Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)

Data: 2009-08-08 20:43:40
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
Witajcie,

Mam omege kombi i po wlozeniu anteny cb w dziure od fm i schowaniu fm "pod dach" radio mi trzeszczy (wzmacniacz podlaczony)...

No i teraz pytanie co z tym fantem zrobic? Jaka wewnetrzna antene mozecie polecic ?

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 791 486 557 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Data: 2009-08-08 20:47:41
Autor: szwagier
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)

No i teraz pytanie co z tym fantem zrobic? Jaka wewnetrzna antene mozecie polecic ?

Zadna.
Slyszales pojecie "klatka faradaya"?

szwagier

Data: 2009-08-08 20:56:35
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
szwagier pisze:

Slyszales pojecie "klatka faradaya"?

Hm..... slyszales

Ale skoro na nie sie powolujesz, to wytlumacz mi dlaczego dziala gsm, dlaczego dziala gps w takiej "klatce" ?

Data: 2009-08-08 21:08:40
Autor: szwagier
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
  > Ale skoro na nie sie powolujesz, to wytlumacz mi dlaczego dziala gsm,
dlaczego dziala gps w takiej "klatce" ?

Poniewaz zarowno sygnal z GPS jak i GSM jest nadawany na falach centymetrowych i w niewelkim tylko stopniu ulega wygluszeniu.

Natopmiast fala FM jest czesciowo wytlumiana i stad wlasnie zaklocenia, im slabszy nadajnik (lub wieksza od niego odleglosc) tym jakos odbioru bedzie gorsza.

szwagier

Data: 2009-08-08 21:15:02
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
szwagier pisze:

Natopmiast fala FM jest czesciowo wytlumiana i stad wlasnie zaklocenia, im slabszy nadajnik (lub wieksza od niego odleglosc) tym jakos odbioru bedzie gorsza.

Dobrze, idzemy dalej ..... nokia 6230 oidp - podlaczam sluchawki (bedace antenka) i wsio gra ok - w aucie ofkors ;)

Data: 2009-08-08 21:27:03
Autor: szwagier
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)

Dobrze, idzemy dalej ..... nokia 6230 oidp - podlaczam sluchawki (bedace antenka) i wsio gra ok - w aucie ofkors ;)

no to niech podepnie do radia sluchawki od nokii jako antene :D

szwagier

Data: 2009-08-10 19:25:19
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik szwagier napisał:
> [...]

Natopmiast fala FM jest czesciowo wytlumiana i stad wlasnie zaklocenia, im slabszy nadajnik (lub wieksza od niego odleglosc) tym jakos odbioru bedzie gorsza.

Chyba Ci się troszeczkę pokiełbasiło.

Stawiasz zaporę z blachy o grubości powiedzmy 1cm - i co przejdzie Ci przez nią fala o długości 10cm czy fala o długości 1cm ??

GPS działa bo montujesz go za szybą, tak aby widział przestrzeń nag Twoją głową.
Jeśli byłoby tak jak piszesz to GPS działałby w budynkach, natomiast radio FM nie - a jest zupełnie odwrotnie.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-08 21:10:08
Autor: szwagier
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
  > Ale skoro na nie sie powolujesz, to wytlumacz mi dlaczego dziala gsm,
dlaczego dziala gps w takiej "klatce" ?

Aa..i jeszcze - samochod nie jest pelnym odpowiednikiem klatki, bo ma za duzo okien :)

szwagier

Data: 2009-08-08 21:37:13
Autor: szwagier
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
  > No wlasnie :P

M.

tutaj tez cos jest na ten temat :)

szwagier

Data: 2009-08-09 08:35:23
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
Witam serdecznie.

> Aa..i jeszcze - samochod nie jest pelnym odpowiednikiem klatki, bo ma za > duzo okien :)

No wlasnie :P
Tylko, że okna te są w większości mniejsze niż pół długości fali. Siatka z
takich oczek działa jak blacha. Zjawisko to wykorzystywane jest m.in. przy
budowie reflektorów anten satelitarnych tzw. perforowanych i klatek faradaya
wykonanych z siatki.
Rozwiązaniem może być antena FM przyklejana na szybie. Niekoniecznie ze
wzmacniaczem, bo to dodatkowy element podatny na zakłócenia od osprzętu auta i CB.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2009-08-09 08:59:43
Autor: J.F.
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
On Sun, 09 Aug 2009 08:35:23 +0200,  newsartmediaWYTNIJTO@op.pl wrote:
Witam serdecznie.
> [...]
budowie reflektorów anten satelitarnych tzw. perforowanych i klatek faradaya

Teoria. Wsadz komorke do mikrofalowki [wylaczonej] .. i zadzwon do
niej. Mozesz tez do garnka z pelnej blachy i  przykryj pokrywka.

Choc musze przyznac ze reczne CB z 30cm antenka z wnetrza samochodu ma
bardzo kiepski zasieg.

J.

Data: 2009-08-09 15:51:59
Autor: Shreek
J.F. pisze:

Teoria. Wsadz komorke do mikrofalowki [wylaczonej] .. i zadzwon do
niej. Mozesz tez do garnka z pelnej blachy i  przykryj pokrywka.

Taaa, tak też z kumplem zrobiliśmy jeszcze w okresie studiów tylko kombinacji było więcej (a legenda o doświadczalnikach do dziś pozostała):
1. Mój telefon w mokrofalówce - kumpel dzwoni - telefon się odzywa
2. Telefony w odwrotnej roli - dzwonią
3. Obydwa telefony w mokrofalówce z tym, że jeden przed włożeniem miał wciśnięte wybieranie numeru - drugi dzwonił.

4. Próba ostatnia - konfiguracja tak jak w próbie 3. ale włączyłem mikrofale (na minimum :-))

Uuuu, ale wtedy klatka faradaya zadziałała! Oj, zadziałała. Telefony choć stare, kumpla Ericcson T39 i moja jakaś taka motorolka z klapką mimo, że miały monochromatyczne wyświetlacze to nagle zaczęły swiecić różnymi kolorami!!! No i nie dzwoniły!
Telefony tak zaekranowało, że nawet po porzełożeniu kart SIM do innych aparatów już nic nie działało :-)

--
M.

Data: 2009-08-10 10:57:32
Autor: newsartmedia
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
Witam ponownie.

Teoria. Wsadz komorke do mikrofalowki [wylaczonej] .. i zadzwon do
niej. Mozesz tez do garnka z pelnej blachy i  przykryj pokrywka.
Pewnie, że teoria, bo jest pewna, nieidealna skuteczność tego ekranowania, bo
natężenie fali maleje kwadratowo a okna przednie i tylne maja rozmiary bliskie
połowy długości fali. W przypadku auta jest także masa innych drobiazgów.
Włóż bramkę WLAN do mikrofalówki aby sprawdzić skuteczność ekranowania. Albo w
ostateczności komórką zblokowaną na 3G. GSM to trochę przenikliwe częstotliwości
dla siatki przygotowanej na 2,4GHz.

Data: 2009-08-08 22:04:23
Autor: Robert Rędziak
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
On Sat, 08 Aug 2009 20:43:40 +0200, Mikołaj Jopczyński, Tychy
Online <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

No i teraz pytanie co z tym fantem zrobic? Jaka wewnetrzna antene mozecie polecic ?

 Splitter.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-08-08 22:32:42
Autor: PB
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
Sat, 08 Aug 2009 20:43:40 +0200, na pl.misc.samochody, "Mikołaj
Jopczyński, Tychy Online" napisał(a):

Mam omege kombi i po wlozeniu anteny cb w dziure od fm i schowaniu fm "pod dach" radio mi trzeszczy (wzmacniacz podlaczony)...

No i teraz pytanie co z tym fantem zrobic? Jaka wewnetrzna antene mozecie polecic ?

wziac wiertare i strzelic druga dziure. Nie oszukuj sie - Twoja Omega juz ma z 10 lat. Korozja z powodu
wywierconej dziury nie zdazy jej zezrec. Nie wiem co to za jakis
ogolnonarodowy zajob z tymi dziurami jest. Sie wierci, laduje silikon
i wkreca antene. I juz...

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-09 10:50:35
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
PB pisze:

[...]

Moja omega ma 8 lat i korozja nigdzie jej nie bierze ;)

A kwestia kolejnej dziury to raczej problem co z ta dziura zrobic, kiedy autko bede sprzedawal...

Data: 2009-08-09 09:18:46
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 09.08.2009 Mikołaj Jopczyński, Tychy Online <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał/a:
PB pisze:

[...]

Sądzisz że ktoś nie kupi "bo ma antene dodatkową na dachu"? wybacz w 8-letnim
aucie jest więcej problemów do znalezienia. Zawsze też możesz tam wkręcić gsm,
będzie jak oryginał.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-08-09 09:31:16
Autor: Bartosz Mierzwiak
On Sun, 09 Aug 2009 10:50:35 +0200, Mikołaj Jopczyński, Tychy Online <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote(a):

[...]

Nic. Zostawić założoną główkę od anteny. W ogłoszeniu dopisać że auto ma
profesjonalną instalację antenową do CB. Można podnieść z tego powodu
cenę. Dużo ludzi to doceni. ;>

B.

Data: 2009-08-09 13:11:54
Autor: PB
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
9 Aug 2009 11:31:16 +0200, na pl.misc.samochody, Bartosz Mierzwiak
napisał(a):

Nic. Zostawić założoną główkę od anteny. W ogłoszeniu dopisać że auto ma
profesjonalną instalację antenową do CB. Można podnieść z tego powodu
cenę. Dużo ludzi to doceni. ;>

Dokładnie tak. Zero stresu przyszla sprzedaza. Auto jest dla obecnego,
a nie przyszlego wlasciciela...

Data: 2009-08-09 13:15:40
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
PB pisze:

Dokładnie tak. Zero stresu przyszla sprzedaza. Auto jest dla obecnego,
a nie przyszlego wlasciciela...

No i jutro to zrobie ;) Jako, ze org antene fm mam ... to zaden problem.

Jedynie CB bede musial przelozyc, bo fm jest pochylona.

Data: 2009-08-09 14:15:13
Autor: Rafal...
Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online"" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:h5mb4r$284$1inews.gazeta.pl...

[...]

A czemu nie zastosujesz jednak splitera, trochę kosztuje, ale problem z dziurą ci odpada :)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

Data: 2009-08-09 14:51:51
Autor: PB
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
Sun, 9 Aug 2009 14:15:13 +0200, na pl.misc.samochody, Rafal...
napisał(a):

Jedynie CB bede musial przelozyc, bo fm jest pochylona.

A czemu nie zastosujesz jednak splitera, trochę kosztuje, ale problem z dziurą ci odpada :)

Dziura jest gratis;-)))

W poprzedniej Safrance - poprzedni wlasciciel umiescił antene tak:
http://piotr.biegala.pl/foto/displayimage.php?album=4&pos=27

Jeden z kolegow w swojej Safrane zrobil tak samo. Ja tą ze zdjecia
sprzedalem z antena i radiem. Potem kupilem nowsza Safrane i
wywiercilem dziurke w tym samym miejscu. Antena niekoniecznie musi byc
posrodku dachu;-) --
Pozdrawiam

Data: 2009-08-09 15:16:43
Autor: Robert Rędziak
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
On Sun, 9 Aug 2009 14:51:51 +0200, PB <piotr.spam@biegala.pl>
wrote:

W poprzedniej Safrance - poprzedni wlasciciel umiescił antene tak:
http://piotr.biegala.pl/foto/displayimage.php?album=4&pos=27

 Czyli kompletnie do dupy. Miejsce anteny jest na dachu, na jego
 środku.

wywiercilem dziurke w tym samym miejscu. Antena niekoniecznie musi byc
posrodku dachu;-)

 Może być również poziomo, w bagażniku, tylko co z tego?

Data: 2009-08-09 17:39:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
Hello Robert,

Sunday, August 9, 2009, 5:16:43 PM, you wrote:

[...]

I CKJ?

wywiercilem dziurke w tym samym miejscu. Antena niekoniecznie musi byc
posrodku dachu;-)
 Może być również poziomo, w bagażniku, tylko co z tego?

Czarne i białe tylko widzisz?

--
Best regards,

Data: 2009-08-09 15:44:27
Autor: Robert Rędziak
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
On Sun, 9 Aug 2009 17:39:41 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

 Czyli kompletnie do dupy. Miejsce anteny jest na dachu, na jego
 środku.

I CKJ?

 A może powiesz, że pokazane umiejscowienie jest najlepsze? Bo
 jak dla mnie jest bardzo dalekie od ideału. Ale może
 rzeczywiście z tymi, którzy nas minęli, rozmawiać nie warto.

Czarne i białe tylko widzisz?

 RoMan, ja rozumiem, że Tobie wystarczał ręczniak...

Data: 2009-08-10 19:47:51
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, August 9, 2009, 5:44:27 PM, you wrote:

 Czyli kompletnie do dupy. Miejsce anteny jest na dachu, na jego
 środku.
I CKJ?
 A może powiesz, że pokazane umiejscowienie jest najlepsze?

A musi być najlepsze? Samochód też masz idealny?

Bo jak dla mnie jest bardzo dalekie od ideału.

j.w.

Ale może rzeczywiście z tymi, którzy nas minęli, rozmawiać nie
warto.

Ależ warto. Tylko pomiędzy wsadzeniem anteny poziomo do bagażnika a
wierceniem dziury w środku dachu można znaleźć kilka poprawnych
rozwiązań. Wystarczających w codziennym użytkowaniu CB.

Czarne i białe tylko widzisz?
 RoMan, ja rozumiem, że Tobie wystarczał ręczniak...

No i tak prostego pytanie nawet nie rozumiesz? Nie wystarczał mi
ręczniak - od kilku lat jeżdżę z Alanem 100+ i trochę krócej z anteną
C-1000 _na_ bagażniku. Bagażniku sedana. I nie narzekam na jakość ani
zasięg. Uznałem, że metrowa antena na bagażniku to kompromis pomiędzy
wieśniackim, kilkumetrowym badylem pośrodku dachu a brakiem zasięgu.

--
Best regards,

Data: 2009-08-09 22:54:40
Autor: PB
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
Sun, 9 Aug 2009 15:16:43 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Robert
Rędziak napisał(a):

[...]

ojej, no co Ty nie powiesz. Lubisz miec lączność z Marsem? Mi styka
5-7 km. W zupelnosci. NIe mam ochoty sluchac wynurzen Zenka, kierowcy
TIRa ktoren jest w trasie 3 tydzien i 12km ode mnie...

Data: 2009-08-09 21:28:55
Autor: Robert Rędziak
Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)
On Sun, 9 Aug 2009 22:54:40 +0200, PB <piotr.spam@biegala.pl>
wrote:

ojej, no co Ty nie powiesz. Lubisz miec lączność z Marsem? Mi styka
5-7 km. W zupelnosci. NIe mam ochoty sluchac wynurzen Zenka, kierowcy
TIRa ktoren jest w trasie 3 tydzien i 12km ode mnie...

 A potem najlepiej wyłączyć radio, bo wszycy głusi radośnie
 próbują nadawać w tym samym czasie. Albo co chwilę słychać to
 samo pytanie, na które odpowiedź padła już kilka razy.

Data: 2009-08-09 19:35:54
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
PB pisze:

W poprzedniej Safrance - poprzedni wlasciciel umiescił antene tak:
http://piotr.biegala.pl/foto/displayimage.php?album=4&pos=27

Mam kombika, a relingi sa na tyle grube, ze zaden uchwyt ich nie obejmuje...

Wiec zostaje dach.

Data: 2009-08-09 15:17:12
Autor: J.F.
PB pisze:
[...]

To jakas nedzna podroba, prawdziwy opel by sie tak nigdy nie zachowal
:-)

J.

Data: 2009-08-09 19:36:25
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
J.F. pisze:

To jakas nedzna podroba, prawdziwy opel by sie tak nigdy nie zachowal
:-)

Bo to ferfluchten helmut ;) hihi ;)

Data: 2009-08-10 12:08:20
Autor: Przemysław Gubernat
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online pisze:
PB pisze:

[...]

Jak to co zostawić..... mi w poprzednim samochodzie klient zostawił 2 anteny :D
(FM i CB) razem z przewodami. Niestety wtedy nie wiedziałem że to CB. W każdym
razie było ciekawie na trasie ;-)

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |

Data: 2009-08-08 22:44:29
Autor: .Artur.
[...]

zastosuj coś takiego,

http://www.allegro.pl/search.php?string=spliter&from_showcat=1&category=446&country=1

Antena CB w dziurze od FM i problem z FM :)