Antena zewnętrzna

Data: 2009-09-14 19:44:23
Autor: ToMasz
Antena zewnętrzna
UnclePete pisze:

I dodatkowe pytanie - czy cokolwiek warte są dookolne anteny 9-11 dB po
kilkadziesiąt złotych z Allegro?
sama antena moze "poprawić sygnał" jedynie wtedy gdy sama tak działa ze
z jednej strony jest lepiej z drugiej gorzej. czyli im bardziej zawęzisz
kierunek z którego dociera sygnał i prawidłowo go odbierzesz tym
bedziesz miał wiekszy zysk z anteny. Jeśli jednak ktoś Ci wciska antene
dookulną (jeden pręcik) z jakimś tam zyskiem - daruj sobie taki wynalazek.

ToMasz

PS - 30 km - za daleko.

Data: 2009-09-15 00:23:18
Autor: UnclePete
Antena zewnętrzna
[...]

Czy zysk anteny zależy tylko od stopnia jej kierunkowości? Z mojej bardzo dalekiej radioamatorskiej przeszłości chodzi mi także po głowie jej długość, a w zasadzie stosunek do długości fali.

Pozdrawiam,

Piotr

Data: 2009-09-15 18:53:36
Autor: ToMasz
Antena zewnętrzna
UnclePete pisze:
[...]

nie tylko!
od stopnia jej kierunkowości? Z mojej
bardzo dalekiej radioamatorskiej przeszłości chodzi mi także po głowie
jej długość, a w zasadzie stosunek do długości fali.
wiele czynników na to ma wpływ; ja jedynie chciałem odradzić zakup
"pręcika" którego reklama określa jakiś tam niebotyczny zysk. Taki
pręcik wystawiony za okno, działa lepiej niz sam telefon wewnątrz
mieszkania, ale najczęściej gorzej niż ten sam telefon na zewnątrz...

Pozdrawiam,

Piotr

Antena zewnętrzna