Apple: odblokowane iPhone'y zagrażają s ieciom GPS

Data: 2009-07-30 15:14:58
Autor: Piotr M
Apple: odblokowane iPhone'y zagrażają s ieciom GPS
Waldek Godel pisze:

Warto dodać, że w swoim piśmie Apple twierdzi też, że złamanie zabezpieczeń
telefonu pozwala na zmodyfikowanie numeru ECI (Exclusive Chip
Identification) - dzięki temu z takiego urządzenia będzie można dzwonić
anonimowo. "Taka funkcja bardzo zainteresuje np. handlarzy narkotyków" -
alarmuje koncern

"Takie wizje rzeczywiście brzmią bardzo poważnie. Szkoda tylko, że to zaledwie niewielka część prawdy, w dodatku ta mniej istotna. Według operatorów bowiem podstawowe dane służące do identyfikacji użytkownika znajdują się na karcie SIM. Co więcej, nie ma możliwości ich nieautoryzowanej zmiany, zatem jest to niezawodny sposób ustalenia danych klienta."

A pajacyka dzisiejszego z telepolis czytał?
http://www.telepolis.pl/news.php?id=15546

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-07-30 14:21:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 30 Jul 2009 15:14:58 +0200, Piotr M napisał(a):

A pajacyka dzisiejszego z telepolis czytał?

A coś różowego nie stoi za tobą przypadkiem??? ;-))))
Wydawało mi się, że ironia tekstów jest wyraźnie widoczna. Ale smutne jest
to, że właśnie takich chwytów używa ta firma. Jej sprzęty są najlepsze na
świecie, rewolucyjne i używające najnowszych technologii. Ale jak zaczniesz
grzebać w tym albo instalować oprogramowanie VOIP to jesteś terrorystą
wysadzającym w powietrze telekomunikacyjny szkielet państwa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-08-02 09:48:57
Autor: Flo
Piotr M pisze:
[...]

Spróbuj ustalić dane klienta świeżo kupionego na stacji benzynowej prepaida.
Jeśli tego prepaida zestawisz z telefonem (IMEI) szanse na identyfikacje znacząco wzrastają.
Z tego tekstu wynika, że po odblokowaniu iPhone'a właśnie będzie można ukryć identyfikację urządzenia, a wówczas można już bardzo dużo.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-02 08:54:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 02 Aug 2009 09:48:57 +0200, Flo napisał(a):

Spróbuj ustalić dane klienta świeżo kupionego na stacji benzynowej prepaida.

Dla ciebie to jest trudne, służbom zajmie to kilkadziesiąt minut - dwóch
smutnych panów pokaże blachy i nakaz wydania taśm z monitoringu. Jak
delikwent przyjechał samochodem, to już go mają, jak przyszedł pieszo,
zajmie to parę minut więcej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-02 10:26:28
Autor: ALEX Przekliniak
Apple: odblokowane iPhone'y zagrażają sieciom GPS
Waldek Godel ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

Tylko widzisz przy kioskach monitoringu nie ma i tu będzie znacznie trudniej. Choć zapewne dojdzie do tego że albo SIM musi być zarejestrowany, albo tacy dwuznaczni użytkownicy nie będą wpuszczani do sieci. Kto wie.

--
ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

Data: 2009-08-07 19:51:25
Autor: Tomasz Górecki
ALEX Przekliniak <kill@spamers.us> napisał(a):
> [...]
> monitoringu. Jak delikwent przyjechał samochodem, to już go mają, jak
> przyszedł pieszo, zajmie to parę minut więcej.

W Polsce to jeszcze możliwe, choć jak pamiętam zwykle "kamery nie działają" bo właściciel ma lepsze zajęcie dla pracowników niż pomoc w namierzaniu pryszczersa-łonabigangsta.
W takim Juesej jest jeszcze gorzej, bo oni zwykle muszą szukać "czarnego w białym t-shircie i workowatych spodniach", co akurat oznacza, że podejrzany jest każdy murzyn. ;-)

TG

Data: 2009-08-02 11:43:44
Autor: Flo
Waldek Godel pisze:

[...]

Widzę, że kinem żyjesz i nie masz pojęcia o rzeczywistości.

Data: 2009-08-03 11:17:41
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Apple: odblokowane iPhone'y zagrażają sieciom GPS
On Sun, 2 Aug 2009 08:54:36 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

Z mojego doświadczenia we współpracy z polską policją powiem Ci że
jest duże prawdopodobieństwo że po taśmy przyjdą za 2-3 miesiące po
zdarzeniu i będą sie dziwić że zostały zapisane nowymi nagraniami. I
to co opisuję to norma. Mam u siebie - w centrum W-wy - system
monitoringu i czasami policja przychodzi z prośba by coś
przejrzeć/udostępnić. I tak to dokładnei wygląda. W tej chwili ochrona
ma nakazane że jeśli zaobserwowali jakieś nietypowe typu zjawisko,
bójkę, wypadek etc. to ma to archwiziować na wszelki wypadke poza
systemem. Ostatni przypadke to zeszły tydzień. Panowie z policji
przyszli w czwartek z prośbą by im pokazac materiał z nocy 4 dioby
wcześniej. Bo ich kamera zarejestrowała wtedy ze koleś który
najprawdopodobniej zgwałcił kobietę przechodził przez naszymi
kamerami. A ich sprzęt nei miał podświtlania IR więc nei byli pewni
czy to ten kolo. Kazałem przygotowac płytkę z nagraniami - czekała na
nich do soboty choć powiedziałem że zgranie interesujących ich nagrań
potrwa ~2h.

Poza tym nei przychodza smutni panowie a raczej ktioś w typie
dresiarza albo taksówkarza. Raz przyszły 2 takie paskuden pasztety że
myślałem że to Angielki  ;-)

Zdrówko

Data: 2009-08-02 10:18:41
Autor: J.F.
Apple: odblokowane iPhone'y zagrażajš sieciom GPS
On Sun, 02 Aug 2009 09:48:57 +0200,  Flo wrote:
Spróbuj ustalić dane klienta świeżo kupionego na stacji benzynowej prepaida.
Jeśli tego prepaida zestawisz z telefonem (IMEI) szanse na identyfikacje znacząco wzrastają.

Oj, na stacji to i monitoring sie znajdzie i numery samochodu mozna
spisac i zdjecia z baza praw jazdy porownach .. a moze jeszcze placony
karta byl.

Najtrudniejsze to bedzie ustalenie ze zostal na stacji kupiony.

Z tego tekstu wynika, że po odblokowaniu iPhone'a właśnie będzie można ukryć identyfikację urządzenia, a wówczas można już bardzo dużo.

Ale sa setki innych aparatow w ktorych zmienisz IMEI bez problemu.
Albo kosztuja tyle ze kupic, uzyc raz, wyrzucic.

J.

Data: 2009-08-02 11:45:01
Autor: Flo
J.F. pisze:

Albo kosztuja tyle ze kupic, uzyc raz, wyrzucic.

I nic więcej w temacie pisać już nie trzeba.  :)

Data: 2009-08-02 11:49:04
Autor: Flo
J.F. pisze:

[...]

Przyczepiliście sie tej stacji. Kupię w pipidowie w kiosku ruchu do którego dojdę pieszo, założę okulary, czapeczkę i co tam jeszcze chcecie. Nie będę pisał do którego momentu ale nie da się ustalić użytkownika. Po spełnieniu jednego warunku klamka zapadała. Klient był nasz (w większości przypadków).  :)

Data: 2009-08-02 11:59:30
Autor: J.F.
On Sun, 02 Aug 2009 11:49:04 +0200,  Flo wrote:
J.F. pisze:
[...]

W pipidowie to cie zapamietaja .. "obcy byl, w czapeczce, i zamiast
podjechac pod kiosk, to zaparkowal swojego forda u mnie pod plotem"
:-)

J.

Data: 2009-08-02 10:22:03
Autor: ALEX Przekliniak
Apple: odblokowane iPhone'y zagrażają sieciom GPS
Flo ni au koto ha itsumo tanosii

Piotr M pisze:
[...]

Zatem Steve zamiast szukać rozwiązań prawnych niech się bierze za pisanie łat/uaktualnień softu.