Antena zewnętrzna

Data: 2009-09-14 19:29:39
Autor: .Zykfryd.
Antena zewnętrzna
UnclePete pisze:
> Witam,
>
> Chcę mieć na działce komfortowy dostęp do internetu - w miarę szybki i
> niedrogi. Te BTS-y, które mam w zasięgu, chodzą tylko na EDGE. Do
> najbliższego  BTS-a z "szybkim" internetem mam 30 km (Play). Czy jest
> jakakolwiek szansa złapać jego sygnał - rzecz jasna przez antenę
> zewnętrzną (kierunkową)? Konkretnie chodzi o BTS w Grójcu (województwo
> mazowieckie) i wieś Tomczyce koło Nowego Miasta nad Pilicą; modem to
> Option GlobeTrotter 3G+.

Szczerze powiedziawszy to wątpliwa sprawa żeby udało się nawiązać połączenie UMTS na taką odległość, ale może jakiś większy spec od propagacji się wypowie.

> I dodatkowe pytanie - czy cokolwiek warte są dookolne anteny 9-11 dB po
> kilkadziesiąt złotych z Allegro? Chodzi o poprawę stabilności działania
> EDGE.

Anteny kierunkowe na 900/1800 Mhz jak najbardziej się sprawdzają, sam takiej używam i dzięki niej w miejscu gdzie modem nie jest wstanie w ogóle złapać sieci uzyskuje całkiem stabilne połączenie na mniej więcej połowę zasięgu. Taką antenę trzeba zamontować na stałe i dość precyzyjnie ustawić na "najlepiej widoczny" nadajnik. Jeśli chodzi o moją antenę to jest to coś ala drabinka długości około 1,5-2m mocowana do budynku w poziomie. Dzięki niej również jestem w stanie swobodnie rozmawiać, Nokia 6310i (jeden z ostatnich telefonów z wyjściem antenowym) po jej podłączeniu zwiększa sygnał z marnych ok 15% do ok 90% co pozwala swobodnie rozmawiać wobec normalnie przerywanych połączeń.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-14 22:14:18
Autor: J.F.
Antena zewnętrzna
On Mon, 14 Sep 2009 19:29:39 +0200,  .Zykfryd. wrote:
Szczerze powiedziawszy to wątpliwa sprawa żeby udało się nawiązać połączenie UMTS na taką odległość, ale może jakiś większy spec od propagacji się wypowie.

Dobra antena i daje sie gadac z Marsem.

Czy mi sie wydaje czy w UMTS nie ma jakis zaleznosci czasowych
uniemozliwiajacych nieco dluzsze dystanse ? J.

Data: 2009-09-14 22:23:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Antena zewnętrzna
J.F. wrote:

Czy mi sie wydaje czy w UMTS nie ma jakis zaleznosci czasowych
uniemozliwiajacych nieco dluzsze dystanse ?

Czasowych nie ma, jednak promień komórki maleje wraz z jej obciążeniem.

M.

Data: 2009-09-14 22:34:20
Autor: ToMasz
Antena zewnętrzna
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
J.F. wrote:

Czy mi sie wydaje czy w UMTS nie ma jakis zaleznosci czasowych
uniemozliwiajacych nieco dluzsze dystanse ?

Czasowych nie ma, jednak promień komórki maleje wraz z jej obciążeniem.

M.
jeśli anteny sie widzą to mozesz robić super dalekie łączności. tyle ze
na maszcie GSM jest zestaw anten które promieniują dookulnie ( wiec nic
nie zrobisz) a mozesz jedynie swoją antene "ukierunkować" i to ostro.
tyle ze na 30km, mogą sie już nie zobaczyć. 2 ludzików ( antenka na
wysokości głowy) już na 10km sie nie zobaczy. TAk wiec masz szanse...
niewielkie. Daj znać co wyszło, bo to ciekawy przypadek

ToMasz

Data: 2009-09-15 01:48:55
Autor: darnok
Antena zewnętrzna
Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
J.F. wrote:

Czy mi sie wydaje czy w UMTS nie ma jakis zaleznosci czasowych
uniemozliwiajacych nieco dluzsze dystanse ?

Teoretycznie nie ma.

Czasowych nie ma, jednak promień komórki maleje wraz z jej obciążeniem.

To jest mniej wazne jak to ze konfigurujac cele UMTS okresla sie zasieg komorki (w m/km) i taka typowa jest... 29km :) (inna typowa to 20km). Mam na mysli zwykle UMTS2100.

Choc ostatnio czytalem sobie dokumentacje sprzetu i sie chwalono ze zasieg komorki UMTS moze byc maks do 180km (nie wspomnieli o czestotliwosci).

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Antena zewnętrzna