015 14:35:34 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Hmm, moim zdaniem twĂłj wniosek byĹ bardziej gĹupi niĹź interesujÄ cy. Z caĹym niezasĹuĹźonym szczacunkiem, ale gĹupi wniosek to ty wyciÄ gnoĹeĹ nie ja. To Ĺźe sprzÄt masowo siÄ produkuje w Chinach nie oznacza, Ĺźe wydaje mi siÄ, Ĺźe tylko tam. Popracuj trochÄ nad podniesieniem samooceny, bo taka jak terazwychodzi ci sĹomÄ przez buty. Ĺťeby byÄ dobrze zrozumianym zawsze staram siÄ dobieraÄ sĹowa pasujÄ ce do poziomu interlokutora. -- Marek |
|
Data: 2015-01-25 17:18:44 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
UĹźytkownik "Marek" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:almarsoft.7351495327585439396@news.neostrada.pl... On Sun, 25 Jan 2015 14:35:34 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote: Hmm, moim zdaniem twĂłj wniosek byĹ bardziej gĹupi niĹź interesujÄ cy. Z caĹym niezasĹuĹźonym szczacunkiem, ale gĹupi wniosek to ty wyciÄ gnoĹeĹ nie ja. To Ĺźe sprzÄt masowo siÄ produkuje w Chinach nie oznacza, Ĺźe wydaje mi siÄ, Ĺźe tylko tam. ZastanĂłw siÄ jeszcze raz. |
|
Data: 2015-01-25 20:25:04 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Ghost" Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? -- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. |
|
Data: 2015-01-25 20:27:44 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3h75$46t$1@mx1.internetia.pl... Użytkownik "Ghost" Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?-- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu "listen only mode" |
|
Data: 2015-01-25 22:59:50 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Ghost" Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?-- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu "listen only mode" -- - Ty uruchom (to czego Ci brak). Z mojego jednego wynika jasno, że urządzenie podłączone do interfejsu OBD-2 może uzyskać dowolną jego funkcjonalność. |
|
Data: 2015-01-26 00:13:14 | |
Autor: Ghost | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ma3q9b$2ec$1@mx1.internetia.pl... Użytkownik "Ghost" Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?-- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu "listen only mode" -- - Ty uruchom (to czego Ci brak). Z mojego jednego wynika jasno, że urządzenie podłączone do interfejsu OBD-2 może uzyskać dowolną jego funkcjonalność. -- - Sorry, ale wyglądasz mi na trolla albo imbecyla. Żeby nie kusiło to PLONK |
|
Data: 2015-01-26 20:22:06 | |
Autor: re | |
[cross] Android w samochodzie i CAN | |
Użytkownik "Ghost" Sorry, ale wyglądasz mi na trolla albo imbecyla. Żeby nie kusiło to PLONK -- - Sp.. w podskokach |
|