Apki bankowe na Androida i ich (nie)bezpieczeństwo

Data: 2021-01-09 01:06:06
Autor: radekp@konto.pl
Apki bankowe na Androida i ich (nie)bezpieczeństwo
Fri, 8 Jan 2021 05:41:06 -0800 (PST), w
<f08210a1-6c44-41ee-affb-599658ce38d2n@googlegroups.com>, "witrak()"
<witrak@hotmail.com> napisał(-a):

Od pewnego czasu prowadzę korespondencję z Citi na temat ich apki mobilnej na Androida. Otóż ona domaga się zaraz po uruchomieniu uprawnienia Phone, które jest uważane za niekoniecznie bezpieczne a którego ja nie mam ochoty nadawać żadnej aplikacji, która tego nie potrzebuje do wykonywania (prawie) wszystkich funkcji. > Phone
> Allows apps to know your phone number, current cellular network information, and ongoing call status. Apps can also make and end calls, see who's calling you, read and edit your calling logs, add voicemail, use VoIP, and even redirect calls to other numbers.

Citi twierdzi, że potrzebują, aby móc połączyć użytkownika z konsultantem (bo tępy użytkownik nie potrafi sam wybrać numeru...) i przyjmować powiadomienia Push. To pierwsze jest bzdurą, to drugie kłamstwem (o ile prawdą jest to, co piszą w internetach, iOSowa apka owszem, ale Androidowa takiego uprawnienia nie potrzebuje).

A nie możesz po prostu wyłączyć tego uprawnienia dla tej apki?

Data: 2021-01-09 09:39:06
Autor: Kamil Jońca
Apki bankowe na Androida i ich (nie)bezpieczeństwo
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> writes:

[...]

A nie możesz po prostu wyłączyć tego uprawnienia dla tej apki?

Wtedy się nie uruchomi.
KJ

Apki bankowe na Androida i ich (nie)bezpieczeństwo