Aparat fotograficzny

Data: 2017-10-08 23:47:36
Autor: Jacek Maciejewski
Aparat fotograficzny
Wpadł mi przypadkiem w ręce aparat fotograficzny na którym pisze:
Yashica Zoom Z 105 Kyocera. To aparat na film. Ponieważ kompletnie się
na tym nie znam, chciałbym zapytać czy w dzisiejszych czasach jest on
coś wart.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-10-09 00:57:28
Autor: Uncle Pete
Aparat fotograficzny
On 2017-10-08 23:47, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Wystaw na Allegro od 1 zł, to się dowiesz.

Data: 2017-10-15 13:58:09
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu niedziela, 8 października 2017 23:47:37 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
[...]

Aparat nawet fajny, ale obawiam się że niewiele wart.
Choć czasy kiedy aparaty na materiał światłoczuły kupowało się za czapkę gruszek na szczęście minęły.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-22 22:27:52
Autor: Maciek
Aparat fotograficzny
Dnia Sun, 8 Oct 2017 23:47:36 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Yashica Zoom Z 105 Kyocera

Z "małpek" jakąś tam wartość mają tylko modele z jakimś wyjątkowo dobrym
albo "kultowym" szkłem. To chyba nie jest ten przypadek.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-10-23 07:01:56
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu niedziela, 22 października 2017 22:27:52 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

Z "małpek" jakąś tam wartość mają tylko modele z jakimś wyjątkowo dobrym
albo "kultowym" szkłem. To chyba nie jest ten przypadek.

Kultowym bym go nie nazwał, ale interesującym, na przykład dla portrecisty sytuacyjnego jak najbardziej. Tym bardziej że aparacik jako nowy był dosyć kosztowny w swojej klasie, więc zapewne nie ma go zbyt wiele na rynku.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-23 16:24:27
Autor: Jacek Maciejewski
Aparat fotograficzny
Dnia Mon, 23 Oct 2017 07:01:56 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl napisał(a):

[...]

Żeby zakończyć sprawę: Skończyła się aukcja na Allegro gdzie taki był
wystawiony za 50 zł i nie znalazł kupca.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-10-24 11:58:01
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu poniedziałek, 23 października 2017 16:24:29 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> Pozdrawiam Marcin

Żeby zakończyć sprawę: Skończyła się aukcja na Allegro gdzie taki był
wystawiony za 50 zł i nie znalazł kupca.

Bywa.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-23 16:25:25
Autor: Trefniś
Aparat fotograficzny
W dniu .10.2017 o 16:01 dagon0@vp.pl <dagon0@vp.pl> pisze:

> [...]

Kultowym bym go nie nazwał, ale interesującym, na przykład dla  portrecisty sytuacyjnego jak najbardziej. Tym bardziej że aparacik jako  nowy był dosyć kosztowny w swojej klasie, więc zapewne nie ma go zbyt  wiele na rynku.

Nie obraźcie się, ale to raczej dość turpistyczny przycisk do papieru.
A tu lepiej sprawdziłaby się nawet Smiena.

BTW mam wielką nadzieję, że powróci moda na fotografię tradycyjną, ale  dajcie słabym kompaktom zemrzeć śmiercią naturalną.

--
Trefniś

Data: 2017-10-24 11:59:30
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu poniedziałek, 23 października 2017 16:25:34 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]

Nie obraźcie się, ale to raczej dość turpistyczny przycisk do papieru.
A tu lepiej sprawdziłaby się nawet Smiena.

Smiena za lekka.

BTW mam wielką nadzieję, że powróci moda na fotografię tradycyjną, ale  dajcie słabym kompaktom zemrzeć śmiercią naturalną.

 To nie był słaby kompakt - w swojej klasie to była przyzwoita maszynka.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-24 22:47:28
Autor: Uncle Pete
Aparat fotograficzny
Smiena za lekka.

Lepszy byłby Zenit-E z Heliosem - ponad kilogram.

BTW mam wielką nadzieję, że powróci moda na fotografię tradycyjną, ale
dajcie słabym kompaktom zemrzeć śmiercią naturalną.

  To nie był słaby kompakt - w swojej klasie to była przyzwoita maszynka.

Ale niczym nie wyróżniająca się, aby pretendować na jakąkolwiek "kultowość".

Piotr

Data: 2017-10-25 11:40:14
Autor: cef
Aparat fotograficzny
W dniu 2017-10-24 o 22:47, Uncle Pete pisze:
Smiena za lekka.

Lepszy byłby Zenit-E z Heliosem - ponad kilogram.

Hmmm, tak już zupełnie OT spytam: to "ponad kilogram"
to jest dużo?

Bo moja puszka  ze standardowym zoomem i
gripem waży 1,8kg i tak sobie myślę, że może mam za
ciężki sprzęt?

Data: 2017-10-27 09:20:17
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu środa, 25 października 2017 11:40:19 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Hmmm, tak już zupełnie OT spytam: to "ponad kilogram"
to jest dużo?

Bo moja puszka  ze standardowym zoomem i
gripem waży 1,8kg i tak sobie myślę, że może mam za
ciężki sprzęt?

Jak na tą klasę sprzętu to dużo.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-27 09:18:08
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu wtorek, 24 października 2017 22:47:26 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
> Smiena za lekka.

Lepszy byłby Zenit-E z Heliosem - ponad kilogram.

Ale niczym nie wyróżniająca się, aby pretendować na jakąkolwiek "kultowość".

W obu przypadkach - zgoda.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-25 12:18:11
Autor: Uncle Pete
Aparat fotograficzny
Hmmm, tak już zupełnie OT spytam: to "ponad kilogram"
to jest dużo?

Jak na ten bardzo amatorski sprzęt owszem. Japońce z tamtych czasów były lżejsze. O niebo lepszy, ale wciąż z dolnej półki lustrzanek Pentax K-1000 z obiektywem SMC Pentax-A 50mm f/2 ważył 630g i wcale nie był z plastiku.

Bo moja puszka  ze standardowym zoomem i
gripem waży 1,8kg i tak sobie myślę, że może mam za
ciężki sprzęt?

A jaką ty masz puszkę z jakim standardowym zoomem, że waży aż tyle?

Data: 2017-10-25 12:27:27
Autor: Uncle Pete
Aparat fotograficzny
On 2017-10-25 11:40, cef wrote:
[...]

Jak na ten bardzo amatorski sprzęt owszem. Japońce z tamtych czasów były lżejsze. O niebo lepszy, ale wciąż z dolnej półki lustrzanek Pentax K-1000 z obiektywem SMC Pentax-A 50mm f/2 ważył ok. 660g i wcale nie był z plastiku.

Data: 2017-10-25 05:43:10
Autor: piotr
Aparat fotograficzny

Nikon D90 z pojemnikiem na baterie i obiektywem 18-50/2.8
mnie ta waga nie przeszkadza.

Typowy obiektyw kitowy ;) Na to jest odpowiedź w postaci radzieckiego ważącego prawie kilogram Rubina-1 2,8/37-80. Też na swój sposób obiektyw kitowy.

Codzi mi nie o to, czy Ci ta waga przeszkadza, tylko o porównywanie nieporównywalnych klas sprzętu :)

Uncle Pete

Data: 2017-10-25 13:52:42
Autor: Uncle Pete
Aparat fotograficzny
Chyba wszystko było lżejsze. :)

O niebo lepszy, ale wciąż z dolnej półki lustrzanek Pentax
K-1000 z obiektywem SMC Pentax-A 50mm f/2 ważył ok. 660g i wcale nie był
z plastiku.

Nie znam się na japońcach, ale Zenit-E to jest jednak konstrukcja chyba
jakąś dekadę starsza od K-1000?

No jest - Zenit w ogóle używa przedwojennej migawki Leiki... To jest konstrukcja końca lat 50, kiedy do klasycznego układu dalmierzowca Leiki dodano lustro, matówkę i pryzmat. Co zresztą (rezygnacja z opracowania lustrzanki od zera) było nieszczęśliwą decyzją, ale to dygresja.

OK, sprawdziłem: pierwsze lustrzanki Asahi - Pentax K (1958 r.) i Pentax S2 (1959 r.) - waga puszki odpowiednio 580 i 568 g plus obiektyw Takumar 1,8/55 mm (całkiem masywnie wyglądający w porównaniu z Pentaksami SMC) - 164 g. Czyli były nieco cięższe niż K1000, ale nadal odczuwalnie poniżej kilograma.

Data: 2017-10-25 12:46:37
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Wed, 25 Oct 2017 13:52:42 +0200, Uncle Pete pisze:
[...]

Zgadza się. Był to Zorkij z lustrem i pryzmatem.

[...]

Cóż, Zenity były masywnymi aparatami. Jeszcze jeden przykład: korpus Praktica
PL Nova (z tego okresu co Zenit-E) nieco ponad 600 g...

Pozdrawiam,

      k.

Data: 2017-10-27 09:25:52
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu środa, 25 października 2017 13:52:38 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]

OK, sprawdziłem: pierwsze lustrzanki Asahi - Pentax K (1958 r.) i Pentax S2 (1959 r.) - waga puszki odpowiednio 580 i 568 g plus obiektyw Takumar 1,8/55 mm (całkiem masywnie wyglądający w porównaniu z Pentaksami SMC) - 164 g. Czyli były nieco cięższe niż K1000, ale nadal odczuwalnie poniżej kilograma.

Przygnębię was jeszcze bardziej - pierwszy Zenit czyli Zenit bez literek (cyferek też) czyli Zorki S z lustrem;) również był znacznie lżejszy od Zenita E.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-26 14:14:32
Autor: Trefniś
Aparat fotograficzny
W dniu .10.2017 o 20:59 dagon0@vp.pl <dagon0@vp.pl> pisze:

[...]

Oczywiście sprawdziłeś, że wagą niewiele się różniły?
Uważam, że lepiej otaczać się ładnymi przedmiotami, a każda Smiena jest  ładniejsza.

BTW mam wielką nadzieję, że powróci moda na fotografię tradycyjną, ale
dajcie słabym kompaktom zemrzeć śmiercią naturalną.

 To nie był słaby kompakt - w swojej klasie to była przyzwoita maszynka.

W klasie słabych kompaktów być może był przyzwoity :)
Poza tym był drogi, porównaj z mju II na przykład.

Tego Olympusa do dziś ludzie się nie wstydzą.

--
Trefniś

Data: 2017-10-27 09:34:07
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu czwartek, 26 października 2017 14:14:35 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> Smiena za lekka.

Oczywiście sprawdziłeś, że wagą niewiele się różniły?

Oczywiście pamiętam różnicę wagową. Jak również to że np Smiena 10 była tu wyjątkiem - kawałek cegły.

Uważam, że lepiej otaczać się ładnymi przedmiotami, a każda Smiena jest  ładniejsza.

Zwłaszcza Smiena 10.

>  To nie był słaby kompakt - w swojej klasie to była przyzwoita maszynka.

W klasie słabych kompaktów być może był przyzwoity :)

Nawet bardzo.

Poza tym był drogi, porównaj z mju II na przykład.

Tego Olympusa do dziś ludzie się nie wstydzą.

MjuII to inna klasa. Stała, jasna optyka, bryzgoszczelna obudowa i w ogóle...

Sam mam i używam.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-27 19:51:38
Autor: Trefniś
Aparat fotograficzny
W dniu .10.2017 o 18:34 dagon0@vp.pl <dagon0@vp.pl> pisze:

> [...]

Uważam, że lepiej otaczać się ładnymi przedmiotami, a każda Smiena jest

:O
Podlinkuj jakieś informacje na jej temat, może odkryłeś tajną produkcję  szpiegowskiej Smieny 10?
Natomiast każda Smiena ze znanych modeli, jako przycisk do papieru jest  znacznie ładniejsza.
Wystarczy, że wygląda na sprzęt sprzed dziesięcioleci.

Właściwie nie ma sensu dyskutować na ten temat, możesz mieć jakiś  szczególny stosunek akurat do tego kompaktu. Np. wykonałeś nim zdjęcie  życia :)
A mnie nic do tego.

--
Trefniś

Data: 2017-10-27 21:55:10
Autor: Adam
Aparat fotograficzny

Trefniś napisał:

[...]

(...)

Widzę tylko moją ulubioną ;) 8M i cały szereg z numeracją od dołu do 9 i od 11 w górę.
Jakiś link do 10?

http://www.sovietcams.com/index.php?1769084597

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-10-28 13:43:43
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu piątek, 27 października 2017 21:55:08 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> (...)

Widzę tylko moją ulubioną ;) 8M i cały szereg z numeracją od dołu do 9 i od 11 w górę.
Jakiś link do 10?

http://www.sovietcams.com/index.php?1769084597

A przepraszam, Zorkij 10 mi się jakoś ze Smieną pozajączkował.
Mea culpa.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-29 00:26:34
Autor: Adam
Aparat fotograficzny
W dniu 2017-10-28 o 22:43, dagon0@vp.pl pisze:
[...]

Prawie jak Ami.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-10-28 23:06:17
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Sun, 29 Oct 2017 00:26:34 +0200, Adam pisze:
[...]

Oj, raczej zupełnie nie jak Ami...

      k.

Data: 2017-10-30 22:57:04
Autor: Adam
Aparat fotograficzny
W dniu 2017-10-29 o 01:06, Krzysztof Gajdemski pisze:
[...]

Pewnie tak, nie bawiłem się ani Ami, ani Zorką.

Na pierwszy rzut oka podobieństwo rastra na  obiektywie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-10-30 16:08:29
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu poniedziałek, 30 października 2017 22:57:06 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

Na pierwszy rzut oka podobieństwo rastra na  obiektywie.

Podobieństwo, zapewniam, zupełnie pozorne.
Pozdrawiam Marcin
PS AMI chyba ładniejsze od Zorki 10

Data: 2017-10-30 16:10:09
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu poniedziałek, 30 października 2017 23:59:03 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
Jest Mon, 30 Oct 2017 22:57:04 +0100, Adam pisze:
> Pewnie tak, nie bawiłem się ani Ami, ani Zorką.
> Na pierwszy rzut oka podobieństwo rastra na  obiektywie.

Tylko, że w przypadku Zorki są to elementy światłomierza selenowego, a
nie dekoracja. Naprawdę, oba aparaty różnią się niemal wszystkim. A
jeśli mowa o podobieństwie, to warto zaznaczyć, że Zorkij 10 jest kopią
aparatu Ricoh Auto 35/Ricohmatic 35.

Swoją drogą, Sowieci jakoś chyba często kopiowali konstrukcje Ricocha.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-10-31 10:14:56
Autor: Adam
Aparat fotograficzny
W dniu 2017-10-31 o 00:10, dagon0@vp.pl pisze:
[...]

Dzięki za info.

Swoją drogą, Sowieci jakoś chyba często kopiowali konstrukcje Ricocha.

Chyba w każdej dziedzinie kopiowali, co się dało.

W swoich zbiorach mam jakąś książkę motoryzacyjną, dość starą (lata 50?), w której był opisywany problem przeliczania silnika samochodowego z cali na system metryczny. Ruskim cylindry w bloku nierówno wyszły i był problem m.in. z korbowodem. Natomiast jakaś płaszczyzna w gaźniku chciała wyjść poza obrys korpusu. Wyszło im coś, co się pojawiło znacznie później w niektórych grach komputerowych ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-10-31 11:19:02
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Mon, 30 Oct 2017 16:10:09 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl pisze:
> [...]
aparatu Ricoh Auto 35/Ricohmatic 35.
Swoją drogą, Sowieci jakoś chyba często kopiowali konstrukcje Ricocha.

Hmm, tak właśnie sięgam pamięcią i bez zaglądania do źródeł żaden inny
aparat poza tą serią nie przychodzi mi do głowy. Jakaś podpowiedź? :)

      k.

Data: 2017-11-01 14:18:22
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu wtorek, 31 października 2017 12:19:04 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
> [...]

Hmm, tak właśnie sięgam pamięcią i bez zaglądania do źródeł żaden inny
aparat poza tą serią nie przychodzi mi do głowy. Jakaś podpowiedź? :)

LOMO LC-A, pierwsze z brzegu.
Kijew 19

Data: 2017-11-02 09:45:36
Autor: Uncle Pete
Aparat fotograficzny
LOMO LC-A, pierwsze z brzegu.
Kijew 19

LOMO LC-A to Cosina CX-2.

A z czego konkretnie został zerżnięty Kiev-19 (oraz 17 i 20)? Ma pokrętło czasów otwarcia migawki w zbyt nietypowym miejscu (ale typowym dla wcześniejszych modeli - 10 i 15). Proporcje obudowy (szeroka lewa część, jeżeli patrzeć od tyłu) też są bardzo specyficzne.

Data: 2017-11-02 05:01:13
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu czwartek, 2 listopada 2017 07:45:35 UTC+1 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]

A z czego konkretnie został zerżnięty Kiev-19 (oraz 17 i 20)? Ma pokrętło czasów otwarcia migawki w zbyt nietypowym miejscu (ale typowym dla wcześniejszych modeli - 10 i 15). Proporcje obudowy (szeroka lewa część, jeżeli patrzeć od tyłu) też są bardzo specyficzne.

LOMO faktycznie z Cosiny.
Kijewy zdecydowanie od Ricocha, ale modelu nie pomnę. Ot, raz miałem w ręku takiego z czasem po lewej.

Data: 2017-11-02 13:06:59
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Thu, 2 Nov 2017 05:01:13 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl pisze:
> [...]

LOMO faktycznie z Cosiny.
Kijewy zdecydowanie od Ricocha, ale modelu nie pomnę. Ot, raz miałem w

To by nas prowadziło do modelu Ricoh Singlex TLS:
http://www.butkus.org/chinon/ricoh/ricoh_singlex_tls/ricoh_singlex_tls.htm

Jest fizyczne podobieństwo, ale to zdecydowanie za mało, żeby nazwać
Kiejwy kopiami.

      k.

Data: 2017-11-02 15:54:59
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu czwartek, 2 listopada 2017 14:07:25 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
> [...]

http://www.butkus.org/chinon/ricoh/ricoh_singlex_tls/ricoh_singlex_tls.htm

Jest fizyczne podobieństwo, ale to zdecydowanie za mało, żeby nazwać

Niech będzie że Kijewy były inspirowane TLSem.
Kijew 35 był inspirowany Rolleiem. A Saliut Hasselem.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-11-03 10:05:30
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Thu, 2 Nov 2017 15:54:59 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl pisze:
> [...]
Kiejwy kopiami.
Niech będzie że Kijewy były inspirowane TLSem.

Ale nawet tego nie jestem pewien. Częściej oba porównywane są do
Nikkormata i może tu tkwi źródło inspiracji? Nie znam się zbytnio na
Japońskich aparatach więc ciężko mi jednoznacznie orzec.

Kijew 35 był inspirowany Rolleiem.

Kopia Minoksa 35EL. :)

A Saliut Hasselem.

+/- kopia Hasselblada 1600F.

     k.

Data: 2017-11-03 15:45:29
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu piątek, 3 listopada 2017 11:05:31 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:

> A Saliut Hasselem.

+/- kopia Hasselblada 1600F.

Nie +/- tylko 1:1.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-11-04 00:19:10
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Fri, 3 Nov 2017 15:45:29 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl pisze:
W dniu piątek, 3 listopada 2017 11:05:31 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
> A Saliut Hasselem.
+/- kopia Hasselblada 1600F.
Nie +/- tylko 1:1.

Minimalne różnice jednak są, choć głównie kosmetyka:
http://kiev88.atwebpages.com/

      k.

Data: 2017-11-04 15:27:27
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu sobota, 4 listopada 2017 01:19:11 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
> [...]
> Nie +/- tylko 1:1.

Minimalne różnice jednak są, choć głównie kosmetyka:

Owszem, w detalach wykończenia. W mechanice masz pełną zamienność części - miałem w rękach takiego składaka.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-11-02 12:05:30
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Wed, 1 Nov 2017 14:18:22 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl pisze:
> [...]
Hmm, tak właśnie sięgam pamięcią i bez zaglądania do źródeł żaden inny
aparat poza tą serią nie przychodzi mi do głowy. Jakaś podpowiedź? :)

Już zostało zauważone - to nie Ricoh.

Kijew 19

Którego Ricoha to jest kopia Twoim zdaniem? Wedle mojej wiedzy cała
seria Kijewów (począwszy od Kijewa 10, skończywszy na modelach 19M i 20)
to oryginalne radzieckie konstrukcje.

      k.

Data: 2017-11-02 21:35:47
Autor: cef
Aparat fotograficzny
W dniu 2017-11-02 o 13:05, Krzysztof Gajdemski pisze:

 oryginalne radzieckie konstrukcje.

A jest w ogóle coś takiego? :-)

Data: 2017-11-02 15:56:25
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu czwartek, 2 listopada 2017 21:35:48 UTC+1 użytkownik cef napisał:
W dniu 2017-11-02 o 13:05, Krzysztof Gajdemski pisze:

>  oryginalne radzieckie konstrukcje.

A jest w ogóle coś takiego? :-)

Owszem, jest.
Marcin
PS nie wcinaj się pomiędzy wódkę a zakąskę

Data: 2017-11-03 15:46:37
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu piątek, 3 listopada 2017 06:44:03 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> Marcin
> PS nie wcinaj się pomiędzy wódkę a zakąskę

Żartujesz chyba.

Nie, nie żartuję.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-11-04 09:42:21
Autor: cef
Aparat fotograficzny
W dniu 2017-11-03 o 23:46, dagon0@vp.pl pisze:
[...]

Jednak żartujesz - nawet nie byłeś wódką,
a co dopiero mówić o zakąsce.

Data: 2017-11-04 15:28:52
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu sobota, 4 listopada 2017 09:42:23 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> Pozdrawiam Marcin

Jednak żartujesz - nawet nie byłeś wódką,
a co dopiero mówić o zakąsce.

Jesteś mi winny czyszczenie monitora.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2017-11-02 20:59:18
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
Jest Thu, 2 Nov 2017 21:35:47 +0100, cef pisze:
W dniu 2017-11-02 o 13:05, Krzysztof Gajdemski pisze:
 oryginalne radzieckie konstrukcje.
A jest w ogóle coś takiego? :-)

A skąd. Za to tacy, dajmy na to Japończycy, w życiu żadnego aparatu nie
skopiowali... :>

     k.

Data: 2017-11-02 15:58:02
Autor: dagon0@vp.pl
Aparat fotograficzny
W dniu czwartek, 2 listopada 2017 21:59:20 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
> [...]
> A jest w ogóle coś takiego? :-)

A skąd. Za to tacy, dajmy na to Japończycy, w życiu żadnego aparatu nie

Raczej nie wymyślili.
Pozdrawiam Marcin
PS Tak na upartego, to M16 jest kopią BARa...

Data: 2017-10-30 22:59:01
Autor: Krzysztof Gajdemski
Aparat fotograficzny
[...]

aparatu Ricoh Auto 35/Ricohmatic 35.       k.

Aparat fotograficzny