Anna Derewienko ujawnia, o czym rozmawiała z prezy dentem. „Byłam zaskoczona”

Data: 2020-07-13 13:06:29
Autor: Lord Donald
Anna Derewienko ujawnia, o czym rozmawiała z prezy dentem. „Byłam zaskoczona”
Anna Derewienko ujawnia, o czym rozmawiała z prezydentem. ,,Byłam zaskoczona"

- Zadzwonił nieznany numer. Poznałam pana prezydenta po głosie. Rozmawialiśmy ok. 15 minut - mówi portalowi tvp.info Anna Derewienko. Podkreśla, że po rozmowie z nami w czwartek, zwrócili się do niej również przedstawiciele Fundacji Orlen. - Oni także pytali o moje potrzeby. To bardzo miłe - komentuje.

W czwartek pani Anna dostała list, w którym radna PO i prezes Fundacji Dum Spiro Spero Katarzyna Zwierzchowska poinformowała ją, że musi rozwiązać umowę. Udało nam się dotrzeć do obu z nich i opisać sprawę.

Poruszony sytuacją niepełnosprawnej młodej kobiety po amputacji nóg prezydent Andrzej Duda skontaktował się z nią.

- Zadzwonił nieznany numer. Poznałam pana prezydenta po głosie. Powiedział, że to jego prywatny telefon, który ma od lat. Rozmawialiśmy ok. 15 minut. Pana prezydenta interesowało, jak doszło do całej sytuacji i zdradził, że w ważnych sprawach zdarza mu się wykonywać takie telefony - mówi nam pani Anna.

Dodaje, że Andrzej Duda podróżował akurat z premier Beatą Szydło z jednego spotkania z mieszkańcami na drugie. Czas w busie wykorzystał na włączenie się w pomoc Annie Derewienko.

- Dostałam też telefon od przedstawicieli Fundacji Orlen. Na prośbę pana prezydenta oni także się ze mną skontaktowali i pytali o moje potrzeby. To bardzo miłe - przyznaje.

W krótkim oświadczeniu prezesa Orlenu Daniela Obajtka na Twitterze czytamy, że ,,dyskryminacja ze względu na poglądy polityczne jest niedopuszczalna".

https://twitter.com/DanielObajtek/status/1281303221152219142/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1281303221152219142%7Ctwgr%5E&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.tvp.info%2F48910657%2Fanna-derewienko-ujawnia-o-czym-rozmawiala-z-prezydentem-bylam-zaskoczona

Anna Derewienko przyznaje, że nie spodziewała się, iż cała sprawa stanie się aż tak medialna. Jej spór z radną PO jednej doby zmienił się bowiem w sprawę publiczną.

Radna PO Katarzyna Zwierzchowska w rozmowie z portalem tvp.info tłumaczy, że na maila fundacji otrzymała niedawno oświadczenie firmy, która dotąd wspierała ich finansowo. Sponsor poinformował o wycofaniu pomocy ,,w związku ze skandalicznym zachowaniem jednej z podopiecznych i prześladowaniem przez nią grupy osób".

- Nie jesteśmy organami do badania sprawy. Tu nie chodzi o to, kto ma rację, tylko o fakt, że fundacja otrzymała zgłoszenie o wycofaniu grupy sponsorów - wskazuje działaczka Platformy Obywatelskiej.

- Odwrócili się od współpracy z nami w związku z zachowaniem jednej z podopiecznych, stąd musieliśmy podjąć odpowiednie działania - wyjaśniła Zwierzchowska.

Anna Derewienko zaznacza, że zarzuty są enigmatyczne. Nie wie, o jaką firmę chodzi ani o jakie wydarzenia.

- Przypomnę, że pani prezes nie musi publicznie ujawniać, który sponsor zrezygnował i czego dotyczą zarzuty pod moim adresem. Gdybym została o to poproszona, takich informacji bym nie ujawniła - zaznacza.

- Ale do mojej wiadomości, uważam, że było to niezbędne. A tak - rozwiązano ze mną umowę, nie podając żadnego konkretnego argumentu - opowiada pani Anna.

W jej ocenie decyzja prezes fundacji jest wynikiem poparcia, jakiego na swoim profilu na Facebooku artystka udzieliła niedawno urzędującemu prezydentowi Andrzejowi Dudzie. ,,Tak się kończy niepopieranie PO" - stwierdziła.

https://www.tvp.info/48910657/anna-derewienko-ujawnia-o-czym-rozmawiala-z-prezydentem-bylam-zaskoczona?fbclid=IwAR17ZZd8JzUw-OaYXbeLZ8TZlJLocu2VVCK0O_mB9ib5uc25s2_c0oa0sxA

I to jest prezydent. Nie ma problemu rozmawiać z Trumpem, także nie zapomina o najsłabszych. A bandytów z PO, zasadzić im kopa, oby więcej nie wracali.

Anna Derewienko ujawnia, o czym rozmawiała z prezy dentem. „Byłam zaskoczona”