Anhinga czy OMS ?

Data: 2010-03-11 13:29:11
Autor: Tomek Borkowski
Anhinga czy OMS ?
Witam serdecznie...

zamierzam w niedlugim czasie zakupic skrzydlo....skrzydlo docelowo pod twina ale na ta chwile bede plywal z jedna flaszka z uwagi na brak funduszy. Zastanawiam sie nad zakupem skrzydla i do wyboru mam dwa modele....

Anginga T21 czy moze jakis jednokomorowy OMS ?

z Anhinga obawiam sie "motylka", który ewentualnie bedzie sie zawijal na butli, widizalem gdzies na forum mozliwosc zalozenia gumek do worka co mogloby zlikwidowac motyla. OMS  ma odrazu gumki wbudowane i motylka raczej nie powinno byc...Czy szanowne kolezanki i koledzy ktorzy maja w/w modele mogliby podzielic sie swoimi spostrzezeniami ? Co lepiej wybrac ? Anhinga czy OMS ? Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

pozdrawiam

Tomek Borkowski

Data: 2010-03-11 13:56:12
Autor: jacekplacek
Anhinga czy OMS ?
Tomek Borkowski <bora[@]master.pl> napisał(a):
[...]

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny worek. Niektórzy stosują DiveRite z możliwością założenia gumek, jednak jest to podkowa. Bardziej bym się zastanowił: podkowa czy oponka. Na pewno oponka daje większą swobodę w przetaczaniu i spuszczaniu gazu. Co do stosowania gumek, to w połączeniu ze skrzydłem nie są najlepszym pomysłem. Ale na ten temat znajdziesz sporo w sieci. Tak samo jak rozważań na temat pojemności worka. Myślę, że sporo do myślenia może dać opis wypadku na Hańczy zimą 2008, kiedy o mało nie utopił się nurek będący na powierzchni-przy łodzi-mający pełnego twina-mający pełnego stage a "jedynymi" awariami były: puszczające gaz skrzydło z gumkami i nie umiejętność obsługi swojego sprzętu.

Data: 2010-03-11 07:49:33
Autor: ABYSS DIVING
Anhinga czy OMS ?
Zapraszamy do Abyss Diving na prezentację. Zobaczysz, dotkniesz
skrzydełka. Posłuchasz. Potem sam zdecydujesz.

Abyss Diving

Data: 2010-03-11 15:13:13
Autor: Tomek Borkowski
Anhinga czy OMS ?

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hnaspr$7fl$1inews.gazeta.pl...

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny worek. Niektórzy stosują DiveRite z
możliwością założenia gumek, jednak jest to podkowa. Bardziej bym się

tak jak pisalem wczesniej, chodzi mi o zlikwidowanie efektu motyla na jednej butli, skrzydlo w przyszlosci pod twina wiec raczej podkowa wchodzi w gre...

pozdrawiam

Data: 2010-03-12 09:10:57
Autor: jacekplacek
Anhinga czy OMS ?
> [...]

jednej
butli, skrzydlo w przyszlosci pod twina wiec raczej podkowa wchodzi w gre...

Jeżeli nie możesz kupić osobno pod singla, może jednak warto poczekać, popływać na kilku różnych modelach testowych, poznać kilka innych konfiguracji i dopiero podjąć decyzję? Zobacz może to:
http://www.dive-xtras.com/homepages/indexworld.asp#/0/0
http://gosidemount.com/videos.asp
http://www.youtube.com/user/sidemountscubadiving#p/a/u/2/pQyU45NXoao
Miłej zabawy :)

Data: 2010-03-12 09:12:47
Autor: jacekplacek
Anhinga czy OMS ?
> [...]

Jeżeli nie możesz kupić osobno pod singla, może jednak warto poczekać, popływać na kilku różnych modelach testowych, poznać kilka innych konfiguracji i dopiero podjąć decyzję? Zobacz może to:
"Worek: do sidemount to camelbag za 70 zł. Miłej zabawy :)

Data: 2010-03-12 09:21:26
Autor: jacekplacek
Anhinga czy OMS ?
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Tomek Borkowski <bora[@]master.pl> napisał(a): > > Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w > wiadomości news:hnaspr$7fl$1inews.gazeta.pl...
> [...]
http://www.youtube.com/user/sidemountscubadiving#p/a/u/2/pQyU45NXoao
"Worek: do sidemount to camelbag za 70 zł. Miłej zabawy :)

A tu masz profesjonalne, sidemountowe szkolenie:
http://www.youtube.com/user/sidemountscubadiving#p/a/f/0/0TBTbh3ehA0

Data: 2010-03-12 10:33:50
Autor: tomq100
Anhinga czy OMS ?

http://www.youtube.com/user/sidemountscubadiving#p/a/u/2/pQyU45NXoao
"Worek: do sidemount to camelbag za 70 zł. Miłej zabawy :)

Wszystko się zgadza poza tym, że ten "camelbag dromedarybag" MSR'a 6L kosztuje 179 PLN a do tego potrzebna jest jeszcze rurka - igielit - z zaworkiem za 100-120 PLN
http://www.bartsport.pl/pojemniki-na-wode/msr-dromedary-bag

Data: 2010-03-12 17:47:28
Autor: jacekplacek
Anhinga czy OMS ?
tomq100 <tomq100@gmail.com> napisał(a):

Wszystko się zgadza poza tym, że ten "camelbag dromedarybag" MSR'a 6L kosztuje 179 PLN a do tego potrzebna jest jeszcze rurka - igielit - z zaworkiem za 100-120 PLN
> [...]

Niektórzy zawsze mają pod górkę, nic się nie poradzi :( --

Data: 2010-03-16 00:09:22
Autor: Haw
Anhinga czy OMS ?
  jacekplacek pisze:
[...]

Jacku, to co napisales, to spore naduzycie. rownie dobrze mozna by napisac ze nurek o malo sie nie utopil bo mial staly niezrzucalny balast...
a tak na prawde nurkowie zlamali dwie dosc elementarne zasady: nie kreci sie cudzymi zaworami oraz nurkowanie i partnerska asekuracja z nim zwiazana konczy sie na lodzi/ladzie a nie w wodzie. i to sa bezposrednie przyczyny dalszych problemow. rozwazania typu czy mial gumki czy nie, to rzecz 2, a moze nawet 3-rzedna. gumki, zintegrowany balast, czy neopranowy skafander same w sobie nie sa zabojcze. nieumiejetnosc poslugiwania sie nimi/brak swiadomosci jakie konsekwencje moga wyniknac z ich stosowania - juz tak.

mialem nie pisac, ale nie moge zasnac "gdy ktos w Internecie nie ma racji" (w mojej opini oczywiscie) - to zbyt wazne ;-).

pozdrawiam,
Haw.

P.S. zeby nie bylo calkiem OT: sam uzywam Anhingi. z gumami oczywiscie.
+ b. wytrzymaly material, praktycznie nie do zajechania
+ inflator, jakos bardziej mi sie widzi niz te H
+ mozna zamontowac gumy (w miejscu do tego nieprzeznaczonym) ;D
- b. sztywny material (zwlaszcza w porownaniu do starszych H), przez co moze ciut gorzej sie ukladac, wada w zasadzie dla purystow sprzetowych

Data: 2010-03-16 09:51:55
Autor: jacekplacek
Anhinga czy OMS ?
Haw <hawgroup@gmail.com> napisał(a):
  jacekplacek pisze:
> [...]
a tak na prawde nurkowie zlamali dwie dosc elementarne zasady: nie kreci sie cudzymi zaworami oraz nurkowanie i partnerska asekuracja z nim zwiazana konczy sie na lodzi/ladzie a nie w wodzie. i to sa bezposrednie przyczyny dalszych problemow. rozwazania typu czy mial gumki czy nie, to rzecz 2, a moze nawet 3-rzedna. gumki, zintegrowany balast, czy neopranowy skafander same w sobie nie sa zabojcze. nieumiejetnosc poslugiwania sie nimi/brak swiadomosci jakie konsekwencje moga wyniknac z ich stosowania - juz tak.

Niestety, nie mogę się zgodzić z Twoją tezą. Co najwyżej lekka manipulacja. Ale na pewno nie nadużycie :P

mialem nie pisac, ale nie moge zasnac "gdy ktos w Internecie nie ma racji" (w mojej opini oczywiscie) - to zbyt wazne ;-).

Otóż to, otóż to... :)

Data: 2010-03-11 16:11:43
Autor: Divemania.pl
Anhinga czy OMS ?
Anginga T21 czy moze jakis jednokomorowy OMS ?

Wiem, ze to troche droższe rozwiązanie ale idealnym produktem dla osób, które pływają czasami w twinie, a czasami w jednej butli jest skrzydło Zeagle Ranger. Sam takie używam od kilku lat i nie zamieniłbym tego na żadną uprząż ze skrzydłem. Jest super wygodne, funkcjonalne a przerobienie go z monobutli na twina zajmuje max 9 minut.

Pozdrawiam,
Przemysław Kacprzak
www.divemania.pl

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4930 (20100309) __________

Data: 2010-03-11 17:17:18
Autor: Divemania.pl
Anhinga czy OMS ?
Anginga T21 czy moze jakis jednokomorowy OMS ?

W naszym nowym sklepie w W-wie przy ul. Morcinka 5 lok. 25 mamy dostępne skrzydło T21 z uprzężą Anhinga, Skrzydło Zeagle Ranger, Uprzaż Halycon CINCH i kilka innych - wpadnij w wolnej chwili to sam zobaczysz różnice.

Pozdrawiam,

Przemyslaw Kacprzak
Centrum Nurkowe Divemania
ul. Morcinka 5/25
01-496 Warszawa
Mob. +48 691 444 481

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4930 (20100309) __________

Data: 2010-03-11 17:35:05
Autor: Włodek
Anhinga czy OMS ?
Witaj Przemek
Wolna chwila dla Tomka B leży w odległości coś 420 km, o ile dobrze pamiętam, odległość z Wa-wy do Głogowa.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-03-11 17:56:46
Autor: Divemania.pl
Anhinga czy OMS ?

"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:hnb63n$i66$1news.onet.pl...
Witaj Przemek
Wolna chwila dla Tomka B leży w odległości coś 420 km, o ile dobrze pamiętam, odległość z Wa-wy do Głogowa.

To moze przy okazji Wiatr i Woda ;)

Pozdrawiam,

Przemyslaw Kacprzak
Centrum Nurkowe Divemania
ul. Morcinka 5/25
01-496 Warszawa
Mob. +48 691 444 481

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4930 (20100309) __________

Data: 2010-03-12 17:59:50
Autor: Zboj
Anhinga czy OMS ?

[...]

Anhinga. Dla wersji jednobutlowej możesz przeciągnąć sznurek po obrysie płyty i wewnętrznym obwodzie worka mocując tym samym szerzej podkowę.W efekcie mniej się będą wznosić do góry krawędzie skrzydła. Stosuję to rozwiązanie czasem wykorzystując po prostu szlufki w części "montażowej" (środkowej) podkowy - tej, która ląduje pod skrzydłem i nie ma worka. Można ją dowolnie przeszywać lub np. wzbogacić o nitowane dziurki na przewlekanie sznurka, gumki lub taśmy.

Duży (bo pod twina) ogumowany OMS, który wyląduje pod singlem, skręci się w baleron i będzie go trudno opróżnić bez oparcia go na butli, do której powinien być dobrany rozmiarowo. Problem łatwo sobie wyobrazić.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-03-13 21:32:25
Autor: Daniel Kowalski
Anhinga czy OMS ?
Tomek Borkowski pisze:
[...]

Mógłbyś spróbować DR Rec Wing. Gumki w tym worku w zasadzie nie spuszczają powietrza, a bardziej 'dociągają' worek do płyty żeby nie zawijał się na singlu. Sam takiego uzywam do 2x12L (kiedyś do 1x15L), jakbyś był z okolic Wrocławia to możesz sobie w moim popływać.

Data: 2010-03-15 12:21:57
Autor: Tomek Borkowski
Anhinga czy OMS ?
dziekuje Wszystkim za uwagi i propozycje ;] pozdrawiam
Tomek Borkowski

Data: 2010-03-16 14:03:16
Autor:
Anhinga czy OMS ?
mam od niedawna oms, z gumami, pływałem z jedną butlą, 12 i 15 - było ok
docelowo będę używał twina, z tego względu wybrałem oms (widziałem 5-6 letnie
egzemplarze - cieżko było dostrzec ślady zużycia)

--

Anhinga czy OMS ?