Apel do pisowskiego motłochu gotowego podpalic Polskę!

Data: 2010-05-05 08:25:36
Autor: karwanjestdebilem
Apel do pisowskiego motłochu gotowego podpalic Polskę!
Duchowni, intelektualiści i artyści apelują: 9 maja idźmy na cmentarze radzieckich żołnierzy i zapalmy znicze na ich grobach. Pojednajmy się.

Na cmentarzach rozsianych po Polsce leży kilkaset tysięcy radzieckich żołnierzy. Ginęli w 1944 i 45 r. Szli na Berlin "za rodinu". Walczyli z Niemcami gnani rozkazami, ale i poczuciem krzywdy - pomścić zamordowane rodziny, spalone wioski, zniszczone miasta.

Niewyszkoleni, wysyłani na straceńcze akcje ginęli tysiącami. Najwięcej, prawie 32 tysiące, leży w Braniewie. 22 tysiące - w Warszawie przy ul. Żwirki i Wigury. 11 tysięcy pochowano w Bielsku-Białej, 8 tysięcy we Wrocławiu.

Do dziś przyjeżdżają ich krewni pochylić się nad grobem brata czy ojca. Ale na co dzień trudno tam znaleźć świeże kwiaty, palące się znicze. Troska Polaków o poległych Rosjan kończy się na wydaniu z budżetu państwa kilku milionów złotych rocznie na renowację socrealistycznych pomników.

Nie mamy serca do tych cmentarzy. Myślimy: skoro ZSRR trzymał Polskę pod butem 44 lata, to z radzieckiego żołnierza żaden wyzwoliciel, ale okupant. Przyniósł nam na bagnetach komunizm, potem stacjonował na naszej ziemi. Po co dbać o pamięć o nim?

- Bo większość z nich to byli zwykli chłopcy, którzy szli do Berlina, marząc o wolności, nie o stalinowskich ideałach. To nie są groby wrogów, ale ludzi, którzy przynieśli nam wolność. Czy nie potrafimy zrozumieć dramatu żołnierzy, ich krwi, bólu? - mówi abp Józef Życiński, metropolita lubelski.

Tydzień temu, poruszony solidarnością Rosjan po katastrofie prezydenckiego samolotu, zaapelował, byśmy z okazji 65. rocznicy zakończenia II wojny uporządkowali radzieckie cmentarze. Byłby to "znak pamięci i wrażliwości" oraz symbol polsko-rosyjskiego pojednania.

Ruszyła lawina. - To bardzo dobry pomysł - mówi Tadeusz Mazowiecki. Do stworzonego przez kilkoro młodych Polaków profilu "Pojednanie i Pamięć" na Facebooku przyłączają się ludzie, którzy chcą organizować akcję 9 maja w swoich miastach. Kilkudziesięciu artystów, naukowców, publicystów i polityków, m.in. Wisława Szymborska i Maria Janion, podpisało w sieci list o pojednanie.

"Po smoleńskiej katastrofie z 10 kwietnia 2010 roku naród rosyjski w szczery i ujmujący sposób wyraża swą solidarność z narodem polskim. Okazywane przez Rosjan współczucie, chęć niesienia pomocy, a także gotowość do rozpoczęcia dyskusji o tragicznych wydarzeniach naszej wspólnej historii, dają nadzieję na nowe otwarcie.

W uznaniu tej solidarności 9 maja zapalmy znicze na cmentarzach żołnierzy radzieckich, na grobach Rosjan i przedstawicieli innych narodowości, którzy również zginęli daleko od domu, daleko od bliskich. Nie chcemy relatywizowania historii. Apelujemy jedynie, by w imię pamięci o tych wszystkich, którzy zginęli tragicznie, narodziło się pojednanie pomiędzy Polską i Rosją".

Nazwiska wszystkich sygnatariuszy na www.9maja.pl

Andrzej Wajda dla "Gazety"

Pójdę na cmentarz i zapalę świeczkę, bo radzieccy żołnierze walczyli w słusznej, również naszej sprawie. Trzeba zrobić wszystko, by Polaków i Rosjan pojednać. Szczególnie dziś, gdy Rosjanie okazują nam solidarność w tragedii, a z drugiej strony odzywają się ludzie, którzy chcą nas skonfliktować.

Złe relacje Polaków i Rosjan biorą się z tego, że przez kilkadziesiąt lat rządził nami Związek Radziecki, a nam bardzo trudno oddzielić Rosjan od ZSRR i systemu.

Trzeba wreszcie skończyć z resentymentami i podejrzliwością. Oficerów w Katyniu zabił Stalin i wykonawcy jego rozkazów. To zbrodnia stalinowskiego systemu, nie zwykłych Rosjan. Bardzo nie chciałbym, żeby kilkadziesiąt lat po wojnie byli nadal obciążani odpowiedzialnością za zbrodnie komunizmu. Katyń musi przestać się za nami wlec, rzucać cień na nasze relacje.

Zwykli Rosjanie byli tak samo ofiarami komunizmu jak my, Polacy. Widziałem, ile wycierpieli od komunistów moi rosyjscy przyjaciele Andriej Tarkowski czy Wołodia Wysocki. Byli tak dręczeni, że wielu Polakom trudno to sobie wyobrazić. W tamtych potwornych czasach takie przyjaźnie jak moja z Wysockim były nadzieją na przyszłość - że skoro mamy do siebie zaufanie, jesteśmy razem w najtrudniejszych chwilach, to i w przyszłości zrobimy coś niezwykłego, budującego wspólnotę. Przyszedł czas.

http://wyborcza.pl/1,75248,7843408,Polskie_swiatelko_dla_Rosjan.html

Przemysław Warzywny

--

"Tragedia smoleńska staje się na naszych oczach nowym mitem PiS. Miałby on sprawić, że partia Jarosława Kaczyńskiego powtórzy sukces z 2005 r.? "Układ" już się zużył, bo gdy PiS rządził, nie zdołał go wytropić, choć miał kontrolę i nad służbami specjalnymi, i przyjazny IPN".

Data: 2010-05-05 08:38:57
Autor: raff
Piotr pisze:
Dnia Wed, 5 May 2010 08:25:36 +0200, karwanjestdebilem napisał(a):

[...]

Smierdzi fałszem na kilometr.
Ty sobie te apele w dupę wsadź schamiały idioto. Co za skur... pieprzone...
Będą tu nauczać naród miłości, liski farbowane.
Piotr

Co ? Prawidlowo. Jeli chcesz kogos grzecznie przekonac, piszesz "apel do pisowskigo motlochu".

Ten tu pasciarz tylko formuluje przekaz Wyborczej.

R.

Data: 2010-05-05 08:42:01
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

pieprzone...
Będą tu nauczać naród miłości, liski farbowane.
-- Czego to wałkuństwo nie zrobi:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/3ec3d0c6a7b11a64?dm...

http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/84a2b657d52c4467/
04dc6809edc1d10f?hl=pl&lnk=gst&q=pochla%C5%82em+tydzie%C5%84%27+#04dc68
09edc1d10f

   Mordercy polskich patriotow, ktorzy wczesniej walczyli przeciez
   ze ,wspolnym wrogiem'.  Skad u dzisiejszych Polakow tyle smiecia?

   AR

Data: 2010-05-05 08:49:55
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

Dnia Wed, 5 May 2010 08:42:01 +0200, Wlodzimierz Zabotynski napisał(a):

> Mordercy polskich patriotow, ktorzy wczesniej walczyli przeciez
>    ze ,wspolnym wrogiem'.  Skad u dzisiejszych Polakow tyle smiecia?

No przecież za pieniądze. Zawsze tego sporo było... I będzie...
[...]

   Pieniadze?  Pewnie tez, lecz przede wszystkim jakies zbydlecenie
   umyslowe, jakas potworna bezmyslnosc, bezrefleksyjnosc...

   AR

Data: 2010-05-05 08:54:16
Autor: raff
[...]

45 lat komunistycznego prania mozgow przynosi efekty. A jak myslisz.

Do tego "moda" jak idzie z zachodu tez robi swoje.

R.

Data: 2010-05-05 09:04:29
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

Dnia Wed, 5 May 2010 08:49:55 +0200, Wlodzimierz Zabotynski napisał(a):

>  Pieniadze?  Pewnie tez, lecz przede wszystkim jakies zbydlecenie
>    umyslowe, jakas potworna bezmyslnosc, bezrefleksyjnosc...

Aaa, no tak. To wynik tresury.
Piotr

   W ciagu ostatnich az dwudzistu lat zrobiono jednak bardzo
   niewiele dla oswiecenia publicznego, wlasciwego wychowania
   przede wszystkim mlodych obywateli. Kiedy dzialalnosc
   w tej dziedzinie porowna sie z osiagnieciami II. RP na tym
   polu, to ogarniaja czlowieka jakies dziwne uczucia.

   AR

Data: 2010-05-05 09:19:10
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

Dnia Wed, 5 May 2010 09:04:29 +0200, Wlodzimierz Zabotynski napisał(a):

> [...]
>    w tej dziedzinie porowna sie z osiagnieciami II. RP na tym
>    polu, to ogarniaja czlowieka jakies dziwne uczucia.

Ależ... Przecież zrobiono bardzo wiele, żeby ośmieszyć patriotyzm,
rodzinę,
pomieszać wartości. Obecnie wychowuje się właściwie, na dobrego konsumenta
i sługusa politpoprawnej durnoty (że tak to ujmę).
Niby dwadzieścia lat a ile im się udało, na drodze do nowego, wspaniałego
świata... :-)
A tak swoją drogą, gdy czytałem tę książkę na początku 80-tych lat, nie
sądziłem, że dożyję.
Piotr

   Jedynym przyzwoitym ministrem oswiaty probowal byc Roman
   Giertych i pamietasz jaka histeria ogarnela postepakow?

   AR

   P.S.  Nie zebym Giertycha jakos szczegolnie lubil, bo on z innej
   niz ja parafii, ale co prawda to prawda.

Data: 2010-05-05 14:41:37
Autor: karwanjestdebilem
Apel do pisowskiego motłochu gotowego podpalic Polskę!
Użytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisał

  Jedynym przyzwoitym ministrem oswiaty probowal byc Roman
  Giertych ....

To ten, który reaktywował neofaszystów i twierdził, że "Naszą Szkapę" napisał Henryk Sienkiewicz?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-05 08:55:21
Autor: konserwator

Użytkownik "karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:hrr313$cau$1inews.gazeta.pl...
[...]

no wprost NIEWIARYGODNE jaki ten facet jest bezczelny i jak bezczelnie wykorzystuje groby Rosjan do promocji samego siebie!
Niech moze sobie wsadzi w dupsko pawie piora i wystapi w WSI24! -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-05-05 09:26:43
Autor: kefirh
Apel do pisowskiego motłochu gotowego podp alic Polskę!
W dniu 2010-05-05 08:25, karwanjestdebilem pisze:
Andrzej Wajda dla "Gazety"
http://wyborcza.pl/1,75248,7843408,Polskie_swiatelko_dla_Rosjan.html

Przemysław Warzywny

Przemo,
a nie pomyslales, gdyby nie Katyn, Miednoje i inne dozynki
naszych rodakow to praktycznie nie mial bys czego cytowac?

kefirh

--
http://tinyurl.com/333umdm

Data: 2010-05-05 09:30:08
Autor: `heÂŽsk`
Apel do pisowskiego motłochu gotowego podpalic Polsk ę!
On Wed, 5 May 2010 08:25:36 +0200, "karwanjestdebilem" <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

Duchowni, intelektualiści i artyści apelują: 9 maja idźmy na cmentarze radzieckich żołnierzy i zapalmy znicze na ich grobach. Pojednajmy się.

 [...]

 gamon z ciebie. spieprzyles caly "apel" dajac durnowaty tytul.

 wsrod pisowskiego elektoratu jest caraz wiecej watpiacych w "geniusz"
 prezesa i do tych powinienies skierowac swoj apel ale nie tak j.w.

 chyba, ze masz na mysli pis-owski "motloch" z psp to rownie dobrze
 mozesz apelowac do kundelkow biegajacych za folwarcznymi oplotkami.

 --

 HeSk

Data: 2010-05-05 02:46:44
Autor: Tomy

"`he®sk`" <.WC15€bigbrednie@interia.pl> wrote in message news:3c72u5thdn8qeo0souipi5ti8viducpamc4ax.com...

[...]

Nie panikuj henek, przeciez PeOwcy maja ogolnokrajowe poparcie
calego spoleczenstwa, a ty razem z warzywnym chcecie ludzi
przekonac, ze strach zaczyna was paralizowac. Lby do gory matoly,
zwyciestwo WSI jest tuz, tuz.

Data: 2010-05-05 10:00:53
Autor: Dirko
[...]

    Ten piekny apel przecież to nie jest apelem do pisowskiego motłochu, który z góry wiadomo jak zareaguje.

Apel do pisowskiego motłochu gotowego podpalic Polskę!