Another Earth / Druga Ziemia (2011)

Data: 2013-02-20 10:29:00
Autor: TheDevineMe
Another Earth / Druga Ziemia (2011)

Ja tym razem polece dosc nietypowe polaczenie ogromnego ludzkiego dramatu i wewnetrznego konfliktu z watkiem fantastycznym. Jeden z niewielu filmow ktory powiewa swiezym pomyslem.
Moim zdaniem bardzo udane polaczenie, powiedzialbym wrecz dopelnienie calej historii.

Mocne 3+/5

--

........................DHSL..........................
....All men are tempted. There is no man that lives...

Data: 2013-02-20 13:46:29
Autor: rs
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
On Wed, 20 Feb 2013 10:29:00 +0000, TheDevineMe
<devine@thedevineme-cut-.com> wrote:

[...]

dla mnie to nie jest film fantastyczny, a koncowka zostala jakos
dziwnie dopieta. rownie dobrze mogloby byc oddanie watroby albo mozgu.
niby jest ok, ale jakos, mialem problem z przyjeciem takiej wymiany,
na koncu mimo, ze pogodzilem sie z takim przedstawieniem tego, niby
rownoleglego swiata. <rs>

Data: 2013-02-21 12:25:37
Autor: TheDevineMe
On 20/02/2013 18:46, rs wrote:
[...]

Fantastyczna wersja szansy na odkupienie wydaje mi sie dobrym pomyslem i uwazam ze zostala calkiem sprawnie wpleciona w cala historie.
To wlasnie sprawia ze film jest wyjatkowy.

A wersja oddania watroby lub mozgu spowodowalaby ze bylby to kolejny, standardowy jakis-tam sobie dramat ;-)

Data: 2013-02-21 13:15:30
Autor: rs
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
On Thu, 21 Feb 2013 12:25:37 +0000, TheDevineMe

On 20/02/2013 18:46, rs wrote:
[...]

no wyjatkowy przez to jest, ale zmusza do wygiecia logiki ponad
dopuszczalna norme, nawet przy duzej dobrej woli jej zaakceptowania.
niech bedzie, ze autor przeczytal gdzies o teorii swiatow rownoleglych
Everetta i to jest jego wlasna interpretacja. ok. wolno mu. moge to
lyknac i nawet zalozyc, ze przy takiej bliskosci nikt by sie nie
zajmowal jakimis loteriami, a ratowaniem siebie i najblizszych z
powodzi, trzesien ziemi, pozarow i przed ogolnym chaosem. ale niech
tam. tylko dlaczego akurat tak idealnie sie stalo, ze na tej drugiej
ziemi wypadku potoczyly sie w tak korzystny sposob, zeby idealnie
dopasowac sie wlasnie do sytuacji glownych bohaterow. dlaczego caly
wrzechswiat zostal tak idelnie wycelowany w te dwie osoby? dla mnie
jest tu za duzo mialkiego filozofowania, starajacego sie wytlumaczyc
dosc prozaiczna sytuacje (bo na drogach ludzie gina kazdego dnia)
sytaucje, emocje itp. z tym mam problem. jak nie masz problemow z
akceptowaniem takich mykow fizyczno-logicznych, to polecam "upside
down". przynajmniej ladnie wizualnie zrobiony i o tym filmie na pewno
da sie powiedziec, ze jest wyjatkowy. w pewien sposob, moze nawet
troche podobny do "another earth".

piszesz, ze film jest wyjatkowy. ok. jest, ale czy to wyjatkowe, to w
odniesieniu do tego filmu okreslenie pozytywne czy nie? dla mnie
niewiele brakuje, gdyby w krytycznym momencie na ekran wpadly ET i na
drukarkach 3D zaczely drukowac, to co na poczatku filmu zginelo (tak
ja w "piatym elemencie"). film by rowniez byl wyjatkowy. czy bylby
dobry? trudno gdybac.
ja nie mowie, ze to jest zly film, ale z drugiej strony pomysl z druga
ziemia, w takim ujeciu, jest to jakby wyciagniecie armaty do polowania
na muchy.
A wersja oddania watroby lub mozgu spowodowalaby ze bylby to kolejny, standardowy jakis-tam sobie dramat ;-)

pewnie zalezy od tego, jakby sie to pokazalo. <rs>

Data: 2013-02-22 15:10:21
Autor: TheDevineMe

On 20/02/2013 18:46, rs wrote:
[...]

Moja logika nie zna granic ;-)

[...]

A ogladales kiedys serial Sliders?

[...]

Bo takie jest zalozenie filmu. Gdybys to ty byl autorem scenariusza to pewnie skoncentrowalbys sie na innym watku.

piszesz, ze film jest wyjatkowy. ok. jest, ale czy to wyjatkowe, to w
odniesieniu do tego filmu okreslenie pozytywne czy nie?

Tak. Nudza mnie scenariusze ktore w jednym lub innym ujeciu widzialem juz 10 razy. Dlatego taki swiezy pomysl, jakkolwiek zwariowany
i nietypowy moglby sie wydawac - sporo dodaje do mojej satysfakcji po obejrzeniu danego filmu.

Tak poza tematem: najbardziej np. szczeka mi opadla kiedy widzialem nowego Spidermana poniewaz *w ogole* nie moglem odnalezc sensu zrobienia tego filmu,
szczegolnie po pierwszej serii z Tobey Maguire ktora w zasadzie nadal jest 'obecna'. Nie jestem jakims tam szczegolnym wielbicielem komiksow,
ale pierwsza trylogia bardzo mi sie podobala. Po co natomiast edycja 2012? Tego juz pewnie nigdy sie nie dowiem.

[...]

Nie trudno, film bylby wtedy zupelnie przecietny, teraz wszedzie wpadaja obcy i robia rozpierdziel.

ja nie mowie, ze to jest zly film, ale z drugiej strony pomysl z druga
ziemia, w takim ujeciu, jest to jakby wyciagniecie armaty do polowania
na muchy.

Ale jak dla mnie - dziala.

A wersja oddania watroby lub mozgu spowodowalaby ze bylby to kolejny,
standardowy jakis-tam sobie dramat ;-)

pewnie zalezy od tego, jakby sie to pokazalo. <rs>

W dzisiejszych czasach tylko na dwa mozliwe sposoby: "Pila"-style lub "Wzgorza Maja Oczy"-style przy czym oba sposoby bylyby zenujace.

Data: 2013-02-22 10:57:53
Autor: rs
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
On Fri, 22 Feb 2013 15:10:21 +0000, TheDevineMe
[...]

a pamietasz "compliance"?

[...]

z wyajtkiem wyjatkow nie ogladam seriali. ten sie na wyjatek nie
zalapal.

[...]

ok. zalozenie, zalozeniem, ale sadze, ze musi miec choc odrobine
zaczepienia w tym w czym zyjemy. z jednej strony powany, realny
dramat, ktory moze sie przytrafic kazdemu z nas, a z drugiej taki
dysonans.

[...]

no. ok. tez mam takie wrazenie, ale jak nizej napisalem. rozwiazanie
problemu w tym filmie przypomina mi wyciaganie armaty, do polowania na
muchy. sadze, ze mozna by no rowniez nazwac kiczem, ale kicz jest
teraz uznany, chyba juz powszechnie, jako jedna z form sztuki wyzszej.
[...]

jest sprawdzony material, ktos ma wizje na jego odswiezenie (reboot).
dlacego nie. teraz jest moda na takie odgrzewania. mnie sie akurat
podobal.
[...]

no ale wlasnie tutaj nie robia rozpierdziala, a wrecz odwrotnie.

ja nie mowie, ze to jest zly film, ale z drugiej strony pomysl z druga
ziemia, w takim ujeciu, jest to jakby wyciagniecie armaty do polowania
na muchy.
Ale jak dla mnie - dziala.

zalezy co rozumiesz, pod "dziala". jesli tylko to, zeby uczynic ten
film jakos tam wyjatkowym, to zgoda.

[...]

aaatam. jest tyle swietnych scenarzystow, ze na pewno znalazlby sie
taki, ktory by wymyslil nawet cos zabawnego. albo jakies karkolomne
sci-fi. troche wiary. <rs>

Data: 2013-02-22 16:31:40
Autor: TheDevineMe
On 22/02/2013 15:57, rs wrote:
[...]

Tak myslalem ze mi to wypomnisz ;) Ale nie wtracalbym tam akurat logiki a raczej zdrowy rozum.

z wyajtkiem wyjatkow nie ogladam seriali. ten sie na wyjatek nie
zalapal.

No tak, zapomnialem.

[...]

A nie dosc ci wlasnego codziennego realnego "dramatu" zeby jeszcze to samo w filmie ogladac? Wiekszosc najpopularniejszych filmow opartych jest
na fikcji w wiekszym lub mniejszym stopniu. Filmu o bezrobotnych, zdradach, rozwodach i alkoholizmie to wystarczajaco ludzi ma na codzien.

[...]

Zgadza sie, bo poziom obecnych filmo juz nawet nie jest zalosny a zaczyna smieszyc.

jest sprawdzony material, ktos ma wizje na jego odswiezenie (reboot).
dlacego nie. teraz jest moda na takie odgrzewania. mnie sie akurat
podobal.

Zrozumialbym reboot po 20-30 latach, zeby pokazac cos swiezego, w tym filmie natomiast nie pokano nawet sredniego aktorstwa.

no ale wlasnie tutaj nie robia rozpierdziala, a wrecz odwrotnie.

I tak jest dobrze.

zalezy co rozumiesz, pod "dziala". jesli tylko to, zeby uczynic ten
film jakos tam wyjatkowym, to zgoda.

Po prostu film uwazam za dobry i pewnie jeszcze do neigo wroce.
Wedlug moich kategorii "dobry" film prowokuje do przemyslen, analizy zachowania postaci, moze czasami odniesienia przedstawionych sytuacji do wlasnej rzeczywistosci.
Prowokuje do zakwestionowania pewnych postaw spolecznych i skonfrontowania ich z tymi ukazanymi w filmie. Lubie tez w wyobrazni
postawic sie na miejscu postaci i przeanalizowac jakby to wygladalo z takiej perspektywy.

Kazdy inny film jest typu: obejrzal i zapomnial.

aaatam. jest tyle swietnych scenarzystow, ze na pewno znalazlby sie
taki, ktory by wymyslil nawet cos zabawnego. albo jakies karkolomne
sci-fi. troche wiary. <rs>

Cala nadzieja w Monty Pythonie tudziez JJ Abrams'ie i jego "Half Portal Trek Wars" ;)

Data: 2013-02-22 12:08:48
Autor: rs
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
On Fri, 22 Feb 2013 16:31:40 +0000, TheDevineMe

On 22/02/2013 15:57, rs wrote:
[...]

a to nie jest tozsame?

[...]

tu wchodzimy w psychologie. to jest dobrze znane zjawisko, ze lubimy
ogladac jak to innym jest gorzej, niz nam. tylko ze w tym wypadku, do
nas druga ziemia nie przyleci.

[...]

nadal robi sie mase swietnych filmow na calym swiecie. nawet w tym
znianawidzonym hollywoodzie. trzeba sie tylko odrobine nabiedzic, zeby
do nich dotrzec, a nie brac tego co oferuje najblizszy multiplex, ale
nawet i tam sie cos znajdzie od czasu do czasu.

[...]

wybrzydzasz. dokladnie to samo mozna powiedziec i poprzednich
wersjach. wybitnego aktorstwa tam nie zauwazylem.

no ale wlasnie tutaj nie robia rozpierdziala, a wrecz odwrotnie.
I tak jest dobrze.

a skad wiesz?

[...]

ok. to jak odniosles sytuacje z tego filmu, do wlasnej rzeczywistosci?

Prowokuje do zakwestionowania pewnych postaw spolecznych i skonfrontowania ich z tymi ukazanymi w filmie. Lubie tez w wyobrazni
postawic sie na miejscu postaci i przeanalizowac jakby to wygladalo z takiej perspektywy.

ok. mnie zainspirowal do zastanowienia, jaki wplyw mialaby grawitacja
takiego obiekty kosmicznego, ktory by sie pokazac w takiej bliskosci
naszej planety. jak by to zmienilo zycie na naszej planecie (i tym
samym na tej drugiej). z czasem byl by to dokaldnie taki sam koniec,
jak widzimy w "melancholii", wiec cala ta loteria, jest jedynie
krotkoterminowa zluda.

Kazdy inny film jest typu: obejrzal i zapomnial.

no to mi przykro, ze na takie filmy trafiasz. z drugiej strony,
historia w tym filmie, jest tak malo skomplikowana, ze trudno jest nie
zapamietac. jej opowiedzenie, mozna przy dobrych ukaldach zamknac w
trzech zdaniach. <rs>

Data: 2013-02-25 11:37:47
Autor: TheDevineMe
On 22/02/2013 17:08, rs wrote:

Tak myslalem ze mi to wypomnisz ;) Ale nie wtracalbym tam akurat logiki
a raczej zdrowy rozum.

a to nie jest tozsame?

IMO tzw. "zdrowy rozum" oparty jest na doswiadczeniach potrzeby poznania a logika na chlodnej kalkulacji i rachunku prawdopodobienstwa.

[...]

Raczej nie, chodzilo mi bardziej o ogladanie sytuacji ktore ogolnie nas nie dotycza lub w ktorych nigdy sie nie znajdziemy.

[...]

Oczywiscie, ale szukanie dobrego filmu samo w sobie jest juz niemalze sztuka.

[...]

Wybrzydzam bo jako widz mam do tego prawo, ale o rebootach mozemy porozmawiac w osobnym watku.

no ale wlasnie tutaj nie robia rozpierdziala, a wrecz odwrotnie.
I tak jest dobrze.

a skad wiesz?

hmmm, nie wiem jak mam ci odpowiedziec ... bo taka jest moja opinia?

[...]

Proste przemyslenia na temat mozliwej naprawy bledow z przeszlosci... mi akurat przyszlo do glowy jak mojemu synowi oszczedzic
bledow ktore ja popelnilem.

[...]

Ja nadal uwazam caly ten motyw drugiej ziemi jako symbolike odkupienia.

[...]

A ty nie trafiasz na filmy ktore zupelnie nie zawieraja zadnej tresci ani przeslania? Filmy ktore sa tzw. 2 godzinami wycietymi z zycia.

Przynajmniej oboje jestesmy zgodni ze trzeba sie niezle nakopac zeby znalezc dobry film. Dodatkowo IMO te filmy ktore plywaja na powierzchni
(czyli glosno reklamowane) sa juz niemal z definicji skazane na porazke.

Data: 2013-02-25 11:26:49
Autor: rs
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
On Mon, 25 Feb 2013 11:37:47 +0000, TheDevineMe

On 22/02/2013 17:08, rs wrote:

[...]

nie mieszaj w to logiki w ujeciu matelatycznym. zdrowy rozsadek jest
odpowiednikiem logiki. dla mnie takie postepowanie moze byc logiczne
dla ciebie inne. to samo moze byc ze zdrowym rozsadkiem. to tylko
semantyka.

[...]

zakladanie, ze zaden z czlonkow naszej rodziny nie ulegnie wypadkowi,
jest zdrowo na wyrost.
[...]

tego tez sie mozna nauczyc, ale ludzie lubia isc na latwizne.

[...]

ty zaczales tez wtret tutaj.

no ale wlasnie tutaj nie robia rozpierdziala, a wrecz odwrotnie.
I tak jest dobrze.
a skad wiesz?
hmmm, nie wiem jak mam ci odpowiedziec ... bo taka jest moja opinia?

na jakiej podstawie ja masz? nic o tym przeciez nie wiesz, bo taki
film nie powstal.
[...]

powodzenia.

[...]

ok. mozemy sie tu grzebac w symbolice do konca internetu. kazda bedzie
rownie dobra jak nastepna.
[...]

oczywiscie, ze trafiam, ale staram znalezc sie przyjemnosc w tym co
ogladam, a nie na sile doszukiwac sie nieskonczonej glebi, zeby
przekonac siebie, zeby mi sie film podobal.

Przynajmniej oboje jestesmy zgodni ze trzeba sie niezle nakopac zeby znalezc dobry film. Dodatkowo IMO te filmy ktore plywaja na powierzchni
(czyli glosno reklamowane) sa juz niemal z definicji skazane na porazke.

nie zwracam uwagi na reklamy, co najwyzej to na produkcje plakatu
reklamowego. nie zakladam, ze jesli film trafia do multiplexu to jest
on od razu skazany na porazke. <rs>

Data: 2013-02-25 11:25:24
Autor: TheDevineMe
On 21/02/2013 18:15, rs wrote:

polecam "upside down". przynajmniej ladnie wizualnie zrobiony i o tym filmie na pewno
da sie powiedziec, ze jest wyjatkowy. w pewien sposob, moze nawet
troche podobny do "another earth".

Obejrzalem wczoraj i przyznaje ze jest dosc ciekawy i z pewnoscia wyjatkowy, tak wiec dzieki za polecenie :)

Jednakze jest to po prostu romansidlo osadzone w fantastycznych realiach wiec nie to co sugeruje w kwestii "Another Earth".

Data: 2013-02-25 11:28:53
Autor: rs
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
On Mon, 25 Feb 2013 11:25:24 +0000, TheDevineMe

On 21/02/2013 18:15, rs wrote:

[...]

a tu masz dramat z happy endem, osadzony w fantastycznych warunkach.
<rs>

Data: 2013-02-26 08:52:33
Autor: TheDevineMe
On 25/02/2013 16:28, rs wrote:

a tu masz dramat z happy endem, osadzony w fantastycznych warunkach.
<rs>

No dopsz, to twoja interpretacja, nie chce mi sie znowu pisac o symbolice ...

Data: 2013-02-26 11:54:54
Autor: rs
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
On Tue, 26 Feb 2013 08:52:33 +0000, TheDevineMe

On 25/02/2013 16:28, rs wrote:

a tu masz dramat z happy endem, osadzony w fantastycznych warunkach.
<rs>

No dopsz, to twoja interpretacja, nie chce mi sie znowu pisac o symbolice ...

wlasnie o tym mowilem. a koniecznie musi byc jakas symbolika? <rs>

Data: 2013-02-21 22:16:03
Autor: Habeck Colibretto
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
Dnia 20.02.2013, o godzinie 11.29.00, na pl.rec.film, TheDevineMe
napisał(a):

[...]

Podchodziłem do niego jak pies do jeża. W końcu się skusiłem i...
rozczarowałem (choć zaskoczony byłem muzyk± -
http://www.youtube.com/watch?v=1H-_fvwpWeM - i do dzisiaj czasem jej
słucham - chyba pierwsza poważna robota Fall On Your Sword). Produkcja
prawie chałupnicza, trzeba oddać szacunek Brit Marling, która napisała z
reżyserem scenariusz, wyłożyła kasę i zagrała w filmie (a mogła pracować w
Goldman Sachsie) i w ogóle ¶licznie wygl±da, ale jej gra mnie nie
przekonuje (także w Arbitrage). Ogl±danie filmu wymaga lekkiego wysiłku a
w±tek drugiej Ziemi wpleciony jakby na doczepkę (¶wietnie zapowiadał się w
zajawkach). Wszystko w filmie jest realne, a tu taki dziwny pomysł, który
zupełnie nie pasuje do tego ¶wiata. Dałem mu 5/10 bo nietypowa produkcja.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-02-22 14:53:43
Autor: TheDevineMe
On 21/02/2013 21:16, Habeck Colibretto wrote:

Wszystko w filmie jest realne, a tu taki dziwny pomysł, który
zupełnie nie pasuje do tego świata.

Bo wszyscy sa przyzwyczajeni do stereotypow i ciagle tych samych nudnych schematow. Juz sam fakt oderwania sie od tego nurtu powoduje
ze czlowiek zaczyna zauwazac naprawde ciekawe produkcje ktore jednak sprowokuja chwile zadumy po obejrzeniu.

Data: 2013-02-23 09:18:35
Autor: Habeck Colibretto
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
Dnia 22.02.2013, o godzinie 15.53.43, na pl.rec.film, TheDevineMe
napisał(a):

Wszystko w filmie jest realne, a tu taki dziwny pomysł, który
zupełnie nie pasuje do tego ¶wiata.
Bo wszyscy sa przyzwyczajeni do stereotypow i ciagle tych samych nudnych schematow.

Nie wszyscy, a niektórzy nawet s± nimi zmęczeni.

Juz sam fakt oderwania sie od tego nurtu powoduje
ze czlowiek zaczyna zauwazac naprawde ciekawe produkcje ktore jednak sprowokuja chwile zadumy po obejrzeniu.

Ale znane i otarte i nudne schematy mog± mieć podobnie. Takie Dark Country
na przykład reżyserowany i zagrany przez Thomasa Jane
(http://www.imdb.com/name/nm0005048/). Niby żadna rewelacja, ale bez bólu
doci±gn±łem do końca mimo wiedzy jak to się skóńczy.

Data: 2013-02-25 11:46:17
Autor: TheDevineMe
napisał(a):

Wszystko w filmie jest realne, a tu taki dziwny pomysł, który
zupełnie nie pasuje do tego świata.
Bo wszyscy sa przyzwyczajeni do stereotypow i ciagle tych samych nudnych
schematow.

Nie wszyscy, a niektórzy nawet są nimi zmęczeni.

No wiec o tym wlasnie mowie, ze zazwyczaj ci ktorzym sie taki pomysl nie podoba sa przyzwyczajeni do typowych motywow.

Juz sam fakt oderwania sie od tego nurtu powoduje
ze czlowiek zaczyna zauwazac naprawde ciekawe produkcje ktore jednak
sprowokuja chwile zadumy po obejrzeniu.

Ale znane i otarte i nudne schematy mogą mieć podobnie. Takie Dark Country
na przykład reżyserowany i zagrany przez Thomasa Jane
(http://www.imdb.com/name/nm0005048/). Niby ĹĽadna rewelacja, ale bez bĂłlu
dociągnąłem do końca mimo wiedzy jak to się skóńczy.

Dla mnie "bez bolu dociagnac do konca" to za malo, ja potrzebuje mocnych emocji.

Data: 2013-02-25 21:34:40
Autor: Habeck Colibretto
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
Dnia 25.02.2013, o godzinie 12.46.17, na pl.rec.film, TheDevineMe
napisał(a):

[...]

Nic takiego nie było w Another Earth. :P

Data: 2013-02-26 08:49:13
Autor: TheDevineMe
napisał(a):

[...]

Oj było było, może nie takie mocne ale emocje były :)

Data: 2013-02-22 13:30:27
Autor: Maciek
Another Earth / Druga Ziemia (2011)
Dnia Wed, 20 Feb 2013 10:29:00 +0000, TheDevineMe napisał(a):

(...)

To jest czysta fantastyka, czy jakis minimalne chocby "sci" przed "fi"
mozna tam znalezc?

Film dostepny w jakichs VOD-ach, czy zostaje piractwo?

W sumie bym obejrzale, chociaz z trailera najbardziej podobal mi sie
komentarz na YT:

"LOL whole new meaning to go fuck yourself"

:)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-22 14:50:31
Autor: TheDevineMe
On 22/02/2013 12:30, Maciek wrote:
[...]

Jak sie nastawisz na jakas fantastyke to napewno ci sie nie spodoba. Pisalem ze watek fantastyczny to tylko dopelnienie calosci,
motyw po prostu wpleciony gdzies tam na drugi plan.

Data: 2013-02-22 16:02:31
Autor: Skylla
W dniu 2013-02-20 11:29, TheDevineMe pisze:

[...]

Nic z tego filmu już nie pamiętam :-), ale widzę, że dałem 8, czyli musiał mi się spodobać.
S.

Data: 2013-02-22 15:11:51
Autor: TheDevineMe
On 22/02/2013 15:02, Skylla wrote:

Nic z tego filmu już nie pamiętam :-), ale widzę, że dałem 8, czyli
musiał mi się spodobać.

To troche sprzeczne w takim razie ;-)

Data: 2013-02-23 02:37:06
Autor: Lombroso

Użytkownik "TheDevineMe" <devine@thedevineme-cut-.com> napisał w wiadomości news:XULVs.252386$Gx3.124870fx11.fr7...
On 22/02/2013 15:02, Skylla wrote:

Nic z tego filmu już nie pamiętam :-), ale widzę, że dałem 8, czyli
musiał mi się spodobać.

To troche sprzeczne w takim razie ;-)

No i Skylla to żeńskie imię więc mamy tu trochę więcej sprzeczności! :))

Lombroso

Data: 2013-02-25 10:59:36
Autor: TheDevineMe
On 23/02/2013 01:37, Lombroso wrote:

[...]

W kazdym mezczyznie jest troche kobiecosci ;-)

Data: 2013-02-25 21:36:55
Autor: Habeck Colibretto
Dnia 22.02.2013, o godzinie 16.02.31, na pl.rec.film, Skylla napisał(a):

[...]

Pewnie na zło¶ć mamie! :)