Antymadonnowi pożyteczni idioci

Data: 2012-07-21 06:44:29
Autor: Grzegorz Z.
Antymadonnowi pożyteczni idioci
Marek22: Kolejny ciekawy sąd z seri: "Jak to dobrze było za komunizmu, a jak teraz
jest źle". No cóż, patrząc na listę (niezbyt długą) członków KST dostępną w
sieci podejrzewam, że są to już ludzie starsi, a narzekanie na "dzisiejsze
czasy" jest uniwersalnym zjawiskiem dla pewnej grupy wiekowej. JUż podobno
Egipcjanie narzekali na "dzisiejsze czasy i dzisiejszą młodzież". W naszej
sytuacji pikanterii dodaje temu jeszcze fakt, iż ludzie uważający się
pewnie za antykomunistów coraz ochotniej przechodzą na pozycje chwalców
systemu, który nie powinien budzić ich entuzjazmu. Ale cóż, "świat lat
dziecinnych" zawsze pozostanie czysty jak pierwsze kochanie - Mistrz Adam
miał świętą rację. Nawet niezbyt sympatyczny przecież świat PRL za Bieruta
czy Gomułki.

Cóz, należy pamiętać, że dzieje ludzkości nie obracają się tylko wokó osi
komunizm-antykomunizm. II połowa XX w.to powszechny w cywilizacji Północy
proces zmian obyczajowych, kulturowych itp. To, że w PRL zabraniano wielu
rzeczy w taką czy inną rocznicę (jak i zabraniano wielu innych rzeczy)
wynikał nie tylko z ideologii, ale też z faktu, iż w tym systemie Polska
była odcięta w dużym stopniu od świata i zachodzących tam zmian. Po 1989
to, co narastało na Zachodzie dziesięcioleciami chlusnęło do Polski szeroką
falą. Dla wielu starszych ludzi zmiany te, zbyt szybko zmieniające świat,
do którego przywykli budzą oczywisty opór, widoczny w tym dokumencie. A im
bardziej świat wokół nich wydaje się obcy, tym wyższy ton, większe słowa,
coraz świętsze zaklęcia. Tyle, że że "świat pójdzie swoją drogą" jak już
dawno wieszcz głosił.

Paradoks - to nie członkowie SLD są dzisiaj autorami najbardziej rzewnych
wspomnień o PRL, a ludzie stojący - wydawało by się - na natypodach tej
partii. Proponujęśledzić takie głosy, podejrzewam, że będą one coraz
częstsze w miarę starzenia się pokoleń dorastających w PRL.

Zamiast kopać się z koniem można by podjąc próbę nie zwracania uwagi na
wygłupy Madony (kto będzie chciał, to i tak pójdzie na Powązki, a część
pewnie będzie i tu i tu - czy jedno na pewno przeszkadza drugiemu). Bicie w
wielkie dzwony to dla macherów od PR błogosławieństwo - nic tak się pięknie
nie sprzedaje jak skandal. Zamiast wydawać pieniądze na reklamę mają ją za
darmo od wielu, działających w dobrej wierze ludzi, ale będących dla
organizatorów jeno "pożytecznymi idiotami".

Zresztą opinia członków KST o Polakach wynikająca z tego apelu (i z wielu
innych) jest smutna. Jedna półgoła d... ma podobno spowodować wręcz zagładę
narodu polskiego.

Dlaczego pogarda dla innych niż ja (oczywiście moralnego, patriotycznego,
Prawdziwie Polskiego, katolickiego) Polaków stała się u nas wręcz znakiem
firmowym pewnego rodzaju patriotyzmu???

http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/katoliccy_dziennikarze_domagaja_sie_odwolania_koncertu_madonny._to_potwarz_dla_polakow_22695/

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-21 09:10:20
Autor: pluton
[...]

A kosciol na przyklad obral sobie za smiertelnego wroga kawalek
kauczukowej gumki.

Nullification

Data: 2012-07-21 15:59:20
Autor: Chiron

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:judlp3$n0b$3inews.gazeta.pl...
[...]

Jesteś bardzo źle poinformowany.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-21 22:08:18
Autor: pluton
Antymadonnowi pożyteczni idioci

> A kosciol na przyklad obral sobie za smiertelnego wroga kawalek
> kauczukowej gumki.

Jesteś bardzo źle poinformowany.

Naprawde ? Kosciol popiera gumke ? Sorka, nie wiedzialem.

Nullification

Data: 2012-07-21 23:00:45
Autor: Chiron
Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:juf2ip$htg$1inews.gazeta.pl...

> A kosciol na przyklad obral sobie za smiertelnego wroga kawalek
> kauczukowej gumki.

Jesteś bardzo źle poinformowany.

Naprawde ? Kosciol popiera gumke ? Sorka, nie wiedzialem.

Podejrzewałem, że jesteś botem. No ale teraz ta Twoja 2 stanowość przekonała mnie ostatecznie
:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-22 00:55:50
Autor: pluton
Antymadonnowi pożyteczni idioci
Podejrzewałem, że jesteś botem. No ale teraz ta Twoja 2 stanowość
przekonała
mnie ostatecznie

Powinienes sie zorientowac wczesniej, jako ze wspolzyjesz z botem.
Twoja kobieta tez jest 2 stanowa: albo jest w stanie normalnym,
albo jest w stanie odmiennym.

Nullification

Antymadonnowi pożyteczni idioci