Apropos Androida...

Data: 2012-01-03 20:55:25
Autor: atm
Apropos Androida...
Fajna aplikacje ostatnio wyszukalem: Profile Scheduler
Mozna tworzyc profile, ktore beda wlaczaly sie zaleznie od
ustalonego przez uzytkownika czasu.
W moim przypadku chodzilo o przejscie w tryb offline noca, dzieki temu
bateria dziala jeszcze dluzej i nie otrzymuje w srodku nocy smsow zinformacja, ze skonczyly mi sie wlasnie darmowe minuty.

Data: 2012-01-03 20:25:18
Autor: Waldek Godel
Apropos Androida...
Dnia Tue, 03 Jan 2012 20:55:25 +0100, atm napisał(a):

[...]

I pomy¶leć, że w Symbianie to było wbudowane w system..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

Data: 2012-01-03 21:33:42
Autor: Pan Piskorz
Apropos Androida...
W dniu 2012-01-03 21:25, Waldek Godel pisze:
że w Symbianie to było wbudowane w system

I co z tego?
Cały symbian nadaje się na ¶mietnik z powodu:
- kompletnego zacofania i niedostosowania do dzisiejszych potrzeb jak wielkie ekrany, multimedia,
- dziadowskiej dokumentacji dla programistów,
- zwi±zania z jednym producentem wła¶ciwie, produkuj±cego od dawna jedynie drogie buble.

Android to nie jest nic nowego. ¦wiat zna linux-a i Javę od lat. Siła rozwi±zania do ¶wietne SDK i kompletna dokumentacja. Ludzko¶ć może tworzyć szybko i tanio multum aplikacji
P.

Data: 2012-01-03 20:59:33
Autor: to
Apropos Androida...
begin Pan Piskorz
Cały symbian nadaje się na śmietnik z powodu: - kompletnego zacofania i
niedostosowania do dzisiejszych potrzeb jak wielkie ekrany, multimedia,

Którą wersję Symbiana używałeś dłużej niż 5 minut?

Data: 2012-01-03 22:07:59
Autor: Pan Piskorz
Apropos Androida...
W dniu 2012-01-03 21:59, to pisze:
Którą wersję Symbiana używałeś dłużej niż 5 minut?

Nie pamiętam. Ale jak się zorientowałem, że nie ma klasy reprezentującej button (guzik na ekranie) stwierdziłem, że ktoś żartuje z programistów.
Nie chciałem też by klienci musieli kupować jakieś kosztowne grzmoty. W dodatku jedynie w formie kieszonkowego telefonu. Żaden tablet z symbianem nie powstał. Rozwiązanie zupełnie bez przyszłości.

Android jest powszechny. Android ma wyśmienite SDK i dokumentację. Urządzenia z androidem są powszechne w wielu formach i są tanie.

Sorry. Symbian pozostał na etapie rozwoju sprzed lat.
P.

Data: 2012-01-03 21:45:57
Autor: atm
Apropos Androida...
On 2012-01-03 21:33, Pan Piskorz wrote:
[...]

Niestety, mam podobne odczucie. Przesiadka z SGS czy SGS2 na N8 poczatkowo wywoluje bol zebow. Oczywiscie, podstawowe zadania zwiazane z telefonowaniem czy smsami sa dobrze rozwiazane jednak im dalej w multimedia czy bardziej zlozona personalizacje tym gorzej.
Wielokrotnie szukalem i pytalem jak mozna spersonalizowac dlugosc dzwonka alarmu z kalendarza. Do tej pory nie otrzymalem odpowiedzi. W 5800XM przypomnienie trabilo przez ok 1 minute, w N8 jest to chyba 30 sekund. Koniec kropka.
Sensowna lista zaleglych przypomnien jak chocby ta znana z PalmOS? Mozna zapomniec (jest jakas niby namiastka ale to zenada w stosunku do starozytnego PalmOSa).
Goly Android tez ma tak sobie rozwiazane przypomnienia ale wystarczy zainstalowac Calendar Snooze i ustawienia PalmOS wydaja sie prymitywne. Co wiecej, w przypadku soft resetu w PalmOS zalegle przypomnienia znikaly z listy natomiast tutaj sa one zachowane.

Data: 2012-01-03 21:01:42
Autor: to
Apropos Androida...
begin atm
[...]

FascynujÄ…cy problem...

[...]

Jest widget, jest lista, czego Ci więcej trzeba?

Data: 2012-01-03 22:19:45
Autor: atm
Apropos Androida...
On 2012-01-03 22:01, to wrote:
begin atm

[...]

Bo ja wiem, dla mnie irytujacy.

[...]

No wlasnie tego wszyskiego co dal mi Calendar Snooze

Data: 2012-01-03 21:34:55
Autor: atm
Apropos Androida...
On 2012-01-03 21:25, Waldek Godel wrote:
[...]

Czy mozna zrobic schedula, zeby co noc o okreslonej porze przechodzil w tryb offline? Jesli tak to przegapilem tego ficzera.
Podobnie nie zlalazelm mozliwosci wlaczenia i wylaczenia o okreslonej porze nowej funkcji w Symbianie zwiazanej z oszczedzaniem energii (dostepnej z ikony baterii). Bylbym wdzieczny gdybys podpowiedzial jak utworzyc taki profil.

Data: 2012-01-03 20:43:28
Autor: Waldek Godel
Apropos Androida...
Dnia Tue, 03 Jan 2012 21:34:55 +0100, atm napisał(a):

[...]

Teraz nie powiem, bo pod ręk± mam tylko E71 z gównianym najnowszym softem
który nieopatrznie wgrałem mimo ostrzeżeń, żeby tego nie robić.
Który¶ z wcze¶niejszych modeli miał profile czasowe, które to potrafiły
robić.
To było co¶ w ten deseń:
http://n8forum.pl/jak-w-czyc-profil-czasowy-w-n8-t1035.html
Wł±czanie okre¶lonego profilu o okre¶lonej godzinie wymagało trochę rzeĽby
z godzinami wyga¶nięcia, ale się dało.

Oczywi¶cie dodatkowe aplikacje znakomicie rozszerzały t± funkcjonalno¶ć,
pamiętam, że już 5-6 lat temu można było przeł±czać profile np. w
zależno¶ci od stacji bazowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2012-01-03 21:49:14
Autor: atm
Apropos Androida...
On 2012-01-03 21:43, Waldek Godel wrote:
[...]

Poczytam, choc obecnie moja N8 lapie kurz. Odpalilem ja teraz tylko zeby sprawdzic wspomniane przez Ciebie profile. Profil Offline wogole nie ma opcji "Czasowy" natomiast profil Spotkanie ma opcje "Czasowy" z tym, ze odnosi sie to jedynie do czasu wylaczenia tego profilu. Nie znajduje tez opcji schedulowania.

Data: 2012-01-03 21:54:13
Autor: atm
Apropos Androida...

To było co¶ w ten deseń:
http://n8forum.pl/jak-w-czyc-profil-czasowy-w-n8-t1035.html
Wł±czanie okre¶lonego profilu o okre¶lonej godzinie wymagało trochę rzeĽby
z godzinami wyga¶nięcia, ale się dało.

No niestety, porada z tego linka opisuje to co opisalem ponizej: czyli sam wlaczam  dany profil i ustawiam godzine jego wygasniecia.

Data: 2012-01-03 21:58:42
Autor: ALEX
Apropos Androida...
W dniu Wt 3 01 2012 21:34, atm pisze:

[...]

Situations się to nazywa. Odpala odpowiedni profil:
- w odpowiedniej lokalizacji GSM/UMTS
- w odpowiedniej lokalizacji GPS
- w odpowiedniej lokalizacji WLAN
- ręcznie ustawione dni tygodnia i godziny
- i jeszcze co¶ z kalendarzem i BT, ale nie sprawdzałem
- a jak ręcznie wybierzesz profil to programik kulturalnie się zamraża :-)

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusim± flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjsk±, zatopiła co¶ o wiele więcej: mit o wyższo¶ci białej rasy :-D

Data: 2012-01-03 22:22:31
Autor: atm
Apropos Androida...
On 2012-01-03 21:58, ALEX wrote:
[...]

Ooo, dzieki za info. Potestuje. Choc ten ostatni ficzer z listy, ktora sporzadziles nieco ochladza moj zapal ;]]

Data: 2012-01-03 23:09:59
Autor: atm
Apropos Androida...
On 2012-01-03 21:58, ALEX wrote:
[...]

Zainstalowalem na N8 najnowsza wersje Nokia Situations - nie  wyklada sie przy recznej zmianie profilu :]

Data: 2012-01-03 23:22:46
Autor: ALEX
Apropos Androida...
W dniu Wt 3 01 2012 23:09, atm pisze:

[...]

:-)

Zainstalowalem na N8 najnowsza wersje Nokia Situations - nie wyklada sie
przy recznej zmianie profilu :]

I masz równocze¶nie 2 profile wł±czone? Ustawiam ręcznie profil czasowy -> Situations: automation deactivated. Czas mija -> Situations: automation activated.

Data: 2012-01-03 23:29:20
Autor: atm
Apropos Androida...

[...]

Jeszcze nie testowalem czy wogole sie automatycznie aktywuje (konkretnie offline z opcja oszczedzania energii - na noc).
Zatem ustawilem offline od 1.00 do 5.30. Po wyjsciu z Situations tapnalem z ekranu glownego profil Bez dzwieku. Pojawilo sie info Automation deaktivated. Po wybraniu profilu Ogolny znow pojawilo sie info Automation activated.

Data: 2012-01-04 08:45:49
Autor: Chris
Apropos Androida...
Waldek Godel nabazgrał(a):

[...]

Gdzie ?? mam jeszcze w szufladzie N95 i nie pamiętam takiej opcji .

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-01-06 04:25:53
Autor: JohnyK
Apropos Androida...
Wbudowane, ale trzeba doinstalować... Symbian to zabytek, taka trochę Dacia Sandero, niby ładna, ale oparta na Clio I generacji. I tu to samo, niby ładne, ale nowoczesne inaczej. I wbudowane w jeden, niestety, coraz gorszej jako¶ci, hardware firmy Nokia. JK

Data: 2012-01-03 22:14:22
Autor: MarekM
Apropos Androida...
W dniu 03.01.2012 20:55, atm pisze:
[...]

Ja polecam aplikację Lama. Oprócz profili czasowych można ustawiać profile w zależności od: lokalizacji, włączenia innej aplikacji, podłączenia/odłączenia wybranego urządzenia bluetooth, nawiązania połączenia, połączenia/rozłączenia się z określoną siecią WiFi, ładowania baterii czy wystąpienia jakiegoś zdarzenia w kalendarzu. Oprócz zmiany głośności Lama pozwala także włączyć/wyłączyć daną aplikację, telefon, przełączyć tryb GPS/WiFi/Bluetooth/transmisji danych. Słowem: niezły kombajn, można skonfigurować np. zwiększenie głośności przy wyjściu z domu (by na ulicy było słychać dzwonek) i automatyczne zmniejszenie po powrocie.

Aplikacja jest bardzo stabilna, zajmuje ok. 7MB RAMu. Nie wyobraĹĽam sobie telefonu bez niej :-)

Marek

Data: 2012-01-04 11:04:30
Autor: elmer radi radisson
Apropos Androida...
On 2012-01-03 22:14, MarekM wrote:

[...]
Ĺ‚adowania baterii czy wystÄ…pienia jakiegoĹ› zdarzenia w kalendarzu.
[...]

+1 do Lamy, bardzo fajnie pomyslana i elastyczna. Profile Scheduler nie
ma do niej startu.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-01-04 17:16:54
Autor: m4rkiz
Apropos Androida...
"elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote in message news:je187f$dp5$1inews.gazeta.pl...
[...]

o wieeeele za skomplikowane, ale ja potrzebowalem tylko 'silent time'

jak by mnie jeszcze ktos poratowal rozwiazaniem do wylaczenia pikania
podczas ustawiania glosnosci dzwonka

i remapem fizycznego klawisza 'search' na migawke w zwyklym aparacie
to bede wdzieczny ze sam nie musze rzezbic ;)

fx camera zoom tez mam, ale on nie obsluguje tego rzadku klawiszy
w lg p990

Data: 2012-01-05 20:24:39
Autor: m4rkiz
Apropos Androida...
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:je21i9$8up$1dont-email.me...
jak by mnie jeszcze ktos poratowal rozwiazaniem do wylaczenia pikania
podczas ustawiania glosnosci dzwonka

zenua - widze ze o ile producent nie namieszal i nie dal swoich dzwiekow
to sie nie da bo sa gdzies na stale wklepane i podmiana pliku nie
wchodzi w gre

Data: 2012-01-04 18:01:45
Autor: radekp@konto.pl
Apropos Androida...
Tue, 03 Jan 2012 22:14:22 +0100, w <jdvr3f$o96$1@node2.news.atman.pl>, MarekM
<muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał(-a):

wł±czenia innej aplikacji,

Da się ustawić automatycznie wł/wył GPS-a przy tej nawigacji googlowej?

Data: 2012-01-04 20:44:41
Autor: MarekM
Apropos Androida...
W dniu 04.01.2012 18:01, radekp@konto.pl pisze:

włączenia innej aplikacji,
Da się ustawić automatycznie wł/wył GPS-a przy tej nawigacji googlowej?

Teoretycznie tak. Definiuje się dwa zdarzenia, których warunkiem jest "Active application". W pierwszym - gdy aplikacją aktywną jest Google Navigation, dodaje się zdarzenie "Enable GPS". W drugim, gdzie warunkiemi na aplikację będzie np. launcher, dodaje się zdarzenie "Disable GPS". Jednak "drobnym drukiem" w helpie Lamy piszą, że oficjalnie włączanie/wyłączanie GPSa nie jest dostępne z poziomu API i może to nie działać "zwłaszcza na Gingerbread". Musisz więc spróbować. To nic nie kosztuje - aplikacja jest darmowa. Można autorów wesprzeć kupując "nicnierobiącą" aplikację Lama donation, ale jest to dobrowolne.

Nie wiem tylko, po co takie operacje, bo GPS mimo iż "włączony" nie jest aktywny non-stop, tylko wówczas, gdy telefon potrzebuje ustalić swoją pozycję. Moim zdaniem nie bardzo ma sens jego "wyłączanie".

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-01-04 18:00:05
Autor: radekp@konto.pl
Apropos Androida...
Tue, 03 Jan 2012 20:55:25 +0100, w <jdvmff$j5f$1@node2.news.atman.pl>, atm
<_@vp.pl> napisał(-a):

[...]

Drugim tego typu programem jest Battery Saver (Antutu). Ustawiasz tryb
samolotowy osobno dla pon-pt oraz weekend. Jest nawet lepszy, ponieważ po
zrootowaniu potrafi oszczędzać baterię obniżaj±ć Mhz i przy okazji pokazuje
statystykę ile wydłużył czas baterii.

Do tego możesz doinstalować profilera (też Antutu) i tam robić już więcej
rzeczy (scheduler dla wł±czania/wył. GPS, wifi itp.).

I tu pytanie -- czy istnieje sposób by automatycznie zał±czał się GPS po
wł±czeniu nawigacji (tej googlowej) i wył. po zamknięciu?

Data: 2012-01-04 20:37:33
Autor: atm
Apropos Androida...

I tu pytanie -- czy istnieje sposób by automatycznie zał±czał się GPS po
wł±czeniu nawigacji (tej googlowej) i wył. po zamknięciu?

NIe jest tak domyslnie jak przy okazji kazdego innego programu korzystajacego z GPS?
Chodzi mi o to, ze w domyslnym trybie system umozliwia korzystanie z GPSa aplikacjom - jest w trybie gotowosci jednak nie jest wlaczony i nie zjada baterii.

Apropos Androida...