Anonimowe platno¶ci

Data: 2014-12-27 18:57:28
Autor: pueblo
Anonimowe platno¶ci
Witaj Rafal Jankowski, 26 gru 2014 w
napisałe¶/a¶:
Cze¶ć,

Kojarzycie może jaki¶ względnie prosty sposób na anonimowe płatno¶ci
w polskim Internecie (popularne sklepy, allegro itp). Najprostsza

Wiem, że powinienem się ugryĽć w język, ale trudno...Nic nie stoi na przeszkodzie wpłacić/zapłacić za tak± kartę pieni±dze na poczcie jako pan Kowalski. Niekoniecznie trzeba zamawiać bezewubeka przez allegro. Pozostaj± kwestie IP itp. jak już kupujesz tego gnata :))
http://tinyurl.com/k8dnahb
http://tinyurl.com/42gd4hv
http://tinyurl.com/omj3nsf

Data: 2014-12-27 20:07:28
Autor: Wojciech Bancer
Anonimowe platności
On 2014-12-27, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

[...]

[...]

No i to już legalne nie jest IMHO.
Równie dobrze można metod± "na żula" dowolne konto założyć.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-27 20:49:53
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci

On 2014-12-27, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

[...]

[...]

Praktycznie każdy sklep internetowy wymaga podania danych odbiorcy (imię, nazwisko, adres) nawet jak przesyłka jest adresowana do paczkomatu, więc niespecjalnie widzę różnicę między złożeniem zamówienia na np. mydło i podania fałszywych danych a złożeniem zamówienia na kartę i podania fałszywych danych odbiorcy (o którym wiadomo, że jest tylko odbiorc± i nie musi być użytkownikiem karty)
Przyznaję, że to jest już jakie¶ rozwi±zanie, dużo lepsze od tradycyjnej karty na któr± podpisuje się umowę.
Jednak wci±ż s± tu pewne problemy:

-za przesyłkę takiej karty trzeba z góry zapłacić (ok, można przelewem na poczcie, ale kto¶ musi na t± pocztę i¶ć, nie jestem pewien czy przy robieniu takiego przelewu pokazuje się jakie¶ dokumenty, ale trzeba wyj¶ć z domu i przy okienku pocztowym dochodzi do większej interakcji międzyludzkiej niż np. przy kupowaniu doładowania albo karty podarunkowej w supermarkecie)
-osobisty odbiór od listonosza przez żyw± osobę i podpis

Dla mnie podanie tego rozwi±zania wniosło pewn± warto¶ć mimo tego, że nie jest idealne. Jeżeli takich kart jedna osoba może zamówić np. 1000 (wtedy to już wła¶ciwie nie ma znaczenia czy podaje prawdziwe dane czy nie) i odsprzedawać dalej za doładowania SMS i bitcoiny to asymptomatycznie zbliżamy się do ideału ;).

Data: 2014-12-27 20:18:54
Autor: pueblo
Anonimowe platno¶ci
Witaj Rafal Jankowski, 27 gru 2014 w
napisałe¶/a¶:
-za przesylke takiej karty trzeba z g˘ry zaplacic (ok, mozna
przelewem na poczcie, ale ktos musi na ta poczte isc, nie jestem
pewien czy przy robieniu takiego przelewu pokazuje sie jakies
dokumenty, ale trzeba wyjsc z domu i przy okienku pocztowym dochodzi
do wiekszej interakcji miedzyludzkiej niz np. przy kupowaniu
doladowania albo karty podarunkowej w supermarkecie)
-osobisty odbi˘r od listonosza przez zywa osobe i podpis

Na pocz±tku pisałe¶ o płatno¶ciach internetowych, a do tego żaden plastik  nie jest potrzebny - wystarczy wirtualka jak w linku.
Poza tym jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby listonosz albo kurier(innej opcji oprócz odbioru w banku nie ma) sprawdzał dowód przed wydaniem przesyłki. Poste restante odpada, ale skrytka pocztowa jak najbardziej się nadaje ewentualnie.
Używam takiej karty do zakupów przez internet,a założyłem j± na fikcyjne dane, bo taki mam nawyk testowy. I tak już zostało - odt±d kupuję za jej pomoc± w internecie bez żadnych obaw. Tylko że wpłacałem na ni± pieni±dze przelewem internetowym z mojego legalnego konta, więc nie trzeba żadnych specsłużb żeby to wykryć. Nie przeszkadza mi to, bo przecież nic nie zbroiłem. Uważam, że za jej pomoc± da się wysoko zanonimizować transakcję - po prostu id±c na pocztę załóż perukę i doklej w±sy :))) Przydadz± się jeszcze w kiosku, kiedy będziesz kupował kartę sim - jaki¶ numer jest potrzebny do rejestracji(otrzymanie kodu CVV). Chociaż...jakby się uprzeć, to znajdzie się możliwo¶ć odebrania sms na jakim¶ wirtualnym numerze w internecie he he.

Data: 2014-12-27 21:42:29
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci
On Sat, 27 Dec 2014, pueblo wrote:

Na pocz±tku pisałe¶ o płatno¶ciach internetowych, a do tego żaden
plastik  nie jest potrzebny - wystarczy wirtualka jak w linku.

No ale ta karta jednak fizycznie do Ciebie przychodzi, nie dostajesz jej danych mailem ani w inny sposób online, prawda?

[...]

O pokazywaniu dowodu listonoszowi nic nie pisałem. Do skrytki pocztowej zakładam, że pewnie trzeba podać swoje dane (nie jestem pewien).

Pisałem już, że karta BZWBK to względnie sensowna opcja ale wymieniłem ograniczenia, które istotnie wpływaj± na namierzenie wła¶ciciele i z tym chyba nie polemizujemy, zgadza się?

Data: 2014-12-27 22:15:51
Autor: pueblo
Anonimowe platno¶ci
napisałe¶/a¶:
No ale ta karta jednak fizycznie do Ciebie przychodzi, nie dostajesz
jej danych mailem ani w inny spos˘b online, prawda?

To jest karta internetowa, czyli jej numer dostajesz raz przy rejstracji (potem już go nigdzie nie widzisz w cało¶ci, ale jak zgubisz to można odzyskać pisz±c emaila) a kod CVV dostajesz na sms i jego nie odzyskasz w razie  zapomnienia. Żeby było ¶mieszniej, zamówiłem drug± z przedpłacon± kwot± 50 zł i kiedy po dwóch dniach nic nie dostałem, zadzwoniłem na infolinię, a potem poszedłem do placówki banku - ani tu ani tu mi nie potrafili pomóc, tzn. nikt nie miał dostepu do informacji kto zamówił, co, czy wpłata doszła itd. Dopiero, jak napisałem na email kontaktowy z www(defacto obsługa ta sama, co sprzedawca na allegro) z ponagleniem, wysłali mi dane karty. Podobno maj± na to 7 dni.

Pisalem juz, ze karta BZWBK to wzglednie sensowna opcja ale
wymienilem ograniczenia, kt˘re istotnie wplywaja na namierzenie
wlasciciele i z tym chyba nie polemizujemy, zgadza sie?

Tak. Przy wirtualnej karcie zostaje tylko kwestia zapłaty za/wpłaty na kartę. Jedyny anonimowy sposób jaki znam to wpłata na poczcie na fikcyjne dane i peruka :)

Data: 2014-12-27 23:28:17
Autor: osa
Anonimowe platno¶ci
W dniu 2014-12-27 o 23:15, pueblo pisze:
[...]

Tak twierdzi bank, ale to nie jest prawda ;) Wystarczy drugi raz zarejestrować kartę z tymi samymi danymi i ponownie można pobrać PDF z danymi karty i poznać kod CVV przysłany smsem ;)

Data: 2014-12-27 23:17:40
Autor: pueblo
Anonimowe platno¶ci
Witaj osa, 27 gru 2014 w news:m7nbn8$51b$1dont-email.me napisałe¶/a¶:

Tak twierdzi bank, ale to nie jest prawda ;) Wystarczy drugi raz zarejestrować kartę z tymi samymi danymi i ponownie można pobrać PDF
z danymi karty i poznać kod CVV przysłany smsem ;)

Ooo, dzięki. Jeszcze dodam dla w±tkotwórcy, że po zarejstrowaniu karty może sobie dane personalne dowolnie zmieniać :)

Data: 2014-12-27 23:34:03
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci
[...]

No dobra, jesli jest jak piszesz to faktycznie duży plus dla tej karty, że j± dostajesz bez wychodzenia z domu, podawania adresu i kontaktu z listonoszem. Wychodzi jednak na to, że potem na pocztę trzeba chodzić za każdym razem żeby j± doładować co jest niezbyt praktyczne, a te karty przedpłacone z chipem jest szansa (czy się faktycznie da to nie wiem, może kto¶ potwierdzić jak jest?) doładować we wpłatomacie.

Data: 2014-12-27 23:27:58
Autor: pueblo
Anonimowe platno¶ci

Musisz poczytać - ja nie wiem. Napewno będzie w jakim¶ regulaminie. Ale te karty http://tinyurl.com/omj3nsf internetowe przedpłacone też możesz opłacić na poczcie - dostajesz numer konta, w tytule wpisujesz ID zamówienia i czekasz na email.

Data: 2014-12-28 15:05:19
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci

napisałe¶/a¶:

[...]

No dobra, doczytałem - nic nie było o wpłatomatach więc szarpn±łem się nawet na rozmowę i tam potwierdzono - tylko przelew albo wpłata w oddziale.

Data: 2014-12-27 21:51:38
Autor: Wojciech Bancer
Anonimowe platności
On 2014-12-27, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

[...]

Je¶li nadasz polecony na skrytkę pocztow±, to do skrytki trafia awizo
i po list trzeba się pofatygować do okienka. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-27 23:12:37
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Anonimowe platności

Jeśli nadasz polecony na skrytkę pocztową, to do skrytki trafia awizo
i po list trzeba się pofatygować do okienka. :)

Nie.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-12-27 23:15:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Anonimowe platności

:D http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2014/11/%C5%BB%C4%84DANIE-dor%C4%99czania-do-skrzynki-druk-nr-98.pdf

Data: 2014-12-27 23:19:22
Autor: Kamil Jońca
Anonimowe platno¶ci
"Rafał \"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> writes:

Je¶li nadasz polecony na skrytkę pocztow±, to do skrytki trafia awizo
i po list trzeba się pofatygować do okienka. :)

Nie.
Co i tak nie ma znaczenia. Bo _kto¶_ t± umowę o skrytę wcze¶niej musi
podpisać.
KJ
--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/

Data: 2014-12-27 23:16:00
Autor: pueblo
Anonimowe platno¶ci
Witaj Kamil Jońca, 27 gru 2014 w news:878uhsybv9.fsfalfa.kjonca napisałe¶/a¶:

Co i tak nie ma znaczenia. Bo _kto¶_ t± umowę o skrytę wcze¶niej musi
podpisać.
KJ

A to przepraszam - strzelałem. Peruka nie pomoże :)

Data: 2014-12-28 02:20:45
Autor: Krystek
Anonimowe platności
W dniu 2014-12-28 00:16, pueblo pisze:
Witaj Kamil Jońca, 27 gru 2014 napisałeś/aś:

Co i tak nie ma znaczenia. Bo _ktoś_ tą umowę o skrytę wcześniej musi
podpisać.

A to przepraszam - strzelałem. Peruka nie pomoże :)

Ale można zastrzec, żeby listonosz, tj. doręczyciel Poczty Polskiej, wrzucał polecone do skrzynki w mieszkaniu/domu.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-12-28 07:00:13
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci
On Sun, 28 Dec 2014, Krystek wrote:

W dniu 2014-12-28 00:16, pueblo pisze:

>  podpisać.

 A to przepraszam - strzelaĹ‚em. Peruka nie pomoĹĽe :)

Ale można zastrzec, żeby listonosz, tj. doręczyciel Poczty Polskiej, wrzucał polecone do skrzynki w mieszkaniu/domu.

I coś takiego można zrobić bez pokazywania dokumentu tożsamości?

Data: 2014-12-28 17:15:10
Autor: Krystek
Anonimowe platności
W dniu 2014-12-28 07:00, Rafal Jankowski pisze:
> [...]

wrzucał polecone do skrzynki w mieszkaniu/domu.

I coś takiego można zrobić bez pokazywania dokumentu tożsamości?

Skoro padają "propozycje" podawania fałszywych danych, czy zgarnięcie żula i założenie konta "na słupa" to co stoi na przeszkodzie, by adresować przesyłkę do kogoś, kto odbiera polecone bezpośrednio do skrzynki? Można bez pokazywania, o le osoba, do której adresujemy list polecony ma uzgodnione z Pocztą Polską odbieranie poleconych wprost do skrzynki.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-12-29 11:24:04
Autor: Arek
Anonimowe platno¶ci
Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m7paae$f70$1node2.news.atman.pl...

Witaj Kamil Jońca, 27 gru 2014 napisałe¶/a¶:

> [...]

Ale można zastrzec, żeby listonosz, tj. doręczyciel Poczty Polskiej,
wrzucał polecone do skrzynki w mieszkaniu/domu.

I co¶ takiego można zrobić bez pokazywania dokumentu tożsamo¶ci?

Skoro padaj± "propozycje" podawania fałszywych danych, czy zgarnięcie żula i założenie konta "na słupa" to co stoi na przeszkodzie, by adresować przesyłkę do kogo¶, kto odbiera polecone bezpo¶rednio do skrzynki? Można bez pokazywania, o le osoba, do której adresujemy list polecony ma uzgodnione z Poczt± Polsk± odbieranie poleconych wprost do skrzynki.

Jeżeli wysyłaj±cy zażyczy potwierdzenia odbioru to i tak zapukaj± lub
do skrzynki wrzuc± avizo.

Arek

Data: 2014-12-27 21:03:08
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci
Tak przy okazji to kto¶ się orientuje czy te karty prepaid BZ WBK można zasilać we wpłatomatach?

Data: 2014-12-27 21:06:08
Autor: Wojciech Bancer
Anonimowe platności

On 2014-12-27, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

[...]

Niekoniecznie trzeba zamawiać bezewubeka przez allegro. Pozostają kwestie
IP itp. jak juĹĽ kupujesz tego gnata :))
http://tinyurl.com/k8dnahb
http://tinyurl.com/42gd4hv
http://tinyurl.com/omj3nsf

No i to juĹĽ legalne nie jest IMHO.
Równie dobrze można metodą "na żula" dowolne konto założyć.

Praktycznie każdy sklep internetowy wymaga podania danych odbiorcy (imię, nazwisko, adres) nawet jak przesyłka jest adresowana do paczkomatu, więc niespecjalnie widzę różnicę między złożeniem zamówienia na np. mydło i podania fałszywych danych a złożeniem zamówienia na kartę i podania fałszywych danych odbiorcy (o którym wiadomo, że jest tylko odbiorcą i nie musi być użytkownikiem karty)

Różnica jest zasadnicza, bo podpadasz pod kodeks karny, a przy sklepach niekoniecznie (liczy się jeszcze zamiar oszustwa itp).
http://www.arslege.pl/wyludzanie-kredytu/k1/a339/

-- -- -
§1. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego, od banku lub jednostki organizacyjnej prowadzÄ…cej podobnÄ… dziaĹ‚alność gospodarczÄ… na podstawie ustawy albo od organu lub instytucji dysponujÄ…cych Ĺ›rodkami publicznymi – kredytu, poĹĽyczki pieniężnej, porÄ™czenia, gwarancji, akredytywy, dotacji, subwencji, potwierdzenia przez bank zobowiÄ…zania wynikajÄ…cego z porÄ™czenia lub z gwarancji lub podobnego Ĺ›wiadczenia pieniężnego na okreĹ›lony cel gospodarczy, instrumentu pĹ‚atniczego lub zamĂłwienia publicznego, przedkĹ‚ada podrobiony, przerobiony, poĹ›wiadczajÄ…cy nieprawdÄ™ albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oĹ›wiadczenie dotyczÄ…ce okolicznoĹ›ci o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu pĹ‚atniczego lub zamĂłwienia,  podlega karze pozbawienia wolnoĹ›ci od 3 miesiÄ™cy do lat 5.
-- -- -

Pech chciał, że karta, nawet przedpłacona jest "instrumentem płatniczym".
Ale jak to mĂłwiÄ…. KaĹĽdy odpowiada za siebie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-27 21:34:41
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci
On Sat, 27 Dec 2014, Wojciech Bancer wrote:

Pech chciał, że karta, nawet przedpłacona jest "instrumentem płatniczym".
Ale jak to mĂłwiÄ…. KaĹĽdy odpowiada za siebie.

Na szczęście nie jestem prawnikiem i mogę się mylić, ale ja bym na obronę zastosował:

-- -- -- -
§ 3. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego dobrowolnie zapobiegł wykorzystaniu wsparcia finansowego lub instrumentu płatniczego, określonych w § 1, zrezygnował z dotacji lub zamówienia publicznego albo zaspokoił roszczenia pokrzywdzonego.
-- -- --
Nie podlega karze kto przed wszczęciem postępowania karnego zaspokoił roszczenia pokrzywdzonego, a w przypadku karty prepaid takie roszczenia nawet niespecjalnie mają szansę wystąpić.

To po pierwsze. Po drugie tam wpisujesz jedynie *dane do wysyłki*. to dość istotne. Nie Twoje dane. A więc adres i dane osoby, która ma przesyłkę odebrać. O ile wpisanie fałszywych danych mogłoby ewentualnie podchodzić pod oszustwo (w co raczej też wątpię) to czy będzie oszustwem wpisanie imienia i nazwiska: Barack Obama? No bo przecież osobiście odbierać nie ma obowiązku, może Cię nie być w domu, więc możesz wpisać dane dowolnej innej osoby, która w danej chwili być może będzie się pod tym adresem znajdować, ale tego nie wiesz. To może być może być Twoja babcia, Twój chłopak albo prezydent Obama. No a że go akurat nie będzie i przypadkiem od listonosza odbierze przesyłkę ktoś inny?

Data: 2014-12-27 21:47:16
Autor: Wojciech Bancer
Anonimowe platności
On 2014-12-27, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:

[...]

-- -- -- -
§ 3. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego dobrowolnie zapobiegł wykorzystaniu wsparcia finansowego lub instrumentu płatniczego, okre¶lonych w § 1, zrezygnował z dotacji lub zamówienia publicznego albo zaspokoił roszczenia pokrzywdzonego.
-- -- --
Nie podlega karze kto przed wszczęciem postępowania karnego zaspokoił roszczenia pokrzywdzonego, a w przypadku karty prepaid takie roszczenia nawet niespecjalnie maj± szansę wyst±pić.

Poszkodowanym w tym wypadku jest bank. I kluczowej jest "przed wszczęciem
postępowania", bo w oczywisty sposób nie dowiesz się tego.

To po pierwsze. Po drugie tam wpisujesz jedynie *dane do wysyłki*. [...]

A przepis różnicuje na dane ważne i nieważne? Pytałe¶ czym się różni podanie nieprawdziwych danych bankowi (w tym wypadku)
od sprzedawcy, więc Ci podałem.

W przypadku oszustwa kk wymaga "zamiaru", więc podanie fałszywych danych,
ale odebranie oszustwem IMHO nie jest, bo miałe¶/masz zamiar odebrać towar.
W przypadku instrumentu płatniczego podanie fałszywych danych jest przestępstwem samo w sobie. Życie, co poradzić.

I działasz na własn± odpowiedzialno¶ć. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-27 21:55:24
Autor: Rafal Jankowski
Anonimowe platno¶ci
On Sat, 27 Dec 2014, Wojciech Bancer wrote:

Poszkodowanym w tym wypadku jest bank. I kluczowej jest "przed wszczęciem
postępowania", bo w oczywisty sposób nie dowiesz się tego.

No wła¶nie ciężko się dopatrzeć jak bank może tu być poszkodowany skoro mamy do czynienia z kart± prepaid. Raczej nie może być.

[...]

Nie, przepis nie rożnicuje danych ważnych i nieważnych, ale dane do
wysyłki to IMO to co ma być napisane na kopercie żeby dotarła do adresata
i to wszystko a nie żadna deklaracja któr± składasz bankowi dlatego
uważam, że przepis który przytoczyłe¶ nie ma w tym przypadku zastosowania.

Data: 2014-12-27 22:10:50
Autor: Wojciech Bancer
Anonimowe platności
On 2014-12-27, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie mnie to oceniać.

[...]

IMHO kwestia tego kto ma lepszych prawników ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-27 23:26:16
Autor: Arek
Anonimowe platno¶ci
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnm9u0rg.2vch.proteuspl-test.org...
On 2014-12-27, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

[...]

-Ale tłumaczę panu, że tego nie da się przeprowadzić zgodnie z prawem!
-Ja wcale nie chcę, żeby to było zgodnie z prawem. Chcę tylko, żeby tak wygl±dało.
3,5 minuty póĽniej....
-I gdzie ja teraz znajdę drugiego takiego mecenasa?..

A swoj± drog± totalna inwigilacja i co gorsze przyzwolenie na ni± przekroczyło już
granice wytrzymało¶ci normalnych ludzi.
Przecież wystaczyłoby np. znie¶ć czę¶ć zakazów np. zakaz gry w internecie. Od razu
zmniejszyłaby się skala nielegalnych (chwilowo) transakcji. Można byłoby się skupić
na tych bardziej zagrażaj±cych bezpieczeństwu.

Arek

Anonimowe platno¶ci