Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Aparat na rower - lustrzanka, kompakt, superzoom, 4/3? Pytanie do oblatanych rowerzystów i fociarzy [Canon SX1, Canon 450D, Panasonic G1, Nikon D90]

Data: 2009-03-03 22:11:03
Autor: rydzo
Aparat na rower - lustrzanka, kompakt, superzoom, 4/3? Pytanie do oblatanych rowerzystów i fociarzy [Canon SX1, Canon 450D, Panasonic G1, Nikon D90]
Użytkownik "#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:goi0j4$rq4$1news.onet.pl...
Mam taki dylemat. Lubie jeździć, lobię robić zdjęcia w czasie wyjazdów.

{cut}

powiem tak:
mam lustro pentaxa z całkiem pożądnymi szkłami...
żona swego czasu miała canona S2, ale uparła się, że chce malutki aparacik, żeby go wszędzie nosić (s2 był dla niej za duży).
Kupiliśmy panasonica TZ5
Mały, dosyć lekki, super wyświetlacz (nie odchylany),
10x zoom (b. fajny zakres 28-280mm), filmy 1280*720, przyzwoite foty itp.

powiem tak od kiedy go mamy nie chce mi się nosić lustra nawet czasami na wycieczki piesze... ;)

Oczywiście zdjęć z lustra nic nie przebije, ale małe coś co robi przyzowite foty i zajmuje tyle miejsca co mała kanapka czasami się docenia.

żeby nie było, że tylko chwalę, głowne wady Panasonica:

- brak ustawień manualnych
- b. słaba jakość dźwięku w filmach
- bardzo słaby autofocus na długim zumie

podsumowując:
jeśli dobre foty musi być duży i ciężki (być może G1 będzie kompromisem, ale nie wiem jak się sprawdza nieoptyczny wizjer)
Jeśli mały - musisz liczyć się ze słabszą jakością...

--
POzdrawiAM
rydzo