Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Aparat na rower - lustrzanka, kompakt, superzoom, 4/3? Pytanie do oblatanych rowerzystów i fociarzy [Canon SX1, Canon 450D, Panasonic G1, Nikon D90]

Data: 2009-03-03 19:08:54
Autor: mmateusz
Aparat na rower - lustrzanka, kompakt, superzoom, 4/3? Pytanie do oblatanych rowerzystów i fociarzy [Canon SX1, Canon 450D, Panasonic G1, Nikon D90]
ja mogę tylko napisać:
mały aparat mały problem, duży aparat duży problem ;)

ja mam hybrydę, kuzyn lustrzankę, znajomy kompakta:
- lustrzanki nigdy nie braliśmy na rower, a kuzyn nawet jej w alpy nie brał
- hybrydę brałem, ale okazała się porażką: dużo miejsca zajmuje w plecaku,
trzeba się zatrzymać, otwierać plecak, wyciągać z pokrowca.
- teraz jeździmy z kompaktem

- szumi, to główna wada i G6 wypada tu lepiej, a nie chcę się cofać od strony jakości
ma więcej megapikseli upchanych na mniejszej matrycy, wiec musi szumieć ;)

MZ na pewno coś z matrycą większą niż 1/1,8cala.
--
Mk.

Data: 2009-03-03 21:03:37
Autor: Titus Atomicus
In article <43b9.0000022e.49ad7236@newsgate.onet.pl>,
 mmateusz@poczta.onet.pl wrote:

[...]

No to wasz wybor. Ja tam zawsze jezdzilem (narty, rower, tramping) z lustrzanka. Raz mialem hybryde Coolpix 995... nawet ladne zdjecia wychodzily, ale miala spory poslizg - dynamicznych zdjec nie dalo sie robic. Wrocilem do lustrzanki.

TA

Data: 2009-03-04 13:14:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Mar 2009, mmateusz@poczta.onet.pl wrote:

- hybrydę brałem, ale okazała się porażką: dużo miejsca zajmuje w plecaku,

  Nie no, w plecaku to pewnie. Było spróbować wziąć "u boku".

MZ na pewno coś z matrycą większą niż 1/1,8cala.

  I to jest sedno.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-04 17:09:24
Autor: mmateusz
> [...]
> - hybrydę brałem, ale okazała się porażką: dużo miejsca zajmuje w plecaku,
  Nie no, w plecaku to pewnie. Było spróbować wziąć "u boku".

Jeżdżę na fullu enduro, na zjazdy zakładam ochraniacze na nogi i opuszczam
siodełko, jakoś nie widzę tu miejsca na trzymanie czegoś "u boku" :)
Na każdym wyjeździe zdarzają się niegroźne gleby, dlatego MZ najlepszy jest kompakt.
Co innego w trakcie bardziej lajtowych przejażdżek .

Poza tym, żeby zrobić dobrą fotę na zjeździe:
- po pierwsze trzeba się poświęcić i zatrzymać (a niektórych przyjemnych rzeczy
nie należy przerywać :) )
- po drugie trzeba ustawić krótki czas(prędkość) + wziąć pod uwagę, ze zdjęcie
robimy w cieniu(las) - można to zniwelować wysokim iso lub jasnym
obiektywem(tracimy na głębi) - obawiam się, że 3 000PLN nie starczyłoby na
lustro+szkło na zrobienie ładnego, dynamicznego zdjęcia w takich warunkach.
Stwierdzenie, że fotograf robi zdjęcie, a nie aparat nie ma MZ zastosowania w
przypadku zdjęć sportowych - jak robisz zdjęcia w cieniu przy 1/250 to fizyki
kompaktem nie oszukasz.
mój wniosek jest taki: albo jazda(kompakt) albo fotki(lustro).
(oczywiście sakwiarze mogą mieć i to i to :/)

> MZ na pewno coś z matrycą większą niż 1/1,8cala.
  I to jest sedno.

niestety nie jest to parametr "marketingowy" i widać go dopiero w "szczegółowej
specyfikacji" aparatu.
--
mk

Data: 2009-03-05 00:35:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 4 Mar 2009, mmateusz@poczta.onet.pl wrote:

[...]

  No i to jest chyba sendo problemu.
  Na wycieczkę "celem zdjęć" można wziąć lustrzankę - sensowność dobierania
"aparatu do roweru" zależy czym i jak kto chce zajechać :)

MZ na pewno coś z matrycą większą niż 1/1,8cala.
  I to jest sedno.

niestety nie jest to parametr "marketingowy" i widać go dopiero w "szczegółowej
specyfikacji" aparatu.

  Może tu nie każdy wie, więc można zapodać że dobrą bazą aparatów
(z info o rozmiarze matrycy) dysponuje np:
http://www.dpreview.com/reviews/specs.asp

pzdr, Gotfryd