Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Aparat na rower - lustrzanka, kompakt , superzoom, 4/3? Pytanie do oblatanych rowerzystów i fociarzy [Canon SX1, Canon 450D, Panasonic G1, Nikon D90]

Data: 2009-03-03 17:28:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Aparat na rower - lustrzanka, kompakt , superzoom, 4/3? Pytanie do oblatanych rowerzystów i fociarzy [Canon SX1, Canon 450D, Panasonic G1, Nikon D90]
Panie #:-) gps, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:goi0j4$rq4$1news.onet.pl> przy ul....

Mam taki dylemat.

Nawet mi się całości nie chce czytać, sorry ;-)
Porady ode mnie:
-nie pchaj się w dedykowane akumulatory. To zuo i pschemotz.
-nie kupuj tzw. hybrydy. Mam jedną, nazywa się KonicaMinolta A200. Wielkość
lustra, stały obiektyw i matryca z kompaktu :-/

IMO rozwiązania są dwa:
-lustrzanka do torby na kierownicę (rower trekkingowy przede wszystkim)
-idiotenkamera do kieszeni na plecach

Data: 2009-03-03 18:26:41
Autor: Solar
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

-nie pchaj się w dedykowane akumulatory. To zuo i pschemotz.
-nie kupuj tzw. hybrydy. Mam jedną, nazywa się KonicaMinolta A200. Wielkość
lustra, stały obiektyw i matryca z kompaktu :-/

Miałeś w ręce jakieś lustro? Nawet mały 450D jest większy od A200. I cięższy. A aku w mojej A200 trzymają super, nawet zimą. Wrzucam jeden zapas do plecaka i rzadko z niego korzystam.
A200 ma niezły zakres ogniskowej (28-200), jasny obiektyw (2,8-3,2), ruchomy wyświetlacz, pilota.

Od dłuższego czasu zastanawiam się, na co wymienić moją A200 i nie ma nic wartego uwagi. Mocno zastanawiałem się właśnie nad 450D, ale porządny obiektyw kosztuje tyle, co body, a wyglebienie się z 3000 tyś w plecaku mnie nie kręci. :)
Dla mnie nadzieja w 4/3 i G1, ale na razie nie ma zbyt dużego wyboru obiektywów.

"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."
                                               św. Franciszek z Asyżu

Data: 2009-03-03 19:47:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Aparat na rower - lustrzanka, kompakt, superzoom, 4/3? Pytanie do oblatanych rowerzystów i fociarzy [Canon SX1, Canon 450D, Panasonic G1, Nikon D90]
Panie Solar, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gojp8a$j91$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

Miałeś w ręce jakieś lustro?

Miałem, niejedno.

Nawet mały 450D jest większy od A200.

Wiem.

I cięższy.

Również wiem.

A aku w mojej A200 trzymają super, nawet zimą.

Co to za aku? Marka, model, cena!

Wrzucam jeden zapas do plecaka i rzadko z niego korzystam.

Zazdroszczę.
Chyba, że przymarzają do plecaka... ;-)

A200 ma niezły zakres ogniskowej (28-200),

To jest plus, racja.

jasny obiektyw (2,8-3,2),

2,8-3,5. Ale jasny.

ruchomy wyświetlacz,

Na którym w słońcu nic nie widać.

pilota.

In plus.

[...]

Ja tam sobie kiedyś kupię lustro, ale to pewnie potrwa... W plecaku woził
nie będę.
Masz wybór - albo mieć aparat, którym można zrobić zdjęcie dobre
technicznie[1], albo idiotenkamerę, której po rozwaleniu nie będzie szkoda.
Ja tam dziwny jestem, ale wolę dobre zdjęcia...

[1] bez szumów i takich tam.

Data: 2009-03-03 23:25:34
Autor: Solar
[...]

Aparat kupowałem w US i dostałem w sumie 3 aku NP-800, litowe, made in Japan. Jeden nawet wyprałem w pralce i działa jak działał.

Ja tam sobie kiedyś kupię lustro, ale to pewnie potrwa... W plecaku woził
nie będę.

No właśnie. Mógłbym sobie kupić D90 z Nikkorem 18-105 albo 18-200. Ale na rower go nie zabiorę. W góry na piechotę też, bo się mi nie zmieści do kieszeni kurtki, a osobnej torby na aparat, obiektyw itp. nosić nie zamierzam.
Większość na mojej stronie jest zrobiona A200 i na jakość nie narzekam. Najbardziej brakuje mi kontroli nad głębią ostrości, ale coś za coś...

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-03-04 12:55:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Mar 2009, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Panie Solar, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą

  :)
  Pręga czytujesz? ;)

[...]

  To ja jeszcze w jednej konkretnej sprawie:

A200 ma niezły zakres ogniskowej (28-200),

To jest plus, racja.

jasny obiektyw (2,8-3,2),

2,8-3,5. Ale jasny.

  Jaśniejszy od 2,8 obiektyw do lustrzanki będzie ważył
kilka razy więcej od tej lustrzanki. O cenie przezornie
nie wspomnę.
  I to ta sprawa - piewcy "większego użytecznego ISO" lustrzanek
(co oczywiste ze względu na większe piksele) zapominają, że
aby z niego w pełni skorzystać, trzeba mieć równie jasny
obiektyw.
  Lekkie kity to f:3,5 mają na szerokim końcu :>

ruchomy wyświetlacz,

Na którym w słońcu nic nie widać.

  Wyświetlacza się uzywa wtedy, jak w EVF nie da się użyć.
  I wtedy ruchomy wyświetlacz dużej hybrydy odsyła do kąta
wszelkie lustrzanki.
  Oczywiście fotografowanie z słońcem za plecami jest
klasycznym przypadkiem kiedy LCD jest *nie*potrzebny.

pilota.

In plus.

Od dłuższego czasu zastanawiam się, na co wymienić moją A200 i nie ma
nic wartego uwagi.

BTW: poza Fuji FinePix S100FS nic się z hybryd 2/3" "z wyposażeniem"
w zeszłym roku nie pokazało, AFAIK.

Ja tam sobie kiedyś kupię lustro, ale to pewnie potrwa... W plecaku woził
nie będę.

  I w tym problem z lustrzanką.
  A200 wożę torebce "przez ramię" (u boku, bardziej na plecach).

[1] bez szumów i takich tam.

  Z ISO 50 czy jak??

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-04 17:31:58
Autor: Solar
Gotfryd Smolik news pisze:

BTW: poza Fuji FinePix S100FS nic się z hybryd 2/3" "z wyposażeniem"
w zeszłym roku nie pokazało, AFAIK.

Po cholerę taki zoom? Gdyby było max 200, może bym się skusił. :)

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2009-03-05 00:20:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 4 Mar 2009, Solar wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

BTW: poza Fuji FinePix S100FS nic się z hybryd 2/3" "z wyposażeniem"
w zeszłym roku nie pokazało, AFAIK.

Po cholerę taki zoom? Gdyby było max 200, może bym się skusił. :)

  A tego nie wiem.
  Max 200 to ostatnio miały Minolty serii A ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-07 10:45:52
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-04, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
[...]

Niby dlaczego muszę mieć jaśniejszy obiektyw, żeby skorzystać z wyższego
ISO? Co ma jedno do drugiego?

Data: 2009-03-12 22:13:24
Autor: Gotfryd Smolik news

Data: 2009-03-03 20:32:14
Autor: kml

Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:gojp8a$j91$1news.onet.pl...

[...]
-- -- -

A to co jest mogłoby potanieć. Szeroki kąt+tele+g1 twardo ~3000 PLN :(

kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-03 21:50:36
Autor: #:-) gps
kml pisze:

[...]

No to są nadzieje na inny wariant - świeżutka sprawa z 03.03.2009:
http://www.cameralabs.com/reviews/Panasonic_Lumix_DMC_GH1/verdict.shtml
http://www.dpreview.com/news/0903/09030315panasoniclumixdmcgh1.asp
http://www.dpreview.com/news/0903/09030316lumixgh1handson.asp

ze wstępnych opisów:
- ma prawie wszystko, co bym chciał:
lekki
maławy
obiektyw 28-280
fura ustawień do zabawy (choć prawie zawsze robię z P: łapię ostrość ze środka, przekadr, dobić, jechać dalej); ciekawostką jest to, że aparat rozpoznaje twarze w kadrze, można je zapisać indywidualnie w pamięci aparatu i przypisać nazwę, kiedy się pojawi ponownie nazwa osoby wyskoczy na ekranie :-DDDDD
(nie wiem tylko jak z pilotem)

- minusem jest ciemnawy obiektyw, ale za to 28-280 (mam nadzieję, że nie będzie rozmywał i aberracja chromatyczna będzie pod kontrolą) oraz niezbyt wydajne dedykowane akku (a przynajmniej tak bylo w G1)

liczę że do wakacji się pojawi w sklepach
ale chyba należy się spodziewać ceny powyżej 3000 zł :-(((

#:-)
gps

Data: 2009-03-03 22:13:03
Autor: kml

Użytkownik "#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gok576
[...]

Kurcze, jak dochodzimy do 3 koła to ciężko nie myśleć o lustrzance... Miejmy nadzieje, że coś potanieje.

Data: 2009-03-06 17:25:48
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-03, #:-) gps <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> wrote:
kml pisze:

[...]

Jeśli myślisz o czymś takim, to rozważ też Sony DSC-R1. Nie jest już
produkowany, ale można jeszcze dostać leżaki lub używki w dobrym stanie.

Aparat jest ogólnie rzecz biorąc genialny, z jednym wyjątkiem - waga i
gabaryty, spowodowane rewelacyjnym obiektywem 24-120mm przy matrycy
o tej samej wielkości, co niższe lustrzanki. Wadą jest ciężar - waży
około kilograma, no ale coś za coś, nie da się zrobić dużej matrycy z
fajnym obiektywem o wielkości kompakta.

Ma dedykowany akumulator, ale bardzo dobrej jakości. Zresztą, polecam
jego recenzję na dpreview:

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/

Data: 2009-03-04 12:40:16
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  To Ty lustra z obiektywem nie trzymałeś do porównania :P

pzdr, Gotfryd
(KM A200, bardzo wygodna rzecz na rower)