Antena zewnętrzna

Data: 2009-09-15 08:38:58
Autor: qwerty
Antena zewnętrzna
Użytkownik "UnclePete" <piotr@nospam_kozarzewski.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4aae6889@news.home.net.pl...
I dodatkowe pytanie - czy cokolwiek warte są dookolne anteny 9-11 dB po kilkadziesiąt złotych z Allegro? Chodzi o poprawę stabilności działania EDGE.

To zależy. Jeżeli jesteś na granicy zasięgu - masz zasięg, ale chwilami przerywa dźwięk to pomoże. W innym przypadku nie. Testowałem anteny i one były niewiele lepsze od tego w telefonie. O zysku bodajże 16dB udało się nawiązać z nadajnikiem w odległości ~20km na wysokości 1,4m i był silny zasięg. Osobiście jestem sceptyczny, aby uzyskać stabilne połączenie przy takiej odległości. Zasięg może być, ale pewnie będzie "latał". Najlepiej skontaktuj się ze sprzedawcą, że jak nie złapiesz zasięgu to antenę zwrócisz. Pamiętaj, że musisz kupić antenę na umts, a nie gsm.

Data: 2009-09-15 10:34:31
Autor: Artur\(m\)
Antena zewnętrzna

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]

skontaktuj się ze sprzedawcą, że jak nie złapiesz zasięgu to antenę
zwrócisz. Pamiętaj, że musisz kupić antenę na umts, a nie gsm.

Jeżeli jesteś zdeterminowany podjąć próbę, to najpierw sprawdź, czy maszt
jest od Ciebie widoczny bo na tych częstotliwościach mgła i drzewa po drodze
mogą uniemożliwić
prawidłowy odbiór. Za blokiem czy górką, możesz sobie absolutnie darować.
Jeżeli już uzyskasz sygnał na zwykłej tzw. Yagi, to spróbuj na antenie
parabolicznej,
albo jeszcze bardziej hardkorowo, układy antenowe (synfazowe).

Artur(m)

Antena zewnętrzna