Aparat w gorki ??

Data: 2013-05-21 01:16:53
Autor: Lupus
Aparat w gorki ??
  Witam Kolegów.

 Mam zamiar wydać około 1400 zł na aparat cyfrowy, do tej pory używałem  jeszcze kliszy i chciał bym cos kupić co mnie choc trochę tak samo zadowoli jak stary analog ( co raczej nie jest możliwe) nie zależy mi na bajerach tylko na jakości zdjęcia. Dziekuje pozdrawiam.

Lupo

Data: 2013-05-22 00:04:25
Autor: Dariusz K. Ładziak
Aparat w gorki ??
Użytkownik Lupus napisał:
[...]

Idziesz w te góry fotografować czy pochodzić po górach? Bo jak pochodzić - weź coś z kompaktów klasy IP68 - znaczy odpornych na zanurzenie długotrwałe. Zaczął to produkować Olympus, obecnie wiele firm ma takie modele w ofercie. Nieznacznie droższe od podobnie wypasionych modeli bez pełnej odporności - a nie zastanawiasz się co będzie jak cię burza dorwie i przemokniesz do ostatniej nitki.

--
Darek

Data: 2013-05-22 13:40:28
Autor: J.F
Aparat w gorki ??
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak""  napisał
Użytkownik Lupus napisał:
[...]

A jak w obu celach ?

[...]

Akurat w gory latwo zabrac dodatkowy worek foliowy i przemoczenie aparatowi nie grozi.
Natomiast spodziewam sie ze te kompakciki robia zdjecia gorsze od dobrych kompaktow, a te od lustrzanek, wiec jestes o dwie gorszosci do tylu ..

J.

Data: 2013-05-22 14:26:41
Autor: bans
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-22 13:40, J.F pisze:

 spodziewam sie ze te kompakciki robia zdjecia gorsze od
dobrych kompaktow, a te od lustrzanek, wiec jestes o dwie gorszosci do
tylu ..

Aparat nie robi zdjęć. Zdjęcia robi świadomy jego operator.

I zaręczam ci, że komuś kto nie ma pojęcia o naświetleniu, ostrości, kadrze czy zwykłym ustawieniu balansu bieli zawsze wyjdą obrzydliwe - sine, powypalane, z bałaganem w kadrze knoty - niezależnie od tego czy robił zdjęcia aparacikiem za 500zł czy lustrzanką za 5000.

A w standardowych "górskich" warunkach świata można sobie spokojnie poradzić tanim kompaktem.

--
bans

Data: 2013-05-22 15:04:50
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-22 14:26, bans wrote:
[...]

No wiesz...nie do konca. Podobnie jak makrokeszem tez da sie wystartowac w zawodach MTB ;]
Opanowanie szumow szczegolnie w cieniach,
  jako taka inteligencja aparatu w ocenie na co ma byc ustawiona ostrosc
(jesli ktos zda sie na automatyke), dynamika matrycy istotna wlasnie
w gorach przy czesto duzych kontrastach. Ostanio mialem ze soba w gorach
Canona A720, fajny poczciwy aparacik, jednak przy wyciagniu czegokolwiek
wychodzily wlasnie szumy a i dynamiki przydlo by sie wiecej.

Data: 2013-05-22 15:20:26
Autor: bans
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-22 15:04, atm pisze:

Ostanio mialem ze soba w gorach
Canona A720, fajny poczciwy aparacik, jednak przy wyciagniu czegokolwiek
wychodzily wlasnie szumy a i dynamiki przydlo by sie wiecej.

I o to właśnie chodzi - trzeba robić zdjęcia tak, żeby nie trzeba było nic wyciągać... :P

--
bans

Data: 2013-05-22 15:45:55
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-22 15:20, bans wrote:
[...]

Ehhh, fajne bylby takie aparaty robily ale poki co trzeba sie pogodzic sie z nieoptymalnie naswietlonymi zdjeciami albo wadami wynikajacymi z
malej matrycy i ciec, ktore sa zwiazane z niska cena aparatu.
Ostatnio chodzi za mna ktorys z NEXow. Te aparaty chyba maja najlepszy stosunek wielkosci do jakosci fotek a kupujac obiektyw 16-50 otrzymujemy duzego kompakta z cropowa matryca:
http://camerahoarders.com/sony-e_pz_16-50mm-e-mount-lens-review/

Data: 2013-05-22 15:51:00
Autor: bans
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-22 15:45, atm pisze:

Ehhh, fajne bylby takie aparaty robily ale poki co trzeba sie pogodzic
sie z nieoptymalnie naswietlonymi zdjeciami albo wadami wynikajacymi z
malej matrycy i ciec, ktore sa zwiazane z niska cena aparatu.

Mówimy o zdjęciach z wycieczek w góry, litości :) Tu nawet więcej niż ISO 100 na zewnątrz nie trzeba!

Takie zdjęcie od strony technicznej ma być ostre, z poprawnym balansem bieli i nieprzepalone. Nic więcej.

--
bans

Data: 2013-05-22 16:04:43
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-22 15:51, bans wrote:
[...]

:]
wiesz, 100ISO nie zapewni odpowiedniej pojemnosc matrycy, zeby niebo nie bylo przepalone a czlowiek, ktory pyta mial do tej pory analogowa lustrzanke wiec kompakt bedzie dla niego blogoslawienstwem albo przeklenstwem, jesli oczekiwalby preselekcji i idacej za tym efektami jak np malej glebi ostrosci.
W kazdym razie ma w czym wybierac: kompakt wodoszczelny, kompakt zwykly, mirrorless, typowa lustrzanka mala aps-c, typowa lustrzanka duza aps-c, lutrzanka (raczej duza) z pelna matryca.
Musi tylko podac swoje preferencje co o sprzetu kwote, ktora chce na to przeznaczyc.

Data: 2013-05-22 19:48:36
Autor: Jacek G.
Aparat w gorki ??
On 2013-05-22 15:51, bans wrote:
Mówimy o zdjęciach z wycieczek w góry, litości :) Tu nawet więcej niż
ISO 100 na zewnątrz nie trzeba!
Ale na wycieczkach w góry można robić zarówno pamiątkowe fotki jak i ambitniejsze ujęcia - zależy na czym komu zależy ;) A Lupus napisał, że zależy mu na jakości porównywalnej z analogiem. No i to ISO 100 w lesie, w skalnych wąwozach, przy gorszej pogodzie, to może nie wystarczyć (zresztą takiego ograniczenia, to żaden aparat i tak nie ma).

> [...]
mirrorless, typowa lustrzanka mala aps-c, typowa lustrzanka duza aps-c,
lutrzanka (raczej duza) z pelna matryca.
Aż takiego wyboru to nie ma - w pierwszym poście podał, że chce wydać ok 1400 zł - zatem duża lustrzanka, a tym bardziej fullframe nie wchodzą w grę (zresztą nie każdy jest skłonny nosić po górach parę kilo więcej). Z faktu, że dotąd fotografował lustrzanką (chyba dość dobrej jakości) wynika, że aparat wielkości małej lustrzanki byłby ok, ale w tej kwocie będzie to raczej najprostsza lustrzanka cyfrowa, a z bezlusterkowców - też raczej te najprostsze.
Niestety nie robiłem ostatnio doktoratu z aparatów, więc polecać coś konkretnego nie będę.
--
Jacek G.

Data: 2013-05-23 01:28:01
Autor: TW Dziobak
Aparat w gorki ??
Użytkownik "atm" napisał

wiesz, 100ISO nie zapewni odpowiedniej pojemnosc matrycy, zeby niebo nie bylo przepalone

Dygać ze statywem, wyzwalaczem i robić HDRy  ;)
Albo rybka albo pipka.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-23 04:19:39
Autor: Lupus
Aparat w gorki ??
On 2013-05-22 15:51, bans wrote:

> M�wimy o zdj�ciach z wycieczek w g�ry, lito�ci :) Tu nawet wi�cej ni�

> ISO 100 na zewn�trz nie trzeba!

> Takie zdj�cie od strony technicznej ma by� ostre, z poprawnym balansem

> bieli i nieprzepalone. Nic wi�cej.

:]

[...]

 Nie musi byc wodoszczelny  zależy mi bardziej  na jakości zdjęć jak na wodoszczelności. Mam Canona T 90 ( analog) ciężki i wilelki, ale nie zawiódł. Piękne zdjęcia ! Chce albo musze coś kupić jak wspomniałem wyżej do 1400 - 1500 zł.  Podstawowe programy bez bajerów preselekcja, korekta eksp. . Intryguje mnie propozycja Kolegi Dominika ten Fujifilm X10 .... Zaznaczam ze w foto cyfrowej jestem do tył, do tej pory pstrykałem tylko analogiem.
Pozdrawiam.

Data: 2013-05-23 13:42:33
Autor: atm
Aparat w gorki ??

[...]

To moze nie warto kombinowac jesli gabaryty i waga lustrzanki Ci nie przeszkadza kup tania lustrzanke. Bedziesz mial wszystko co masz obecnie, plus male zuzycie pradu i wysoka jakosc zdjec.
Programow tematycznych w tanszych sprzetach raczej nie unikniesz
ale przeciez nie musisz z nich korzystac:
http://allegro.pl/nikon-d3100-af-s-dx-nikkor-18-55-vr-kit-nowy-i3256153409.html
http://www.dpreview.com/reviews/nikond3100/

Data: 2013-05-23 04:57:42
Autor: Lupus
Aparat w gorki ??
W dniu czwartek, 23 maja 2013 13:42:33 UTC+2 użytkownik atm napisał:

> [...]

> Pozdrawiam.

To moze nie warto kombinowac jesli gabaryty i waga lustrzanki Ci nie przeszkadza kup tania lustrzanke. Bedziesz mial wszystko co masz obecnie, plus male zuzycie pradu i wysoka jakosc zdjec.

 Prawda do tej pory mi mi nie przeszkadzała moja ciężka lustrzanka, ale korci mnie na cos mniejszego, jak mam prawie 30 kg w plecaku to takie wielkie lustro "czuć" jak sie chodzi tydzien w gorach :)

Programow tematycznych w tanszych sprzetach raczej nie unikniesz

ale przeciez nie musisz z nich korzystac:
 oczywiscie
http://allegro.pl/nikon-d3100-af-s-dx-nikkor-18-55-vr-kit-nowy-i3256153409.html

http://www.dpreview.com/reviews/nikond3100/

Czy generalnie każde lustro cyfrowe bedzie leprze od kompaktu ?
Pozdrawiam

Data: 2013-05-23 14:11:01
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-23 13:57, Lupus wrote:
[...]

Mozesz tez kupic NEX-3, ktory ma porownywalna jakosc zdjec do przecietnej lustrzanki. Sam aparat jest malutki, natomiast kitowy obiektyw to juz typowa lufa, nadal jest to jednak maly sprzet w porownaniu do lustrzanki. Jak wczesniej pisalem, obiektyw 16-50
rozwiazuje tez problem wielkosci obiektywu, tyle ze kosztuje ok 900-1000zl i nie jestem pewny czy wspolpracuje z NEX-3.
Tu masz fotke z wymiarami, mozesz to porownac z obecna lustrzanka:
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-nex-6/images/allroundview.jpg

[...]

Jesli chodzi o jakosc zdjec - tak. Sa oczywiscie wyjatki ale chyba nie bedziemy ich brali pod uwage:
http://allegro.pl/aparat-sony-rx-1-dsc-rx1-warszawa-raty-tax-free-i3257067177.html

Rozwaz tez sugestie bansa odnosnie taniego kompaktu. Jezeli fotografujesz w latwych warunkach oswietleniowych, nie korzystasz
z wyzszych iso, nie zalezy Ci na zabawie mala glebia ostrosci
a chcesz miec sprzet, ktory miesci sie w kieszeni to taki aparat bedzie dobra opcja. Jest tez drozszy wariant kompaktu (choc nadal posiada mala matryce). Oferuje wyzsza jakosc fotek, RAW, naprawde mala, metalowa obudowe:
http://allegro.pl/aparat-canon-powershot-s95-czarny-i3264176667.html

Data: 2013-05-23 05:36:57
Autor: Lupus
Aparat w gorki ??
W dniu czwartek, 23 maja 2013 14:11:01 UTC+2 użytkownik atm napisał:
On 2013-05-23 13:57, Lupus wrote:

> [...]

a chcesz miec sprzet, ktory miesci sie w kieszeni to taki aparat bedzie dobra opcja. Jest tez drozszy wariant kompaktu (choc nadal posiada mala matryce). Oferuje wyzsza jakosc fotek, RAW, naprawde mala, metalowa obudowe:

 Ok. A co Kolega myśli o samsung EX1 starszy model kosztował ok 1500 zł a teraz  800...

Data: 2013-05-23 15:37:00
Autor: atm
Aparat w gorki ??

  Ok. A co Kolega myśli o samsung EX1 starszy model kosztował ok 1500 zł a teraz  800...

Nigdy nie mialem Samsunga, po obejrzeniu sampli i "pieknego" szumu juz w nizszych czulosciach zawsze sobie odpuszczalem sprzet tej firmy.

Data: 2013-05-23 16:52:43
Autor: Titus Atomicus
Aparat w gorki ??
In article <929ad791-4a39-41c8-9c54-f8e23a416933@googlegroups.com>,
 Lupus <juszczukdaniel@wp.pl> wrote:

 Ok. A co Kolega myśli o samsung EX1 starszy model kosztował ok 1500 zł a  teraz  800...

Nie wiem, co tamten kolega mysli, ale moj znajomy cos takiego ma i uzywa i generalnie jest zadowolony. Solidne wykonanie, wymiary, szybkosc ok, jasny obiektyw...
Dobry zaawansowany kompakt dla kogos, kto swiadomie robi zdjecia.
Minusem sa szumy przy wyzszych ISO (a wyzsze ISO, to przewaga aparatow cyfrowych nad tradycyjnymi) no i brak wymiennej optyki.
--
TA

Data: 2013-05-23 09:19:51
Autor: Lupus
Aparat w gorki ??
W dniu czwartek, 23 maja 2013 16:52:43 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
> [...]

Minusem sa szumy przy wyzszych ISO (a wyzsze ISO, to przewaga aparatow cyfrowych nad tradycyjnymi) no i brak wymiennej optyki.

Wiec na początek to maleństwo chyba mi wystarczy.
  Chyba sie skusze na tego samsunga, i jaka cena...  Ma tryb manual:) Wyglada solidnie i ma sporo dobrych opinii, mimo ze to samsung.
   Korpus do Canona Eos chyba 400 bede miał w przyszłym roku...

 Dziękuje Kolegą za pomoc i cenne uwagi.
Pozdrawiam.

Data: 2013-05-23 19:54:37
Autor: adam
Aparat w gorki ??
[...]

Dla mnie sporą uciążliwością jest krótkotrwałość baterii, starcza zwykle na dzień pstrykania. Chińskie zamienniki nie są najlepsze, pojemności są mniejsze niż deklarują. Piszesz, że wychodzisz z ciężkim plecakiem na 7 dni, więc raczej nie zaglądasz do schronisk i nie będziesz miał gdzie baterii podładować. Może rozważ coś co jest zasilane paluszkami, starczają na dłużej i łatwiej o zapasowe.
Adam

Data: 2013-05-23 20:23:06
Autor: Jacek G.
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-23 19:54, adam napisał(a)::
Dla mnie sporą uciążliwością jest krótkotrwałość baterii, starcza zwykle
na dzień pstrykania.
To pewnie zależy od konkretnego modelu, ale też od ilości robionych zdjęć. Ja robię lustrzanką i akumulator starcza mi na dość długo, ale też nie robię tysięcy fotek. W ciągu tygodniowego wyjazdu max 200 - wystarcza 1 aku, a w zapasie mam drugi. Inna sprawa, że w kompakcie wyświetlacz i silnik zooma zżerają sporo prądu.
Natomiast obecnie prawie nie robi się aparatów zasilanych zwykłymi paluszkami, więc trudno będzie coś takiego znaleźć.
--
Jacek G.

Data: 2013-05-23 20:56:49
Autor: adam
Aparat w gorki ??
[...]

Też nie pstrykam bez opamiętania, ale mam kompakta i nie ma szans żeby wytrzymał tydzień. Najgorsze jest to, że po kilku minutach bezczynności sam się wyłącza, niby dla oszczędności baterii, ale to ułuda, bo złośliwość losu powoduje, że za chwilę pokazuje się właśnie coś ciekawego i znowu silniczek pracuje. W lustrzance wszystkie manewry obiektywem robi się ręką, to duża zaleta.

Data: 2013-05-23 20:06:30
Autor: Tomasz Sójka
Aparat w gorki ??
Dnia Thu, 23 May 2013 09:19:51 -0700 (PDT), Lupus napisał(a):

[...]

Skoro tak to popatrz jeszcze na Sony Cyber-shot DSC-R1. To juz bardzo
leciwa konstrukcja, ale wciąż jeszcze "daje radę". Kolega ma, fotografuje
od lat głównie architeturę, trochę się nawet wystawia. Jak ostatnio zaczął
myśleć o wymianie, to wyszło że żeby mieć znacząco lepiej musiałby wydać
jakieś minimum 10k na pełną klatkę... Ma toto trochę wad, ale IMHO takich z
którymi da się żyć. Zalety to głównie sensor APS-C, RAW, b. dobry obiektyw
Zeissa 24-120/2,8-4,8. W tej chwili widzę 1 szt. na Allegro za 600. Można
poczytać o nim na dpreview czy fotopolis...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2013-05-23 18:45:32
Autor: Jacek G.
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-23 14:11, atm napisał(a)::
Prawda do tej pory mi mi nie przeszkadzała moja ciężka lustrzanka,
ale korci mnie na cos mniejszego, jak mam prawie 30 kg w plecaku to
takie wielkie lustro "czuć" jak sie chodzi tydzien w gorach :)
To chyba czas też odchudzić sprzęt turystyczny - obecnie są lekkie
sprzęty. Wiem, to kosztuje, ale powoli, stopniowo da się wykonać.

Mozesz tez kupic NEX-3, ktory ma porownywalna jakosc zdjec do
przecietnej lustrzanki. Tu masz fotke z wymiarami, mozesz to porownac
z obecna lustrzanka:
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-nex-6/images/allroundview.jpg
Uwaga - na tym zdjęciu jest akurat NEX-6. Być może gabaryty te same co
NEX-3, ale cena i funkcjonalność znacząco inne.
Te NEX-y to ciekawa opcja - matryca taka jak w lustrzance, wymienne
obiektywy, RAWy, a przy tym dużo mniejsze i lżejsze. Ale zwróciłbym
uwagę na parę rzeczy.
Czy ma wizjer - te tańsze wersje (jak większość kompaktów) nie mają -
kadruje się na wyświetlaczu - jeśli ci to nie przeszkadza, to OK - choć
w pełnym słońcu niewiele widać na tym ekraniku. I jeśli miałeś
lustrzankę, to może być ciężko się przestawić.
Ten NEX-3 chyba nie ma też wbudowanej lampy (czasem się jednak
przydaje). Warto też sprawdzić z jakim obiektywem jest sprzedawany -
niektóre wersje są chyba ze stałoogniskowym. Z zoomem i ze stabilizacją
będzie większy i droższy.
A co do lustrzanek, to w zakładanej kwocie dostaniesz obecnie Nikona
3000D, 3100D lub Canona 1100D i chyba tyle. Sprawdź ile waży twój stary
aparat, bo być może powyższe lustrzanki są lżejsze - samo body ok. 0,5
kg. Mój Canon 1000D z kitowym obiektywem waży ok 0,73 kg i da się nawet
nosić na ramieniu lub na szyi.
--
Jacek G.

Data: 2013-06-20 16:18:30
Autor: tomek
Aparat w gorki ??

Używam Nikona AW100 i wydaje mi się, że całkiem sie sprawdza w tych celach...

Data: 2013-05-23 07:52:47
Autor: bans
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-22 16:04, atm pisze:

wiesz, 100ISO nie zapewni odpowiedniej pojemnosc matrycy, zeby niebo nie
bylo przepalone

Sugerujesz że "ISO100 = wypalone niebo"?!

Rety, to jakim cudem na dziesiątkach moich zdjęć zrobionych przy czułości 80 (bo więcej w moim aparacie za 400zł nie ma sensu włączać) niebo jest zawsze przepalone? :)))

--
bans

Data: 2013-05-23 07:57:06
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-23 07:52, bans wrote:
[...]

Nie wiem ile tych fotek robisz, bo moze na dziesiatkach jest nieprzepalone, jednak co sie znajduje na pozostalych setkach? ;]

Data: 2013-05-23 08:12:43
Autor: bans
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-23 07:57, atm pisze:

Nie wiem ile tych fotek robisz, bo moze na dziesiatkach jest
nieprzepalone, jednak co sie znajduje na pozostalych setkach? ;]

Wrzuciłem link do galerii w tym wątku.

--
bans

Data: 2013-05-23 01:25:18
Autor: TW Dziobak
Aparat w gorki ??
Użytkownik "bans"  napisał

I o to właśnie chodzi - trzeba robić zdjęcia tak, żeby nie trzeba było nic wyciągać... :P

Wprawdzie to analog więc OT i lincz ale Druch miał jeden czas i dwie przysłony i dawało zrobić 90% dobrych zdjęć.
Ale właśnie na zasadzie -  rób wtedy jak są warunki. Jak  ci producent cyfraka pisze,że czułość 3200 i testy zadowalające a ty chcesz zrobić w nocy przy ognisku to i tak kupa z tego będzie i tak.
Człowiek nie może przywyknąć do tego, że oko jest niemal doskonałe bo ma i głębie ,zoom, autofokus  i makro, chociaż w nocy odpuszcza sobie kolory i próbuje robic to samo aparatem i tu błąd - IMHO.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-23 02:10:59
Autor: J.F.
Aparat w gorki ??
Dnia Thu, 23 May 2013 01:25:18 +0200, TW Dziobak napisał(a):
Użytkownik "bans"  napisał
[...]

Ma lampe. O uzytecznym zasiegu metra. Ale to juz zadanie czlowieka
zeby o tym wiedzie. Tylko ze potem wiekszej grupki przy ognisku nie da
sie objac.

J.

Data: 2013-05-23 01:58:12
Autor: J.F.
Aparat w gorki ??
Dnia Wed, 22 May 2013 14:26:41 +0200, bans napisał(a):
[...]

A co ci pomoze pojecie, jak tam niewiele da sie ustawic ?
A w standardowych "górskich" warunkach świata można sobie spokojnie poradzić tanim kompaktem.

Tylko czy pozniej znajda sie jakies "naprawde dobre" zdjecia ? J.

Data: 2013-05-23 07:56:26
Autor: bans
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-23 01:58, J.F. pisze:

A co ci pomoze pojecie, jak tam niewiele da sie ustawic ?

W moim przypadku w 95% aparat za 400zł wystarcza, OK?

Tylko czy pozniej znajda sie jakies "naprawde dobre" zdjecia ?

https://picasaweb.google.com/112192868802371066543?gsessionid=Yluunhbi1Uj4BW9ZpHdI8Q

Mi wystarczają jako pamiątki z wycieczki (ale polecam oglądanie na pełnym ekranie, do takiej wielkości były dostosowane)

Jeśli ktoś uważa, że do takich fotek trzeba wypasionego sprzętu, który w dodatku jest sporo większy od mojego kompakciku - wolna wola.

--
bans

Data: 2013-05-23 08:13:35
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-23 07:56, bans wrote:
[...]

Jak sam zauwazyles - bardzo duzo zalezy od oczekiwan pytajacego.
Jesli to ma byc pamiatka z poprawinie automatycznie dobranymi wartosciami to wszystko ok.
Tyle, ze automatyka nie zawsze zadziala 100% poprawnie a jesli chcesz miec naprawde dobra fotke to przy kombinacjach z obrobka zaczna wychodzic niedoskonalosci czesto dosc bezposrednio zwiazane z cena (choc oczywiscie znajdzie sie sporo wyjatkow od reguly).
Tutaj na przyklad aparat uratowal niebo mocno przyciemniajac calosc.
W lepszym aparacie latwiej uniknac problemow w zbyt ciemnych miejscach:
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2011_05_29KocierzLeskowiec#5612383473362588610
Ale piszac lepszym to w zasadzie glownie mysle o tanim bezlusterkowcu, np ktorys z NEXow 3. Wieksza matryca jest nie do przecenienia.

Data: 2013-05-23 08:30:36
Autor: bans
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-23 08:13, atm pisze:

> Jak sam zauwazyles - bardzo duzo zalezy od oczekiwan pytajacego.

To przecież oczywiste i nie ma tu nic do "zauważania".

A że twórca wątku ma te wymagania kosmiczne (aparat za 1400zl dorównujący aparatowi na film) to nic dziwnego, że dyskusja jest mętna - niestety wyrażasz się bardzo mało precyzyjnie i tylko dlatego wiem, o co ci chodzi, że trochę się w tym temacie orientuję. Tu nie jest pl.rec.foto.cyfrowa, kilka lat temu jednak, tam to jeszcze coś, tu się zdjęcia po prostu robi i nie przejmuje sprzętem, a nie dyskutuje o nim i o teorii.

W lepszym aparacie latwiej uniknac problemow w zbyt ciemnych miejscach:
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2011_05_29KocierzLeskowiec#5612383473362588610

Żaden punkt na tym zdjęciu nie jest niedoświetlony.

To zdjęcie zostało nieco zbyt przyciemnione przy manipulacji krzywymi - ale nie ma tu miejsc niedoświetlonych.

W 99,9% moich zdjęć (bo jakieś mogły mi umknąć) na  źródłowym zdjęciu z aparatu NIE MA miejsc przepalonych, rzadko - niedoświetlone, bo takie ewidentne byli sa bez litości kasowane jeszcze przed obróbką (kosmetyczną, aczkolwiek zawsze obowiązkową).

--
bans

Data: 2013-05-23 08:44:28
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-23 08:30, bans wrote:
> [...]

pl.rec.foto.cyfrowa, kilka lat temu jednak, tam to jeszcze coś, tu się
zdjęcia po prostu robi i nie przejmuje sprzętem, a nie dyskutuje o nim i

Uwazasz, ze ludzie robiacy zdjecia w gorach maja automatycznie mniejsze wymagania co do jakosci koncowej?
Oczywicie nie polecam lazenia z lustrzanka na szyi, chyba ze taki teren i cale wyjscie traktuje sie jako plener fotograficzny. W przypadku zdjec przy okazji ale z mozliwoscia zachowania dobrej jakosci polecalbym wlasnie NEXa-3. Wszedzie ponizej przyzwoity kompakt powienien wystarczyc.

[...]

Tanie aparaty w cieniach czesto robia kasze i tyle. Ale to pikus przez wspominanych przez Ciebie 80-100ISO. Przeciez nie zawsze masz na tyle dobre warunki oswietleniowe, zeby utrzymac to iso zas lazenie ze statywem i zabawa z nim jest dla mnie w zasadzie nie do przyjecia.
Jak wygladaja zdjecia przy chocby 400ISO z takiego kompakta?

Data: 2013-05-23 08:55:42
Autor: atm
Aparat w gorki ??

[...]

Jesli Ci sie chce ustaw w okienku obok np Sony DSC-H55 i zmien ISO dla wszystkich problem na 400 lub 800:
http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/14
Dla mnie te rzeczy sa wazne, czasami nawet kosztem kompaktowosci.
Tyle ze w gory akurat kupilbym obiektyw 16-50, ktory ladnie sie sklada.
Do tego dochodza wszystkie zalety wynikajace z RAWa.

Data: 2013-05-25 13:55:46
Autor: J.F.
Aparat w gorki ??
Dnia Thu, 23 May 2013 07:56:26 +0200, bans napisał(a):
W dniu 2013-05-23 01:58, J.F. pisze:
A co ci pomoze pojecie, jak tam niewiele da sie ustawic ?
W moim przypadku w 95% aparat za 400zł wystarcza, OK?

Za 400zl mozna dzis dostac calkiem markowego kompakta ... a i tak
zapoznac sie z tym, co pisze :-)

Tylko czy pozniej znajda sie jakies "naprawde dobre" zdjecia ?
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543?gsessionid=Yluunhbi1Uj4BW9ZpHdI8Q

404 not found, ale moze to moja wina, jestem coraz mniej kompatybilny
z google :-)

[...]

Do nedznych fotek wystarczy (wiem bo mam). Do lepszych ... czegos
brakuje. A chodzenie po gorach raczej nie stawia wielkich wymagan na
wielkosc.
Za to np kiepsko sobie wyobrazam zjezdzanie na nartach z lustrzanka
:-)

P.S. Chociaz ... juz sie raz skąpałem w potoku, moze ten wodoodporny
ma sens. J.

Data: 2013-05-25 16:21:47
Autor: Titus Atomicus
Aparat w gorki ??
In article <1o2foael0yl4t$.7rlj5mvfqz66$.dlg@40tude.net>,
 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Za to np kiepsko sobie wyobrazam zjezdzanie na nartach z lustrzanka
:-)

Hm, a to niby dlaczego?
--
TA

Data: 2013-05-26 18:45:34
Autor: J.F.
Aparat w gorki ??
Dnia Sat, 25 May 2013 16:21:47 +0200,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Za to np kiepsko sobie wyobrazam zjezdzanie na nartach z lustrzanka
:-)
Hm, a to niby dlaczego?

Bo lubie szybko i wyobrazam sobie jak to sie skonczy :-)

J.

Data: 2013-05-29 20:24:19
Autor: Titus Atomicus
Aparat w gorki ??
In article <q0msumfv1qnq.re6852r9j4lt.dlg@40tude.net>,
> [...]

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> Hm, a to niby dlaczego?

Bo lubie szybko i wyobrazam sobie jak to sie skonczy :-)

E, bez przesady.
Od cwierc wieku jezdze z lustrzankami i jakos nigdy nic sie im nie stalo.
--
TA

Data: 2013-05-23 01:17:00
Autor: TW Dziobak
Aparat w gorki ??
Użytkownik "J.F"  napisał

Akurat w gory latwo zabrac dodatkowy worek foliowy i przemoczenie aparatowi nie grozi.

Prawdopodobieństwo zniknięcia foliowego worka przed burzą jest wprost proporcjonalne do towarzyszącego jej opadowi w mm.

Jak to będzie mały kompakt to weź gumę, jak nie będzie padać to sobie przynajmniej bzykniesz.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-24 04:43:46
Autor: Doczu
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-22 13:40, J.F pisze:

Natomiast spodziewam sie ze te kompakciki robia zdjecia gorsze od
dobrych kompaktow,

Ale spodziewasz się, czy wiesz, bo to trochę różnica.
Generalnie jestem od roku posiadaczem Olympusa TG-1 i nie jestem skłonny podzielić Twojej opinii.
Owszem nie są to zdjęcia z lustrzanki z dobrym "okiem", ale jeśli ktoś robi zdjęcia z wyjazdów do domowego archiwum, i nie ma zamiaru drukować fototapet, to spokojnie wystarczy.
Jestem z tego aparatu bardzo zadowolony. Tak z jego wodoodporności, dobrze skalibrowanego balansu bieli tak na powierzchni jak i pod wodą (co szczególnie ważne dla nurkujących), jak również z uzyskiwanych zdjęć.
Sample tutaj https://picasaweb.google.com/107222764831963538004
Wszystkie od Małej Fatry z 2012 wykonane tym aparatem.
Od razu uprzedzam - nie mam zacięcia artystycznego więc niektóre zdjęcia mogą być dla purystów obrazoburcze ;)
Ktoś tam niżej pisał o minimalizacji baterii do tych Olympusów. Owszem są małe, ale jedna bateria starcza na wykonanie ok 300 zdjęć w tym kilkudziesięciu z lampą, oraz z włączonym GPS i zapisem tracka więc jest to ok 1-2 dni pracy na jednej baterii. Zamienniki kosztują na Allegro ok 20 zł i pracują równie dobrze (nie zauważyłem drastycznych różnic)
--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-05-28 20:18:28
Autor: J.F
Aparat w gorki ??
Użytkownik "Doczu"  napisał w wiadomości
W dniu 2013-05-22 13:40, J.F pisze:
Natomiast spodziewam sie ze te kompakciki robia zdjecia gorsze od
dobrych kompaktow,
Ale spodziewasz się, czy wiesz, bo to trochę różnica.

troche kompaktow widzialem, ale oczywiscie nie wszystkie.

Generalnie jestem od roku posiadaczem Olympusa TG-1 i nie jestem skłonny podzielić Twojej opinii.
Sample tutaj https://picasaweb.google.com/107222764831963538004
Wszystkie od Małej Fatry z 2012 wykonane tym aparatem.

Faktycznie ladne. Wolalbym co prawda zobaczyc oryginaly w rzeczywistej rozdzielczosci niz ta picase, ale ladne.

Tylko jak sobie patrze na aparat, z mojego wyjezdza objektyw, tu nie moze ... cos chyba musieli poswiecic.
Pisza ze szerokokatny i zoom 4x ... funkcja tele slaba ? Choc u mnie brakuje mi czasem tego szerokiego kata.

[...]

Cos mi tu smierdzi. Duze te baterie ?
Jak znam GPSy, to one sporu pradu zra, i sam wydoi baterie w dwa dni, o ile nie w jeden.

Ten track normalny, czy jakis ograniczony, punkt co 5 minut ? szybko lapie sygnal po wlaczeniu ?

J.

Data: 2013-06-01 22:49:39
Autor: Doczu
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-28 20:18, J.F pisze:

Faktycznie ladne. Wolalbym co prawda zobaczyc oryginaly w rzeczywistej
rozdzielczosci niz ta picase, ale ladne.

Niektóre są w rzeczywistej rozdzielczości (np. te z Pikuja).
Nie jest to max rozdziałka bo pstrykam w 1920x1080.

Cos mi tu smierdzi. Duze te baterie ?

Nie są duże. Tak 3x2 cm i ok 0,5 cm grubości

Jak znam GPSy, to one sporu pradu zra, i sam wydoi baterie w dwa dni, o
ile nie w jeden.

Bez przesady. Taki GPS w smartfonie starcza mi na ok 2 dni wędrówki.

Ten track normalny, czy jakis ograniczony, punkt co 5 minut ? szybko
lapie sygnal po wlaczeniu ?

Hmmm... nie mam aktualnie żadnego na dysku, ale z tego co pamiętam to dość sensowny był.
Fixuje chwilkę. Jak już pisałem aparat wówczas trochę muli.
Jeśli GPS długo nie był uzywany, to dość długo łapie sygnał.

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-05-22 14:22:11
Autor: atm
Aparat w gorki ??
On 2013-05-22 00:04, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
Użytkownik Lupus napisał:
[...]

Od strony praktycznej sa one naprawde fajne, no moze poza dziwna obsesja Olympusa do zmniejszania wielkosci akumulatorow a co za tym idzie czasu pracy. Ale to pikus.
Najgorsza rzecz to jakosc zdjec. Kupilem sobie tanszy wodoszczelny model Olympusa. Nokia N8 jakosciowo zjada ten kompakt. Zreszta pokazuja to wszelkie sample w sieci. Drozsze modele wypadaja pod tym wzgledem lepiej ale nadal sa zdecydowanie w tyle biorac po uwage jakosc zdjec i nieproporcjonalnie drogie jesli ktos nie chce nurkowac.

Data: 2013-05-22 00:06:09
Autor: Dominik
Aparat w gorki ??
W dniu wtorek, 21 maja 2013 10:16:53 UTC+2 użytkownik Lupus napisał:
[...]

Fujifilm X10 -fajnie nawiązuje do twoich klasycznych doświadczeń (np "klasyczne" sterowanie zoomem poprzez pierścień na obiektywie, efekty JPG nazwane i oddające analogowe Filmy Fuji), nie dobije wagą, ma jedną z lepszych jakości fotek w klasie kompaktów i stosunkowo dużą matrycę - poczytaj o parametrach technicznych. Jest do wyrwania nowy za 1399 PLN.
Koniecznie dokup drugą baterię.
Moje testy tego cacka:
http://dominik.4me.pl/php-digital/index.php?dir=cyf874a

pozdrawiam
Dominik i jego fotogalerie
http://dominik.4me.pl

Data: 2013-05-22 20:42:14
Autor: Maciek
Aparat w gorki ??

Użytkownik "Dominik" <domino.photo@gmail.com> napisał w wiadomości news:e8a3c8a2-c901-4e2f-97ba-82deee7406dcgooglegroups.com...

Moje testy tego cacka:
http://dominik.4me.pl/php-digital/index.php?dir=cyf874a

Z testów wynika że to ideał dla pytającego. Zaprawdę - piękne górskie zdjęcia... ;)

Maciek

Data: 2013-05-23 01:32:21
Autor: TW Dziobak
Aparat w gorki ??
Użytkownik "Dominik" domino

Domino - jak mocno "grzebane" tez zdjęcia z galerii testowej?
Bez podtekstów się pytam, jestem pod wrażeniem; pozytywnym.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-22 23:55:02
Autor: Dominik
Aparat w gorki ??
W dniu czwartek, 23 maja 2013 01:32:21 UTC+2 użytkownik TW Dziobak napisał:
U�ytkownik "Dominik" domino

Domino - jak mocno "grzebane" tez zdj�cia z galerii testowej?

Bez podtekst�w si� pytam, jestem pod wra�eniem; pozytywnym.

pozdrawiam

Pieszy

Generalnie - nie mocno. To sprawa rewelacyjnej (moim zdaniem) pracy na wysokich czułościach.

Data: 2013-05-24 04:31:33
Autor: Doczu
Aparat w gorki ??
W dniu 2013-05-23 08:55, Dominik pisze:

Generalnie - nie mocno. To sprawa rewelacyjnej (moim zdaniem) pracy na wysokich czułościach.

Obecnie większość kompaktów już robi poprawne jeśli nie dobre zdjęcia w wysokich ISO.
Ten Fuji jest bardzo ładny z wyglądu, i fajne parametry obiektywu, niestety ma kiepsko umieszczoną lampę, która znajduje się akurat w miejscu, gdzie najczęściej trzyma się palec wskazujący w trakcie robienia zdjęć. Warto o tym pamiętać przy zakupie. Mnie to strasznie wkurzało w Sony XH9V.

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-05-24 04:50:38
Autor: Doczu
Aparat w gorki ??
Acha, ale żeby nie było tak różowo, to aparat robi fatalne panoramy, więc jeśli ktoś się nastawia na automatykę w tym zakresie to nie polecam, oraz kręci dość kiepskie filmy nibyHD.
Mam też zastrzeżenia do szybkości działania w trakcie gdy mamy uruchomiony GPS (po wybudzeniu może mieć laga, ale póki nie uśpi nam się, działa już ok)
In plus zaliczam błyskawiczny czas gotowości do zdjęcia po włączeniu (bez GPS)

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-05-24 07:04:49
Autor: Doczu
Aparat w gorki ??
Miało być pod moim postem z 4:43

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-05-30 13:12:14
Autor: Krzysztof Halasa
Aparat w gorki ??
Doczu <doczu@gazeta.pl> writes:

Obecnie większość kompaktów już robi poprawne jeśli nie dobre zdjęcia
w wysokich ISO.

Tak do ISO 400? Bo wyĹźej, to chyba tylko te "kompakty" z APS-C, albo
z redukcją rozdzielczości do np. 2 Mpix (co wcale nie jest problemem np.
przy wyświetlaniu na TV lub przy "odbitkach" typu 10x15 cm).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-06-01 23:53:33
Autor: Doczu
Aparat w gorki ??
[...]

Hmmm.. jak w zeszłym roku rozglądałem się za małym kompaktem to większość dobrze radziła sobie z ISO 800, choć az tak się nie wgłębiałem czy jest to okraszone redukcją rozdzielczości.
Niemniej parametr ISO był dla mnie na tyle nieistotny że nie tym się kierowałem przy wyborze i te informacje zarejestrowałem mimochodem
--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-05-22 01:11:16
Autor: Titus Atomicus
Aparat w gorki ??
In article <ecce5a16-805c-42b1-83bd-83490b20a088@googlegroups.com>,
[...]

Ale uzywales lustrzanki czy kompakta?
I co to sa wg ciebie te bajery?
--
TA

Data: 2013-05-22 01:55:28
Autor: Lupus
Aparat w gorki ??
W dniu środa, 22 maja 2013 01:11:16 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
In article <ecce5a16-805c-42b1-83bd-83490b20a088@googlegroups.com>,

 Lupus <juszczukdaniel@wp.pl> wrote:

>   Witam Kolegów.

I co to sa wg ciebie te bajery?

-- TA

Tak lustrzanki Canon T 90.  Preselekcja czasu, przysłony, takie tam podstawowe rzeczy, po co mi gps i seryjne zdjęcia...

Data: 2013-05-23 13:58:12
Autor: Titus Atomicus
Aparat w gorki ??
In article <42f50f1e-eac8-4e7b-a475-d0b1e2d3e881@googlegroups.com>,
 Lupus <juszczukdaniel@wp.pl> wrote:

Tak lustrzanki Canon T 90.  Preselekcja czasu, przysłony, takie tam podstawowe rzeczy, po co mi gps i seryjne zdjęcia...

E, seryjne to akurat kazdy aparat ma.
A z kolei GPS to gagdet z wyzszej polki.

Moim zdaniem skoro dotad fotografowales lustrzanka to tez powinienes kupic lustrzanke i do tego Canona. Prawie idealnym aparatem bylby Canon 5 Mark II, ale, zwlaszcza z obiektywami, jest poza twim zasiegiem (cena).

Proponowalbym wiec zaczac od zakupu kompakta na probe. Wazne, zeby mial manualne nastawy, i  pstrykal RAWy.
W sumie nasz Janko Muzykant tez uzywa (a w kazdym razie uzywal) kompaktow w gorach i rezultaty sa wielce ok.
Na allegro jest na przyklad Canon A620 w cenach 150-200zl. Potraktuj to jako zakup na probe.

A docelowo zebieraj na bezlusterkowca albo lustrzanke (ze swojej strony polecam jednak system Pentaxa - sam przesiadlem sie z Nikona i jestem b. zadowolony). Jest nieco tanszy od Nikonow/Canonow, a w przypadku szeroko pojetej fotografii outdoorowej sprawdza sie znakomicie (uszczelniane korpusy, male rozmiary, fajne stalki).
--
TA

Aparat w gorki ??