Apel do boukuna

Data: 2012-04-13 22:35:47
Autor: pluton
Apel do boukuna
Boukun,

Kopalnia Wujek fedruje gigantyczne straty. Już 170 mln zł
Sto złotych dopłaca Katowicki Holding Węglowy do każdej tony wydobytej w
kopalni Wujek w Katowicach. Co dalej z zakładem?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11528644,Kopalnia_Wujek_fedruje_gigantyczne_straty__Juz_170.html

Jak doskonale wiesz, niektorzy ludzie maja kompletnego pierdolca
i jak fabryka przynosi straty, to ja zamykaja.

Dlatego apeluje do ciebie, zebys sprzedal ten swoj gowniany telewizorek
co sie nim tak chwalisz i wplacil kase na ratowanie kopalni.

Tylko nie dawaj Rydzykowi, sam jedz i wplac.

Nullification

Data: 2012-04-13 22:58:34
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jma2sm$3eh$1inews.gazeta.pl...
[...]

pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.

Powiedz ty mi jedną rzecz, we wcześniejszym artykule podałem, jak nasze perełki narodowe zlikwidowano, co jest według ciebie lepsze, nie mieć nic, żadnego przemysłu, tak jak jest dzisiaj, czy mieć potężne i mniejsze zakłady pracy, które jednak funkcjonują i dają zatrudnienie, jak było w PRLu?

W takich GWnianych artykułach podają tylko prymitywnym burakom, jakieś tam niewiele znaczące liczby, ale nie podają, ile państwo będzie miało strat, jeśli wszystkich górników wyrzucą na bruk i to nie tylko z powodu pójścia na okresowy zasiłek, ale także z powodu tego, że ludzie ci, nie mając już dochodów, nie będzą napędzać rynku, nie będą nic kupować, będą wegetować, chorować i chodzić tylko po lekarzach. Taka likwidacja oznacza likwidację Polski...

boukun

Data: 2012-04-13 23:51:19
Autor: pluton
Apel do boukuna
> [...]

chodzić
tylko po lekarzach. Taka likwidacja oznacza likwidację Polski...

A mowiles ze jestes patriota. A tu widze zwyklego chujka,
ktory nie odda telewizowa na ratowanie  likwidowanej Polski.

Nullification

Data: 2012-04-14 00:08:47
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jma7a9$l4q$1inews.gazeta.pl...
> [...]

A mowiles ze jestes patriota. A tu widze zwyklego chujka,
ktory nie odda telewizowa na ratowanie  likwidowanej Polski.

Prostaku, chamuj się...

boukun

Data: 2012-04-14 00:16:18
Autor: pluton
Apel do boukuna
> A mowiles ze jestes patriota. A tu widze zwyklego chujka,
> ktory nie odda telewizowa na ratowanie  likwidowanej Polski.

Prostaku, chamuj się...

Nie gadam z chujkami, którym żal telewizorka na ratowanie
likwidowanej Polski.

Nullification

Data: 2012-04-14 00:40:45
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jma8p2$8jn$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Prostaku, chamuj się...
Nie gadam z chujkami, którym żal telewizorka na ratowanie

Przyjdzie czas, że będziesz wył do księżyca, że byłeś taki głupi...

boukun

Data: 2012-04-14 00:17:27
Autor: Lorn
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-14 00:08, boukun pisze:

[...]

Bo zamkniesz się w schronie? :>

Data: 2012-04-14 09:48:34
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:jma43k$3c8$1node2.news.atman.pl...

Powiedz ty mi jedną rzecz, we wcześniejszym artykule podałem, jak nasze perełki narodowe zlikwidowano, co jest według ciebie lepsze, nie mieć nic, żadnego przemysłu,

To że nie ma 100% własności państwowej nie oznacza ze nie ma przemysłu. Na tej zasadzie np. w USA tez go nie ma i nigdy nie było.

tak jak jest dzisiaj, czy mieć potężne i mniejsze zakłady pracy, które jednak funkcjonują i dają zatrudnienie, jak było w PRLu?

Oprócz zatrudnienia te zakłady pracy nic ludziom nie dawały. Przemysł był rozbudowywany wg standardów i na potrzeby ZSRR oraz rodzimej armii przygotowaną do ataku na Zachód - pobieważ produkty tego przemysłu nie nadawały się do konsumpcji ani na wymianę na Zachodzie na coć do konsumpcji, pod upadku ZSRR i cięciach wydatków militarnych nie było racji dla takiej produkcji. Aby wynagrodzić pracowników tego przemyslu jakimikolwiek dobrami trzeba było ograniczyć konsumpcję tej części społeczeństwa które wypracowywało takie dobra i usługi konsumpcyjne oraz ograniczać inwestycje produkcję takich dóbr lub redukować niezbędny import. Dlatego brakowało blachy na konserwy i Syrenki, papieru toaletowego, sznurka do snopowiązałek, opakowaćn, traktorów, sprzętu RTV i AGD, paliwa, energii elektrycznej i ciepła dla ludności, linii telefonicznych, butów, odzieży, środków czystości, miejsc na studiach itd.

Anatol

Data: 2012-04-14 09:50:56
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-14 09:48, Anatol pisze:
Oprócz zatrudnienia te zakłady pracy nic ludziom nie dawały.

Bzdura.

Data: 2012-04-14 10:04:54
Autor: Jadryś
Apel do boukuna
[...]

Czyli co teraz mamy własnego, coś czym my Polacy możemy zarządzać a nie koncern Fiata,GM, Knorra czy innych zagranicznyc firm, a my w nich jesteśmy sprowadzeni do roli taniej siły roboczej ? Tak taniej ponieważ chyba nawet ty i Tusk nie macie wątpliwości że gdyby Polacy w nich zatrudnieni zażądali zarobków jakie mają pracownicy w krasjach macierzystych tych firm to nie pozostaliby w naszym kraju ani przez minutę..?
Co ty człowieku porównujesz zniszczenie Polskiej gospodarki przez Balcerowicza i jego kolesi do tego co jest w USA??

Data: 2012-04-14 12:25:51
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "Jadryś" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jmbb3e$9u6$1node2.news.atman.pl...
[...]

W PRL w zakładach zarządzanych przez Polaków o żądaniach zarobków na poziomie pracowników chociazby z najbiedniejszych krajów Zachodu jak np. Portugalii można było tylko pomarzyć.

Co ty człowieku porównujesz zniszczenie Polskiej gospodarki przez Balcerowicza i jego kolesi do tego co jest w USA??

Zniszczono tylko patogię gospodarczą w ktorą w PRL topiono wszelkie zasoby kraju prz znikomych korzyściach konsumpcyjnych dla obywateli.

Zniszczona gospodarka wytwarza 2 x razy większy PKB niż niezniszczona w 1989 czy w 1979.

Anatol

Data: 2012-04-14 13:36:57
Autor: Wiesiaczek
Apel do boukuna
On Sat, 14 Apr 2012 12:25:51 +0200, Anatol wrote:

[...]

poziomie pracownikĂłw chociazby z najbiedniejszych krajĂłw Zachodu jak np.
[...]

Naprawdę?
To czemu jest tak Ĺşle skoro jest tak dobrze?
Czemu się podnosi wiek emerytalny? Jest tyle pracy, że brakuje rąk do niej?

Dziwi mnie ta wiara w święte PKB :)
Z tego co wiem, to PKB jest związane z terytorium a nie z państwem jako takim.
Dlatego to PKB możesz sobie zobaczyć na Kajmanach a u nas zostaną jedynie skromne podatki od tego. Oczywiście, o ile zagraniczne firmy je płacą :)

--
Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2012-04-14 16:04:08
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:jmbuhp$9jn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ty jesteś normalnie durny! To, co wypisujesz to takie durnoty, że scyzoryk w kieszeni się otwiera.
Ja pie.....

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź".

Data: 2012-04-14 17:43:23
Autor: Anatol
Apel do boukuna

[...]

Bo średnia długość życia zwiększyła się ok. 6 lat i m.in. w związku z tym jest znacznie większa liczba obywateli w wieku powyżej 65 lat :

w 1990 było 10,2 mln, a w 2010 13,6 mln i będzie przybywać w kolejnych latach, którzy nie tylko generują wzrost obciążenia podatników w ieku produkcyjnym z tytulu świadczeń emerytalnych ale także z tytułu większego zapotrzebania na opiekę zdrowotną.

Jest tyle pracy, że brakuje rąk do
niej?

Za 8-20 lat może już brakować.

Dziwi mnie ta wiara w święte PKB :)
Z tego co wiem, to PKB jest związane z terytorium a nie z państwem jako
takim.

I dlatego UK wytwarza PKB porównywalny do całej Rosji ?

Anatol

Data: 2012-04-14 18:26:05
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 14.04.2012 17:43, schrieb Anatol:

[...]

[...]

to interesujace wyjasnienie, bo zawiera wszystko oprocz sensu -
skoro obciazenia emerytow dla budzetu i opieki zdrowotnej w 1990
roku wynosily 10,2 mln do poziomu x, a w 2010 13,6 mln do poziomu
2x to oznacza, ze obciazenie przez ten czas zmalalo i to
powaznie, a nie wzroslo.

Takie pokretne argumenty podpowiadaja, ze wlasciwie tylko liczba
emerytow (10,2 mln kiedys i 13,6 mln dzis) jest sprawdzalana,
a wiec prawdziwa, czyli ten wzrost PKB o 100 % (2 x wiekszy) musi byc
falszywy, falszywie naliczony, a moze tylko falszywie publikowany.
Wcale by mnie nie zdziwilo, gdyby PKB od czasu PeeReLu wcale sie nie
zwiekszylo.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-14 18:44:58
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f89a516$0$7611$9b4e6d93newsspool1.arcor-online.net...
[...]

Przemyśl to, co napisałeś. Pogłówkuj i na nowo napisz, ale z sensem.
Jak na razie piszesz bzdury! Żenujące bzdury!

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź".

Data: 2012-04-14 18:52:42
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 14.04.2012 18:44, schrieb Bogdan Idzikowski:

[...]

Przemyśl to, co napisałeś. Pogłówkuj i na nowo napisz, ale z sensem.
Jak na razie piszesz bzdury! Żenujące bzdury!

niech Pan zwroci sie do egzorcysty, moze wtedy omamy znikna.
Ja Panu nie pomoge.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-14 18:56:59
Autor: Grzegorz Z.
Apel do boukuna
Krzysiek napisał:

[...]

A ty zacznij pisać po polsku. --
"Przez ostatnich 20 lat media zajmują się głównie produkcją masowej
głupoty" "Teraz mamy odbiorców wychowanych na tej głupocie"

Data: 2012-04-14 19:09:01
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 14.04.2012 18:56, schrieb Grzegorz Z.:

[...]

A ty zacznij pisać po polsku.

a gdzie zalaczniki?? Zaswiadczenie o niekaralnosci Pan ma??
Nie zalega Pan z podatkami??

Niech Pan podesle, a ja zobacze co moge zrobic w Pana sprawie...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-18 19:57:48
Autor: Grzegorz Z.
Apel do boukuna

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579145_3264105886217_1374333533_33042933_266845539_n.jpg

Data: 2012-04-18 23:44:49
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 18.04.2012 19:57, schrieb Grzegorz Z.:

[...]

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579145_3264105886217_1374333533_33042933_266845539_n.jpg

co Pan robi?? Zalaczniki publikuje Pan w sieci?? Przeciez mial
Pan podeslac, a nie publikowac.
Obiecalem przeciez Panu, ze zobacze co moge zrobic i to >zobaczenie<
bedzie skomplikowane, przewlekle i oparte o kompletnie niezrozumiale
kryteria - a wiec najlepsze wzory z urzedow.
Mam nadzieje, ze Pan sie juz cieszy...

Ale przeciez, do ciezkiego groma, nie jest Pan wczorajszy, jezeli
juz zalaczniki, to jako pierwsze - kopertka...
ALE NIE JEJ ZDJECIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No przeciez tu rece opadaja....

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-14 21:02:59
Autor: Anatol
Apel do boukuna

[...]

Gdyby realne emerytury nie rosły i były powiększane jedynie o wskaźnik inflacji za lata 1991-2011 to srednia merytura netto wynosiłaby teraz 889 PLN a nie 1500 PLN i rzeczywiście udział wydatków ZUS w PKB byłby mniejszy pomimo wzrostu liczby emerytów o ponad 30%.

Anatol

Data: 2012-04-15 00:23:21
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 14.04.2012 21:02, schrieb Anatol:

[...]

Gdyby realne emerytury nie rosły i były powiększane jedynie o wskaźnik
inflacji za lata 1991-2011 to srednia merytura netto wynosiłaby teraz
889 PLN a nie 1500 PLN i rzeczywiście udział wydatków ZUS w PKB byłby
mniejszy pomimo wzrostu liczby emerytĂłw o ponad 30%.

Anatol

rosly - co za fachowe wyrazenia. Czy mam rozdziawic jape z wrazenia??

Emerytury nie rosna, drzewa rosna, srednie emerytury sa skorelowane ze
srednimi placami od ktorych odprowadzane sa srednie skladki - to wszystko co jest zwiazane ze srednia.
Chyba, ze tu jakas armia bezskladkowych mundurowych
podnosi srednia.

Dobrze, teraz tak - gdyby liczba emerytow nie wzrosla, a tylko
emerytury to 1500 dla 10 mln jest tym samym co 900 dla 17 mln,
do tego dochodzi nowych 3 mln, co daje w efekcie dwukrotny wzrost
obciazenia przy dwukrotnym wzroscie PKB.

A wiec obciazenie dla budzetu jest identyczne jak przed 20 laty.

Gdzie tu jest wiec ten 300% wzrost obciazenia dla budzetu o ktorym
Pan przez cale lata przynudzal tu na psp??

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-15 08:56:48
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f89f8d2$0$7618$9b4e6d93newsspool1.arcor-online.net...

[...]

(13,6/10,2) * (1514/889) = 2,27

Do obciążeń budżetu trzeba dodać składki na II filar które nie zasilają bieżących świadczeń, a które trzeba było dodatkowo refinansować ze środków publicznych po 1998.

Gdzie tu jest wiec ten 300% wzrost obciazenia dla budzetu o ktorym
Pan przez cale lata przynudzal tu na psp??

W stosunku do 1976 gdy emerytury i renty stanowiły równowartość 4,5% PKB a obecnie ok 12% PKB.

Anatol

Data: 2012-04-15 13:04:59
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 15.04.2012 08:56, schrieb Anatol:
[...]

(13,6/10,2) * (1514/889) = 2,27

nie sama wysokosc swiadczen jest tu istotna, a obciazenie jaka
stanowi dla budzetu, a ta sie nie zmienia.
I tego nie zagada Pan zadnymi tabelami czy rownaniami.

Do obciążeń budżetu trzeba dodać składki na II filar które nie zasilają
bieżących świadczeń, a które trzeba było dodatkowo refinansować ze
środków publicznych po 1998.

tyle, ze konia malo interesuje, ze woz sie przwewrocil, bo jest
od tego, zeby ciagnac, a nie naprawiac. Dlatego moze byc ukarany
jezeli zle ciagnie, ale zupelnie ktos inny ma byc ukarany za to,
ze zle naprawia.

[...]

W stosunku do 1976 gdy emerytury i renty stanowiły równowartość 4,5% PKB
a obecnie ok 12% PKB.

Anatol

No widzi Pan - jakie piekne dane, bo w 2005 roku podawal Pan obciazenie
w wysokosci 15%, teraz 12%, a wiec w ciagu kilku lat nastapil spadek
obcizenia o 3%.

Dlaczego przemilczal Pan dane wskazujace na spadek obciazenia, a robi
Pan raban o wzroscie co jest nieprawda??

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-15 19:44:28
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f8aab5b$0$6635$9b4e6d93newsspool2.arcor-online.net...

(13,6/10,2) * (1514/889) = 2,27

nie sama wysokosc swiadczen jest tu istotna, a obciazenie jaka
stanowi dla budzetu, a ta sie nie zmienia.
I tego nie zagada Pan zadnymi tabelami czy rownaniami.

Skoro waĹźona wartość emerytur jest 2,27 razy większa a PKB tylko 2 razy większe to  obciążenie PKB wypłacanymi emeryturami się zwiększyło w stosunku do 1990.

[...]

Tu nie chodzi o karanie tylko o zbilansowanie finansów publicznych i nieobciążanie pokolenia w wieku produkcyjnym nadmiernymi składkami i podatkami na cele emerytalno-rentowe.

[...]

W ostatnich latach uszczelniono system rentowy, zredukowano emerytury pomostowe oraz ograniczono wzrost wysokości samych emerytur w stosunku do PKB co zniwelowało negatywne konsekwencje finansowe  wzrostu liczy obywateli w wieku poprodukcyjnym. PoniewaĹź liczba takich obywateli będzie w dalszym ciągu przyrastać potrzebne są kolejne kroki - będzie to albo przesunięcie wieku emerytalnego i/lub obcięcie realnych świadczeń.

Anatol

Data: 2012-04-15 21:18:52
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-15 19:44, Anatol pisze:
Ponieważ liczba takich obywateli będzie w dalszym ciągu przyrastać
potrzebne są kolejne kroki - będzie to albo przesunięcie wieku
emerytalnego i/lub obcięcie realnych świadczeń.

Czyli przyznajesz sie, ze obecne podwyzszenie wieku nie wystarczy aby
utzymac nieefektywny system skladek spolecznych.

Data: 2012-04-15 22:18:41
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f8b1f20$0$1217$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To napisałem w kontekście obecnych, jescze nie zatwierdzonych  propozycji podwyższenia wieku emerytalnego. Jeżeli średnia długość życia będzie sie wydłużała tak jak przez ostatnie 22 lata to pewnie bedzie trzeba dalej podnosić wiek emerytalny albo obnizać świadczenia.

Anatol

Data: 2012-04-15 22:42:35
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-15 22:18, Anatol pisze:
Czyli przyznajesz sie, ze obecne podwyzszenie wieku nie wystarczy aby
utrzymac nieefektywny system skladek spolecznych.

[...]

Gdyby odkladac te skladki nie do ZUS, a do banku to po 30 latach mozna
spokojnie zostac rentierem. To co obecnie sie wyprawia z ZUSem to zwykla
grabiez pieniedzy skladkowiczow. Jest co krasc. 200 mld piechota nie chodzi.

Data: 2012-04-17 20:03:26
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f8b32bf$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skladki nie są odkładane w ZUS tylko przekazywane na wypłaty bieżacych rent i emerytur (trzeba jeszcze dokładać kiladziesiąt mld PLN z podatków). Ewidencja sumy wpłaconych do ZUS składek służy natomiast do wyliczenia należnej emerytury czyli ile kasy muszą oddać do ZUS następne pokolenia. Zawsze można zlikwidować wypłaty bieżących świadczeń z ZUS i wtedy będzie można oszczędzać w banku.

Anatol

Data: 2012-04-17 20:47:15
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-17 20:03, Anatol pisze:
[...]

Czyli ZUS to typowa piramidka finansowa, ktora musi ciagle pozyczac i
pozyczac, aby splacic zobowiazania.

Data: 2012-04-15 21:36:49
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 15.04.2012 19:44, schrieb Anatol:

[...]

Skoro ważona wartość emerytur jest 2,27 razy większa a PKB tylko 2 razy
większe to obciążenie PKB wypłacanymi emeryturami się zwiększyło w
stosunku do 1990.

ale to tylko Pan podal, ze PKB zwiekszylo sie 2x, wiec zapewne
dokladniejsze sprawdzenie pokaze, ze moze wzroslo 2,28, co by mnie
wcale nie zdziwilo przy Pana manipulowaniu danymi.
Poza tym, 3 mln nowych emerytow nie spadlo z nieba w jednym roku,
a liczba ta narastala przez lata, dokladnie tak samo jak wzrastal
PKB, a wiec stosunek z jednego roku nie musi byc taki sam jak
rok wczesniej czy rok pozniej, moze byc lepszy czy gorszy,
a na to, ze jest coraz lepiej wskazuje zmniejszenie obciazenia
dla budzetu od 2005 r. o 3%, na co Pan slusznie zwrocil
uwage i nie przeszkadza w tym to, ze dopiero po moich upomnieniach.

To bardzo pozytywny sygnal, sluszna linie ma nasza partia.

[...]

Tu nie chodzi o karanie tylko o zbilansowanie finansĂłw publicznych i
nieobciążanie pokolenia w wieku produkcyjnym nadmiernymi składkami i
podatkami na cele emerytalno-rentowe.

Oczywiscie, ze Panu nie chodzi, dla Pana, jak i dla innych liberalow,
bandytyzm to tylko jedna z form geszeftow.
Rozbuchana biurokracja i bizantyjski dwor Panu nie przeszkadza, ale
1500 dla emeryta jest juz, kto wie... kto wie... nadmiernym obciazeniem.
Zapewne chodzi Panu o to, ze na 1500 to emeryt nie jest wystarczajaco
wydajny.

[...]

[...]

Uszczelniono system rentowy... ciekawe, tyle, ze mowa o emerytalnym,
ale i tak, skoro go "uszczelniono", wiec nastepowalo lamanie prawa,
jaki decydent dostal za to wyrok?? A moze chodzi Panu o to, ze
winni naduzyciom dostali premie, to akurat nie byloby niczym dziwnym,
u bananow to standard.

Ograniczono wzrost wysokosci samych emerytur w stosunku do PKB...
jeszcze ciekawsze, bo akurat dzis Pan Idzikowski wyjasnil mi, ze
"wypłacona emerytura zależna od zgromadzonego kapitału", a to
nie jest tym samym, co Pana zaleznosc od PKB.
Produkujecie obaj sprzeczne wyjasnienia, a to wkazuje, ze nie
chodzi wcale o prawo, a o nadzieje, ze budzet nie zostanie rozkradziony
przez rzadowych kolesi. Na czym ta nadzieja sie opiera trudno zgadnac,
emeryci nie okradaja budzetu, pobieraja tylko nalezne swiadczenia,
rozkradaniem zajmuja sie zawsze dysponenci i w przyszlosci tez tak
bedzie.

Ale... z drugiej strony, skoro znajduje sie wystarczajaco idiotow
wierzacych w te wyjasnienia rentowe to i nie ma powodow, zeby rzad
z tego nie korzystal, jeszcze z dziesiec lat powinien dowalic do
wieku emerytalnego, Europa bedzie zachwycona, Bank Swiatowy
i podobne szumowiny tez - same plusy...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-15 22:31:01
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f8b2351$0$6642$9b4e6d93newsspool2.arcor-online.net...
[...]

Nie wk***wiaj mnie niedoinformowany geniuszu. Są dwa sposoby naliczania emerytur. Zależy to od wieku emerytowanego.
Nie masz zielonego pojęcia o emeryturach, a wymądrzasz się jak Macierewicz o katastrofie smoleńskiej.
Najpierw się naucz. Wchłoń wszelkie dane. Przemyśl. I jak już będziesz dysponował wiedzą na poziomie eksperckim, to wtedy zacznij dyskusję z Anatolem. Nie znam nikogo dysponującego bardziej rzetelną wiedzą na tematy, w których zabiera głos. Do pięt mu nie dorastasz, geniuszu. Na razie poruszasz się jak dziecko we mgle. I być może dyskutujemy z dzieckiem, które dorwało się do komputera tatusia.

Data: 2012-04-15 22:35:28
Autor: Anatol
Apel do boukuna

[...]

Z tej strony nikt nie mnie nie przekonywal ale jestem otwarty na dowody stwierdzajce Ĺźe po zniszczeniu gospodarki PKB wzrĂłsł o 120 czy 150% w ciagu ostatnich 22 lat podczas gdy w latach kwitnącej gospodarki  1970-89 tylko o 50%.

[...]

Owszem można np. zredukować admnistrację o 50% i zaoszczędzić 2,5 mld PLN rocznie - co niczego nie rozwiąże - i mieć w zamian olbrzymie koljeki i opóźnienia w urzędach (np. pozwolenia na budowę, fundusze UE, rejestracja pojazdów, przetargi publiczne itd,).

[...]

Wyroki powinni dostać lekarze którzy orzekali trwałą niezdolność do pracy.

Anatol

Data: 2012-04-16 21:31:26
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 15.04.2012 22:35, schrieb Anatol:

[...]

Z tej strony nikt nie mnie nie przekonywal ale jestem otwarty na dowody
stwierdzajce że po zniszczeniu gospodarki PKB wzrósł o 120 czy 150% w
ciagu ostatnich 22 lat podczas gdy w latach kwitnącej gospodarki 1970-89
tylko o 50%.

aha, dowody. A wiec po latach pisania wpadl Pan na pomysl
dowodow - tylko ciekawe jakich, zapewne trzeba Panu na stol ten
PKB polozyc do policzenia i wtedy bedzie to niezbity dowod.
Bo jak na razie to nawet to co Pan sam produkowal nie jest dla Pana
dowodem o ile nie zgadza sie z wnioskami ktore podsuwa Pan do wbicia
w pamiec, Pan ABC tez tego probuje i tez mu nie wchodzi.

Wiec ten dwukrotny wzrost PKB zniszczonej gospodarki nie jest oparty
o konkretne dane, a tylko pozbawiona odniesienia riposta??

[...]

Owszem można np. zredukować admnistrację o 50% i zaoszczędzić 2,5 mld
PLN rocznie - co niczego nie rozwiąże - i mieć w zamian olbrzymie
koljeki i opóźnienia w urzędach (np. pozwolenia na budowę, fundusze UE,
rejestracja pojazdĂłw, przetargi publiczne itd,).

Napisalem o rozbuchanej biurokracji, a nie o administracji, ci ludzie pracuja jak kazdy inny, a jak nawet nie tak, jak trzeba, to mozliwosc
baby z okienka na niszczenie panstwa sa zadne.
Ale to nie dotyczy decydentow, bo na tym poziomie dopiero otwiera sie
worek kumoterstwa, nepotyzmu, marnotrawstawa i zlodziejstwa. I nie
przeszkadza wcale, ze NIK wyciaga w raportach najdziwniejsze patologie,
bo odpowiedzialni kolesie nie maja wcale zamiaru przeszkadzac innym
kolesiom w interesach.

W dyskusji sprzed lat argumentowano Panu przeciez tym, ze budzet
wykanczany jest nie emerytami, a przypadkami jak Bochniarz z jej
400 mln za gowniana analize w sprawie TePsy, na co Pan natychmiast
zamknal oczy i jak wyl o zerujacych na budzecie emerytach tak i do
dzis wyje. A co, ona jest moze wyjatkiem?? Przeciez wystarczy sprawdzic
co robila za komuny - handel zagraniczny, a wiec WSI i wszystko jest
jasne.

I wlasnie dopoki nie pogoni sie tego peerelowskiego bandytyzmu
od budzetu to nic sie nie zmieni i bedzie brakowac na wszystko -
od emerytow poczynajac poprzez oswiate, sluzbe zdrowia i na
armii konczac.

[...]

Wyroki powinni dostać lekarze którzy orzekali trwałą niezdolność do pracy.

Anatol

No... pytam sie wlasnie. Ile dostali i ilu??
Bo moze wystarczyloby gdyby musieli pokryc straty wynikle z ich
decyzji??
Oczywiscie, to powinno dotyczyc tez czlonkow rzadu i ich doradcow.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-16 21:46:35
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-16 21:31, Krzysiek pisze:
[...]

W prylu na armie nigdy nie brakowalo, ale brano m.in. z ZUS-u.

Data: 2012-04-16 22:11:26
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 16.04.2012 21:46, schrieb u2:

[...]

W prylu na armie nigdy nie brakowalo, ale brano m.in. z ZUS-u.

dlaczego akurat z ZUSu??

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-16 22:57:24
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-16 22:11, Krzysiek pisze:
W prylu na armie nigdy nie brakowalo, ale brano m.in. z ZUS-u.

dlaczego akurat z ZUSu??

A skad niby mieli brac na walke z kapitalizmem jak nie z kieszenia mas
pracujacych ?

Data: 2012-04-17 00:14:35
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 16.04.2012 22:57, schrieb u2:

[...]

A skad niby mieli brac na walke z kapitalizmem jak nie z kieszenia mas
pracujacych ?

jasne, z kieszeni tak, ale co ma z tym ZUS??
Nie wyplacal emerytur??

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-17 17:34:51
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-17 00:14, Krzysiek pisze:
A skad niby mieli brac na walke z kapitalizmem jak nie z kieszenia mas
pracujacych ?

jasne, z kieszeni tak, ale co ma z tym ZUS??
Nie wyplacal emerytur??

Na wyplate emerytur i rent ZUS zaciaga pozyczki w komercyjnych bankach,
na komercyjnych, czyli lichwiarskich odsetkach.

W ten sposob poglebia rabunek naszych wkladow.

Data: 2012-04-17 19:53:23
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 17.04.2012 17:34, schrieb u2:

[...]

Na wyplate emerytur i rent ZUS zaciaga pozyczki w komercyjnych bankach,
na komercyjnych, czyli lichwiarskich odsetkach.

W ten sposob poglebia rabunek naszych wkladow.

ale to teraz, a teraz jest wolnosc i demokracja, nie slyszal
Pan??

Rezimowy ZUS nie mial dlugow, mial nadwyzki, a te
przekazywal do budzetu.
Ale jak o tym wspomniec, hmm... rzeczywiscie, ma Pan racje,
to jakas dziwna sprawa, zamiast rozkrasc te nadwyzki przekazywano
je do budzetu, cholerny rezim...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-17 20:02:14
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-17 19:53, Krzysiek pisze:
[...]

Nadwyzki pieniedzy obywateli do budzetu ? Toz to zwykla grabiez. :)

Data: 2012-04-17 21:15:39
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 17.04.2012 20:02, schrieb u2:

[...]

Nadwyzki pieniedzy obywateli do budzetu ? Toz to zwykla grabiez. :)

a komu mieli przekazac?? Przeciez to byl rezim...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-17 23:25:23
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-17 21:15, Krzysiek pisze:
Nadwyzki pieniedzy obywateli do budzetu ? Toz to zwykla grabiez. :)

a komu mieli przekazac?? Przeciez to byl rezim.

Toz o tym pisze, ZUS to prylowska instytucja, ktora nigdy nie stracila
swojego zlodziejskiego charakteru.

Data: 2012-04-18 19:50:37
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 17.04.2012 23:25, schrieb u2:

[...]
Toz o tym pisze, ZUS to prylowska instytucja, ktora nigdy nie stracila
swojego zlodziejskiego charakteru.

czy ja wiem... przeciez wystapila w telewizorze artystka, hmm...,
wybitna artystka i sie rozebrala... nie, moment... to nie ta zakladka,
juz wiem - oglosila, ze komuna sie zakonczyla.

No wiec, skoro sie zakonczyla, to juz nie jest peerelowski ZUS,
tylko wolny i demokratyczny.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-18 19:54:31
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-18 19:50, Krzysiek pisze:
[...]

PRL sie zakonczyl, ale instytucje rodem z prylu nie.

No wiec, skoro sie zakonczyla, to juz nie jest peerelowski ZUS,
tylko wolny i demokratyczny.

No nie, nadal to jest typowa piramidka finansowa.

Data: 2012-04-18 20:44:14
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 18.04.2012 19:54, schrieb u2:

[...]

PRL sie zakonczyl, ale instytucje rodem z prylu nie.

wiec co z nimi - zlikwidowac??

[...]

No nie, nadal to jest typowa piramidka finansowa.

a co w niej jest typowego - ze nie moze Pan poogladac banknotow
ktore Pan wplacil, a tylko zapis stanu konta??
W banku ma Pan to samo.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-18 20:49:18
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-18 20:44, Krzysiek pisze:
PRL sie zakonczyl, ale instytucje rodem z prylu nie.

wiec co z nimi - zlikwidowac??

Oczywiscie.

[...]

No nie, nadal to jest typowa piramidka finansowa.

a co w niej jest typowego - ze nie moze Pan poogladac banknotow
ktore Pan wplacil, a tylko zapis stanu konta??
W banku ma Pan to samo.

W banku mozna dysponowac swoimi srodkami. W ZUSie nie. Za ciebie
dysponuja nimi tusk i rostowski.

Data: 2012-04-18 22:31:03
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 18.04.2012 20:49, schrieb u2:

[...]

Oczywiscie.

naja... tyle, ze pokazuje Pan jakies magiczne myslenie,
ktorego sens mi umyka.

Skoro ZUS jest tylko delegacja Tuska i Rostkowskiego to chce
im Pan odebrac zabawki?? Przeciez jezeli wtedy zaczna sie
nudzic, to moze Panem sie pobawia - bedzie wtedy Panu lepiej??
Zreszta... moze i bedzie Panu lepiej, ja tam do ZUSu nic nie mam,
za to przeciwko Sejmowi duzo. Jezeli juz - to moze zaczac od Sejmu??

[...]

W banku mozna dysponowac swoimi srodkami. W ZUSie nie. Za ciebie
dysponuja nimi tusk i rostowski.

W ZUSie nie ma moich srodkow, moje beda wtedy, gdy bedzie mi wyplacal
i dopiero wtedy gdy sa moje to moge nimi nawet w piecu palic.

I nie, w banku moze Pan dysponowac wlasnymi srodkami tylko wtedy, gdy
za plecami ma Pan Tuska, Rostowskiego i pozostaly panstwowy aparat
przemocy. To oni sa gwarancja, ze w banku nie wyplaca Panu kopa,
a to, co Pan wplacil.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-19 17:23:47
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-18 22:31, Krzysiek pisze:
Oczywiscie.

naja... tyle, ze pokazuje Pan jakies magiczne myslenie,
ktorego sens mi umyka.

Nie magiczne, tylko pragmatyczne. OFE to byl krok w dobrym kierunku, ale
zbyt wielu agenciakow w nie-rzadzie PO-PSL mialo w tym interes, aby OFE
likwidowac, a utrzymywac sztucznie ZUS.

Data: 2012-04-19 21:51:17
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 19.04.2012 17:23, schrieb u2:

[...]

Nie magiczne, tylko pragmatyczne. OFE to byl krok w dobrym kierunku, ale
zbyt wielu agenciakow w nie-rzadzie PO-PSL mialo w tym interes, aby OFE
likwidowac, a utrzymywac sztucznie ZUS.

aha, pragmatyka, tyle, ze widzi ja Pan u siebie, a u innych juz nie,
inni nie mysla pragmatycznie, a sa agenciakami.

Chodzi Panu zapewne o to, ze -- > moja pragmatyka jest lepsza,
bo jest moja i lepsza.

A to jest wlasnie magiczne myslenie.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-19 21:55:53
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-19 21:51, Krzysiek pisze:
[...]

No bez przesady, ponad wszelka watpliwosc bolek byl agenciakiem i
donosil na swoich kumpli, potem chwalil sie Dance, ze wygral w totka.

Data: 2012-04-20 20:42:30
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 19.04.2012 21:55, schrieb u2:

[...]

No bez przesady, ponad wszelka watpliwosc bolek byl agenciakiem i
donosil na swoich kumpli, potem chwalil sie Dance, ze wygral w totka.

zaraz, zaraz... bolek i PO-PSL?? Bolek byl w rzadzie (czy nierzadzie)
PO-PSL?? Wie Pan co - rzadzacych sie krytykuje i to jest OK, na psp
widac obecnie, ze sporo ludzi krytykuje aktualne rzady Kaczynskiego;
krytykuja albo za to, ze powiedzial cos nie tak, albo za to, ze
zlowrogo milczal, ale to jest w porzadku, rzadzacych trzeba krytykowac,
bo inaczej im uderza do glowy.

Ale Pan, mieszkajacy w Polsce pisze mi o rzadach bolka????
I ci ja mam powiedziec, przeciez ten rzadzil zanim moj kot sie
urodzil, a kazdy kto spojrzy na te osiem kilo kota od razu wie,
ze to historia.

Lepiej zrobie, jak sobie dam z ta dyskusja spokoj, bo jeszcze moze
sie tak zdarzyc, ze nieoparznie napisze cos, za co Pan mnie pochwali,
albo sie ze mna zgodzi, a to by mnie przeciez skompromitowalo
na dlugo...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-20 21:16:38
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-20 20:42, Krzysiek pisze:

[...]

Naiwnys, choc widze, ze u szwabow robisz.

A o nocnej zmianie slyszal ?

Data: 2012-04-21 06:28:13
Autor: stevep
Apel do boukuna
Dnia 20-04-2012 o 21:16:38 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

A, w której agencji towarzyskiej ta "nocna zmiana"?
--
stevep

Data: 2012-04-19 06:50:58
Autor: stevep
Apel do boukuna
Dnia 18-04-2012 o 19:50:37 Krzysiek <krzysiek_@arcor.de> napisał(a):

Hallo,

Am 17.04.2012 23:25, schrieb u2:

[...]
[...]

Nie chlaj tyle bo wódka cię rozbiera.

--
stevep

Data: 2012-04-17 20:02:40
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f8dae10$0$6566$9b4e6d93newsspool4.arcor-online.net...
Hallo,

Am 17.04.2012 17:34, schrieb u2:

[...]

[...]

Reżimowy ZUS nie miał długów bo nie było podatków w prylu. Pracowałeś, dostawałeś wynagrodzenie, podatków nie płaciłeś. I co ty na to geniuszu? Zrób mi laske i nie pisz głupot.

Data: 2012-04-17 06:42:28
Autor: stevep
Apel do boukuna
Dnia 16-04-2012 o 22:57:24 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

A stąd durniu, że nikt im nie zabraniał dodrukować pieniędzy.

--
stevep

Data: 2012-04-17 19:58:07
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f8c739f$0$6640$9b4e6d93newsspool2.arcor-online.net...

[...]

Wystarczy odnośnik do jakichś danych o dynamice PKB w Polsce ewentualnie namiar na publikacje z takimi danymi.

[...]

Dane np. stąd :

http://www.conference-board.org/retrievefile.cfm?filename=TEDI_Jan20121.xls&type=subsite

No... pytam sie wlasnie. Ile dostali i ilu??
Bo moze wystarczyloby gdyby musieli pokryc straty wynikle z ich
decyzji??

To jest pytanie do sądów i prokuratury.

Anatol

Data: 2012-04-18 00:46:32
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 17.04.2012 19:58, schrieb Anatol:

[...]

Wystarczy odnośnik do jakichś danych o dynamice PKB w Polsce ewentualnie
namiar na publikacje z takimi danymi.

nie, Pan sie pytal o dowod, a  nie o dane czy odnosniki, niech Pan
nie odwraca kota ogonem.

[...]

Dane np. stąd :

http://www.conference-board.org/retrievefile.cfm?filename=TEDI_Jan20121.xls&type=subsite

I jaki mial Pan tu problem skoro od razu widac, ze oszacowal Pan dwie
wielkosci, a nie liczyl, przeciez ja tez tak zrobilem, bo dla takiej
dyskusji jest to zupelnie wystarczajace, dokladnie biorac, PKB
wzroslo 2,12, a emerytury 2,27 - jednak takie dane, a dodatkowo
polaczone ze wskazowka o spadku obciazenie z 15% na 12%, nie daja
Panu jakiegokolwiek usprawiedliwienia dla produkowania tekstow
majacych przedstawic emerytow jako pasozytow przezerajacych
budzet, bo to jest oczywista nieprawda. To, co Pan robi, jest
manipulowaniem emocjami czytajacego majac u niego wywolac
egoistyczne lapanie sie za wlasny portfel i poprzez to przylaczenie
sie do orkiestry na zgodna nute wolajaca o wydluzenie okresu skladkowego
albo o redukcje juz przyznanych swiadczen emerytalnych. Albo
o obie metody naraz.

Oczywiscie, wszystko sie moze zdarzyc, takze i kryzys, ale powodem
na pewno nie beda emeryci i ich emerytury.
Powodem nie bedzie to, o czym Pan pisze, a to, o czym Pan
nie chce pisac.

[...]

To jest pytanie do sądów i prokuratury.

Anatol

Ah, tak??
Wie Pan co - to na drugi raz, gdy ktos spyta sie Pana
o emerytow, to niech Pan odesle pytajacego do sadow
i prokuratury.
Rzeczywiscie, gdy sie nie ma nic do powiedzenia to
lepiej milczec.

Widze, ze wystarczylo wspomniec o Bochniarz i od razu
wypadlo to u Pana poza ramki, oh, moze przez przeoczenie...
zdarza sie... a wiec skoro rozmawiamy o emeryturach
to przypomne inny, szanowany przez Pana autorytet,
czerwona szuje Balcerowicza.
Wspomnial Pan wczesniej o mozliwosci czy propozycji
redukcji administracji panstwa co daloby oszczednosci
rzedu 2,5 mld, rocznie oczywiscie, ale rzeczywiscie,
w skali finansow panstwa nie bylaby to liczaca sie
kwota. Za to liczace sie kwoty latwo odszukac, bo
to przeciez Balcerowicz jako minister od gospodarki
w rzadzie Mazowieckiego i nastepnym doprowadzi do tego,
ze 2,5 mln ludzi przeszlo na wczesniejsze emerytury.
A wczesniejsze emerytury oznaczaja, ze ZUS nie tylko
traci osoby placace skladke, ale musi tez wyplacac im
swiadczenia. A biorac nawet 1000 jako srednia to
przy 2,5 mln osob daje 2,5 mld. Miesiecznie.
Rocznie daje to 30 mld, a czego powodem, jak
dzis to widac, byl zamysl zrujnowania systemu
emerytalnego.

Wiem, wiem, zapewne odesle mnie Pan do sadow i prokuratury,
chcialem jednak Panu pokazac, ze nie wszyscy stracili pamiec.

I jeszcze jedno - zauwazylem, ze w swoich tekstach, szczegolnie
wczesniejszych, bardzo czesto uzywa Pan pojecie >uczciwosc<.
Sadze, ze byloby lepiej, gdyby Pan przynajmniej sprawdzil
co to slowo oznacza.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-15 09:12:44
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

[...]

Może tak wyjaśnisz co ma wspólnego PKB ze składkami emerytalnymi i wypłacanymi emeryturami?
Dalej.
Wysokość składek zależna jest od wysokości twoich zarobków, a wypłacona emerytura zależna od zgromadzonego kapitału.
Emerytury nie są wypłacane z budżetu, a bierząco z wpłacanych składek przez przyszłych emerytur.
Jeśli w przyszłości zabraknie tych składek na wypłacenie emerytur, to nie przyjdzie jakiś wujek z Ameryki i dołoży, tylko zostaną takie wyjścia. Nie będą wypłacane emerytury. Będzie zmniejszona wysokość emerytury. Zwiększy się obciążenie pracujących by starczyło.

Data: 2012-04-15 14:06:58
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 15.04.2012 09:12, schrieb Bogdan Idzikowski:

[...]

Może tak wyjaśnisz co ma wspólnego PKB ze składkami emerytalnymi i
wypłacanymi emeryturami?

takie jest rozumowanie i terminologia neoliberalow ktorym Pan
Anatol dostarcza "fachowej" pomocy, nic nie pomoze wyjasniania
o skladkach i wyplacanych emeryturach, bo na to sa impregnowani
i to ignoruja, dla nich zawsze chodzi o podatki i swiadczenia
socjalne budzetu, co mi osobiscie w niczym  nie przeszkadza,
bo nawet poslugujac sie metodami ktorych Pan Anatol dostarcza
mozna mu wykazac, ze bredzi.

Dalej.
Wysokość składek zależna jest od wysokości twoich zarobków, a wypłacona
emerytura zależna od zgromadzonego kapitału.

Jemu chodzilo o srednia, a nie o moja, a wiec - srednia wysokosc
skladki zalezna jest od sredniej zarobkow, a srednia wyplacona
emerytura zalezna jest od sredniej zgromadzonego kapitalu.

Pana wyjasnienie, poprzez uzycie >twoje< jest niedokladne,
bo moze sie zdarzyc, ze >moje< bedzie zylo grubo ponad setke,
caly czas pobierajac emeryture, na ktora nie ma juz pokrycia
w zgromadzonym kapitale, dlatego uzycie usrednienia jest lepsze.

Emerytury nie są wypłacane z budżetu, a bierząco z wpłacanych składek
przez przyszłych emerytur.

Alez liberalowie wiadza o tym i przypominanie tego jest rozmowa
z obrazem, dla nich wystarcza, ze placenia skladek jest obowiazkowe
i ZUS jest instytucja panstwa, wiec zawsze bedzie to dla nich
swiadczeniami DLA i Z panstwa, a wiec budzetu.
Dla polemiki nie wystarczy wskazac jak jest i nazwac to racja,
bo lepszym jest wykazanie bledow ktore produkuja.

[...]

Prawidlowe rozwiazanie juz Pan podal przed dwoma tygodniami, wiec
powtarzanie jest zbyteczne, chyba, ze sam Pan nie wie, ze bylo
prawidlowe.

Sa trzy zmienne na ktore wplyw maja polityczni decydenci - wysokosc
skladki, sposob naliczania swiadczenia i wiek emerytalny.
Wybrano najgorsze rozwiazanie, co nie jest zaskoczeniem dla nikogo,
kto czyta Pana Anatola i rozumie o czym on pisze.
Jezeli lata temu jasno wypowiada sie ze:
"Generalnie poprawe zarĂłwno wysokosci plac jak i emerytur przyniosloby
radykalne obnizenie liczby emerytĂłw i rencistĂłw. " to chyba tylko
niedomyslny nie wie o co tu chodzi.
Bo tak wlasnie jest: podniesienie wieku emerytalnego z 65 do 67 lat
dotknie glownie osoby, ktore przekrocza 65, ale nie doczekaja
emerytury w 67 roku, bo wczesniej umra, ich liczbe da sie statystycznie
wyliczyc i te "zaoszczedzone" pieniadze juz dzis mozna przeznaczyc
na inne cele - moze na potrzebne inwestycje, w co watpie, predzej
na premie dla "kolesi".

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-15 14:56:48
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f8ab9e2$0$6625$9b4e6d93newsspool2.arcor-online.net...

Ble...ble... ble...
[...]

1. Jakie to prawidłowe rozwiązanie podałem przed dwoma tygodniami?

2. Niemcy od lat mają wyrównanie wielu emerytalnego. Teraz podwyższają do 67 lat. Jeśli oni są głupi, to nie wiem w jaki sposób zostali bogatym narodem? Wujek z Ameryki ich finansuje? A może Moskwa?

3. Demagogia - teraz są dotknięci wszyscy, którzy nie dożyją do 60 lub 65 lat. Pier***lenie kotka przy pomocy młotka.

Prawdę mówiąc wszystko, co tutaj przytaczasz jest demagogią.
Zachowujesz się jak obecnie zachowują się Grecy, którzy chcą w dzlszym ciągu mieć przywileje i żyć ponad stan. Nie zdają sobie głupki sprawy, że jak ich kraj zbankrutuje, to będzie u nich tak, jak zapowiadał Kononowicz - nie będzie niczego.

To samo chcesz dla PolakĂłw?

Data: 2012-04-15 16:34:57
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 15.04.2012 14:56, schrieb Bogdan Idzikowski:

[...]

1. Jakie to prawidłowe rozwiązanie podałem przed dwoma tygodniami?

podal Pan, ze podobny efekt uzyska sie poprzez podwyzszenie skladek,
ale na to nie ma zgody. Poniewaz nie musi to byc opis, a tylko Pana
zdanie, wiec nie ma z czym polemizowac.
Jezeli jednak mam byc dokladny, to klucz do zrozumienia lezy
w "nie ma zgody", bo o jaka zgode tu chodzi, to Pan pozostawil
w domysle. Niezaleznie czy chodzi o podniesienie skladek czy
o poniesienie wieku emerytalnego i tak nie ma na to zgody
zainteresowanych, a jednak decyzje zostaly podjete, wiec istotne
jest sprawdzenie o czyja zgode tu chodzilo i rzeczywiscie - podniesienie
wieku emerytalnego dotknie tylko emerytow, a podniesienie skladek
dotknie pracownikow i pracodawcow, bo placa skladke po polowie,
a wlasnie na podniesienie obciazen dla pracodawcow nie ma absolutnie
zadnej zgody i to jest rozstrzygajace. Gdyby Pan sie zainteresowal
koncepcjami neoliberalow np. u Buchanana czy innego smiecia to
wiedzialby, ze celem jest tworzenie zysku przekladajacego sie na
kapital, a koszty tego ma ponosic praca poprzez opodatkowanie.
I nie zaslonia tego nawet wycia liberalow o "zlewaczonej Europie",
bo wystarczy sprawdzic, ze np: przeciwko podatkowi Tobina
glosowali w PE liberalowie reka w reke z komunistami,
panujacy lubia sobie przyklejac rozne etykietki w zaleznosci
jaka grupe wyborcow chca czarowac, ale ich jedyna ideologia
jest wladza i pieniadze, w EU tak jest, w Niemczech tak jest
i w Polsce tez.

2. Niemcy od lat mają wyrównanie wielu emerytalnego. Teraz podwyższają
do 67 lat. Jeśli oni są głupi, to nie wiem w jaki sposób zostali bogatym
narodem? Wujek z Ameryki ich finansuje? A moĹźe Moskwa?

Te bogactwo z 2,5 bln dlugu jest pozadanym celem??
Jezeli tylko o to chodzi, to rzad Polski jest na dobrej drodze
i to tylko kwestia czasu gdy osiagnie poziom niemiecki z ich bogactwem.
Podnoszenie wieku emerytalnego ma identyczny powod jak i w Polsce,
panujacy nie dadza zadnej zgody na podniesienie skladek, bo nie
zamierzaja psuc sobie geszeftow, sa za to zgodni, ze trzeba podniesc
wiek emerytalny.

3. Demagogia - teraz są dotknięci wszyscy, którzy nie dożyją do 60 lub
65 lat. Pier***lenie kotka przy pomocy młotka.

Wlasnie, ze nie wszyscy. Ci, ktorzy juz placa skladki, rozpoczynali
ich placenie wiedzac, ze wiek emerytalny osiagna w wieku 65 lat.
A wiec zmiane wieku emerytalnego mozna oferowac tym, ktorzy dopiero
zaczna wplacac skladki.
Jednak rzad nie zamierza czekac na pieniadza po 40 latach, on chce
je teraz, a wlasnie taki sposob to zlodziejstwo.

[...]

Co Pan sadzi to Pana sprawa, nic mi do tego, Grecy jest juz
czym innym, bo nie widze, zeby grecki emeryt mial przywileje
lub zyl ponad stan, za to ze strony ich rzadu slychac o koszmarnych
problemach ze sciagnieciem miliardowych naleznosci podatkowych,
a to wcale nie dotyczy emerytow czy ich uprawnien.
To samo jest we Wloszech, ich minister skarbu przyznaje, ze
1/4 gospodarki to "szara strefa" i szacuje to na 300 mln E rocznie,
I czyja to jest wina??
Berlusconi dostal, co prawda, wyrok, ale zmieni to tylko tyle,
ze gdy wyjdzie to jego kochanki beda pelnoletnie, a na jego
stanowisko bez trudu znajdzie sie kolejny zlodziej.

A wiec jest pewne, ze na ulicy nie spotka Pan tego, kto chce
miec przywileje i zyc ponad stan, do tego trzeba otworzyc
gazete, tam znajdzie Pan tylko takich.
Tak jest w EU, tak jest w Niemczech i w Polsce tez.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-15 17:17:31
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 15.04.2012 16:34, schrieb Krzysiek:

1/4 gospodarki to "szara strefa" i szacuje to na 300 mln E rocznie,

oczywiscie blad, chodzi o 300 miliardow.
Widocznie zle Pan na mnie wplywa...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-15 17:51:24
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4f8adc91$0$6638$9b4e6d93newsspool2.arcor-online.net...
[...]

Sranie w banie. Jeden grzyb, czy zapłaci wszystko pracodawca, pracownik czy po połowie. Pracujesz. Wypracowujesz jakieś pieniądze. Z nich opłacana jest składka. Z zarobionych przez ciebie pieniędzy. Pracodawca nic ci nie da. Po to cię zatrudnił byś jemu przynosił dochód. Składki po połowie to jest efekt psychologiczny na który ty też się złapałeś.

a wlasnie na podniesienie obciazen dla pracodawcow nie ma absolutnie
zadnej zgody i to jest rozstrzygajace.

Nie ma żadnych obciążeń pracodawców. Ty za wszystko płacisz. Jeśli ty obciążasz pracodawcę, dostajesz o tyle mniejszą wypłatę.

Reszta to sranie w banie. Karpie nie chcą świąt Bożego Narodzenia. I co? Są czy nie ma?

Te wszystkie twoje pomysły i wynużenia sprowadzają się do jednego. Chciabyś być ciągle młody, zdrowy i bogaty.
Chciałbyś płacić niskie podatki. Zarabiać bardzo dużo. Mieć wysoką emeryturę w wieku 45 lat. I żeby w wyniku takich rozwiązań Polska zamiast długu, miała w kasie olbrzymią nadwyżkę.

Chciałbyś mieć ciastko i zjeść ciastko.

To wszystko jest fizycznie niemożliwe. Możesz się zes***ać i usmarkać i nic to nie zmieni. Taki jest wymóg naszych czasów.

I nie mam najmniejszego zamiaru dyskutować o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi. Bo do tego to twoje pitolenie się sprowadza.

Data: 2012-04-15 18:21:06
Autor: Krzysiek
Apel do boukuna
Hallo,

Am 15.04.2012 17:51, schrieb Bogdan Idzikowski:

[...]

[...]

nic to nie zmieni. Taki jest wymĂłg naszych czasĂłw.

I nie mam najmniejszego zamiaru dyskutować o wyższości Świąt Bożego
Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi. Bo do tego to twoje pitolenie się
sprowadza.

jak na razie to jeszcze nie zaczal Pan dyskutowac, bo zaklecia
to Pana sprawa, ale nie moja.

I nieprawde Pan napisal, bo srodowiska liberalne w Niemczech juz
wielokrotnie podejmowaly proby zmian sposobu naliczania skladek
i zawsze chodzi o likwidacje czesci placona przez pracodawce
i oparcie skladek o czesc placona przez pracownika, a to jest
wlasnie niezgodne z prawem. Niezaleznie od tego, ze polowe
placi pracownik, a polowe pracodawca, cala ta kwota jest
czescia jego wynagrodzenia, a wiec jedynie mozliwe byloby
przekazanie calej kwoty pracownikowi, ale tym liberalowie
nie sa zainteresowani, jest to sprzeczne z ich koncepcja.

I o tym wlasnie mowia - o likwidacji czesci placonej przez
pracodawce dla obnizenia kosztow pracy, a nie
o przesunieciu, ktore na obnizenie ma wplyw zerowy.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-04-14 23:02:33
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:jmc5ut$6ds$1node2.news.atman.pl...

[...]

Kurwa! Komu to pierdolisz? Komu się zwiększyła? Dyktat idzie z Berlina i żadna kurwa nawert narodu nie pyta, tylko go wdraża...

Jak będzie w takim tępie się zwiększać długość życia narodom w Europie, to za 100 lat będziemy żyli 200 lat (sic!)

To jest argument dobry dla nadurniejszych głąbów kapuścianych i urodzonych niewolników...

Wiek emerytalny podwyższają, bo burżuje i władza mają nienażarte brzuchy i rujnują gospodarki, a żyć chcą coraz lepiej, kosztem zniewolonych narodów...

boukun

Data: 2012-04-14 20:16:13
Autor: jadryś
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-14 12:25, Anatol pisze:

[...]

Było nie likwidoawć, a wtedy Polaków z pewnością stać by było na produkty ze swojej gospodarki, tj. czajnik który gwiżdże, buty nie z tekturową podeszwą, tylko normalną, telewizor z normalnymi głośnikami itditp. Chodzi o podstawowe artykuły a nie sprzęt do lotów w kosmos. Gdzie do diabła się podziewają te produkty polskiej gospodarki którą to podobno Polacy zarządzają? W PRLu ludzi było stać na buty wyprodukowane w Pplsce, stać było na ryby złowione polskimi kutrami, stać było na leki wyprodukowane w polskich zakładach.

[...]

Zniszczono wszystko co stanowiło polską gospodarkę i prawie wystarczało do samowystarczalności. A z Polaków zrobiono niewolniczą masę w swoim kraju.

Zadawałem ci już dwukrotnie to pytanie - co przeciętny Kowalski ma z tych wzrostów PKB?

Data: 2012-04-14 21:22:34
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jmceti$g9f$1node2.news.atman.pl...

Zadawałem ci już dwukrotnie to pytanie - co przeciętny Kowalski ma z tych wzrostów PKB?

Tanie RTV, AGD, samochody, telefony, kosmetyki i środki czystości w zachodnum standardzie,  tanie świeże owoce (w tym banany, pomarńcze anansy itp) i warzywa dostępne przez caly rok, ogólnie dostępna i w szerokim asortymencie tania kawa i czelolada,  powszechnnie dostępne nowoczesne usługi bankowe i telekomunikacyjne, powszechny dostęp do wiedzy na dowolnym poziomie, tanie dewizy, kupno mieszkania w wybranej lokalizacji i metrażu na kredyt od ręki lub wynajem wg uznania, nowoczesne materiały wykończeniowe i wyposażenie mieszkań, dobre piwo i wino, czystsze powietrze i wody rzek oraz dłuższe życie.

Anatol

Data: 2012-04-14 23:11:05
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:jmcips$klu$1node2.news.atman.pl...

[...]

Dupa Jasiu, będzie wiosna... Elektronika, to jedyna rzecz, która na całym świecie tanieje, bo Chińczyki tłuką tego od groma i trzeba jakoś upchać... Ale w Polsce i tak jest wszystko droższe, niż np. w Niemczech i telewizory drugiej kategorii i droższe, jak pierwszej.. W Niemczech też kupowałem w 1989 roku video NEC za 1500 DM, a telewizor Philipsa Pal Plus 100HZ w 1995 roku za blisko 5000 DM..
I przestań pieprzyć jak potłuczony z tym dłuższym życiem, bo kolega powiesił się mając 53 lata w dzień zaduszny, idź popatrz na klepsydry, codziennie widać, jak kobiety w wieku 43, 56 lat i mężczyźni w tym samym wieku odchodzą... Starość już dla nikogo nie jest piękna i jak ktoś nie zejdzie przedwczesnie na zawał, udar czy z innego powodu, to z depresji popełnia dzisiaj samobójstwo...

boukun

Data: 2012-04-18 21:06:41
Autor: the_foe
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-14 23:11, boukun pisze:
z tym dłuższym życiem, bo kolega powiesił się mając 53 lata w dzień zaduszny

i z tego wynika co?

--
the_foe

Data: 2012-04-18 21:37:19
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:jmn3bu$c7q$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2012-04-14 23:11, boukun pisze:
z tym dłuższym życiem, bo kolega powiesił się mając 53 lata w dzień zaduszny

i z tego wynika co?

Że Boukun będzie następny?

Data: 2012-04-18 23:21:35
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmn3bu$c7q$1@news.dialog.net.pl...

W dniu 2012-04-14 23:11, boukun pisze:
z tym dłuższym życiem, bo kolega powiesił się mając 53 lata w dzień zaduszny

i z tego wynika co?

the_foe

Na temat rzekomego dłuższego życia, propagandy uprawianej przez reżim dyktatora Tuska, napisałem osobny watek, pt. "Bydlacki numer reżimu z wydłużeniem się średniej długości życia"

O co tu chodzi, z tym wydłużeniem się średniej długości życia u Polaków i
tendencyjnie w Europie?

Co takiego reżimy próbują nam wmówić? Kto niby żyje dzisiaj dłużej, jak przed
laty? Toż to jest jeden wielki bandytyzm.
Jak to jest, w wypadkach drogowych giną wyłącznie starzy ludzie, czy jak?
Zakładając, że w katastrofach i wypadkach, a także po śmiertelnych chorobach
giną przeważnie młodzi ludzie, to nie można by się zgodzić, że średnia długość
życia Polaków statystycznie w takim przypadku wzrośnie. A chyba nie jest tak, że
umierają dzisiaj z różnych przyczyn tylko ludzie bardzo starzy?

Jedno jest pewne, że dzisiaj ludzie żyją tak samo długo, jak 100, 200, czy 300 i
400 lat temu. Są ludzie, którzy umierają przed 65 rokiem życia, a są też
jednostki, które dożyją sędziwego wieku i cieszą się dłużej zdrowiem na
emeryturze. I zakładając, że prawdą miałoby być,,iż kilkadziesiąt lat temu
więcej ludzi nie dożywało wieku emerytalnego, to należy to traktować tylko jako
nieszczęście tych ludzi. Tak samo dzisiaj zdarza się, że wielu ludzi nie dożywa
do 65 lat. A jeśli więcej ludzi dzisiaj przeżyje ponad 65 lat to co? Zazdrościć
im i reżim chce teraz zastosować odpowiedzialność zbiorową i ukarać za to
wszystkich? Czego zazdrości reżim ludziom po 65 roku życia? Że za długo żyją? A
jak zadośćuczynić ludziom, którzy nie dożyją wieku 65 lat? Reżim w Polsce chcąc
podwyższyć wiek emerytalny do 67 lat, mści się świadomie na ludziach którzy nie
dożyją tego wieku, a także chce ukarać ludzi, którzy jakoby dzisiaj
statystycznie w większej ilości umierają w wieku ponad wcześniejszą średnią
umieralną...
Jedno jest pewne, bandyci u władzy dostali ustawę gotową na biurku i z nikim jej
nie konsultują, nikomu nic nie tłumaczą i pieprzą tylko trzy po trzy, o
wydłużeniu się średniej długości życia Polaków...

Ludzie dzisiaj umierają w różnym wieku, tak samo jak kiedyś. Jedni wcześniej,
drudzy później, a że według jakiejś tam niby statystyki, więcej ludzi ponoć
dzisiaj umiera później, to nie zmienia to faktu, że tak samo ludzie dzisiaj żyją
długo, jak wcześniej...

Za co reżim chce się w takim razie mścić na ludziach? Jeżeli jakiś odsetek ludzi
więcej pożyje na emeryturze, to zaraz trzeba tych i tych co żyją krócej gnoić?

Reżim w Polsce gnoi ludzi, okradając ich z dwóch lat emerytury i mamiąc ich, że
niby żyją dłużej, a wcale nie żyją dłużej...

boukun

Data: 2012-04-14 23:22:47
Autor: u2
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-14 21:22, Anatol pisze:
[...]

A RTV, ani AGD, ani samochody itd nie należą do tanich. To jest nadal
luksus. Banany są niezdrowe, genetycznie modyfikowana żywność również.

Kawa jest niezdrowa, czekolada również, oprócz gorzkiej.

Usługi bankowe to typowa lichwa. Zyski banków są transferowane za
granicę. Są to miliardy.

Usługi telekomunikacyjne jak n.p. dostęp do internetu jest mocno
ograniczony. Nie mówię tutaj o szerokopasmowym dostępie. Swego czasu
było dosyć głośno o darmowym dostępie do netu, z którego aby korzystać
trzeba kupić i-pada, no i również nie wszędzie ma zasięg.

Rynek nieruchomości to typowa lichwa, wpędzająca rodziny w wieloletnie
cyrografy. Stąd młodzi wolą emigrować, a polskie kobiety wolą rodzić w
Anglii.

Piwo jest okropne w porównaniu do czeskiego. Woda rzek coraz bardziej
zanieczyszczona, bo powstaje coraz więcej oczyszczalni, a czym tam
oczyszczają to lepiej nie wnikać.

Data: 2012-04-17 12:46:43
Autor: jadryś
Apel do boukuna
[...]

Co rozumiesz po przez słowo "tanie"? Czy o siłę nabywczą rzeczywistych dochodów które osiągają Polacy obecnie w kraju i stosunek tej siły do możliwości nabywczych mieszkańców np. Białorusi, Chin, Kuby czy Wietnamu, czy porównujesz sytuację z dnia dzisiejszego do tego co było kilkadziesiąt lat temu w PRLu?

Czy ty sobie zdajesz sprawę jaki procent Polaków zapadł na różnego rodzaju alergie i uczulenia po 89 roku? Tak w tej dziedzinie osiągnęliśmy poziom krajów zachodnich. A wiesz dlaczego? - Bo te "nowoczesne materiały wykończeniowe" powodują u ludzi takie przypadłości. A także to co jemy czy to czym oddychamy. W PRL mleko kwaśniało, a nie gorzkniało, kurczak nie był zlepkiem sterydów i antybiotyków.. Jeżeli dla ciebie to jest poządany postęp, to ja już sam nie wiem co o tobie myśleć.

Data: 2012-04-17 19:41:37
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jmjhmm$juu$1node2.news.atman.pl...

[...]

Można porównywać stosunek siły nabywczej wynagrodzeń i emerytur Rosjan , Ukraińców , Białorusinów do wynagrodzeń i emerytur Polaków  teraz i 23 lata temu jak też porównać wynagrodzenia i emerytury tylko Polaków obecnie i 23 lata temu.

Niestety statystyki nie oddają jakości oraz dostępności i asortymentu towarów i usług względem analogicznych towarów i uslug na Zachodzie.

Anatol

Data: 2012-04-21 11:40:57
Autor: Jadryś
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-17 19:41, Anatol pisze:

[...]

Nic z tych porównań nie będzie miarodajne i oddające obrazu rzeczywistości.. Gospodarka światowa zmieniła się znacznie przez te kilkadziesiąt, także mocno potaniała produkcja żywności. Które teraz obecnie będące na naszym rynku można nazwać karmą, produkowaną jak najmniejszym nakładem kosztów.
Statystyki jednak wyraźnie oddają - auto typu mercedes najtańsze jest w USA , później w Niemczech a najdroższe w Polsce. I oczywiście mam tu na myśli ten sam model merca.

Data: 2012-04-14 22:57:26
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:jmbjbi$id4$1node2.news.atman.pl...

[...]

Kłamiesz, wszelkie żądania pracownicze władza spełniała, można było zawsze coś wywalczyć.. A dzisiaj? dzisiaj od kilkunastu lat pensje zamrożone na poziomie 1100 zł netto na rękię i żaden Polak nie wychodzi na ulicę...

boukun

Data: 2012-04-14 10:06:07
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:jmba4l$8u1$1node2.news.atman.pl...

[...]

Ale w Polsce nie ma przemysłu już żadnego i to jest fakt!

[...]

Bzdury opowiadasz. Policz sobie, ile ci wszyscy pracownicy, na przykładzie tych górników chociażby, płacą podatków i to nie w formie bezpośrednich odciągów od dochodów, ale także licząc z ich dochodów netto średnio 22% VAT, który oni też wydadzą z tych dochodów, na zakup różnych produktów, naprawy, remonty samochodów, mieszkań itp. Nie mając zatrudniania, wszystko inne zacznie się sypać i tak to wygląda w Polsce, zamykając jeden wielki zakład, giną mimo woli inne zakłady, bo nie uzyskają zbytu, bo ludzie nie mają pieniędzy... W całej sferze wszystko będzie się sypać już niedługo, bo w Polsce jest idiotyczna polityka. Chyba logiczne, że jak wprowadzą opłaty za przejazd autostradami i człowiek jakiś będzie zmuszony za nie płacić, to z czym innym będzie się musiał ograniczać i komu innemu nie da zarobić...

Brakowało produktów z całkiem innego powodu, z powodu tego, że stale byliśmy przez władzę okradani, wówczas, jak i niemiłosiernie dzisiaj.. Towar wyprodukowywany w Polsce szedł lewymi kanałami na wschód i na zachód. Nie powiesz mi chyba przecież, że w Polsce produkowało się w czasach PRLu mniej mięsa, gdzie wszystkie te rzeźnie pracowały i miały ogromną produkcję i ubój, niż dzisiaj, gdzie praktycznie sprowadzamy już tylko ochłapy niewiadomego pochodzenia z zagranicy, a rolnicy nie sprzedają żywca w skupie i nie chodują zwierząt rzeźnych...

Dzisiaj sprowadzamy złom od USA i Niemiec i Izraela i wystrzeliwujemy go w Iraku i Afganistanie, bo tak nam narzuca organizacja terrorystczna NATO!

boukun

Data: 2012-04-14 12:19:38
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:jmbb7f$a1c$1node2.news.atman.pl...

[...]

Np. :

http://infografika.wp.pl/title,Polska-potega-motoryzacyjna,wid,14292523,wiadomosc.html?ticaid=1e453

http://www.automotivesuppliers.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=9008%3Aw-2011-roku-produkcja-silnikow-wzrosa-o-blisko-250-tys&catid=904%3Aanalizy-i-raporty&Itemid=59&lang=pl

http://www.wnp.pl/wiadomosci/polska-swiatowa-potega-w-produkcji-telewizorow,25309.html

http://forsal.pl/artykuly/551844,euromonitor_polska_bedzie_europejskim_liderem_produkcji_sprzetu_agd.html

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100316&typ=po&id=po04.txt

http://www.goodram.pl/strona.php?dzial=historia

[...]

Wszyscy płacą VAT i nikt tu łaski nie robi. Ważne żeby go płacić z własnego dochodu a ni z dotacji i zasiłków które wcześniej musiano zbarać innnym w formie róznych podatków i składek ZUS.

Anatol

Data: 2012-04-14 10:12:54
Autor: Marek
Apel do boukuna
On Apr 14, 12:19 pm, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
Użytkownik "boukun" <bou...@neostrada.pl> napisał w wiadomościnews:jmbb7f$a1c$1node2.news.atman.pl...

> [...]

dochodu a ni z dotacji i zasiłków które wcześniej musiano zbarać innnym w

Vat placi glownie konsument koncowy, czyli ci niewolnicy, ktorzy
pracuja w Polsce.
Firma produkujaca telewizory, jesli eksportuje cala produkcje - placi
VAT w  wysokosci :  0,00 PLN.

Z tego, co wiem, to towar eksportowany nie podlega opodatkowaniu VAT...

Data: 2012-04-14 18:03:23
Autor: Wiesiaczek
Apel do boukuna
On Sat, 14 Apr 2012 10:12:54 -0700, Marek wrote:

> [...]

VAT w  wysokosci :  0,00 PLN.

Z tego, co wiem, to towar eksportowany nie podlega opodatkowaniu VAT...

Słusznie...
"Eksport towarów jest czynnością specyficznie traktowaną w VAT. Jest to sprzedaż towarów, która co prawda podlega opodatkowaniu, ale korzysta z preferencyjnego opodatkowania według stawki 0%. Jednocześnie jako sprzedaż nieobciążona VAT daje ona podatnikowi prawo do odliczenia VAT od zakupów z nią związanych."

Data: 2012-04-14 19:35:19
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:1e73fa68-90ad-406f-8235-b6e22ac4f077u7g2000yqc.googlegroups.com...

> [...]

VAT w  wysokosci :  0,00 PLN.

Z tego, co wiem, to towar eksportowany nie podlega opodatkowaniu VAT...

Czyli nic nie wiesz. Zanim zaczniesz pogrążać się bardziej przeczytaj i zrozum:
http://rozliczenia-zagraniczne.pl/J/129761,Jak-udokumentowac-i-rozliczyc-eksport-towarow.html

Data: 2012-04-14 10:53:19
Autor: Marek
Apel do boukuna

============================================>
Czyli nic nie wiesz. Zanim zaczniesz pogrążać się bardziej przeczytaj i zrozum:http://rozliczenia-zagraniczne.pl/J/129761,Jak-udokumentowac-i-rozlic...

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoją
karierę polityczną".

Czyli, jak LG -Polska eksportuje do Rosji, Indonezji i Australii, to
jakie placi podatki VAT ?

Data: 2012-04-14 20:56:34
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:f7445c79-840b-4d8c-ac19-34c682b6f7c935g2000yqq.googlegroups.com...
> [...]

karierę polityczną".

Czyli, jak LG -Polska eksportuje do Rosji, Indonezji i Australii, to

======================================

Nie do mnie pytanie. Przeczytaj link ze zrozumieniem.

Data: 2012-04-14 20:55:21
Autor: Anatol
Apel do boukuna

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Chodziło mi o to że nie tylko górnicy czy stoczniwcy płacą VAT tyko wszyscy którzy wydają swoje pieniądze w Polsce.

Firma produkujaca telewizory, jesli eksportuje cala produkcje - placi
VAT w  wysokosci :  0,00 PLN.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Skoro VAT płaci konsument końcowy to firma zawsze płaci 0%.

Anatol

Data: 2012-04-14 23:21:14
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał
Chodziło mi o to że nie tylko górnicy czy stoczniwcy płacą VAT tyko wszyscy którzy wydają swoje pieniądze w Polsce.

A mi chodzi o to, że jak ludzie nie mają pracy, nie mają dochodów i ograniczają wydatki, a właściwie nic nie wydają i w ten sposób niszczy się konjunkturę. Człowiek bezrobotny nie wydaje pieniędzy na nic i wokół wszystko się przez to rujnuje i upada...

boukun

Data: 2012-04-15 09:00:52
Autor: Anatol
Apel do boukuna

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:jmcpqi$t37$1node2.news.atman.pl...

[...]

Przesuwanie pieniędzy z kieszeni podatników do kieszeni świadczeniobiorców nie powoduje wzrostu wydatków a co najwyzej zmienia ich strukturę.

Anatol

Data: 2012-04-15 13:45:42
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:jmdrn7$uc8$1node2.news.atman.pl...

[...]

Pieprzysz farmazony, tu nie ma mowy o żadnym przesuwaniu pieniędzy do jakiś "świadczeniobiorców", tylko o nakręcaniu gospodarki... Środki płatnicze, kierowane drogą zakupów i wydatków publicznych przez zamożnych obywateli, są filarem dźwigającym całą gospodarkę... To obywatele, mając środki pieniężne, tylko w ten sposób mogą utrzymać regionalne, rodzinne i inne przedsiębiorstwa. Inaczej wszystko wokół zacznie padać.., jeśli ludzie nie będą mieć odpowiednich dochodów... Stąd "TEŻ" bierze się dzisiaj spirala upadłości..., bo to zamożny klient dźwiga gospodarkę...

boukun

Data: 2012-04-14 23:14:12
Autor: boukun
Apel do boukuna

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:jmbivt$hve$1node2.news.atman.pl...

[...]

He, he, he i gdzie tu jest nasz przemysł? Z tych śmiesznych fabryczek, gdzie zniewala się Polaków, prawie wcale nie odprowadzają podatków. Każda zagraniczna inwestycja jest w Polsce zwolniona z podatków, a byle polskiego przedsiębiorcę łupią i zaraz do ruiny doprowadzają... Zresztą, patrz polski cukier, co ja gadm, co ja gadam, niemiecki cukier...

boukun

Data: 2012-04-14 07:59:59
Autor: Leprechaun
Apel do boukuna

[...]

Na całym Śląsku zabraknie telewizorków! ;)

BomBel

Data: 2012-04-14 10:04:57
Autor: Jadryś
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-13 22:35, pluton pisze:
Boukun,

Kopalnia Wujek fedruje gigantyczne straty. Już 170 mln zł

Weź i policz jakie straty wywołuje sejm, senat, urząd prezydencji i rozpasane życie członków rządu..

Data: 2012-04-14 10:22:58
Autor: pluton
Apel do boukuna
> Kopalnia Wujek fedruje gigantyczne straty. Już 170 mln zł

Weź i policz jakie straty wywołuje sejm, senat, urząd prezydencji i
rozpasane życie członków rządu..

Widze, ze zaczynasz cos kumac. Brawo.

Nullification

Data: 2012-04-14 20:17:26
Autor: jadryś
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-14 10:22, pluton pisze:
Kopalnia Wujek fedruje gigantyczne straty. Już 170 mln zł

Weź i policz jakie straty wywołuje sejm, senat, urząd prezydencji i
rozpasane życie członków rządu..

Widze, ze zaczynasz cos kumac. Brawo.

Przy tobie każdy  w końcu przejrzy na oczy..

Data: 2012-04-14 21:12:17
Autor: pluton
Apel do boukuna

> Widze, ze zaczynasz cos kumac. Brawo.

Przy tobie każdy  w końcu przejrzy na oczy..

Staram sie.

Nullification

Data: 2012-04-17 12:48:05
Autor: jadryś
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-14 21:12, pluton pisze:
[...]

Tylko bez fałszywej skromności.

Data: 2012-04-20 22:32:03
Autor: pluton
Apel do boukuna
Tylko bez fałszywej skromności.

Ja nie ociekam zajebistością.

To zajebistość ocieka mną.

Nullification

Data: 2012-04-21 11:40:54
Autor: Jadryś
Apel do boukuna
W dniu 2012-04-20 22:32, pluton pisze:
Tylko bez fałszywej skromności.
Ja nie ociekam zajebistością.

To zajebistość ocieka mną.

Wiem... zwłaszcza gdy podadzą ci te czerwone..

Data: 2012-04-14 10:28:40
Autor: Bogdan Idzikowski
Apel do boukuna

Użytkownik "Jadryś" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jmbb3e$9u6$2node2.news.atman.pl...
[...]

A jakie ty straty wywołujesz siedząc na garnuszku pomocy społecznej?