Aplikacja - "Moje trasy"

Data: 2015-05-19 15:12:15
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Andrzej Ozieblo pisze:
Zaczalem jej uzywac na smartfonie. Calkiem, calkiem. Ale ma jedna wade,
a raczej niedogodnosc. Moze ktos sobie poradzil z tym. Otoz, po
zakonczeniu jazdy rowerem zapomnialem kliknac "stop" i nagrywalo sie
dalej, w tym powrot samochodem do domu. Chetnie bym sobie przeedytowal
mape na kompie i wycial ostatni kawalek, ale nie bardzo wiem jak. Google
Earth czyta plik utworzony przez aplikacje (z rozszerzeniem .kmz), ale
nie potrafi go edytowac. Teoretycznie mozna zrobic konwersje .kmz (to
podobno zip .kml) do jakiegos innego formatu, np. .gpx i probowac
poprawiac jakims edytorem, np. GPS Track Editor, ale to zaczyna byc dosc
skomplikowane.

Moze ktos ma jakis pomysl lub wiedze jak prosto poprawic plik otrzymany
z "Moje Trasy"?

Andrzeju.
Polecam ci bardziej Move Bike Computer.  Jest bardzo stabilny, tez korzysta z googlowych map. Mozna tak ustawic, ze slad sie zapisuje automatycznie. Uzywalem juz roznych aplikacji i ta mi sie wydaje najlepsza. Najlepiej zlicza kilometry, to znaczy najmniej dodaje blednych odczytow. Trase mozna wyeksportowac w formacie gpx, ktory jest tekstowy (cos jak html). Do tego jest mnostwo programow narzedziowych. W razie czego gdybys nie mial co robic, to sam napiszesz proste narzedzia. Sam tak zrobilem, bo denerwowaly mnie zasmiecone slady. Teraz mam juz dosyc precyzyjne statystyki.

W innych aplikacjach czesto zapominalem cos uruchomic, cos wylaczyc i slady mialem niepelne. Wiele aplikacji potrafi nagle sie zawiesic czy wy wyskoczyc z siebie. Move Bike Computer nigdy nie zrobil mi psikusa. Ten ustawilem sobie w autostarcie, bo  w starym smartfonie, ktory potrafil sie termicznie zresetowac, tracilem slady. Z ta aplikacja mam swiety spokoj.

W razie czego podeslij mi ten plik, to ci szybko poprawie(gdy gpx) albo cos wymysle (gdy kmz)

Jan Cytawa

Data: 2015-05-19 16:53:32
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu 2015-05-19 o 15:12, cytawa pisze:

[...]

Zrobilem konwersje do gpx przy pomocy GPS Babel i edycje GPS Track Editor. Ale to troche klopotliwe.

Ale faktycznie na przyszlosc byc moze przejde na ten Move Bike Computer. Sciagnalem go. Sprawdze dzis w drodze do domu. 2.5 km :) Dzieki.

Data: 2015-05-19 21:51:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
cytawa pisze:

Polecam ci bardziej Move Bike Computer.

Hmmm.... Zainstalowalem, odpalilem, ale jak zobaczylem komunikat, ze moj smartfon ma wirusa, to odpuscilem. Nie wiem co biega? Moze to jakas reklama, ale nieprzyjemnie to wyglada. Wrocilem do "moje trasy".

Data: 2015-05-20 00:40:06
Autor: rmikke
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu wtorek, 19 maja 2015 21:52:11 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
cytawa pisze:

> [...]

Hmmm.... Zainstalowalem, odpalilem, ale jak zobaczylem komunikat, ze moj smartfon ma wirusa, to odpuscilem. Nie wiem co biega? Moze to jakas reklama, ale nieprzyjemnie to wyglada. Wrocilem do "moje trasy".

Tak, to reklama, z rodzaju, którego nie cierpię. Straszy wirusem
i namawia do zainstalowania bugwiczego (ort intended).

Data: 2015-05-20 14:24:35
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

sprawdzilem u siebie i sie zdziwilem, bo u mnie zadnych reklam nie ma. Ale cos mnie tknelo i uruchomilem internet. Normalnie uzywam smartfonu z wylaczona karta Aero2, czyli bez internetu. Po wlaczeniu internetu reklama sie pojawila ale nie z wirusami tylko cos innego.
Tak, ze bym sie tem nie przejmowal.

Aplikacja ma sporo fajnych statystyk, jak obliczanie czasu martwego, przewyzszenia, rozne predkosci. I co ciekawe te statystyki niezle pokrywaja sie z innymi pomiarami.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-20 10:08:40
Autor: MichałG
Aplikacja - "Moje trasy"
cytawa pisze:
Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

To poradzcie jeszcze czym zast±pić starego oziexplorera do WMobile na androidzie. (wersja komorkowa jest do¶ć badziewna a w dodatku wiesza mi telefon. Znalazłem czeskiego Locus-a ale ten z kolei to poteżny kombajn...może w końcu go rozgryzę...  a ja tak na naprawde potrzebuje 2 rzeczy - lokalizacja na tle mapy rastrowej np. krakowskiego Compas-u, czy sztabówek 50k (mam ich sporo w spadku po ozim), i druga to zapis sladu. Reszta bajerów moze nie istnieć.....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2015-05-20 15:28:07
Autor: PB
Aplikacja - "Moje trasy"
To poradzcie jeszcze czym zast±pić starego oziexplorera do WMobile na androidzie.

Androzic

Pozdrowienia
P.B.

Data: 2015-05-21 11:34:51
Autor: MichałG
Aplikacja - "Moje trasy"
PB pisze:
To poradzcie jeszcze czym zast±pić starego oziexplorera do WMobile na androidzie.

Androzic

wiesza mi tel

Data: 2015-05-21 13:06:53
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
MichałG pisze:

To poradzcie jeszcze czym zast±pić starego oziexplorera do WMobile na
androidzie.

Androzic

wiesza mi tel

U mnie tez Androzic chodzil niestabilnie. Zwlaszcza nowsza wersja. Swego czasu musialem nawet powrocic do starej wersji, ktora byla stabilniejsza. Teraz jednak uzywam Oziego i wiekszych problemow nie mam. Zdarza sie jednak iz program wyskoczy z siebie i trzeba go jeszcze raz uruchamiac. Nie jest to czesto, ale dlatego rownolegle puszczam Move Bike Computer. Mam wtedy przynajmniej kompletny slad wformacie gpx.

Jan Cytawa

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-05-26 13:04:29
Autor: MichałG
Aplikacja - "Moje trasy"
cytawa pisze:
MichałG pisze:

[...]

przy okazji sprawdze jak długo pociagnie Locus na wyłaczonym ekranie i samym zapisie sladu (daje domyslnie gpx).  Gdyby wynik był > 10 godzin to wystarczy....

Michał

Data: 2015-05-26 07:20:05
Autor: Pszemol
Aplikacja - "Moje trasy"
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:5564533f$0$27524$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zawsze możesz sobie podł±czyć dynamo i w czasie jazdy podładować :-)
Dużo jest tego na rynku, w różnych cenach, nawet "The Plug" za $200
ale startuj± już od 20-paru dolców:
http://www.ebay.com/itm/like/281434545635?lpid=82&chn=ps

Nie wiem jak działa ta wersja wtyczki montowanej na łańcuch - pokazuj±
zamontowan± na rowerze z przerzutk± ale dynamo/generator jest
na stałe przykręcony do tylnego widelca a przecież łańcuch zmienia
pozycję gdy się przekłada biegi z przodu i z tyłu... Kto¶ się orientuje?

Data: 2015-05-30 09:12:52
Autor: MichałG
Aplikacja - "Moje trasy"
Pszemol pisze:
[...]

właczenie dynama w innym celu niz konieczno¶c oswietlenia drogi przerasta moj± wytrzymałosc nerwow±... :-)
Pozostaje opcja 2 - powerbank. Własnie od jakiego¶ tkomiwojażera taki 3Ah - czyli druga bateria. Byle nie zapomnieć naładować zabrac kabelek....

PozdrawiamM

Data: 2015-05-30 07:55:18
Autor: Pszemol
Aplikacja - "Moje trasy"
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:556962fd$0$27508$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mozesz argumentować że do o¶wietlania drogi możesz użyć lampki
ze swoim akumulatorem. Też możesz j± w domu naładować z USB.

Pozostaje opcja 2 - powerbank. Własnie od jakiego¶ tkomiwojażera taki 3Ah - czyli druga bateria. Byle nie zapomnieć naładować zabrac kabelek....

No chyba że wybierasz się na parę miesięcy jazdy po Europie na rowerze i zamierzasz spać pod namiotem a nie w hotelach...

Data: 2015-05-30 14:06:17
Autor: Piotr Rogoza
Aplikacja - "Moje trasy"
Dnia Sat, 30 May 2015 07:55:18 -0500, Pszemol napisał(a):

No chyba że wybierasz się na parę miesięcy jazdy po Europie na rowerze i
zamierzasz spać pod namiotem a nie w hotelach...
Może powerbank i baterie słoneczne?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-30 09:46:37
Autor: Pszemol
Aplikacja - "Moje trasy"
"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:mkcg4p$466$3dont-email.me...
Dnia Sat, 30 May 2015 07:55:18 -0500, Pszemol napisał(a):

No chyba że wybierasz się na parę miesięcy jazdy po Europie
na rowerze i zamierzasz spać pod namiotem a nie w hotelach...
Może powerbank i baterie słoneczne?

To już prędzej - tylko pytanie co lżejsze - chyba jednak dynamko.
A zamiast takiego tradycyjnego, ślizgającego się po oponie może
lepsze/lżejsze będzie takie sprzęgane z łańcuchem:
http://www.ebay.com/itm/331084900877
Ma chyba nawet zaletÄ™ w stosunku do tego tradycyjnego, co
to dosyć dużo wymagało energii do szybkiego kręcenia nim...
To jest plastikowe, mniej energii daje, ale ładuje wewnętrznego
power packa... Więc ładować telefon możesz potem, nie pedałując.

Jednego czego nie rozumiem w tym rozwiÄ…zaniu to jak sobie
radzi z faktem że łańcuch się przesuwa przy zmianie biegów...
Ciekawe jaki duży luz osiowy ma to sprzęgające białe kółko zębate.

Data: 2015-06-02 10:42:49
Autor: rmikke
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu sobota, 30 maja 2015 16:07:31 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
Dnia Sat, 30 May 2015 07:55:18 -0500, Pszemol napisał(a):

> No chyba że wybierasz się na parę miesięcy jazdy po Europie na rowerze i
> zamierzasz spać pod namiotem a nie w hotelach...
Może powerbank i baterie słoneczne?

O ile mi wiadomo, nie należy się za wiele spodziewać po baterii
słoneczniej w powerbanku. Chyba, że masz na my¶li tak± płachtę
do rozwijania na plecaku...

Data: 2015-06-02 18:18:45
Autor: Piotr Rogoza
Aplikacja - "Moje trasy"
Dnia Tue, 02 Jun 2015 10:42:49 -0700, rmikke napisał(a):

O ile mi wiadomo, nie należy się za wiele spodziewać po baterii
słoneczniej w powerbanku. Chyba, że masz na myśli taką płachtę do
rozwijania na plecaku...
Coś takiego mam na myśli. Jeszcze nie wiem gdzie to docelowo przymocować.
Na razie wczoraj doszła mi piasta z dynamem. Docelowo wyląduję w przełejówce ale może bez problemu da się umieścić koło z niej w góralu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-06-02 14:52:32
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
MichałG pisze:

[...]

Powerbank 10Ah wystarcza mi na 3 pelne naladowanie smarfonu. To za malo na wyprawe dwutygodniowa. W zimie na tydzien mialem 10 baterii, ktore uzywalem jako minipowerbanki poprzez ladowareczke (cos jak: http://allegro.pl/przenosna-ladowarka-usb-na-baterie-aa-i5340058524.html). Starczylo z duzym zapasem.

Na rowerowe lato doladowuje ten swoj duzy powerbank pradnica w piascie. W zasadzie to wystarcza gdy sie duzo jezdzi. Ale przy wolnej jezdzie i dluzszych przerwach nie wystarcza.

Jan Cytawa

Aplikacja - "Moje trasy"