Apple wkracza w 21 w...

Data: 2019-06-03 18:45:39
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2032740014184803837@news.neostrada.pl...
https://antyweb.pl/apple-zwieksza-wielkosc-aplikacji-do-200mb-do-pobrania-przez-gsm/

ROTFL, rozumiem że cyt. "rozgarniętym jak paczka gwoździ Amerykanom" trzeba limitować bo zrobią sobie krzywdę, ale oni reszcie  świata też tak limitują?
I ten rozbrajający komentarz na końcu, o skompresowanych aplikacjach iPhona, no po prostu rewelacja :)

Ale tak prawde mowiac ... jesli ograniczy to zachlannosc deweloperow, to moze i dobrze.

200MB ... co oni tam wtrynili ...

A jak sie programisci ogranicza, to klienci nie beda narzekac na brak karty pamieci :-)

J.

Data: 2019-06-03 22:26:59
Autor: z
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-03 o 18:45, J.F. pisze:

Ale tak prawde mowiac ... jesli ograniczy to zachlannosc deweloperow, to moze i dobrze.

Jak się dowiedzą że istnieje samorozpakowujące się archiwum wieloplikowe jak kiedyś się używało do kopiowania na dyskietki? ;-)

Ale ciiiiii bo się wyda ;-)

PS. Porównanie do dyskietek celowe aby wyśmiać niedzisiejszych programistów apla. A nie że ja taki stary ;-)

Data: 2019-06-03 23:32:43
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Mon, 3 Jun 2019 18:45:39 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale tak prawde mowiac ... jesli ograniczy to zachlannosc deweloperow, to moze i dobrze.

Co ograniczy, bo nie chwytam?

200MB ... co oni tam wtrynili ...

Jako programista embeded główkuję  jak tu zmieścić aplikacje  w 1kB a oni qrwa mają  na to wyjebane i 200MB jest OK. To mega deprywujące.

A jak sie programisci ogranicza, to klienci nie beda narzekac na brak karty pamieci :-)

--
Marek

Data: 2019-06-04 00:02:37
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-03 o 23:32, Marek pisze:

[...]

Spróbuj zmieścić 1GB sampli do programu muzycznego w 200MB :] i tak 10 paczek.

OK, wyjątek :D... ale Gry? Tak wiem, stado śmieci po bałaganiarzach/programistach. Ja nie rozumiem jedynie formy jakiegokolwiek ograniczenia, mam kaprys i chcę, tym bardziej że miałem kaprys kupić iPhone to mam cierpieć i kupować router GSM żeby przez WiFi sciągnąć to, czego mój telefon po LTE nie może? Kogoś nieźle tu ograniczyło umysłowo.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-04 12:47:40
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Tue, 4 Jun 2019 00:02:37 +0200, LordBluzg(R)<mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
Spróbuj zmieścić 1GB sampli do programu muzycznego w 200MB :] i tak 10

Oboje wiemy, że podałeś przykład z dupy nijak nie mający się do tendencji o jakiej mowa.

Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB  powinno każdemu wystarczyć. Po czym przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano. A teraz się okazuje, że z tego powiedzenia wychodzi geniusz który wtedy już przewidywał upadek rozwoju i ostrzegał przed tym, nikt wtedy nie zdawał sobie sprawy, że "powinno" należało rozumieć jako ostrzeżenie a nie jako przypuszczenie.

--
Marek

Data: 2019-06-04 13:01:31
Autor: J.F.
Apple wkracza w 21 w...
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5463492063751975994@news.neostrada.pl...
[...]

Ale to nie o to poszlo.
Zrobil "nastepna wersje CP/M", ktory pozwalal na 64kB, wiec 10 krotne rozszerzenie nie wygladalo tak zle.
Szczegolnie, ze to bylo chyba jeszcze w tych latach, gdy rozwoj nie byl taki masowy.

A teraz mam 8GB i malo ...

J.

Data: 2019-06-04 18:30:45
Autor: Marek
Apple wkracza w 21 w...
On Tue, 4 Jun 2019 13:01:31 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale to nie o to poszlo.

Okoliczności nie są ważne, ostrzeżenie w przekazie jest wazne.

--
Marek

Data: 2019-06-09 17:59:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"J.F." 5cf64ffa$0$539$65785112@news.neostrada.pl

A teraz mam 8GB i malo ...

Dorzuć kolejne 8 GiB. ;) Przestań palić na parę
miesięcy a zaoszczędzone pieniądze wydaj na RAMki... ;)

IMO w tamtych latach 640 KiB dla personalnego komputera
znaczyć mogło tyle, ile dziś ze 160 GiB. ;) Komu tyle
nie starczy w domu?!

Problemem nie było ograniczenie DOSam lecz ograniczenie
ludzkości wielbiącej owego DOSa, bo sprzęt oferujący
niebotycznie więcej niż pierwszy PC pojawił się bardzo
szybko a i sam PC od strony hardu dawał nieco więcej...

Wystarczyło zbudowanie lepszego OSa, czy raczej -- rozpowszechnienie,
bo lepsze rozwiązania zaistniały... DOS rozpowszechnił się pomimo
swych makabrycznych wad, gdyż ludziom (głównie trollom BGatesa)
taki stan rzeczy odpowiadał.

-=-

Google złamały kręgosłup BGatesa a teraz łamią Jabłkowy...
Walka z fanatykami (takimi jak Filip czy Pszemol) nie
jest trudna, ale wymaga uczciwości.

Filip poleca dysk, lecz nie wie, iż od ,,niepamiętnych'' czasów
nie ma już zwykłych/domowych dysków opartych o płaskie flaszki 2D...

    "Filip454" qcnau5$ms9$1@dont-email.me

    "Filip454" qa576e$20j$1@dont-email.me

    > Ten Samsung EVO jest na V-NAND. Tam masz komórki układane warstwowo - to
    > trochę zwiększa wydajność takiego dysku, a producent może tanim kosztem
    > zwiększyć pojemność dysków.

    > Zwykłe NAND (MLC, TLC i SLC) - masz wszystkie komórki ułożone w jednej.

-=-

BTW owych trolli -- znam i głupokowatych wierzących w otrzymanie szmalu
w zamian za wychwalanie produktów M$, i ludzi skrajnie mądrych, lecz
obdarzonych tą wiarą i, co gorsza, żyjących (choćby kilka lat) tą
właśnie wiarą...

Ja naprawdę wiele zawdzięczam BGatesowi -- i szmalu wprost, i nie tylko szmalu...
Ale lubię go [tylko] za to, że drwił z ludzi głupich tak mocno, iż wzbogacił się
dzięki tym głupcom aż do przesady... [bo komuż potrzeba więcej niż 100 mld USD?]

BGates był cwanym prawnikiem, nie zaś genialnym pisarzem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-09 20:22:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd2cf5$0$527$65785112@news.neostrada.pl

IMO w tamtych latach 640 KiB dla personalnego komputera
znaczyć mogło tyle, ile dziś ze 160 GiB. ;) Komu tyle
nie starczy w domu?!

Oczami swej wyobraźni widzę, jak za kilkanaście lat ktoś rechocze:

    - Komu nie starczy w domu 160 GiB?!

   Powtarzam -- temu gościu miało wystarczyć 160 GiB LOLLOLLOLLOLLOL!!!!!

Twierdzę, że OBECNIE 160 GiB nie może nikogo ograniczać w komputerze osobistym...

Ale i dziś, gdy zsumujemy RAMki używane przez aktywnego jusera, być może przekroczymy ów próg...

  RAM(TV itp.)+RAM(telefonów/tabletów)+RAM(komputerów)+RAM(routerków itp. pośredników)+RAM(AGD typu pralka)...

Ja chyba używam 22 GiB:

  laptop 12 GiB CPU + 2 GiB GPU
  laptop 4 GiB CPU + chyba 128 MiB GPU
  netbook 2 GiB CPU
  telefon 2 GiB CPU

Nie wiem, ile mieści się w bramkach VoIP i innych routerkach,
ale już dziś wolałbym znacznie więcej:

  laptop 32 GiB CPU + 2 GiB GPU
  laptop  8 GiB CPU + ?? MiB GPU
  netbook 4 GiB CPU
  telefon 4 GiB CPU

-=-

Niby w TAGu można produkować pisma, lecz wolę Libre...
Niby nawet niewiele RAMu wystarczy, gdy jest SWAP, ale
uciążliwość płynąca głównie z czasochłonnością sprawia,
iż człowiek rezygnuje z tego i owego... ;)

-=-

Oszczędne pisanie? -- czemu nie. Sam w tym gustowałem, zabiegając o pojedyncze bajty.
Uczciwie patrząc -- owa oszczędność ogranicza zasięg/uniwersalność i wymaga właśnie
silnego sprzętu -- choćby do testowania, bez którego trudno rozwijać oszczędne trendy...

Android właśnie dlatego spodobał się mi, bo piszący pod Android nie szastali gigabajtami...
Dziś, niestety, wiele aplikacji pod Androidem jest zbyt dużych i zbyt ociężałych...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-11 03:46:53
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-09, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

"J.F." 5cf64ffa$0$539$65785112@news.neostrada.pl

A teraz mam 8GB i malo ...

Dorzuć kolejne 8 GiB. ;) Przestań palić na parę
miesięcy a zaoszczędzone pieniądze wydaj na RAMki... ;)

To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie używam karty i wciąż mam wolne miejsce, za to suma aktywnej przestrzeni dyskowej w chałupie przekroczyła już 40TB.

[...]

Pamiętam tę fascynacje i dylematy na pierwszym moim i386 z 1M RAMu, że przeciez te ekstra 384kb to nie wszystko jest w stanie zaadresować.

Google złamały kręgosłup BGatesa a teraz łamią Jabłkowy...
Walka z fanatykami (takimi jak Filip czy Pszemol) nie
jest trudna, ale wymaga uczciwości.

Ale oni nie są fanatykami. Pszemol, owszem, ma pewną manierę, ale ma rację, że Apple to pewien ekosystem, a ekosystem bierze się z dobrodziejstwem inwentarza. Cechą tego konkretnego ekosystemu jest jego ukierunkowanie na silnie nietechnicznych użytkowników. To co przeszkadza tam osobom nieco bardziej technicznym (znakomita większość na tej grupie), dla nich jest zaletą i są gotowi nawet za to ekstra zapłacić. Nie czyni to z nich wcale jakiś baranów. Zwyczajnie inna perspektywa, inne priorytety. Apple niestety ładnie żeruje na tej grupie i póki analiza ryzyka będzie wskazywać, że się da bez dużego uszczerbku na sprzedaży, to będzie żerował.

--
Marcin

Data: 2019-06-11 20:23:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" NuFLE.376874$LE7.341683@fx11.ams1

To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie
używam karty i wciąż mam wolne miejsce, za to suma aktywnej przestrzeni
dyskowej w chałupie przekroczyła już 40TB.

JF i ja piszemy o RAMce, nie o storagach.

 - Najbliższa partia rakiet [SS-20] będzie gotowa w czwartek.
 - Oby [te rakiety tenisowe] miały mocny naciąg.
 - Na[ ten czas ]ciąg mają dobry... Impuls ;) także...

Aby rozjaśnić -- z 'impulsem rakietowym' jest trochę jak z samą 'rakietą'. ;)

Trochę jak z 'Panem Bogiem' -- jeden napisał 'Pan, [czyli]Bóg', inny to
zapamiętał/poznał jeno ze słuchu jako 'pan Bóg' wzorem 'pana Kowalskiego'...

Kiedyś podczas różańca w RM prowadzący nie wytrzymał i przerwał:

 - 'błogosławiony owoc żywota Twojego -- Jezus';
   tam 'Jezus', nie 'Jezu'!
   Jezus jest błogosławionym owocem żywota Maryi!

BTW -- polska ;) pisownia imienia Maryja stale ulega modyfikacjom,
zwłaszcza w przypadkach innych niż mianownik, dlatego ktoś może
spokojnie ;) zakwestionować moją lub (równie spokojnie) tę
pisownię usankcjonować...

Pamiętam tę fascynacje i dylematy na pierwszym moim i386 z 1M RAMu, że
przeciez te ekstra 384kb to nie wszystko jest w stanie zaadresować.

Gdzie są a_dresy szerzących kart? 386 potrafił zaadresować
bardzo dużo -- i DX, i nawet SX. Już 286 mógł sporo zaadresować.

[...]

Czyli tylko wówczas, gdy wady są mniejsze od korzyści?

[...]

Są po prostu zbajerowani.

 - Ponoć telefony komórkowe szkodzą z uwagi na swe promieniowanie...
 - Jeśli wybierzecie mnie na władcę wszechświata,
   rozwiążę wam problem związany z promieniowaniem komórek!
 - Jak?!
 - Komórki obecnie wypromieniowują energię; moje zaś
   (jeśli oddacie mi pełnię władzy) będą jedynie pochłaniały...
 - ?!?@##$@??
 - W wielkim skrócie opowiem... Kartka papieru jest biała
   (czyli odbija światło) a litery są czarne (czyli światło
   pochłaniają) i niosą treść!!! Takie też będą moje komórki!
   Będą pochłaniały energię (jak czarne litery na białej
   kartce) zamiast promieniować...
 - A skąd weźmiemy te ,,białe kartki''?
 - O!!! Dookoła nas jest straszliwie dużo energii!!!
   I właśnie moje komórki będą tę energię tła pochłaniały
   na wzór czarnych liter...
 - I co będą robiły z tą pochłoniętą energią?
 - Będą gromadziły w akumulatorach węglowych tak,
   jak czynią to rośliny zielone z energią słoneczną.
 - I co później z tymi akumulatorami?...
 - Będziecie wyrzucali do śmietnika, budowali z tego
   jakieś drobne przedmioty, jak z drewna... Chyba,
   że wybierzecie mnie także na kolejną kadencję...
 - I co wówczas?
 - Węgiel będzie odkładany jako włókno węglowe...
 - A w kolejnej jako grafen?... ;)

ZTCW Apple stale dołuje...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-12 00:29:37
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-11, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"Marcin Debowski" NuFLE.376874$LE7.341683@fx11.ams1
To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie
JF i ja piszemy o RAMce, nie o storagach.

Ah, ok, pogubiłem się.

[...]

Odbiór czegoś jako wady jest mocno w takim przypadku subiektywny. Lepiej chyba powiedzieć, jesli więcej cieszy niż wkur...a, a podstawowa (wymagana) funkcjonalnosć jest realizowana.

[...]

Bardzo wielu tak, bo tacy są podzbiorem "targetu". Nie przestaje mnie zadziwiać widok ludzi z najnowszymi telefonami i takich jest jakby większość (przynajmniej moje szeroko rozumiane otoczenie). Nigdy nie rozumiałem takiej potrzeby bez względu na markę. Takich ludzi jest sporo. Ale sporo jest również takich co im to zwisa i kupują Apple bo jest im z tym ok, łatwo się obsługuje i niczego innego nie szukają. Nie kupią bo bajery i najnowszy model, a bo stary im się popsuł, lub nie nadąża.

W Stanach dodatkowo jest pokolenie lub nawet dwa, które na Applu się wychowało. Część to osoby techniczne, ale jest dla nich naturalne aby kupić "maka" tak jak dla Polaka kupić składaka, bardziej niż markowego czy właśnie Apple. Sprawdzone, działa, nie znają niczego innego, po co ryzykowac i potencjalnie się pierniczyć z czymś nowym?

[...]

Nie wiem, nie śledzę ich propagandy :) Wyznaję zasadę, że biorę co uznam za przydatne bez oglądania się wojujące strony religijnych potyczek :)

[...]

Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam i trudno im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną jakies plateau lub powolny wzrost.

--
Marcin

Data: 2019-06-12 02:49:22
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
[...]
ZTCW Apple stale dołuje...

Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam i trudno
im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną jakies plateau
lub powolny wzrost.

Wątpliwe. W myśl rozwoju cywilizacji i stosowaniu łamania ograniczeń, religie uczestniczące w tym rozwoju upadają ze względu na skostniałość i brak rozwoju (oświecenia) oraz często zatajania faktów modlitwy i objawienia też jakoś indywidualne i bez zapisu audio/video. Jedni, ortodoksyjni [żelazny elektorat (czytaj niskie IQ)] będą wierni a inni odłączą się od społeczności uwolnieni z ograniczeń. Potem może nastąpić opieka nad uboższymi umysłowo...oczywiście niedoceniona bo nie można spodziewać się grantów czy aplauzu od niższych poziomem. To posłannictwo raczej i opieka nad wyginięciem gatunku :) Mam nadzieję że będą się sami finansować...bo ostatnio podstawka pod monitor kosztuje u nich ~4kzł :D

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-15 03:22:52
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-12, LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Nawet jeślibym się zgodził, że Apple używają głąby (z czym jak wiesz, się nie zgadzam), to mocno przeceniasz suwerena, w tym i tego obcego. Trochę zazdroszczę Ci optymizmu, ale, ponownie, jeszcze długo oj długo będzie w okół nas taka większość, która będzie za tymi Applami drapać.

--
Marcin

Data: 2019-06-13 02:37:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marcin Debowski" RHXLE.135$kK7.50@fx23.ams1

ZTCW Apple stale dołuje...

Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam
i trudno im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną
jakies plateau lub powolny wzrost.

Rośnie świadomość społeczna, zatem IMO Apple ma przechlapane...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-15 03:23:25
Autor: Marcin Debowski
Apple wkracza w 21 w...
On 2019-06-13, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Zdecydowanie nie z tego powodu (jeśli ma).

--
Marcin

Data: 2019-06-05 14:02:23
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...
W dniu 2019-06-04 o 12:47, Marek pisze:
[...]

Przecież napisałem że to wyjatek a tych by się sporo nazbierało (przykł: mapy offline). Rozumiem Twój zamysł i sam biadolę że kiedyś na Windows Mobile apki były mocno rozbudowane i zabierały tyci miejsca a dzisiaj bliźniacze kilkanaście MB co najmniej.

Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB  powinno każdemu wystarczyć.

Bo taki był zamysł w sensie gotowego urządzenia. To, że nastała później ekspansja w inną stronę to już zupełnie inna sprawa. Do dzisiaj chodzą sobie urządzenia i to dość zaawansowane z 640kB i im to wystarcza.

Wystarczyło że ruszyły fabryki i każdy chciał zarobić, no to się zrobiło rynek i włala...poleciało. Ileż to razy czytałem, że coś jest niewydolne i trzeba zmienić z ISA na PCI, AGP na PCI-Express,1 rdzeń na 8, problem year 2000 itp. Znam 2 osoby w realu, które tłuką programy DOS na kompie 486 i im to w zupełności wystarcza do wystawiania faktur i piszą w TAGu pisma, drukując na pierdzącej OKI a backup leci na osobny dysk w kompie...i znam również takich, co kupili  nowe DELLe i wystawiają te same faktury z bazami 4GB SQL i jeszcze kopia do nieba + HP Laser COLOR i NAS w RAIdzie.

Po czym  przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano.

Bo zamysł Billa był inny, kiedy to mówił i w sumie obowiązuje nadal.

[...]

To już luźna interpretacja i dorabianie ideologii.

Lepszym powiedzeniem jest:
Komputer został wynaleziony do rozwiązywania problemów, które sam robi...podpada to raczej pod ewolucję "wszechswiata", który ciągle się rozszerza...a innym wystarcza "domek na prerii" :]

Data: 2019-06-09 19:10:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"LordBluzgR" 5cf7af90$0$17361$65785112@news.neostrada.pl

Bo taki był zamysł w sensie gotowego urządzenia. To, że nastała później ekspansja w inną stronę to już zupełnie inna sprawa. Do dzisiaj chodzą sobie urządzenia i to dość zaawansowane z 640kB i im to wystarcza.

Nie wystarczy do obróbki grafiki i dźwięku...

[...]

TAG czy CW rzeczywiście były graficzne, ale tej grafiki nie
nadużywały. Raczej pod DOSem nie obrobisz filmu, choćby HD...

Do tekstu raczej bym polecił TeXa...

[...]

Nie każdy pojmuje, że do wymiany paluszków w stacji pogody można
użyć cienkiej monety miast rozbudowanej wkrętarki obarczonej
masą zabezpieczeń... ;)

[...]

Informatyka ponoć jest starsza od prostytucji a komputery znano
tysiące lat temu -- choćby przepowiadające ;) zaćmienia Słońca,
ale i ogólnie ukazujące/symulujące ruchy ciał niebieskich...

Sam pomysł komputera ze zmiennym oprogramowaniem jest ponoć
współczesnym wynalazkiem, ale urządzenia wykonujące algorytmy
są stare jak ludzkość...

Ponoć nie wróżono przyszłości procesorom uniwersalnym, które
dziś są powszechnością, przy której dedykowane zdają dziwactwami...

V1 i V2 latały bezzałogowo pomimo braku układów scalonych? ;)

Całkiem niedawno nawigację lotniczą oparto o GPS -- niedawno
jeszcze żyroskopy były podstawą...

Wystarczy pooglądać porno na jutubie [tyle tam skłębionych ze sobą
nagusów obu płci -- i nagiej prawdy, i nagich faktów] aby przekonać
się naocznie o niedawnej nawigacji opartej o mechanikę -- i to nie
kwantową, lecz klasyczną mechanikę mechaniczną... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-11 09:29:02
Autor: LordBluzg(R)
Apple wkracza w 21 w...

[...]

Jesli ktoś nadal robi fotki w analogu  to mu komputer jest niepotrzebny.
Filmy obecnie to już inna bajka ale wynikła z usuwania mechanicznego zapisu na rzecz elektronicznego. Jak dotąd, kinematografia analogowa ma przewagę lat nad cyfrową.

Raczej pod DOSem nie obrobisz filmu, choćby HD...

Jeśli ktoś nie ma potrzeby obrabiania filmu, tylko składuje sobie karty SD na półkę to nie musi a często sama kamera ma już możliwość obróbki.

Nie każdy pojmuje, że do wymiany paluszków w stacji pogody można
użyć cienkiej monety miast rozbudowanej wkrętarki obarczonej
masą zabezpieczeń... ;)

Stacja pogody w ogóle nie musi mieć zasilania. Wystarczą termometry analogowe i barometr + higrometr. Mądry sobie odczyta wskazania.

Mam oba i wolę analogowy.

[...]

Błąd. Siłowe wprowadzenie nazwy "komputer" do zaawansowanego narzędzia/przyrządu.

Całkiem niedawno nawigację lotniczą oparto o GPS -- niedawno
jeszcze żyroskopy były podstawą...

ZCW nadal żyroskop istnieje na pokładzie. Podobno działa bez prądu :)

Data: 2019-06-09 17:32:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Marek" almarsoft.5463492063751975994@news.neostrada.pl

Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB  powinno każdemu wystarczyć.

IM mniej tego geniusza w M$ -- tym lepsze Windows...

Po czym przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano.

Gates znał mulitijuserowe komputery operujące na takiej
RAMce, więc uznał, że dla jednojuzerowego (personalnego)
komputera 640 KiB to aż nadto.

Podobnych mONdrości Gates wplótł więcej -- choćby absurdalnie
otwierana (poprzecznie) dyskietka 3.5" i USB na 5 V...

Dziś USB sięga po wyższe napięcia, MiniDisc Sony otwierał

  http://www.minidisc.org/r30_review.html

się wzdłuż itd... Problem w tym, że te genialne ograniczenia
spowalniały rozwój ludzkości przez dłuuuuuugie dziesięciolecia...

A teraz się okazuje, że z tego powiedzenia wychodzi geniusz

Teraz okazuje się, że ów geniusz prawdopodobnie niczego (żadnego
oprogramowania) nie napisał, lecz miał naiwnych qmpli, bogatych
rodziców i dryg do naciągania naiwniaków...

[BTW -- ,,śmierć frajerom'', czyli szacunek należy okazać BGatesowi
za drwienie z głupoty ludzkiej; lubię BGatesa właśnie/tylko za to,
że gardził głupotą ludzką do tego stopnia, iż z tej pogardy czerpał
zyski tak wielkie, że stał się najbogatszym człowiekiem świata]

który wtedy już przewidywał upadek rozwoju i ostrzegał przed tym,

Nie pojmuję, o czym piszesz.

nikt wtedy nie zdawał sobie sprawy, że "powinno" należało
rozumieć jako ostrzeżenie a nie jako przypuszczenie.

Uważasz, że warto ograniczyć RAMki komputerów do 1 MiB? BTW -- chyba
wiesz, że 640 KiB to ograniczenie (nieskuteczne) softu, nie hardu,
więc BGates nie mógł pleść takich głupot, skoro jego PeCet nie miał
tego ograniczenia...

Trochę jak z Koreańczykiem, który niby puścił w świat makabryczne
wieści o mordowaniu czy choćby represjonowaniu swych wysłanników,
lecz dodatkowo uspokoił myślących odbiorców detalem, by każdy człek
na świecie mógł własnymi oczami zobaczyć głupotę zachodnich expierdów...
[tym samym Koreańczyk wyjawił -- ,,moja broń już was razi skutecznie'']

-=-

BTW, choć to telefoniczna grupa...
Czy którakolwiek wersja DOSa firmowanego przez M$ wchodziła w stronicowanie
RAMki oparte o tryb chroniony zwany 'protected mode'? (nie chodzi mi o jakiekolwiek
stronicowanie pamięci, ale o to konkretne, później używane jako typowe/normalne)

-=-

Cieszę się szybkim rozwojem oRAMkowania -- spadającymi cenami i rosnącymi
możliwościami i OSów, i samych RAMek. Wiem, że już wkrótce 4 GiB DDR4
kupione przeze mnie w lutym 2017 r. posłużyć zdoła głownie jako podstawka
pod kiwający się stolik, ale mnie to nie martwi.

Cieszę się też istnieniem dysków z transferem 128 GB/s...

Nie dlatego [czy raczej -- nie tylko dlatego], że umierają ograniczenia
świata BGatesa...

Ludziom zawsze nie starczy:

 - próbek w muzyce (ktoś dziś uważa 44.1 kHz za kres, którego nie warto przekraczać?)
 - TB, PB itd. (ile miejsca oferują dziś samowystarczalne od strony energetycznej
   serwery oceaniczne?)
 - TB/s itd...
 - pieniędzy itd...

-=-

 - ludziom zawsze nie starczy
     czy może raczej
 - ludziom nigdy nie starczy

Mnie o to chodzi, że ludzie zawsze zechcą iść do przodu -- rozwijać się.
Jakkolwiek piękne (od strony pomysłu) są egipskie piramidy, dziś wydają
się... Hm... Nieco dziwne... Możemy zachwycać się precyzją mechanicznych
komputerów sprzed tysięcy lat, lecz w życiu wybierzemy dzisiejsze, choć
marzyć będziemy nieustannie o jutrzejszych -- szybszych, tańszych,
wytrzymalszych, dokładniejszych...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 19:29:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Apple wkracza w 21 w...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd2697$0$510$65785112@news.neostrada.pl

Gates znał mulitijuserowe komputery operujące na takiej
RAMce, więc uznał, że dla jednojuzerowego (personalnego)
komputera 640 KiB to aż nadto.

Warto chyba dodać, że Dirty OS (Quick and Dirty Operating System)
był prowizorką i zapewne sam BG (który nie pisał tego OSa) nie
wróżył długiej przyszłości temu OSowi.

Nie róbmy z BGatesa idioty -- raczej ów człek należy do elity
intelektualistów, choć akurat nie z pisania algorytmów jadł
chleb powszedni w obfitości. ;)

-=-

Czas naglił, więc wrzucili na ruszt QDOSa, bo nie mieli pod
ręką niczego lepszego...

Lepiej zatkać dziurę drutem, gdy brak silikonowej uszczelki,
czy niczym?...

-=-

Problemem jest mentalność ludzi zadawalających się tym, co mają!
To (być może wbrew pozorom) ogólny i bardzo groźny problem.

 - nie użyją tej broni, bo zbyt wiele stracą?
 - co z tego, że to coś stracą, skoro tego nie potrzebują?...

[lękać się należy ludzi okrywających się płaszczem
podczas snu a mieszkających w pałacu]

M$ oferował ludziom to, co ludzie qpo_wali. ;)
Podobnie czyni każdy producent czy rolnik...

--