Antena samochodowa uszkodzona przez drzewo "wychylające się" z prywatnej posesji: co zrobić?

Data: 2013-02-21 12:51:00
Autor: Adam
Antena samochodowa uszkodzona przez drzewo "wychylające się" z prywatnej posesji: co zrobić?
W dniu 2013-02-21 12:44, Adam pisze:
Witajcie.

Jest sobie droga gruntowa, własność publiczna (gminy, może miasta?).
Prowadzi do kilku kolejnych posesji, idąc łukiem lekko pod górę. Droga
jest na szerokość nieco ponad 2 metrów - trzeba uważać omijając pieszego.

Ludzie z jednej (i tylko tej jednej) z posesji spuszczają nieczystości
do rowu odwadniającego (brak kanalizacji), gdyż "beczkę na g..."
zamawiają bardzo rzadko, gdyż nie chcą wydawać niepotrzebnie pieniędzy
:(  - ale nie o to chodzi.

Nad rowem rosną stare śliwy i są powoli podmywane przez dodatkowy
"upust", w związku z tym coraz bardziej pochylają się nad drogą. Autem
osobowym da się jeszcze przejechać.

Ja jednak jechałem w nocy wyższym samochodem, antena zaś wystawała
jeszcze sporo nad dach. Mocno się wygięła, ale nie złamała. Jednak
później okazało się, że już się nie chowa - jest to antena elektryczna.

Jest bardzo duży problem, aby dostać się do siłownika, zresztą da się go
w nadkolu obrócić do wglądu i konserwacji tylko przy schowanej antenie.
Sam teleskop z listwą zębatą dość dużo kosztuje. Kompletna antena z
siłownikiem kilkukrotnie więcej :(

Auto ma 12 lat, nie ma AC. Ma wszystko to, co się udało ubezpieczyć w
Warcie, czyli OC, NNW, szyby, Zielona Karta - nie pamiętam dokładnie.

Pytanie:
Czy jest jakaś możliwość prawna, aby od właściciela posesji dostać
jakieś odszkodowanie, przynajmniej na teleskop? Resztę mogę zrobić sam.

W serwisie fabrycznym taka naprawa to dla mnie kosmiczne pieniądze.

Jeszcze uzupełnienie, jeśli to ma znaczenie.
W następnym dniu zrobiłem dokumentację zdjęciową. Są też ludzie, którzy widzieli, że najpierw antena działała, a potem już nie.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Antena samochodowa uszkodzona przez drzewo "wychylające się" z prywatnej posesji: co zrobić?