Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

Data: 2019-06-11 21:26:36
Autor: Robert Tomasik
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...
Czy ktoś zna taką aplikację Androidową, która OCeRuje polskie
faktury na kształt aplikacji OCeRujących wizytówki, czyli
dającą w efekcie pogrupowane informacje:

- NIP (zbywcy i nabywcy)
- data (sprzedania, sporządzenia, wystawienia, wysłania, zlekceważenie,
zapłacenia...)
- kwoty netto, VAT (zw, 0, np, 5%, 8%, 23% itd.) i brutto
- nazwa usługi/towaru

Widziałem tyle mniej lub bardziej dziwnych formatów faktur, że uważam,
że zrobienie takiego OCR-a jest skrajnie trudne. Czasem służbowo musze
sie bawić w analizy takich plików dokumentów. Jest do tego fajny program
IMEX AGH, ale musisz zrobić czymś OCR, czyli wyszukiwalnego pdf-a. No i
o ile da się to do typowego rozkładu dokumentów zrobić, to jak każda
faktura będzie inna, to cienko to widzę. Wyłapanie NIP, daty jest
mniejszym problemem, ale wychwycenie stawek VAT oraz nazwy towaru, to
już jaja, bo będzie Ci rożne śmieci zaciągało.

Data: 2019-06-11 21:31:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-11, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Darmowych aplikacji nie widziałem, ale wfirma dysponuje całkiem sprawnym "uczącym się" (Machine Learning) OCRem. Dla polskich faktur działa naprawdę dobrze, łapie też stawki VAT. Ale to nie na androida, no i nie jest darmowy, tylko w ramach pakietu.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-11 23:35:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...

"Wojciech Bancer" slrnqg00c6.8f3.wojciech.bancer@pl-test.org

IMO stawki VAT są o tyle łatwe, że sprawdzalne. Takoż z NIPem, który
i sam w sobie jest sprawdzalny, i który można porównać z danymi firmy
widocznymi via net. Natomiast z datą mogą być drobne problemy, zaś
z opisem i nr. faktury chyba problemy muszą być...

Zapewne zależnie od jakości druku/pisma...

> [...]
WB> dobrze, łapie też stawki VAT. Ale to nie na androida, no i nie jest darmowy,

Czyli jednak można coś wydobyć automagicznie...
Ogólnie OCeeRy (także bezpłatne) chadzają poprawnie.

-=-

Tyle czasu w śmietnik -- bezmyślne przepisywanie...
[wraz z poznawaniem cudzych tajemnic]

-=-

Dzięki ubu panom za odp.

--

Aplikacja Androidowa OCeRująca faktury...