Aplikacja - "Moje trasy"

Data: 2015-05-19 13:27:49
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
Zaczalem jej uzywac na smartfonie. Calkiem, calkiem. Ale ma jedna wade, a raczej niedogodnosc. Moze ktos sobie poradzil z tym. Otoz, po zakonczeniu jazdy rowerem zapomnialem kliknac "stop" i nagrywalo sie dalej, w tym powrot samochodem do domu. Chetnie bym sobie przeedytowal mape na kompie i wycial ostatni kawalek, ale nie bardzo wiem jak. Google Earth czyta plik utworzony przez aplikacje (z rozszerzeniem .kmz), ale nie potrafi go edytowac. Teoretycznie mozna zrobic konwersje .kmz (to podobno zip .kml) do jakiegos innego formatu, np. .gpx i probowac poprawiac jakims edytorem, np. GPS Track Editor, ale to zaczyna byc dosc skomplikowane.

Moze ktos ma jakis pomysl lub wiedze jak prosto poprawic plik otrzymany z "Moje Trasy"?

Data: 2015-05-19 15:12:15
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Andrzeju.
Polecam ci bardziej Move Bike Computer.  Jest bardzo stabilny, tez korzysta z googlowych map. Mozna tak ustawic, ze slad sie zapisuje automatycznie. Uzywalem juz roznych aplikacji i ta mi sie wydaje najlepsza. Najlepiej zlicza kilometry, to znaczy najmniej dodaje blednych odczytow. Trase mozna wyeksportowac w formacie gpx, ktory jest tekstowy (cos jak html). Do tego jest mnostwo programow narzedziowych. W razie czego gdybys nie mial co robic, to sam napiszesz proste narzedzia. Sam tak zrobilem, bo denerwowaly mnie zasmiecone slady. Teraz mam juz dosyc precyzyjne statystyki.

W innych aplikacjach czesto zapominalem cos uruchomic, cos wylaczyc i slady mialem niepelne. Wiele aplikacji potrafi nagle sie zawiesic czy wy wyskoczyc z siebie. Move Bike Computer nigdy nie zrobil mi psikusa. Ten ustawilem sobie w autostarcie, bo  w starym smartfonie, ktory potrafil sie termicznie zresetowac, tracilem slady. Z ta aplikacja mam swiety spokoj.

W razie czego podeslij mi ten plik, to ci szybko poprawie(gdy gpx) albo cos wymysle (gdy kmz)

Jan Cytawa

Data: 2015-05-19 16:53:32
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu 2015-05-19 o 15:12, cytawa pisze:

[...]

Zrobilem konwersje do gpx przy pomocy GPS Babel i edycje GPS Track Editor. Ale to troche klopotliwe.

Ale faktycznie na przyszlosc byc moze przejde na ten Move Bike Computer. Sciagnalem go. Sprawdze dzis w drodze do domu. 2.5 km :) Dzieki.

Data: 2015-05-19 21:51:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
cytawa pisze:

Polecam ci bardziej Move Bike Computer.

Hmmm.... Zainstalowalem, odpalilem, ale jak zobaczylem komunikat, ze moj smartfon ma wirusa, to odpuscilem. Nie wiem co biega? Moze to jakas reklama, ale nieprzyjemnie to wyglada. Wrocilem do "moje trasy".

Data: 2015-05-20 00:40:06
Autor: rmikke
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu wtorek, 19 maja 2015 21:52:11 UTC+2 u¿ytkownik Andrzej Ozieblo napisa³:
cytawa pisze:

> [...]

Hmmm.... Zainstalowalem, odpalilem, ale jak zobaczylem komunikat, ze moj smartfon ma wirusa, to odpuscilem. Nie wiem co biega? Moze to jakas reklama, ale nieprzyjemnie to wyglada. Wrocilem do "moje trasy".

Tak, to reklama, z rodzaju, którego nie cierpiê. Straszy wirusem
i namawia do zainstalowania bugwiczego (ort intended).

Data: 2015-05-20 14:24:35
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

sprawdzilem u siebie i sie zdziwilem, bo u mnie zadnych reklam nie ma. Ale cos mnie tknelo i uruchomilem internet. Normalnie uzywam smartfonu z wylaczona karta Aero2, czyli bez internetu. Po wlaczeniu internetu reklama sie pojawila ale nie z wirusami tylko cos innego.
Tak, ze bym sie tem nie przejmowal.

Aplikacja ma sporo fajnych statystyk, jak obliczanie czasu martwego, przewyzszenia, rozne predkosci. I co ciekawe te statystyki niezle pokrywaja sie z innymi pomiarami.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-20 10:08:40
Autor: Micha³G
Aplikacja - "Moje trasy"
cytawa pisze:
Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

To poradzcie jeszcze czym zast±piæ starego oziexplorera do WMobile na androidzie. (wersja komorkowa jest do¶æ badziewna a w dodatku wiesza mi telefon. Znalaz³em czeskiego Locus-a ale ten z kolei to pote¿ny kombajn...mo¿e w koñcu go rozgryzê...  a ja tak na naprawde potrzebuje 2 rzeczy - lokalizacja na tle mapy rastrowej np. krakowskiego Compas-u, czy sztabówek 50k (mam ich sporo w spadku po ozim), i druga to zapis sladu. Reszta bajerów moze nie istnieæ.....

Pozdrawiam
Micha³

Data: 2015-05-20 15:28:07
Autor: PB
Aplikacja - "Moje trasy"
To poradzcie jeszcze czym zast±piæ starego oziexplorera do WMobile na androidzie.

Androzic

Pozdrowienia
P.B.

Data: 2015-05-21 11:34:51
Autor: Micha³G
Aplikacja - "Moje trasy"
PB pisze:
To poradzcie jeszcze czym zast±piæ starego oziexplorera do WMobile na androidzie.

Androzic

wiesza mi tel

Data: 2015-05-21 13:06:53
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Micha³G pisze:

To poradzcie jeszcze czym zast±piæ starego oziexplorera do WMobile na
androidzie.

Androzic

wiesza mi tel

U mnie tez Androzic chodzil niestabilnie. Zwlaszcza nowsza wersja. Swego czasu musialem nawet powrocic do starej wersji, ktora byla stabilniejsza. Teraz jednak uzywam Oziego i wiekszych problemow nie mam. Zdarza sie jednak iz program wyskoczy z siebie i trzeba go jeszcze raz uruchamiac. Nie jest to czesto, ale dlatego rownolegle puszczam Move Bike Computer. Mam wtedy przynajmniej kompletny slad wformacie gpx.

Jan Cytawa

-- -
Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-05-26 13:04:29
Autor: Micha³G
Aplikacja - "Moje trasy"
cytawa pisze:
Micha³G pisze:

[...]

przy okazji sprawdze jak d³ugo pociagnie Locus na wy³aczonym ekranie i samym zapisie sladu (daje domyslnie gpx).  Gdyby wynik by³ > 10 godzin to wystarczy....

Micha³

Data: 2015-05-26 07:20:05
Autor: Pszemol
Aplikacja - "Moje trasy"
"Micha³G" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:5564533f$0$27524$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zawsze mo¿esz sobie pod³±czyæ dynamo i w czasie jazdy pod³adowaæ :-)
Du¿o jest tego na rynku, w ró¿nych cenach, nawet "The Plug" za $200
ale startuj± ju¿ od 20-paru dolców:
http://www.ebay.com/itm/like/281434545635?lpid=82&chn=ps

Nie wiem jak dzia³a ta wersja wtyczki montowanej na ³añcuch - pokazuj±
zamontowan± na rowerze z przerzutk± ale dynamo/generator jest
na sta³e przykrêcony do tylnego widelca a przecie¿ ³añcuch zmienia
pozycjê gdy siê przek³ada biegi z przodu i z ty³u... Kto¶ siê orientuje?

Data: 2015-05-30 09:12:52
Autor: Micha³G
Aplikacja - "Moje trasy"
Pszemol pisze:
[...]

w³aczenie dynama w innym celu niz konieczno¶c oswietlenia drogi przerasta moj± wytrzyma³osc nerwow±... :-)
Pozostaje opcja 2 - powerbank. W³asnie od jakiego¶ tkomiwoja¿era taki 3Ah - czyli druga bateria. Byle nie zapomnieæ na³adowaæ zabrac kabelek....

PozdrawiamM

Data: 2015-05-30 07:55:18
Autor: Pszemol
Aplikacja - "Moje trasy"
"Micha³G" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:556962fd$0$27508$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mozesz argumentowaæ ¿e do o¶wietlania drogi mo¿esz u¿yæ lampki
ze swoim akumulatorem. Te¿ mo¿esz j± w domu na³adowaæ z USB.

Pozostaje opcja 2 - powerbank. W³asnie od jakiego¶ tkomiwoja¿era taki 3Ah - czyli druga bateria. Byle nie zapomnieæ na³adowaæ zabrac kabelek....

No chyba ¿e wybierasz siê na parê miesiêcy jazdy po Europie na rowerze i zamierzasz spaæ pod namiotem a nie w hotelach...

Data: 2015-05-30 14:06:17
Autor: Piotr Rogoza
Aplikacja - "Moje trasy"
Dnia Sat, 30 May 2015 07:55:18 -0500, Pszemol napisał(a):

No chyba że wybierasz się na parę miesięcy jazdy po Europie na rowerze i
zamierzasz spać pod namiotem a nie w hotelach...
Może powerbank i baterie słoneczne?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-30 09:46:37
Autor: Pszemol
Aplikacja - "Moje trasy"
"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:mkcg4p$466$3dont-email.me...
Dnia Sat, 30 May 2015 07:55:18 -0500, Pszemol napisał(a):

No chyba że wybierasz się na parę miesięcy jazdy po Europie
na rowerze i zamierzasz spać pod namiotem a nie w hotelach...
Może powerbank i baterie słoneczne?

To już prędzej - tylko pytanie co lżejsze - chyba jednak dynamko.
A zamiast takiego tradycyjnego, ślizgającego się po oponie może
lepsze/lżejsze będzie takie sprzęgane z łańcuchem:
http://www.ebay.com/itm/331084900877
Ma chyba nawet zaletÄ™ w stosunku do tego tradycyjnego, co
to dosyć dużo wymagało energii do szybkiego kręcenia nim...
To jest plastikowe, mniej energii daje, ale ładuje wewnętrznego
power packa... Więc ładować telefon możesz potem, nie pedałując.

Jednego czego nie rozumiem w tym rozwiÄ…zaniu to jak sobie
radzi z faktem że łańcuch się przesuwa przy zmianie biegów...
Ciekawe jaki duży luz osiowy ma to sprzęgające białe kółko zębate.

Data: 2015-06-02 10:42:49
Autor: rmikke
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu sobota, 30 maja 2015 16:07:31 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Sat, 30 May 2015 07:55:18 -0500, Pszemol napisa³(a):

> No chyba ¿e wybierasz siê na parê miesiêcy jazdy po Europie na rowerze i
> zamierzasz spaæ pod namiotem a nie w hotelach...
Mo¿e powerbank i baterie s³oneczne?

O ile mi wiadomo, nie nale¿y siê za wiele spodziewaæ po baterii
s³oneczniej w powerbanku. Chyba, ¿e masz na my¶li tak± p³achtê
do rozwijania na plecaku...

Data: 2015-06-02 18:18:45
Autor: Piotr Rogoza
Aplikacja - "Moje trasy"
Dnia Tue, 02 Jun 2015 10:42:49 -0700, rmikke napisał(a):

O ile mi wiadomo, nie należy się za wiele spodziewać po baterii
słoneczniej w powerbanku. Chyba, że masz na myśli taką płachtę do
rozwijania na plecaku...
Coś takiego mam na myśli. Jeszcze nie wiem gdzie to docelowo przymocować.
Na razie wczoraj doszła mi piasta z dynamem. Docelowo wyląduję w przełejówce ale może bez problemu da się umieścić koło z niej w góralu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-06-02 14:52:32
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Micha³G pisze:

[...]

Powerbank 10Ah wystarcza mi na 3 pelne naladowanie smarfonu. To za malo na wyprawe dwutygodniowa. W zimie na tydzien mialem 10 baterii, ktore uzywalem jako minipowerbanki poprzez ladowareczke (cos jak: http://allegro.pl/przenosna-ladowarka-usb-na-baterie-aa-i5340058524.html). Starczylo z duzym zapasem.

Na rowerowe lato doladowuje ten swoj duzy powerbank pradnica w piascie. W zasadzie to wystarcza gdy sie duzo jezdzi. Ale przy wolnej jezdzie i dluzszych przerwach nie wystarcza.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-19 21:21:50
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-19 13:27, Andrzej Ozieblo wrote:
Moze ktos ma jakis pomysl lub wiedze jak prosto poprawic plik otrzymany
z "Moje Trasy"?

Mam ostatnio bardzo podobny problem. Będę jeździł rowerem do pracy, więc
postanowiłem sobie potestować trasy (też wybrałem Google My Tracks).
Chciałem sobie pociąć ścieżki i wydawało mi się, że w XXI wieku, kiedy
każdy ma w kieszeni GPS, programy do edycji są przynajmniej tak
powszechne jak edytory zdjęć. Nic bardziej mylnego...

Na razie używam Viking (znalazłem przypadkiem - jest dość popularny
na Linuxie (istnieje wersja Windows). Jeszcze się wgryzam, ale ogólnie
spełnia większość moich potrzeb.
Nie ukrywam, że wymarzonym rozwiązaniem byłoby coś online, ale tu jest
naprawdę bieda. Google Maps się wręcz strasznie cofa w rozwoju (kiedyś
np. rysował profile trasy).
Zawiodłem się też na polecanym GPSies. :(

Oczywiście od razu urodził się pomysł ciekawego projektu, ale kiedy ja
znajdÄ™ czas...? Do emerytury 50 lat. :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-19 21:59:31
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
Piotr Kosewski pisze:

[...]

Gratulacje. :) Z powodu decyzji o dojezdzaniu rowerem do pracy. Tez mnie to zaskoczylo odnosnie utrudnien w edycji. Wydaje sie, ze google troche blokuje rozwoj. "Moje mapy" produkuje tylko format kmz (kompresja formatu kml). Dlaczego? Przeciez az sie prosi by umozliwial kilka formatow. Ale nie, prawdopodobnie dlatego, ze pochodzi z rodziny google, a tam kroluje format kml. Owszem, mozna zrobic konwersje do innego formatu GPS Babelem, ale to dodatkowa robota. Sprobowalem programu do edycji GPS Track Editor. Wrazenia takie sobie, ale jestem jeszcze malo wprawny. Jak go lepiej opanuje napisze.

Data: 2015-05-20 00:00:20
Autor: JDX
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-19 21:59, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]
Owszem, mozna zrobic konwersje do innego formatu GPS Babelem, ale to
dodatkowa robota.
Owszem, jest to dodatkowa robota, ale jakoś mogę przeboleć te pół minuty
(a może i mniej). :-D

Data: 2015-05-20 20:25:11
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-19 21:59, Andrzej Ozieblo wrote:
Gratulacje. :) Z powodu decyzji o dojezdzaniu rowerem do pracy.

Nie ma czego. Nadal uważam, że to marny środek transportu. Będzie mi
brakowało tych 30 minut z książką itp.
Po prostu opona rośnie, a widzę, że na zmianę trybu życia i regularną
jazdę po pracy nie mam co liczyć. Zostaje jazda do pracy.

Kiedyś pisałem, że nie mam w pracy warunków do mycia się i tu się nic
nie zmieniło właściwie. Ale za to przeprowadziłem się znacznie dalej,
więc zamiast 2x4km (bez sensu z punktu widzenia odchudzania) mam
2x16km. :)

[...]

Google niedawno zdecydowało o zamknęciu projektu MapsEngine - dość
mocnego narzędzia.
Ogólnie widać, że starają się uprościć usługi i trochę skonkretyzować
ofertę, bo przez długi okres był naprawdę śmietnik.
Pewnie po prostu robią miejsce (w "manpower" i budżecie) na samochody
z autopilotem i wirtualną rzeczywistość. :)

Tak jak mówiłem: mnie bardzo zaskoczyła słaba oferta online. Nawet
płatny Ride With GSP (ridewithgps.com) wydaje się raczej ubogi. Takie
wykresy to ja sobie mogę w Excelu zrobić...
Zaskoczony byłem także tym, że strony nie współpracują z google.
Myślałem, że będzie się dało po prostu importować tracki z Google Maps
lub Google Drive. Nic z tego - konieczny jest upload plików. Dotyczy
to nawet serwisów, które korzystają z "login with google". Dziwactwo. :/

Co do tracków na google, to przez My Maps rzeczywiście wygląda to słabo,
ale aplikacja My Tracks jest dość wygodna (dziwi fakt, że Google Maps
nie oferuje jej funkcjonalności - to pokazuje, jaki mają pi...nik
w projektach). Ja w telefonie generuję GPXy i wysyłam na Google Drive.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-20 23:18:07
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
Piotr Kosewski pisze:

[...]

Generujesz gpx-y? Z My Tracs? Nie widze takiego wyboru. Arkusze kalkulacyjne google? Na goole Drive idzie przeciez plik kmz. A mnie dziwi tez, ze nie ma bezposredniej komunikacji miedzy Google Maps i Google Earth. Az sie prosi by plik wczytany przez jeden byl dostepny przez drugi i vice versa. A moze ja cos nie kumam.

"Moje trasy" dosc mi sie podobaja i wlasciwie moje oczekiwania sa niewielkie. Chcialbym dokonac prostych poprawek typu wyciecie czesci zapisu tracka. Powinna byc mozliwosc prostej edycji w samym telefonie. Wydaje sie proste i oczywiste. A wcale nie jest.

Po raz pierwszy uzylem smartfona na wycieczce rowerowej. W ogole do smartfona przekonalem sie niedawno. Google Maps troche pomogl w mocno zagmatwanym lasku (sa takie niedaleko Krakowa, puste, bezludne i poplatane), ale i tak przydalaby sie mapa, ktora niestety nie ogarniala juz tego terenu. Mimo wszystko dokupuje trzymadlo do smartfona na rower, a scisle zamawiam jako prezent. Padlo na silikonowy Finn.

16 km do pracy. W jedna strone... no, no. Pas mal jak mowia Francuzi. Dla mnie, nawet wiele lat temu byloby to za duzo na codzienne dojazdy. Ale zycze powodzenia. Pewien znajomy Londynczyk dojezdza codziennie do pracy ponad 20 km. W jedna strone! Finansista. :)

Data: 2015-05-21 01:22:51
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-20 23:18, Andrzej Ozieblo wrote:
Generujesz gpx-y? Z My Tracs? Nie widze takiego wyboru. Arkusze
kalkulacyjne google? Na goole Drive idzie przeciez plik kmz. A mnie

Gdy masz otwartÄ… trasÄ™: otwierasz menu i klikasz Export.
Potem jest lista wyboru. Drive i My Maps eksportujÄ… kmz.
"External storage" zapisuje plik w innym formacie (KLM,GPX,CSV,TCX).
Ponadto jak cofniesz się do listy tras, to w menu będzie "Export all"
z tymi samymi formatami do wyboru. :)

Jest tam nawet opcja synchronizacji z Google Drive, ale jej działanie
mnie nie zachwyciło (mam ustawiony automat w innej aplikaci).

dziwi tez, ze nie ma bezposredniej komunikacji miedzy Google Maps i
Google Earth. Az sie prosi by plik wczytany przez jeden byl dostepny
przez drugi i vice versa. A moze ja cos nie kumam.

Nie ma synchronizacji. Mówię przecież, że mają burdel...
W Google Earth można się nawet zalogować na swoje konto google.
Nie pamiętam, co to daje, a teraz nie chce się połączyć. :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-21 13:31:39
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu 2015-05-21 o 01:22, Piotr Kosewski pisze:

Gdy masz otwartÄ… trasÄ™: otwierasz menu i klikasz Export.
Potem jest lista wyboru. Drive i My Maps eksportujÄ… kmz.
"External storage" zapisuje plik w innym formacie (KLM,GPX,CSV,TCX).

Dzieki. Wszystko przez to, ze mam spolszczona wersje i "pamiec zewnetrzna" wydawala mi sie metnym pojeciem. :) Zastapie "Moje trasy" przez "My tracs". Swoja droga do dzisiaj nie moge zrozumiec pewnych polskich nazw komputerowych, a niektore, np. "pasek narzedzi" smiesza mnie od 30 lat.

Wszystko juz jasne. Nie jest tak zle z edycja mapy, ale nie jest tez calkiem dobrze. :)

Cel: poprawic mape zapisana na telefonie przy pomocy "My tracs". Najpierw zapisuje na "External storage" w formacie gpx. Umieszcza sie plik w katalogu Mytracks/gpx. Sciagam go na kompa, np. przez Google Drive. Poprawiam GPS Track Editor. Taki sobie edytor, ale dziala. Otrzymany plik nadaje sie juz do czytania przez np. Google Earth. Ba, mozna go z powrotem wczytac do telefon do "My tracs" poprzez Google Drive.

Troche skomplikowane, ale nie trzeba zadnego programu do konwersji formatu

Data: 2015-05-21 14:07:11
Autor: m
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu 21.05.2015 o 13:31, Andrzej Ozieblo pisze:
> [...]

Dzieki. Wszystko przez to, ze mam spolszczona wersje i "pamiec zewnetrzna" wydawala mi sie metnym pojeciem. :) Zastapie "Moje trasy" przez "My tracs". Swoja droga do dzisiaj nie moge zrozumiec pewnych polskich nazw komputerowych, a niektore, np. "pasek narzedzi" smiesza mnie od 30 lat.

Ciesz się że jednak masz nazwy które tłumaczył ktoś kto z językiem
polskim miał coś do czynienia.

Teraz hitem są aplikacje tłumaczone przez google translate, przez co w
odtwarzaczu muzyki (całkiem fajnym z resztą, gdyby nie tłumaczenie)
mamy: "akta" zamiast pliki, "tor" zamiast "ścieżki", "ulepszenie
strategii" zamiast nawet nie wiem czego, ale funkcjonalnie jest to
powrót to listy....

i tak dalej, i tak dalej.

p. m.

Data: 2015-05-21 22:05:03
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-21 13:31, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Dlatego ja jestem ogromnym orędownikiem używania programów w wersjach
anglojęzycznych (ew. oryginalnych). Z kilku powodów.

Od wielkich firm jak Microsoft czy Google mamy prawo oczekiwać, że
wszystko będzie OK (MS się ogarnął, choć nękają go różne zaszłości;
niestety z Google mam różne doświadczenia :/).

Ale problemy tłumaczeń dużego oprogramowania komercyjnego bledną
przy tym, co dzieje się w mniejszych programach (szczególnie open
source, gdzie tłumaczenie robią losowi ludzie wspierający projekt -
zazwyczaj programiści). Krzaki, nulle, bieda, syf...

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-21 21:04:41
Autor: Piotr Rogoza
Aplikacja - "Moje trasy"
Dnia Thu, 21 May 2015 22:05:03 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

Od wielkich firm jak Microsoft czy Google mamy prawo oczekiwać, że
wszystko będzie OK (MS się ogarnął, choć nękają go różne zaszłości;
niestety z Google mam różne doświadczenia :/).
W firmie używamy MS Office w oryginalnej wersji językowej. Niestety dodanie polskiego tłumaczenia, słownika to dodatkowe koszty, trudności. Niestety nie wiem jaką mamy licencję.

[...]
Niestety gadasz bajki. Od wielu lat używam linuksa i jakoś tego tak nie odczułem. Nie mówię że jest idealnie ale nie jest tak czarno jak malujesz.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-31 13:44:43
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-21 23:04, Piotr Rogoza wrote:
W firmie używamy MS Office w oryginalnej wersji językowej. Niestety
dodanie polskiego tłumaczenia, słownika to dodatkowe koszty, trudności.
Niestety nie wiem jakÄ… mamy licencjÄ™.

Nie wiem, co to za trudność. Płacisz, instalujesz i masz.:D
Duże firmy korzystają z oferty korporacyjnej i tam stawkę się po prostu
negocjuje pakiet. Podejrzewam, że dopłata za dodatkowy język to raczej
symboliczny koszt dla firmy.
Language Pack na pojedyncze stanowisko kosztuje $25. Nie jest to ogromny
wydatek nawet dla prywatnej osoby, jeśli naprawdę potrzebuje słownika.

Niestety gadasz bajki. Od wielu lat używam linuksa i jakoś tego tak nie
odczułem. Nie mówię że jest idealnie ale nie jest tak czarno jak malujesz.

Używam Linuxa właściwie na co dzień od 15 lat, a przy różnych darmowych
programikach siÄ™ okazjonalnie udzielam od dekady. Tylko jaki to ma
zwiÄ…zek z tematem? :)

Przede wszystkim podkreślam, że nie jestem przeciwny *idei* open-source,
a jedynie programom open-source. To dość istotna różnica.:)
Ponadto mówię o oprogramowaniu użytowym, a nie o systemach operacyjnych.
Programy open-source są w dużej mierze bardzo niedopracowane -
niezależnie od tego, na jaki system akurat zostały napisane lub
skompilowane.
Podstawowym problemem jest to, że tworzą je wyłącznie programiści.
Ten problem znika w dużych projektach płatnych, bo tam zatrudnia się
specjalistów z innych dziedzin.

Z Linuxem też bywa różnie. Póki trzymasz się dużych projektów (często
utrzymywanych przez ogromne firmy lub jako produkt uboczny rozwiązań
komercyjnych), jest OK.
Ubuntu, Mint, Debian, Fedora, SUSE, Slackware itp. - sÄ… stabilne
i obsługują sporo sprzętu.
Wystarczy jednak sięgnąć po jakąś małą dystrybucję i zaczyna się
koszmar.
Nawet z bardzo popularnym Arch miałem spore problemy na laptopie.
Wystarczy wejść na ich forum, żeby zobaczyć, że to jest po prostu
idealny system dla ludzi lubiących... grzebać i konfigurować, bo
na tym się spędza wiele godzin.

W nieodległym czasowo wątku poleciłem komuś program Viking, jako
jedno z lepszych rozwiązań do obróbki danych z GPS. A tu przykład
interfejsu w języku polskim:
https://lh5.googleusercontent.com/-yet9jIm3B3o/VWrjZtJcgaI/AAAAAAAARVM/jJrMCjOqTGY/w1000-h1000-no/Viking_PL.png
I tak jest nieźle, bo są polskie znaki, a w przypadku braków: angielskie
napisy. Mogło być *znacznie* gorzej.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-22 14:44:53
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Piotr Kosewski pisze:

[...]

  Z Ozim nie ma problemu. Sam mozesz sobie przetlumaczyc i bedzie mial, tak jak chcesz. Jest taki plik tekstowy np. polish.azl i tam w sposob jawny masz tlumaczenia. Poprawilem sobie kilka razacych bledow ortograficznych.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-19 21:48:04
Autor: JDX
Aplikacja - "Moje trasy"
IMO podstawa to przekszta³ciæ produkowany przez dane oprogramowanie plik
do GPX-a. Mo¿na to zrobiæ np. wspomnianym GPSBabel-em. A pó¼niej to co¶
ju¿ siê znajdzie. Ja np. do "przycinania" ¶ladów u¿ywam JOSM-a poniewa¿
czasami co¶ tam edytujê na OpenStreetMap i nie chcê instalowaæ
dodatkowego oprogramowania tylko do edycji ¶ladów.

Data: 2015-05-20 20:10:57
Autor: solar
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu 2015-05-19 o 13:27, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Mo¿e garminowskia BaseCamp? Wgraæ np. darmow± mapê UMP i bêdzie ¶lad na mapie (trzeba konwertowaæ kmz -> gpx - tu jest propozycja http://cycleseven.org/google-earth-to-basecamp). Edycja ¶ladów mo¿e nie jest super intuicyjna, ale daje radê - mo¿na dorysowywaæ, usuwaæ, dzieliæ, ³±czyæ...

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odci±gn± ludzi od ko¶cio³a - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Aplikacja - "Moje trasy"