Android warjuje :(

Data: 2011-08-23 10:31:03
Autor: Kapsel
Android warjuje :(

Cześć, mam problem z moim androidem, coraz większy problem :(

Pacjent: Galaxy S. Objawy: wolna praca, coraz wolniejsza. Czasem pomaga restart, coraz
częściej jest konieczny (niekiedy poprzez wyjęcie baterii). Kiedyś telefon pracował dobrze, od pewnego bliżej nieokreślonego czasu
pracuje źle. Np. odpalam facebook mobile i panel aktualizuje się kilka
minut. Próba kliknięcia w cokolwiek w tym czasie najczęściej powoduje
zawieszenie telefonu (krótka wibracja, ok 1-2 minut przerwy, potrójna
wibracja, info o błędzie aplikacji). Błąd powodują różne aplikacje, co bym
tam większego nie otworzył, to się sypie. Ostatnio nawet nie byłem w stanie
odebrać telefonu, bo się zawiesił kiedy ktoś dzwonił jak słuchałem muzyki
:(

Próbowałem zaktualizować Androida poprzez Kies. Mam wersję 2.2, Kies
podaje, że jest aktualizacja oprogramowania, próba aktualizacji kończy się
niepowodzeniem. Kies po pobraniu softu i chyba też wgraniu do telefonu -
jest żółty znak z "pracującym robotem" - podaje że nie może odnaleźć
urządzenia i aktualizacja się nie wykonuje. Pytanie, co mogę zrobić? Mam resetować telefon do ustawień fabrycznych?
(chciałbym zachować wtedy choćby numery telefonów i smsy, a tego drugiego
Kies chyba nie synchronizuje). Nie znam się na telefonach, to mój pierwszy smartfon i raczej za dużo przy
nim nie grzebałem (nie ma roota). Za wszelkie sugestie serdecznie z góry
dziękuję, bo za chwilę oszaleję...

O, jeszcze ciekawostka - od wczoraj telefon uzyskał nową "cechę", wyłącza
ekran po bodaj 10-15 sekundach nic nie robienia. Czasem nie zdążę
przeczytać komunikatu nawet... (bateria naładowana).

Poniżej lista aplikacji, które wgrałem, wg listy z android market, ale
chyba nie wszystko zarejestrował, bo np. nie widzę tutaj Endomondo...
Być może jednak na tej liście jest jakiś "krytyczny" program który jest
przyczyną moich katorg? GOWidget Theme - Transparency
Android Assistant
Mapy Google
Piwik Mobile
Voodoo Control
GO Contacts
TeamViewer Free
My Data Manager Free
GO Weather Widget Skin Simple
GO Weather Widget Skin Lucid
MySettings
GPS Test
Honeycomb GO Launcher EX Theme
BW Animation Package
The Moron Test: Section 1
Galactic Core Live Wallpaper
PowerAMP Full Version Unlocker
YouTube Multimedia i filmy
eSpeak for Android
ASTRO File Manager
Google Search
Beautiful Widgets
Starfield 3D Live Wallpaper
RideTrac
Raging Thunder 2 Lite
NetCounter

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-08-23 10:49:17
Autor: AL
Android warjuje :(
W dniu 2011-08-23 10:31, Kapsel pisze:

[...]

prawdopodobnie masz jakis program lub programy ktore cos chrzania.
Ewentualnie dwa probuja w tym samym czasie miec dostep do tych samych zasobow - np. dwa antyvirusy, dwa liczniki transferu, etc...

Zrob backup wszystkiego - danych i aplikacji (jak juz musisz)
Kontakty powinny byc na koncie googla (wiec zostana bezpieczne).

Zrob wipe telefonu do ustawien fabrycznych.
Zrob upgrade oprogramowania z kies

Na poczatek nic nie instaluj nowego - tylko kontakty.
Przywracaj z backupu po kolei aplikacje jakie miales poprzednio i obserwuj co sie dzieje (tzn pozwol telefonowi troche popracowac w danym stanie - podzwon, pochodz po sieci, posluchaj muzy, etc).
Jak wiesznie sie - na 90% masz przyczyne w postaci ost. programu

O, jeszcze ciekawostka - od wczoraj telefon uzyskał nową "cechę", wyłącza
ekran po bodaj 10-15 sekundach nic nie robienia. Czasem nie zdążę
przeczytać komunikatu nawet... (bateria naładowana).

sprawdz ustawienia - oszczedzanie baterii

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-23 10:50:17
Autor: atm
Android warjuje :(

On 2011-08-23 10:31, Kapsel wrote:

Cześć,
mam problem z moim androidem, coraz większy problem :(

Kontakty mozesz wyslac w chmure lub jesli nie ufasz Googlowi wyeksportowac na karte SD. Byc moze smsy zapisze Ci jakas aplikacja z marketu. Zrobilbym hard reset i sprobowal aktualizacje przez Kiesa,
jesli bedzie nadal problem, mozesz sprobowac z opcji w ustawieniach telefonu. Ogolnie wg mnie nalezy sie Twojemu telefonowi reinstalacja
bo dorazne srodki dzialaja podobnie jak proba ratowania pokrzazczonego Windowsa.

Data: 2011-08-24 20:45:35
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Android warjuje :(
atm wrote:

Kontakty mozesz wyslac w chmure lub jesli nie ufasz Googlowi
wyeksportowac na karte SD. Byc moze smsy zapisze Ci jakas
aplikacja z marketu.

Nie jakaś, tylko któraś z poniższych:
http://market.android.com/details?id=com.zegoggles.smssync

http://market.android.com/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore
(wersja bezpłatna, z reklamami)
http://market.android.com/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestorePro
(wersja płatna bez reklam)

Te dwie aplikacje (nie rozróżniam płatnej i bezpłatnej jako
osobne), są chyba najwyżej ocenianymi w markecie gdy chodzi
o backup SMSów. Jednej z nich używam.

Zrobilbym hard reset i sprobowal
aktualizacje przez Kiesa, jesli bedzie nadal problem, mozesz
sprobowac z opcji w ustawieniach telefonu.

Popieram, aktualizacja os nie zaszkodzi, a może pomóc.
Jak nie na to, to na parę innych problemów..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-08-25 14:38:10
Autor: Kapsel
Android warjuje :(
Wed, 24 Aug 2011 20:45:35 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał(a):

atm wrote:

[...]

Dzięki za podpowiedź.

Panom powyżej też dziękuję, myślałem, że uda się wywalić tylko jakąś jedną
krytyczną aplikację, ale skoro zgodnie twierdzicie, żeby resetować...
spróbuję w weekend powalczyć. Dzięki.

--
Kapsel
  http://kapselek.net