Apel o pomoc dla POWODZIAN

Data: 2010-06-07 17:50:57
Autor: jap
Apel o pomoc dla POWODZIAN
Dziś druga fala pustoszy kolejne rejony Polski. Niejednokrotnie ludzie
potracili dorobek całego życia. Pomóżmy poszkodowanym niewielką kwotą, bądźmy
solidarni względem siebie.

Przekażmy jako elita finansowa 0,5% naszych kapitałów – ta kwota jest
nieprzypadkowa – to przecież średnia opłata za zajęcie pozycji na rynku
wtórnym. To niewiele dla nas a kwota ta pomogłaby bardzo powodzianom!!!

0,5% przy kapitalizacji naszej giełdy daje sporą sumę pieniędzy, dającą szansę
na przyszłość poszkodowanym. Rozumiem, że prawdopodobieństwo wpłaty przez
wszystkich jest minimalne, ale każdy kto uczyni ten gest będzie później z
siebie dumny.

Nie proponuje również sprzedaży na giełdzie – by nie wywołać ewentualnych
„tragicznych” skutków, ale użycia choćby „wolnych” środków do tego gestu.

Jednocześnie apeluje o rozpowszechnienie wątku na innych forach giełdowych.

pozdrawiam
jap

Data: 2010-06-07 19:33:30
Autor: az
Apel o pomoc dla POWODZIAN
 jap <japmp@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Dziś druga fala pustoszy kolejne rejony Polski. Niejednokrotnie ludzie

Wiesz co, nastepny ,,oswiecony,, bedzie najlepszą zachętą przy takich pustych
apelach? Jak zamiescisz skan ze swojej dobrej woli, naganiaczy nam już dostatek.

Data: 2010-06-08 05:52:28
Autor: jap
Apel o pomoc dla POWODZIAN

Wiesz co, nastepny ,,oswiecony,, bedzie najlepszą zachętą przy takich pustych
apelach? Jak zamiescisz skan ze swojej dobrej woli, naganiaczy nam już dostatek.

Żeby nie było pustej pyskówki to napisze tylko, że Twoja postawa moralna jest
co najmniej dziwna - nikogo nie proszę o chwalenie się ile wpłacił bo nie o to
chodzi a o przekazanie minimalnej kwoty.

Napisz sam co zrobiłeś dla powodzian. Mam nadzieję, że żaden z Twoich krewnych
lub znajomych nie ucierpi w powodzi bo zmienisz optykę z "tfardziela"
krytykującego w pełnym samozadowoleniu, na przerażonego.

No ale dziękuję za podbicie postu - w końcu każdy pomaga jak może ;-((( --

Data: 2010-06-08 14:20:07
Autor: kogutek
Apel o pomoc dla POWODZIAN

> [...]

krytykującego w pełnym samozadowoleniu, na przerażonego.

No ale dziękuję za podbicie postu - w końcu każdy pomaga jak może ;-((( --
Nic nie zrobiłem i nic nie zrobię. Widziałem kawałek reportażu jak montowali
program dla TV. Facet mówi. Tutaj co kilka lat wylewa. Mój dom stoi od pradziada
na górce. Właśnie dlatego. Żaden któremu sprzedawałem ziemię niżej nie pytał czy
są powodzie. Pytali o to czy wiem komu trzeba dać żeby pozwolenie na budowę
szybko dostać. Pobudowali wille tam gdzie nikt normalny szopy by nie postawił. I
ich nie ubezpieczyli. Nienormalni jacyś. Zawsze byłem ubezpieczony. Powódź to
dla mnie najlepszy interes. A tak z drugiej strony. czy ci poszkodowani zrobili
kiedykolwiek coś z własnej inicjatywy żeby pomoc państwu w budowaniu
zabezpieczeń przed powodzią. Zebrali się kiedyś i poszli do urzędu że przez dwa
miesiące po 6 godzin w każdą sobotę będą nieodpłatnie wzmacniać wały i urząd ma
w trybie pilnym dostarczyć dokumentację, nadzór i piasek. Taki wał. Za to w
jednym reportażu chłopaki ze szkoły nasypują piasek w worki. W tle blok. Jeden z
uczniów mówi ze to nie jest w porządku że mieszkańcy bloku patrzą z okien jak
oni pracują. Nic więcej w tym temacie. Co tu powodzi szukać. Przed blokiem mam
trawnik. Kiedyś chciałem namówić kilku sąsiadów żeby go przekopać i trawę
zasiać, w 5 osób ze dwie godziny spokojnej pracy. Pokopiemy, piwa się napijemy,
pogadamy. Wszyscy chętni ale jak przyszło co do czego to sam ze szpadlem byłem.
To stwierdziłem że pier... takie na ramię broń i poszedłem do domu kanały w
telewizorze zmieniać. --

Data: 2010-06-07 21:46:29
Autor: totus
Apel o pomoc dla POWODZIAN
 jap wrote:

Przekażmy jako elita finansowa 0,5% naszych kapitałów &#8211; ta kwota
jest nieprzypadkowa &#8211; to przecież średnia opłata za zajęcie pozycji
na rynku wtórnym. To niewiele dla nas a kwota ta pomogłaby bardzo
powodzianom!!!

Tu 95% tarci. Maja z czego żyć dzięki temu, że giełda nie działa w sobotę i niedzielę.

Data: 2010-06-08 05:55:23
Autor: jap
Apel o pomoc dla POWODZIAN

Tu 95% tarci. Maja z czego żyć dzięki temu, że giełda nie działa w sobotę i niedzielę.

Czemu tak chętnie każdy odpowiada za kogoś a nie za siebie???

Widać pewną logiczną niekonsekwencje w Twojej wypowiedzi:

Jak mają i tak stracić na rzecz Goldka lub JPM to chyba lepiej, przekazać te
pieniądze potrzebującym a nie dawać na gigantyczne premie zarządzającym???

Data: 2010-06-08 06:10:16
Autor: NKAB -
Apel o pomoc dla POWODZIAN
jap <japmp@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

pieniądze potrzebującym a nie dawać na gigantyczne premie zarządzającym???

Ale te pieniądze też dajesz zarządzającym, a co myślisz, że poszkodowanym.
Tu frajerów nie ma, no przynajmniej nie powinno być.

To problem dla rządu a nie dla obywateli, władza na każdym
poziomie zaniedbała sprawę, teraz trzeba wygenerować pieniądze
na ten cel a ludzie muszą je uczciwie wykorzystać, odtworzyć
utracony majątek.

Andrzej.

Data: 2010-06-08 06:16:38
Autor:
Apel o pomoc dla POWODZIAN
[...]

Problem w tym, że najpierw rząd i tak sciągnie z Ciebie te pieniądze, potem
odciągnie 30/50% na urzędników a następnie zmarnuje w jakiś nieprawdopodobnie
bezmyślny sposób - tylko organizacje pozarządowe dają gwarancje wykorzystania
w miarę tych pieniędzy.

Jeśli mają Cie przymusowo złupić to daj sam coś z dobrej woli. Zawsze się to
bardziej opłacało...

Data: 2010-06-08 06:49:31
Autor: NKAB -
Apel o pomoc dla POWODZIAN
> [...]

w miarę tych pieniędzy.

Jeśli mają Cie przymusowo złupić to daj sam coś z dobrej woli. Zawsze się to

Komu, pytam się komu, następnym ćwokom?
Stuknij się w pałę.

Andrzej.

Data: 2010-06-08 08:38:14
Autor:
Apel o pomoc dla POWODZIAN

Komu, pytam się komu, następnym ćwokom?
Stuknij się w pałę.

Andrzej.

Chociażby ludziom, którzy stracili domy budując w dobrej wierze a osuwisko
zabrało im majątek życia...

Pukam się w głowę i nie mogę uwierzyć jak chętnie się roztrząsa tematy
polityczne a drobiazg - wpłata paru złotych, czy paruset sprawia trudności
psychiczne wielu osobom. Obyście nie mieli nigdy takiego problemu...

Data: 2010-06-08 11:08:26
Autor: haze
Apel o pomoc dla POWODZIAN
Ok, ja podaruje mojego jednego zwyczajowego STOP LOSA

Pozdrawiam,
starhaze

PS: I taka sugestia dotycząca motywacji:
95% traci bo ma problem ze STOP LOSAMI.
Ja się pozbyłem tej wady, dzieki temu że raz na miesiąć
ofiarowuje jednego STOP LOSA na jakiś bieżący cel,
który organizuje los na świecie. Na początku było cięzko, migałem się,
wymyślałem różne przeszkody, np że to za dużo, że w sumie
to nie ma komu dać, albo że ci którzy dostaną to i tak zmarnują.
Teraz jest już lepiej, a i konsekwencja w stawianiu stop losow na giełdzie
wzrosła.
W sumie co to jest jeden stop losik jaki i tak teoretycznie nie
powinniśmy się przejmować i żąłować choćby i zdarzyły się nam
3 pod rząd.

Data: 2010-06-08 08:51:02
Autor: totus
Apel o pomoc dla POWODZIAN
  wrote:

Problem w tym, że najpierw rząd i tak sciągnie z Ciebie te pieniądze,
potem odciągnie 30/50% na urzędników

To propagandowe kłamstwo.

[...]

Również tak uważam, że pomoc innym powinna być dobrowolna, a nie przymusowa poprzez podatki. Zachęta do takiej pomocy powinna być obecna wszędzie.

Data: 2010-06-08 08:47:25
Autor: totus
Apel o pomoc dla POWODZIAN
jap wrote:

Tu 95% tarci. Maja z czego żyć dzięki temu, że giełda nie działa w sobotę
i niedzielę.

Czemu tak chętnie każdy odpowiada za kogoś a nie za siebie???

Za nikogo nie odpowiadam. To, że 95% traci to ogólnie dostępna mądrość tej grupy. Taka miejska legenda.

[...]

Aaa. Co każdy ma robić ze swoimi pieniędzmi to już jego sprawa. Ja taki szybki nie jestem by innym organizować życie.

Data: 2010-06-08 08:40:09
Autor:
Apel o pomoc dla POWODZIAN

Aaa. Co każdy ma robić ze swoimi pieniędzmi to już jego sprawa. Ja taki szybki nie jestem by innym organizować życie.

Dlatego też to jest apel a nie pomysł na obowiązkowe zachowanie - to zupełnie
co innego. A atakowanie przez Andrzeja vel NKAB wątku jest jak sam widzisz
żałosne...

Data: 2010-06-08 13:19:38
Autor: totus
Apel o pomoc dla POWODZIAN
  wrote:

[...]

Po co to oceniać? Dla ciebie jego zachowanie jest żałosne, a być może dla niego twoje żebractwo jest żałosne. Sam żyj jak chcesz i daj żyć innym.

Data: 2010-06-09 05:32:30
Autor: NKAB -
Apel o pomoc dla POWODZIAN
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):
  wrote:

> [...]
> Po co to oceniać? Dla ciebie jego zachowanie jest żałosne, a być może dla niego twoje żebractwo jest żałosne. Sam żyj jak chcesz i daj żyć innym.

Bo kolega jap kieruje się serduszkiem a ja rozumem i wiedzą.
Niech kolega jap zrobi tak jak ja z sąsiadką i pójdzie do pierwszej
lepszej fundacji i poprosi o wgląd do dokumentów ksiegowych,
może to mu otworzy oczy.

W takich strasznych przypadkach jak ten fundatorem musi być państwo,
tym bardziej, że w większości przypadków jest to wina rządów,
które miały ponad 10 lat na uregulowanie rzek po powodzi w '97.

Teraz to wieloletnie niedbalstwo chciano nadrobić w ciągu kilku dni.

Jeszcze raz powtarzam - jap sprawdż fudacje
(no chyba, że ty założyłeś jakąś i tu naganiasz).

Andrzej.

Data: 2010-06-10 04:21:40
Autor: Barbara
Apel o pomoc dla POWODZIAN

Użytkownik "NKAB -" <nkab@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hun91e$bg9$1inews.gazeta.pl...

> [...]
|
| Jeszcze raz powtarzam - jap sprawdż fudacje
| (no chyba, że ty założyłeś jakąś i tu naganiasz).

To jest dobry APEL!
wystarczy sprawdzić CARITAS - vide zawalenie hali
następnie - katastrofy ostatnie w kopalniach ...

Naprawdę, trzeba wiedzieć, komu powierza się dobrowolnie pieniądze ... a trzeba po to, by trafiły naprawdę do ludzi !
Barbara

Data: 2010-06-10 08:38:29
Autor: skippy
Apel o pomoc dla POWODZIAN

Użytkownik "Barbara" <

[...]

No właśnie:

TVN - POMOC POWODZIANOM Fundacja z "Caritas Polska"

Data: 2010-06-10 05:22:17
Autor: jap
Apel o pomoc dla POWODZIAN
Dobre wiadomości dla tych co nie chcą uszczuplać swojego zysku :

- do 6 % podatku dochodowego osoba fizyczna może przekazać powodzianom
- do 10% firma, ale tu pojawia się problem vatu - rozporządzenie Ministra
Finansów zostało tak skonstruowana, że nie można przekazać towarów z których
odliczono wcześniej vat bo oczywiście skarbowy wyciągnie swoje brudne łapska
po vat.

Wreszcie pracuje się nad zlikwidowaniem vatu od smsów. Zawsze ten podatek mnie
irytował - bo państwo nie wiedzieć czemu zarabiało na odruchach ludzkiego serca.

Cywilizujemy się, ale baaardzo powoli.

pozdrawiam jap

Data: 2010-06-10 05:50:52
Autor: NKAB -
Apel o pomoc dla POWODZIAN
Oczywiście mogę tutaj wyjść na totalnego cynika ale ja osobiście
doceniam ludzi, którzy pracują bez wynagrodzenia na rzecz innych,
których dotknął los.

Bardzo przjaźnie patrzę na takie działania jakie robi np pani
Ania Dymna i jestem przekonany, że z jej strony jest wszystko
w porządku. Szkoda tylko, że nazywa się to fundacja.

Przykładem dorego działania jest również Orkiestra Świtątecznej Pomocy,
ale już bardziej podoba mi się od strony zdobywania wiedzy o skali przkrętów
i/lub nieudolności organizacyjnej ze strony rządów RP.
Zauważcie, że potężną kasę rząd dostaje od obywateli miesiąc w miesiąc
i jeszcze musi do ZUSu dopłacać!

Orkiestra również powinna być przykładem na rozwiązania systemowe w RP.
Jest przykładem jak dobre może być jednowładztwo.
Owsiak opracował system, natępnie ten system wdrożył, uczestniczył
osobiście w realizacji swojego pomysłu.

Dlaczego kanydaci na prazydentów pierdolą jak nam będzie dobrze jak ich
wybierzemy, ale żadnego konkretnego rozwiązania np na ZUS żaden z nich
nie przedstawi. Bo oni nie jest tym zainteresowani. Zresztą cały czas
byli i są u władzy dlaczego to wszystko trwa bez żadnych zmian na lepsze?

Z TV co raz dobiegają nas informacje, że rządy tak naprawdę nie lubią
organizacji, które rzeczywisty pomagają ludziom w trudnej sytuacji.

Żałosne jest, że w reklamach mówi cię wprost, że niepełnosprawni są
bardziej wydajni niż zdrowi. To straszne propagowanie niewolnictwa,
ci ludzie powinni miec możliwość jakiejkolwiek realizacji nawet gdy
przedsiębiorca czy państwo miałoby dopłacać do takiej działaności.

Jesteśmy chorym państwem, pwodzianie dostaną pożyczki na domy,
a miejscowe władze dotacje na odtworzenie majątku.

Andrzej.

Data: 2010-06-11 14:23:43
Autor: Endriu
Apel o pomoc dla POWODZIAN
Dziś druga fala pustoszy kolejne rejony Polski. Niejednokrotnie ludzie
potracili dorobek całego życia. Pomóżmy poszkodowanym niewielką kwotą, bądźmy
solidarni względem siebie.

Warto by było aby poszkodowani wyciągneli wnioski, i sami sobie troche
pomogli - np. rozpędzając na cztery wiatry dziadostwo....

Dziadostwo

"[...] Na tym tle warto zapoznać się z urzędami, które - w różnym
zresztą stopniu - odpowiedzialne są za gospodarkę wodną. Na początek
idą ministerstwa: Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Rolnictwa,
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych oraz Ministerstwo Infrastruktury.
Ministerstwu Środowiska podlega prezes Krajowego Zarządu Gospodarki
Wodnej, którym od 23 marca 2009 roku jest pan Leszek Karwowski. Z
panem Karwowskim związana jest interesująca historia. Otóż w styczniu
2007 roku został on odwołany ze stanowiska wiceprezesa wrocławskiego
portu lotniczego, ponieważ nie radził sobie - jak uzasadniono - z
inwestycjami w tak dużej skali. Ale już 1 lutego 2008 roku został
powołany na to stanowisko ponownie, no a rok później pan premier Tusk
powołał go na stanowisko prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej.
Temu Krajowemu Zarządowi podlegają Regionalne Zarządy Gospodarki
Wodnej, a niezależnie od nich działają Wojewódzkie Zarządy Melioracji
i Urządzeń Wodnych, podległe Ministerstwu Rolnictwa. W rezultacie -
jak stwierdza pewien dokument - "trudno jednoznacznie wskazać
instytucję odpowiedzialną za gospodarkę wodną", a więc - i za
tegoroczną powódź. Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść - a tu
samych ministerstw jest aż cztery, nie mówiąc o urzędach niższej
rangi. Powie ktoś, że to bałagan. Może i bałagan, ale w tym bałaganie
jest metoda - żeby w razie czego nie można było znaleźć nikogo
odpowiedzialnego. Tak właśnie okupująca Polskę mafia zadbała o swoje
interesy i po staremu za wszystko odpowiedzialny jest podatnik.
[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Apel o pomoc dla POWODZIAN