Aparat + 3 obiektywy + lampa - pro??ba o pomoc w wycenie zestawu

Data: 2014-02-20 14:10:42
Autor: SD!
On 2014-02-18 18:58:02 +0000, OWL said:

Dobry Wieczór,

dawno tu nie zaglądałem ale potrzebuję pomocy w oszacowaniu wartości zestawu fotograficznego, z którym zamierzam się rozstać. W skład zestawu wchodzą:

1. Aparat Canon A1 (http://www.canon.com/camera-museum/camera/film/data/1976-1985/1978_a1.html?lang=us&categ=srs&page=a)

Jeżeli udało Ci się trafić egzemplarz bez „astmy” (w co wątpię ;-) to możesz za niego wołać trochę więcej niż pozostali. Sam byłbym zainteresowany wtedy. Jeżeli typowy, z typową astmą to kilkadziesąt złotych pewnie.

2. Obiektyw Canon NewFD 50mm f/1.8 (http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/nfd/data/50-100/nfd_50_18.html)

Mój 50 f/1.2L kosztował mnie ok. 250 zł. jakiś dobry już czas temu. Ten pewnie nie więcej niż połowę.

3. Obiektyw Canon NewFD 28mm f/2.8 (http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/nfd/data/fisheye-35/nfd_28_28.html)

Tego nie mam i nie znam ale szacuję, że też pewnie nie więcej niż jakieś 120,-

4. Obiektyw Canon NewFD 70-210mm f/4 (http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/nfd/data/zoom/nfd_70~210_4.html)

O wiele lepszy 80-200 f/4L kosztował mnie niecałe 300 zł. Pewnie nie więcej niż połowę tego, szczególnie, że szczerze mówiąc jest raczej kiepski.

5. Lampa błyskowa Metz Mecablitz 32CT3 wraz z przejściówką SCA311 (http://www.cameramanuals.org/flashes_meters/metz_mecablitz_32_ct-3_1.pdf)

Kilkadziesiąt złotych?

I tutaj moja prośba do Was - jaka może być aktualna wartość takiego zestawu?

To takie moje szacunki ale najlepiej popatrz na alledrogo albo na ebayu po ile schodziły ostatnimi czasy i będziesz miał lepsze rozeznanie.

I drugie pytanie - w jaki sposób powinienem się zabrać za sprzedaż?

Rozłożyć zestaw na elementy i sprzedać oddzielnie. Jeżeli aparat jest „bezastmowy” to pójdzie szybko ale obiektywy nie są najwyższych lotów więc sprzedawanie w zestawie odpychałoby Ci potencjalnych klientów na aparat (takich jak ja np.), którym nie chciałoby się potem bawić ze sprzedawaniem szkieł.

Wystawić na którymś z portali aukcyjnych?

Tak.

--
SD!

Data: 2014-02-20 16:15:40
Autor: OWL
On 2014-02-18 18:58:02 +0000, OWL said:

Dobry Wieczór,

[...]

Dzięki za pomoc !

Tomek

Aparat + 3 obiektywy + lampa - pro??ba o pomoc w wycenie zestawu