Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem

Data: 2014-09-08 21:59:13
Autor: atm
Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem
http://komorkomania.pl/2215,xperia-z3-czy-lumia-930-ktora-robi-lepsze-zdjecia
Tak, tak - oczywiscie jutro ten artykul nie bedzie juz aktualny, bo Apple zdefiniuje fotografie na nowo ;]

Data: 2014-09-08 21:25:38
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:540e0aa4$0$26838$65785112news.neostrada.pl...
http://komorkomania.pl/2215,xperia-z3-czy-lumia-930-ktora-robi-lepsze-zdjecia
Tak, tak - oczywiscie jutro ten artykul nie bedzie juz aktualny, bo Apple zdefiniuje fotografie na nowo ;]

:-) lol

Oj, żebyśmy się nie zdziwili...

Data: 2014-09-09 11:46:46
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

wprowadzi wielką rewolucję. Nowe skórki do Instagrama

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-09 12:39:23
Autor: Pszemol
[...]

Chyba tak: optyczna stabilizacja obrazu? Autofocus bezpośrednio na matrycy?

Data: 2014-09-10 08:42:57
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-09-09 19:39,  *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Chyba?
Co nowego jest w optycznej stabilizacji, czy autofocusie, poza tym, że są reinvented i pewnie za chwilę się okaże, ża fapple ma na to patent.

--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-09-09 14:51:12
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-09-08 21:59, atm pisze:
http://komorkomania.pl/2215,xperia-z3-czy-lumia-930-ktora-robi-lepsze-zdjecia

Tak, tak - oczywiscie jutro ten artykul nie bedzie juz aktualny, bo
Apple zdefiniuje fotografie na nowo ;]

To ja się podepnę pod temat i muszę przyznać, że mój Galaxy Core bardzo pozytywnie w tym temacie mnie zaskoczył. Jakość zdjęć wydaje mi się lepsza niż z mojego poprzedniego SE K800i, który rzekomo słynął z bardzo dobrego aparatu (jak na telefon). Samsung o wiele lepiej łapie ostrość autofocusem, zdjęcia są ostre i wyraźne, bardzo naturalne. Kolory czasem wychodzą blade, ale to łatwo podkręcić w byle jakim programie. Wolę to niż żeby automatycznie mi podkręcał kolory i wszystko robił przesycone. Udało mi się zrobić nawet wyraźne zdjęcie trzmiela na kwiatku i wcale nie musiałem się wysilać, żeby wyszło.
I to w telefonie z półki cenowej ~600 PLN.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-09-09 08:28:03
Autor: A.L.
Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem
On Tue, 09 Sep 2014 14:51:12 +0200, GAD Zombie
<gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:

[...]

Do robienai zdjec jest aparat fotograficzny

A.L.

Data: 2014-09-09 09:15:17
Autor: A.L.
Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem
On Tue, 09 Sep 2014 15:38:07 +0200, GAD Zombie
<gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:

W dniu 2014-09-09 15:28, A.L. pisze:

Do robienai zdjec jest aparat fotograficzny

No i co?

No i to ze podneicanie sie "jakoscia" zdjec w telefonie uwazam za.....
Prosze dopisac.

Telefon jest jak "Swiss Army Pocket Knife". Ma mnostwo funkcji, a
wszystkei te funkce wykonuje do dupy

A.L.

Data: 2014-09-09 16:38:04
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-09 16:15, A.L. pisze:

[...]

Ale chyba jednak lepiej mieć dobry aparat foto w telefonie niż byle jaki?

Data: 2014-09-09 09:55:37
Autor: A.L.
On Tue, 09 Sep 2014 16:38:04 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

[...]

Zalezy ile tzreba za niego zaplacic. Ja bym raczej wolal zeby sie
mozna bylo dobrze pzrez telefon porozumoec, a bateria wystarczala na
dluzej. Kamera mi na grzyba potzrebna. Nie pamietam kiedy ostatni raz
zrobilem telefonem zdjecie. Za to jak sie wchodzi do niektorych instytucji, to na bramce zabieraja
telefon jezeli ma kamere. Troche niewygodne

A.L.

Data: 2014-09-09 18:02:02
Autor: J.F.
Użytkownik "A.L."  napisał w wiadomości
[...]

Kamera zasadniczo baterii nie obciaza ... jak nie pracuje.

Kamera mi na grzyba potzrebna. Nie pamietam kiedy ostatni raz
zrobilem telefonem zdjecie.

A mnie sie zdarza. Nie nosze aparatu stale.

Za to jak sie wchodzi do niektorych instytucji, to na bramce zabieraja
telefon jezeli ma kamere. Troche niewygodne

Tylko jakie wspolczesne telefony nie maja kamery ?

J.

Data: 2014-09-09 19:49:58
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:540f247c$0$2226$65785112news.neostrada.pl...
Za to jak sie wchodzi do niektorych instytucji, to na bramce zabieraja telefon jezeli ma kamere. Troche niewygodne

Tylko jakie wspolczesne telefony nie maja kamery ?

Są specjalnie projektowane serie niektórych smartfonów
które celowo ogołaca się z kamery, złączek USB i innych
funkcji aby utrudnić kradzież danych z pewnych placówek
zwiadowczych czy tp[pwucj instytutów badawczych...
Wiem że Blackberry i Samsung wypuściło takie okaleczone
słuchawki na właśnie takie potrzeby.

Data: 2014-09-09 19:47:56
Autor: Pszemol
"A.L." <alewando@aol.com> wrote in message news:u35u0ap20faug6j5fg9fu4bfalf61dils94ax.com...
[...]

Jak to dobrze że możemy jako ludzkość pozwolić sobie na
taki luksus jak projektowanie i tworzenie różnych telefonów
zaspakajających różne gusta i guściki miliardów ludzi na świecie.

Za to jak sie wchodzi do niektorych instytucji,
to na bramce zabieraja telefon jezeli ma kamere.
Troche niewygodne

Takie instytucje są tak rzadkie że mało kogo ten argument dotyczy.
I wiedząc że się w takiej instytucji często bywa rzeczywiście można
mieć dosyć specyficzne wymagania co do wyboru telefonu, ale
nie przykładałbym fałszywych ideologii do braku kamery jako
ogólnej zalety że "zdjęcia się robi aparatem". Bo to jest bzdura...

Data: 2014-09-09 20:10:51
Autor: z
W dniu 2014-09-09 o 16:55, A.L. pisze:
[...]

Ludzie mają różne potrzeby.
Ja np. dzwonię, smsuję, słucham mp3 i radia i ... robię zdjęcia.
A i jeszcze używam nawigacji. Cała reszta funkcji dla mnie to bezwartościowy chłam.
Wiem jestem troglodytą - Nokia N8 :-)
Nie posiadam aparatu foto i nie zamierzam go kupować.

Data: 2014-09-09 20:16:31
Autor: atm
On 2014-09-09 20:10, z wrote:
[...]

To wcale nie jest zly telefon, trzeba jedynie wiedziec czego sie po nim spodziewac ;]
Aparat zas wciaz jest bardzo dobry.

Data: 2014-09-09 20:54:59
Autor: z
W dniu 2014-09-09 o 20:16, atm pisze:
To wcale nie jest zly telefon, trzeba jedynie wiedziec czego sie po nim
spodziewac ;]
Aparat zas wciaz jest bardzo dobry.

Wybrałem go z pełną świadomością znając zady i walety ;-) za całe 300 zł
Nie widzę konkurencji przez najbliższe kilka lat.

Data: 2014-09-11 00:35:27
Autor: animka
W dniu 2014-09-09 16:55, A.L. pisze:
[...]

W Polsce nabrano rozumu i teraz wszędzie się chodzi z telefonem. Nawet w banku można rozmawiać.

--
animka

Data: 2014-09-11 09:01:53
Autor: Trybun
[...]

Akurat GAD kupił go za niewielką kasę, pewnie nawet by się nie odezwał, nie pochwalił gdyby za telefon zapłacił z 1000 zł, albo i więcej.

Ale tak się składa że teraz próżno szukać telefonu bez aparatu foto.

Data: 2014-09-11 11:00:52
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-09-11 09:01, Trybun pisze:
Akurat GAD kupił go za niewielką kasę, pewnie nawet by się nie odezwał,
nie pochwalił gdyby za telefon zapłacił z 1000 zł, albo i więcej.

Z powodu, o którym właśnie piszesz, swoje zdanie napisałem i kto chce, ten skorzysta.
A w jałowej dyskusji o tym, czym powinno robić się zdjęcia, nie biorę udziału, bo szkoda mi na to czasu.

Data: 2014-09-09 18:03:22
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
Telefon jest jak "Swiss Army Pocket Knife". Ma mnostwo funkcji, a
wszystkei te funkce wykonuje do dupy

Ale chyba jednak lepiej mieć dobry aparat foto w telefonie niż byle jaki?

Biorac pod uwage ze ten "dobry" tez jest byle jaki, to sie zastanawiam czy lepiej :-)

J.

Data: 2014-09-09 19:12:05
Autor: John Kołalsky
Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem

UĹźytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Porównując ze Smieną...

Data: 2014-09-11 09:01:58
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-09 18:03, J.F. pisze:
[...]

No, mój błąd myślowy. Ale potocznie mianem "byle jaki" zwykło się określać rzeczy gorsze od innych. Jednak jak trafnie zauważyłeś nie odnisi sie to do czegoś ściśle i "byle jaki" może spokojnie przeczytać jako najlepszy ze wszystkich.

Data: 2014-09-11 13:28:32
Autor: J.F.
[...]

No wlasnie - jak sie okaze ze ten "najlepszy ze wszystkich" jest gorszy od 70% kompaktow, to chyba lepiej za telefon nie przeplacac, za to prawdziwy aparat kupic ... i nosic :-)

J.

Data: 2014-09-11 13:35:48
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-09-11 13:28, J.F. pisze:

No wlasnie - jak sie okaze ze ten "najlepszy ze wszystkich" jest gorszy
od 70% kompaktow, to chyba lepiej za telefon nie przeplacac, za to
prawdziwy aparat kupic ... i nosic :-)

Nie ma sensu przepłacać za telefon, jeśli chce się robić zdjęcia bardzo dobrej jakości. Ale jeśli ktoś chce sobie po prostu czasem 'pstryknąć fotkę', to telefon pewnie mu wystarczy i nie musi to być telefon za 2KPLN (co podałem w swoim przykładzie wcześniej).
A z aparatem problem jest taki, że jest większy od telefonu i nie każdy ma go zawsze pod ręką w przeciwieństwie do telefonu, który większość ludzi nosi ciągle przy sobie.

Data: 2014-09-11 16:01:46
Autor: J.F.

Napisalbym "dobrej". Albo nawet "przyzwoitej" :-)

Ale jeśli ktoś chce sobie po prostu czasem 'pstryknąć fotkę', to telefon pewnie mu wystarczy i nie musi to być telefon za 2KPLN (co podałem w swoim przykładzie wcześniej).

A to tez zalezy, bo co z tego ze pstryknie fotke, skoro ona sie tylko do skasowania nada :-)

No dobra, aparaty w telefonach sie poprawiaja i to nawet potrafi czasem przyzwoita fotke strzelic.

J.

Data: 2014-09-13 15:35:59
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-09-11 16:01, J.F. pisze:
[...]

Wszystko zależy, czy mówimy o telefonie z ostatnich, powiedzmy, 2 lat, czy sprzed 5-10. Jakość tych aparatów jest zupełnie inna. Dzis widać, że w niektórych telefonach aparaty są już zupełnie niezłe, choć oczywiście daleko im do prawdziwych aparatów. Ale pamiętajmy, że taki sam postęp dotyczy aparatów cyfrowych. Pierwsze cyfrówki, dobre ponad 10 lat temu, robiły też marne zdjęcia. Wiadomo, że były lepsze i gorsze, ale pomijam sprzęty za ciężkie tysiące. Miałem takiego kompakta ze 12 lat temu, który miał matrycę chyba 2MPix, a zdjęcia wyglądały tak słabo, że obecny telefon robi naprawdę lepsze.

Data: 2014-09-11 00:33:00
Autor: animka
[...]

Najpierw trzeba sobie odpowiednie opcje poustawiać i przetestować, dopiero psioczyć.
Np. niektóre telefony robią lepsze zdjęcia w mieszkaniu przy świetle żarówkowym niż z lampą błyskową.

--
animka

Data: 2014-09-11 00:30:04
Autor: animka
W dniu 2014-09-09 15:38, GAD Zombie pisze:
W dniu 2014-09-09 15:28, A.L. pisze:

Do robienai zdjec jest aparat fotograficzny

No i co?
Skoro w telefonach też są już niezłe aparaty telefoniczne, a nawet kamery to niby dlaczego nie skorzystać?

--
animka

Data: 2014-09-11 07:47:18
Autor: masti
animka wrote:

[...]

niezłe? matryca wielkości główki od szpilki?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-11 11:16:14
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-09-11 09:47, masti pisze:
animka wrote:

[...]

W pewnym sensie Animka ma rację. W niektórych telefonach są _niezłe_ aparaty. Nie są one świetne, rewelacyjne, ani doskonałe. Ale biorąc pod uwagę potrzeby większości ludzi korzystających z tego, to są niezłe. Na zdjęciu ostro widać to, co miało na nim być, kolory są dobre, a nawet można pobawić się z głębią. Czego chcieć więcej, gdy najczęściej używane są do robienia selfie, zdjęć psa, kota, czy koleżanek na imprezie. Na cholerę komu w takich warunkach i do takich zdjęć armata za 5KPLN, albo 10? Większość tych ludzi nawet nie umiałoby wykorzystać ponad 5% możliwości takich aparatów.
A zdjęcia potrafią być zaskakująco dobre. Osobiście drukowałem kiedyś zdjęcia u fotografa, które robiłem swoim telefonem. Matryca 3,2 MPix. Po wydrukowaniu wyglądały tak dobrze, że nikt nie wierzył, że robione telefonem.
Czy taki efekt można nazwać już _niezłym_?

Data: 2014-09-09 16:16:59
Autor: John Kołalsky
Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem

Użytkownik "A.L." <alewando@aol.com>

A do dzwonienia dzwon

Data: 2014-09-09 19:50:28
Autor: Pszemol
"John Kołalsky" <john@kowal.invalid> wrote in message news:lun38a$bt0$1mx1.internetia.pl...
Do robienai zdjec jest aparat fotograficzny

A do dzwonienia dzwon

LOL!

Data: 2014-09-09 18:07:44
Autor: atm
On 2014-09-09 15:28, A.L. wrote:
[...]

Jaki aparat fotograficzny masz na mysli?

Data: 2014-09-10 00:12:19
Autor: aL
W dniu 2014-09-09 18:07, atm pisze:

Do robienai zdjec jest aparat fotograficzny

A.L.

Jaki aparat fotograficzny masz na mysli?

Przynajmniej Leica, choć zalecany jest Hasselblad.
Najlepiej nosić ze sobą wielkoformatowy i czekać przez
całe życie, na to jedno jedyne zdjęcie, które nas
unieśmiertelnieni.
Poza tym wiadomo, Ĺźe Parr, Weber lub McCurry nie byliby
w stanie zrobić poprawnie technicznego zdjęcia choćby
taką Nokią 808.

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2014-09-11 00:41:24
Autor: animka
Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem
  Do robienai zdjec jest aparat fotograficzny

A.L.

To sobie kup i noś za sobą na smyczy.

--
animka

Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem