Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat

Data: 2014-09-12 15:33:49
Autor: Netx
W dniu 2014-09-11 o 00:38, Pszemol pisze:
> Obsługa jedną ręką ciągle rosnących ekranów urządzeń mobilnych była od lat
> coraz większym problemem. Jak dotąd nie doczekał się on rozwiązania...
> Zabrał się do roboty zespół Apple i zaproponował genialne w swej prostocie
> rozwiązanie w iPhone6 wywoływanie deukrotnym dotknięciem guzika Home:
> http://youtu.be/_rHtILGFg98

Mam Galaxy S5. Wypuszczony był on (jako "flagowiec") w marcu a więc przed iPhone 6 i ma lepszą moim zdaniem niż w iPhone obsługę jedną ręką. Lepszość przejawia się tym, że można dostosować wielkość ekranu w trybie "jednej ręki", oraz włączanie tego trybu jest łatwiejsze (patrz filmy youtube). Apple nawet nie umiał skopiować porządnie pomysłu Samsunga.

Samsung S5 G900F nie jest całkiem bez wad ale ty nie wiesz nawet gdzie
ich szukać, podczas gdy o iPhone można przeczytać nawet na tej grupie o
takich wadach że od razu się odechciewa go mieć.

Apropo mam pytanie czy możesz wyjaśnić dlaczego w iPhone nie ma gniazda
na kartę pamięci? Czy chodzi tylko o skok na kasę (ceny modeli z większą pamięcią)? Bo wydaje się to trochę nieprawdopodobne żeby chodziło tylko o wydębienie dodatkowej kasy od klientów, więc pytam trochę z ciekawości.

Data: 2014-09-12 15:05:24
Autor: Pszemol
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
[...]

Sądzę że nie możesz stwierdzić "nie umial" tylko na podstawie tego że tego
nie zrobił, może nie chciał kopiować. Może rozwiązanie swoje uważają za
lepsze...

Samsung S5 G900F nie jest całkiem bez wad ale ty nie wiesz nawet gdzie
ich szukać, podczas gdy o iPhone można przeczytać nawet na tej grupie o
takich wadach że od razu się odechciewa go mieć.

Nie znam takich wad które sprawiają ze odniechciewa sie go miec... O czym
konkretnie myślisz?

[...]

Mysle, ze nadrzędną dewizą Apple jest tworzyć urządzenia przyjazne dla
użytkownika. Ta dewiza skutkuje finansowo. Unikają niepotrzebnych
komplikacji bo obniżają one ogólne zadowolenie z użytkowania ich sprzętu.
Ich filozofia polega na maksymalnym zaspokojeniu potrzeb typowego
użytkownika, jedną z tych potrzeb definiując jak system mający tylko tyle
funkcjonalności i konfigurowalności ile jest potrzebne i ani trochę więcej,
a że kilku geeków i nerdów nie będzie zadowolonych... Too bad!

Sądzę, że Apple zauważył trzy rzeczy:

1. Większość (zdecydowana) użytkowników smartfonów (nawet mając gniazdko SD
card) nie używa tej funkcji. Też sam to obserwuję...

2. Dodanie obsługi zewnętrznej karty pamięci zwiększa koszty produkcji,
komplikuje hardware, komplikuje software a wszelkie komplikacje tego typu
nie sÄ… mile widziane w konstrukcjach Apple.

3. Mały procent użytkowników ktorzy rzeczywiście wykorzystaliby większą
pamięć masową skłonni sa zaplacić więcej, zwłaszcza jesli dodatkowa pamięć
obsługiwana byłaby bezproblemowo i bez zbędnych komplikacji i warunków.

Widząc te rzeczy wybór jest prosty.

Data: 2014-09-12 18:00:30
Autor: marfi
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:luv23k$g43$1dont-email.me...
Widząc te rzeczy wybór jest prosty.

  Raczej karkoÅ‚omny...

--
marfi

Data: 2014-09-12 16:36:34
Autor: Pszemol
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
Widząc te rzeczy wybór jest prosty.

 Raczej karkoÅ‚omny...

Marfi, ile milionów smartfonów Apple sprzedał?
Jak liczysz tą karkołomność?

Masz jakies dane na temat tego jaki procent użytkowników smartphone z
gniazdkoem SDcard faktycznie używa tej pamięci?

Masz jakies dane na temat tego jaki procent użytkowników smartphone używa
tego kryterium przy zakupie smartphone?

Bo jeśli oceniasz karkołomność na podstawie tego, że Ty, marfi, używasz
SDcard i nie kupiłbyś smartphone bez tej opcji to mam dla Ciebie smutne
wieści: nawet taki Samsung nie dba o to co jeden marfi o nich mysli... A co
dopiero Apple, który na pierwszym miejscu ma na myśli rynek w USA, a resztę
świata zaspokaja niejako "przy okazji" i nie robiąc żadnych przy tym
poświęceń.
Dzieki tej strategii sa gdzies w górnych okolicach 40% rynku w USA jeśli
już nie 50%. To jest ich priorytet i o to walczą.

Data: 2014-09-12 23:39:47
Autor: marfi
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:luv7eh$qia$1dont-email.me...
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
Widząc te rzeczy wybór jest prosty.

 Raczej karkoÅ‚omny...

Marfi, ile milionów smartfonów Apple sprzedał?
Jak liczysz tą karkołomność?

  Zachowaj spokój... nie pisaÅ‚em o Apple a o Twoich dywagacjach :)

  Co do Apple: skoro udaÅ‚o siÄ™ przekonać miliony kobiety do golenia to Apple może przekonać do używania zegarka, który trzeba podÅ‚Ä…czać do prÄ…du codziennie.
Nie golę się i nie potrzebuję zegarka, który mi zmierzy tętno i zaleci zakup specjalnej diety w aptece odległej zaledwie o 34 m od mojego miejsca pobytu....

--
marfi

Data: 2014-09-12 17:57:53
Autor: Pszemol
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
[...]

Ale ja pisałem o wyborach Apple a nie o swoich.

 Co do Apple: skoro udaÅ‚o siÄ™ przekonać miliony kobiety do golenia to Apple może przekonać do używania zegarka, który trzeba podÅ‚Ä…czać do prÄ…du codziennie.

Zegarek Motoroli, który się dobrze sprzedaje, trzeba podłączać jak często?

Nie golę się i nie potrzebuję zegarka, który mi zmierzy tętno i zaleci zakup specjalnej diety w aptece odległej zaledwie o 34 m od mojego miejsca pobytu....

Nie wiem skąd u Ciebie przekonanie że ktoś Ci wciska w gardło ten
zegarek... Jeśli Ci się nie podoba lub Cię nie stać na taką zabawkę to
przecież nikt Cię do niczego nie zmusza :-)
Do golenia nóg też nikt Cię nie zmusza.

Data: 2014-09-12 19:54:23
Autor: Netx
W dniu 2014-09-12 o 17:05, Pszemol pisze:
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
[...]

Nie zgłębiałem już tematu zbyt dokładnie bo wystarczyło mi że
1) wrzucać ebooki/flac/avi/mkv można tylko przez iTunes. Osobiście mam na półce pokaźną kolekcję legalnie kupionych płyt CD (nie żadne piraty) które zrzucam sukcesywnie (na bieżąco przy zakupie CD) do plików bezstratnych FLAC. Nie chcę ich konwertować do postaci apple lossless bo to strata miejsca (miałbym drugą kopię plików w innej wersji) i czasu a w dodataku licencja iTunes najprawdopodobniej (poprawcie jeśli się mylę) zapewnia Applowi dokładny wgląd w to co wrzucam i to mi nie odpowiada. W Android podłączam do kompa zwykłym kablem micro<->USB (zwykłym) i wrzucam jak na pendrive.
2) mogę sobie dokupić kartę microUSB 64GB taniej niż musiałbym dopłacić za model iPhone z taką dużą pamięcią. A (2.2) jak stanieją karty 128GB to sobie mogę zrobić "upgrade", a iPhone musiałbym nowego kupić z większą pamięcią
3) Android jest bardziej otwarty, np. teraz piszę sobie aplikację to wykresów funkcji 2D i 3D w OpenGL (b.powoli mi to idzie ale program już kreśli te siatki 3D i jest możliwość wpisywania własnych funkcji itp). Mam pomysły na kolejne aplikacje bardziej przydatne. Środowisko które wybrałem do programowania to "Android Developer Tools (bundle)" i są wersje tego środowiska na Windows albo Linux ale jest też bieżąca wersja na *Mac OS X 64-bit*! Za darmo (i jest całkiem sensowne środowisko)! Tymczasem jak przed zakupem tabletu się orientowałem to nie ma wersji pod Windows jakiegoś *sensownego* środowiska do programowania dla iOS. Czyli Apple wpuszcza ludzi w swoje rozwiązania które są zdecydowanie bardziej hermetyczne niż te dla Androida (patrz dostępność środowiska do programowania).

Jeszcze podrążę temat karty pamięci bo zdajesz się widzieć same zalety iPhone.

Piszesz np.
[...]

Nie wiem czy wybór jest prosty bo ja wybieram wersję tańszą z kartą 64GB a nie wbudowane 64GB. Czy naprawdę Ty wolisz wersję droższą z 64GB wbudowanymi i bez gniazda karty (do którego mógłbyś w przyszłości zainstalować nawet kartę 128GB)?

Od razu napiszę że jak Samsung przestanie dawać slot kart microSDXC i łatwy dostęp przez kabel USB do karty, to zamiast Samsunga mam do wyboru LG, HTC, Sony. Natomiast fani Apple wiadomo muszą tkwić przy jednym producencie.

Data: 2014-09-12 19:01:43
Autor: Pszemol
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
[...]

3) Android jest bardziej otwarty, np. teraz piszÄ™ sobie aplikacjÄ™ to
[...]

Niepotrzebnie sie rozpisujesz, mogles wypunktowac po jednym slowie i
wiadomo byloby że jestes dosyc marginesowym typem uzytkownika ktory
jednoczesnie tworzy wlasne apki na wlasny uzytek...

Wlasnie nie moge tego zrozumiec jak tacy ludzie jak Ty nie widza w jak
makabrycznej mniejszosci sa w oceanie innych uzytkownikow...
Twoje potrzeby sa tak unikalne ze w ogole nie powinienes nikomu doradzac w
wyborze telefonu.

[...]

Po pierwsze, przeczytaj jeszcze raz co napisalem: pisalem o wyborze przed
jakim stał Apple.
Po drugie: pytasz mnie, dla mnie $100-200 rożnicy w cenie smartfona nie
łapie się nawet w pierwszej dziesiątce kryteriów przy wyborze smartfona. I
sądzę ze nie jestem w mniejszości.
Bardziej cenię sobię ciągłość tej pamięci i to, że nie muszę być ciagle
pytany przez system gdzie co chce zapisac... W swiecie pecetow jestem tym,
ktory woli jeden dyzy dysk z pojedyncza partycją C: niż jakieś małe dyski
C, D, E i żonglować nieustannie co gdzie położyc.

[...]

Fani Apple mają głeboko gdzieś karty pamięci.
A co do HTC to zdaje sie rownież nie montują kart sd.

Data: 2014-09-12 21:51:15
Autor: Netx
W dniu 2014-09-12 o 21:01, Pszemol pisze:
Niepotrzebnie sie rozpisujesz, mogles wypunktowac po jednym slowie i
wiadomo byloby że jestes dosyc marginesowym typem uzytkownika ktory
jednoczesnie tworzy wlasne apki na wlasny uzytek...

Tu nawet nie chodzi o mnie. Dowolny programista aplikacji mobilnych  w przypadku gdyby programowaÅ‚ na iOS musi jeszcze pewnie kupić Maca i jakieÅ› pÅ‚atne Å›rodowisko do programowania. A na Androida jest to za darmo na Windows, Linux lub Mac też! Jest to korzystne dla iloÅ›ci aplikacji jakie powstajÄ… na Androida.

Wlasnie nie moge tego zrozumiec jak tacy ludzie jak Ty nie widza w jak
makabrycznej mniejszosci sa w oceanie innych uzytkownikow...

Ale ale. Czy uważasz że większości użytkowników jest wszystko jedno czy producent fona wie jakie pliki multimedialne mają użytkownicy na swoich urządzeniach? Piszę o tym bo jestem ciekaw czy firma Apple wie co się wgrywa przez iTunes na telefon.

Twoje potrzeby sa tak unikalne ze w ogole nie powinienes nikomu doradzac w
wyborze telefonu.

Właśnie uważam że programiści dzięki swojej pracy potrafią zainteresować ludzi daną platformą. Wystarczy przejrzeć forum
forum.android.com.pl czy xda-developers jakie jest zainteresowanie aplikacjami czy np. ROM-ami. Przecież ci co wgrywają alternatywne ROMy to nie są programiści tylko użytkownicy.

Fani Apple mają głeboko gdzieś karty pamięci.
A co do HTC to zdaje sie rownież nie montują kart sd.

Jest jeszcze kilka innych firm robiących telefony z Androidem, poza tymi co wymieniłem.

Data: 2014-09-12 20:18:01
Autor: Pszemol
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
[...]

przypadku gdyby programował na iOS musi jeszcze pewnie kupić Maca i
jakieś płatne środowisko do programowania.

Åšrodowisko jest darmowe...
A kupić dowolnego Maca to koszt rzędu $100-200, bo za tyle dostaniesz
sprawny komputer z Mac OS X sprzed 4-5 lat.
W USA przynajmniej takie są ceny używek, jest tego wbród. Mnożysz nieistniejące problemy.

A na Androida jest to za darmo na Windows, Linux lub Mac też! Jest to
korzystne dla ilości aplikacji jakie powstają na Androida.

Jasne, napewno koszt zakupu komputera jest tu przyczynÄ… :-)

Gadasz jak jakiÅ› biedak bez pracy...

[...]

Tak uważam. I niełudź się, ze Google o Tobie wie mniej niż Apple wie o
mnie!

PiszÄ™ o tym bo jestem ciekaw czy firma Apple wie co siÄ™ wgrywa przez iTunes na telefon.

Zrozum, ze te firmy w nosie maja co ty wgrywasz na komputer... Liczy sie
agregacja danych i statystyki zbierane milionami od klientow uzywajacych
obu systemów.

[...]

Otwórz oczy! Porozglądaj sie wokół siebie! Robisz typowy błąd jaki robi
wielu ludzi: ocenia innych wedlug siebie samego.

Zastanów sie, ile procent sprzedanych urządzen bedzie miec custom ROMa?
0.001%? A może jeszcze mniej? Co to za argument?

Fani Apple mają głeboko gdzieś karty pamięci.
A co do HTC to zdaje sie rownież nie montują kart sd.

Jest jeszcze kilka innych firm robiących telefony z Androidem, poza tymi co wymieniłem.

Apple, Motorola, Asus, HTC i wiele innych firm przestaje montowac karty SD
bo jest to nieistotna funkcja dla wiekszosci ich uzytkowników.

Data: 2014-09-12 22:52:46
Autor: Netx
W dniu 2014-09-12 o 22:18, Pszemol pisze:
jakieś płatne środowisko do programowania.
Åšrodowisko jest darmowe...
A kupić dowolnego Maca to koszt rzędu $100-200, bo za tyle dostaniesz
sprawny komputer z Mac OS X sprzed 4-5 lat.
Tylko ciekawe czy na takim podstarzałym Macu da się sensownie pracować (chodzi mi o wydajność potrzebną np. do uruchomienia aplikacji mobilnej na emulatorze na komputerze)

W USA przynajmniej takie są ceny używek, jest tego wbród.
Mnożysz nieistniejące problemy.

Dobrze wiedzieć że stare Mac są tanie:) ale zawsze to zajmuje dodatkowe miejsce w domu czy w pracy, a większość ma wiadomo Windows (i jest do niego przyzwyczajona) i "entuzjaści" mają od razu możliwość programowania na Androida niezależnie do jakiego systemu operacyjnego są przyzwyczajeni. A entuzjaści mogą pociągnąć za sobą użytkowników. Ilość aplikacji w Google Play przewyższa już Apple Store.

Moim zdaniem hermetyczność Apple odstrasza potencjalnych użytkowników (patrz 1.wgrywanie na fona przez iTunes, 2.dobre środowisko programistyczne tylko na Maca czy takie drobiazgi jak niestandardowy kabelek USB do komputera) Sam zastanawiałem się kilkakrotnie czy nie kupić iPhone (ostatnio rozważałem iPhone 5S) ale ostatecznie (jak dotąd) wybierałem platformę Androida. Z ostatniego zakupu (Galaxy S5) też jestem zadowolony.

Data: 2014-09-12 21:26:27
Autor: Pszemol
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
[...]

Mierzysz funkcjonalność Maca miarą Windows? :-) Mam macbooka z 2009 roku i
powiem Ci że dziala bardzo dobrze.

[...]

Większość gdzie? W Polsce?

Bo w USA większość ma właśnie maka i do niego jest przyzwyczajona od szkoły
gdzie w labach wszedzie sa Makówki.

[...]

No brawo... Bo ilość się liczy. No nie?

[...]

Używasz innych kryteriów niż miliony ludzi którzy wybrali iPhone i są
zadowoleni.

A co do aplikacji - jak chcesz je pisać to nic Cie nie powstrzyma,
zwłaszcza takie drobiazgi jakie wymieniłeś wyżej. Nieuniwersalny kabelek??
A jakie to ma znaczenie skoro dostałeś go z telefonem? Weź się nie
wygłupiaj... Na eBay chodzą w cenie $0.99 za trzy sztuki z darmową wysyłką
do USA z Chin. Naprawdę nie masz większych problemów aby już kabelka używać
jako kryterium przy wyborze smartfone jaki Ci siÄ™ podoba?

Data: 2014-09-13 00:19:56
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-09-12 23:26, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
Większość gdzie? W Polsce?

Bo w USA większość ma właśnie maka i do niego jest przyzwyczajona od szkoły

Jak ja lubię te twoje opowieści o mchu i paproci :)
http://appleinsider.com/articles/14/01/09/apples-domestic-mac-sales-surge-285-as-overall-pc-market-shrinks-75

PZDR
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-09-12 18:00:49
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:5413718e$0$2366$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

gdzie w labach wszedzie sa Makówki.

Jak ja lubię te twoje opowieści o mchu i paproci :)

Twoim zdaniem ludzie kupują komputery co kwartał i te kupione
w zeszłym kwartale wyrzucają do kosza?
Bo jeśli nie, to nie bardzo rozumiem co ma Twoja ilustracja ilustrować.
W Polsce jak spotkasz Maka to jest to dziwność nad dziwnościami, tu
się o Makówki potykasz i zatrzęsienie jest na eBayu używek: rynek tętni.

Data: 2014-09-13 11:04:34
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-09-13 01:00, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Nie, tak to wygląda wg Ciebie, bo jak inaczej wytłumaczysz, że z ~10% udziału Apple w rynku PC (dawniej było jeszcze mniej - pogooglaj) zrobiła się większość? Inaczej się nie da - kupione komputery z windows się natychmiast wyrzuca na śmieci, a makówki trzyma do oporu.
Jest jeszcze jedno wytłumaczenie - masz selektywny wzrok i widzisz tylko maki.

Bo jeśli nie, to nie bardzo rozumiem co ma Twoja ilustracja ilustrować.

To mnie nie dziwi.
Ilustrować ma to, że "Bo w USA większość ma właśnie maka" to nawet blisko faktów nie stoi.

W Polsce jak spotkasz Maka to jest to dziwność nad dziwnościami, tu
się o Makówki potykasz i zatrzęsienie jest na eBayu używek: rynek tętni.

http://www.ebay.com/sch/Apple-Laptops-/111422/i.html
new 680, used 3500

http://www.ebay.com/sch/PC-Laptops-Netbooks-/177/i.html
new ~11000, used ~17500

Porównałem laptopy, bo w stacjonarkach i all in one jest jeszcze ciekawiej.

PZDR
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-09-13 15:02:00
Autor: Pszemol
[...]

Coś w tym guscie. Laptop HP po dwu latach używania rozwalony klawisze z
klawiatury wyskakujÄ…, spacja sie zacina i nie trzyma nic na baterii a
Macbook z 2009 roku w pelni sprawny i jego bateria, mimo zarejestrowanych
700 cykli ladowania, trzyma jeszcze ponad połowe pojemnosci.
No to się sprzęty filtrują po latach i więcej zostaje laptopów lepszych
marek w użyciu.

Jest jeszcze jedno wytłumaczenie - masz selektywny wzrok i widzisz tylko maki.

Albo Ty bierzesz za bardzo dosłownie to, ze chciałem napisać że Mak w USA
jest popularny jak Polonez czy Maluch był na polskich drogach: lokalny
produkt i pełno ich bylo gdzie się rozejrzałeś to Mak. W Polsce niedostępna
egzotyka totalna.

[...]

Czyli co piÄ…ty napotkany laptop to Mak.
A w Polsce?

Data: 2014-09-14 00:29:15
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-09-13 17:02, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
>
>Porównałem laptopy, bo w stacjonarkach i all in one jest jeszcze ciekawiej.
Czyli co piÄ…ty napotkany laptop to Mak.

Pomijając Twoją matematykę to co ma tu Polska do czynienia? Napisałeś, że "Bo w USA większość ma właśnie maka" i tylko do tego w tym momencie piję. 10%, czy ebayowe 15% (swoją drogą oznacza to, że applowcy chętniej się sprzętu pozbywają) za żadne skarby nie są większością.

PZDR
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-09-13 17:32:47
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:5414c53c$0$2358$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz rację... nie więszość. Tak to tu pewnie wygląda na tle tego co znam z PL.
Makówek jest tu naprawdę dużo wszędzie.

Data: 2014-09-13 20:20:10
Autor: Netx
W dniu 2014-09-12 o 23:26, Pszemol pisze:
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
Dobrze wiedzieć że stare Mac są tanie:) ale zawsze to zajmuje dodatkowe
miejsce w domu czy w pracy, a większość ma wiadomo Windows (i jest do
niego przyzwyczajona)

Większość gdzie? W Polsce?

Nie pisałem o żadnym konkretnym państwie. Mam na myśli większość na wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS są sprzedawane, a nawet czarną strefę.

[...]

Ilość też się liczy bo wymusza to konkurencję i co za tym idzie walkę o klienta jakością i/lub ceną.

[...]

To jest faktycznie śmieszny drobiazg ale pokazuje prawidłowość. Kabelek USB w iPhone jest inny bo gniazdo w iPhone jest inne (tzw. "lightning"). W przypadku Apple daje to taki rezultat że za kabelek lightning->HDMI zapłącę na Allegro 5 do 10 razy tyle co za kabelek dla Androida: mhl->hdmi, pozwalający podłączyć telefon do TV i liczba ofert tego artykułu dla Apple też jest mniejsza (mówię o Allegro, na eBay nie sprawdzałem).

Data: 2014-09-13 14:13:57
Autor: Pszemol
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
[...]

No ale przyjmij do głowy że Polska nie reprezentuje dobrze
popularności komputerów Mak na świecie.

[...]

Jak szukam jakiejś konkretnej aplikacji która jest zrobiona tylko
pod iOS i Androida to mało mnie obchodzi to, że pod WM jest
200 innych aplikacji skoro nie ma tej której ja szukam...

[...]

Prawidłowość jaką? Że doszukujesz się sztucznych problemów? :-)
Że szukasz nieistotnych wymówek? :-)

[...]

Znowu kolejny przykład na mnożenie sztucznych problemów...
Ile kabelków HDMI do telefonu potrzebujesz że ich cena odgrywa
aż taką drastyczną rolę przy wyborze telefonu do zakupu?
Ciągle masz tą mentalność jakiegoś żula bez pracy co musi
zawsze wybierać najtańsze, bo go nie stać na świeżą bułkę.

Data: 2014-09-13 21:39:16
Autor: Netx
Netx <nospam@chip.pl> wrote:
[...]

wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS sÄ… sprzedawane, a nawet czarnÄ…
strefÄ™.

No ale przyjmij do głowy że Polska nie reprezentuje dobrze
popularności komputerów Mak na świecie.

Gdzie ja napisałem że Polska reprezentuje popularność Maków na świecie? I co uważasz że ta twoja Ameryka dobrze reprezentuje popularność Maków na świecie? Ja jestem przekonany że Windows bije wielokrotnie popularnością Maki w skali światowej a przypuszczam że i w USA też, dopóki nie pokażesz jakiegoś linka że nie kłamiesz o tej przewadze Mak w USA.
Poza tym co chwilę odnosisz się do USA lub Polski a ja uważam że liczą się (wszyscy) użytkownicy urządzenia a nie z jakiego państwa pochodzą.

[...]

Dla mnie cena iPhone czy kabelka to nie problem ale wiem że wielu się zastanowi przed wyborem platformy iOS gdzie kabelek kosztuje 200-250zł a na Androida odpowiednik kosztuje 5 razy mniej.

Ciągle masz tą mentalność jakiegoś żula bez pracy co musi
zawsze wybierać najtańsze, bo go nie stać na świeżą bułkę.

Brakło ci chyba argumentów bo wychodzi z ciebie cham

Data: 2014-09-13 15:07:53
Autor: Pszemol
"Netx" <nospam@chip.pl> wrote in message news:54149d5f$0$2241$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przypomnij sobie o czym jest dyskusja...
Rozważamy o tym czy rozsądne jest przypuszczać że wymóg
posiadania platformy Mac do pisania programów dla iOS
w istotny sposób wiąże ręce programiście który chciałby
pisać coś do iOS.

Poza tym co chwilę odnosisz się do USA lub Polski a ja uważam że liczą się (wszyscy) użytkownicy urządzenia a nie z jakiego państwa pochodzą.

Oczywiście, ale ja tylko wskazuję na fakt, że patrząc na sprawę
z polskiego punktu widzenia, gdzie komputer Mac jest totalnÄ…
egzotyką sprawa ta może wyglądać gorzej niż rzeczywiście wygląda.

Komputery z Mac OS X na pokładzie są bardzo popularne na świecie
i łatwe do dostania za niewielkie pieniądze a więc taki wymóg nie
ogranicza w znaczący sposób rynku aplikacji.

Dla mnie cena iPhone czy kabelka to nie problem ale wiem że wielu się zastanowi przed wyborem platformy iOS gdzie kabelek kosztuje 200-250zł
a na Androida odpowiednik kosztuje 5 razy mniej.

Skąd bierzesz 200-250zł? Kto Ci tyle każe płacić skoro są tańsze opcje?

Ciągle masz tą mentalność jakiegoś żula bez pracy co musi
zawsze wybierać najtańsze, bo go nie stać na świeżą bułkę.

Brakło ci chyba argumentów bo wychodzi z ciebie cham

Nie, nie chciałem Ciebie obrazić - zauważyłem po prostu że wszystko
sprowadzasz do ceny. Tak myślą ludzie którzy nie mają zaspokojonych
podstawowych potrzeb życiowych. Skup się na innych kryteriach.

Data: 2014-09-14 13:10:00
Autor: Netx
W dniu 2014-09-13 o 22:07, Pszemol pisze:
platformy iOS gdzie kabelek kosztuje 200-250zł
a na Androida odpowiednik kosztuje 5 razy mniej.

Skąd bierzesz 200-250zł? Kto Ci tyle każe płacić skoro są tańsze opcje?

Pisałem o kablu do podłączenia iPhone 5s do TV, czyli jest to kabel "lightning to HDMI".
http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=lightning+to+hdmi&_sacat=0

Data: 2014-09-14 10:16:43
Autor: Pszemol
"Netx" <nospam@chip.pl> wrote in message news:54157789$0$2226$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tak jak pytałem wczoraj, kto Ci każe tyle płaciś skoro możesz taniej:
http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40%7CR40%7CR40&_sacat=0&_nkw=apple+hdmi+lightning&LH_PrefLoc=2&_sop=15

Data: 2014-09-13 21:54:03
Autor: Netx
[...]

Przy okazji może wyjaśnij grupowiczom dlaczego nie masz iPhone 5S tylko masz 4S? Brak ci funduszy? Ja jakbym cenił Apple to już dawno miałbym iPhone 5S. Chyba że brakuje ci na jedzenie czy jakieś inne potrzeby.

Data: 2014-09-13 20:22:49
Autor: Netx
W dniu 2014-09-13 o 20:20, Netx pisze:
Nie pisałem o żadnym konkretnym państwie. Mam na myśli większość na
wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS sÄ… sprzedawane, a nawet czarnÄ…
strefÄ™.

Z tą czarną strefą to chodzi mi o tych którzy używają systemów operacyjnych bez ważnej licencji.

Data: 2014-09-13 20:26:38
Autor: Netx
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
W dniu 2014-09-13 o 20:20, Netx pisze:

> Nie pisałem o żadnym konkretnym państwie. Mam na myśli większość na
> wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS sÄ… sprzedawane*

*Pomieszałem: chodzi o rynki gdzie jest w sprzedaży Windows i system operacyjny Maców czyli chyba OS X - bo nie jestem pewny nazwy

Data: 2014-09-13 14:14:54
Autor: Pszemol
"Netx" <nospam@chip.pl> wrote in message news:54148c59$0$2226$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

*Pomieszałem: chodzi o rynki gdzie jest w sprzedaży Windows i system operacyjny Maców czyli chyba OS X - bo nie jestem pewny nazwy

Mac OS X jest przecież darmowy.

Data: 2014-09-13 04:59:41
Autor: Budzik
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
U¿ytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

S±dzê, ¿e Apple zauwa¿y³ trzy rzeczy:

1. Wiêkszo¶æ (zdecydowana) u¿ytkowników smartfonów (nawet maj±c
gniazdko SD card) nie u¿ywa tej funkcji. Te¿ sam to obserwujê...

2. Dodanie obs³ugi zewnêtrznej karty pamiêci zwiêksza koszty
produkcji, komplikuje hardware, komplikuje software a wszelkie
komplikacje tego typu nie s± mile widziane w konstrukcjach Apple.

3. Ma³y procent u¿ytkowników ktorzy rzeczywi¶cie wykorzystaliby
wiêksz± pamiêæ masow± sk³onni sa zaplaciæ wiêcej, zw³aszcza jesli
dodatkowa pamiêæ obs³ugiwana by³aby bezproblemowo i bez zbêdnych
komplikacji i warunków. Widz±c te rzeczy wybór jest prosty.

Hmmm, to ciekawe ile kosztowa³by apple gdyby wprowadzili tê rewolucyjn± funkcjonalno¶c dostepn± w wielu innych tanszych smartfonach.

Pewnie z 2000z³ wiecej...

Data: 2014-09-13 12:25:17
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3A7443303E8Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Polityka cenowa Apple polega na tym, ¿e cena iPhone jest taka sama,
mimo ¿e wchodz± nowe modele, z lepszymi procesorami, wiêksz±
ilo¶ci± funkcji. Nowy iPhone6 zapowiedziany jest za t± sam± cenê
co kosztowa³ starszy iPhon5S czy te¿ ten który ja kupi³em iPhone4.
S±dzê wiêc, ¿e nie chodzi tu o cenê a raczej *niepotrzebn±* komplikacjê.
Ale w g³owie projektantów Apple nie siedzê, wiêc tylko zgadujê...

Data: 2014-09-13 19:01:21
Autor: Budzik
[...]

Z prostego powodu - bo cena wynika z pracy marketingowców a nie techników.
Mówi±c inaczej - iphone kosztuje tyle ile oceniono ze ludzie za niego zpa³aca a nie tyle ile kosztuje produkcja + marza itp.

S±dzê wiêc, ¿e nie chodzi tu o cenê a raczej *niepotrzebn±* komplikacjê.
Ale w g³owie projektantów Apple nie siedzê, wiêc tylko zgadujê...

Kurcze, wczesniej pisa³es o kosztach produkcji... To ja juz nie wiem ;-)

Data: 2014-09-13 14:18:38
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3A7D5B874690budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Ka¿dy produkt na rynku tyle kosztuje.
Tak oblicza cenê ka¿da znana mi firma.
Cena materia³ów + cena produkcji + cena reklamy stanowi
zwykle bardzo ma³y u³amek ceny detalicznej produktu.

S±dzê wiêc, ¿e nie chodzi tu o cenê a raczej *niepotrzebn±* komplikacjê.
Ale w g³owie projektantów Apple nie siedzê, wiêc tylko zgadujê...

Kurcze, wczesniej pisa³es o kosztach produkcji... To ja juz nie wiem ;-)

No w³a¶nie. Kosztowa³by Appla wiêcej aby go wyprodukowaæ.
Ty odebra³e¶ to jako 2000z³ wiêcej dla klienta. Pomiesza³e¶ koszty
produkcji z cen± detaliczn±. Jedno z drugim ma niewiele wspólnego
w tym segmencie rynku. A dodanie czego¶ niepotrzebnego za dolara
do produktu który t³ucze siê w 40 milionach sztuk to 40 milionów
wyrzucone w b³oto, nie wiêkszych licz±c kosztów wydanych na projekt.

Data: 2014-09-13 20:45:12
Autor: Budzik
[...]

A ludziom ktorzy by tej funkcjonalnosci potrzebowali wyt³umaczy sie ze s± w b³êdzie :)

Data: 2014-09-13 15:49:52
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3A7E0A10B59Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Ludzi którzy t± funkcjonalno¶æ wykorzystuj± mo¿na
pewnie policzyæ na palcach jednej rêki.

Data: 2014-09-13 20:57:58
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

w przypadku wykorzystuj±cych w iPhonie to nawet zas³u¿onego drwala

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-09-13 17:19:14
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lv2b4m$hqh$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

[...]

A ten znowu ze swoj± logik± wyskoczy³...
Mowa by³a oczywi¶cie o u¿ytkownikach telefonów z opcj± kart mkroSD.

Data: 2014-09-13 21:59:41
Autor: Budzik
[...]

Znaczy 5 osób... Nie¼le... :) Ale kto wie - moze masz racje.
Jak sie wszystko wrzuca do chmury to rzeczywiscie karta nie jest juz taka wazna.

Data: 2014-09-13 17:20:25
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3A7EE29A7284budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Pewne trendy Apple po prostu zauwa¿a wcze¶niej ni¿ inni
a inne pó¼niej - akurat z kart± SD zgodzimy siê ¿e nie jest to
ficzer pierwszej potrzeby dla zdecydowanej wiêkszo¶ci klientów.

Data: 2014-09-14 10:41:45
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

to tylko Tobie siê tak wydaje. nie znam nikogo, kto nie mia³by wrzuconej
karty do telefonu u¿ytkowanego codziennie.

Data: 2014-09-14 10:18:40
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lv3rd9$lkp$1dont-email.me...
[...]

Znasz widaæ dosyæ specyficznych ludzi...
Zapewniam Ciê, ¿e jeste¶cie w mniejszo¶ci.

Data: 2014-09-14 20:32:21
Autor: P.B.
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
Dnia Sun, 14 Sep 2014 10:18:40 -0500, Pszemol napisa³(a):

Znasz widaæ dosyæ specyficznych ludzi...
Zapewniam Ciê, ¿e jeste¶cie w mniejszo¶ci.

W¶ród u¿ytkowników iPhone z pewno¶ci± :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-16 06:45:47
Autor: z
W dniu 2014-09-14 o 17:18, Pszemol pisze:
Znasz widaæ dosyæ specyficznych ludzi...
Zapewniam Ciê, ¿e jeste¶cie w mniejszo¶ci.

Sorry ale nie czyta³em ca³ego w±tku.
Dla jasno¶ci sytuacji.
Kiedy ostatnio by³e¶ w Polsce i jak d³ugo?
Gdyby¶ jeszcze napisa³ czy zarabiasz "polsk±" ¶redni± krajow± t± oficjaln±.
Ja 2500 na rêkê. To mog³oby sporo wyjasniæ.

Data: 2014-09-16 15:32:09
Autor: Pszemol
z <z@z.pl> wrote:
W dniu 2014-09-14 o 17:18, Pszemol pisze:
Znasz widać dosyć specyficznych ludzi...
Zapewniam Cię, że jesteście w mniejszości.

Sorry ale nie czytałem całego wątku.
Dla jasności sytuacji.
Kiedy ostatnio byłeś w Polsce i jak długo?

W Polsce jestem conajmniej dwa razy w roku.
Czasem czesciej. A co to ma do rzeczy?
W Polsce jest jakiś wymóg uzywania SDcard?

Gdybyś jeszcze napisał czy zarabiasz "polską" średnią krajową tą oficjalną.
Ja 2500 na rękę. To mogłoby sporo wyjasnić.

A co to ma do rzeczy w kwestii używania SDcard w telefonie? Nie widzę
związku z poziomem zarobków a raczej sposobu używania smartfona.

Data: 2014-09-14 14:13:46
Autor: P.B.
Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
Dnia Sun, 14 Sep 2014 10:41:45 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

to tylko Tobie siê tak wydaje. nie znam nikogo, kto nie mia³by wrzuconej
karty do telefonu u¿ytkowanego codziennie.

K³amiesz!

Ka¿dy zna kogo¶ z iPhone :)

BTW w³a¶nie upgradowa³em BB Q5 z wersji 8+4GB do 8+16GB. Kosztowa³o mnie to
25PLN, a nie 100USD - i dlatego jestem biedakiem z Polska :P

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-14 12:25:35
Autor: masti
P.B. wrote:

[...]

/me posypuje g³owê popio³em :(

Data: 2014-09-15 19:11:25
Autor: z
W dniu 2014-09-14 o 12:41, masti pisze:

to tylko Tobie siê tak wydaje. nie znam nikogo, kto nie mia³by wrzuconej
karty do telefonu u¿ytkowanego codziennie.

Ja nie mam (N8) ale nie wyobra¿am sobie telefonu bez mo¿liwo¶ci takiej rozbudowy. Generalnie ka¿dy dysk, napêd, karta z czasem staje siê za ma³y.
Wiem... Ja nie zmieniam telefonu co rok :-)

Data: 2014-09-15 19:07:27
Autor: z
W dniu 2014-09-13 o 19:25, Pszemol pisze:
[...]

Nic nadzwyczajnego. Jest wiele innych produktów których cena nie spada ale za to s± lepsze, wiêksze, szybsze.
To chyba nie bêdzie kolejny nowatorski pomys³ Apple :-)

Data: 2014-09-15 17:27:10
Autor: Pszemol
z <z@z.pl> wrote:
W dniu 2014-09-13 o 19:25, Pszemol pisze:
Polityka cenowa Apple polega na tym, że cena iPhone jest taka sama,
mimo że wchodzą nowe modele, z lepszymi procesorami, większą
ilością funkcji. Nowy iPhone6 zapowiedziany jest za tą samą cenę
co kosztował starszy iPhon5S czy też ten który ja kupiłem iPhone4.

Nic nadzwyczajnego. Jest wiele innych produktów których cena nie spada
ale za to są lepsze, większe, szybsze.
To chyba nie będzie kolejny nowatorski pomysł Apple :-)

Nie napisałem nigdzie ze to cos niezwykłego.
Odpowiadalem na pytanie ktore wyciÄ…Å‚eÅ› i pewnie zgubiles kontekst - sprawa
dotyczyla tego ile iPhone musialby wiecej kosztowac gdyby mial gniazdko
SDcard.

Data: 2014-09-15 23:19:58
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-09-15 19:27, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

0,5 dolara w USA a u nas dwa złote sześćdziesiąt groszy,
w detalu.
http://botland.com.pl/akcesoria-do-kart-pamieci/1113-gniazdo-do-karty-pamieci-sd-z-wyrzutnikiem-sd238.html
W hurcie góra poÅ‚owÄ™ tego.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-09-15 21:23:59
Autor: Pszemol
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Nie rozumiesz co przeczytales... Wlasnie przekonuję, że nie kosztowalby klienta ani grosza wiecej.

Data: 2014-09-16 07:45:43
Autor: masti
Pszemol wrote:

RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Dnia 2014-09-15 19:27, U¿ytkownik Pszemol napisa³:

[...]

Nie napisa³em nigdzie ze to cos niezwyk³ego.
Odpowiadalem na pytanie ktore wyci±³e¶ i pewnie zgubiles kontekst - sprawa
dotyczyla tego ile iPhone musialby wiecej kosztowac gdyby mial gniazdko
SDcard.

0,5 dolara w USA a u nas dwa z³ote sze¶ædziesi±t groszy,
w detalu.
http://botland.com.pl/akcesoria-do-kart-pamieci/1113-gniazdo-do-karty-pamieci-sd-z-wyrzutnikiem-sd238.html
W hurcie góra po³owê tego.  :-)

Nie rozumiesz co przeczytales... Wlasnie przekonujê, ¿e nie kosztowalby klienta ani grosza wiecej.

i dlatego do tej pory wbudowanie tego przekracza mo¿liwo¶ci Applea