Anonim zawierajacy prawdziwe informacje

Data: 2009-06-15 07:15:49
Autor: Paweł
Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
Witam,

Czy firma moze podac do sadu anonima, ktory rozeslal do konkurencji mail
zawierajacy negatywne (ale prawdziwe) informacje na temat tej firmy?

I pytanie czy w ogole policja zajmie sie szukaniem nadawcy po adresie IP.

Pawel

Data: 2009-06-15 08:13:47
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 15 Jun 2009 07:15:49 +0000, Paweł napisał(a):

Czy firma moze podac do sadu anonima,

Anonima nie, natomiast może pozwać osobę, która anonimowo co¶ napisała.

ktory rozeslal do konkurencji mail
zawierajacy negatywne (ale prawdziwe) informacje na temat tej firmy?

Oj to bardzo zależy od kontekstu. Negatywne bo dotycz± działań bezprawnych? Czy negatywne, bo mówi± np. o kiepskich wynikach?

I pytanie czy w ogole policja zajmie sie szukaniem nadawcy po adresie
IP.

Do sprawy cywilnej nie. Do sprawy karnej tak.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-06-19 06:28:33
Autor: Paweł
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
Dnia Mon, 15 Jun 2009 07:15:49 +0000, Paweł napisał(a):

> Czy firma moze podac do sadu anonima, Anonima nie, natomiast może pozwać osobę, która anonimowo co¶ napisała.

A pod jaki paragraf to podchodzi?

> [...]

Oj to bardzo zależy od kontekstu. Negatywne bo dotycz± działań bezprawnych? Czy negatywne, bo mówi± np. o kiepskich wynikach?

Negatywne, bo mowia o uchybieniach formalnych sprzedawanych produktow, typu: niespelnianie norm itp.

> I pytanie czy w ogole policja zajmie sie szukaniem nadawcy po adresie
> IP.

Do sprawy cywilnej nie. Do sprawy karnej tak.

Czy ktoras powyzsza sprawa jest karna?

Pawel --

Data: 2009-06-19 06:38:39
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Jun 2009 06:28:33 +0000, Paweł napisał(a):

> [...]

> IP.

Do sprawy cywilnej nie. Do sprawy karnej tak.

Je¶li informacja jest prawdziwa, to o karnej nie ma co my¶leć. O cywilnej raczej też nie, chociaż tu sporo może zależeć od sposobu działania tej osoby, czyli czy po prostu chciał upublicznić te informacje, czy po prostu sprzedać co¶ konkurencji.

Ogólnie nie jest to raczej takie proste.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

Data: 2009-06-19 08:41:22
Autor: Andrzej Adam Filip
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> pisze:

Dnia Mon, 15 Jun 2009 07:15:49 +0000, Paweł napisał(a):

Czy firma moze podac do sadu anonima,

Anonima nie, natomiast może pozwać osobę, która anonimowo coś napisała.

ktory rozeslal do konkurencji mail
zawierajacy negatywne (ale prawdziwe) informacje na temat tej firmy?

Oj to bardzo zależy od kontekstu. Negatywne bo dotyczą działań bezprawnych? Czy negatywne, bo mówią np. o kiepskich wynikach?

Pozwać na jakiej podstawie?

Jakiś "pedant" kolekcjonujący z niewiarygodnym zapałem publicznie
dostępne detale i informacje *o firmie* (razem z precyzyjnie wskazanym
ĹşrĂłdĹ‚em  ich legalnego pochodzenia) a potem skĹ‚adajÄ…cy je do kupy i
przesyłający konkurencji niby na jakiej podstawie mógłby być ukarany?
Za nielegalne przetwarzanie danych osobowych? :-)

No chyba że sugerujesz że "anonim" wszedł w posiadanie tych informacji z
naruszeniem prawa albo w tym co napisał da się wygrzebać nieprawdziwe
fragmenty (bardzo często się da).

I pytanie czy w ogole policja zajmie sie szukaniem nadawcy po adresie
IP.

Do sprawy cywilnej nie. Do sprawy karnej tak.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Najkrótsze wyrazy "tak" i "nie" wymagają najdłuższego zastanowienia.

Data: 2009-06-19 07:22:41
Autor: Olgierd
Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
Dnia Fri, 19 Jun 2009 08:41:22 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

Jaki¶ "pedant" kolekcjonuj±cy z niewiarygodnym zapałem publicznie
dostępne detale i informacje *o firmie* (razem z precyzyjnie wskazanym
Ľródłem  ich legalnego pochodzenia) a potem składaj±cy je do kupy i
przesyłaj±cy konkurencji niby na jakiej podstawie mógłby być ukarany? Za
nielegalne przetwarzanie danych osobowych?

Nie, to może być zwykły inside trader, a to już zwiastować powinno problemy.

Data: 2009-06-15 11:05:32
Autor: .B:artek.
Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
Paweł wyskrobał(a):
[...]

Pytanie pierwsze - jak pozwać anonima? Najpierw trzeba by ustalić jego tożsamo¶ć. Adres IP to tylko adres komputera. Komputer sam nie wysyła maili, tylko człowiek. A udowodnienie człowiekowi, że z komputera o danym adresie IP co¶ wysłał może być bardzo trudne.

Pytanie drugie - co będzie w pozwie? Czego ż±dać będzie powód i na jakiej podstawie materialnoprawnej?

--
..B:artek.

Data: 2009-06-15 02:13:27
Autor: SzalonyKapelusznik
On 15 Cze, 11:05, ".B:artek." <ma...@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

[...]

.B:artek.

Easy as 1 2 3. Wystarczy udowodnic ze z komputera Jana Kowalskiego
wysedzl mejla z informacjami znanymi Janowi Kowalskiemu.

Poza ty jesli sie nie myle to szpiegostwo przemyslowe jest w polsce
zabronione.

Data: 2009-06-15 11:24:49
Autor: .B:artek.
Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
SzalonyKapelusznik wyskrobał(a):
Easy as 1 2 3. Wystarczy udowodnic ze z komputera Jana Kowalskiego
wysedzl mejla z informacjami znanymi Janowi Kowalskiemu.

A ja widzę, że masz duż± praktykę w tego typu sporach... Udowodnić, że co¶ jest komu¶ wiadome, nie zawsze jest tak łatwo. A poza tym nie zawsze kto¶ wysyła co¶ z własnego komputera.

--
..B:artek.

Data: 2009-06-15 11:28:13
Autor: zly
Dnia Mon, 15 Jun 2009 02:13:27 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

Easy as 1 2 3. Wystarczy udowodnic ze z komputera Jana Kowalskiego
wysedzl mejla z informacjami znanymi Janowi Kowalskiemu.

i to bedzie 100% pewnosc, ze wyslal kowalski, a nie iksinski z biurka obok,
podczas przerwy na fajka?

--
marcin

Data: 2009-06-15 02:54:16
Autor: SzalonyKapelusznik
On 15 Cze, 11:28, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
> [...]

> wysedzl mejla z informacjami znanymi Janowi Kowalskiemu.

i to bedzie 100% pewnosc, ze wyslal kowalski, a nie iksinski z biurka obok,

Zakladam ze nie wyslal z firmowego komputera. Zauwazcie ze firma A wie
ze firma B dostala mejla z informacjami. Teoretycznie wiedza jakie to
byly informacje. Odnalezienie anonima nie musi sie ograniczac (ani
sprowadzac) do okreslenia IP i do kogo nalezy. O ile dobrze pamietam
istnieje jeszcze cos takiego jak "krag podejrzanych" "przesluchania"
itp.

Data: 2009-06-15 20:55:06
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Mon, 15 Jun 2009 02:54:16 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

[...]

i w zasadzie to jedyna metoda, bo IP o niczym nie ¶wiadczy, a badanie
dopiero badanie komputera co¶ daje.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

Data: 2009-06-15 21:17:25
Autor: Robert Tomasik
Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
Użytkownik "Paweł" <pjurewicz@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h14sf5$p5f$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Czy firma moze podac do sadu anonima,

Choćby z technicznego punktu widzenia nie może. Nawet, jakby chcieli mu koratora zafundować, to jednak musi on kogo¶ reprezentować.

Anonim zawierajacy prawdziwe informacje