Anulowanie paragonu fiskalnego

Data: 2011-09-09 19:31:19
Autor: cac
Anulowanie paragonu fiskalnego
Witam!

Popełniłem moją pierwszą gafę na kasie fiskalnej i zwracam się z prośbą do Was o pomoc w prawidłowym rozwiązaniu problemu.

DG: br. medyczna (usługi medyczne, zwolnione z VAT). KPiR.

Wbijałem kwotę i przez niedopatrzenie wbiłem cyfrę za dużo, nie zauważyłem tego podczas wprowadzania, paragon się wydrukował i patrzę - błąd. Oczywiście wydrukowałem zaraz po nim paragon prawidłowy i wręczyłem klientowi (w razie czego zrobiłem sobie jego kserokopię). Oryginał błędnego paragonu zachowałem dla siebie. Po tym wszystkim wydrukowałem raport dobowy, zawierający sumę kwot: z błędnego i z prawidłowego paragonu.

Z tego co wygooglałem - wykasowania paragonu z kasy fiskalnej jest niemożliwe (nic tam się nie da zmienić). Tak więc błędna kwota pozostaje w nim do końca i będzie ona już uwzględniana w każdym następnym raporcie, czy to dobowym czy to miesięcznym.

Wiem, że trzeba sporządzić oświadczenie lub protokół anulowania paragonu. Znalazłem w necie wzór takiego protokołu. z jego wypełnieniem nie powinienem mieć większych problemów. Zastanawiam się czy nie będzie błędne dalsze moje postępowanie:

Protokół anulowania (wraz z podpiętym oryginałem błędnego paragonu) traktuję jak dokument, który mogę ująć w KPiR. Ujmuję go w KPiR w kolumnie Przychody/Usługi, np. na czerwono lub ze znakiem minus i potem, na koniec miesiąca, sumując kolumny wartość Przychodów pomniejszam o tę wartość?

z góry dziękuje za wszelkie informacje.

Anulowanie paragonu fiskalnego