Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat

Data: 2014-09-11 08:41:45
Autor: ToMasz
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
W dniu 11.09.2014 00:38, Pszemol pisze:
Obs艂uga jedn膮 r臋k膮 ci膮gle rosn膮cych ekran贸w urz膮dze艅 mobilnych by艂a od lat
coraz wi臋kszym problemem. Jak dot膮d nie doczeka艂 si臋 on rozwi膮zania...

Zabra艂 si臋 do roboty zesp贸艂 Apple i zaproponowa艂 genialne w swej prostocie
rozwi膮zanie w iPhone6 wywo艂ywanie deukrotnym dotkni臋ciem guzika Home:
http://youtu.be/_rHtILGFg98

Innowacyjno艣膰 nigdy nie by艂a mocn膮 stron膮 Korea艅czyk贸w.

niestety nie masz racji. samsung ju偶 w omni 1 wprowadzi艂 "myszk臋 optyczn膮" w klawiszu "home" dzi臋ki niej mog艂e艣 posuwac kursorem po ekranie, kursorem nieczu艂ym na drania r臋ki, pojazdu w kt贸rym si臋 znajdujesz...
Rozwi膮zanie dlamnie geniale. na tyle 偶e uwi膮za艂o mnie do tej serii samsunga na wiele lat. Google skopiowa艂o ten pomys艂 w ich pierwszym androidzie ale zast臋puj膮c go kuleczk膮 - o ile dobrze pami臋tam. jednak to ludzie zweryfikowali takie pomys艂y i stwierdzili ze jest to niepotrzebne. w seri note, w s3 i innych telefonach, mo偶na zmniejszy膰 dial pad i przesun膮膰 w prawo lub w lewo - tak aby si臋gn膮膰 kciukiem. Dlaczego tylko dial pad? No bo co mi da uruchomienie przegl膮darki internetowej, automapy, s艂ownika  kciukiem jak dalej b臋d臋 potrzebowa艂 2 r膮k?

ToMasz

PS jak si臋 tak zastanowi膰, to trzeba firmie aple pogratulowa膰 tego 偶e kontynuuj膮 idee Jobsa. Ot贸rz na przedstawionym filmie, po dwukrotnym wci艣ni臋ciu home, nast臋puje redukcja ekranu do 50% w taki spos贸b 偶e to co by艂o wy艣wietlane u g贸ry, przesuwa si臋 o p贸艂 ekranu w d贸艂.
W androidzie mo偶na to "menue z programami" zamiast na kilku ekranach zmienianych prawo - lewo ustawi膰 jakko jeden ekran g贸ra-d贸艂. tak samo jak wszystkie strony www. czyli aby uzyska膰 ten sam efekt, wystarczy postawi膰 ptaszka w menue i zamiast klika膰 dwukrotnie home przesun膮膰 kciukiem w d贸艂! Inaczej mo偶na to uzyska膰 przesuwaj膮c r臋k臋, albo telefon w r臋ce.
Dlaczego wspominam o kontynuacji idei Jobsa. Bo Jobs w艂a艣nie by艂 mistrzem w przekonywaniu ludzi 偶e to co on im oferuje, jest genialne, odkrywcze i bez tego nieda si臋 偶y膰.

Data: 2014-09-11 11:57:05
Autor: Pszemol
"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message news:lurg79$vt3$1dont-email.me...
[...]

Ale co mi z kursora myszki na ekranie dotykowym?
O czym Ty m贸wisz?

[...]

Chyba nie rozumiesz o co tu chodzi... Chodzi o przybli偶enie g贸rnej
kraw臋dzi ekranu i jej funkcjonalno艣ci nieco ni偶ej aby si臋gn膮膰 kciukiem.

Za艂贸偶my 偶e masz jaki艣 formularz na www i pierwsze pole/guzik masz
na samej g贸rze strony - jak to zrobisz jednym palcem w Androidzie?

Inaczej mo偶na to uzyska膰 przesuwaj膮c r臋k臋, albo telefon w r臋ce.

A tak, ale wtedy m贸wimy o czym艣 innym.

Dlaczego wspominam o kontynuacji idei Jobsa. Bo Jobs w艂a艣nie by艂 mistrzem w przekonywaniu ludzi 偶e to co on im oferuje, jest genialne, odkrywcze i bez tego nieda si臋 偶y膰.

Daleki by艂bym od twierdzenia 偶e bez tego nie-da (osobno) si臋 偶y膰.

Data: 2014-09-11 21:32:59
Autor: masti
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
Pszemol wrote:

Za丑縨y 縠 masz jaki formularz na www i pierwsze pole/guzik masz
na samej g髍ze strony - jak to zrobisz jednym palcem w Androidzie?

a po co? Apple, podobnie jak socjalizm, dzielnie rozwi眤uje problemy
kt髍e sam stwarza

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l阫 gruntu! -Chyba wysoko禼i? -Wiem co m體i. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-09-11 18:24:19
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lut4eb$usd$1dont-email.me...
Pszemol wrote:
Za丑縨y 縠 masz jaki formularz na www i pierwsze pole/guzik masz
na samej g髍ze strony - jak to zrobisz jednym palcem w Androidzie?

a po co?

No jak to po co? M體imy o u縴ciu jednej r阫i. Nie da si?

Apple, podobnie jak socjalizm, dzielnie rozwi眤uje problemy
kt髍e sam stwarza

Za du縴 ekran na zasi阦 kciuka to jest *realny* problem.
Nie udawaj 縠 go nie dostrzegasz.

Data: 2014-09-12 09:58:55
Autor: masti

Pszemol wrote:
Za丑縨y 縠 masz jaki formularz na www i pierwsze pole/guzik masz
na samej g髍ze strony - jak to zrobisz jednym palcem w Androidzie?

a po co?

No jak to po co? M體imy o u縴ciu jednej r阫i. Nie da si?

a ja si pytam po co? Pomijaj眂 ju to, 縠 b阣ziesz dodatkowo klika
co chwila by przele兼 z jednej cz甓ci ekranu do drugiej?

Apple, podobnie jak socjalizm, dzielnie rozwi眤uje problemy
kt髍e sam stwarza

Za du縴 ekran na zasi阦 kciuka to jest *realny* problem.
Nie udawaj 縠 go nie dostrzegasz.

podawa砮m Ci reklam iP4 w kt髍ej Twoja-Ukochana-Firma udowadnia砤, 縠
tak du縴 telefon jest bez sensu. A teraz rozwi眤uje ten problem, kt髍ego
nie powinno by.

Data: 2014-09-12 13:55:20
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:
Za艂贸偶my 偶e masz jaki艣 formularz na www i pierwsze pole/guzik masz
na samej g贸rze strony - jak to zrobisz jednym palcem w Androidzie?

a po co?

No jak to po co? M贸wimy o u偶yciu jednej r臋ki. Nie da si臋?

a ja si臋 pytam po co? Pomijaj膮c ju偶 to, 偶e b臋dziesz dodatkowo klika艂
co chwila by przele藕膰 z jednej cz臋艣ci ekranu do drugiej?

No cho膰by po to, 偶e drug膮 r臋k膮 trzymasz si臋 np uchwytu w autobusie...

Apple, podobnie jak socjalizm, dzielnie rozwi膮zuje problemy
kt贸re sam stwarza

Za du偶y ekran na zasi臋g kciuka to jest *realny* problem.
Nie udawaj 偶e go nie dostrzegasz.

podawa艂em Ci reklam臋 iP4 w kt贸rej Twoja-Ukochana-Firma udowadnia艂a, 偶e
tak du偶y telefon jest bez sensu. A teraz rozwi膮zuje ten problem, kt贸rego
nie powinno by膰.

To jest jaki艣 tam kompromis.

Data: 2014-09-12 14:42:20
Autor: masti
Pszemol wrote:

Pszemol wrote:
[...]

No cho鎎y po to, 縠 drug r阫 trzymasz si np uchwytu w autobusie...

i wtedy na pewno b阣 wype硁ia formularze webowe w kom髍ce.

[...]

To jest jaki tam kompromis.

wed硊g Apple taki telefon jest bez sensu i nie ma powodu by istnia. Jak
wida klienci uwa縜j co innego i trzeba podkuli ogonek i zrobi co co
jest "nikomu" nie potrzebne

Data: 2014-09-12 15:12:15
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

Pszemol wrote:
[...]

i wtedy na pewno b臋d臋 wype艂nia艂 formularze webowe w kom贸rce.

Dlaczego nie?

Ja tak rezerwowa艂em na iPhone4 hotel w Banff, Canada b臋d膮c w gondoli jad膮c
na g贸r臋 trzymaj膮c narty w jednej r臋ce a w drugiej wstukuj膮c daty pobytu, i
nazwisko, telefon.

[...]

wed艂ug Apple taki telefon jest bez sensu i nie ma powodu by istnia艂. Jak
wida膰 klienci uwa偶aj膮 co innego i trzeba podkuli膰 ogonek i zrobi膰 co艣 co
jest "nikomu" nie potrzebne

Ewolucja w艂a艣nie na tym polega: presja srodowiska wymusza zmiany i
kierunkuje post臋p.

Data: 2014-09-12 22:31:57
Autor: Alf/red/
On 12/09/14 17:12, Pszemol wrote:
Ja tak rezerwowa艂em na iPhone4 hotel w Banff, Canada b臋d膮c w gondoli jad膮c

Ale ile takich jest przypadk贸w? 0.01%? Nie r贸b b艂臋du oceniaj膮c innych pod艂ug siebie :-p

--
Alf/red/

Data: 2014-09-12 21:17:51
Autor: Pszemol
Alf/red/ <fake_1409@ump.waw.pl> wrote:
On 12/09/14 17:12, Pszemol wrote:
Ja tak rezerwowa艂em na iPhone4 hotel w Banff, Canada b臋d膮c w gondoli jad膮c

Ale ile takich jest przypadk贸w? 0.01%? Nie r贸b b艂臋du oceniaj膮c innych pod艂ug siebie :-p

Nie mam z艂udze艅, 偶e wszyscy robia to co ja robi臋... Chodzi艂o mi raczej o
podanie realnego przyk艂adu u偶ycia formularza www bez zb臋dnych ceregieli
przez kogo艣 w cywilizowanym 艣wiecie :-) Je艣li da sie to zrobic na 3.5"
ekraniku to tymbardziej powinno to byc mo偶liwe na wi臋kszym.

Nie u偶ywa艂em Galaxy S5 wi臋c nie wiem jak dobrze to ich skalowanie dzia艂a,
wiem 偶e du偶o formularzy sortuja sobie pola i centruj膮 po wyswietleniu w
przegl膮darce bior膮c z niej dane na temat rozmiar贸r i ilosci pikseli - wiele
witryn z formalarzami ma duze problemy nawet z zoomowaniem juz po
wyswietleniu (czy to na komputerze, w IE, czy to w Safari na iPadzie) wiec
ryzyko jest ze takie skalowanie w biegu jakie robi S5 mo偶e da膰 gorsze
efekty ni偶 sposob zastosowany w iOS. Zobaczymy...

Data: 2014-09-13 10:29:26
Autor: masti
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

Pszemol wrote:
[...]

Ja tak rezerwowa砮m na iPhone4 hotel w Banff, Canada b阣眂 w gondoli jad眂
na g髍 trzymaj眂 narty w jednej r阠e a w drugiej wstukuj眂 daty pobytu, i
nazwisko, telefon.

skoro jeste takim masochist to nale縴sz do, jak sam pisa砮: "0.01%
uzytkownik體". przy okazji. Skoro zrobi砮s to na iPhone4 to znaczy, 縠 taka
funkcjonalno nie jest otrzebna bo mo縩a to zrobi bez niej.

Data: 2014-09-13 15:01:57
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

Pszemol wrote:
[...]

skoro jeste艣 takim masochist膮 to nale偶ysz do, jak sam pisa艂e艣: "0.01%
uzytkownik贸w".

Ale dlaczego masochist膮?

Wcale mnie nic nie bola艂o ani nie by艂o to m臋cz膮ce, inaczej nie wyg艂upia艂bym
si臋 tylko od艂o偶y艂 gdzie艣 narty i powpisywa艂 te rzeczy dwoma r臋kami.
Zaryzykowa艂bym twierdzenie ze iPhone4 u偶ywa si臋 jedn膮 r臋k膮 wygodniej ni偶
dwoma, bo mniej ekranu paluchami zas艂aniasz.

przy okazji. Skoro zrobi艂es to na iPhone4 to znaczy, 偶e taka
funkcjonalno膰 nie jest otrzebna bo mo偶na to zrobi膰 bez niej.

?? Nie kapuj臋 tego argumentu, mo偶esz mi to wyja艣ni膰?
IPhone4 ma ekran o przek膮tnej 3.5"

Data: 2014-09-13 15:08:19
Autor: masti
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

Pszemol wrote:
[...]

Ale dlaczego masochist?

bo to nie jest wygodne

Wcale mnie nic nie bola硂 ani nie by硂 to m阠z眂e, inaczej nie wyg硊pia砨ym
si tylko od硂縴 gdzie narty i powpisywa te rzeczy dwoma r阫ami.
Zaryzykowa砨ym twierdzenie ze iPhone4 u縴wa si jedn r阫 wygodniej ni
dwoma, bo mniej ekranu paluchami zas砤niasz.

przy okazji. Skoro zrobi砮s to na iPhone4 to znaczy, 縠 taka
funkcjonalno nie jest otrzebna bo mo縩a to zrobi bez niej.

?? Nie kapuj tego argumentu, mo縠sz mi to wyja秐i?
IPhone4 ma ekran o przek眛nej 3.5"

wielu rzeczy nie kpujesz. nic na to nie poradz.

Data: 2014-09-13 15:41:45
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:
[...]

E tam. U偶ywa艂e艣 kiedy艣 iPhone4?

przy okazji. Skoro zrobi艂es to na iPhone4 to znaczy, 偶e taka
funkcjonalno膰 nie jest otrzebna bo mo偶na to zrobi膰 bez niej.

?? Nie kapuj臋 tego argumentu, mo偶esz mi to wyja艣ni膰?
IPhone4 ma ekran o przek膮tnej 3.5"

wielu rzeczy nie kpujesz. nic na to nie poradz臋.

Mo偶esz poradzi膰, jak najbardziej. Mo偶esz wyja艣ni膰 ta swoj膮 "logik臋"...
Moim zdaniem napisa艂e艣 po prostu bzdur臋.
Wiadomo bowiem ze funkcjonalno艣 przybli偶ania gornej po艂owy duzego ekranu
nie jest potrzebna w iPhone4 ktory ma maly ekran.
No... A teraz wyt艂umacz czego to "ja" nie zrozumia艂em :-)

Data: 2014-09-13 15:44:01
Autor: masti
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:
[...]

E tam. U縴wa砮 kiedy iPhone4?
jasne. dzierganie literek na malutkim ekraniku to szczyt wygody. --

Data: 2014-09-13 11:30:38
Autor: A.L.
On Sat, 13 Sep 2014 15:44:01 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:
[...]

hehe... Zawsze sobie mozna wytlumaczyc ze gorzej jest lepiej... Moje 3
poprzednie telefony (Samsung, Droid 1 i Droid 4) mialy fizyczne
klawiatury. Z guzikami. Niestety, to bylo i juz nie jest

A.L.

Data: 2014-09-13 12:21:40
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:
[...]

To zawsze by砤 opcja dla ludzi z bardzo cieniutkimi palcami...
A ju przestawianie funkcji w guzikach wielofunkcyjnych to koszmar.
Zw砤szcza jak ka縟y telefon mia to rozwi眤ane w inny spos骲
i musia砮 kilku nieswoich telefon體 pou縴wa - ekran dotykowy
z klawiatur kontekstow, kt髍a np. w czasie wstukiwania adresu
e-mail lub URL pokazuje TYLKO te klawisze kt髍e s w e-mailu czy URL
dozwolone, wykorzystuj眂 w pe硁i miejsce czyli daj眂 wi阫sze guziki
to jest to.

Klawiatura fizyczna qwerty mia砤 jeden nienaprawialny b潮d:
konkurowa砤 z powierzchni ekranu, bo w przeciwie駍twie do
tej wy秝ietlanej na ekranie, kt髍a mog砤 znikn辨 jak by砤
niepotrzebna, ta fizyczna musia砤 zawsze tam by, musia砤 by
te oczywi禼ie blokowana przed przypadkowym naci秐i阠iem
w kieszeni i potem uporczywie odblokowywana przed ka縟ym
u縴ciem i na dodatek zwi阫sza砤 drastycznie fizyczne rozmiary
telefonu sprawiaj眂 縠 by grubszy ni musia by.

Data: 2014-09-13 15:50:31
Autor: A.L.
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
On Sat, 13 Sep 2014 12:21:40 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

We wszystkich trzech telefonach ktore wymienilem, klawiatura wysuwala
sie spod spodu telefonu. Byla dlugosci telefonu i mniej wiecej 80%
szerokscie, Klawisze byly dosyc duze, i doskonale w "czuciu". Pogoglaj
sobie na Droid 4. Klawiatura byla tak dobra ze Droid 4 do dzis uzywam
jako podreczny notatnik

Zreszta... Tu masz fotografie

http://www.cnet.com/products/motorola-droid-4-verizon-wireless/

A.L.

Data: 2014-09-13 17:18:25
Autor: Pszemol
"A.L." <alewando@aol.com> wrote in message news:07b91ahvaqn7nrrthlrupsmv394rsgf6g34ax.com...
[...]

Tak, takie te by硑... Ja pisa砮m wy縠j o tych p蟪 na p蟪, bez wysuwania.
A te wysuwane niestety dawa硑 telefon znacznie grubszy ni teraz.

Data: 2014-09-13 17:47:25
Autor: A.L.
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
On Sat, 13 Sep 2014 17:18:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Owszem. Ale ja wole grubszy i wygodniejszy. Samsung mial 14 mm, Droid
jakies 10 mm

Poza tym, lubie czuc ze cos solidnego trzymam w dloni. te nowe
telefony sa takie ze mam uczucie ze zaraz je zgniote

A.L.

Data: 2014-09-13 12:17:24
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lv1oo1$fq8$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:
[...]

Wbrew pozorom wcale nie jest niewygodne.
Spr骲uj kiedy jak b阣ziesz w Apple store.

A reszt wyci背e? :-) Ha, ha, ha :-)

Data: 2014-09-13 17:28:14
Autor: masti

Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:
[...]

ROTFL. Bo literki w Apple s wi阫sze na mniejszym ekranie. pewnie
patent?

A reszt wyci背e? :-) Ha, ha, ha :-)

a o czym tu gada?

Data: 2014-09-13 14:09:14
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lv1ure$rlr$1dont-email.me...
[...]

Bo ekran dotykowy mo縠 dzia砤 inaczej ni w innym telefonie!
Ekrany r罂ni si czu硂禼i, dok砤dno禼i odczytu, typem reakcji itp.

A reszt wyci背e? :-) Ha, ha, ha :-)

a o czym tu gada?

No m骻砨y np. przeprosi, 縠 zarzuca砮 mi 縠 "nie rozumiem",
podczas gdy to Ty napisa砮 co nielogicznego... co czego sam
nie potrafisz obroni i postanowi砮 wyci辨 bez komentarza...

Data: 2014-09-14 16:19:04
Autor: KK
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat

U縴tkownik "masti"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lut4eb$usd$1@dont-email.me...

Pszemol wrote:

[...]

-- -- -

Dok砤dnie tak.  W iphonach nie ma guzika "wstecz" (chyba go jeszcze nie "wynale糽i") dlatego 縠by si
cofn辨 trzeba klika w lewym g髍nym rogu na nazw poprzedniej pozycji. Czyli jak chcemy np. co odszuka
w rozbudowanym menu to co chwil trzeba w阣rowa do rogu, przy du縴m ekranie jak w i6 to ca硑 czas trzeba u縴wa
drugiej r阫i. Wiec nie dziwi si 縠 musieli wymy秎e nowy genialny "ficzer".
Pozdro
Krzychu

Data: 2014-09-14 10:14:20
Autor: Pszemol
"KK" <alamakota@poczta.onet.pl> wrote in message news:lv4833$nta$1node2.news.atman.pl...
[...]

??? nie przypominam sobie niczego takiego...
O jakiej aplikacji piszesz? Chyba nie o Safari, kt髍y ma "wstecz"?

Data: 2014-09-14 21:42:51
Autor: KK
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat

U縴tkownik "Pszemol"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lv4bd3$1n4$1@dont-email.me...

[...]

-- -
Mam na my秎i guzik sprz阾owy, niezale縩y od aplikacji jak w telefonach innych firm. Safari to przegl眃arka
wi阠 akurat musi mie guziki wstecz i do przodu i na szcz甓cie ma je na dole, ale z innymi aplikacjami r罂nie bywa.
A chocia縝y jak chcesz sobie pochodzi po ustawieniach systemu to ci眊le trzeba "naci眊a" kciuka.

Data: 2014-09-15 17:27:11
Autor: Pszemol
U偶ytkownik "Pszemol"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:lv4bd3$1n4$1@dont-email.me...

"KK" <alamakota@poczta.onet.pl> wrote in message
Dok艂adnie tak.  W iphonach nie ma guzika "wstecz"
(chyba go jeszcze nie "wynale藕li") dlatego 偶eby si臋
cofn膮膰 trzeba klika膰 w lewym g贸rnym rogu na nazw臋
poprzedniej pozycji. Czyli jak chcemy np. co艣 odszuka膰
w rozbudowanym menu to co chwil臋 trzeba w臋drowa膰
do rogu, przy du偶ym ekranie jak w i6 to ca艂y czas trzeba
u偶ywa膰 drugiej r臋ki. Wiec nie dziwi臋 si臋 偶e musieli
wymy艣le膰 nowy genialny "ficzer".

??? nie przypominam sobie niczego takiego...
O jakiej aplikacji piszesz? Chyba nie o Safari, kt贸ry ma "wstecz"?

-- -
Mam na my艣li guzik sprz臋towy, niezale偶ny od aplikacji jak w telefonach innych firm. Safari to przegl膮darka
wi臋c akurat musi mie膰 guziki wstecz i do przodu i na szcz臋艣cie ma je na dole, ale z innymi aplikacjami r贸偶nie bywa.
A chocia偶by jak chcesz sobie pochodzi膰 po ustawieniach systemu to ci膮gle trzeba "naci膮ga膰" kciuka.

W iOS typowy user nie chodzi po ustawieniach...
Oceniasz iOS kategoriami Androida w kt贸rym ciagle cos ustawiasz.
Nie pamietam juz kiedy ostatnio bylem w ustawieniach czegokolwiek w swoim
telefonie.
To po prostu dzia艂a i nie trzeba ci膮gle w telefonie grzebac.

Data: 2014-09-15 21:16:42
Autor: marfi
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
U偶ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lv77hf$3ho$3dont-email.me...
To po prostu dzia艂a i nie trzeba ci膮gle w telefonie grzebac.

Co do grzebania:
Z czystej ciekawo艣ci pytam, bo musz臋 wchodzi膰 w ustawienia aby w艂膮czy膰/ wy艂膮czy膰 tethering:
czy u Ciebie to faktycznie po prostu  zawsze dzia艂a艂a czy nigdy nie dzia艂a?

--
marfi

Data: 2014-09-15 20:17:58
Autor: Pszemol
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
U偶ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa艂 w wiadomo艣ci
..
[...]

Ta funkcje trzeba u mnie wlaczyc w Settings, mam starsza wersje iOS 6.

Data: 2014-09-16 20:51:38
Autor: Mario
W dniu 2014-09-15 22:17, Pszemol pisze:
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
[...]

Rozumiem, 偶e w nowych wersjach iOS w艂膮cza si臋 samo gdy tylko o tym pomy艣lisz.

MD

Data: 2014-09-17 00:26:21
Autor: Pszemol
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
[...]

Tethering trzeba w艂aczac aby sparowac nowe urzadzenie.
Jesli nie chcesz parowac nowego to urzadzenie juz sparowane polaczysz bez
ponownego wchodzenia do Settings.
Wejscie w Settings i otwarcie tej funkcji na ekranie sprawia, ze iPhone
jest wykrywalny, bo anonsuje swoje SSID.

Data: 2014-09-17 07:58:04
Autor: masti

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
U縴tkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa w wiadomo禼i
..
To po prostu dzia砤 i nie trzeba ci眊le w telefonie grzebac.

Co do grzebania:
Z czystej ciekawo禼i pytam, bo musz wchodzi w ustawienia aby w潮czy/
wy潮czy tethering:
czy u Ciebie to faktycznie po prostu  zawsze dzia砤砤 czy nigdy nie dzia砤?

Ta funkcje trzeba u mnie wlaczyc w Settings, mam starsza wersje iOS 6.

"To po prostu dzia砤 i nie trzeba ci眊le w telefonie grzebac." :)
Rozumiem, 縠 w nowych wersjach iOS w潮cza si samo gdy tylko o tym pomy秎isz.

Tethering trzeba w砤czac aby sparowac nowe urzadzenie.

??? Chyba w iPhonie

Data: 2014-09-23 09:38:19
Autor: radekp@konto.pl
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
Wed, 17 Sep 2014 00:26:21 +0000 (UTC), w <lvakfd$5h0$2@dont-email.me>, Pszemol
<Pszemol@PolBox.com> napisa(-a):

> "To po prostu dzia砤 i nie trzeba ci眊le w telefonie grzebac." :)
> Rozumiem, 縠 w nowych wersjach iOS w潮cza si samo gdy tylko o tym pomy秎isz.

Tethering trzeba w砤czac aby sparowac nowe urzadzenie.

ROTFL :).

Data: 2014-09-15 22:28:44
Autor: atm
[...]

W jaki sposob w iOS ogranicza sie uprawnienia swiezo zainstalowanych aplikacji?

Gdzie wylacza sie irytujace wyskakujace przypomnienia niektorych programow?

Data: 2014-09-15 21:17:06
Autor: Pszemol
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Nie wiem jakie przypomnienia... Podasz przyklad?

Po instalacji aplikacja pyta sie o dostep do szpulki ze zdjeciami albo do
listy kontaktow albo do aktualnej pozycji - klikasz wredy na guzik "nie"
lub "tak".
Nie musisz do Settings wchodzic.

Data: 2014-09-15 23:27:58
Autor: atm
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Pou dla przykladu wydaje z siebie co jakis czas irytujace dzwieki na zamknietym ekranie, co jakis czas wyswietli dymek z informacja chyba nawet wlaczajac ekran. Nie widzialem zadnego dodatkowego okna z opcjami podczas instalacji.

[...]

Tu zas podalbym Solitaire:
https://itunes.apple.com/us/app/solitaire/id479280326?mt=8
Instaluje sie jak kazda inna aplikacje, proces konczy sie zamiana guzika install na open bez mozliwosci zmiany uprawnien, aplikacja zas l膮duje na liscie chetnych do zdjec.

U Ciebie wyskakuje jakies dodatkowe okno?

Data: 2014-09-16 14:31:03
Autor: Pszemol
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Nie przy instacji - powinno byc przy pierwszym uruchomieniu.

[...]

Po instalacji Skype przy pierwszym uruchomieniu pytal sie o dostep do
szpulki... Ale moze sie pyta jak mu wylaczysz default? Juz nie pamietam...

Data: 2014-09-16 16:53:28
Autor: atm
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Na iPadzie z iOS7 nie ma.

[...]

Z ciekawosci zainstalowalem Skype, jedyne o co zapytal to o powiadomiania push, to wszystko.

Data: 2014-09-16 12:59:47
Autor: atm
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Jeszcze jedno pytanie: jak uruchamiasz Airplane Mode?

Data: 2014-09-16 15:32:10
Autor: Pszemol
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

W iOS 6.xx trzeba wej艣膰 do Settings.
W iOS 7.xx ta funkcja jest na Lock Screen.

Data: 2014-09-16 17:56:53
Autor: atm
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Ok, czyli przed lotem musisz zajrzec do Settings?

Pszemol, uwazasz, ze takie twierdzenia sa prawdziwe?
[...]

Bo jesli tak to osoby korzystajace z tetheringu czy Airplane Mode naleza do zdecydowanej mniejszosci w swiecie Apple.

Uzytkownik Androida korzystajac w podobny sposob spedzi w ustawieniach jeszcze mniej czasu bo wszystko mozna wyjac na ekran. Jest tez belka z ustawieniami, ktora Apple dzielnie skopiowal.

Data: 2014-09-16 16:43:25
Autor: Pszemol
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Ile razy w miesiacu typowy user smartfona uzywa tetheringu albo airplane
mode?
Chyba nie jest to funkcja codziennego u偶ytku?

Data: 2014-09-16 18:25:59
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

Chyba nie jest to funkcja codziennego u縴tku?

oczywi禼ie jak Ci si wykazuje, 縠 iPhone ma co spieprzone to
natychmiast nie jest to potrzebna funkcja. Pracujesz w dziale PR Applea?
bo to dok砤dnie ich narracja.

Data: 2014-09-16 20:38:36
Autor: atm
On 2014-09-16 20:25, masti wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Tak ma byc, wedle starego porzekadla:
1. Apple jest najlepsze, niezawodne, eleganckie i inne mieszczace sie w objetosci posta na grupy superlatywy.
2. Jesli cos jest skopane, nielogiczne, zespute, bez sensu i inne istniejace w realnym swiecie wady sprzetu z jablkiem: patrz punkt nr 1.

Fajnie, ze Pszemol wlasna piersia broni iPhone'a, dzieki temu mobilizuje sporo osob do wyciagania na swiatlo dzienne wad i niedorobek ;]

Data: 2014-09-17 00:26:22
Autor: Pszemol
atm <_@vp.pl> wrote:
Fajnie, ze Pszemol wlasna piersia broni iPhone'a, dzieki temu mobilizuje
sporo osob do wyciagania na swiatlo dzienne wad i niedorobek ;]

Generalnie rzecz biorac takie dyskusje to forma oceny i wyboru nowego
telefonu przed zakupem.
Ja "bronie" iPhone bo go w miar臋 dobrze znam.
Sluchajac o zaletach/wadach konkurencji przynajmniej dowiaduje sie jaki
telefon warto obejrzec jak by przyszlo kupowac cos nowego.

Data: 2014-09-17 00:26:23
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

oczywi艣cie jak Ci si臋 wykazuje, 偶e iPhone ma co艣 spieprzone to
natychmiast nie jest to potrzebna funkcja. Pracujesz w dziale PR Applea?
bo to dok艂adnie ich narracja.

Odpowiedz na pytanie: ile razy w miesi膮cu u偶ywasz airplane mode?

Data: 2014-09-17 07:57:42
Autor: masti
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Odpowiedz na pytanie: ile razy w miesi眂u u縴wasz airplane mode?

no widzisz. W砤秐ie o tym m體i

Data: 2014-09-17 07:46:55
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lvbetm$nnr$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Ja te. Wymy秎asz sztuczne problemy akademickie.

Data: 2014-09-17 13:47:51
Autor: masti

Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

powiedzia kto, kto wype硁ia w autobusie formularze na ekraniku 4"
jedn r阫. To pewnie jest powszechne zastosowanie

Data: 2014-09-17 16:14:55
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

no widzisz. W艂a艣nie o tym m贸wi臋

Ja te偶. Wymy艣lasz sztuczne problemy akademickie.

powiedzia艂 kto艣, kto wype艂nia w autobusie formularze na ekraniku 4"
jedn膮 r臋k膮. To pewnie jest powszechne zastosowanie

Tez mi co艣: wybra膰 date zameldowania i nazwisko swoje na stronie rezerwacji
hotelu...
Nie widze naprawde problemu i fajnie 偶e da sie to zrobic jedn膮 r臋k膮.

Data: 2014-09-17 17:40:00
Autor: masti
Pszemol wrote:

Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Tez mi co: wybra date zameldowania i nazwisko swoje na stronie rezerwacji
hotelu...
Nie widze naprawde problemu i fajnie 縠 da sie to zrobic jedn r阫.

Dach prawie nie przecieka. A w zasadzie to w o髄e nie pada硂

Data: 2014-09-17 20:34:40
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lvch1g$j7r$1dont-email.me...
[...]

Czy to jaki insider joke? Bo przekaz ma硂czytelny...

Data: 2014-09-18 07:56:19
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

to by test na Twoj inteligencj i znajomo舵 kultury. Obla砮.

Data: 2014-09-17 15:30:56
Autor: atm
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Taaaak, cos w tym jest - Apple ma chyba 500.000.000 aktywacji w iTunes
zas w samych tylko Stanach w 2013 roku podrozowalo samolotem nieco ponad
743.000.000 pasazerow. Nie wspominajac juz o calej reszcie swiata.
Masz racje - to problem czysto akademicki - posiadacze iPhone'ow nie opuszczaja swoich ziemianek i szalasow bo i po co ;]

Po tym jak Apple wypuscilo aplikacje usuwajaca ich prezent (album U2), ktory jakos nie przypadl do gustu posiadaczom iSprzetow firma z Cupertino byc moze wypusci druga aplikacje usuwajaca ikonke Settings, bo wydaje sie ona na dluzsza mete zbedna:
"Oceniasz iOS kategoriami Androida w kt髍ym ciagle cos ustawiasz.

Data: 2014-09-17 16:14:56
Autor: Pszemol
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Nie bardzo rozumiem tu Twoj膮 logik臋.

Kto艣, kto podr贸偶uje samolotem, nawet raz na par臋 dni, nie b臋dzie mie膰
najmniejszych problem贸w z Airplane Mode umieszczonym w Settings.

Kto艣 natomiast, kto dziaduje z Aero2 i potrzebuje trybu Airplane Mode jako
protezy do zresetowania modemu i wpisania Captcha co godzin臋 b臋dzie
narzeka艂 na to 偶e musi do Settings wchodzi膰.
Ale po co dziadowa膰 z Aero skoro mo偶na mie膰 gigabjty internetu za 6z艂 to
nie wiem...

Tak czy inaczej problem akademicki.

[...]

Zaczenasz mocno trollowa膰, ogarnij si臋 bo zani偶asz poziom.

Data: 2014-09-17 18:28:08
Autor: atm
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Uwaga, logika:
[...]

Ani slowem nie wspominam o Aero, jedynie o bardzo popularnym srodku podrozowania oraz o tym, ze chyba nadal jest obowiazek wylaczenia nadajnika w telefonie.

[...]

Hmmm, "ogarnij sie", "trolujesz" prosze Cie, co to za glodne hasla?
Jestes odporny na wykazanie Ci, ze w przypadku iPhone jest taka sama lub nawet wieksza potrzeba wchodzenia do Settings niz w Androidzie.

W iOS7 Apple OGARN膭艁 SI臉 i powyciagna艂 na dodatkowa belke wiekszosc potrzebnych przelacznikow. No ciekaw jestem z jakiej przyczyny. Pewnie ikonka Settings w wiekszosci iPhone'ow byla zbyt wytarta od ciaglego tapania w nia, bo chyba nie zrobili tego dodatkowego paska bez powodu, co?

Data: 2014-09-17 20:39:36
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5419b69d$0$2361$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No i dalej nie rozumiem co mia艂es zamiar przekaza膰 cytuj膮c
ilo艣膰 aktywacji w iTunes i por贸wna膰 z ilo艣ci膮 pasa偶er贸w...

Nie twierdz臋 przecie偶 偶e w艂a艣ciciele iPhone nie podr贸偶uj膮!
Nie twierdz臋 te偶, 偶e NIGDY si臋 do Settings nie wchodzi
a tylko twierdz臋 偶e do Settings wchodzi na tyle rzadko,
偶e nie jest istotne czy si臋 tam da wej艣膰 jednym kciukiem
czy trzeba u偶y膰 dwie r臋ce.
Ma艂o tego, tryb samolotowy w iOS7 jest w lock screen,
czyli w og贸le nie musisz wchodzi膰 do Settings...

[...]

Ty nie wspomnia艂e艣, ja wspomnia艂em.
Bo tylko w przypadku u偶ytkowania Aero zaczyna by膰 istotne dla
u偶ytkownika gdzie jest tryb samolotowy i jak 艂atwo jest dost臋pny.
Bo tylko wtedy trzeba tam si臋ga膰 co par臋 godzin.

[...]

Wydaje Ci si臋, 偶e uda艂o Ci si臋 to pokaza膰 NA PRZYK艁ADZIE trybu samolotowego?
Nie 偶artuj...

[...]

Szczerze m贸wi膮c nie popieram wyci膮gni臋cia trybu samolotowego na t膮 belk臋.

Data: 2014-09-18 10:40:40
Autor: atm
On 2014-09-18 03:39, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Pszemol, ja caly czas pije do tej czesci Twojego stwierdzenia, ze uzytkownicy Androida ciagle cos musza ustawiac. Od dawna wieszkosc potrzebnych przelacznikow domyslnie byla dostepna w wiekszosci modyfikacji producentow. Co wiecej, dzieki aplikacjom ze sklepu mozna bylo to wszystko zorganiznowac w dowolny sposob. W przeciwienstwie do iOS.

Nie twierdz臋 te偶, 偶e NIGDY si臋 do Settings nie wchodzi
a tylko twierdz臋 偶e do Settings wchodzi na tyle rzadko,
偶e nie jest istotne czy si臋 tam da wej艣膰 jednym kciukiem
czy trzeba u偶y膰 dwie r臋ce.

A czy w iOS trzeba do tego uzyc jednej lub dwoch rak a moze jeszcze nog - w to nie wnikam. A przy okazji - w Androidzie na 4.3" ekranie wszystko ustawiam jedna reka.

Ma艂o tego, tryb samolotowy w iOS7 jest w lock screen,
czyli w og贸le nie musisz wchodzi膰 do Settings...

Jaki z tego wniosek?
Jednak funkcja ta byla tak potrzebna a uzytkownicy iPhone z iOS6 tak zirytowani czestym wchodzeniem do Settings, ze Apple w koncu nie tylko dal belke z przelacznikami (a przeciez iPhone just works wiec po co kombinowac jak w skrzypiacym Androidzie?) ale rowniez opcje na lock screenie. Pszemol jak z tym jest - bo widze tutaj sprzecznosc.

[...]

Jak wyzej - w jakim celu Apple powyciagal te wszystkie guziki? Zgapil to z Androida tylko dla zasady (podobnie jak ekran) czy tez jednak uzytkownicy iOSa jednak potrzebuja tych przelacznikow bo mieli dosc ciaglego wchodzenia do Settings?
Chyba, ze piszesz jedynie o sobie - wtedy nie ma w ogole problemu.

[...]

Bo ja wiem, srednio smieszna jest Twoja odpornosc nawet na to co zrobil Apple z przelacznikami w iOS7, zeby biedni uzytkownicy nie musieli grzebac w Settings.

[...]

Przemol - zdecyduj, piszesz o sobie czy wiekszosci bo bardzo plynnie to zmieniasz zaleznie od potrzeb.

Data: 2014-09-19 21:46:37
Autor: Pszemol
On 2014-09-18 03:39, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

To nie ja zacz膮艂em, to KK/alamakota zachwyca艂 si臋 nad sprz臋towym
guzikiem wstecz kt贸ry mu si臋 przydaje "chocia偶by jak chcesz sobie
[...]

Ty nie masz. Ja na 3.5" i na 4" te偶 nie mam problem贸w.
Mam du偶膮 r臋k臋 i 膰wiczy艂em wiele lat gr臋 na fortepianie,
wi臋c s膮dz臋 偶e i na 4.7" nie b臋dzie problem贸w, ale nie
wszyscy maj膮 d艂ugie palce i 艂adnie porozci膮gane na klawiaturze.
St膮d potrzeba na rozwi膮zania o kt贸rych m贸wimy.

[...]

Nie wiem w艂a艣nie jaka motywacja by艂a za wyj臋ciem akurat tej
funkcji na lock-screen. Ja widz臋 tylko wady takiego rozwi膮zania.

[...]

Ja pisz臋 o sobie - w Settings jestem bardzo rzadko.
Kilka-mo偶e max 10 razy w roku.
Ale KK/alamakota sprawia艂 wra偶enie 偶e w Settings przesiaduje
godzinami i naci膮ga艂by paluchy gdyby nie mia艂 sprz臋towego Cofnij :-)

[...]

艢miej si臋 ile chcesz - 艣miech to zdrowie :-)

[...]

Nie m贸wi臋 w tym momencie o swoich potrzebach bo go nie u偶ywam
cz臋sto, ale tryb samolotowy powinien zosta膰 w Settings. Moim zdaniem
wyci膮gni臋cie go stamt膮d to jest u艂atwienie dla z艂odzieja kt贸ry odetnie
Ci臋 艂atwiej od szansy zlokalizowania/zablokowania telefonu w艂aczaj膮c
natychmiast ten tryb.

Data: 2014-09-16 20:00:21
Autor: atm
[...]

A sk膮d przekonanie, ze "Oceniasz iOS kategoriami Androida w kt贸rym ciagle cos ustawiasz."?

Data: 2014-09-16 13:02:55
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:54187ab7$0$2240$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wzi臋艂o si臋 to z jakie艣 dziwnej konieczno艣ci posiadania guzika "cofnij"
obs艂ugiwanego przez system operacyjny a nie konkretn膮 aplikacj膮...

Data: 2014-09-16 20:07:59
Autor: atm
On 2014-09-16 20:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Hmmm, nie bede czytal calego watku jak sie maja do tego Ustawienia ale fakt faktem, ze guziki obok Home sa bardzo przydatne. Ale jesli Apple skopiowal juz wieksze ekrany, NFC (co prawda kalekie), belke powiadomien i pewnie jeszcze sporo innych elementow to i w iPhone 7 moga sie pojawic guziki, bo ilosc zmarnowanego miejsca wokol ekranu wola o pomste :]

Data: 2014-09-16 21:07:09
Autor: Mario
On 2014-09-16 20:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Jak Apple dorzuci "cofnij" to Pszemol doceni przydatno艣膰 tak jak usb drive. Na razie ma moralny obowi膮zek g艂osi膰, 偶e to zb臋dne.

MD

Data: 2014-09-16 20:58:57
Autor: Mario
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Ja jak wyje偶d偶am w "teren" w艂膮czam tethering kilka razy dziennie. A z kolei kamer臋 u偶ywam  rzadziej. Je艣li si臋 umawiamy, 偶e smartfon umo偶liwia instalowanie r贸偶nych aplikacji kt贸re cz臋sto lub rzadko sobie u偶ywamy, to nie mo偶na nagle uznawa膰,偶e wa偶na jest tylko ergonomia w przypadku aplikacji kt贸re s膮 w codziennym u偶ytku przez typowego u偶ytkownika. Bo oka偶e si臋, 偶e istotna jest tylko apka do sms贸w, kamery i fejsa.

MD

Data: 2014-09-17 00:26:20
Autor: Pszemol
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Aby parowac z telefonem *nowe* urzadzenie?

Data: 2014-09-17 20:33:00
Autor: Mario
On 2014-09-15 23:17, Pszemol wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Tethering w艂膮czam aby fon zacz膮艂 procowa膰 jako AP WiFi. Mo偶na to zrobi膰 przez Ustawienia/Wi臋cej Sieci/Udost臋pnianie internetu, albo rozwin膮膰 g贸rn膮 belk臋 szybkich ustawie艅 i w艂膮czy膰 tak jak si臋 w艂膮cza Wi-Fi, GPS, BT, NFC, Tryb Offline czy inne.
ZTCP jak ci si臋 do twojego SSID pr贸buje pod艂膮czy膰 nowy klient to pojawia si臋 komunikat i mo偶esz go zablokowa膰.

MD

Data: 2014-09-17 20:48:36
Autor: Pszemol
"Mario" <mariuszd@w.pl> wrote in message news:lvcl8j$fsr$1mx1.internetia.pl...
[...]

Z tego co pami臋tam, a nie mam jak tego sprawdzi膰 teraz, to w moim
iOS 6 dzia艂a艂o to tak, 偶e jak raz w艂膮czysz t膮 funkcj臋 w iPhone to nie
musisz jej potem wy艂膮cza膰. SSID jest niewidoczne ale urz膮dzenia
wcze艣niej sparowane, ustawione aby 艂膮czy膰 si臋 nawet jak SSID nie
jest og艂aszane, 艂膮cz膮 si臋 bez problem贸w. Jak chcesz po艂膮czy膰/sparowa膰
nowe urz膮dzenie to musisz wej艣膰 do Settings i otworzy膰 okienko
na ekranie gdzie masz ten Personal Hot Spot aby Tw贸j telefon by艂
"discoverable" dla nowych urz膮dze艅.

Czyli w Twoim przypadku, w terenie, w og贸le nie musia艂by艣 wchodzi膰
w t膮 funkcj臋 telefonu zak艂adaj膮c 偶e wszystkie urz膮dzenia wcze艣niej
sparowa艂e艣 w domu.

ZTCP jak ci si臋 do twojego SSID pr贸buje pod艂膮czy膰 nowy
klient to pojawia si臋 komunikat i mo偶esz go zablokowa膰.

Super. I has艂a zna膰 nie musi aby si臋 po艂膮czy膰?

Data: 2014-09-18 09:30:13
Autor: Mario
W dniu 2014-09-18 03:48, Pszemol pisze:
[...]

Tethering zu偶ywa energi臋, wiec nie w艂膮czam go je艣li nie musz臋 udost臋pnia膰 internetu.

[...]

No bez przesady :) Klient pr贸buje si臋 艂膮czy膰 z has艂em ale mog臋 go zablokowa膰 w ustawieniach tetheringu.

MD

Data: 2014-09-18 07:31:10
Autor: Pszemol
"Mario" <mariuszd@w.pl> wrote in message news:lve2q2$5qk$1mx1.internetia.pl...
[...]

A czemu mia艂by zu偶ywa膰 energi臋 skoro nikt nie jest po艂膮czony?
Wifi te偶 w艂膮czasz/wy艂膮czasz w czasie dnia? Ja trzymam oba w艂膮czone.
I bluetooth te偶. I mimo to telefon wytrzymuje po 3.5 latach ca艂y dzie艅.

:-) Ale po co?

Data: 2014-09-18 12:45:04
Autor: masti
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
Pszemol wrote:

Tethering zu縴wa energi, wiec nie w潮czam go je秎i nie musz udost阷nia internetu.

A czemu mia砨y zu縴wa energi skoro nikt nie jest po潮czony?

a my秎isz, 縠 uk砤d nadawczo/odbiorczy oraz nas硊ch czy kto si chce
pod潮czy to dzia砤j na fluidach?

Data: 2014-09-18 14:53:12
Autor: atm
On 2014-09-18 14:45, masti wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Niekoniecznie, wczesniej byly rozne rodzaje zasilania, tu je wymieniono:
http://www.youtube.com/watch?v=JUh6LDz177k
Najnowszy keynote bardziej to standaryzuje w strone Incredible.

Data: 2014-09-18 16:00:15
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

Tethering zu偶ywa energi臋, wiec nie w艂膮czam go je艣li nie musz臋 udost臋pnia膰 internetu.

A czemu mia艂by zu偶ywa膰 energi臋 skoro nikt nie jest po艂膮czony?

a my艣lisz, 偶e uk艂ad nadawczo/odbiorczy oraz nas艂uch czy kto艣 si臋 chce
pod艂膮czy膰 to dzia艂aj膮 na fluidach?

Nawigowanie zu偶yciem enerii to bardzo ciekawy temat...

Urzadzenia te pracuja impulsowo i sa wybudzane rzadko na bardzo kr贸tko gdy
nie ma po艂膮czenia.

Ja dzi臋ki tej rozmowie zauwa偶y艂em 偶e mam od paru tygodni nieuzywany bt
w艂膮czony w iPhone (s艂uchawke bt zgubilem) i rowniez mam wl膮czony hotspot
mimo 偶e go nie u偶ywam od paru miesiecy (w艂膮czy艂em go na ostatniej wycieczce
w Kanadzie aby da膰 neta z kanadyjskiego SIMa laptopowi) i zapomnialem
wy艂膮czy膰 a mimo to nie odczuwam znacznie kr贸tszego czasu pracy na pe艂nym
ladowaniu baterii.

Ale ja od wielu lat tego tematu nie prze偶ywam: ide spa膰 to telefon
pod艂膮czam do 艂adowarki, rano mam 100%, starcza do wieczora i tak codziennie
od prawie 4 lat.
Nie ma po prostu tematu.

Data: 2014-09-18 19:45:02
Autor: masti
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Nawigowanie zu縴ciem enerii to bardzo ciekawy temat...

Urzadzenia te pracuja impulsowo i sa wybudzane rzadko na bardzo kr髏ko gdy
nie ma po潮czenia.

ROTFL

Data: 2014-09-20 00:43:18
Autor: Mario
W dniu 2014-09-18 14:31, Pszemol pisze:
[...]

W androidzie tethering dzia艂a jak AP. Czyli tworzy sie膰 do kt贸rej kto艣 (uprawniony) mo偶e si臋 pod艂膮czy膰. Wi臋c ca艂y czas musi rozg艂膮sza膰. W ka偶dym razie tak mia艂em w LG. Powodowa艂o to do艣膰 szybkie roz艂adowanie baterii. W SGS3 gdy nie ma pod艂膮czonego klienta, to si臋 po kilku minutach wy艂膮cza.

Wifi te偶 w艂膮czasz/wy艂膮czasz w czasie dnia? Ja trzymam oba w艂膮czone.
I bluetooth te偶. I mimo to telefon wytrzymuje po 3.5 latach ca艂y dzie艅.

Nie w艂膮czam WiFi gdy nie potrzebuj臋 i tak samo BT. I fon trzyma mi 3 dni bez 艂adowania. GPS i GPRS mo偶e by膰 w艂膮czony bo  nie pobiera pr膮du bez potrzeby.

[...]

Mo偶e po to 偶eby艣 m贸g艂 zablokowa膰 kogo艣 komu zezwala艂e艣 na dost臋p ale ci臋 wkurzy艂 :) A mo偶e po to 偶eby 艣wiadomie do艂膮cza膰 kogo艣 do sieci. Unikniesz przypadku 偶e pod艂膮czy sci si臋 kto艣 z powodu s艂abego has艂a. W normalnym AP te偶 mo偶esz ustali膰 kt贸re adresy MAC akceptujesz w sieci.
Z kolei wyja艣nij co to jest wspomniane przez ciebie parowanie urz膮dze艅 w tetheringu.
MD

Data: 2014-09-19 20:15:47
Autor: Pszemol
"Mario" <mariuszd@w.pl> wrote in message news:lvicm7$lsb$1mx1.internetia.pl...
Z kolei wyja艣nij co to jest wspomniane przez ciebie parowanie
urz膮dze艅 w tetheringu.

No klient znaj膮cy has艂o do AP zapisuje go sobie i nie musisz
wprowadza膰 ponownie has艂a przy nowej pr贸bie po艂膮czenia.
Na dodatek mo偶e si臋 po艂膮czy膰 z AP nawet gdy AP nie
rozg艂asza ca艂y czas swojego SSID bo np. t膮 funkcj臋 wy艂膮czy艂e艣
dla zwi臋kszenia bezpiecze艅stwa.

Data: 2014-09-20 13:28:10
Autor: Mario
W dniu 2014-09-20 03:15, Pszemol pisze:
[...]

No to jest oczywiste, 偶e klient sobie zapisuje. Ja w laptopie te偶 sobie zapisa艂em has艂o do sieci tworzonej przez fona.

Na dodatek mo偶e si臋 po艂膮czy膰 z AP nawet gdy AP nie
rozg艂asza ca艂y czas swojego SSID bo np. t膮 funkcj臋 wy艂膮czy艂e艣
dla zwi臋kszenia bezpiecze艅stwa.

Czyli pod艂膮cza si臋 do ukrytego SSIDa. Te偶 norma. Tylko, 偶e hackerzy tez widz膮 ukrytego SSIDa :)
Ale co oznacza parowanie, bo nazwa sugeruje wykonanie dzia艂a艅 po obu stronach tworzonego po艂膮czenia, jak przy parowaniu urz膮dze艅 BT. Przecie偶 zwyk艂ego stacjonarnego AP nie parujesz z klientem (no chyba, 偶e tak nazwiesz rejestrowanie klienta przez WPS)

MD

Data: 2014-09-21 12:08:38
Autor: Mario
W dniu 2014-09-20 16:17, Pszemol pisze:
[...]

OK. SGS3 nie ma WPS ma za to mo偶liwo艣膰 dodawania nowych klient贸w i ewentualne usuwanie ich. W sumie na jedno wychodzi. Nie ma co si臋 spiera膰 o to co lepsze.

MD

Data: 2014-09-11 22:25:28
Autor: ToMasz
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
Za艂贸偶my 偶e masz jaki艣 formularz na www i pierwsze pole/guzik masz
na samej g贸rze strony - jak to zrobisz jednym palcem w Androidzie?

dla uproszczenia toku rozumowania, rozdzielmy telefon od nowoczesnego palmtopa. Ja g艂osuj臋 za obs艂ug膮 urz膮dzenia, telefonu kciukiem. ale bez jaj, palmtop, strona www, nawigacja, do tego naprawd臋 kciuk nie wystarcza. ja wiem 偶e si臋 da, ale tak czy siak, przy stronie www, za 30 sekund odwr贸cimy urz膮dzenie do poziomu i tak zostanie.

natomiast ca艂e menue androida mam tak zrobione 偶e wszystko jest na jednym ekranie - jak strona www, pdf,  a nie 5 ekranik贸w lewo-prawo. wystarczy mie膰 w艂asne zdanie i odrobin臋 ochoty.

ToMasz

Data: 2014-09-11 18:18:21
Autor: Pszemol
"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message news:lut0fo$27f$1dont-email.me...
[...]

Mi na razie wystarcza...
Ale to dopiero 3.5-4" - ciekawe jak b臋dzie na wi臋kszym.

ja wiem 偶e si臋 da, ale tak czy siak, przy stronie www, za 30 sekund odwr贸cimy urz膮dzenie do poziomu i tak zostanie.

Ale nie m贸wi臋 wy艂膮cznie o stronach www ale r贸wnie偶 o innych
sprawach - czy dialer masz z ma艂ymi guzikami w prawym rogu
czy mo偶e cyfry porozrzucane po ca艂ym ekranie i do g贸rnego
lewego rogu prawym kciukiem ju偶 nie dosi臋gniesz?

natomiast ca艂e menue androida mam tak zrobione 偶e wszystko jest na jednym ekranie - jak strona www, pdf,  a nie 5 ekranik贸w lewo-prawo. wystarczy mie膰 w艂asne zdanie i odrobin臋 ochoty.

No ale co Ci to daje, 偶e jest na jednym ekranie w kwestii dost臋pu
kciukiem do najdalszego naro偶nika ekranu? Jak uruchamiasz
aplikacje z samej g贸ry?

Data: 2014-09-11 23:17:09
Autor: Tomek
[...]

Normalnie sieroto. M贸wisz 4 lata?

https://www.youtube.com/watch?v=Cg7fGLApino

Data: 2014-09-11 18:23:11
Autor: Pszemol
"Tomek" <nie@odpisuj.pl> wrote in message news:lut3gj$mfs$1node2.news.atman.pl...
[...]

No 艣wietnie, tylko 偶e... Troch臋 mu prezentacja nie wysz艂a...
Najpierw jak ustawi艂 ten ficzerek to mia艂 k艂opot w艂膮czy膰
go - pr贸bowa艂 dwa razy, dopiero za drugim razem si臋 w艂膮czy艂o.
Na dodatek pr贸bowa艂 to w艂膮czy膰 DRUG膭 R臉K膭 :-))))
Potem, po prezentacji i wy艂膮czeniu, znowu chcia艂 pokaza膰
jak 艂atwo i palec mu si臋 ze艣lizgn膮艂 i nie potrafi艂 ju偶 w艂膮czy膰,
przeszed艂 nad tym do porz膮dku dziennego i nie pr贸bowa艂
drugi raz...

Znaczy si臋 ten ficzerek jest w Galaxy S2? S3?

Data: 2014-09-12 19:23:59
Autor: Tomek
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
U偶ytkownik "Pszemol"  napisa艂:

Znaczy si臋 ten ficzerek jest w Galaxy S2? S3?

Jest w S5. Od kwietnia tego roku, wi臋c sko艅cz tradycyjnie pieprzy膰 bzdury i si臋 wci膮偶 pogr膮偶a膰 wmawianiem, 偶e to Apple rozwi膮za艂o problem.
Pewnie zer偶n臋li pomys艂 od Samsunga. Tradycyjnie.

Data: 2014-09-11 17:03:34
Autor: AL
On 2014-09-11 08:41, ToMasz wrote:
Rozwi膮zanie dlamnie geniale. na tyle 偶e uwi膮za艂o mnie do tej serii
samsunga na wiele lat. Google skopiowa艂o ten pomys艂 w ich pierwszym
androidzie ale zast臋puj膮c go kuleczk膮 - o ile dobrze pami臋tam.

dokladnie. W G2 u nas znanym jako Desire Z byl padzik do glaskania z opcja przycisku. Dzialalo to jeszcze lepiej niz kuleczka/trackball w G1.

jednak to
ludzie zweryfikowali takie pomys艂y i stwierdzili ze jest to

dokladnie - i tego nie potrafie zrozumiec, ze majac do dyspozycji na rynku cala palete roznych modeli smartfonow jednoczesnie - nie ma ani jednego z rozwiazaniem opisanym powyzej czy z fizyczna klawiatura qwerty.

Chetnie bym kupil ponownie nastepce DesireZ - ale odswiezonego pod wzgledem bebechow ale musialby miec w/w rzeczy: padzik + qwerty.

Data: 2014-09-13 04:59:42
Autor: Budzik
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
U縴tkownik AL adam@skads.tam.pl ...

jednak to
ludzie zweryfikowali takie pomys硑 i stwierdzili ze jest to

dokladnie - i tego nie potrafie zrozumiec, ze majac do dyspozycji na rynku cala palete roznych modeli smartfonow jednoczesnie - nie ma ani jednego z rozwiazaniem opisanym powyzej czy z fizyczna klawiatura qwerty.

Wydaje si ze ludzie kupuja na wyczucie, nie b阣眂 w stanie przetestowa sprzetu w 100%.
Sam gdzies tak po 2 tygodniach uzytkowania telefonu jestem w stanie powiedziec czy jest wygodny czy nie. A co moge zrobic 2 tygodnie po zakupie?

Przyk砤dowo kupujac ostatni telefon zapomnia砮m o diodzie... I nie ma...

Wiec czesto to co sie montuje wynika z koszt體 etc. A marketoidzi w sieciach kom髍kowych jak trzeba bedzie to i tak sprzedadz.

Data: 2014-09-13 06:04:37
Autor: Pszemol
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
U偶ytkownik AL adam@skads.tam.pl ...

[...]

Wydaje si臋 ze ludzie kupuja na wyczucie, nie b臋d膮c w stanie przetestowa膰 sprzetu w 100%.
Sam gdzies tak po 2 tygodniach uzytkowania telefonu jestem w stanie powiedziec czy jest wygodny czy nie. A co moge zrobic 2 tygodnie po zakupie?

Przyk艂adowo kupujac ostatni telefon zapomnia艂em o diodzie... I nie ma...

Wiec czesto to co sie montuje wynika z koszt贸w etc. A marketoidzi w sieciach kom贸rkowych jak trzeba bedzie to i tak sprzedadz膮.

W USA znane mi sieci kom贸rkowe daj膮 30 dni na wypr贸bowanie telefonu i
anulowanie umowy jak co艣 Ci si臋 nie podoba. Placisz wtedy za to co
wydzwoni艂e艣 i rozstajecie sie bez zranionych uczu膰. Po 30 dniach dopiero
obowi膮zuj膮 op艂aty za wcze艣niejsze rozwiazanie umowy.

Data: 2014-09-13 08:59:40
Autor: Budzik
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
U縴tkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

W USA znane mi sieci kom髍kowe daj 30 dni na wypr骲owanie telefonu i
anulowanie umowy jak co Ci si nie podoba. Placisz wtedy za to co
wydzwoni砮 i rozstajecie sie bez zranionych uczu. Po 30 dniach dopiero
obowi眤uj op砤ty za wcze秐iejsze rozwiazanie umowy.

Zazdroszcz.
Przetestowa砨ym wszystko od A do Z :)

Data: 2014-09-13 12:08:58
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3A76D49FE76Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

S chyba jednak jakie na to limity :-)
Nie interesowa砮m si bli縠j bo akurat smartfone kt髍ego testowa砮m
przypad mi bardzo do gustu, wi阠 wymienia na nic lepszego nie chcia砮m.

Data: 2014-09-17 23:53:39
Autor: the_foe
W dniu 2014-09-13 o 08:04, Pszemol pisze:
W USA znane mi sieci kom贸rkowe daj膮 30 dni na wypr贸bowanie telefonu i
anulowanie umowy jak co艣 Ci si臋 nie podoba.

iphone'a tez? :)

--
@foe_pl

Data: 2014-09-17 20:33:47
Autor: Pszemol
"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:lvcvt5$4r9$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2014-09-13 o 08:04, Pszemol pisze:
W USA znane mi sieci kom贸rkowe daj膮 30 dni na wypr贸bowanie
telefonu i anulowanie umowy jak co艣 Ci si臋 nie podoba.

iphone'a tez? :)

A iPhone w czym艣 jest wyj膮tkowy Twoim zdaniem?

Tu masz detale oferty od mojego operatora (AT&T):
http://www.att.com/shop/wireless/returnpolicy.html
Widz臋 偶e zmieni艂o si臋 i ju偶 nie ma 30 dni dla wszystkich
a tylko dla firm. Klient indywidualny ma na to tylko 14 dni.

Ale widz臋 偶e jednak masz racj臋, iPhone jest wyj膮tkowy:
http://www.att.com/shop/wireless/returnpolicy.html#tab2
Jak zwr贸cisz w nieotwartym pude艂ku :-)) to nie skasuj膮 Ci臋
ich op艂aty manipulacyjnej ($35), nale偶nej w przypadku
innych produkt贸w bez wzgl臋du na to czy jest rozpakowany
czy nie  :-)

Data: 2014-09-12 19:00:39
Autor: John Ko艂alsky
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat

U偶ytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl>

[...]

T臋 kuleczk臋 co mia艂 w 2006 roku HTC Artemis z Windows Mobile (+k贸艂eczko), gdy dwa lata p贸藕niej powsta艂 pierwszy Android G...a ?

Data: 2014-09-16 10:15:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
Dnia 2014-09-12, o godz. 19:00:39
John Ko砤lsky <john@kowal.invalid> napisa(a):

T kuleczk co mia w 2006 roku HTC Artemis z Windows Mobile
(+k蟪eczko), gdy dwa lata p蠹niej powsta pierwszy Android G...a ?
 R罂nego rodzaju patent體 do sterowania kursorem by硂 sporo w r罂nych
dotykowcach. Np. Palm Treo 650 w 2004 roku mia "krzy縜k" do
przesuwania kursora.

Zdr體ko

Data: 2014-09-17 23:58:03
Autor: the_foe
W dniu 2014-09-11 o 08:41, ToMasz pisze:
Bo Jobs w艂a艣nie by艂 mistrzem w przekonywaniu ludzi 偶e to co on im
oferuje, jest genialne, odkrywcze i bez tego nieda si臋 偶y膰.

Niekiedy mia艂 racj臋. Wiekszosc spec贸w wr贸偶y艂a iphonowi spektakularn膮 klap臋, bo ju偶 to zbadano i uznano za pewnik, ze ludzie nie chc膮 maza膰 po ekranie go艂ym palcem bo sprawia im to fizyczny dyskomfort.

--
@foe_pl

Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat