Apel - kupujmy AMD i ATI

Data: 2009-04-14 11:40:47
Autor: Spili
Apel - kupujmy AMD i ATI
Hej,

Taki mały apel...

Wspierajmy AMD i ATI.
Obydwie mają mniejszy udział w rynku od Intela i Nvidii.

Jeśli całkiem wypadną z gry to będzie nas wszystkich to sporo kosztować :)
I Intel i Nvidia nie będa miały konkurencji i ceny ładnie poszybuja w górę...

Właśnie odświeżam swoją konfigurację i inwestuje w Phenoma i Radeona...

I ATI i AMD nie są złymi produktami a te klika klatek mniej w grze... :)
To zupełnie nieważne czy mamy w grze 90 FPS czy 100 FPS...

Nie wiem jak to się przekłada w działanie jakichś aplikacji obliczeniowych...

Tak więc...
Popatrzmy w swoją przyszłość...
W swoją przyszłościową kieszeń i... kupujmy ADM i ATI...

:)

Pozdrawiam,
Marcin,

Data: 2009-04-14 18:38:35
Autor: ant
Apel - kupujmy AMD i ATI
Spili wrote:
Tak więc...
Popatrzmy w swoją przyszłość...
W swoją przyszłościową kieszeń i... kupujmy ADM i ATI...

Jak ati wypuści stery z ludzką twarzą, tak jak te NVidii
pod linuksa, to może wtedy, a teraz, to nie dziękuję.

Data: 2009-04-14 18:53:25
Autor: Spili
Apel - kupujmy AMD i ATI

Użytkownik "ant" <ant@nowhere.tld> napisał w wiadomości news:gs2e5q$qi0$2atlantis.news.neostrada.pl...
Spili wrote:
[...]

Póki co używam do starego radeonka sterowników Omega zamiast CCC...

Data: 2009-04-14 18:58:03
Autor: Radosław Sokół
Apel - kupujmy AMD i ATI
W dniu 14.04.2009 18:38, ant pisze:
Jak ati wypuści stery z ludzką twarzą, tak jak te NVidii
pod linuksa, to może wtedy, a teraz, to nie dziękuję.

ATI/AMD i nVidia *nie powinny* wypuszczać sterowników do
Linuksa.

Wystarczyłoby, żeby firmy te wypuściły *specyfikację* umoż-
liwiającą stworzenie sterowników open source. Bo tylko takie
sterowniki będą wystarczająco stabilne i zgodne ze wszyst-
kimi nowo wychodzącymi wersjami jądra i Xów.

Wystarczy zresztą zobaczyć jak stabilne i szybkie są otwarte
sterowniki do starych kart ATI w porównaniu z dostępnymi dla
nich sterownikami zamkniętymi. Zresztą dla układów nVidii też
są pisane otwarte sterowniki (na bazie analizy kodu sterow-
ników zamkniętych).

To samo zresztą tyczy się *wszystkich* systemów operacyjnych.
Zawsze znajdzie się jakiś zapaleniec, który w wolny weekend
napisze sterowniki do najnowszego GeForce działające pod
Windows 3.1. Byle miał specyfikację.

Data: 2009-04-14 21:31:38
Autor: Jakub Krajewski
Apel - kupujmy AMD i ATI
Radosław Sokół <2009041416580500@grush.one.pl> napisał:

[...]
[...]

Taaa... piękna teoria. AMD wypuściło specyfikację i co? Masz czas czekać
5 lat aż ktoś zdolny takie sterowniki napisze? I nawet jeśli napisze,
to pokryje z 80% funkcjonalności? W tym czasie wyjdzie 10 generacji
nowych kart. A gdy ja chcę niestandardowe tryby, hdmi, pełne wsparcie
dla OpenGL i sto innych rzeczy, to co wtedy?

Nie ma czasu czekać, kupując kartę chciałbym mieć sterowniki od razu, to
źle? Dlatego pod Linuksa kupuję Nvidię i jak na razie nie przejechałem
się. Mam nadzieję, że do czasu aż dobre sterowniki dla kart AMD
powstaną... trzymam kciuki ale to jeszcze lata...

Sterowniki Nvidii naprawdę działają, wszystko czego potrzebuję jest
obsługiwane, a ostatnio wypuszczają nawet nowe wersje beta co dwa, trzy
tygodnie. Mowy nie ma abym kupował ATI pod Linuksa.

Pozdrawiam,
--
Jakub Krajewski, kraju
~~~~~ 814915641s ~~~~~ http://last.fm/user/kraju

Data: 2009-04-25 11:26:49
Autor: Radosław Sokół
Apel - kupujmy AMD i ATI
Jakub Krajewski pisze:
Taaa... piękna teoria. AMD wypuściło specyfikację i co? Masz czas czekać
5 lat aż ktoś zdolny takie sterowniki napisze? I nawet jeśli napisze,

Jeżeli *faktycznie* specyfikacja jest, to na pewno sterowniki
do Linuksa już powstały albo właśnie powstają.

Chyba nie wiesz jak szybko działa środowisko open-source.

A jeżeli sterowników nie ma, to znaczy, że jednak coś z tą
dokumentacją jest nie tak. Na przykład jest niepełna albo
wymaga podpisania umowy NDA.

to pokryje z 80% funkcjonalności? W tym czasie wyjdzie 10 generacji

100%.

Popatrz jak doskonałe są sterowniki X.org do Radeona 9200.
Szybsze i stabilniejsze od starych sterowników ATI (bo samo
ATI już od dawna nie aktualizowało sterowników starych kart).

Data: 2009-04-14 23:26:38
Autor: Mikolaj Tutak
Apel - kupujmy AMD i ATI
Radosław Sokół wrote:
[...]

No to masz co poczytać:
http://wiki.x.org/wiki/radeonhd
otwarte i wspierane dokumentacja przez ATI :P

      Mikolaj

Data: 2009-04-15 12:34:29
Autor: G Nowak
Apel - kupujmy AMD i ATI
Popatrzmy w swoją przyszłość...
W swoją przyszłościową kieszeń i... kupujmy ADM i ATI...

Jak ati wypuści stery z ludzką twarzą, tak jak te NVidii
pod linuksa, to może wtedy, a teraz, to nie dziękuję.

A czy te pod Windows maja juz ludzka twarz? Kiedy ok rok temu ogladalem Radeona byly problemy z ogladaniem filmow na drugim monitorze oraz ustawieniem poprawnego trybu dla rzutnika. Szkoda bo chetnie wparlbym konkurencje.

--
pozdr

Data: 2009-04-20 11:44:39
Autor: Verox
Apel - kupujmy AMD i ATI
On Tue, 14 Apr 2009 18:38:35 +0200, ant napisał:
Spili wrote:
[...]

O... too chciałem napisać... I jeszcze VDPAU, 1% CPU zabiera film h264 1080p :-)

--
begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB

Data: 2009-04-14 20:13:35
Autor: RadoslawF
Apel - kupujmy AMD i ATI
Dnia 2009-04-14 11:40, Użytkownik Spili napisał:

Tak więc...
Popatrzmy w swoją przyszłość...
W swoją przyszłościową kieszeń i... kupujmy ADM i ATI...

Ja tam wole kupić to co jest dla mnie lepsze.
Ale też popieram, wydawajcie swoje pieniądze żeby zrobić
dobrze komuś innemu. Wasze pieniądze wasz wybór.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-14 20:35:39
Autor: Radosław Sokół
Apel - kupujmy AMD i ATI
W dniu 14.04.2009 20:13, RadoslawF pisze:
Ja tam wole kupić to co jest dla mnie lepsze.

Trochę krótkodystansowe myślenie, nieprawdaż?

Za dużo dzisiaj myślenia tylko o indywidualnych oszczędnoś-
ciach, a za mało o globalnej ekonomii. Tak w przypadku osób
prywatnych, jak i w świecie biznesu.

Data: 2009-04-14 20:56:37
Autor: marfi
Apel - kupujmy AMD i ATI
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009041418354800grush.one.pl...
[...]

  To zostań prezydentem albo premierem albo Bardzo Waznym Biznesmenem a nie wypisuj pierdoł jak znudzony konsument puszczający wiatry przed monitorem komputera bo jest przeżarty jajkami i szynką z antybiotykami...

--
marfi

Data: 2009-04-14 20:35:33
Autor: LeP
Apel - kupujmy AMD i ATI

Użytkownik "Spili"
[...]

Bzdura!
Jak wiekszość zacznie kupować ati, to ati zdrożeje, a co za tym idzie nvidia też.
Kupiłem ostatnio 2 grafy ati, bo były trochę tańsze, ale ciagle mi się coś w jednej kaszani.

--
LeP

Data: 2009-04-15 09:33:32
Autor: STranger
Apel - kupujmy AMD i ATI
Spili pisze:

[...]

Szczerze popieram. Sam tak robię.

Kto teraz kupuje Intela i Nvidie kręci na siebie ostrego bata cenowego w przyszłości gdy już AMD i ATI wypadną z prawdziwej konkurencji.

STranger

Data: 2009-04-15 12:19:42
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Apel - kupujmy AMD i ATI
Spili pisze:
Hej,

Taki mały apel...

Gdyby wszyscy którzy tu kiedykolwiek napisali coś na tą grupę posłuchało Twojego apelu i zrobiło jak sugerujesz, to wynik finansowy dla tych firm byłby i tak niższy od promila. Więc nie troluj.

Data: 2009-04-15 20:29:24
Autor: STranger
Apel - kupujmy AMD i ATI
Piotr "Charvel" Majka pisze:

Gdyby wszyscy którzy tu kiedykolwiek napisali coś na tą grupę posłuchało Twojego apelu i zrobiło jak sugerujesz, to wynik finansowy dla tych firm byłby i tak niższy od promila. Więc nie troluj.

Nieprawda. Ludzie którzy czytują i pisują na pl.comp.pecet raczej znają się na sprzęcie i są opiniotwórczy, są awangardą rynku. Tacy ludzie sami podejmując decyzje o zakupie właśnie AMD pociągają za swoim przykładem wiele innych osób.

STranger

Data: 2009-04-15 20:58:49
Autor: ant
Apel - kupujmy AMD i ATI
STranger wrote:
[...]

Co nie zmienia faktu, ze jesli ktoś chce wesprzeć AMD,
to powinien założyć odpowiednią fundację, a nie namawiać
wszystkich, żeby kupowali szrot ;-) Po drugie wątpię,
żeby ktoś na tej grupie polegał na takim apelu, a nie
na własnych doświadczeniach.

Data: 2009-04-15 21:09:11
Autor: Andrzej Libiszewski
Apel - kupujmy AMD i ATI
Dnia Wed, 15 Apr 2009 20:58:49 +0200, ant napisał(a):

STranger wrote:
[...]

Chętnie się dowiem, gdzie ten szrot?

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-04-15 21:26:44
Autor: ant
Apel - kupujmy AMD i ATI
Andrzej Libiszewski wrote:
Chętnie się dowiem, gdzie ten szrot?

Hint => ";)"
A dwa, to najzwyczajniej takie mam doświadczenia przykre,
nie tylko z Radeonami ale też (patrzac na Twoją stopkę)
z Gigabytem. Po prostu staram się unikać tego sprzetu, który
mnie kosztował zbyt wiele czasu i nerwów. Pech może chciał,
że akurat wypadło m.in. na ATI i Gigabyte w moim przypadku.

Data: 2009-04-17 12:15:25
Autor: Dawid
Apel - kupujmy AMD i ATI
STranger pisze:
Piotr "Charvel" Majka pisze:

[...]

BUAHAHAHA.

Data: 2009-04-15 13:11:31
Autor: MC
Apel - kupujmy AMD i ATI
Użytkownik "Spili" <spili@neo.ciacho.pl> napisał w wiadomości news:gs2afh$j08$1atlantis.news.neostrada.pl...
Hej,

Taki mały apel...

Niepotrzebny

Wspierajmy AMD i ATI.
Obydwie mają mniejszy udział w rynku od Intela i Nvidii.

Ktoś musi mieć mniejszy. Poza tym Intel i nVidia nie są żadnym sojuszem żeby je liczyć razem.

Jeśli całkiem wypadną z gry to będzie nas wszystkich to sporo kosztować :)
I Intel i Nvidia nie będa miały konkurencji i ceny ładnie poszybuja w górę...

Nie wypadną. Sam Intel chce je utrzymać przy życiu na przykład po to, żeby nie mieć problemów z urzędami antymonopolowymi. Kłopoty Microsoftu są dla niego wystarczającym ostrzeżeniem.

Popatrzmy w swoją przyszłość...
W swoją przyszłościową kieszeń i... kupujmy ADM i ATI...

Daj sobie spokój z takimi apelami.

Data: 2009-04-16 10:52:42
Autor: Mark
Apel - kupujmy AMD i ATI
Dnia Tue, 14 Apr 2009 11:40:47 +0200, Spili napisał(a):

Wspierajmy AMD i ATI.
Obydwie mają mniejszy udział w rynku od Intela i Nvidii.

Jakie obydwie, jakie obydwie? to ta sama firma.

Jeśli całkiem wypadną z gry to będzie nas wszystkich to sporo kosztować :)

Jak beda robic dobry sprzet atrakcyjny cenowo, to nie wypadna, rynek obroni
sie sam.

I Intel i Nvidia nie będa miały konkurencji i ceny ładnie poszybuja w górę...

Czysta demagogia.

Właśnie odświeżam swoją konfigurację i inwestuje w Phenoma i Radeona...

Twoj wybor, Twoje prawo.

I ATI i AMD nie są złymi produktami a te klika klatek mniej w grze... :)
To zupełnie nieważne czy mamy w grze 90 FPS czy 100 FPS...

Przeciez nikt nie mowi ze sa zle.

Tak więc...
Popatrzmy w swoją przyszłość...
W swoją przyszłościową kieszeń i... kupujmy ADM i ATI...

Kieszen to nie wszystko. Obecnie wciaz mam  AMD/ATI ale procesor na pewno
zmienie na intelowski. Choc pewnie Core2, bo nehalem poza zasiegiem cenowym
niestety.

--
Mark

Apel - kupujmy AMD i ATI