Aplikacja - "Moje trasy"

Data: 2015-05-19 21:21:50
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-19 13:27, Andrzej Ozieblo wrote:
Moze ktos ma jakis pomysl lub wiedze jak prosto poprawic plik otrzymany
z "Moje Trasy"?

Mam ostatnio bardzo podobny problem. B臋d臋 je藕dzi艂 rowerem do pracy, wi臋c
postanowi艂em sobie potestowa膰 trasy (te偶 wybra艂em Google My Tracks).
Chcia艂em sobie poci膮膰 艣cie偶ki i wydawa艂o mi si臋, 偶e w XXI wieku, kiedy
ka偶dy ma w kieszeni GPS, programy do edycji s膮 przynajmniej tak
powszechne jak edytory zdj臋膰. Nic bardziej mylnego...

Na razie u偶ywam Viking (znalaz艂em przypadkiem - jest do艣膰 popularny
na Linuxie (istnieje wersja Windows). Jeszcze si臋 wgryzam, ale og贸lnie
spe艂nia wi臋kszo艣膰 moich potrzeb.
Nie ukrywam, 偶e wymarzonym rozwi膮zaniem by艂oby co艣 online, ale tu jest
naprawd臋 bieda. Google Maps si臋 wr臋cz strasznie cofa w rozwoju (kiedy艣
np. rysowa艂 profile trasy).
Zawiod艂em si臋 te偶 na polecanym GPSies. :(

Oczywi艣cie od razu urodzi艂 si臋 pomys艂 ciekawego projektu, ale kiedy ja
znajd臋 czas...? Do emerytury 50 lat. :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-19 21:59:31
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
Piotr Kosewski pisze:

[...]

Gratulacje. :) Z powodu decyzji o dojezdzaniu rowerem do pracy. Tez mnie to zaskoczylo odnosnie utrudnien w edycji. Wydaje sie, ze google troche blokuje rozwoj. "Moje mapy" produkuje tylko format kmz (kompresja formatu kml). Dlaczego? Przeciez az sie prosi by umozliwial kilka formatow. Ale nie, prawdopodobnie dlatego, ze pochodzi z rodziny google, a tam kroluje format kml. Owszem, mozna zrobic konwersje do innego formatu GPS Babelem, ale to dodatkowa robota. Sprobowalem programu do edycji GPS Track Editor. Wrazenia takie sobie, ale jestem jeszcze malo wprawny. Jak go lepiej opanuje napisze.

Data: 2015-05-20 00:00:20
Autor: JDX
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-19 21:59, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]
Owszem, mozna zrobic konwersje do innego formatu GPS Babelem, ale to
dodatkowa robota.
Owszem, jest to dodatkowa robota, ale jako艣 mog臋 przebole膰 te p贸艂 minuty
(a mo偶e i mniej). :-D

Data: 2015-05-20 20:25:11
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-19 21:59, Andrzej Ozieblo wrote:
Gratulacje. :) Z powodu decyzji o dojezdzaniu rowerem do pracy.

Nie ma czego. Nadal uwa偶am, 偶e to marny 艣rodek transportu. B臋dzie mi
brakowa艂o tych 30 minut z ksi膮偶k膮 itp.
Po prostu opona ro艣nie, a widz臋, 偶e na zmian臋 trybu 偶ycia i regularn膮
jazd臋 po pracy nie mam co liczy膰. Zostaje jazda do pracy.

Kiedy艣 pisa艂em, 偶e nie mam w pracy warunk贸w do mycia si臋 i tu si臋 nic
nie zmieni艂o w艂a艣ciwie. Ale za to przeprowadzi艂em si臋 znacznie dalej,
wi臋c zamiast 2x4km (bez sensu z punktu widzenia odchudzania) mam
2x16km. :)

[...]

Google niedawno zdecydowa艂o o zamkn臋ciu projektu MapsEngine - do艣膰
mocnego narz臋dzia.
Og贸lnie wida膰, 偶e staraj膮 si臋 upro艣ci膰 us艂ugi i troch臋 skonkretyzowa膰
ofert臋, bo przez d艂ugi okres by艂 naprawd臋 艣mietnik.
Pewnie po prostu robi膮 miejsce (w "manpower" i bud偶ecie) na samochody
z autopilotem i wirtualn膮 rzeczywisto艣膰. :)

Tak jak m贸wi艂em: mnie bardzo zaskoczy艂a s艂aba oferta online. Nawet
p艂atny Ride With GSP (ridewithgps.com) wydaje si臋 raczej ubogi. Takie
wykresy to ja sobie mog臋 w Excelu zrobi膰...
Zaskoczony by艂em tak偶e tym, 偶e strony nie wsp贸艂pracuj膮 z google.
My艣la艂em, 偶e b臋dzie si臋 da艂o po prostu importowa膰 tracki z Google Maps
lub Google Drive. Nic z tego - konieczny jest upload plik贸w. Dotyczy
to nawet serwis贸w, kt贸re korzystaj膮 z "login with google". Dziwactwo. :/

Co do track贸w na google, to przez My Maps rzeczywi艣cie wygl膮da to s艂abo,
ale aplikacja My Tracks jest do艣膰 wygodna (dziwi fakt, 偶e Google Maps
nie oferuje jej funkcjonalno艣ci - to pokazuje, jaki maj膮 pi...nik
w projektach). Ja w telefonie generuj臋 GPXy i wysy艂am na Google Drive.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-20 23:18:07
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
Piotr Kosewski pisze:

[...]

Generujesz gpx-y? Z My Tracs? Nie widze takiego wyboru. Arkusze kalkulacyjne google? Na goole Drive idzie przeciez plik kmz. A mnie dziwi tez, ze nie ma bezposredniej komunikacji miedzy Google Maps i Google Earth. Az sie prosi by plik wczytany przez jeden byl dostepny przez drugi i vice versa. A moze ja cos nie kumam.

"Moje trasy" dosc mi sie podobaja i wlasciwie moje oczekiwania sa niewielkie. Chcialbym dokonac prostych poprawek typu wyciecie czesci zapisu tracka. Powinna byc mozliwosc prostej edycji w samym telefonie. Wydaje sie proste i oczywiste. A wcale nie jest.

Po raz pierwszy uzylem smartfona na wycieczce rowerowej. W ogole do smartfona przekonalem sie niedawno. Google Maps troche pomogl w mocno zagmatwanym lasku (sa takie niedaleko Krakowa, puste, bezludne i poplatane), ale i tak przydalaby sie mapa, ktora niestety nie ogarniala juz tego terenu. Mimo wszystko dokupuje trzymadlo do smartfona na rower, a scisle zamawiam jako prezent. Padlo na silikonowy Finn.

16 km do pracy. W jedna strone... no, no. Pas mal jak mowia Francuzi. Dla mnie, nawet wiele lat temu byloby to za duzo na codzienne dojazdy. Ale zycze powodzenia. Pewien znajomy Londynczyk dojezdza codziennie do pracy ponad 20 km. W jedna strone! Finansista. :)

Data: 2015-05-21 01:22:51
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-20 23:18, Andrzej Ozieblo wrote:
Generujesz gpx-y? Z My Tracs? Nie widze takiego wyboru. Arkusze
kalkulacyjne google? Na goole Drive idzie przeciez plik kmz. A mnie

Gdy masz otwart膮 tras臋: otwierasz menu i klikasz Export.
Potem jest lista wyboru. Drive i My Maps eksportuj膮 kmz.
"External storage" zapisuje plik w innym formacie (KLM,GPX,CSV,TCX).
Ponadto jak cofniesz si臋 do listy tras, to w menu b臋dzie "Export all"
z tymi samymi formatami do wyboru. :)

Jest tam nawet opcja synchronizacji z Google Drive, ale jej dzia艂anie
mnie nie zachwyci艂o (mam ustawiony automat w innej aplikaci).

dziwi tez, ze nie ma bezposredniej komunikacji miedzy Google Maps i
Google Earth. Az sie prosi by plik wczytany przez jeden byl dostepny
przez drugi i vice versa. A moze ja cos nie kumam.

Nie ma synchronizacji. M贸wi臋 przecie偶, 偶e maj膮 burdel...
W Google Earth mo偶na si臋 nawet zalogowa膰 na swoje konto google.
Nie pami臋tam, co to daje, a teraz nie chce si臋 po艂膮czy膰. :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-21 13:31:39
Autor: Andrzej Ozieblo
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu 2015-05-21 o 01:22, Piotr Kosewski pisze:

Gdy masz otwart膮 tras臋: otwierasz menu i klikasz Export.
Potem jest lista wyboru. Drive i My Maps eksportuj膮 kmz.
"External storage" zapisuje plik w innym formacie (KLM,GPX,CSV,TCX).

Dzieki. Wszystko przez to, ze mam spolszczona wersje i "pamiec zewnetrzna" wydawala mi sie metnym pojeciem. :) Zastapie "Moje trasy" przez "My tracs". Swoja droga do dzisiaj nie moge zrozumiec pewnych polskich nazw komputerowych, a niektore, np. "pasek narzedzi" smiesza mnie od 30 lat.

Wszystko juz jasne. Nie jest tak zle z edycja mapy, ale nie jest tez calkiem dobrze. :)

Cel: poprawic mape zapisana na telefonie przy pomocy "My tracs". Najpierw zapisuje na "External storage" w formacie gpx. Umieszcza sie plik w katalogu Mytracks/gpx. Sciagam go na kompa, np. przez Google Drive. Poprawiam GPS Track Editor. Taki sobie edytor, ale dziala. Otrzymany plik nadaje sie juz do czytania przez np. Google Earth. Ba, mozna go z powrotem wczytac do telefon do "My tracs" poprzez Google Drive.

Troche skomplikowane, ale nie trzeba zadnego programu do konwersji formatu

Data: 2015-05-21 14:07:11
Autor: m
Aplikacja - "Moje trasy"
W dniu 21.05.2015 o 13:31, Andrzej Ozieblo pisze:
> [...]

Dzieki. Wszystko przez to, ze mam spolszczona wersje i "pamiec zewnetrzna" wydawala mi sie metnym pojeciem. :) Zastapie "Moje trasy" przez "My tracs". Swoja droga do dzisiaj nie moge zrozumiec pewnych polskich nazw komputerowych, a niektore, np. "pasek narzedzi" smiesza mnie od 30 lat.

Ciesz si臋 偶e jednak masz nazwy kt贸re t艂umaczy艂 kto艣 kto z j臋zykiem
polskim mia艂 co艣 do czynienia.

Teraz hitem s膮 aplikacje t艂umaczone przez google translate, przez co w
odtwarzaczu muzyki (ca艂kiem fajnym z reszt膮, gdyby nie t艂umaczenie)
mamy: "akta" zamiast pliki, "tor" zamiast "艣cie偶ki", "ulepszenie
strategii" zamiast nawet nie wiem czego, ale funkcjonalnie jest to
powr贸t to listy....

i tak dalej, i tak dalej.

p. m.

Data: 2015-05-21 22:05:03
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-21 13:31, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Dlatego ja jestem ogromnym or臋downikiem u偶ywania program贸w w wersjach
angloj臋zycznych (ew. oryginalnych). Z kilku powod贸w.

Od wielkich firm jak Microsoft czy Google mamy prawo oczekiwa膰, 偶e
wszystko b臋dzie OK (MS si臋 ogarn膮艂, cho膰 n臋kaj膮 go r贸偶ne zasz艂o艣ci;
niestety z Google mam r贸偶ne do艣wiadczenia :/).

Ale problemy t艂umacze艅 du偶ego oprogramowania komercyjnego bledn膮
przy tym, co dzieje si臋 w mniejszych programach (szczeg贸lnie open
source, gdzie t艂umaczenie robi膮 losowi ludzie wspieraj膮cy projekt -
zazwyczaj programi艣ci). Krzaki, nulle, bieda, syf...

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-21 21:04:41
Autor: Piotr Rogoza
Aplikacja - "Moje trasy"
Dnia Thu, 21 May 2015 22:05:03 +0200, Piotr Kosewski napisa艂(a):

Od wielkich firm jak Microsoft czy Google mamy prawo oczekiwa膰, 偶e
wszystko b臋dzie OK (MS si臋 ogarn膮艂, cho膰 n臋kaj膮 go r贸偶ne zasz艂o艣ci;
niestety z Google mam r贸偶ne do艣wiadczenia :/).
W firmie u偶ywamy MS Office w oryginalnej wersji j臋zykowej. Niestety dodanie polskiego t艂umaczenia, s艂ownika to dodatkowe koszty, trudno艣ci. Niestety nie wiem jak膮 mamy licencj臋.

[...]
Niestety gadasz bajki. Od wielu lat u偶ywam linuksa i jako艣 tego tak nie odczu艂em. Nie m贸wi臋 偶e jest idealnie ale nie jest tak czarno jak malujesz.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-31 13:44:43
Autor: Piotr Kosewski
Aplikacja - "Moje trasy"
On 2015-05-21 23:04, Piotr Rogoza wrote:
W firmie u偶ywamy MS Office w oryginalnej wersji j臋zykowej. Niestety
dodanie polskiego t艂umaczenia, s艂ownika to dodatkowe koszty, trudno艣ci.
Niestety nie wiem jak膮 mamy licencj臋.

Nie wiem, co to za trudno艣膰. P艂acisz, instalujesz i masz.:D
Du偶e firmy korzystaj膮 z oferty korporacyjnej i tam stawk臋 si臋 po prostu
negocjuje pakiet. Podejrzewam, 偶e dop艂ata za dodatkowy j臋zyk to raczej
symboliczny koszt dla firmy.
Language Pack na pojedyncze stanowisko kosztuje $25. Nie jest to ogromny
wydatek nawet dla prywatnej osoby, je艣li naprawd臋 potrzebuje s艂ownika.

Niestety gadasz bajki. Od wielu lat u偶ywam linuksa i jako艣 tego tak nie
odczu艂em. Nie m贸wi臋 偶e jest idealnie ale nie jest tak czarno jak malujesz.

U偶ywam Linuxa w艂a艣ciwie na co dzie艅 od 15 lat, a przy r贸偶nych darmowych
programikach si臋 okazjonalnie udzielam od dekady. Tylko jaki to ma
zwi膮zek z tematem? :)

Przede wszystkim podkre艣lam, 偶e nie jestem przeciwny *idei* open-source,
a jedynie programom open-source. To do艣膰 istotna r贸偶nica.:)
Ponadto m贸wi臋 o oprogramowaniu u偶ytowym, a nie o systemach operacyjnych.
Programy open-source s膮 w du偶ej mierze bardzo niedopracowane -
niezale偶nie od tego, na jaki system akurat zosta艂y napisane lub
skompilowane.
Podstawowym problemem jest to, 偶e tworz膮 je wy艂膮cznie programi艣ci.
Ten problem znika w du偶ych projektach p艂atnych, bo tam zatrudnia si臋
specjalist贸w z innych dziedzin.

Z Linuxem te偶 bywa r贸偶nie. P贸ki trzymasz si臋 du偶ych projekt贸w (cz臋sto
utrzymywanych przez ogromne firmy lub jako produkt uboczny rozwi膮za艅
komercyjnych), jest OK.
Ubuntu, Mint, Debian, Fedora, SUSE, Slackware itp. - s膮 stabilne
i obs艂uguj膮 sporo sprz臋tu.
Wystarczy jednak si臋gn膮膰 po jak膮艣 ma艂膮 dystrybucj臋 i zaczyna si臋
koszmar.
Nawet z bardzo popularnym Arch mia艂em spore problemy na laptopie.
Wystarczy wej艣膰 na ich forum, 偶eby zobaczy膰, 偶e to jest po prostu
idealny system dla ludzi lubi膮cych... grzeba膰 i konfigurowa膰, bo
na tym si臋 sp臋dza wiele godzin.

W nieodleg艂ym czasowo w膮tku poleci艂em komu艣 program Viking, jako
jedno z lepszych rozwi膮za艅 do obr贸bki danych z GPS. A tu przyk艂ad
interfejsu w j臋zyku polskim:
https://lh5.googleusercontent.com/-yet9jIm3B3o/VWrjZtJcgaI/AAAAAAAARVM/jJrMCjOqTGY/w1000-h1000-no/Viking_PL.png
I tak jest nie藕le, bo s膮 polskie znaki, a w przypadku brak贸w: angielskie
napisy. Mog艂o by膰 *znacznie* gorzej.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-05-22 14:44:53
Autor: cytawa
Aplikacja - "Moje trasy"
Piotr Kosewski pisze:

[...]

  Z Ozim nie ma problemu. Sam mozesz sobie przetlumaczyc i bedzie mial, tak jak chcesz. Jest taki plik tekstowy np. polish.azl i tam w sposob jawny masz tlumaczenia. Poprawilem sobie kilka razacych bledow ortograficznych.

Jan Cytawa

Aplikacja - "Moje trasy"