Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan

Data: 2012-12-28 20:07:33
Autor: ronel
Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan
Może głupie pytanie, ale dopiero niedawno miałem swój pierwszy dziewiczy i krótki kontakt z tym systemem, konkretnie tablet Samsunga.
Nie podoba mi się on, ale że niedługo będę wymieniał wysłużoną komórkę, a ze teraz wszystko jest z androidem, to czeka mnie oswojenie z nim. Jak tam się wyłącza aplikację? Nie widziałem żadnej opcji zamknij/krzyżyka, a jedynie wstecz. Dodatkowo, czy jest jakiś centralny panel sterowania jak w Windowsie i menedżer zadań/otwartych aplikacji?

Data: 2012-12-29 10:09:03
Autor: zbigniew
W dniu 2012-12-28 20:07, ronel pisze:
[...]

na smartfonie jest opcja zamykania aplikacji

Data: 2012-12-29 10:13:40
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą ronel
naskrobał(a):

[...]

Generalnie nie zamyka sie programów. Tkwią sobie w pamięci aż system sam
nie zadecyduje że już można ją zamknąć bo do niczego od dłuższego czasu już
niepotrzebna. Ponadto jeśli korzysta sie z przucisku "wstecz" (mówię tu o
HTC) to progra,m pyta czy chcesz wyjść, jeśli potwierdzisz to zostanie
zamknięty przez samego siebie :).

W HTC jest w USTAWIENIACH coś takiego jak APLIKACJE i tam można sobie
dowolną (no prawie) aplikację zamknąć, przenieść na kartę, usunąć z pamięci
jej dane itp.
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz obudził się koło drugiej. Pierwsza też była niezła,
pomyślał.

Data: 2012-12-29 12:23:45
Autor: ronel
Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> napisał w wiadomości news:1nrdxu9d7k2sz.ypbu5dapappi$.dlg40tude.net...
[...]

Co za idiotyczne rozwiązanie, to nic dziwnego w takim razie, że po krótkiej "zabawie" było już zajęte 650MB pamięci z 1GB.

Data: 2012-12-29 13:20:55
Autor: J.F.
Dnia Sat, 29 Dec 2012 12:23:45 +0100, ronel napisał(a):
[...]

Hm, ale na windows mobile jest tak samo.

Stukasz w krzyzyk, a aplikacja dalej dziala..

J.

Data: 2012-12-29 12:23:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 29 Dec 2012 13:20:55 +0100, J.F. napisał(a):

Hm, ale na windows mobile jest tak samo.

Stukasz w krzyzyk, a aplikacja dalej dziala..

to się da łatwo zmienić.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-12-29 13:52:38
Autor: ronel

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:r4ajrvnzppf5$.2gtaxnzz52ts$.dlg40tude.net...
[...]

To do czego tam jest ten krzyżyk? Choroba, to jakiego smartfona kupić, skoro wszystko to takie barachło? Ifon zdecydowanie odpada.

Data: 2012-12-29 21:17:14
Autor: John Kołalsky
Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan

Użytkownik "ronel" <ronel@v.pl>

[...]

Krzyżyk ukrywa aplikację by pracowała w tle. Ale to w Windows Mobile, w Androidzie zwykła aplikacja po ukryciu przestaje działać. Takie różne mechanizmy ograniczające zużycie pamięci w urządzeniach, które mało jej mają.

Data: 2012-12-29 16:42:41
Autor: John Kołalsky
[...]

W wielu rom'ach jest tak, że jak dłużej przytrzymasz ten krzyżyk to się wyłączają

Data: 2012-12-29 13:46:02
Autor: Marek
On Sat, 29 Dec 2012 12:23:45 +0100, "ronel" <ronel@v.pl> wrote:
Co za idiotyczne rozwiązanie, to nic dziwnego w takim razie, że po krótkiej "zabawie" było już zajęte 650MB pamięci z 1GB.

Dlaczego uwaĹźasz, Ĺźe pozostawienie niewykorzystanej  pamięci odłogiem jest mniej idiotyczne? Po to jest ram, Ĺźeby z niej korzystać. System sam zwolni pamięć (usuwając nieaktywne aplikacje) dla innej aplikacji lub zasobu jeśli będzie taka potrzeba.

--
Marek

Data: 2012-12-29 13:54:28
Autor: ronel

Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.6349887627212893592news.neostrada.pl...
[...]

Dlatego że to normalny objaw, nie potrzebujesz czegoś chowam/ukrywam/zamykam. W tym rozwiazaniu jakoś nie wierze we wspaniałomyślnosć systemu i pewnego razu pewnie się zawiesi lub nastąpi nieoczekiwany błąd, więc wolałbym tego zawczasu uniknąć.
Zmywam naczynia gdy skończę jeść, a nie gdy urośnie mi stos pod sufit. Zmywarki nie mam.

Data: 2012-12-29 14:53:04
Autor: Iksiński

Użytkownik "ronel" <ronel@v.pl> napisał w wiadomości news:50dee802$0$1222$65785112news.neostrada.pl...

Dlatego że to normalny objaw, nie potrzebujesz czegoś chowam/ukrywam/zamykam.

I tak to właśnie działa: nie potrzebujesz - chowa/ukrywa, więc o co Ci chodzi?

W tym rozwiazaniu jakoś nie wierze we
wspaniałomyślnosć systemu i pewnego razu pewnie się zawiesi lub nastąpi nieoczekiwany błąd, więc wolałbym tego zawczasu uniknąć.

Będziesz miał otwartą jedną aplikację i też błąd może wystąpić. Jak masz takie schizy, to ściągnij sobie jakiegoś manadżera plików, który będzie wyłączał wszystko co masz w ram.

Tylko nie jojcz za chwilę, że aplikacje się wolno otwierają, itp.

Zmywam naczynia gdy skończę jeść, a nie gdy urośnie mi stos pod sufit. Zmywarki nie mam.

Czyli nie wykorzystujesz efektywnie wody i płynu do mycia naczyń. Nie ma się czym chwalić... ;-P

Data: 2012-12-29 16:57:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-29 14:53, Użytkownik Iksiński napisał:

[...]

Wolno się otwierają kiedy zamiast otwierać system zamyka aplikację
siedzącą niepotrzebnie w RAMie od wczoraj i zajmującą pamięć
potrzebną do otwarcia kolejnej.

Takie rozwiązanie sprawdza się tylko u starych i zdyscyplinowanych
użytkownikach uruchamiających tylko programy z których korzystają
systematycznie. U nowych posiadaczy sprzętu przenośnego którzy
testują i oglądają multum programów jest to spora wada.

Pozdrawiam

Data: 2012-12-29 20:17:44
Autor: Iksiński

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:kbn3tl$8ec$1node1.news.atman.pl...

[...]

Mnie tego nie tłumacz. Przecież o tym napisałem.

[...]

A jak inaczej chcesz to rozwiązać? Pamięci w nieskończoność nie da się dokładać. System musi co jakiś czas wywalić coś z pamięci, żeby było miejsce na te nowe aplikacje. Fajnie, że system o tym pamięta i zawczasu to robi.
Chyba, że oczekujesz, że ta pamięć zostanie zwolniona dopiero wtedy kiedy jej zabraknie, po stosownym komunikacie i wywaleniu się systemu.

Data: 2012-12-29 20:37:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-29 20:17, Użytkownik Iksiński napisał:

[...]

Ja bym jednak wolał bardziej tradycyjnie czyli użytkownik sam
wybiera czy aplikację schować czy wyłączyć. Niestety takie rozwiązanie
wprowadzili już lata temu w WindowsMobile. I jak widać niektórym
się spodobała. Tak z ciekawości w tabletach i telefonach od Appla
też jest taka funkcjonalność.

Pozdrawiam

Data: 2012-12-29 22:26:45
Autor: atm
Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan
  Tak z ciekawości w tabletach i telefonach od Appla
też jest taka funkcjonalność.

Bardzo dobrze sprawdza sie to w praktyce, testowalem na iPadzie 2.

Data: 2012-12-30 22:41:10
Autor: Filip
On 29-12-2012 22:26, atm wrote:
 Tak z ciekawości w tabletach i telefonach od Appla
też jest taka funkcjonalność.

Bardzo dobrze sprawdza sie to w praktyce, testowalem na iPadzie 2.

Wszystko sprowadza się do tego, że w andku nigdy nie było prawdziwej
 wielowątkowości.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

Data: 2012-12-31 11:51:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-30 23:41, Użytkownik Filip napisał:

[...]

A czym różni się prawdziwa od nieprawdziwej ?

Pozdrawiam

Data: 2012-12-29 13:50:44
Autor: ...:::WISKOLER:::...
[...]

Idiotyczne dla każdego kto zetknął się z zarządzaniem pamięcią w windowsie.
W Androidzie jest inaczej. Niepotrzebne aplikacje są zamykane i ich pamięć
jest zwalniana. Do działa i to nawet dobrze działa.

Sam byłem zdiziwiony jak pierwszy raz miałem do czynienia z takim sposobem
działania, ale już się przyzwyczaiłem i przekonałem że to działa.
--
....:::WISKOLER:::...

Niepłacenie podatków stawia cię obywatelu w pozycji,
której nawet w Kamasutrze nie przewidziano...

Data: 2012-12-29 13:56:55
Autor: ronel

Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> napisał w wiadomości news:7dnn75fsie97$.77l8qnapf8ph$.dlg40tude.net...
[...]

Co zrobić jeśli nie chcę żeby jakaś aplikacja działała, bo to np lokalizacja gps, czy jakiś serwis gdzie widać że jestem online, co wtedy? Jestem skazany, bo Android wie lepiej co mi potrzeba?

Data: 2012-12-29 14:54:53
Autor: Iksiński

Użytkownik "ronel" <ronel@v.pl> napisał w wiadomości news:50dee895$0$1214$65785112news.neostrada.pl...

Co zrobić jeśli nie chcę żeby jakaś aplikacja działała, bo to np lokalizacja gps, czy jakiś serwis gdzie widać że jestem online, co wtedy? Jestem skazany, bo Android wie lepiej co mi potrzeba?

Już Ci podano w tym wątku rozwiązanie.

Data: 2012-12-29 16:58:58
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-29 13:56, Użytkownik ronel napisał:

[...]

Uruchamiasz kolejna aplikację która pozwoli z palca zamknąć
pozostałe.

Pozdrawiam

Data: 2012-12-29 22:16:41
Autor: atm
[...]

Miales krotki kontakt z urzadzeniem oraz systemem i juz jestes w stanie stwierdzic autorytatywnie, ze jest to "idiotyczne rozwiazanie"...
Doswiadczyles jakichs ujemnych skutkow takiego patentu?
Zrobilem eksperyment - na SGS2 uruchomilem 30 aplikacji: kilka "ciezkich" gier, sporo sredniej wielkosci programow i troche drobnicy jak np kalkulator czy kalendarz. Zaraz po odpaleniu ostatniej sprawdzilem ile ich pojawi sie w mangerze aplikacji - bylo ich juz 14. Po 18 minutach zostaly jedynie 4 i co wazne zadna z nich nie pojawila sie na liscie aplikacji pobierajacych energie.
Co wiecej: uzywajac guzika "cofnij" jestes w stanie faktycznie wylaczyc niemal kazda aplikacje. Jesli zas jestes wyjatkowo uparty i chcesz miec 100% pewnosc, ze aplikacja nie dziala w tle mozesz:
1. wejsc do managera zadan i jesli cos tam jest ubic recznie
2. zainstalowac jedneko z "tysiaca" task killerow, zeby zrobil to za Ciebie wg ustalonych przez Ciebie zasad....
Tyle, ze z praktyki widze iz stosowanie obu rowiazan jest jedynie strata czasu w nowych konstrukcjach.

Data: 2012-12-29 16:41:18
Autor: John Kołalsky
[...]

Bo te aplikacje zasadniczo są usypiane tzn chodzi tylko jedna.

Data: 2012-12-30 10:31:43
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-29 16:41, John Kołalsky pisze:

Bo te aplikacje zasadniczo są usypiane tzn chodzi tylko jedna.

Co rozumiesz przez to"usypianie"? Z innymi nie eksperymentowałem, ale nie ma żadnego usypiania np. radia netowego, czy czytnika audiobooka, można takiego radia słuchać i jednocześnie grać w szachy, to samo z czytnikiem audiobook czy odtwarzaczem muzy..

Data: 2012-12-30 11:21:57
Autor: atm
On 2012-12-30 10:31, Trybun wrote:
[...]

A Androidzie chyba nie ma usypiania. W przypadku testu, o ktorym wspomnialem w tym watku czesc aplikacji pokazywala w managerze zadan zmienne obciazenie procesora. Fakt, ze zostaly szybko ubite przez system
i nie spowodowaly zuzycia baterii.
Nawigacja, ktora nie zostanie zamknieta a jedynie zwinieta potrafi bardzo ladnie oproznic baterie.

Data: 2012-12-30 19:34:52
Autor: John Kołalsky
Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan

Użytkownik "atm" <_@vp.pl>

[...]

Activity

W przypadku testu, o ktorym wspomnialem w tym watku czesc aplikacji pokazywala w managerze zadan zmienne obciazenie procesora. Fakt, ze zostaly szybko ubite przez system
i nie spowodowaly zuzycia baterii.

Service

Nawigacja, ktora nie zostanie zamknieta a jedynie zwinieta potrafi bardzo ladnie oproznic baterie.

android.permission.WAKE_LOCK

Data: 2012-12-31 12:31:16
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-30 11:21, atm pisze:
On 2012-12-30 10:31, Trybun wrote:
[...]

Znasz może jakiś czytelny menager funkcji na Andka? Bo ten mój fabrycznie zainstalowany w urządzeniu jest ekstremalnie nieczytelny. I nawet nie ma funkcji czytania zużycia baterii pod konkretne aplikacje.

Data: 2012-12-31 03:46:46
Autor: krzysztofsf
On 31 Gru, 12:31, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

> bardzo ladnie oproznic baterie.

Znasz może jakiś czytelny menager funkcji na Andka?

Android Assistant

Data: 2012-12-31 13:03:20
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-31 12:46, krzysztofsf pisze:
On 31 Gru, 12:31, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

bardzo ladnie oproznic baterie.
Znasz może jakiś czytelny menager funkcji na Andka?
Android Assistant

Mam zainstalowany, ale on niestety nie pokazuje ile dana aplikacja zużywa prądu.. Pokazuje tylko używanie pamięci RAM i procesora.

Data: 2012-12-31 04:08:03
Autor: krzysztofsf
On 31 Gru, 13:03, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

> Android Assistant

Mam zainstalowany, ale on niestety nie pokazuje ile dana aplikacja
zu ywa pr du.. Pokazuje tylko u ywanie pami ci RAM i procesora.

u mnie pokazuje - menu narzedzia

Data: 2012-12-31 13:20:06
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-31 13:08, krzysztofsf pisze:
[...]

No faktycznie!! Narzędzia -> Użycie baterii! "najciemniej zawsze pod latarnią".. Dzięki za info:-)

Data: 2012-12-31 12:45:46
Autor: atm
[...]

Jest ich od groma w Markecie, jednak ja korzystam z wbudowanych narzedzi zarowno jesli chodzi o uruchomione aplikacje jak i zuzycie baterii (SGS2). Dzialaja bardzo sprawnie.

Data: 2012-12-31 13:01:28
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-31 12:45, atm pisze:

[...]

Wiem ze jest ich sporo, ale wypróbowałem ich kilka i żaden nie pokazywał zużycia prądu, dla poszczególnej aplikacji..

Data: 2012-12-31 13:08:41
Autor: atm
[...]

to masz w golym systemie we wlasciwosciach baterii

Data: 2012-12-31 13:16:50
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-31 13:08, atm pisze:

[...]

No tak.. Oczywiście masz rację. Dzięki.

Data: 2012-12-30 19:10:57
Autor: John Kołalsky
Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan

Użytkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com>

Bo te aplikacje zasadniczo są usypiane tzn chodzi tylko jedna.

Co rozumiesz przez to"usypianie"?

onStop

[...]

Bo mają swoje serwisy, które działają ciągle.

Data: 2012-12-31 12:32:11
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-30 19:10, John Kołalsky pisze:

[...]

Dokładam do tego nawigację gps, ona także nie wyłączona ekstra  - pracuje w tle.. Tak właściwie to które aplikacje nie mają tych "serwisów"?

Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan