Anulowanie zamowienia: czy strace tylko zadatek, czy musze zaplacic calosc?

Data: 2009-06-22 13:57:29
Autor: WRonX
Anulowanie zamowienia: czy strace tylko zadatek, czy musze zaplacic calosc?
Czesc.

Mam taki problem - zamowilem sobie obraczki :) Wplacilem zadatek, stanowiacy ponad 15% kwoty. W miedzyczasie otrzymalem obraczki od rodziny i w obecnej chwili bardziej oplaca mi sie przepadek zadatku (tu sie klocil nie bede, widze ze art. 394 KC to reguluje), niz kupno nowych.

Pytanie mam jedno: czy wykonawca moze w swietle prawa domagac sie wplacenia calej kwoty i odbioru towaru?

Jak sie okazalo, salon jubilerski nie ma pracowni, tylko musial zamowic w innej pracowni, juz zaplacili, juz jest wygrawerowane etc. i zadatek nie pokrywa ich strat. Tylko czy to moja wina, ze zazyczyli sobie taka kwote?

Zaznaczam, ze mam tylko papierek nazwany "zamowieniem obraczek", nigdzie z tego co pamietam, nie ma zadnych adnotacji o anulowaniu, czy kwocie "odstepnego".

Co o tym mowi Polskie Prawo?

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]

Data: 2009-06-22 15:01:09
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "WRonX" <wronx@-CUT-wronx.net> napisał w wiadomości news:h1nrja$j3n$1inews.gazeta.pl...
[...]

jak nie zapisano w umowie inaczej to nie dosc ze Ci 15% nie oddaje to Ty mu drugie tyle doplacasz jako kare za zerwanie umowy.

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-06-22 15:07:24
Autor: Arek Margraf
Anulowanie zamowienia: czy strace tylko zadatek, czy musze zaplacic calosc?

jak nie zapisano w umowie inaczej to nie dosc ze Ci 15% nie oddaje to Ty mu drugie tyle doplacasz jako kare za zerwanie umowy.

Cos pomyliłes. Gdyby sprzedawca sie nie wywiązał to musiałby oddać zadatek i jescze drugie tyle jako kare ze niewywiązanie sie z umowy.

A.

Data: 2009-06-23 10:24:46
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Arek Margraf" <margraf@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h1nvmm$d7t$1news.onet.pl...

[...]

:) a to nie dziala przypadkiem w obie strony ?

Data: 2009-06-23 10:52:01
Autor: Herald
Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:24:46 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

[...]

Nie.
Ponadto, tyczy się to zadatku, a nie zaliczki.
Z treści posta nie wynika że to był zadatek :)

Data: 2009-06-23 14:42:30
Autor: Arek Margraf
[...]

Działa w obie strony tylko pytający zadatek juz zapłacił. A gdyby sie sprzedawca nie wywiązał wówczas musi oddać to co pobrał i jeszcze zapłacić ową "karę" czyli wysokośc zadatku.

Finalnie strona winna niewywiązania siez umowy ma miec swój budżet niższy o wysokość zadatku. Teoretycznie można nie wpłacać zadatku w ogóle, a jedynie umowic sie ze bede musiał go zapłacic jak sie nie wywiąże z umowy.

A.

Anulowanie zamowienia: czy strace tylko zadatek, czy musze zaplacic calosc?