Antykomor - szukanie hakow

Data: 2012-08-01 17:27:01
Autor: u2
Antykomor - szukanie hakow
.... na autora satyrycznej strony o bronku de bulu :

http://di.com.pl/news/46061,0,Tworca_serwisu_Antykomorpl_falszowal_dokumenty_Posluchajmy_co_ma_do_powiedzenia.html

Aktualizacja: Twórca serwisu Antykomor.pl fałszował dokumenty?
Posłuchajmy, co ma do powiedzenia

Podając informację o odroczeniu procesu Roberta Frycza, właściciela
serwisu Antykomor.pl, poinformowaliśmy również o ciążących na nim
zarzutach znieważenia prezydenta Bronisława Komorowskiego, fałszowania
dokumentów, posługiwania się nimi oraz używania cudzego dowodu
osobistego. Pierwszy zarzut jest zrozumiały, gdyż dotyczy wcześniejszej
działalności Antykomor.pl. Skąd się wzięły pozostałe? Wyjaśnień udzielił
nam sam oskarżony. Aktualizacja: na nasze zapytanie odpowiedziała
rzeczniczka Sądu Okręgowego w Piotrkowie Trybunalskim.

Twórca serwisu Antykomor.pl wnioskował o odroczenie procesu, który miał
się rozpocząć 20 lipca. Sąd się zgodził - poinformowaliśmy w ubiegłym
tygodniu. Nasi Czytelnicy w komentarzach zainteresowali się, na
podstawie jakich dowodów wysunięto przeciwko niemu zarzuty fałszowania
dokumentów, korzystania z nich oraz posługiwania się cudzym dowodem
osobistym.

Wysłaliśmy w tej sprawie zapytanie do rzeczniczki Sądu Okręgowego w
Piotrkowie Trybunalskim, gdzie miał się rozpocząć proces. Odpowiedzi nie
otrzymaliśmy. Szczegółami podzielił się z nami jednak sam oskarżony -
Robert Frycz. Poniżej zamieszczamy obszerny fragment jego wypowiedzi:

Jeśli chodzi o zarzuty "fałszowania dokumentów", to sytuacja wygląda
następująco: podrobiłem zaświadczenia lekarskie, które wskazywały, że
jestem chory, po to aby móc je złożyć w dziekanacie mojej uczelni i tym
samym przedłużyć sobie okres sesji poprawkowej - był to jedyny cel
użycia w/w dokumentów, nie użyłem ich nigdzie indziej.

Jeśli zaś chodzi o kwestię posługiwania się fałszywym dowodem osobistym,
to tutaj mamy do czynienia z rażącymi zaniedbaniami i ignorancją
prokuratury. Otóż chodzi o to, że do rejestracji domeny antykomor.pl
użyłem dowodu osobistego mojego taty - oczywiście za jego wiedzą i
zgodą. Prokuratura nie pofatygowała się i nie wezwała ojca do złożenia
wyjaśnień, tylko od razu, jakby z automatu, postanowiła postawić zarzuty
posługiwania się cudzym dowodem i jego fałszowania.

Nie wiem, dlaczego prokuratura nie "zorientowała się" w sytuacji i
dlaczego postąpiła aż tak pochopnie. Osobiście odczytuję to jako formę
represji - prześwietla się całe moje życie, by znaleźć jakiegoś "haka".
Czasem odnoszę wrażenie, że prokuratura działa w myśl zasady towarzysza
Dzierżyńskiego, który zwykł mawiać "dajcie mi człowieka, a ja znajdę na
niego paragraf".

Dowody na w/w prokuratura (w zasadzie to biegli) znalazła na dyskach
twardych, które mi zarekwirowano. Nośniki danych pochodzące z mojego
domu zawierały materiały wskazujące, że mogłem popełnić opisywane wyżej
czyny (fałszowanie zaświadczeń lekarskich).

Dodam jeszcze, że oprócz opisywanych przez Panią zarzutów dochodzą
jeszcze zarzuty korzystania z nielegalnego oprogramowania komputerowego,
posiadania plików muzycznych i filmów. Prokuratura żąda ode mnie
przedstawienia dowodu zakupu zarekwirowanego 18 maja 2011 roku laptopa
oraz licencji na system Windows. Nikogo z prokuratury nie interesuje, że
pod laptopem znajduje się "naklejka" z numerem seryjnym produktu, że
jest ona w 100% oryginalna i na jej podstawie można stwierdzić, czy
posiadane przeze mnie oprogramowanie pochodzi z legalnego źródła. Kto
trzyma rachunki za laptopa sprzed 7 lat?

Ponadto oskarża się mnie o nielegalne korzystanie z systemów Windows
2000 i 98, mimo iż skorzystałem z dobrodziejstwa, jakim jest tzw.
"downgrade" - posiadam licencję na system Windows XP Pro i w związku z
tym mogłem zainstalować na swoim komputerze wersję niższą, co też
zrobiłem. Prokuratura woli jednak "podejrzewać" mnie o kolejne
"przestępstwa" i stawiać kolejne zarzuty na podstawie wynurzeń biegłych,
którzy najwidoczniej nie potrafią przedstawić sprawy obiektywnie.

[...]

Antykomor - szukanie hakow