Aplikacja do automatyzacji sterowania przekazywaniami

Data: 2014-03-19 13:43:36
Autor: SDD
Aplikacja do automatyzacji sterowania przekazywaniami
Witam

Mam smartfona z Androidem. Gdy jestem w domu, najcz臋艣ciej ustawiam przekazywanie z kom贸rki (po 5 sekundach) na stacjonarny VoIP.

Lepiej mi si臋 rozmawia.

Gdy wychodz臋 z domu czasem zapominam zdj膮膰 przekazywanie i nie zd膮偶臋 odebra膰 po 5 sekundach (z tego tez powodu nie ustawiam przekazywania bezwarunkowego). Czasu nie zwiekszam, bo o to chodzi, by - gdy jestem w domu - jak najszybciej bylo ono realizowane.

Poszukuje aplikacji, ktora "wykry艂aby", 偶e wychodz臋 z domu - najpro艣ciej po prostu przy wyj艣ciu z zasi臋gu domowego WiFi - i wy艂膮cza艂aby w贸wczas przekazywanie, a po powrocie je zn贸w w艂膮cza艂a.

Pewnie zag艂臋biaj膮c si臋 w Androida mo偶na samemu tak膮 prost膮 apk臋 bez wodotryskaj膮cego interfejsu napisa膰, ale... - mo偶e jest co艣 gotowego?

Zna kto艣 co艣?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2014-03-19 18:22:57
Autor: ToMasz
Aplikacja do automatyzacji sterowania przekazywaniami
Zna kto艣 co艣?
s膮 takie programy. mia艂em na starym telefonie taki jeden, ale jest to trudne w konfiguracji, wi臋c z braku czasu nie uruchamia艂em. Tytu艂 i wog贸le zamys艂 znalaz艂em na antapss.pl. Jak nikt Ci nie podsunie gotowca to tam szukaj
ToMasz

Data: 2014-03-20 02:29:37
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-03-19 13:43, SDD pisze:

Poszukuje aplikacji, ktora "wykry艂aby", 偶e wychodz臋 z domu - najpro艣ciej
po prostu przy wyj艣ciu z zasi臋gu domowego WiFi - i wy艂膮cza艂aby w贸wczas
przekazywanie, a po powrocie je zn贸w w艂膮cza艂a.

Obawiam si臋, 偶e przekierowania 偶adna aplikacja ani skrypt nie zrealizuje.

Data: 2014-03-20 10:52:01
Autor: Marek
On Thu, 20 Mar 2014 02:29:37 +0100, Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
Obawiam si臋, 偶e przekierowania 偶adna aplikacja ani skrypt nie
zrealizuje.

Mo偶na gdy operator umo偶liwia przekazywanie rozm贸w przez kody mmi:

 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding

--
Marek

Data: 2014-03-20 12:27:15
Autor: DanW
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
Obawiam si臋, 偶e przekierowania 偶adna aplikacja ani skrypt nie
zrealizuje.

Mo偶na gdy operator umo偶liwia przekazywanie rozm贸w przez kody mmi:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding

Ja ustawi艂em przekazywanie po艂膮cze艅 "gdy zaj臋ty", jak dzwoni telefon to wciskam czerwon膮 s艂uchawk臋 i po艂膮czenie jest przekazywane. Dzia艂a mi to w samochodzie, w kt贸rym mam wbudowany telefon z inn膮 kart膮 sim. W domu pewnie mniej praktyczne.
Pozdrawiam Dan.

Data: 2014-03-20 15:53:03
Autor: Maciej Bebenek
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
Obawiam si臋, 偶e przekierowania 偶adna aplikacja ani skrypt nie
zrealizuje.

Mo偶na gdy operator umo偶liwia przekazywanie rozm贸w przez kody mmi:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding

Przepraszam, ale o czym piszesz?

Data: 2014-03-20 19:08:18
Autor: John Ko艂alsky
Aplikacja do automatyzacji sterowania przekazywaniami

U偶ytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>

Nie widzisz URL ?

Data: 2014-03-21 00:54:03
Autor: Marek
On Thu, 20 Mar 2014 15:53:03 +0100, Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
> http://en.m.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding
Przepraszam, ale o czym piszesz?

Mia艂o by膰:
 http://en.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding#Keypad_codes

--
Marek

Data: 2014-03-21 01:54:14
Autor: Maciej Bebenek
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
> http://en.m.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding
Przepraszam, ale o czym piszesz?

Mia艂o by膰:
http://en.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding#Keypad_codes

Panowie,

Cyferki i krzaczki wprowadzane z klawiatury TELEFONU dziel膮 si臋 na par臋 klas. Tak dla uproszczenia i potocznym j臋zykiem:

- telefoniczne
- sygnalizacyjne
- terminalowe
- USSD
- cokolwiek innego

O tym, do kt贸rej klasy zakwalifikowa膰 dany ci膮g znak贸w, decyduje interpreter - 艂膮cznik mi臋dzy klawiatur膮 a reszt膮 艣wiata.

1. telefoniczne - ciag znak贸w stanowi膮cych numer telefonu
2. sygnalizacyjne - informacje dla centrali dot. w艂膮czenia czy wy艂膮czenia pewnych us艂ug CENTRALI, np. przekierowa艅, po艂膮cze艅 oczekiwanych, zakazu po艂膮cze艅, sygnalizacji CLIP/COLP i pochodnych itp.
3. Terminalowe - charakterystyczne dla danego typu terminala, np. reset urz膮dzenia, dost臋p do funkcji ukrytych teminala (np. rtryb monitoruj膮cy) czy -zdefiniowane w normach odczytanie numeru IMEI
4. USSD - termin chyba znany

Zainteresowanym polecam, zamiast wikipedii, stosown膮 norm臋 ETSI
http://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/122000_122099/122030/10.00.00_60/ts_122030v100000p.pdf

A przechodz膮c do meritum, nieznane mi jest API (to nie znaczy, 偶e kiedy艣 si臋 nie pojawi) jakiegokolwiek systemu, kt贸re obs艂uguje kody sygnalizacyjne. S膮 API dla USSD, bywaj膮 dla po艂膮cze艅 telefonicznych, ale dla sygnalizacji jeszcze nie widzia艂em.
By膰 mo偶e w tym szale艅stwie jest metoda

Data: 2014-03-21 18:05:20
Autor: John Ko艂alsky
> [...]

A przechodz膮c do meritum, nieznane mi jest API (to nie znaczy, 偶e kiedy艣 si臋 nie pojawi) jakiegokolwiek systemu, kt贸re obs艂uguje kody sygnalizacyjne. S膮 API dla USSD, bywaj膮 dla po艂膮cze艅 telefonicznych, ale dla sygnalizacji jeszcze nie widzia艂em.

Call forwarding ?

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/54763f61-0270-4b48-93b7-2e4c6cc14fa7/call-forwarding?forum=netfxcompact ?

Ja nie wiem, nie pr贸bowa艂em, mo偶e nie o to chodzi, ale ... je艣li to jest funkcjonalno艣膰 oprogramowania a nie sprz臋tu to ja zasadniczo nie rozumiem czemu mia艂oby nie da膰 si臋.

Data: 2014-03-22 02:49:38
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-03-21 18:05, John Ko艂alsky pisze:

Call forwarding ?

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/54763f61-0270-4b48-93b7-2e4c6cc14fa7/call-forwarding?forum=netfxcompact
?

To jeszcze warto sprawdzi膰, co to jest TAPI :-) I dlaczego pisano o tym w 2008 roku ;-)

Ja nie wiem, nie pr贸bowa艂em, mo偶e nie o to chodzi, ale ... je艣li to jest
funkcjonalno艣膰 oprogramowania a nie sprz臋tu to ja zasadniczo nie
rozumiem czemu mia艂oby nie da膰 si臋.

I tu si臋 zaczyna problem, bo dla przewa偶aj膮cej wi臋kszo艣ci macher贸w od oprogramowania smartfon贸w, cz臋艣膰 "telefoniczna" software jest czarn膮 magi膮. Albo raczej czarn膮 skrzynk膮.

Bior膮c pod uwag臋, 偶e chyba nadal jedn膮 z podstawowych przes艂anek, dla kt贸rych kupuje si臋 telefon, s膮 rozmowy, to mo偶e lepiej, 偶eby tak pozosta艂o ;-)

Data: 2014-03-24 00:40:40
Autor: Marek
On Fri, 21 Mar 2014 01:54:14 +0100, Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
Cyferki i krzaczki wprowadzane z klawiatury TELEFONU dziel膮 si臋 na
par臋
klas. Tak dla uproszczenia i potocznym j臋zykiem:

No i?
Tu jest przyk艂ad jak programistycznie aktywowac call forwarding  przez kody mmi:

 http://danielthat.blogspot.com/2013/03/android-programming-call-forward
ing.html?m=1

--
Marek

Data: 2014-03-24 16:59:34
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-03-24 00:40, Marek pisze:

Tu jest przyk艂ad jak programistycznie aktywowac call forwarding przez
kody mmi:

http://danielthat.blogspot.com/2013/03/android-programming-call-forward
ing.html?m=1

To skompliluj i si臋 pochwal ;-)

Bo ten gimnazjalista u偶y艂 funkcji "tel", a potem stringu "*21*123456789#"

Data: 2014-03-20 19:09:11
Autor: John Ko艂alsky
[...]

Przecie偶 telefon ju偶 to robi jak sobie ustawiasz przekierowanie

Aplikacja do automatyzacji sterowania przekazywaniami