Aplikacja "tachograf" na WMobile?

Data: 2009-07-15 10:29:59
Autor: BaX
Aplikacja "tachograf" na WMobile?
Witam.

Temat powiązany z motoryzacją więc pozwoliłem sobie wrzucić na grupe. Chodzi o jakąś aplikację która będzie pobierać dane z GPS-a i tworzyc zapis trasy, konkretnie prędkości do drogi/czasu. I tyle.

Ktoś się z czymś takim spotkał?

Pozdro.

Data: 2009-07-15 10:38:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:h3k44j$k3p$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak.
Każdy program do nawigacji ma taką opcję.

Data: 2009-07-15 09:45:41
Autor: kamil

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:h3k4hi$s4c$1news.onet.pl...
[...]

Kazdy? To pokaz, gdzie to jest w tomtomie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-15 11:00:52
Autor: Hants
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h3k4vm$h0i$1inews.gazeta.pl...

Kazdy? To pokaz, gdzie to jest w tomtomie.

A w Nokia N95 wystarczy? Nokia Sportstracker - oprocz predkosci i czasow, jeszcze Ci nawet wysokosci NPM policzy.

Data: 2009-07-15 11:24:12
Autor: kamil

"Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote in message news:h3k9cj$9f9$1news.onet.pl...
[...]

Nie mam Nokii N95, mam za to TomToma, wedlug Ciebie _kazdy_ program ma taka opcje. Moj nie ma.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-15 14:26:57
Autor: Hants
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h3kao7$hkv$1inews.gazeta.pl...

Nie mam Nokii N95, mam za to TomToma, wedlug Ciebie _kazdy_ program ma taka opcje. Moj nie ma.

Nie wmawiaj mi - nie powiedzialem, ze kazdy program to ma.
Raczej szukaj nawigacji do turystyki pieszej - tam masz wiecej opcji tego typu (np garminowe jajko).
Osobiscie jednak uwazam. ze sportstracker jest po prostu najwygodniejszy

Data: 2009-07-15 11:04:46
Autor: BaX
[...]

Hmm, a jakaś aplikacja która by nie była navi?

BTW, TT jak ktoś niżej napisał nie posiada takiej funkcji AM posiada?

Data: 2009-07-15 11:27:42
Autor: sebakrk
BaX pisze:
[...]

Może to
GPSTuner, NoniGPSPlot
pozdr.seba

Data: 2009-07-15 11:55:54
Autor: BaX
[...]

Hmm, to raczej programy do nawigowania w terenie, mnie chodzi o zrobienie prostej czynności, jade sobie samochodem stoi fotoradar albo wedkują policjanci przy drodze z radarem. Oni mierzą tyle, mnie program rejestruje tyle i mam ewentualną podstawe do upierania się przy swoim gdyby pomiary się różniły.

Pozdro.

Data: 2009-07-15 11:24:53
Autor: kamil

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:h3k9k2$ceq$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

A twoj telefon i oprogramowanie maja homologacje uznawana przez sady?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-15 12:47:56
Autor: BaX
[...]

Ale co to ma do rzeczy, nie medrkuj bo nie o to pytałem.

Data: 2009-07-15 14:05:06
Autor: MichałG
BaX pisze:
[...]

Tylko to, ze z takim niehomologowanym pomiarem to mozesz sie upierać do us.... śmierci, a i tak kazdy sąd uwierzy misiakom
pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-15 14:24:15
Autor: BaX

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3kgli$slj$1news.onet.pl...
BaX pisze:
[...]

Masakra, następny sprawny inaczej. Jak będe widział, że jechałem 60km/h, a jemu wyszło 80km/h to zapytam grzecznie o czas pomiaru. Gdzie napisałem, że pójde z tym do sądu.

Data: 2009-07-15 14:38:12
Autor: MichałG
BaX pisze:
[...]

tragedia, nastepny co nie wie co pisze.... ;_). Jak zapytasz grzecznie to dostaniesz grzeczną odpowiedz (lub nie). I dalej mozesz ją sobie o kant...

M.

Data: 2009-07-15 15:00:18
Autor: BaX

BaX pisze:
[...]

Ja wiem co pisze i wiem do czego chce tego uzywać, Ty marudzisz o jakiś sądach, homologacjach itd.

Data: 2009-07-15 15:04:04
Autor: MichałG
BaX pisze:
[...]

ok sorki, juz nie marudze. Po co Ci czas pomiaru, i co Ci da odpowiedz misków??

pozdrawiam
M.

Data: 2009-07-15 15:21:08
Autor: BaX

BaX pisze:
[...]

Po jajco, już mi się raz zdarzyło że chcieli mnie wkręcić w wynik pomiaru z ręcznego radaru który leżał na masce. Zeszli na pouczenie w momencie jak zapytałem o czas pomiaru. Mieli zatrzymango innego kolesia któremu to zmierzyli, a mnie chcieli podlinkować. Szukali po prostu jelenia.
Ale tak naprawdę to ekstremalny przypadek, bardziej interesuje mnie czy przekroczyłem prędkość mijając np. smietnik /dokładnie kosz na śmieci/ SM który zawiera fotoradar wystawiony w takim miejscu, że szkoda słów.

Data: 2009-07-15 15:37:47
Autor: MichałG
BaX pisze:
[...]

niestety w tracku gps masz zapisane prędkosci z 'dokladnością GPS' - czyli zadną (w porównaniu z suszarka).
Tu masz fragment losowego tracka z zapisu z dnai 14/06/2009.... ;-)
do czego to moze słuzyć ?
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/6vYFYxCSKsaZyoz94rWp3w?feat=directlink

Data: 2009-07-15 16:07:57
Autor: BaX
[...]

Ale to ja wiem, przecież zazwyczaj w momencie jak się kierowca zorientuje ze foto stoi albo patrol to wciska hamulec. Ale można +/- się zorientować z jaką prędkością się "najeżdzało" na kontrol co pryz fotoradarach daje jakiś tam ogląd.

Data: 2009-07-16 08:35:44
Autor: MichałG
BaX pisze:
[...]

  dalej nie rozumiem co zrobisz z ta informacja - bedziesz miał satysfakcję?
Przecież i bez gps wiesz z jaka MNIEJWIECEJ  predkością najeżdzałeś..... ;-)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-16 09:32:50
Autor: BaX
[...]

Będe wiedział czy spodziewać się mandatu czy nie, będe miał lepsze samopoczucie.

Przecież i bez gps wiesz z jaka MNIEJWIECEJ  predkością najeżdzałeś..... ;-)

Raczej mniej niż więcej, zazwyczaj aa prędkościomierz patrze tylko wtedy jak spodziewam się fotoradaru/kontroli.

Data: 2009-07-16 10:34:02
Autor: Cavallino
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3m

Przecież i bez gps wiesz z jaka MNIEJWIECEJ  predkością najeżdzałeś..... ;-)

Niby skąd?

Data: 2009-07-16 11:44:54
Autor: MichałG
Cavallino pisze:
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3m

Przecież i bez gps wiesz z jaka MNIEJWIECEJ  predkością najeżdzałeś..... ;-)

Niby skąd?

pewnie od kosmitów..... nie siadaj za kierownicą jeśli nie potrafisz ocenić predkości MNIEJWIECEJ. To dobra rada!

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-16 11:55:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3msqm$1st$1news.onet.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Mniej więcej to są dwa palce w d...e, jeden mniej, drugi więcej.
To by było na tyle jeśli chodzi o Twoje oratorskie "popisy".

Data: 2009-07-18 07:35:46
Autor: MichałG
J.F. pisze:
On Fri, 17 Jul 2009 13:45:35 +0200,  MichałG wrote:
J.F. pisze:
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości
pewnie od kosmitów..... nie siadaj za kierownicą jeśli nie potrafisz ocenić predkości MNIEJWIECEJ. To dobra rada!
No, jesli uwazasz ze potrafisz ocenic .. to zapraszamy do komisyjnych testow :-)
pod warunkiem że test bedzie MNIEJWIECEJ, zgoda!

Dokladne wyniki komisja opublikuje, potem sie mozemy klucic czy np
70/50 to jest mniej czy wiecej :-)

Kiedy? ;-)

Trzeba zorganizowac grupowiczow do komisji :-)

do komisji rozjemczej przy rollbarze.... ;)

pozdr.
michał

Data: 2009-07-16 08:41:27
Autor: MichałG
BaX pisze:
[...]

drobna poprawka - w tracku jest zapisana pozycja i czas. Reszta jest wyliczana.

Pozdr.
Michał

Data: 2009-07-18 07:38:08
Autor: MichałG
J.F. pisze:
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3mi2o$54a$1news.onet.pl...
MichałG pisze:
[...]

W danych z GPS jest i predkosc. Cholera wie czy obliczana na podstawie zmiany pozycji czy jakos inaczej, tzn Dopplerem.

Program moze dowolne pola opuscic przy zapisywaniu sladu ..

hmmmm...... w sekwencjach NMEA trudno zapisać predkość (każdego - jakby nie było) odbiornika na ziemi... ;-). To musi robić sam odbiornik.

Pozdrawiam
michał

Data: 2009-07-18 09:16:39
Autor: J.F.
On Sat, 18 Jul 2009 07:38:08 +0200,  MichałG wrote:
J.F. pisze:
[...]

Ale nie wiadomo na jakiej podstawie.

Tak czy inaczej - odbiornik podaje. To ze w kml nie ma, nie znaczy ze zapisac sie nie da.

J.

Data: 2009-07-15 12:27:03
Autor: sebakrk
BaX pisze:
[...]

Sprawdzałeś (instalowałeś?):)
Wg mnie GPSTuner ma to czego ci potrzeba
pozostaje tylko kwestia ceny ale to inna bajka ;)
pozdr Seba

Data: 2009-07-15 12:49:17
Autor: BaX

Użytkownik "sebakrk" <sk.kowalski@gmail.com> napisał w wiadomości news:h3katk$nkr$1news.task.gda.pl...
BaX pisze:
[...]

Sprawdze a w między czasie znalazłem:

GPS Speed Sentry
GPSTacho
VisualGPS

Data: 2009-07-15 13:46:57
Autor: radekp@konto.pl
Aplikacja "tachograf" na WMobile?
Wed, 15 Jul 2009 11:04:46 +0200, w <h3k65q$okr$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
"BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał(-a):

> Każdy program do nawigacji ma taką opcję.

Hmm, a jakaś aplikacja która by nie była navi?

BTW, TT jak ktoś niżej napisał nie posiada takiej funkcji AM posiada?

TT nie posiada rejestracji śladu?

PS. W AM możesz zapisać ślad trasy i go później odtworzyć (wyświetli ci się
położenie na drodze, aktualna prędkość -- chyba o to chodzi?).

Data: 2009-07-15 14:05:40
Autor: BaX
Aplikacja "tachograf" na WMobile?

PS. W AM możesz zapisać ślad trasy i go później odtworzyć (wyświetli ci się
położenie na drodze, aktualna prędkość -- chyba o to chodzi?).

No właśnie wyswietli wskazując wczytany ślad trasy w ktorym miejscu z jaką prędkością jechałem?

Data: 2009-07-15 16:43:52
Autor: radekp@konto.pl
Aplikacja "tachograf" na WMobile?
Wed, 15 Jul 2009 14:05:40 +0200, w <h3kh7c$n5j$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
> [...]

No właśnie wyswietli wskazując wczytany ślad trasy w ktorym miejscu z jaką prędkością jechałem?

Tak, będziesz miał symulację trasy (czyli to co podczas jazdy widziałeś na
ekraniku, możesz sobie nawet przyspieszać 2x, 4x itd.).

Data: 2009-07-15 14:35:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:h3k65q$okr$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

A co Ci navi przeszkadza?
Przecież nie musisz trasy wyznaczać i korzystać z niej w czasie jazdy.

A chyba łatwiej sprawdzić ile się jechało na danym odcinku, odnosząc prędkość do mapy która jest w programie, niż na ślepo czas i metry wstecz liczyć, nieprawdaż?

Data: 2009-07-15 14:44:38
Autor: BaX
[...]

To zależy czy mamy czas na analize czy na szybko trzeba odczytać prędkość z ostatnich np. 5 min. Jeżeli to będzie wykres prędkośc/godzina pomiaru chyba wtedy łatwiej

Data: 2009-07-15 15:06:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:h3kjgd$qhk$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ale w każdym przypadku trudniej niż przy pokazaniu na mapie jak to wyglądało.

Data: 2009-07-15 12:28:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h3k4hi$s4c$1news.onet.pl...
[...]

Poprosze o instrukcje do MApaMap.

J.

Data: 2009-07-15 12:45:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Każdy program do nawigacji ma taką opcję.

Poprosze o instrukcje do MApaMap.

Dobra, poprawka - każdy porządny.

Data: 2009-07-15 11:58:48
Autor: kamil

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:h3kc19$gij$1news.onet.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Każdy program do nawigacji ma taką opcję.

Poprosze o instrukcje do MApaMap.

Dobra, poprawka - każdy porządny.

A ten troll znow truje od rzeczy nie potrafiac podac jednej nazwy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-15 13:36:23
Autor: venioo
Aplikacja "tachograf" na WMobile?

Ja polecam maly i poreczny GPSToday :)
Sprawdzone - dziala wysmienicie.
--
venioo

Data: 2009-07-15 14:14:45
Autor: Danny
Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:29:59 +0200, BaX napisał(a):

[...]

GPSCycleComputer

Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

Data: 2009-07-15 16:00:29
Autor: Mariusz Chwalba
Aplikacja "tachograf" na WMobile?
On Wed, 15 Jul 2009 10:29:59 +0200, BaX <bax@_klub.chip.pl> wrote:

Temat powiÂązany z motoryzacjÂą wiĂŞc pozwoliÂłem sobie wrzuciĂŚ na grupe.  Chodzi
o jak¹œ aplikacjĂŞ ktĂłra bĂŞdzie pobieraĂŚ dane z GPS-a i tworzyc zapis  trasy,
konkretnie prĂŞdkoÂści do drogi/czasu. I tyle.

KtoÂś siĂŞ z czymÂś takim spotkaÂł?

GPSPerformance.

HTH,
--