Apple wkracza w 21 w...

Data: 2019-06-02 22:21:56
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
https://antyweb.pl/apple-zwieksza-wielkosc-aplikacji-do-200mb-do-pobrania-przez-gsm/

ROTFL, rozumiem że cyt. "rozgarniętym jak paczka gwoździ Amerykanom" trzeba limitować bo zrobią sobie krzywdę, ale oni reszcie  świata też tak limitują?

I ten rozbrajający komentarz na końcu, o skompresowanych aplikacjach iPhona, no po prostu rewelacja :)

--
Marek

Data: 2019-06-03 02:18:21
Autor: Filip454
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-02 o 22:21, Marek pisze:
[...]

W sumie trochę bezwartościowy artykuł. Widać, że pisany żeby się klikało (jak w sumie większość na Antyweb/Spidersweb).

A poza tym, już jest rozwiązanie tego problemu, bardzo proste :)

https://www.youtube.com/watch?v=vxElEcszN48

Osobiście we mnie to średnio uderza - i tak zawsze pobieram wszystkie apki po wifi bo po prostu szkoda mi transferu, obojętnie ile go mam.

A że Apple ma tendencję do nadmiernej kontroli, to limit podnoszą stopniowo, w obawie przed pozwami (jak zwróciłeś uwagę), a przede wszystkim przed falą narzekań klientów, rozgarniętych jak paczka gwoździ. Oni się prostu boją, niczym nadopiekuńcza matka, że dzieci puszczone wolno się same okaleczą. ~Mateusz Abram

Dobry komentarz, ale różnie można to tłumaczyć.

Założę się, że to będzie teraz numer jeden pożywką dla Androidowców, którzy zaczną wymyślać, że w ogóle przez sieć można pobrać tylko kilkaset MB (nie tylko aplikacje) :)

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-06-03 11:01:28
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-03 o 02:18, Filip454 pisze:
Założę się, że to będzie teraz numer jeden pożywką dla Androidowców, którzy zaczną wymyślać, że w ogóle przez sieć można pobrać tylko kilkaset MB (nie tylko aplikacje) :)

A dziwisz się? Wolny biały człowiek ;-) zostanie poinformowany że w tym miesiącu pobrał już tyle i tyle.
Może sobie poustawiać limity i komunikaty.
Operator może go informować smsem że X giga sięskończyło i że teraz to już pobiera WOLNIEJ. A czasy kiedy po darmowym internecie w abonamencie buliło się dalej jak za mokre zborze już dawno minęły.

Faszystowski ajfon wie lepiej co każdemu użytkownikowi jest potrzebne do życia :-)

PS. Będziesz bronił i tupał nóżkami czy jednak odpuścisz? ;-)

PS.2. W ramach testowania różnych nawigacji często ostatnio pobieram wiele mega map. Na serio w ajfonie musiałbym robić to tylko po wifi?

Data: 2019-06-03 11:22:01
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-03, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Pogodzę was. Oba (Android i iOS) są do dupy. Używam iOSa na codzień od jakiś 7-8 lat, głównie iPady, ale też miałem 5s w spadku od żony - wytrzymałem ze 4 miesiące i kupiłem Redmi 4A, trzeci rok idzie, zdecydowanie wolę to niż tego 5s. Android to chaos, bez cienia bezpieczeństwa. Musiałbym być w totalnej desperacji aby na tym uruchomić jakąś aplikacje bankową. Co chwila wyskakują jakieś gówna, reklamy, Rozp... tapety, raz wyłączone, włącza na nowo po aktualizacja. IOS, bezpieczny, tu od czasu do czasu bankowości używam, ale jest tak upierdliwy, męczący, nieintuicyjny (dla mnie), lagujący, że kolejnego iPada (ostani 2017) już prawie na pewno nie kupię.

Zwyczajnie brakuje czego pośrodku.

--
Marcin

Data: 2019-06-03 14:14:20
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
Amen ;-)

tylko teraz tak myślę... Z jakiego powodu ios ogranicza wielkość pobieranych plików? Nie ilość w GB w czasie ale wielkość pliku.
W komentarzach były domysły że w obawie o rachunki klientów.
Ale ograniczenie jest przynajmniej nieskuteczne.
Co było przyczyną ograniczenia do 100-150-200 MB?

Data: 2019-06-03 22:30:59
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-03, z <z@z.pl> wrote:
Amen ;-)

[...]

Nie chce mi się guglac, ale zakładam, że jak ktoś już przyjął filozofię traktowania swoich uzytkowników jak debili to musi być konsekwentny (są tu MZ przynajmniej dwa powody). Pewnie im wyszło, że mniej pracy jest z narzekaniami na konieczność użycia wifi niż z użeraniem się z rozjuszonym użytkownikiem, który zciągnął 1 GB applikację będą w roamingu.

--
Marcin

Data: 2019-06-03 23:25:57
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Mon, 03 Jun 2019 11:22:01 GMT, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Android to chaos, bez cienia bezpieczeństwa. Musiałbym być w totalnej desperacji aby na tym uruchomić jakąś aplikacje bankową. Co chwila wyskakują jakieś gówna, reklamy, Rozp... tapety, raz wyłączone, włącza

Bez przesady. Akurat aplikacja w  androidzie jest dobrze sandboxowana i świadomy user (nie akceptujący na ślepo prawa) ma praktycznie zerowe szanse na uruchomienie syfa. Jest idealny kompromis dający dużo świadomemu userowi .

--
Marek

Data: 2019-06-03 22:15:29
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-03, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

No jak jest już ten świadomy user to pewnie ten świadomy user wie, że w oficjalnym sklepie Google od groma jest/bywa "złośliwych" aplikacji. Owszem, jest wybór: można niczego nie instalować, albo instalować i nie dawać zezwoleń, ale czasami trochę głupio nie instalować jakiejś aplikacji do sieci (taki przykład) i nie dawać jej prawa dostępu do sieci. Apple też miewa wpadki, ale przy iOSie można zaufać, że podstawową robotę odwalono. Nie wszyscy ludzie mają wbrew pozorom hobby dogłebnej analizy aplikacji, tylko chcą tych aplikacji używać i zaufać temu, kto te aplikacje oficjalnie dystrybuuje.

Porównaj Androida do standardowej dystrybucji Linuxa. Tam można praktycznie w ciemno instalować z oficjalnych depozytoriów. Depozytorium Androida to śmietnik, do którego każdy wrzuca co zechce i nikt tego rzetelnie nie sprawdza (jak dotąd). To jest problem filozofii dystrybucji oprogramowania, a nie istnienia sandboxa czy mechnizmów nieco niższego poziomu.

--
Marcin

Data: 2019-06-04 12:40:41
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Mon, 03 Jun 2019 22:15:29 GMT, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
[...]

To jest kwestia skali. Skoro użytkownicy Linuxa (dekstop/laptop) to  pewnie1% wszystkich  (wliczając  konsumentów  i  twórców softu)) to taką grupę da się ogarnąć  i kontrolować pojedynczymi repozytoriami kilku popularnych dystrybucji. Ale jeśli masz 2 miliardy userow i dziesiątki milionów programistów którzy chcą pisać soft i go udostępniać wspólnym kanałem  to żadne repozytorium skali Debiana,. Ubuntu czy innego nie będzie w stanie tego   ogarnąć i skończy się dokładnie tak samo jak w Play. Że puszczamy (prawie) wszystko a usuwamy jak się coś  wyjdzie na jaw.

--
Marek

Data: 2019-06-03 23:46:19
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-03 o 23:25, Marek pisze:
[...]

W moim telefonie raczej nic nie wyskakuje. Dobry jest jak robię przelewy w komputerze. Leży sobie przede mną i Bank przysyła kody do autoryzacji. Niczego nie muszę szukać. Kody mam pod nosem.
A z konta ani aplikacji bankowej nie korzystam, bo nie chcę i nie mam takiej potrzeby.

--
animka

Data: 2019-06-04 12:04:05
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd5ds8$9u6$1@news.icm.edu.pl...
[...]

A to nie bardzo wiem, co Ci wyskakuje i gdzie ...
Na duzo mozna narzekac, ale raczej nie na to.

[...]

Ale jak Ci bank przysyla te kody ? SMS ?
To zobacz ile aplikacji ma prawo do czytania SMS.

Czesc to chyba nawet do kasowania, wiec sie nawet nie dowiesz, ze bank przyslal Ci sms do autoryzowania duzego przelewu :-)

Nie bez powodu banki przenosza autoryzacje do swoich aplikacji ...

J.

Data: 2019-06-04 12:36:45
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-04 o 12:04, J.F. pisze:
[...]

To mnie mnie wyskakuje. Nie ja to napisalam.

[...]

Wiele aplikacji mam wyłączone jak nie używam. Zresztą aplikacja nie robi za mnie przelewu i nic mi nie ukradła.

Czesc to chyba nawet do kasowania, wiec sie nawet nie dowiesz, ze bank przyslal Ci sms do autoryzowania duzego przelewu :-)

Zawsze telefon otwiera mi sms-a z kodem autoryzacyjnym. Czekam może sekundę.

Nie bez powodu banki przenosza autoryzacje do swoich aplikacji ...

Może i mają swoje aplikacje. Muszą mieć, zeby wysłać kod na telefon.

--
animka

Data: 2019-06-04 13:40:08
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd5i84$q59$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Co nie znaczy, ze nie moze zrobic.
Po prostu jeszcze na Ciebei nie trafilo.

Ogolnie problem jest widac maly, bo banki ciagle dzialaja, ale z drugiej strony - z doniesien widac, ze rosnie ..

Czesc to chyba nawet do kasowania, wiec sie nawet nie dowiesz, ze bank przyslal Ci sms do autoryzowania duzego przelewu :-)
Zawsze telefon otwiera mi sms-a z kodem autoryzacyjnym. Czekam może sekundę.

Ale ja mowie o sytuacji, gdy jakis hacker zleci przelew, sms przyjdzie, aplikacja na telefonie go przechwyci, wysle do hackera i nawet sie nie dowiesz, ze pieniadze z konta wyplynely.

Nie bez powodu banki przenosza autoryzacje do swoich aplikacji ...
Może i mają swoje aplikacje. Muszą mieć, zeby wysłać kod na telefon.

Maja.
I widac przestali wierzyc sms-om.

J.

Data: 2019-06-04 15:55:07
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-04 o 13:40, J.F. pisze:

[...]

Mój Bank jest dobrze zabezpieczony i bez mojego zatwierdzenia nic nie zrobi.

Ale ja mowie o sytuacji, gdy jakis hacker zleci przelew, sms przyjdzie, aplikacja na telefonie go przechwyci, wysle do hackera i nawet sie nie dowiesz, ze pieniadze z konta wyplynely.

Pewnie o jakiejś mafiii, bogaczach piszesz. Wiedzą komu kraść pieniądze.

Nie bez powodu banki przenosza autoryzacje do swoich aplikacji ...
Może i mają swoje aplikacje. Muszą mieć, zeby wysłać kod na telefon.

Maja.
I widac przestali wierzyc sms-om.

Pewnie z tych swoich aplikacji przesyłają mi kody autoryzacyjne jak robię przelew.

--
animka

Data: 2019-06-04 16:12:12
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd5t8l$sv7$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Przepraszam, ale musze napisac: taka stara, a taka naiwna :-)

[...]

Obawiam sie, ze oskubia kazdego na kogo trafia, a trafiaja losowo.

No ale jak ktos ma w banku glownie debet do splacenia, to duzo nie straci :-)

[...]

Do tych aplikacji. A z nich przepisujesz.

Ot, bezpieczny kanal autoryzacji.

A moze nawet da sie fotke zrobic kto odczytuje :-)

J.

Data: 2019-06-04 17:38:28
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-04 o 16:12, J.F. pisze:
[...]

Tak, masz rację.
Na wszelki wypadek sprawdzam operacje na koncie.

[...]

Najwyżej saldo debetowe będzie miał większe.

[...]

Nie instalowałam aplikacji w telefonie. Mam to gdzieś.

--
animka

Data: 2019-06-06 19:08:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5cf67cac$0$522$65785112@news.neostrada.pl

No ale jak ktos ma w banku glownie debet do splacenia, to duzo nie straci :-)

Wręcz przeciwnie -- mając limit do 100 kpln i saldo w okolicy
zera, można stracić sporo. ;) Łatwo zapomnieć o zwiększeniu
zabezpieczeń debetówki po uzyskaniu limitu debetowego, gdyż
zwykle na RORacch (do których zwykle są doklejane te debetówki)
nie ma zbyt wiele szmalu, przez co te karty nie są tak mocno
chronione jak kredytówki, na których zwykle jest mniej niż zero.

Takoż z RORami.

Szczęśliwi, którzy mając debet, karmią się przekleństwami
typu -- 'obyś nic nie miał na koncie!'.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-06 19:11:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Pszemol" qd7duf$ete$8@dont-email.me

Nie ma to jak dobrze wytresowany, wierny klient...

Lepsza jest cała armia dobrze wytresowanych klientów -- choćby jabłkowych.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-06 19:15:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5cf64285$0$17351$65785112@news.neostrada.pl

Ale jak Ci bank przysyla te kody ? SMS ?
To zobacz ile aplikacji ma prawo do czytania SMS.

Tyle ma prawo, ilu nadasz?

Czesc to chyba nawet do kasowania, wiec sie nawet nie
dowiesz, ze bank przyslal Ci sms do autoryzowania duzego przelewu :-)

Dowiesz, choć być może nie z SMS. ;)

Data: 2019-06-06 19:16:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Animka" qd5ds8$9u6$1@news.icm.edu.pl

W moim telefonie raczej nic nie wyskakuje. Dobry jest
jak robię przelewy w komputerze. Leży sobie przede mną
i Bank przysyła kody do autoryzacji.

Kody są słane aplikacjami czy jako SMS? (do SMS nie potrzeba aż smartfonów)

Niczego nie muszę szukać. Kody mam pod nosem.
A z konta ani aplikacji bankowej nie korzystam,
bo nie chcę i nie mam takiej potrzeby.

Aplikacje smartfonowe niekoniecznie ;) opierają się o SMS.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-04 11:59:58
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5395287371869461820@news.neostrada.pl...
[...]

A gdzie tam - przeciez to jest wszystko albo nic.
Nie zakceptujesz - nie zainstalujesz. Albo nie uruchomisz.

Choc cos sie zmienia, i drobne pole manewru jest.
Ale ciagle drobne.

J.

Data: 2019-06-04 10:16:01
Autor: Dominik Ałaszewski
Apple wkracza w 21 w...
Dnia 04.06.2019 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

A gdzie tam - przeciez to jest wszystko albo nic.
Nie zakceptujesz - nie zainstalujesz. Albo nie uruchomisz.

https://zapodaj.net/9f3e77fc129e9.png.html
(i działa, oczywiście bez np. funkcji wideorejestratora,
który wymagałby dostępu do kamery).

Zwykle autor aplikacji podaje w opisie, do czego wymagane
są poszczególne uprawnienia. A jak nie podaje, to od razu
trzeba do takiej aplikacji podchodzić bardzo ostrożnie.

Data: 2019-06-04 12:47:09
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-04 o 12:16, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Tylko jakiś głupek z tej strony ściągnie.
Jest sklep google, sklep google play....Mam  te aplikacje, ale jak nie używane to wylączone.

--
animka

Data: 2019-06-04 12:54:35
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd5gd1$s39$2@news.vectranet.pl...
[...]

Faktycznie dziala.
Widac w 7 czy 6-tej wersji dopracowali :-)

Zwykle autor aplikacji podaje w opisie, do czego wymagane
są poszczególne uprawnienia. A jak nie podaje, to od razu
trzeba do takiej aplikacji podchodzić bardzo ostrożnie.

A jak podaje, to tez ostroznie, bo moze sklamac.

J.

Data: 2019-06-07 17:01:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Pszemol" qd7duf$ete$9@dont-email.me

O tak? No popatrz. A aplikacje w iOS osobno się pytają
o dostęp do fotografii, dostęp do mikrofonu, dostęp do aparatu foto...
I nic nie musisz włączać - apka się zainstaluje bez dostępu do
mikrofonu czy do Twojej aktualnej lokalizacji GPS i ta funkcja
tylko nie będzie działać tak jak mogłaby działać gdybyś zezwolił.

W Androidzie poszczególne prawa możesz i nadać, i odebrać, i sprawdzić nadanie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-03 23:55:05
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...

Android to chaos, bez cienia bezpieczeństwa.

Nie kłam, są pytania (jest wybór). Nikt Cię nie zmusza do instalacji czegokolwiek i możesz sobie włączać/wyłączać a nawet robić fejkowe konta, po to aby sciągnąć cokolwiek ze sklepu ale nawet nie musisz bo możesz skądkolwiek :] Łatwizną jest ustalenie jednego konta powiązanego ze wszystkim. Podobnie w życiu...raczej chodzi o świadomość uczestniczenia w ogólnoświatowym grajdołku, LUB wybranie opcji zupełnie odizolowanej&częściowo powiązanej w zależności od potrzeb. Wybór należy do Ciebie.

Musiałbym być w totalnej
desperacji aby na tym uruchomić jakąś aplikacje bankową.

Są bezpieczne o ile są sygnowane danym bankiem.

Co chwila
wyskakują jakieś gówna, reklamy, Rozp... tapety, raz wyłączone,

Kupuj. Kupowalne są bez reklam, darmowe zawierają reklamy i jest o tym informacja.

włącza
na nowo po aktualizacja.

Wyłącz albo aktualizuj świadomie, są dostępne opcje.

[...]

Rozumu? OK, zgodzę się że nieczytatość jest szybsza od klikania. Andro jest przede wszystkim formą uwolnienia od zakazów IOs, stąd jego przewaga na świecie. Problemem jest czy: Zgadzasz się na kontrolę "Boga" czy potrafisz sam być Bogiem. Podobna opcja w życiu: Czy chcesz aby ktoś sprawował nad Tobą kontrolę, czy sam się chcesz tym zająć. Ja wybieram drugą opcję bo mi się chce i wolę mieć wszystko pod kontrolą niż być kontrolowanym :] Nie sprawia mi problemu poczytanie/testy, skoro decyduję się na dłuższe używanie danej apki, nie mówiąc już o zakupie. Zgodzę się, że co najmniej 80% userów nie zna tego toku rozumowania ale nie mogę ponosić żadnej odpowiedzialności, że ktoś kto nie zna podstaw, wpierdoli się w jakieś bagno. Jego sprawa co bierze i co klika. Później jest płacz że mu się nie udało. Nikt go do niczego nie zmuszał. Opcja wyboru (niebieska czy czerwona pigułka) istnieje :)
--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-04 03:53:45
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-03, LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
Co chwila
wyskakują jakieś gówna, reklamy, Rozp... tapety, raz wyłączone,

Kupuj. Kupowalne są bez reklam, darmowe zawierają reklamy i jest o tym informacja.

No przecież kupiłem. Wyskakują mi jakieś reklamy Xiaomi, w tym ostatnio uporczywe namawianie do zapisania się do ich serwisów. Wcześniej miałem telefon od operatora gsm, wyskakiwały mi reklamy operatora plus co parę godzin nachalny mcafee. Doradzisz coś? Xiaomi przynajmniej jest mniej upierdliwy. W iOS nic mi nie wyskakuje.

--
Marcin

Data: 2019-06-04 05:15:05
Autor: Dominik Ałaszewski
Apple wkracza w 21 w...
Dnia 04.06.2019 Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał/a:

[...]

A to wina Windows, że producent notebooka nafaszerował go
crapware? Co do Xiaomi- wyłącz "spersonalizowanie reklam",
wbrew pozorom wyłączy to wszelkie reklamy.

Data: 2019-06-04 05:51:45
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-04, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

Pomijając, że nie tyle wina co cecha, to tak by się wydawało, skoro najwyraźnie producent iOS potrafi trzymać w ryzach crapwarowców.

crapware? Co do Xiaomi- wyłącz "spersonalizowanie reklam",
wbrew pozorom wyłączy to wszelkie reklamy.

Poszukam, dzięki.

--
Marcin

Data: 2019-06-04 06:48:04
Autor: Dominik Ałaszewski
Apple wkracza w 21 w...
[...]

Cholernie trudna sztuka, skoro sam robi* wszystko, telefon razem
z softem. Powinniśmy naprawdę docenić fakt, że sam siebie
powstrzymuje przed preinstalowaniem śmieci na telefonie/tablecie.

A z kolei Google ma raczej średni wpływ na to, co na podstawie Androida wyrzeźbi sobie takie Xiaomi. Dokładnie tak jak i MS na to, jaki syf preinstaluje HP na swoich laptopach. Z taką różnicą, że na laptopie względnie łatwo sobie zainstalować system "na czysto".

* tak, wiem, produkuje Foxconn, nie Apple :-)

Data: 2019-06-04 00:57:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Apple wkracza w 21 w...
-- A z kolei Google ma raczej średni wpływ na to, co na podstawie Androida wyrzeźbi sobie takie Xiaomi.

chlubnym wyjatkiem sa telefony xiaomi z android one, pozbawione badziewnej nakladki producenta zawieraja tylko niezbedne komponenty -> nie ma zbednego syfu czy jakis reklam

Data: 2019-06-04 08:09:34
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-04, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

Taki model biznesowy obrali. Ktoś bronił innym obrać podobny? To przeciez nawet nie chodzi o to co kto zrobił a o prosty fakt, że skutkuje to takimi a nie innymi konsekwencjami. Tak jak napisałem wcześnie, to cecha. Cechą iOS jest duża restrykcyjność i zwiększone z tym większe bezpieczeństwo. Cechą Androida jest stosunkow mała restrykcyjność i związane z tym mniejsze bezpieczeństwo. Zrozum, ja nie polemizuję z tym czy innym podejście, a po prostu stwierdzam określoną właściwość :) I obie mi się nie widzą, bo jedna za bardzo restrykcyjna, a druga za mało.

Coś o modelu funkcjonalności OSX byłoby MZ bardziej wypośrodkowaną opcją, a tak mamy Apple, który wziął właśnie OSX i go usztywnił w interfejsie użytkownika na maksa.

--
Marcin

Data: 2019-06-04 10:07:43
Autor: Dominik Ałaszewski
Apple wkracza w 21 w...
Dnia 04.06.2019 Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał/a:

Taki model biznesowy obrali. Ktoś bronił innym obrać podobny? To

Zgadza się. I niektórzy takowi model biznesowy wybierają, zwykle z własnościowymi systemami- choć raczej w przypadku "dumbphone'ów".

przeciez nawet nie chodzi o to co kto zrobił a o prosty fakt, że skutkuje to takimi a nie innymi konsekwencjami. Tak jak napisałem

Tu zgoda- jeśli robisz coś od a do z (telefon/komputer razem z OS)
- masz większą kontrolę, możesz dopasować jedno do drugiego i sam
za to odpowiadasz- nie "świecisz oczami" za to, że producent
telefonu, któremu (sprze)dałeś licencję na system  psuje Ci reputację dołączając preinstalowane śmieci lub też aplikując tenże system na żałośnie niewydajnym hardware.

Aczkolwiek nikt Ci nie broni kupić np. Pixela.

wcześnie, to cecha. Cechą iOS jest duża restrykcyjność i zwiększone z tym większe bezpieczeństwo. Cechą Androida jest stosunkow mała restrykcyjność i związane z tym mniejsze bezpieczeństwo. Zrozum, ja nie

Ale to już niezupełnie prawda. Android ma zupełnie przyzwoitą
piaskownicę i sensowne uprawnienia- żadna zainstalowana aplikacja
nie będzie znać Twoich kontaktów ani lokalizacji, jeśli jej wprost nie pozwolisz.

Z czego ma wynikać ta mityczna przewaga iOS w zakresie bezpieczeństwa?
Z tego, że nie wgrasz sobie empetrójek na kartę sd? :-)

Oczywiście śmieci w sklepie to inna inszość- choć można oczywiście zastanawiać się, czy user dający aplikacji "latarka" dostęp do kontaktów, esemesów i lokalizacji jest choćby odrobinę rozgarnięty. Więc to nie tyle różnica między systemami, ile sklepami
(App Store/Google Play). BTW na PC jakoś nikt nie narzeka na otwarty model- możesz sobie bez problemu zainstalować soft od Ziutex sp. z o.o. bez oficjalnego błogosławieństwa MS.

polemizuję z tym czy innym podejście, a po prostu stwierdzam określoną właściwość :) I obie mi się nie widzą, bo jedna za bardzo restrykcyjna, a druga za mało.

Ale jaką chciałbyś mieć "trzecią drogę"? Albo producent myśli za Ciebie
i dba o to, żebyś sobie krzywdy nie zrobił, albo to Ty jesteś dorosły
i wiesz co robisz. Chciałbyś, żeby producent dbał o Ciebie, ale nie
za bardzo? ;-)

Data: 2019-06-04 11:07:43
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-04, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

Dałem wcześniej przykład z siecią. Przecież taka aplikacja może żądać uprawnień w obrębie swojej funkcjonalności, takoż dostępu do poczty, aparatu, wiadomości tekstowy. To jak końcowy użytkownik miałby odróżnić, że pod przykrywką tego wszystkiego będzie np. wysyłała adresy z kontaktów/nagłówków i gromadziła gdzieś te dane? Jakiś nadzór jest jednak potrzebny. To, że w playstore potrafią się znaleźć grube rzeczy, świadczy MZ, że nikt tego nie kontroluje, to równie dobrze może i nie kontrolować. Ponownie, to nie jest problem z sandboxem.

Z czego ma wynikać ta mityczna przewaga iOS w zakresie bezpieczeństwa?

W tej chwili głównie z kontroli aplikacji dopuszczanych do sklepu. Na innych poziomach wydaje mi się szalonych różnic nie ma.

Oczywiście śmieci w sklepie to inna inszość- choć można oczywiście zastanawiać się, czy user dający aplikacji "latarka" dostęp do kontaktów, esemesów i lokalizacji jest choćby odrobinę rozgarnięty.

Z tym też jest problem przy niechlujstwie deweloperów. Widziałem już dizesiątki niewinnych aplikacji, które żądały dostępu do wszystkiego co się rusza. I nie stały za nimi jakieś gównianiane firemki, ale np. dostawcy mediów, operatorzy komórkowi, instytucje rządowe, renomowane sieci handlowe. I stajesz w pewnym momencie przed dylematem, pozbawić się wygody i funkcjonalności, czy zaakceptować, a późnij spróbować ograniczyć. Ogólnie przyjąłem to drugie podejście i m.in z tego powodu nie uruchomię pod Andoidem niczego co potencjalnie mogłoby mi zrobić jakieś kuku.

[...]

O to mi z grubsza chodziło, ale i wcześniejsza dyskusja była dość mocno romyta.

[...]

No własnie coś zbliżonego do wspomnianego OSX. Tam jest tak, że masz debilny interfejs użytkownika z którym nic nie zrobisz, ale nie masz żadnych restrykcji aby pracować na gołym Darwinie z prawami roota. Apple trochę i tu mąci, ale jak chcesz i umiesz to zrobisz dużo. I daje się to jakoś pogodzić z rzeszą użytkowników, którzy nic nie kumają. I teraz, w sytuacji, która tu budzi takie emocje, pewnie dałoby się ubić jakiegoś daemona odpowiedzialnego za takie spowolnianie. Jak komuś to naprawdę przeszkadza.

--
Marcin

Data: 2019-06-04 11:35:34
Autor: Dominik Ałaszewski
Apple wkracza w 21 w...
[...]

Ano właśnie.

[...]

No ale co zrobisz, jak nic nie zrobisz? Albo nie używać, albo przyjąć
z dobrodziejstwem inwentarza, ewentualnie... uzyskać roota i przyciąć je
wbrew ich woli (ale oczywiście bez gwarancji poprawnego ich działania).

Fakt, mogłoby to być bardziej restrykcyjnie traktowane przez Google.

Bo polityka Google wprost o tym mówi:
https://play.google.com/intl/pl_ALL/about/privacy-security/user-data/
https://play.google.com/intl/pl_ALL/about/privacy-security-deception/personal-sensitive/

No własnie coś zbliżonego do wspomnianego OSX. Tam jest tak, że masz debilny interfejs użytkownika z którym nic nie zrobisz, ale nie masz żadnych restrykcji aby pracować na gołym Darwinie z prawami roota. Apple

Z Androidem masz blisko :-) By design jest dla luserów,
ale w miarę prosto można mieć roota i po pierwsze móc znacznie
więcej, a po drugie próbowac ograniczać inne aplikacje
(choćby firewall).

Data: 2019-06-05 10:06:49
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-04, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

Tak, ale to wciąż jest problem wykraczający trochę dalej niż ślepe potwierdzanie uprawnień. Z grubsza sprowadza się to do tego, że dajemy dostęp do systemu czemuś co może np. okazać się backdoorem i potencjalnie wykorzystać za jakiś czas nową podatność. Od środoka jakby nieco łatwiej.

[...]

Kiedyś mi się jeszcze chciało dżejlbrejkować iOSy, instalować tam light-httpd, mysql i inne, ale już wymiękłem. Fajnie by było, mieć coś takiego niejako oficjalnie.

--
Marcin

Data: 2019-06-05 11:35:00
Autor: Dominik Ałaszewski
Apple wkracza w 21 w...
Dnia 05.06.2019 Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał/a:

[...]

Każda aplikacja może się okazać backdoorem, więc trzeba by dogłębnie
analizować kod. Trochę słabo to widzę przy tej ilości. Analiza zachowania aplikacji na emulatorze nie zawsze wystarczy,
były przypadki że złośliwa część kodu zostawała nie uruchamiana
do momentu wykrycia sygnałów z czujników ruchu.

Jeśli Apple to robi- szacun, czapki z głów.

Natomiast ślepe potwierdzanie uprawnień JEST problemem-
jak ktoś np. nie widzi problemu w nadaniu aplikacji
uprawnień administratora urządzenia. A z kolei sens aplikacji
mających takie uprawnienia jak najbardziej jest- chociażby
Airwatch.

Zaś Google, jak już wklejałem linka, oficjalnie dość mocno
zaostrzyło politykę- aplikacje nie mogą prosić o uprawnienia,
które nie są niezbędne do relalizacji danej funkcjonalności, a np. dostęp do sms może mieć tylko aplikacja ustawialna jako aplikacja obsługująca esemesy (np. jakiś mesendżer).

Oczywiście egzekwowanie polityki to drugie- ale kurs jest
IMO właściwy.

Kiedyś mi się jeszcze chciało dżejlbrejkować iOSy, instalować tam light-httpd, mysql i inne, ale już wymiękłem. Fajnie by było, mieć coś takiego niejako oficjalnie.

Coś takiego oficjalnie jest bodajże w LineageOS- w opcjach
developerskich zaptaszczasz sobie "root access" :-)

Data: 2019-06-05 14:40:05
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-05 o 13:35, Dominik Ałaszewski pisze:
a np. dostęp do sms może mieć tylko aplikacja ustawialna
jako aplikacja obsługująca esemesy (np. jakiś mesendżer).

SMS przesyła CI Twój operator komórkowy. Masz to w pakiecie.

--
animka

Data: 2019-06-07 19:43:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Dominik Ałaszewski" qd89d4$naq$1@news.vectranet.pl

[...]

Aplikacje IMO trzeba oglądać nie od strony zachowania,
lecz od strony kodu źródłowego.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 22:51:47
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-07, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

A Apple wymaga udostępnienia kodu źródłowego od deweloperów? Trochę byoby mi trudno w to uwierzyć.

--
Marcin

Data: 2019-06-08 05:15:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" 7UBKE.256936$Ov5.196300@fx04.ams1

Aplikacje IMO trzeba oglądać nie od strony zachowania,
lecz od strony kodu źródłowego.

A Apple wymaga udostępnienia kodu źródłowego od deweloperów?

Nie wiem, ale pisałem o Google -- pod Android chyba wszystkie kody są jawne.

-=-

ZUS odpoczął po nocy -- i zaskoczył mnie ułatwieniami...
Błąd (zgłaszanie rzekomego 'błędu krytycznego') jak był -- tak jest.

-=-

Ja zaś idę spać. :) [skoro ZUS już nie śpi -- mogę zasnąć
spokojnie; ktoś musi nie spać, by ktoś mógł spać?]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 22:49:19
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-05, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

Coś najwyraźniej robią, bo problem u nich aplikacjami praktycznie nie występuje, a nie mają ich aż tak dużo mniej w porównaniu z Playstore. Myśle, że to może być też (dodatkowo) mechanizm "prawny", w sensie, że jak się coś w rpzeszłości przydarzało to nie odpuszczali deweloperom.

[...]

To jest problem niezalezny od platformy, no chyba że sugerujesz, że uzytkownicy Apple są statystycznie jacyś bardziej ogarnięci :) Ale masz rację w tym sensie, że dziury, zerodeje itp to obecnie w sumie rzadkość i jakaś firemkna się tym nie posłuży. Lepiej sprzedać. Większość współczesnych ataków jest oparta na socjotechnice.

[...]

MZ jak najbardziej, ale no ten tego, poczekajmy.

--
Marcin

Data: 2019-06-04 13:34:56
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3isJE.411760$_R1.158390@fx05.ams1...
On 2019-06-04, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

IMO - nie kontroluje.
Ile tam jest obecnie - miliony aplikacji ?
Jak sobie wyobrazacie kontrole ?
Szczegolnie gdy aplikacja ma ponad 200MB :-)

Z czego ma wynikać ta mityczna przewaga iOS w zakresie bezpieczeństwa?
W tej chwili głównie z kontroli aplikacji dopuszczanych do sklepu. Na
innych poziomach wydaje mi się szalonych różnic nie ma.

Ta kontrola tez jest iluzoryczna.
Ale moze model zabezpieczen lepszy.

[...]

Bo im zalezy na big data :-)

Ale ... tworca latarki chce zyc z reklam ? Jego aplikacja pokazuje ?
To chyba musi miec dostep do wszystkiego, co google uwaza za przydatne :-)

[...]

Czyli niczego ?
Bo jesli mialbym cos obdarzyc zaufaniem ... to chyba tylko bankowe aplikacje.

A i to ograniczonym, bo przeciez sami tego nie pisza :-)

[...]

A Android lepszy ?
Poddalem sie w szukaniu, co mi rozladowuje  baterie.

J.

Data: 2019-06-05 10:14:08
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie kojarzę jakiś spektakularnych wpadek z Apple Store, a w Playstore było sporo. To z czego to wynika?

się rusza. I nie stały za nimi jakieś gównianiane firemki, ale np.
dostawcy mediów, operatorzy komórkowi, instytucje rządowe, renomowane
sieci handlowe.

Bo im zalezy na big data :-)

Wydaje mi się, że niechlustwo, szablony i tyle.

[...]

Masz poinstalowane niesprawdzone aplikacje w tym takie co są backdoorami. Se ta siedzą i czekają. Pojawia się podatność dająca root'a i kto wie co wtedy da się zrobić z tymi bankowymi. Podmienić nr konta do przelewu w formularzu na stronie www banku np., i parę innych.

Też nie do końca.

--
Marcin

Data: 2019-06-05 17:51:15
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:QBMJE.310987$Dw7.195912@fx12.ams1...
On 2019-06-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Powtorze sie - sprawdzic program, co ma 200MB  jest nierealne.
Ba, 20 i 2MB tez nierealne. Zreszta nikt tak nie sprawdza.

Moze maja lepsza kontrole zglaszajacych ... no ale jak, jakas firemka z Polski, Ukrainy czy Somalii nie moze wypuscic aplikacji ?

A moze troche lepszy mechanizm zabezpieczen wewnetrznych, i program moze niewiele zaszkodzic ani odczytac.

[...]

Byc moze, ale sieciom handlowym to zalezy na profilu klienta :-)

[...]

No i jak sie przed tym uchronic ?
Nie instalowac zadnych aplikacji, czy nie instalowac bankowych ?

A bank to jak obslugiwac - w marmurku ?

J.

Data: 2019-06-05 19:17:05
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Musisz telefonem? Nie masz konta internetowego w banku? Nie masz karty debetowej do konta?

--
animka

Data: 2019-06-07 19:38:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5cf7e566$0$17352$65785112@news.neostrada.pl

Powtorze sie - sprawdzic program, co ma 200MB  jest nierealne.
Ba, 20 i 2MB tez nierealne. Zreszta nikt tak nie sprawdza.

Wystarczy sprawdzić newralgiczne miejsca?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-08 03:10:12
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ja tam uzywam pełnowymarowego Linuksa :) Pod Windows, też bym się nie odważył.

--
Marcin

Data: 2019-06-07 19:28:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5cf657cf$0$530$65785112@news.neostrada.pl

Bo jesli mialbym cos obdarzyc zaufaniem ... to chyba tylko bankowe aplikacje.

A i to ograniczonym, bo przeciez sami tego nie pisza :-)

IMO nie jest ważny pisarz, lecz osoba odpowiadająca.
(osoba przejmująca odpowiedzialność)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 19:25:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" 3isJE.411760$_R1.158390@fx05.ams1

[...]

Możesz ograniczyć się do pobierania aplikacji pisanych
przez zaufanych pisarzy typu Google czy bank...

To, że w playstore potrafią się znaleźć grube rzeczy,
świadczy MZ, że nikt tego nie kontroluje, to równie dobrze może i nie
kontrolować. Ponownie, to nie jest problem z sandboxem.

Spróbuj cokolwiek zmienić na Googlastej mapie -- przekonasz się
o istnieniu nadzoru. Google potrafi zadzwonić, aby zweryfikować
zmianę -- odebrałem taki telefon...

Czasami dorzucam, jakiś cmentarz -- zanim pojawi się na mapie,
bywają pertraktacje, ;) głębokie weryfikacje itd...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 23:21:32
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-07, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Sądząc po burdelu jaki dotychczas był w tym sklepie to nie mam zaufania czy to co pobiorę jako google okaże się google. Poza tym chodzi o pewien minimalny komfort gdzie nie muszę każdego g..a głęboko analizować przed pobraniem.

[...]

Fajnie, że to robia, ale niech coś zrobią i ze sklepem. Poza tym nawet jeśli Playstore się wyprostuje Apple będa miały cały czas przewagę wynikającą z faktu, że dostarczają kompletny system (sprzęt i oprogramowanie).
Takie chece jak ta najnowsza:
https://niebezpiecznik.pl/post/trojany-preinstalowane-na-telefonach-z-androidem-ciagle-aktualny-problem/

z Apple się nie zdarzą. Proplem w ilości producentów, bo oczywiście takie rzeczy zdarzały się i pewnie będą na laptopach (niesławne Lenovo), ale tam choć trochę sprawę reguluje właśnie ograniczona liczba graczy (producntów).

--
Marcin

Data: 2019-06-08 03:25:30
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...

Tu jest krótki acz dość treściwy art. z grudnia zeszłego roku omawiający różnice pomiędzy Google i Apple (sklepy) . W każdym razie nie ma co udawać, że jest dobrze jak nie jest. Miejmy nadzieję, że się polepszy.

https://www.lifewire.com/is-google-play-safe-153675

--
Marcin

Data: 2019-06-08 05:13:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" 0kCKE.396837$h5.30537@fx23.ams1

[...]

Ja instaluję także te spoza sklepu -- łamiące obostrzenia/zakazy Google.

jeśli Playstore się wyprostuje Apple będa miały cały czas przewagę
wynikającą z faktu, że dostarczają kompletny system (sprzęt i
oprogramowanie).

Do czasu zniknięcia Apple. ;)

takie rzeczy zdarzały się i pewnie będą na laptopach (niesławne Lenovo),
ale tam choć trochę sprawę reguluje właśnie ograniczona liczba graczy
(producntów).

Pod Windows instaluję tylko spoza ,,sklepu'' -- nawet nie znam nazwy takowego ,,sklepu''.
Zanim miałem SSD -- nie nadużywałem ;) pod W10 antywirusów. (niemal wcale nie używałem
antywirusów pracujących w tle i niezbyt często sięgałem po inne) Wcześniej (pod WXP czy
WinDOSami lub jeszcze wcześniej) też nie nadużywałem antywirusów.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-04 12:43:36
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-04 o 12:07, Dominik Ałaszewski pisze:
Oczywiście śmieci w sklepie to inna inszość- choć można oczywiście
zastanawiać się, czy user dający aplikacji "latarka" dostęp do kontaktów,
esemesów i lokalizacji jest choćby odrobinę rozgarnięty.

Mam latarkę na ekranie. ale w aplikacjach jej nie ma. Wszelkie dostępy mam w telefonie powyłączane.

--
animka

Data: 2019-06-06 08:46:17
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-06 o 07:55, Pszemol pisze:
Apple to nie masz tych problemów
co masz jak kupisz produkt Xiaomi.

W mordę... Problemy Xiaomi.
Chyba tylko taki że po dwóch latach trudno się zdecydować czy sprzedać czy podarować bo nadal działa a do koszta szkoda.
Mało kosztował przy kupnie i mało będzie przy sprzedaży.

I tu powinno mi się włączyć ekomyślenie ale mam to w dupie.
Ważne że działa, nie zwalnia i nie laguje.

Data: 2019-06-06 08:57:03
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-06 o 07:55, Pszemol pisze:

Ale co to zmienia z punktu widzenia użytkownika?
Dla niego nieważne jest czy zapieprzył producent softu czy sprzętu.
Ważne jest że jak kupisz produkt Apple to nie masz tych problemów
co masz jak kupisz produkt Xiaomi.

Za to nagrodą jest stado innych problemów i niekompatybilność z resztą świata o której to użytkownik dowiaduje się w zasadzie po zakupie.

W ogóle dyskusja z Tobą jest dyskusją z fanatykiem. Ile razy wytknie się błąd Apple, to przekuwasz go na zaletę, pomimo że Apple bije się w pierś i przeprasza za błąd, przyparty do muru. U Ciebie to zabieg rodem z kościoła scjentologów a jak wiadomo z fanatykiem się nie rozmawia, to czas stracony.

Data: 2019-06-07 17:26:24
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-07 o 13:54, Pszemol pisze:
Pomyśl może inaczej: nie fanatykiem tylko człowiekiem który
dostrzega aspekty których Ty nie dostrzegasz

W tym momencie należałoby przypomnieć że Pszemol nie mieszka w Polsce tylko w USA. Nie wiem jak długo ale pewnie już przesiąkł inteligencją "worka gwoździ" tak to leciało ;-)

Pomijając kwestie mentalne bo tu ma na pewno problem bo potrafi wyzywać dyskutantów od biedaków ... ;-) nie zdaje sobie sprawy z realiów dzisiejszej Polski również ekonomicznych.

Dlatego nie warto rozmawiać ;-)

Data: 2019-06-07 17:56:57
Autor: Animka
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-07 o 17:26, z pisze:
[...]

Zastanawiam sie dlaczego akurat w Polsce chciał kupic dla mamusi noże na imieniny i szukał najtańszych. Czyżby w tych Stanach bidę klepał, czy może jest w jakimś przytułku?

--
animka

Data: 2019-06-07 19:54:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"z" 5cfa8223$0$511$65785112@news.neostrada.pl

W tym momencie należałoby przypomnieć że Pszemol nie mieszka w Polsce tylko w USA. Nie wiem jak długo ale pewnie już przesiąkł inteligencją "worka gwoździ" tak to leciało ;-)

IMO Apple jest produkowany w Chinach a wychwalany pod niebiosa -- w Rosji,

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 19:47:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Pszemol" qddja9$8s7$1@dont-email.me

z 7 miliardami ludzi tylko interesuje Cię kompatybilność z małym

Coraz mniejszym -- zanikającym...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 19:59:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"LordBluzgR" 5cf8b972$0$17351$65785112@news.neostrada.pl

do Pszemola:
W ogóle dyskusja z Tobą jest dyskusją z fanatykiem. Ile razy wytknie się błąd Apple, to przekuwasz go na zaletę, pomimo że Apple bije się w pierś

Ależ skąd?!

i przeprasza za błąd, przyparty do muru. U Ciebie to zabieg rodem z kościoła scjentologów a jak wiadomo z fanatykiem się nie rozmawia, to czas stracony.

"Pszemol" qd7dud$ete$6@dont-email.me

do Marcina Debowskiego:

Ostatnio poszliśmy do kina. Żona kupił bilety online, na mejla zwrotnie
dostała załącznik z rezerwacją i kodem QR. Już w samochodzie panika, bo
nie otworzyła tego mejla w domu a Mail pod iOS odmówił zciągnięcia
załącznika. Załacznika ca 400kB. KILOBAJTÓW. Siedziała i dłubała w
czasie jazdy. Nie znalazła gdzie to przestawić. Potem szukałem i ja i
tez nie znalazłem. Skończyło się uruchomieniem hotspota na moim
Androidzie i tada, załącznik się załadował. Nosz k...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-10 13:52:06
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
[...]

A to już zależy od "reszty świata" - bo przecież nie komunikujesz się
z 7 miliardami ludzi tylko interesuje Cię kompatybilność z małym
wyciętym podzbiorem populacji. W moim przypadku na ten przykład,
produkty Apple są jak najbardziej kompatybilne z resztą świata.

Zgadzam się ale tylko w kręgu Apple. Masz swój kościół Apple i tam działają te modlitwy oraz egzorcyzmy :] Podobnie jak jakiś czas temu szukałeś możliwości zakupu w USA klucza do świec zapłonowych w systemie metrycznym :D

[...]

dostrzega aspekty których Ty nie dostrzegasz i przez to ma
inną opinię od Twojej.

Inna opinia u Ciebie, polega na zachwalaniu opcji kompletnie nieprzydatnych dla większości. Coś jak chwalenie się że ma się 4 palce i nie potrzeba grać na skrzypcach :) albo mam 6 palec na plechach do drapania się po dupie a Androidowcy muszą robić to drapaczką :] Tyle że ta drapaczka jest darmowa i nie uwiera w plecy podczas snu :D No ale dla Ciebie to zaleta.

Apple promuje swój ekosystem, więc
dla kogoś kto ma oprócz iPhone inne produkty Apple, takie
jak Macbook, iWatch doświadczenie z iPhone będzie inne
od kogoś kto ma i miał w życiu tylko produkty Samsunga.
Kumasz czaczę?

Dlaczego Samsunga? Kompatybilność w ujęciu światowym oznacza możliwość wymiany danych w jak najszerszym gronie. Pomimo ze Android nie jest produktem MS to kompatybilnośc jego z produktami MS czy Linux stoi na znacznie wyższym poziomie niż iOS z w/w. Nie mam pojecia co utrzymuje Apple w izolacji do reszty świata. Kiedyś może to działało...kiedy prawo licencji ograniczało dany produkt jak jeszcze była "wojna" z WindowsMobile. Dzisiaj przy... w zasadzie uwolnionym oprogramowaniu, przeszkadza w momencie próby dopukania się do zamkniętego środowiska Amiszów z Apple, którzy nazywają siebie elitą bo mają swój ekosystem to raczej próba siłowa. Zaiste, prawie rezerwat niebawem :) bo notowania lecą w dół. Przy okazji, dostałeś ode mnie linka na temat procentowej przewagi Androida nad iOSem ale pomimo zawartych w linku informacji, poleciałeś w kosmos, pisząc że Chiny nie stać na Apple...otóż w Chinach Apple miał (miał) przewagę dotąd :D więc Twoja sugestia "biedaków" także upada.

Właśnie... w weekend (dotychczas nie wspominałem szwagrowi)...wyciągnął najnowszego iPhone (bo zawsze miał iPhone) i dumnie pokazywał przy grillu. Zapytałem go jak wysyła MMSy do żony lub filmiki na jej Samsunga. Odparł że coś ma źle ustawione i musi jechać do serwisu bo nie działa ale ma "Łatsapa" i tam to realizuje. No to zapytałem jak zrzuca sobie to do kompa (Windows) po BT  (ja codziennie zrzucam przez BT kilka fotek, wchodzę do domu zaznaczam fotki i wysyłam bezpośrednio na laptopa z BT)...odparł że wysyła mailem :D A jak radzi sobie z *.mov i wielkością plików video? No poczta mu tego nie odbiera i generalnie nie ma kopii filmów bo iTunes nie używa  bo go wkurwia ten interfejs i podłączanie kablem. O ładowarkach nie wspomnę czy słuchawkach bo to temat rzeka a jak widać wielu producentów nowych smartfonów (nie Apple) zaraziło się ostatnio kurwizną Apple i też zaczynają ściemniać z ujednoliconych, kompatybilnych standardów :>

Podsumowując. Dla mnie i dla moich kręgów iPhone nie jest ani prestiżem ani narzędziem, nie wspominając o pracy. Litościwie pominę próbę odpalenia nowego iPhone bez rejestracji czy wymianę szybki z klawiszem włącznie albo DUAL SIM lub zmianę interfejsu. W dobie zatrzęsienia możliwości związanych z Androidem, gdzie nawet utrata smartfona nie jest ani problemem finansowym ani problemem przywrócenia danych, potrzeba iPhone to w zasadzie pchanie się w kłopoty, dla kogoś kto oczekuje czegoś więcej niż FB i dzwonienie w kręgach gdzie dominuje Android.
--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-11 19:43:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"LordBluzgR" 5cfe44a0$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie łatwiej po WiFi?
BTW (o czym piszesz chyba niżej) te fotki i filmy samoistnie
bakapują się na serwery Google tak, że ich masowe ściąganie
,,na  komputer'' chyba mija się z celem -- zanim człek wróci
,,do domu'', ,,rodzina'' może podziwiać bieżące zbiory. ;)

Niejedna gwiazdka przejechała się właśnie na tym bakapowaniu.

odparł że wysyła mailem :D A jak radzi sobie z *.mov i

Zwłaszcza filmy łatwiej po WiFi niż BT -- bo zwykle są dłuższe niż fotki...

włącznie albo DUAL SIM lub zmianę interfejsu. W dobie zatrzęsienia

Mnie by przydały się 4 SIMki, albo eSIMki...

Data: 2019-06-11 20:25:08
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...

[...]

Można. Samba też jest bez problemu dostępna z poziomu Androida. Wolę BT. Zaklikuję w mig z galerii i odkładam. Samo leci.

Niejedna gwiazdka przejechała się właśnie na tym bakapowaniu.
:)

odparł że wysyła mailem :D A jak radzi sobie z *.mov i

Zwłaszcza filmy łatwiej po WiFi niż BT -- bo zwykle są dłuższe niż fotki...

To później, jak mam więcej czasu.

włącznie albo DUAL SIM lub zmianę interfejsu. W dobie zatrzęsienia

Mnie by przydały się 4 SIMki, albo eSIMki...

Simek już nie produkują chyba :(
Teraz to się Peugeot nazywa :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Simca

Data: 2019-06-11 22:32:03
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cfff226$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

SMB na windows ?
Pare lat temu wcale nie bylo tak bez problemu ... jak sobie radzisz ?

J.

Data: 2019-06-11 23:54:35
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-11 o 22:32, J.F. pisze:
[...]

Nie łatwiej po WiFi?

Można. Samba też jest bez problemu dostępna z poziomu Androida. Wolę BT. Zaklikuję w mig z galerii i odkładam. Samo leci.

                      0
SMB na windows? <-/|\
                    _/_\
Dopchnę Ci ten pytajnik :]

Pare lat temu wcale nie bylo tak bez problemu ... jak sobie radzisz ?

Klasycznie. Udostępniam folder na laptopie, instaluję:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filemanager.sdexplorer&hl=pl na telefonie i mapuję zasób sieciowy z zapamiętaniem nazwy użytkownika i hasła. Dostępne od kilku lat :]

BTW, mam podczepiony pod TV SmartBox...Overmaxa. Stary ale działa od kilku lat poprawnie. Nie będę opowiadał że ma HDMI i całe dostępne oprogramowanie ze sklepu, łącznie z...Torrentem czy wszelakimi playerami (CDA, Ipla) albo z grami. Klawiatura BT+mysz to podstawa w tym sprzęcie... w sumie za grosze dla megaleniwych jest też pilot :]
https://www.youtube.com/watch?v=KV3YLt9m6g4

Siedzi na tym również serwer WWW czy FTP, dostępny dla świata i odwrotnie (ohasłowany)+ DDNS (NoIP). Amiszom z Apple pewnie teraz "kopara opada" a ja sobie używam bez problemu. Dostęp mam przez TeamViewer z każdego miejscana świecie więc zero problemów łącznie z podczepionym dyskiem 2TB na USB.
Polecam :)

Oczywiście to już stary sprzet ale nie widzę potrzeby zakupu nowego...który obecnie posiada Andka wyższego niż 5+inne opcje...i nadal dostępny w niewielkiej cenie, niekoniecznie Overmax.

Data: 2019-06-12 01:43:41
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-11 o 23:54, LordBluzg(R) pisze:

[...]

Sorry, zbieżność nazw *.apk :)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rhmsoft.fm.hd&rdid=com.rhmsoft.fm.hd

Data: 2019-06-12 15:26:44
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d002326$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dziekuje

[...]

Ok, sobie przypomnialem ... ja bym chcial odwrotnie - z komputera obslugiwac, bo wygodniej.

Serwer SMB na Androida byl, ale:
-bez roota nie podlaczy sie pod port ponizej 1024,
-domyslny port dla windows jest niski
-pod linuxem mozna sie podlaczyc pod serwer z dowolnym portem ... ale pod windows nie ...

Widze, ze pojawily sie jakies inne serwery ...

J.

Data: 2019-06-12 15:54:41
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-12 o 15:26, J.F. pisze:

Ok, sobie przypomnialem ... ja bym chcial odwrotnie - z komputera obslugiwac, bo wygodniej.

Postaw FTP a z kompa Filezillą dopychaj. Łatwiej bo jest resume jak zerwie łączność.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2019-06-12 15:58:26
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d010438$0$533$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-06-12 o 15:26, J.F. pisze:
Ok, sobie przypomnialem ... ja bym chcial odwrotnie - z komputera obslugiwac, bo wygodniej.

Postaw FTP a z kompa Filezillą dopychaj.

Ogolnie tak sobie radze, ale to nie jest wygodnie ... a potem jeszcze Android ograniczyl dostep do karty pamieci ...

Łatwiej bo jest resume jak zerwie łączność.

Po wifi ma zrywac ?

J.

Data: 2019-06-12 22:42:00
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-12 o 15:58, J.F. pisze:
:
[...]

No jak zupełnie przez przypadek nadepniesz plik 1GB i nagle musisz wyjść z domu. Przecież codziennie coś do telefonu kopiujesz, całe GOT albo Czernobyl :D

Tak nawiasem, przez chmurę chyba najwygodniej. Co innego jak masz foty w telefonie, które nie powinny krążyć po sieci :D

Data: 2019-06-13 02:38:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5d01057b$0$501$65785112@news.neostrada.pl

Android ograniczyl dostep do karty pamieci ...

Mój nie ogranicza -- raczej ciągnę z SD to, co chcę.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 14:00:25
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d019b15$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." 5d01057b$0$501$65785112@news.neostrada.pl
Android ograniczyl dostep do karty pamieci ...
Mój nie ogranicza -- raczej ciągnę z SD to, co chcę.

A zapiszesz ?
Za pomoca dodatkowego programu - serwera FTP czy SMB ...

Muzyczke chcialem na telefon wrzucic.

J.

Data: 2019-06-13 14:56:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5d023b54$0$501$65785112@news.neostrada.pl

Mój nie ogranicza -- raczej ciągnę z SD to, co chcę.

A zapiszesz ?

I zapiszę, i skasuję.

Za pomoca dodatkowego programu - serwera FTP czy SMB ...

Za pomocą programu 'Shuttle FTP' -- serwera FTP.

Muzyczke chcialem na telefon wrzucic.

Miałem sterowanie z obu stron -- ale z komputera
jest wygodniej z uwagi na większy monitor.

Odpalam (dwa kliknięcia) serwer FTP na telefonie
i odpalam klienta FTP z Totalnego...

-=-

Tych serwerów FTP miałem masę, w tym jeden tak maluteńki, że go prawie nie było. ;)
(ale z jakiegoś powodu nie polubiłem go) Na co dzień używam 'Shuttle FTP', którego
teraz nie widzę w sklepie.

Wiele programów (przeglądarek PDF, menadżerów plików itp.) ma w sobie serwery FTP.

-=-

Łączność z telefonem mam tylko bezprzewodową -- nawet nie wiem, czy po USB by poszło cokolwiek.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-12 15:58:32
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-12 o 15:54, LordBluzg(R) pisze:

Ok, sobie przypomnialem ... ja bym chcial odwrotnie - z komputera obslugiwac, bo wygodniej.

Postaw FTP a z kompa Filezillą dopychaj. Łatwiej bo jest resume jak zerwie łączność.

Masz też MyPhonexplorer
https://www.fjsoft.at/en/
....i przy okazji synchro&backup.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2019-06-07 19:04:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" dXlJE.303104$Gn4.146794@fx20.ams1

[...]

W Asusie Maxie też nic ;) mi [tyle, że na kogoś innego wskazuje owo 'mi'
u mnie] nie wyskakuje -- IMO opisujesz problem konkretnego telefonu
z Androidem, nie zaś problem Androida...

Konkretne apki typu mcafee można wyłączyć lub odinstalować.

Nic z emotką -- wyskakują reklamy, ale z aplikacji, które
świadomie zainstalowałem, godząc się na te reklamy.

-=-

Wg Ciebie apki bankowe pod iOS nie zawierają reklam
a odpowiadające im apki pod Androida zawierają reklamy?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 18:19:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"LordBluzgR" 5cf59758$0$541$65785112@news.neostrada.pl

Kupuj. Kupowalne są bez reklam, darmowe
zawierają reklamy i jest o tym informacja.

Nie wszystkie darmowe zawierają reklamy.

[...]

Ależ skąd ten wniosek?!
IMO w tak zwanym życiu masy głupawych (przy okazji głośnych) ludzki dążą
do rządzenia innymi ludźmi i jednocześnie zniechęcają do wyzwalania się,
by móc łatwo/tanio sprawować kontrolę nad innymi ludźmi.

Nieliczni (zwykle najmądrzejsi i niestety zwykle cisi) ludzie nie
dążą do zniewalania innych ludzi.

Głupi ludzie dążą do zniewalania, gdyż są aż tak mądrzy, ;) iż wiedzę,
że albo będą rządzili (zwykle terrorem, choćby i negowanym) albo będą
pomiatani z uwagi na swą głupotę.

Komar czy kleszcz, aby nakarmić się, znieczula swą ofiarę.
Takoż z pasożytami ludzkimi, dążącymi do rządzenia światem.
(stąd u głupawych rządzących tyle obłudnych wynurzeń dotyczących:
mądrości, kultury, wolności, godności, współpracy, pokory, poświęcenia itd...)

[wg mnie głupimi ludźmi są ci, którzy zgadzają się na rządy pasożytów,
nie zaś same pasożyty -- pasożyty wg mnie wykazują się sprytem, czyli
zasługują ;) na szacunek [i szybką śmierć spowodowaną odruchowym
klepnięciem ręki czujnego :) żywiciela]]

Ja wybieram drugą opcję

Każdy (zwykle mądrzy wcześnij niż głupcy -- bywają zdumiewające
wyjątki) odrzuca niewolniczy tryb życia.

bo mi się chce i wolę mieć wszystko pod kontrolą niż być kontrolowanym :]

Otóż to -- zwykli ludzie wolą kontrolować, niż być kontrolowani
przez niepojęte siły mamroczące językiem trudnym do zrozumienia.
[zwanym zgryźliwie tu i ówdzie 'językiem merytorycznym' bądź
'językiem fachowym' lub 'językiem profesjonalnym'... ponoć
AEinstein bez trudu docierał do umysłów (studentów i nie tylko)
ludzi niezbyt genialnych, pokornie (i chętnie) tłumacząc rzekome
(wg AE rzekome) zawiłości nowoczesnej fizyki... IMO im człek
głupszy, tym trudniej mu tłumaczyć coś komukolwiek; bywa, że
takowy wyjaśniacz celowo ,,traci cierpliwość'' -- chcąc uniknąć
nadciągającego zdemaskowania]

Nie sprawia mi problemu poczytanie/testy, skoro decyduję się
na dłuższe używanie danej apki, nie mówiąc już o zakupie.
Zgodzę się, że co najmniej 80% userów nie zna tego toku
rozumowania ale

Masowość używania gwarantuje szybkie wykrywanie aplikacji niebezpiecznych.

[...]

[w tle ZUSowałem -- stąd me rozmyślania... po wpisaniu wszystkiego
palcami -- OK, ale gdy ZUS ,,wyliczy'' własnymi siłami -- zgłosi
błędy krytyczne, choć ZUSowe wyliczenia nie odbiegają od ,,ręcznych''...
co gorsza -- mogę skopiować jakąś przyjętą (przed miesiącem chociażby)
przez ZUS deklarację, wstawić stosowną (dzisiejszą) datę i identyfikator,
aby ujrzeć/otrzymać zaraportowany przez ZUS 'błąd krytyczny' uniemożliwiający
wysłanie deklaracji...

najwięcej czasu tracę na poga_duszki grupowe; kolejną pozycję na liście
okupują rozmyślania i testy związane z PUE... masa moNdrości, której
rzekomo jedyną przyczyną jest (konieczna bez cienia wątpliwości -- jeśli
nie brać pod uwagę wielkości/sumy) zbiórka pieniędzy... coś, co na co
dzień [3xco?] jest tak proste, w ZUSie urasta do rangi problemu nie
z tej Ziemi... [IMO głupcem jest nie tFUrca PUE czy ideologii ZUS
w ogóle, lecz naród (zwany tu i ówdzie suwerenem, co mnie śmieszy)
sankcjonujący moNdrości ZUSu, przypominający swą postawą piewców
M$ czy Apple bądź AHitlera czy Stalina... mnie BGates/M$ dał nieźle
zarobić -- moje opiewanie słodyczy ;) M$ można by było zrozumieć,
lecz zachowanie innych piewców?...]

ZUS budzi szacunek (jak każdy pasożyt) przy każdym rozumnym zetknięciu
z metodyką tegoż ZUSu -- żywiciel wie o tym, że ZUS jest zły, lecz
sankcjonuje to zło i tępi krytyków ZUSu, spodziewając się nagrody
od wysławianego pasożyta...

BTW kopiowania i korektowania -- czy ktokolwiek starł się w br. z potrzebą
skorektowania ubiegłorocznych (innych niż obecne) deklaracji DRA?... miałem
problem stykowy/graniczny, ;) czyli dotyczący sytuacji, która jedną swą nogą
tkwiła w deklaracji poprzedniej, zaś drugą swą nogą tkwiła w teraźniejszości...
na ciekawą ;) [ciekawą, bo merytoryczną] odpowiedź ZUSu czekałem kilka dni...

me rozmyślania można by określić pytaniem typu: >>dlaczego coś, co może
być proste, jest skomplikowane?<< [i skwitować odpowiedzią: >>aby móc
rządzić ludziom mądrzejszymi od siebie, lecz naiwnymi<<].]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-06 18:53:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" tp7JE.327858$%G7.205523@fx09.ams1

Android to chaos, bez cienia bezpieczeństwa. Musiałbym być w totalnej
desperacji aby na tym uruchomić jakąś aplikacje bankową. Co chwila

Miliony ludzi używają? IMO na całym świecie co najmniej dziesiątki milionów...

wyskakują jakieś gówna, reklamy,

Mnie nie wyskakują -- chyba, że w apkach z reklamami.
(nie musisz używać takich apek)
[najgorsze/najbardziej_przeszkadzające reklamy są w pornolach z jutuby]

-=-

LTE/3G zużywa więcej energii niż WiFi -- być może stąd limitacja.

-=-

  https://www.youtube.com/watch?v=jWwmExuFKTA&feature=youtu.be&t=647
  nóżka za 4 kpln do jabłkowego monitora za 19 kpln

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-07 23:44:36
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-06, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

I prawie co tydzień coś nowego wychodzi. Lista katastrof jest naprawdę imponująca.

A jak tam obecnie w Androidach wygląda kwestia wymazywania danych, jakby się chciało telefon sprzedać?

--
Marcin

Data: 2019-06-09 00:24:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" EFCKE.396838$h5.279303@fx23.ams1

A jak tam obecnie w Androidach wygląda kwestia
wymazywania danych, jakby się chciało telefon sprzedać?

Nie wiem, ale komu sprzedać leciwy gruchot? ;)

 - mało ,,dysku''
 - mało RAMek
 - mało serduszek (GHz)
 - poobijany
 - podrapany
 - przeterminowany Android
 - zużyty akumulator

Kto (i za ile?!) to kupi?

 - Ace sprzedałem po ~13 miesiącach
 - Overmax rozpadł się mechanicznie
 - Monster potłukł się
 ? został Asus Max...
   (podrapany, poobijany, powolny, ciasny, z A6, ale z dobrym akumulatorem)

-=-

Trybun specjalizuje się w ,,przywracaniu fabryczności'' -- mnie to nie kręci.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 00:40:09
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-08, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

"Marcin Debowski" EFCKE.396838$h5.279303@fx23.ams1

A jak tam obecnie w Androidach wygląda kwestia
wymazywania danych, jakby się chciało telefon sprzedać?

Nie wiem, ale komu sprzedać leciwy gruchot? ;)

Tez nie wiem, bo swoje to raz, że kupuję te tańsze, dwa, że zwykle używam do zajechania.

Trybun specjalizuje się w ,,przywracaniu fabryczności'' -- mnie to nie kręci.

To było z lekka złośliwe pytanie z mojej strony bo Android i tu OIDP zaliczył z jedną czy dwie ładne wpadki.

--
Marcin

Data: 2019-06-09 16:36:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" JzYKE.206181$_Q1.115759@fx15.ams1

Nie wiem, ale komu sprzedać leciwy gruchot? ;)

Tez nie wiem, bo swoje to raz, że kupuję te
tańsze, dwa, że zwykle używam do zajechania.

Tanio kupując zwiększasz szansę sensownego sprzedania.
Im taniej kupisz, tym mniejszą marżę musisz narzucić,
aby sprzedać z zysskiem.

Jeśli zaś masz na myśli tanie modele -- toż za środki ;) uzyskane
ze sprzedaży taniego modelu także wybierzesz/kupisz tani model...

Trybun specjalizuje się w ,,przywracaniu
fabryczności'' -- mnie to nie kręci.

To było z lekka złośliwe pytanie z mojej strony bo
Android i tu OIDP zaliczył z jedną czy dwie ładne wpadki.

Być może. Z innej strony patrząc, jakiś rządowy spec sformatował
dysk, aby całkowicie zatrzeć ślady. Chyba później ów dysk (czy
raczej -- zawartość dysku) przyczynił się do skazania pewnej
pani na odsiadkę.

IMO odzysk danych z flaszki to trudny temat, ale nie zgłosiłem
się w ramach gwarancji z prośbą o zwrot szmalu za padniętą kartę
mikroSD między innymi dlatego, że karty nie mogłem skasować.

IMO Android nie słynie ani z bezpieczeństwa, ani z doskonałości,
ale właśnie z niskiej ceny i przystępności. Być może coś za coś.
Mamy system tani, łatwy, dla każdego, ale w zamian za to -- niezbyt
bezpieczny, niezbyt spolegliwy, niezbyt odpowiedzialny, niezbyt
profesjonalny ;) itd...

Coś jak publiczna toaleta, gdzie od biedy możesz podejrzeć, jak
leje sąsiad czy sąsiadka. Chcesz nadzwyczajnego bezpieczeństwa?
Musisz ominąć wszystkie publiczne miejsca, w których ściągasz
gacie czy bluzki -- także hotele czy przychodnie lekarskie... ;)

-=-

Hasła można (nawet warto) pozmieniać a dziecięca pornografia
z jutuby nie jest warta magazynowania na telefonie [z małym
ekranem?] bo IMO pozostanie na jutubie (i w wielu innych
publicznych miejscach) na tak zwane zawsze, by ludzie
nie musieli periodycznie powtarzać tych samych koszmarów.

BTW owej pornografii typu Sekielskiego -- IMO nie trzeba usuwać
czy przykrywać pomników, ale (przykładowo) obok 'bohater Związku
Radzieckiego' dopisywać: 'kat Wileńszczyzny' a obok: 'budowniczy
bazyliki licheńskiej' -- 'pedał i złodziej'; takoż z trójmiejskim
prałatem -- nie burzyć czy usuwać z pamięci, lecz doinformowywać.

IMO ten biskup zwalcza pedofilię, który z góry daje publiczne rozgrzeszenie
i błogosławieństwo dzieciom, które przywalą (choćby i świętym krucyfiksem
czy święconym lichtarzem) pedofilowi po głowie w samoobronie lub obronie
innych dzieci, tłumacząc przy okazji, że lepiej z rozbitą głową trafić do
nieba, niż z nierozbitą -- do piekła. Oczywiście powstaną dylematy typu:
,,co wówczas, gdy pedofil nie jest praktykującym wiernym?'', czyli -- tak
czy siak (z rozbitą czy nie) trafi do piekła... ;)

Ale i wówczas biskup może powołać się na prawo do samoobrony a dziecku
przypomnieć, że za takowe przywalenie żadne dziecko nie trafi za kratki...
[nawet za kratki konfesjonału]

-=-

Dla mnie Android jest przede wszystkim tani i użyteczny.
Wojskowej czy medycznej aparatury chyba bym mu nie powierzył. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 18:37:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd1981$0$524$65785112@news.neostrada.pl

Dla mnie Android jest przede wszystkim tani i użyteczny.
Wojskowej czy medycznej aparatury chyba bym mu nie powierzył. ;)

Można jeździć pancerną limuzyną A8 -- bezpieczniejszą niż Seicento,
ale.. znacznie droższą... Co kto lubi i na co kogo stać. ;)

Newralgiczne ;) informacje [typu pornofilmy z jutuby] można
umieścić w krypcie... ;)

[jadący Seicento zyskał sławę i szmal; jadący pancernym A8
doznali kontuzji -- gdzież tu bezpieczeństwo?]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-11 03:22:20
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-09, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
[...]

Tyle, że iOS chyba tez nie jest jakoś przesadnie drogi. Nie chce mi się góglac, ale parę lat temu pełnowymiarowy OSX kupowany w oficjalnym sklepie Apple, to było <30USD. IOS jest jego okrojoną wersją.

Dla mnie Android jest przede wszystkim tani i użyteczny.
Wojskowej czy medycznej aparatury chyba bym mu nie powierzył. ;)

Tak go mniej-więcej też traktuję.

--
Marcin

Data: 2019-06-11 19:45:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" M7FLE.365488$Vc1.155367@fx16.ams1

Tyle, że iOS chyba tez nie jest jakoś przesadnie drogi. Nie chce mi się
góglac, ale parę lat temu pełnowymiarowy OSX kupowany w oficjalnym
sklepie Apple, to było <30USD. IOS jest jego okrojoną wersją.

Wkrótce IMO będzie za free -- jak Windows.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-03 15:59:59
Autor: Budzik
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...

Osobiście we mnie to średnio uderza - i tak zawsze pobieram wszystkie apki po wifi bo po prostu szkoda mi transferu, obojętnie ile go mam.

:)))
W XIX wieku...

to tak jakby powiedziec - oddycham powoli - szkoda mi powietrza ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2019-06-05 10:00:10
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-05, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> wrote in message news:njhJE.273623$Nl6.15382fx03.ams1...
On 2019-06-03, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Napisałem co się zdarzyło. Rozumiem, że masz kłopoty z przyjęciem tego do wiadomości, tylko niejasny jest dla mnie powód. Sam wciskasz często ludziom kit i w związku z tym spodziewasz się, że inni też kłamią?

--
Marcin

Data: 2019-06-05 21:47:09
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-05, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Sugeruję Ci, że Twoja żona być może miała problemy z odczytaniem
maila/załącznika ale były one związane z czymś innym, nie z limitem
jego rozmiaru - więc to Ty nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie sprawdziłeś.
Przełączenie na hotspota sugeruje raczej że miała problemy z połaczeniem
z siecią - mi się to bardzo często zdarzało jak miałem T-Mobile a nie
zdarza się wcale odkąd mam AT&T.

To nie wyglądało na problemy z siecią. Jak są problemy z siecią to jest stosowny komunikat. Problemy z siecią owszem, zdarzają się, ale bardzo krótko i nazywają się wlazłam do windy lub jestem na B7 i jakimś cudem nie ma tam repeaterów. Tu, wszystko się działo w środku miasta pod gołym niebem, próby w ciagu 10-15 min. To co to mogło być?

--
Marcin

Data: 2019-06-05 23:57:37
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...

[...]

No przecież ten scientolog odpisał Ci, ze to wina operatora a nie 22% odpadu światowego, pomimo tego że miałeś Andka w tej samej sieci GSM, który sobie poradził :)

Data: 2019-06-05 22:15:34
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-05, LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No zgadza się. Nawet o tym nie pomyślałem. Ten sam operator, taki sam abonament (plan).

--
Marcin

Data: 2019-06-08 00:04:05
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-06, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> wrote in message news:aaXJE.221663$7n.92983fx06.ams1...
On 2019-06-05, LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale historia skakania po BTSach nie ta sama...
I mogło się coś zaciąć w przekazaniu słuchawki z jednego BTSa do drugiego.
Akurat wtedy Twój działał dobrze a jej niedobrze- innym razem będzie
odwrotnie: twój nie będzie miał dostępu a jej będzie działał...

Pszemol, nie wiem, ale po pierwsze to nie był moment a z 10 min jazdy, ca 500m, a po drugie nie spotkałem się z tym wcześniej jak tu mieszkam te prawie 20 lat. A Mail na moim iPadzie(2017) z każdą nową aktualizacją pracuje gorzej. Zablokowanie ekranu i powrót do poczty blokuje Maila na 10-40s. Jak go ubije to działa (tuż po ubiciu) jak nalezy. Takich chec nie miałem na iPadzie2 z iOS aż do 9.x. Coś tam jest spieprzone, więc może spieprzone jest mocniej, niż się wydaje. Może zerknę pózniej na tego iphona żony i zrobię parę testów, to coś się wyklaruje.

Abonament ma tu niewiele wspólnego.

Teoretycznie mógłby mieć, bo możnaby podług niego ustawiac np. jakies priorytety dostępu/przepustowości. Nie wiem czy ktoś to robi.

--
Marcin

Data: 2019-06-05 14:42:06
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-05 o 05:24, Pszemol pisze:
  Czy ja pobieram FB codziennie? Czy to taki kłopot pobrać przez wifi?
Po co blokować sieć komórkową... Opanujmy tą "instant gratificatio

Typowy użytkownik nawet Polsce ma np. za 30 zł  no limit i 10 giga netu na numer i jak chce coś tam ściągnąć to nie martwi się czy idzie po wifi czy po GSM.
Szkoda życia żeby zamartwiać się ajfonowym limitem ;-)
Aple zostało w tyle za rzeczywistością a sam pomysł limitu wielkości pliku ani skuteczny ani mądry ani ... cholera wie po co on wprowadzony i nadal kultywowany :-)

Data: 2019-06-05 22:23:27
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-05 o 18:10, Pszemol pisze:

Nie myślisz znowu... 10 giga limitu to mało...
Typowa gra na iPada/iPhone to np. 2.5 giga.
Ściągniesz takie 4 gry i w tydzień masz po limicie.
Myśl!

to żaden argument za limitem na pojedyńczy plik.
Limity ustawia operator albo użytkownik w smartfonie na ogólny transfer.

Automapa jak pobiera aktualizacje map to 300 Mega to normalka.
Zdarza mi się pobrać bo chcę/muszę i nie szukać wifi.

Ty zostałeś w tyle, bo Apple już zniosło te limity

Nareszcie ;-) Info z 3 czerwca 2019 roku :-)

PS. Na używanych urządzeniach już nie aktualizowanych też>

Data: 2019-06-06 02:03:38
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Dnia Wed, 5 Jun 2019 17:49:02 -0500, Pszemol napisał(a):
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Co za idiotyczny program że całą mapę musisz ściągać
w całości za każdym razem jak się coś zmieni... bezsens.
Google dociąga mapy w zależności o tego gdzie jesteś.

Czyli nie dziala bez internetu ...to jest bezsens.

Choc obecnie potrafi dzialac bez ... ale wtedy tez duzo danych sciaga.

No dobra - mogliby lepiej mapy zorganizowac ... a jak to zrobila najlepsza nawigacja na swiecie, czyli jabłkowa ? :-)

Ty zostałeś w tyle, bo Apple już zniosło te limity
Nareszcie ;-) Info z 3 czerwca 2019 roku :-)
Jestem pewny że będzies o tym 10 lat gadał jeszcze.

Nie darujemy sobie takiej okazji :-)

PS. Na używanych urządzeniach już nie aktualizowanych też>

Są dłużej aktualizowane niż jakiekolwiek urządzenie z Androidem na pokładzie.

Tylko coraz wolniej chodza :-)

J.

Data: 2019-06-06 08:34:49
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-06 o 08:09, Pszemol pisze:
producent porzuca urządzenie po wyprodukowaniu.

Aple nie porzuca starych urządzeń?

Data: 2019-06-07 17:47:28
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-07 o 14:04, Pszemol pisze:

Chwila bo aż tak nie śledzę ;-) 5 też miało być już porzucone a na pewno 5C.

Data: 2019-06-08 00:36:05
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-06, z <z@z.pl> wrote:
W dniu 2019-06-06 o 08:09, Pszemol pisze:
producent porzuca urządzenie po wyprodukowaniu.

Aple nie porzuca starych urządzeń?

Porzuca, ale późno. Ipada2 porzucił chyba ze 2 lata temu, czyli do kupy z 5 czy 6 lat mu zajęło. --
Marcin

Data: 2019-06-06 13:24:50
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Czyli masz wybór: offline, ściągasz ile chcesz - albo małe miasteczko
albo całą Polskę, całą Europę. Albo dostęp online i pobierana mapa
posuwa się wraz z postępem podróży. Chyba idealne rozwiązanie?

Ogolnie dobre, ale:
-sciaga sie prostokatami, jak jade z Olsztyna do Hiszpanii, to 3/4 Europy wchodzi, niepotrzebnie
-potem trzeba o to dbac, co miesiac sciagac na nowo ...

No dobra - mogliby lepiej mapy zorganizowac ...
a jak to zrobila najlepsza nawigacja na swiecie, czyli jabłkowa ? :-)

Nie używam jabłkowej bo mnie wkurza za częstymi komunikatami
w czasie jazdy. Używam Googlowej.

No wstyd :-P

I po co przeplacac ? Tez moge uzywac goglowej :-)

PS. Na używanych urządzeniach już nie aktualizowanych też>
Są dłużej aktualizowane niż jakiekolwiek urządzenie z Androidem na
pokładzie.

Tylko coraz wolniej chodza :-)

Znowu: masz wybór - wolę mieć możliwość aktualizacji jak chcę niż
nie mieć wyboru gdy producent porzuca urządzenie po wyprodukowaniu.

Ale po co aktualizowac, jesli stary system nie ma durnych ograniczen ? :-P

J.

Data: 2019-06-07 20:08:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." mm2370b9q3d3.1eb8zoon6ysdd$.dlg@40tude.net

Są dłużej aktualizowane niż jakiekolwiek
urządzenie z Androidem na pokładzie.

Tylko coraz wolniej chodza :-)

Dla Twego dobra! ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-06 07:37:39
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-06 o 00:49, Pszemol pisze:

Co za idiotyczny program że całą mapę musisz ściągać
w całości za każdym razem jak się coś zmieni... bezsens.

Odpowiem Ci. To jest dobry program ;-)

Google dociąga mapy w zależności o tego gdzie jesteś.
Te mapy których potrzebujesz w danej chwili.
I będzie tego może 10-100k a nie 300 mega.

Ma inną filozofię co nie znaczy że w sumie google pobiera mniej.

Jestem pewny że będzies o tym 10 lat gadał jeszcze.

A Ty będziesz tego debilizmu bronił ;-)

Bo to jest przejaw myślenia/polityki firmy i sposobu traktowania klienta. Mam przeczucie graniczące z pewnością że nie ostatni.

Są dłużej aktualizowane niż jakiekolwiek urządzenie z Androidem na pokładzie.

I właśnie wykazałeś swoją małość. Bo wiedzę masz.
Odpowiedz na pytanie.

Data: 2019-06-06 08:42:12
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-06 o 08:12, Pszemol pisze:

Znam lepsze.

Przecież napisałem że to DOBRY program

To ile pobiera zależy od tego jak się poruszasz w nawigacji.
Jestem pewny że w drodze ze Szczecina do Gdańska nie
pobierze mapy Zakopanego. A Ty w swoim programie mapa
wozisz ze sobą 300megabajtów niepotrzebnych śmieci.

To jest normalna mapa Polski a nie śmieci.
Nie wykłócaj się jak szczeniak.
Przyjmij do wiadomości inną filozofię aplikacji której zalety dostrzeżesz np. natrafisz na dziurę w zasięgu.

Dlaczego miałbym bronić limitów których już nie ma,

Jeszcze kilka dni temu gotów byłeś za to umierać.
Ale Ty miałki jesteś ;-)

Bo to jest przejaw myślenia/polityki firmy i sposobu traktowania klienta. Mam przeczucie graniczące z pewnością że nie ostatni.

Ale przejawem jakiego myślenia jest USUNIĘCIE tego limitu?

W XXI wieku nawet w Polsce? Należałoby nabluzgać ale pobłażliwie napiszę że z podkurczonym ogonem przyznanie się do DEBILNEGO błędu.
Nie pierwszy i nie ostatni raz.

Ciekawe czy skutkiem likwidacji limitu nie będzie jakieś spowolnienie...
Może transferu danych? Cholera wie co te spaprane mózgi wymyślą ;-)
Tak jadę grubo bo się jednak NALEŻY.

Nie interesuje mnie to zagadnienie. Ciebie interesuje to sobie wygooglaj.

Ale telefon zmieniłeś na SE. Psipadek ;-)

Data: 2019-06-06 10:31:59
Autor: Liwiusz
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-06 o 08:12, Pszemol pisze:
Dlaczego miałbym bronić limitów których już nie ma, bo sama
firma Apple najwyraźniej uznała własny błąd? Normalny jestes?

Uznali to za błąd?

--
Liwiusz

Data: 2019-06-07 07:07:06
Autor: Pszemol
Apple wkracza w 21 w...
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:5cf8cf80$0$542$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-06-06 o 08:12, Pszemol pisze:
Dlaczego miałbym bronić limitów których już nie ma, bo sama
firma Apple najwyraźniej uznała własny błąd? Normalny jestes?

Uznali to za błąd?

Jaką widzisz inną przyczynę usunięcia limitu?

Data: 2019-06-07 17:52:58
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-07 o 14:07, Pszemol pisze:

Jaką widzisz inną przyczynę usunięcia limitu?

Zawsze mógł to być błysk geniuszu i ojcowskie wsparcie dla narodu wybranego czy przesył kosmicznej energii do urządzenia ;-)

Data: 2019-06-07 23:47:09
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-07, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Zmieniające się warunki zewnętrzne? Konkurencja? Przepustowość łącz? Spadek cen za przesylanie danych? ... ?

--
Marcin

Data: 2019-06-08 07:54:57
Autor: Liwiusz
Apple wkracza w 21 w...
[...]

Pytanie jest, czy uznali to za błąd. Czy powiedzieli: przez X lat myliliśmy się, przepraszamy użytkowników.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-06 13:06:05
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdaasq$2or$1@dont-email.me...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5cf8a6a4$0$520$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W normalnym trybie uzywania ?
Pewnie nie.

Ale z pobraniem mapy offline ... ze Szczecina do Zakopanego, to moze Gdansk pobrac, bo pobiera sie prostokatami :-)

A Ty w swoim programie mapa
wozisz ze sobą 300megabajtów niepotrzebnych śmieci.

Ja ci wiecej powiem - woze 3GB, bo uwazam za potrzebne.

I dlatego dopytuje sie o karte pamieci :-)

[...]

Dobrym przejawem.
Ale ze mamy rok 2019, to jest tez przejewam olewania klienta przez ... 5 lat ?

No i to nowy IOS .. a co ze starymi ?

J.

Data: 2019-06-05 22:49:34
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd8pha$h9m$1@dont-email.me...
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Ty zostałeś w tyle, bo Apple już zniosło te limity - już ich nie ma.
Ale Tobie to nie będzie przeszkadzało gadać o nich jeszcze
następne 10 lat - już Cię znam.

No ba - przez 10 lat bedziemy przypominac, jakie problemy moga spotkac uzytkownikow tego najlepszego z telefonow :-)

https://9to5mac.com/2019/06/03/ios-13-removes-200-mb-file-size-limit-for-app-downloads-over-cellular/

a) widac fala krytyki byla szeroka,

b) ale zeby tak moc sobie ustawic limit samodzielnie, to nie ... za duzo by klient mial swobody :-P

J.

Data: 2019-06-03 18:45:39
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2032740014184803837@news.neostrada.pl...
[...]

Ale tak prawde mowiac ... jesli ograniczy to zachlannosc deweloperow, to moze i dobrze.

200MB ... co oni tam wtrynili ...

A jak sie programisci ogranicza, to klienci nie beda narzekac na brak karty pamieci :-)

J.

Data: 2019-06-03 22:26:59
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-03 o 18:45, J.F. pisze:

Ale tak prawde mowiac ... jesli ograniczy to zachlannosc deweloperow, to moze i dobrze.

Jak się dowiedzą że istnieje samorozpakowujące się archiwum wieloplikowe jak kiedyś się używało do kopiowania na dyskietki? ;-)

Ale ciiiiii bo się wyda ;-)

PS. Porównanie do dyskietek celowe aby wyśmiać niedzisiejszych programistów apla. A nie że ja taki stary ;-)

Data: 2019-06-03 23:32:43
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Mon, 3 Jun 2019 18:45:39 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale tak prawde mowiac ... jesli ograniczy to zachlannosc deweloperow, to moze i dobrze.

Co ograniczy, bo nie chwytam?

200MB ... co oni tam wtrynili ...

Jako programista embeded główkuję  jak tu zmieścić aplikacje  w 1kB a oni qrwa mają  na to wyjebane i 200MB jest OK. To mega deprywujące.

Data: 2019-06-04 00:02:37
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-03 o 23:32, Marek pisze:

[...]

Spróbuj zmieścić 1GB sampli do programu muzycznego w 200MB :] i tak 10 paczek.

OK, wyjątek :D... ale Gry? Tak wiem, stado śmieci po bałaganiarzach/programistach. Ja nie rozumiem jedynie formy jakiegokolwiek ograniczenia, mam kaprys i chcę, tym bardziej że miałem kaprys kupić iPhone to mam cierpieć i kupować router GSM żeby przez WiFi sciągnąć to, czego mój telefon po LTE nie może? Kogoś nieźle tu ograniczyło umysłowo.

Data: 2019-06-04 12:47:40
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Tue, 4 Jun 2019 00:02:37 +0200, LordBluzg(R)<mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
Spróbuj zmieścić 1GB sampli do programu muzycznego w 200MB :] i tak 10

Oboje wiemy, że podałeś przykład z dupy nijak nie mający się do tendencji o jakiej mowa.

Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB  powinno każdemu wystarczyć. Po czym przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano. A teraz się okazuje, że z tego powiedzenia wychodzi geniusz który wtedy już przewidywał upadek rozwoju i ostrzegał przed tym, nikt wtedy nie zdawał sobie sprawy, że "powinno" należało rozumieć jako ostrzeżenie a nie jako przypuszczenie.

--
Marek

Data: 2019-06-04 13:01:31
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5463492063751975994@news.neostrada.pl...
[...]

Ale to nie o to poszlo.
Zrobil "nastepna wersje CP/M", ktory pozwalal na 64kB, wiec 10 krotne rozszerzenie nie wygladalo tak zle.
Szczegolnie, ze to bylo chyba jeszcze w tych latach, gdy rozwoj nie byl taki masowy.

A teraz mam 8GB i malo ...

J.

Data: 2019-06-04 18:30:45
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Tue, 4 Jun 2019 13:01:31 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale to nie o to poszlo.

Okoliczności nie są ważne, ostrzeżenie w przekazie jest wazne.

--
Marek

Data: 2019-06-09 17:59:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5cf64ffa$0$539$65785112@news.neostrada.pl

A teraz mam 8GB i malo ...

Dorzuć kolejne 8 GiB. ;) Przestań palić na parę
miesięcy a zaoszczędzone pieniądze wydaj na RAMki... ;)

IMO w tamtych latach 640 KiB dla personalnego komputera
znaczyć mogło tyle, ile dziś ze 160 GiB. ;) Komu tyle
nie starczy w domu?!

Problemem nie było ograniczenie DOSam lecz ograniczenie
ludzkości wielbiącej owego DOSa, bo sprzęt oferujący
niebotycznie więcej niż pierwszy PC pojawił się bardzo
szybko a i sam PC od strony hardu dawał nieco więcej...

Wystarczyło zbudowanie lepszego OSa, czy raczej -- rozpowszechnienie,
bo lepsze rozwiązania zaistniały... DOS rozpowszechnił się pomimo
swych makabrycznych wad, gdyż ludziom (głównie trollom BGatesa)
taki stan rzeczy odpowiadał.

-=-

Google złamały kręgosłup BGatesa a teraz łamią Jabłkowy...
Walka z fanatykami (takimi jak Filip czy Pszemol) nie
jest trudna, ale wymaga uczciwości.

Filip poleca dysk, lecz nie wie, iż od ,,niepamiętnych'' czasów
nie ma już zwykłych/domowych dysków opartych o płaskie flaszki 2D...

    "Filip454" qcnau5$ms9$1@dont-email.me

    "Filip454" qa576e$20j$1@dont-email.me

    > Ten Samsung EVO jest na V-NAND. Tam masz komórki układane warstwowo - to
    > trochę zwiększa wydajność takiego dysku, a producent może tanim kosztem
    > zwiększyć pojemność dysków.

    > Zwykłe NAND (MLC, TLC i SLC) - masz wszystkie komórki ułożone w jednej.

-=-

BTW owych trolli -- znam i głupokowatych wierzących w otrzymanie szmalu
w zamian za wychwalanie produktów M$, i ludzi skrajnie mądrych, lecz
obdarzonych tą wiarą i, co gorsza, żyjących (choćby kilka lat) tą
właśnie wiarą...

Ja naprawdę wiele zawdzięczam BGatesowi -- i szmalu wprost, i nie tylko szmalu...
Ale lubię go [tylko] za to, że drwił z ludzi głupich tak mocno, iż wzbogacił się
dzięki tym głupcom aż do przesady... [bo komuż potrzeba więcej niż 100 mld USD?]

BGates był cwanym prawnikiem, nie zaś genialnym pisarzem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 20:22:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd2cf5$0$527$65785112@news.neostrada.pl

IMO w tamtych latach 640 KiB dla personalnego komputera
znaczyć mogło tyle, ile dziś ze 160 GiB. ;) Komu tyle
nie starczy w domu?!

Oczami swej wyobraźni widzę, jak za kilkanaście lat ktoś rechocze:

    - Komu nie starczy w domu 160 GiB?!

   Powtarzam -- temu gościu miało wystarczyć 160 GiB LOLLOLLOLLOLLOL!!!!!

Twierdzę, że OBECNIE 160 GiB nie może nikogo ograniczać w komputerze osobistym...

Ale i dziś, gdy zsumujemy RAMki używane przez aktywnego jusera, być może przekroczymy ów próg...

  RAM(TV itp.)+RAM(telefonów/tabletów)+RAM(komputerów)+RAM(routerków itp. pośredników)+RAM(AGD typu pralka)...

Ja chyba używam 22 GiB:

  laptop 12 GiB CPU + 2 GiB GPU
  laptop 4 GiB CPU + chyba 128 MiB GPU
  netbook 2 GiB CPU
  telefon 2 GiB CPU

Nie wiem, ile mieści się w bramkach VoIP i innych routerkach,
ale już dziś wolałbym znacznie więcej:

  laptop 32 GiB CPU + 2 GiB GPU
  laptop  8 GiB CPU + ?? MiB GPU
  netbook 4 GiB CPU
  telefon 4 GiB CPU

-=-

Niby w TAGu można produkować pisma, lecz wolę Libre...
Niby nawet niewiele RAMu wystarczy, gdy jest SWAP, ale
uciążliwość płynąca głównie z czasochłonnością sprawia,
iż człowiek rezygnuje z tego i owego... ;)

-=-

Oszczędne pisanie? -- czemu nie. Sam w tym gustowałem, zabiegając o pojedyncze bajty.
Uczciwie patrząc -- owa oszczędność ogranicza zasięg/uniwersalność i wymaga właśnie
silnego sprzętu -- choćby do testowania, bez którego trudno rozwijać oszczędne trendy...

Android właśnie dlatego spodobał się mi, bo piszący pod Android nie szastali gigabajtami...
Dziś, niestety, wiele aplikacji pod Androidem jest zbyt dużych i zbyt ociężałych...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-11 03:46:53
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-09, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

"J.F." 5cf64ffa$0$539$65785112@news.neostrada.pl

A teraz mam 8GB i malo ...

Dorzuć kolejne 8 GiB. ;) Przestań palić na parę
miesięcy a zaoszczędzone pieniądze wydaj na RAMki... ;)

To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie używam karty i wciąż mam wolne miejsce, za to suma aktywnej przestrzeni dyskowej w chałupie przekroczyła już 40TB.

[...]

Pamiętam tę fascynacje i dylematy na pierwszym moim i386 z 1M RAMu, że przeciez te ekstra 384kb to nie wszystko jest w stanie zaadresować.

Google złamały kręgosłup BGatesa a teraz łamią Jabłkowy...
Walka z fanatykami (takimi jak Filip czy Pszemol) nie
jest trudna, ale wymaga uczciwości.

Ale oni nie są fanatykami. Pszemol, owszem, ma pewną manierę, ale ma rację, że Apple to pewien ekosystem, a ekosystem bierze się z dobrodziejstwem inwentarza. Cechą tego konkretnego ekosystemu jest jego ukierunkowanie na silnie nietechnicznych użytkowników. To co przeszkadza tam osobom nieco bardziej technicznym (znakomita większość na tej grupie), dla nich jest zaletą i są gotowi nawet za to ekstra zapłacić. Nie czyni to z nich wcale jakiś baranów. Zwyczajnie inna perspektywa, inne priorytety. Apple niestety ładnie żeruje na tej grupie i póki analiza ryzyka będzie wskazywać, że się da bez dużego uszczerbku na sprzedaży, to będzie żerował.

--
Marcin

Data: 2019-06-11 20:23:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" NuFLE.376874$LE7.341683@fx11.ams1

To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie
używam karty i wciąż mam wolne miejsce, za to suma aktywnej przestrzeni
dyskowej w chałupie przekroczyła już 40TB.

JF i ja piszemy o RAMce, nie o storagach.

 - Najbliższa partia rakiet [SS-20] będzie gotowa w czwartek.
 - Oby [te rakiety tenisowe] miały mocny naciąg.
 - Na[ ten czas ]ciąg mają dobry... Impuls ;) także...

Aby rozjaśnić -- z 'impulsem rakietowym' jest trochę jak z samą 'rakietą'. ;)

Trochę jak z 'Panem Bogiem' -- jeden napisał 'Pan, [czyli]Bóg', inny to
zapamiętał/poznał jeno ze słuchu jako 'pan Bóg' wzorem 'pana Kowalskiego'...

Kiedyś podczas różańca w RM prowadzący nie wytrzymał i przerwał:

 - 'błogosławiony owoc żywota Twojego -- Jezus';
   tam 'Jezus', nie 'Jezu'!
   Jezus jest błogosławionym owocem żywota Maryi!

BTW -- polska ;) pisownia imienia Maryja stale ulega modyfikacjom,
zwłaszcza w przypadkach innych niż mianownik, dlatego ktoś może
spokojnie ;) zakwestionować moją lub (równie spokojnie) tę
pisownię usankcjonować...

Pamiętam tę fascynacje i dylematy na pierwszym moim i386 z 1M RAMu, że
przeciez te ekstra 384kb to nie wszystko jest w stanie zaadresować.

Gdzie są a_dresy szerzących kart? 386 potrafił zaadresować
bardzo dużo -- i DX, i nawet SX. Już 286 mógł sporo zaadresować.

[...]

Czyli tylko wówczas, gdy wady są mniejsze od korzyści?

[...]

Są po prostu zbajerowani.

 - Ponoć telefony komórkowe szkodzą z uwagi na swe promieniowanie...
 - Jeśli wybierzecie mnie na władcę wszechświata,
   rozwiążę wam problem związany z promieniowaniem komórek!
 - Jak?!
 - Komórki obecnie wypromieniowują energię; moje zaś
   (jeśli oddacie mi pełnię władzy) będą jedynie pochłaniały...
 - ?!?@##$@??
 - W wielkim skrócie opowiem... Kartka papieru jest biała
   (czyli odbija światło) a litery są czarne (czyli światło
   pochłaniają) i niosą treść!!! Takie też będą moje komórki!
   Będą pochłaniały energię (jak czarne litery na białej
   kartce) zamiast promieniować...
 - A skąd weźmiemy te ,,białe kartki''?
 - O!!! Dookoła nas jest straszliwie dużo energii!!!
   I właśnie moje komórki będą tę energię tła pochłaniały
   na wzór czarnych liter...
 - I co będą robiły z tą pochłoniętą energią?
 - Będą gromadziły w akumulatorach węglowych tak,
   jak czynią to rośliny zielone z energią słoneczną.
 - I co później z tymi akumulatorami?...
 - Będziecie wyrzucali do śmietnika, budowali z tego
   jakieś drobne przedmioty, jak z drewna... Chyba,
   że wybierzecie mnie także na kolejną kadencję...
 - I co wówczas?
 - Węgiel będzie odkładany jako włókno węglowe...
 - A w kolejnej jako grafen?... ;)

ZTCW Apple stale dołuje...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-12 00:29:37
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-11, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"Marcin Debowski" NuFLE.376874$LE7.341683@fx11.ams1
To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie
JF i ja piszemy o RAMce, nie o storagach.

Ah, ok, pogubiłem się.

[...]

Odbiór czegoś jako wady jest mocno w takim przypadku subiektywny. Lepiej chyba powiedzieć, jesli więcej cieszy niż wkur...a, a podstawowa (wymagana) funkcjonalnosć jest realizowana.

[...]

Bardzo wielu tak, bo tacy są podzbiorem "targetu". Nie przestaje mnie zadziwiać widok ludzi z najnowszymi telefonami i takich jest jakby większość (przynajmniej moje szeroko rozumiane otoczenie). Nigdy nie rozumiałem takiej potrzeby bez względu na markę. Takich ludzi jest sporo. Ale sporo jest również takich co im to zwisa i kupują Apple bo jest im z tym ok, łatwo się obsługuje i niczego innego nie szukają. Nie kupią bo bajery i najnowszy model, a bo stary im się popsuł, lub nie nadąża.

W Stanach dodatkowo jest pokolenie lub nawet dwa, które na Applu się wychowało. Część to osoby techniczne, ale jest dla nich naturalne aby kupić "maka" tak jak dla Polaka kupić składaka, bardziej niż markowego czy właśnie Apple. Sprawdzone, działa, nie znają niczego innego, po co ryzykowac i potencjalnie się pierniczyć z czymś nowym?

[...]

Nie wiem, nie śledzę ich propagandy :) Wyznaję zasadę, że biorę co uznam za przydatne bez oglądania się wojujące strony religijnych potyczek :)

[...]

Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam i trudno im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną jakies plateau lub powolny wzrost.

--
Marcin

Data: 2019-06-12 02:49:22
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
[...]
ZTCW Apple stale dołuje...

Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam i trudno
im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną jakies plateau
lub powolny wzrost.

Wątpliwe. W myśl rozwoju cywilizacji i stosowaniu łamania ograniczeń, religie uczestniczące w tym rozwoju upadają ze względu na skostniałość i brak rozwoju (oświecenia) oraz często zatajania faktów modlitwy i objawienia też jakoś indywidualne i bez zapisu audio/video. Jedni, ortodoksyjni [żelazny elektorat (czytaj niskie IQ)] będą wierni a inni odłączą się od społeczności uwolnieni z ograniczeń. Potem może nastąpić opieka nad uboższymi umysłowo...oczywiście niedoceniona bo nie można spodziewać się grantów czy aplauzu od niższych poziomem. To posłannictwo raczej i opieka nad wyginięciem gatunku :) Mam nadzieję że będą się sami finansować...bo ostatnio podstawka pod monitor kosztuje u nich ~4kzł :D

Data: 2019-06-15 03:22:52
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-12, LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Nawet jeślibym się zgodził, że Apple używają głąby (z czym jak wiesz, się nie zgadzam), to mocno przeceniasz suwerena, w tym i tego obcego. Trochę zazdroszczę Ci optymizmu, ale, ponownie, jeszcze długo oj długo będzie w okół nas taka większość, która będzie za tymi Applami drapać.

--
Marcin

Data: 2019-06-13 02:37:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" RHXLE.135$kK7.50@fx23.ams1

ZTCW Apple stale dołuje...

Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam
i trudno im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną
jakies plateau lub powolny wzrost.

Rośnie świadomość społeczna, zatem IMO Apple ma przechlapane...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-15 03:23:25
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-13, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Zdecydowanie nie z tego powodu (jeśli ma).

--
Marcin

Data: 2019-06-05 14:02:23
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-04 o 12:47, Marek pisze:
[...]

Przecież napisałem że to wyjatek a tych by się sporo nazbierało (przykł: mapy offline). Rozumiem Twój zamysł i sam biadolę że kiedyś na Windows Mobile apki były mocno rozbudowane i zabierały tyci miejsca a dzisiaj bliźniacze kilkanaście MB co najmniej.

Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB  powinno każdemu wystarczyć.

Bo taki był zamysł w sensie gotowego urządzenia. To, że nastała później ekspansja w inną stronę to już zupełnie inna sprawa. Do dzisiaj chodzą sobie urządzenia i to dość zaawansowane z 640kB i im to wystarcza.

Wystarczyło że ruszyły fabryki i każdy chciał zarobić, no to się zrobiło rynek i włala...poleciało. Ileż to razy czytałem, że coś jest niewydolne i trzeba zmienić z ISA na PCI, AGP na PCI-Express,1 rdzeń na 8, problem year 2000 itp. Znam 2 osoby w realu, które tłuką programy DOS na kompie 486 i im to w zupełności wystarcza do wystawiania faktur i piszą w TAGu pisma, drukując na pierdzącej OKI a backup leci na osobny dysk w kompie...i znam również takich, co kupili  nowe DELLe i wystawiają te same faktury z bazami 4GB SQL i jeszcze kopia do nieba + HP Laser COLOR i NAS w RAIdzie.

Po czym  przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano.

Bo zamysł Billa był inny, kiedy to mówił i w sumie obowiązuje nadal.

[...]

To już luźna interpretacja i dorabianie ideologii.

Lepszym powiedzeniem jest:
Komputer został wynaleziony do rozwiązywania problemów, które sam robi...podpada to raczej pod ewolucję "wszechswiata", który ciągle się rozszerza...a innym wystarcza "domek na prerii" :]

Data: 2019-06-09 19:10:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"LordBluzgR" 5cf7af90$0$17361$65785112@news.neostrada.pl

Bo taki był zamysł w sensie gotowego urządzenia. To, że nastała później ekspansja w inną stronę to już zupełnie inna sprawa. Do dzisiaj chodzą sobie urządzenia i to dość zaawansowane z 640kB i im to wystarcza.

Nie wystarczy do obróbki grafiki i dźwięku...

[...]

TAG czy CW rzeczywiście były graficzne, ale tej grafiki nie
nadużywały. Raczej pod DOSem nie obrobisz filmu, choćby HD...

Do tekstu raczej bym polecił TeXa...

[...]

Nie każdy pojmuje, że do wymiany paluszków w stacji pogody można
użyć cienkiej monety miast rozbudowanej wkrętarki obarczonej
masą zabezpieczeń... ;)

[...]

Informatyka ponoć jest starsza od prostytucji a komputery znano
tysiące lat temu -- choćby przepowiadające ;) zaćmienia Słońca,
ale i ogólnie ukazujące/symulujące ruchy ciał niebieskich...

Sam pomysł komputera ze zmiennym oprogramowaniem jest ponoć
współczesnym wynalazkiem, ale urządzenia wykonujące algorytmy
są stare jak ludzkość...

Ponoć nie wróżono przyszłości procesorom uniwersalnym, które
dziś są powszechnością, przy której dedykowane zdają dziwactwami...

V1 i V2 latały bezzałogowo pomimo braku układów scalonych? ;)

Całkiem niedawno nawigację lotniczą oparto o GPS -- niedawno
jeszcze żyroskopy były podstawą...

Wystarczy pooglądać porno na jutubie [tyle tam skłębionych ze sobą
nagusów obu płci -- i nagiej prawdy, i nagich faktów] aby przekonać
się naocznie o niedawnej nawigacji opartej o mechanikę -- i to nie
kwantową, lecz klasyczną mechanikę mechaniczną... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-11 09:29:02
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...

[...]

Jesli ktoś nadal robi fotki w analogu  to mu komputer jest niepotrzebny.
Filmy obecnie to już inna bajka ale wynikła z usuwania mechanicznego zapisu na rzecz elektronicznego. Jak dotąd, kinematografia analogowa ma przewagę lat nad cyfrową.

Raczej pod DOSem nie obrobisz filmu, choćby HD...

Jeśli ktoś nie ma potrzeby obrabiania filmu, tylko składuje sobie karty SD na półkę to nie musi a często sama kamera ma już możliwość obróbki.

Nie każdy pojmuje, że do wymiany paluszków w stacji pogody można
użyć cienkiej monety miast rozbudowanej wkrętarki obarczonej
masą zabezpieczeń... ;)

Stacja pogody w ogóle nie musi mieć zasilania. Wystarczą termometry analogowe i barometr + higrometr. Mądry sobie odczyta wskazania.

Mam oba i wolę analogowy.

[...]

Błąd. Siłowe wprowadzenie nazwy "komputer" do zaawansowanego narzędzia/przyrządu.

Całkiem niedawno nawigację lotniczą oparto o GPS -- niedawno
jeszcze żyroskopy były podstawą...

ZCW nadal żyroskop istnieje na pokładzie. Podobno działa bez prądu :)

Data: 2019-06-09 17:32:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marek" almarsoft.5463492063751975994@news.neostrada.pl

Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB  powinno każdemu wystarczyć.

IM mniej tego geniusza w M$ -- tym lepsze Windows...

Po czym przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano.

Gates znał mulitijuserowe komputery operujące na takiej
RAMce, więc uznał, że dla jednojuzerowego (personalnego)
komputera 640 KiB to aż nadto.

Podobnych mONdrości Gates wplótł więcej -- choćby absurdalnie
otwierana (poprzecznie) dyskietka 3.5" i USB na 5 V...

Dziś USB sięga po wyższe napięcia, MiniDisc Sony otwierał

  http://www.minidisc.org/r30_review.html

się wzdłuż itd... Problem w tym, że te genialne ograniczenia
spowalniały rozwój ludzkości przez dłuuuuuugie dziesięciolecia...

A teraz się okazuje, że z tego powiedzenia wychodzi geniusz

Teraz okazuje się, że ów geniusz prawdopodobnie niczego (żadnego
oprogramowania) nie napisał, lecz miał naiwnych qmpli, bogatych
rodziców i dryg do naciągania naiwniaków...

[BTW -- ,,śmierć frajerom'', czyli szacunek należy okazać BGatesowi
za drwienie z głupoty ludzkiej; lubię BGatesa właśnie/tylko za to,
że gardził głupotą ludzką do tego stopnia, iż z tej pogardy czerpał
zyski tak wielkie, że stał się najbogatszym człowiekiem świata]

który wtedy już przewidywał upadek rozwoju i ostrzegał przed tym,

Nie pojmuję, o czym piszesz.

nikt wtedy nie zdawał sobie sprawy, że "powinno" należało
rozumieć jako ostrzeżenie a nie jako przypuszczenie.

Uważasz, że warto ograniczyć RAMki komputerów do 1 MiB? BTW -- chyba
wiesz, że 640 KiB to ograniczenie (nieskuteczne) softu, nie hardu,
więc BGates nie mógł pleść takich głupot, skoro jego PeCet nie miał
tego ograniczenia...

Trochę jak z Koreańczykiem, który niby puścił w świat makabryczne
wieści o mordowaniu czy choćby represjonowaniu swych wysłanników,
lecz dodatkowo uspokoił myślących odbiorców detalem, by każdy człek
na świecie mógł własnymi oczami zobaczyć głupotę zachodnich expierdów...
[tym samym Koreańczyk wyjawił -- ,,moja broń już was razi skutecznie'']

-=-

BTW, choć to telefoniczna grupa...
Czy którakolwiek wersja DOSa firmowanego przez M$ wchodziła w stronicowanie
RAMki oparte o tryb chroniony zwany 'protected mode'? (nie chodzi mi o jakiekolwiek
stronicowanie pamięci, ale o to konkretne, później używane jako typowe/normalne)

-=-

Cieszę się szybkim rozwojem oRAMkowania -- spadającymi cenami i rosnącymi
możliwościami i OSów, i samych RAMek. Wiem, że już wkrótce 4 GiB DDR4
kupione przeze mnie w lutym 2017 r. posłużyć zdoła głownie jako podstawka
pod kiwający się stolik, ale mnie to nie martwi.

Cieszę się też istnieniem dysków z transferem 128 GB/s...

Nie dlatego [czy raczej -- nie tylko dlatego], że umierają ograniczenia
świata BGatesa...

Ludziom zawsze nie starczy:

 - próbek w muzyce (ktoś dziś uważa 44.1 kHz za kres, którego nie warto przekraczać?)
 - TB, PB itd. (ile miejsca oferują dziś samowystarczalne od strony energetycznej
   serwery oceaniczne?)
 - TB/s itd...
 - pieniędzy itd...

-=-

 - ludziom zawsze nie starczy
     czy może raczej
 - ludziom nigdy nie starczy

Mnie o to chodzi, że ludzie zawsze zechcą iść do przodu -- rozwijać się.
Jakkolwiek piękne (od strony pomysłu) są egipskie piramidy, dziś wydają
się... Hm... Nieco dziwne... Możemy zachwycać się precyzją mechanicznych
komputerów sprzed tysięcy lat, lecz w życiu wybierzemy dzisiejsze, choć
marzyć będziemy nieustannie o jutrzejszych -- szybszych, tańszych,
wytrzymalszych, dokładniejszych...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 19:29:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd2697$0$510$65785112@news.neostrada.pl

Gates znał mulitijuserowe komputery operujące na takiej
RAMce, więc uznał, że dla jednojuzerowego (personalnego)
komputera 640 KiB to aż nadto.

Warto chyba dodać, że Dirty OS (Quick and Dirty Operating System)
był prowizorką i zapewne sam BG (który nie pisał tego OSa) nie
wróżył długiej przyszłości temu OSowi.

Nie róbmy z BGatesa idioty -- raczej ów człek należy do elity
intelektualistów, choć akurat nie z pisania algorytmów jadł
chleb powszedni w obfitości. ;)

-=-

Czas naglił, więc wrzucili na ruszt QDOSa, bo nie mieli pod
ręką niczego lepszego...

Lepiej zatkać dziurę drutem, gdy brak silikonowej uszczelki,
czy niczym?...

-=-

Problemem jest mentalność ludzi zadawalających się tym, co mają!
To (być może wbrew pozorom) ogólny i bardzo groźny problem.

 - nie użyją tej broni, bo zbyt wiele stracą?
 - co z tego, że to coś stracą, skoro tego nie potrzebują?...

[lękać się należy ludzi okrywających się płaszczem
podczas snu a mieszkających w pałacu]

M$ oferował ludziom to, co ludzie qpo_wali. ;)
Podobnie czyni każdy producent czy rolnik...

--