Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

Data: 2019-06-11 20:43:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
Czy ktoś zna taką aplikację Androidową, która OCeRuje polskie
faktury na kształt aplikacji OCeRujących wizytówki, czyli
dającą w efekcie pogrupowane informacje:

 - NIP (zbywcy i nabywcy)
 - data (sprzedania, sporządzenia, wystawienia, wysłania, zlekceważenie, zapłacenia...)
 - kwoty netto, VAT (zw, 0, np, 5%, 8%, 23% itd.) i brutto
 - nazwa usługi/towaru

Jasne, że polskie faktury mogłyby być zaopatrywane obligatoryjnie/obowiązkowo
w ujednolicone ustawowo QR kody, ale to już chyba nie na tę ekipę rządzącą... ;)

[jako biuro rachunkowe wpisałbym dzięki tym QR kodom bezbłędnie ze 20 faktur w ciągu jednej minuty...]

Obecna ekipa zadowoli się chyba pościgiem za VATowskimi gangami... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-11 21:26:36
Autor: Robert Tomasik
[...]

Widziałem tyle mniej lub bardziej dziwnych formatów faktur, że uważam,
że zrobienie takiego OCR-a jest skrajnie trudne. Czasem służbowo musze
sie bawić w analizy takich plików dokumentów. Jest do tego fajny program
IMEX AGH, ale musisz zrobić czymś OCR, czyli wyszukiwalnego pdf-a. No i
o ile da się to do typowego rozkładu dokumentów zrobić, to jak każda
faktura będzie inna, to cienko to widzę. Wyłapanie NIP, daty jest
mniejszym problemem, ale wychwycenie stawek VAT oraz nazwy towaru, to
już jaja, bo będzie Ci rożne śmieci zaciągało.

Data: 2019-06-11 21:31:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-11, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Darmowych aplikacji nie widziałem, ale wfirma dysponuje całkiem sprawnym "uczącym się" (Machine Learning) OCRem. Dla polskich faktur działa naprawdę dobrze, łapie też stawki VAT. Ale to nie na androida, no i nie jest darmowy, tylko w ramach pakietu.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-11 23:35:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Wojciech Bancer" slrnqg00c6.8f3.wojciech.bancer@pl-test.org

IMO stawki VAT są o tyle łatwe, że sprawdzalne. Takoż z NIPem, który
i sam w sobie jest sprawdzalny, i który można porównać z danymi firmy
widocznymi via net. Natomiast z datą mogą być drobne problemy, zaś
z opisem i nr. faktury chyba problemy muszą być...

Zapewne zależnie od jakości druku/pisma...

> [...]
WB> dobrze, łapie też stawki VAT. Ale to nie na androida, no i nie jest darmowy,

Czyli jednak można coś wydobyć automagicznie...
Ogólnie OCeeRy (także bezpłatne) chadzają poprawnie.

-=-

Tyle czasu w śmietnik -- bezmyślne przepisywanie...
[wraz z poznawaniem cudzych tajemnic]

-=-

Dzięki ubu panom za odp.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-12 22:32:36
Autor: Adam
[...]

Comarch Optima i jej OCR:
https://www.comarch.pl/erp/ocr/

albo OCR-y pisane dla Optimy, np CTI:
https://cti.org.pl/cti_optima_kancelaria.html

Sporo klientów z tego korzysta.
Prędkość przetwarzania (a w zasadzie wrzucania danych do rejestru faktur) to ok. 1 faktura na sekundę przy w miarę dobrym łączu internetowym.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-12 22:56:43
Autor: WAM
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
On Tue, 11 Jun 2019 20:43:57 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Czy ktoś zna taką aplikację Androidową, która OCeRuje polskie
faktury na kształt aplikacji OCeRujących wizytówki, czyli
dającą w efekcie pogrupowane informacje:
https://www.saldeosmart.pl/aplikacja-mobilna
Ale to dodatek do usługi :)
Nie korzystam wprost ale znam wykorzystanie.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-06-13 02:50:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"WAM" vmp2gehps0nl3b2taclvas8sf9b5n4rk2f@4ax.com

[...]

Jak pojmuję -- aplikacja jedynie zbiera informacje i przekazuje
do ,,biura'' jako grafikę, bez OCeRacji, bo pod Androidem chyba
kody są otwarte, więc konkurencja dość szybko i legalnie
wyprodukowałaby swoje odmiany.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 04:00:18
Autor: Budzik
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console
[...]

;)
Miałem ostatnio podobne przemyslenia a propos QR lub czegos podobnego ale przyszła mysl, ze byłoby to kłopotliwe dla wiekszych faktur typu 100 pozycji itp.

Natomiast dla 99% dokumentów gdzie kupujesz jedna dwie pozycje byłoby to genialne.

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2019-06-13 12:09:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Budzik" XnsAA6D3CE25A819budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Miałem ostatnio podobne przemyslenia a propos QR lub czegos podobnego ale
przyszła mysl, ze byłoby to kłopotliwe dla wiekszych faktur typu 100
pozycji itp.

W kodzie nie musisz zawierać informacji o każdej pozycji osobno, lecz o sumach:

 23:
  8%
 mleko
 zw.
 np.
 0

Natomiast dla 99% dokumentów gdzie kupujesz jedna dwie pozycje byłoby to genialne.

Co tu genialnego? Zwykła złośliwość MMorawieckiego -- QR kody znane i stosowane są od dawna.

BTW... Nie usłyszałem dokładnie w TV -- MMorawiecki wzbogacił się,
kupując (dzięki jakiemuś duchownemu) za złotówkę działkę wartą
parędziesiąt milionów pln?

-=-

Każdy podatnik VAT musi mieć jakiś dostęp do komputera -- bo JPK_VAT
śle tylko netem, tak więc może drukować swe faktury, umieszczając na
nich znormalizowane QR kody.

Jeśli nawet podatnik osobiście wystawia faktury ręcznie -- musi mieć
jakiś dostęp do komputera, choćby za sprawą księgowej, która takim
samym kosztem wydrukuje fakturę z QR kodem, jakim do tej pory wpisywała
dane z ręcznie pisanej faktury, tak więc jedyny koszt wstawienia
zunifikowanych QR kodów poniesie:

 - pisarz, piszący program do drukowania faktur
 - pisarz, piszący program do czytania QR kodów zawartych na/w fakturach
 - wielcy tego świata, w mozole i w pocie czoła, standaryzujący zapisy
   faktury i zaklinający je w postać QR kodu...

Podatnik nie poniesie widocznego kosztu.

-=-

Ale MMorawicki preferuje pogoń za gangami VATowymi ;)
i kradzieże -- mnie okradł, co ukazuję:

   http://eneuel.w.duna.pl/wyciagi/wyciagi.htm

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 13:28:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d0220c4$0$17352$65785112@news.neostrada.pl...
BTW... Nie usłyszałem dokładnie w TV -- MMorawiecki wzbogacił się,
kupując (dzięki jakiemuś duchownemu) za złotówkę działkę wartą
parędziesiąt milionów pln?

Teraz ? Sprawa sprzed tygodni.
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/tajemnica-dzialki-premiera-mateusza-morawieckiego-premier-mateusz-morawiecki/rqwkj1t

Dzialke we Wroclawiu dostal Kosciol od Panstwa, Morawiecki ja od biskupa kupil w 2002,
przepisal na zone, a skoro maja odrebnosc majatkowa, to nie musi ujmowac w oswiadczeniu majatkowym.
Odrebnosc maja od dawna, z czasow chyba prezesury w banku,
dzialke ciagle maja, wiec czy tu mozna mowic o wzbogaceniu ...

A Wroclaw sie zmotoryzowal, rozbudowal i taka dzialka to teraz cenna rzecz ... tylko najpierw trzeba zaplacic za odrolnienie, a potem jeszcze sprawdzic czy mozna to sprzedac, bo moze planu zagospodarowania ciagle nie ma ...

Każdy podatnik VAT musi mieć jakiś dostęp do komputera -- bo JPK_VAT
śle tylko netem, tak więc może drukować swe faktury, umieszczając na
nich znormalizowane QR kody.

Podatnik juz dawno przestal wyliczac faktury kalkulatorem..
A akurat JPK moze mu przygotowac biuro ksiegowe.

[...]

A moze lepiej, zeby rownoczesnie dostal fakture e-mailem ?
Albo odpowiedni fragment pliku JPK ...

J.

Data: 2019-06-13 14:44:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"J.F." 5d0233d7$0$17356$65785112@news.neostrada.pl

Teraz ?

Niedawno było w TV.

Sprawa sprzed tygodni.
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/tajemnica-dzialki-premiera-mateusza-morawieckiego-premier-mateusz-morawiecki/rqwkj1t

Dzialke we Wroclawiu dostal Kosciol od Panstwa,

Państwa czy miasta?

Morawiecki ja od biskupa kupil w 2002,

Ile zapłacił?

przepisal na zone, a skoro maja odrebnosc majatkowa,
to nie musi ujmowac w oswiadczeniu majatkowym.

Nie musi!!! Prawo jest straszne tylko dla frajerów! ;)

Odrebnosc maja od dawna, z czasow chyba prezesury w banku,
dzialke ciagle maja, wiec czy tu mozna mowic o wzbogaceniu ...

No tak... Moja wina... Nie wzbogacił się...
Wydał szmal a działki nie ma...
Oddał bliźniej (była zapewne w potrzebie!) za freeko...

A Wroclaw sie zmotoryzowal, rozbudowal i taka dzialka to teraz cenna rzecz ...

No tak, ale działka nie jego... :(

tylko najpierw trzeba zaplacic za odrolnienie,

Koszty, koszty, koszty... ;)
[czy to nie ALepper był od odrolniania?
ale chyba nie dlatego odszedł przedwcześnie z tego
świata, że MMorawieckiego żona chciała coś odrolnić?...]

a potem jeszcze sprawdzic czy mozna to sprzedac, bo moze planu zagospodarowania ciagle nie ma ...

Dobre czasy na korygowanie planów zagospodarowania...
Któż postąpi wbrew dobrym radom premiera rządu RP?...

[...]

Nie jestem tego pewien -- księguję także faktury pisane ręcznie.

A akurat JPK moze mu przygotowac biuro ksiegowe.

Więc i księgowe biuro może mu wydrukować fakturę z QR kodem.

[...]

Niech dostaje. Ale w jakiej formie? Graficznej
czy teskstowej zdatnej/łatwej do księgowania?

Albo odpowiedni fragment pliku JPK ...

Aby automagicznie zaksięgować?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
[...]

Postscriptum: Wreszcie ciepło!!!!

Data: 2019-06-13 20:43:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d024536$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Raczej panstwa, od miasta to jakim prawem ?

Morawiecki ja od biskupa kupil w 2002,
Ile zapłacił?

700 tys

[...]

dzialke ma, ale to tylko znaczy, ze musi teraz podatek gruntowy placic, takie to wzbogacenie :-P

Oddał bliźniej (była zapewne w potrzebie!) za freeko...

taki tam podzial majatku :-)

A Wroclaw sie zmotoryzowal, rozbudowal i taka dzialka to teraz cenna rzecz ...
No tak, ale działka nie jego... :(

Na razie sie nie rozwodzi, ale kto wie :-)

[...]

Wroclawski samorzad. A tam PiS ma male poparcie :-)
Szczegolnie teraz, jak sie sprawa rypla.

A tu jeszcze okazuje sie, ze nie uwazal jak robil
https://natemat.pl/273713,dzialka-morawieckiego-sprzedana-bez-zgody-watykanu

choc tu sa jakies inne informacje
https://natemat.pl/273717,dzialka-morawieckiego-kto-powinien-wydac-zgode-na-jej-sprzedaz

Ktos wie w ogole gdzie dokladnie ta dzialka lezy ?

A akurat JPK moze mu przygotowac biuro ksiegowe.
Więc i księgowe biuro może mu wydrukować fakturę z QR kodem.

A to tak chyba niekoniecznie, bo przyjezdza klient, chce towar i fakture.
Co prawda niby mozna pozniej wystawic i czesto sie wystawia.

J.

Data: 2019-06-14 02:20:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"J.F." 5d0299b1$0$17343$65785112@news.neostrada.pl

Państwa czy miasta?

Raczej panstwa, od miasta to jakim prawem ?

Takim samym. Aby rozjaśnić -- pytam tylko.

Morawiecki ja od biskupa kupil w 2002,
Ile zapłacił?

700 tys

Czyli więcej niż złotówkę!!!

[...]

Skoro przepisał na żonę z którą nie ma wspólnoty majątkowej -- IMO nie ma.

[...]

Skoro przepisał na żonę -- IMO nie jego.

tylko najpierw trzeba zaplacic za odrolnienie,
Koszty, koszty, koszty... ;)

Kolejne koszty to ogłoszenie o sprzedaniu...
Same problemy i koszty!!! Do tego te podatki gruntowe...

[...]

Mając szmal -można załatwić poparcie.

Szczegolnie teraz, jak sie sprawa rypla.

Co się rypło? Wydał kupę szmalu i oddał działkę potrzebującej
kobiecie z którą nie ma wspólnoty majątkowej...

Parafrazując wypowiedź Chrystusa dotyczącą
rozgrzeszania -- >>darmo dostaliście, więc darmo dawajcie<<...

A tu jeszcze okazuje sie, ze nie uwazal jak robil
https://natemat.pl/273713,dzialka-morawieckiego-sprzedana-bez-zgody-watykanu

W 2002 r, żył jeszcze JPII -- chyba da się jakoś załatwić.

choc tu sa jakies inne informacje
https://natemat.pl/273717,dzialka-morawieckiego-kto-powinien-wydac-zgode-na-jej-sprzedaz

IMO dobra Kościoła należą do wszystkich wiernych...

Ktos wie w ogole gdzie dokladnie ta dzialka lezy ?

Nie mieszkasz w Wrocławiu?

[...]

Można zarządzić jakoś tak:

 - drukowane tylko z kodami QR
 - wystawiane ręcznie bez kodów

-=-

Ponoć Getin nie jest już do sprzedania za złotówkę - ale mimo
tej wieści nadal nie widuję złotówek w Lidlowych wózkach...
Straty, straty, straty...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 10:16:09
Autor: radekp@konto.pl
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
Fri, 14 Jun 2019 02:20:30 +0200, w <5d02e85c$0$532$65785112@news.neostrada.pl>,
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(-a):

> Ktos wie w ogole gdzie dokladnie ta dzialka lezy ?

Nie mieszkasz w Wrocławiu?

Avicenny
To te pola naprzeciw nowo pobudowanych kompleksów przemysłowych.

Data: 2019-06-14 12:29:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d02e85c$0$532$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." 5d0299b1$0$17343$65785112@news.neostrada.pl
Państwa czy miasta?
Raczej panstwa, od miasta to jakim prawem ?
Takim samym. Aby rozjaśnić -- pytam tylko.

Miasta pod koscioly i parafie jakos dzialki rozdaja, no ale to nie w celu sprzedazy.
To musialo byc cos w ramach zwrotu mienia przedwojennego - czyli sprawa panstwowa.

Morawiecki ja od biskupa kupil w 2002,
Ile zapłacił?
700 tys
Czyli więcej niż złotówkę!!!

Przyzwoite pieniadze ... ale nie wiem - czy nie za male.

[...]

Slusznie - nie ma. Ale na razie sie nie rozstaja, wiec zostaje w rodzinie.

Oddał bliźniej (była zapewne w potrzebie!) za freeko...
taki tam podzial majatku :-)

Cos tam mowil -zona miala jakas dzialalnosc, on byl prezesem banku - ryzykowne zajecia, lepiej podzielic :-)

A Wroclaw sie zmotoryzowal, rozbudowal i taka dzialka to teraz cenna rzecz ...
No tak, ale działka nie jego... :(
Na razie sie nie rozwodzi, ale kto wie :-)
Skoro przepisał na żonę -- IMO nie jego.

W razie potrzeby ... jeden strzal i spora czesc wroci :-)

[...]

A reszta radnych powie "dla pisiora nie" :-)

Szczegolnie teraz, jak sie sprawa rypla.
Co się rypło? Wydał kupę szmalu i oddał działkę potrzebującej
kobiecie z którą nie ma wspólnoty majątkowej...

Ale rzekomo zarobil miliony :-)

A tu jeszcze okazuje sie, ze nie uwazal jak robil
https://natemat.pl/273713,dzialka-morawieckiego-sprzedana-bez-zgody-watykanu

W 2002 r, żył jeszcze JPII -- chyba da się jakoś załatwić.

Posmiertnie ?

choc tu sa jakies inne informacje
https://natemat.pl/273717,dzialka-morawieckiego-kto-powinien-wydac-zgode-na-jej-sprzedaz
IMO dobra Kościoła należą do wszystkich wiernych...

Tak samo jak mienie panstwowe nalezy do obywateli :-)

Ktos wie w ogole gdzie dokladnie ta dzialka lezy ?
Nie mieszkasz w Wrocławiu?

Mieszkam, ale jesli mylisz ze my tu wiemy do kogo nalezy kazdy kawalek pola,
albo ze jest tablica "wlasnosc: Morawiecka", albo latwo odszukac taka tablice gdyby stala ...

[...]

No od poczatku VAT uwazalem, ze podatnicy prowadzacy ksiegowosc na komputerze powinni wysylac JPK :-)

J.

Data: 2019-06-14 18:42:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"J.F." 5d03776b$0$17354$65785112@news.neostrada.pl

Miasta pod koscioly i parafie jakos dzialki rozdaja,

Za freeko?

no ale to nie w celu sprzedazy.

IMO ze swym mieniem właściciel mienia czynić może, co chce. ;)

[...]

Ale nie jego!!!! Wszyscy ludzie są rodziną i mają
wspólnego przodka -- Adama, z którego żebra zbudowano Ewę...
[czy Ewa jest córką Adama?]

Oddał bliźniej (była zapewne w potrzebie!) za freeko...
taki tam podzial majatku :-)

Cos tam mowil -zona miala jakas dzialalnosc, on byl prezesem banku - ryzykowne zajecia, lepiej podzielic :-)

Ryzykownym zajęciem jest DG, nie etat w banku.

Skoro przepisał na żonę -- IMO nie jego.

W razie potrzeby ... jeden strzal i spora czesc wroci :-)

O ile żona wyrazi zgodę! Równie dobrze jeden strzał
i wszystko (poza podatkami) powędruje do Ciebie. ;)

Mając szmal -można załatwić poparcie.

A reszta radnych powie "dla pisiora nie" :-)

Reszta też ma ręce, aby brać.

Szczegolnie teraz, jak sie sprawa rypla.
Co się rypło? Wydał kupę szmalu i oddał działkę potrzebującej
kobiecie z którą nie ma wspólnoty majątkowej...

Ale rzekomo zarobil miliony :-)

Bóg nagrodził dobroczynność... ;)

[...]

Kwestionujesz >>świętych obcowanie<<?

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Obcowanie_%C5%9Bwi%C4%99tych

Obalasz zasady wiary? Publicznie? Czy aby za takie czyny nie grożą sankcje państwowe?
Nie boisz się rannej pobudki czy uważasz, że w sobotę nie przywędrują pod Twe drzwi?
[pewnie Słońce go budzi przed szóstą rano...]

[...]

Do narodu -- sprawującego władzę zwierzchnią, czyli powinność suwerena. ;)

[...]

Myślę, że o tym fakcie teraz głośno w Wrocławiu.

BTW -- 'we Wrocławiu' czy 'w Wrocławiu'?

[...]

No od poczatku VAT

Czyli od kiedy? Od początku VAT w RP?

uwazalem, ze podatnicy prowadzacy ksiegowosc na komputerze powinni wysylac JPK :-)

Dokąd i jak? -- jakie serwery wówczas pracowały?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 10:15:31
Autor: radekp@konto.pl
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
Thu, 13 Jun 2019 20:43:01 +0200, w
<5d0299b1$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Ile zapłacił?

700 tys

No ba -- jeszcze po kilku latach sprzedał jej fragment za 200 tys., po czym
odkupił z powrotem za 2mln...

Data: 2019-06-14 17:28:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

<radekp@konto.pl> trl6gedgpbqu88a012ejuen1a1pkg89uaq@4ax.com

700 tys

: No ba -- jeszcze po kilku latach sprzedał jej fragment
: za 200 tys., po czym odkupił z powrotem za 2mln...

Same straty...
[nic dziwnego, że musi kraść...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 10:14:13
Autor: radekp@konto.pl
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
Dzialke we Wroclawiu dostal Kosciol od Panstwa, Morawiecki ja od biskupa kupil w 2002,

Za ułamek ceny i niezgodnie z procedurami kościelnymi.
Kościół może podważyć transakcję, ale oczywiste że tego nie zrobi :)

Data: 2019-06-14 12:18:47
Autor: J.F.
Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gpl6gepbrv2a37e1tuurqto1jkfscjj3m3@4ax.com...
[...]

A jak podwazy Watykan ? :-)

Tak po prawdzie - jak mu sie cena nie podobala, to mial pare lat na podwazanie ...

J.

Data: 2019-06-14 17:32:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"J.F." 5d037506$0$31100$65785112@news.neostrada.pl

A jak podwazy Watykan ? :-)

Watykańskie prawo chyba nie przewiduje przedawnień. ;)

Data: 2019-06-14 11:00:15
Autor: Budzik
[...]

A program do wysyłania jpk pisał jakis debil :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2019-06-14 17:31:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Budzik" XnsAA6E843164CD3budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

A program do wysyłania jpk pisał jakis debil :)))

O którym programie piszesz? -- jest tego masa mas...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 19:00:14
Autor: Budzik
[...]

Klient JPK - ten który dostarcza MF.

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2019-06-15 02:51:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Budzik" XnsAA6ECC2D68EC4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

A program do wysyłania jpk pisał jakis debil :)))

O którym programie piszesz? -- jest tego masa mas...

Klient JPK - ten który dostarcza MF.

Nie debil, ale Dziecię Neostrady. [BTW -- kto jest ojcem
tych dzieci? i czy (jak MMorawiecki) też ma rozdzielność
majątkową ze swoją małżonką -- Neostradą?... może nie są
poślubieni? byli płodni -- czy dostają 500+? tyleż rodzi
się ;) pytań przy okazji JPK -- ale nie znam odpowiedzi]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 16:49:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0220c4$0$17352$65785112@news.neostrada.pl

[...]

+ W QR kodzie nie musisz zawierać informacji o każdej pozycji osobno, lecz o sumach:

23:
 8%
mleko
zw.
np.
0

Natomiast dla 99% dokumentów gdzie kupujesz jedna dwie pozycje byłoby to genialne.

Być może masz na swej myśli rozdziały typu: 'pozostałe wydatki', 'koszty uboczne',
'zakup materiałów'... -- ale mimo tej niedogodności wprowadzanie byłoby znacznie
prostsze, szybsze i obarczone mniejszą liczbą błędów...

Ten rozdział dotyczyć może także faktur z dwiema pozycjami.

 - pozostałe
     jeden gwóźdź [programu]
 - materiały
     jeden młotek [bywa, że określany niesłusznie mianem betonu mózgowego]
 - uboczne
     transport [młotka do wariatkowa]

-=-

Można też po prostu zlikwidować ten (jeno statystyczny) podział.

-=-

Księgowanie paliwa samochodowego IMO ukazuje drogę, którą podrażają Wybrańcy Narodu. ;)
Podpowiem im kolejne podziały:

 - paliwo tankowane w sobotę
 - paliwo tankowane w niedzielę
 - paliwo tankowane w niedzielę z zaświadczeniem o uczestnictwie we mszy św.
 - paliwo tankowane w niedzielę z zaświadczeniem o pełnym uczestnictwie we mszy św.
 - paliwo tankowane w niedzielę z zaświadczeniem o pełnym uczestnictwie we mszy św.
   i zgodne/jednogłośne oświadczenie rodziny o śpiewaniu psalmów w czasie jazdy
   (podatnik bez rodziny nie musi jechać do kościoła -- może iść pieszo; kościoły
   są budowane bardzo gęsto[, choć z innej strony -- lepiej, żeby jechał, bo
   paliwo jest oakcyzowane])

Mam też pomysł na kanister... Należy z kanistra rozlać do samochodu osobowego
i ciężarowego oraz do maszyn typu agregaty prądotwórcze... Ale jak ustalić
proporcje? Bardzo łatwo i (co najważniejsze!) uczciwie -- należy wyliczyć
te proporcje z ubiegłego miesiąca, kwartału lub roku... [i wybrać ten
okres, który jest najbardziej korzystny dla Fiskusa] Oczywiście należy
uwzględnić iterację -- być może w tych minionych okresach także tankowaliśmy do kanistra... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 16:59:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d026270$0$535$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jeszcze VAT odwrócony... Bywa, że na jednej fakturze jest odwrócony i zwykły...

-=-

BTW VAT to 'podatek od wartości dodanej' -- dlaczego zatem jest aż tak źle?
Ano dlatego, że ten podatek wprowadzono nie po to, by podatnicy płacili,
lecz po to, by podatnicy odliczali.

Prawdziwy VAT należałoby liczyć tak:

 - kupiłem za 100
 + sprzedałem za 120
 = zatem płacę 25%(120-100) [przyszłościowo; toż 23% miało być stawką chwilową]

Tymczasem VAT jest liczony tak, iż można odliczyć VAT bez naliczania,
przez co budowane są przeróżne (rzekomo skuteczne) formy obronne typu
VAT odwrócony<< (do góry nogami?) czy >>JPK_VAT<<...

-=-

Zapewne byłoby więcej sytuacji wymagających ręcznej interwencji,
ale praca stałaby się znacznie prostsza...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 17:17:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0264ce$0$17344$65785112@news.neostrada.pl

Jeszcze VAT odwrócony... Bywa, że na jednej fakturze jest odwrócony i zwykły...

Cofam me słowa -- toż odwrócenie VATu jest wyraźnie zaznaczane.

Zatem pozostaje podział, który pozwolę sobie skopiować i skorygować:

   Ten rozdział dotyczyć może także faktur z trzema pozycjami.

    - materiały
        jeden gwóźdź [programu]
    - pozostałe
        jeden młotek [bywa, że określany niesłusznie mianem betonu mózgowego]
    - uboczne
        transport [młotka do wariatkowa]

oraz podział paliwowy?

-=-

Oba te podziały można by zlikwidować i pozwolić polskim podatnikom VAT
(czyli ludziom utrzymującym i państwo, i naród?) na odliczanie pełnego
VAT bez względu na ulokowanie wlotu paliwa -- osobowe czy ciężarne. ;)

Polski podatnik VAT nie utrzymuje polskiego państwa i polskiego narodu?
Ano nie utrzymuje -- toż polskie państwo (wraz z polskim narodem)
utrzymuje się z: dotacji unijnych, kredytów bankowych, obligacji
państwowych, składek ZUS czy OFE itp. źródeł... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 12:33:17
Autor: Adam
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
W dniu 2019-06-13 o 06:00, Budzik pisze:
(...)
[...]

Dla firm operujących fakturami z większą ilością pozycji jest system EDI, działający jednolicie w całej w zasadzie Europie.
Zaciągnięcie dokumentu kilkuset-pozycyjnego, z dopisaniem kartotek nowych towarów trwa kilka sekund lub mniej.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-14 17:30:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Adam" qdvt5h$2u5$1$Adam@news.chmurka.net

[...]

Dasz jakiegoś linka? EDI to uniwersalna nazwa.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-15 11:51:06
Autor: Adam
[...]

https://www.comarchedi.pl/o-edi/

https://www.comarchedi.pl/specyfikacje-plikow/

https://www.gs1pl.org/specyfikacje-komunikatow-edi

Nieco prostsze rozwiązania:

http://eimag.pl/subiekt-edi/

http://imag.pl/subekt-edi/

itd, itd.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-15 18:57:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Adam" qe2f2b$530$1$Adam@news.chmurka.net

[...]

Zaraz okaże się, że tylko ja pieczołowiecie wpisuję ręcznie w pocie czoła...

Mam propozycje:

   0. - data faktury mogłaby zawierać czas, w tym i sekundy... ;)

        SK/9660485089/2019-06-15 18:27:44/12345

        SK                  -- suma kontrolna
        9660485089          -- NIP firmy
        2019-06-15 18:27:44 -- data wraz z godziną
        12345               -- numer oddziału firmy

     Wpisując datę -- mamy niemal wszystko, czyli wszystko poza kwotami.
     (wystawienie przez jeden odział firmy wielu faktur w tej samej
     sekundzie nie jest prawdopodobne)

     początkowe zera oddziału można by ignorować
     (w szczególności -- jednooddziałowa firma
     mogłaby nie wstawiać niczego w tym miejscu;
     dwie osoby niezależnie wystawiające faktury
     w danej firmie to dwa oddziały, choćby te
     osoby siedziały przy jednym biurku, dlatego
     aż 12345)

   1. - likwidacja książkowej rozbiórki (materiały/towary; pozostałe; uboczne)

Tym sposobem (nawet bez QR kodów) można by usprawnić pisywanie faktur.
Oczywiście QR kody są znacznie lepszym rozwiązaniem -- i przetestowanym.

-=-

Zunifikowany nr (SK/9660485089/2019-06-15 18:27:44/12345) można
by zapisywać w bazach danych nie tekstowo, lecz prościej:

  - nie musimy pisać liczby 12345 na 5 bajtach, ale jako jeden bajt
  - podobnie z całością (sekund mamy 60; minut 60; rok nie może
    być dowolny; miesięcy mamy 12 itd.) dzięki czemu bazy
    danych mogą być i spójniejsze, i krótsze -- czyli
    i szybsze w obróbce, i pochłaniające mniej miejsca

-=-

Niestety -- peselezacja i nipizacja czy regonozacja ;) to chyba twory z minionej
epoki... Obecnie chyba ;) państwo podąża w przeciwnym/przedziwnym kierunku... ;)

Natomiast bankstery **chyba** trzymają się sztywno unifikacji/standaryzacji itp. rozsądnych dróg...

--