Apropos aparatu foto w iPhone 4S

Data: 2012-01-30 20:21:06
Autor: atm
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Nie jest tak swietny jak go zachwalaja:
http://androidandme.com/2011/10/news/top-android-phones-beat-iphone-4s-in-camera-test/

Najsmieszniejsze jest to, ze cale to towarzystwo zostaje zjedzone przez
Nokie N8 (niestety, z potluczonym systemem)

Data: 2012-02-03 19:55:32
Autor: Pan Piskorz
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Najsmieszniejsze jest to, ze cale to towarzystwo zostaje zjedzone przez
Nokie N8 (niestety, z potluczonym systemem)

Nie, najśmieszniejsze jest to, ze ktoś usiłuje robić
zdjęcia urządzeniami, które do tego się nie nadają
a są wielokrotnie droższe niż zupełnie przyzwoity aparat fotograficzny.

Jak się ludzkość nie opamięta,
za parę lat będzie się pstrykać fotki czajnikami wyposażonymi w kamerkę.

P.

Data: 2012-02-03 21:41:40
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 03 Feb 2012 19:55:32 +0100, Pan Piskorz napisał(a):

[...]

Sony parę dni temu zaanonsowało aparat kompaktowy z matycą 18mpix. Nikon z
zoomem x46. Jak tak dalej pójdzie, komórka dorówna jakością zdjęć aparatom
fotograficznym przez autoznokautowanie siÄ™ tych drugich.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
A world is supported by four things ... the learning of the wise,

Data: 2012-02-03 21:50:59
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2012-02-03 21:41, Andrzej Libiszewski pisze:
komórka dorówna jakością zdjęć aparatom
fotograficznym przez autoznokautowanie siÄ™ tych drugich.

Nie sądzę. Wielu producentów zorientowało się niedawno,
że wysokiej klasy aparat fotograficzny nie musi być lustrzanką.
Co zwiastuje, że urządzenia posiadające obiektywy, przesłonę i migawkę nie znikną z rynku długo jeszcze.
P.

Data: 2012-02-03 23:44:21
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 03 Feb 2012 21:50:59 +0100, Pan Piskorz napisał(a):

[...]

Tylko paradoksalnie ten aparat nie-lustrzanka często jest od lustrzanki
znacznie droższy. Kompaktu tym się nie zastąpi.

Co zwiastuje, że urządzenia posiadające obiektywy, przesłonę i migawkę nie znikną z rynku długo jeszcze.
P.

Nie zniknÄ…, za to stanÄ… siÄ™ niszÄ…...

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"You're not the same as you were before. You were much

Data: 2012-02-03 22:04:14
Autor: Animka
W dniu 2012-02-03 19:55, Pan Piskorz pisze:
Nie, najśmieszniejsze jest to, ze ktoś usiłuje robić
zdjęcia urządzeniami, które do tego się nie nadają
a są wielokrotnie droższe niż zupełnie przyzwoity aparat fotograficzny.

A to zdjęcie z telefonu LG GT 505 jest złe?
http://www.voila.pl/495/v2nid/index.php?get=1&f=1

--
animka

Data: 2012-02-03 23:45:21
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 03 Feb 2012 22:04:14 +0100, Animka napisał(a):

[...]

Nie, nie jest złe. Jest bardzo złe.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

Data: 2012-02-04 03:05:48
Autor: Animka
W dniu 2012-02-03 23:45, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Hmm. Wszystko takie jak w oryginale. więc dlaczego złe? Czego brakuje?

--
animka

Data: 2012-02-04 17:13:31
Autor: Tomek

Użytkownik "Animka" <to.nie.ja@wp.pl> napisał:

A to zdjęcie z telefonu LG GT 505 jest złe?
http://www.voila.pl/495/v2nid/index.php?get=1&f=1

Nie, nie jest złe. Jest bardzo złe.

Hmm. Wszystko takie jak w oryginale. więc dlaczego złe? Czego brakuje?

No jeśli taki oryginalnie widzisz świat jak my to zdjęcie to ok :)

Data: 2012-02-04 19:13:34
Autor: Animka
W dniu 2012-02-04 17:13, Tomek pisze:

Użytkownik "Animka"<to.nie.ja@wp.pl>  napisaÅ‚:

[...]

Ty byś chciał, żebym zrobiła zdjecie swoich myśli? Stuknij się w łysą czaszkę.
Zdjęcie wyszło tak jak to wyglądało realnie.

--
animka

Data: 2012-02-04 21:10:35
Autor: Tomek
[...]

Dlatego napisałem, że skoro tak widzisz świat jak my zdjęcie to ok. Której części tego zdania nie zrozumiałaś?

Data: 2012-02-04 20:23:46
Autor: Waldek Godel
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:10:35 +0100, Tomek napisa³(a):

Dlatego napisa³em, ¿e skoro tak widzisz ¶wiat jak my zdjêcie to ok.

Czy ja wiem, czy ok... na astygmatyzm medycyna ma ju¿ sposoby.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Pawe³ "robbo" Kamiñski

Data: 2012-02-04 21:47:36
Autor: Tomek
Apropos aparatu foto w iPhone 4S

U¿ytkownik "Waldek Godel"  napisa³:

Dlatego napisa³em, ¿e skoro tak widzisz ¶wiat jak my zdjêcie to ok.

Czy ja wiem, czy ok... na astygmatyzm medycyna ma ju¿ sposoby.

Chcia³em, ¿eby maskotka siê domy¶li³a, ale pewnie bez podpowiedzi nie uda³oby siê jej.

Data: 2012-02-04 21:11:11
Autor: Waldek Godel
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:47:36 +0100, Tomek napisa³(a):

Chcia³em, ¿eby maskotka siê domy¶li³a, ale pewnie bez podpowiedzi nie uda³oby siê jej.

Maj±c tak± umiejêtno¶æ nie by³aby maskotk±.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2012-02-04 22:35:03
Autor: Animka
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
W dniu 2012-02-04 21:47, Tomek pisze:

Użytkownik "Waldek Godel"  napisaÅ‚:

Dlatego napisałem, że skoro tak widzisz świat jak my zdjęcie to ok.

Czy ja wiem, czy ok... na astygmatyzm medycyna ma już sposoby.

Chciałem, żeby maskotka się domyśliła, ale pewnie bez podpowiedzi nie udałoby
siÄ™ jej.

Ja Cię jakaś maskotka strzeli w dziub to Cię własna żona (jeśli ją w ogóle masz) nie pozna.

--
animka

Data: 2012-02-04 23:05:49
Autor: JoteR
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
"Animka" napisała:

Ja CiÄ™ jakaÅ› maskotka strzeli w dziub

Kaja, dziUbdziuś, pisz po starowarszawsku "w morde", bo inaczej ortofaszyści Cię zadziObią.

JoteR

Data: 2012-02-05 00:24:24
Autor: Animka
W dniu 2012-02-04 23:05, JoteR pisze:
"Animka" napisała:

Ja CiÄ™ jakaÅ› maskotka strzeli w dziub

Kaja, dziUbdziuś, pisz po starowarszawsku "w morde", bo inaczej ortofaszyści
CiÄ™ zadziObiÄ….

Fakstycznie :-) Dzięki. W Dziób lub w mordę, w zależności co który posiada.

--
animka

Data: 2012-02-04 22:33:28
Autor: Animka
W dniu 2012-02-04 21:23, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:10:35 +0100, Tomek napisał(a):

Dlatego napisałem, że skoro tak widzisz świat jak my zdjęcie to ok.

Czy ja wiem, czy ok... na astygmatyzm medycyna ma już sposoby.

Czy aparat w telefonie ma zeza (ja nie), cz Ty i dlatego źle widzisz normalne zdjęcie, które pstryknęła osoba przechodząca obok? Jak Cię leczą z tego zeza? Rekę koledze normalnie podajesz, czy nie możesz trafić? :-) Szkoda mi Ciebie, taki wycfancykowany chłopak jesteś, ale nie możesz pozbyć się jakiegoś piętna.

--
animka

Data: 2012-02-05 05:59:46
Autor: JohnyK
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
To nie jest zdjêcie, tylko obraz tego, co tam by³o w danym momencie i co "aparat" potrafi³ uchwyciæ (a potrafi³ niewiele, wszystko jakie¶ rozmazane, kolory i ich nasycenie jakie¶ dziwne, wiele mo¿naby pisaæ).. A ¿e potrafi³ niewiele, wiêc i niektórzy napisali Ci, ¿e zdjêcie jest s³abe. Ale te¿ te zdjêcia s± po to, by je wrzuciæ na jakie¶ Fb czy inne NK, wys³aæ MMSem i tyle. Mam DHD i niby ma 8 mega, ale Canon 300D z 5 megami robi doskona³e zdjêcia przy nim (i to w trybach automatycznych). Wiêc ile by tam pikseli nie by³o (w telefonie) to i tak zawsze bêdzie co najwy¿ej "¶rednio" lub najczê¶ciej "nêdznie". Prócz mo¿e wymienianej tu N8 (ale jej nie znam, wiêc zastrze¿enie jest niesprawdzone empirycznie).

--
JK

Data: 2012-02-04 17:56:30
Autor: z
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
W dniu 2012-02-03 19:55, Pan Piskorz pisze:
Nie, naj¶mieszniejsze jest to, ze kto¶ usi³uje robiæ
zdjêcia urz±dzeniami, które do tego siê nie nadaj±
a s± wielokrotnie dro¿sze ni¿ zupe³nie przyzwoity aparat fotograficzny.

A mnie ¶mieszy oburzanie siê na ludzi którym takie urz±dzenia s± potrzebne i doskonale sprawdzaj± siê w tym do czego s± stworzone.
Oszczêdzaj± portfel o wygodzie nie wspominaj±c.
Wszak nie takie jeszcze rewolucje nas w XXI wieku czekaj±. :-)

Data: 2012-02-04 21:01:22
Autor: Pan Piskorz
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
W dniu 2012-02-04 17:56, z pisze:
Oszczêdzaj± portfel

W jaki sposób?
Przecie¿ s± wielokrotnie dro¿sze.
P.

Data: 2012-02-04 21:33:49
Autor: atm
On 2012-02-04 21:01, Pan Piskorz wrote:
W dniu 2012-02-04 17:56, z pisze:
Oszczêdzaj± portfel

W jaki sposób?
Przecie¿ s± wielokrotnie dro¿sze.
P.

Mozesz napisac szerzej co porownujesz?

Data: 2012-02-04 21:42:58
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2012-02-04 21:33, atm pisze:

Mozesz napisac szerzej co porownujesz?

Aparat fotograficzny za np. 500 z³
i wspomniany ifon 4s

P.

Data: 2012-02-04 21:51:07
Autor: z
W dniu 2012-02-04 21:42, Pan Piskorz pisze:

Aparat fotograficzny za np. 500 z³
i wspomniany ifon 4s

Grunt to mieæ rozmach :-)

Ja proponujê zej¶æ na ziemiê w okolice SE Satio.

Ani to mercedes S klasy ani ciê¿arówka.
Nie wyklucza to jednak sensu produkowania samochodów kompaktowych:-)

Data: 2012-02-04 22:06:35
Autor: Pan Piskorz
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
W dniu 2012-02-04 21:51, z pisze:
Grunt to mieæ rozmach :-)

W po¶cie jest wymieniony wspomniany ifon.

Nie negujê absolutnie istnienia kamerki w telefonie,
bo czasem przyda siê do zapamiêtania rozk³adu jazdy
lub plakietki produktu w sklepie.

Ale - toto nie nada siê do fotografii. Powody s± najprostsze, aparacik w telefonie nie ma przes³ony i obiektywu. W zwi±zku z tym fotografuj±cy nie ma kontroli nad tym, co bêdzie rezultatem pstryku.
P.

Data: 2012-02-04 23:01:58
Autor: atm
On 2012-02-04 22:06, Pan Piskorz wrote:
W dniu 2012-02-04 21:51, z pisze:
[...]

Hmmm, nie wszystkim przeszkadza brak wymienionych przez Ciebie elementow: http://fstoppers.com/iphone
Te pewnie osobiscie przebrane przez Cooka, nie sadze jenak zeby mogli sobie pozwolic na mistyfikacje:
http://thenextweb.com/apple/2011/10/05/you-need-to-see-these-high-res-photos-taken-with-an-iphone-4s/
Poza tym duza czesc prostych kompaktow jest rownie ulomna w funkcje manulane co smartfony z lepszym aparatem foto (pomijajac zoom oczywiscie).

Data: 2012-02-04 23:09:08
Autor: z
W dniu 2012-02-04 22:06, Pan Piskorz pisze:

[...]

Nikt tu nie wymaga takiej kontroli, jako¶ci, profesjonalizmu.
Jak jest przyzwoita fotka dla domowego u¿ytku zrobiona jeszcze z lamp± ksenonow± a aparat ZAWSZE przy sobie... BEZCENNE.

PS. W³a¶nie ¶wiat obieg³y zdjêcia nowego Mercedesa klasy A zrobione kamerk± umieszczon± na rowerze. ;-)

Data: 2012-02-04 22:13:27
Autor: Waldek Godel
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sat, 04 Feb 2012 23:09:08 +0100, z napisa³(a):

Nikt tu nie wymaga takiej kontroli, jako¶ci, profesjonalizmu.
Jak jest przyzwoita fotka dla domowego u¿ytku zrobiona jeszcze z lamp± ksenonow± a aparat ZAWSZE przy sobie... BEZCENNE.

Ale dziesiêcioletni (i ledwie dwumegapikselowy) Canon A40 wci±¿ bije na
g³owê jako¶ci± fotek ka¿dy telefon. Jak to siê zmieni, to bêdzie mo¿na
porozmawiaæ.

PS. W³a¶nie ¶wiat obieg³y zdjêcia nowego Mercedesa klasy A zrobione kamerk± umieszczon± na rowerze. ;-)

W takiej sytuacji liczy siê ¿e cokolwiek jest. Angole mówi± na to blurrycam
:-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2012-02-04 23:20:41
Autor: atm
On 2012-02-04 23:13, Waldek Godel wrote:
[...]

Swego czasu wrzucalem tu zestawienie fotek z N8 i A720is. W kilku istotnych kryteriach N8 wygrywala.

Data: 2012-02-04 22:26:20
Autor: Waldek Godel
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sat, 04 Feb 2012 23:20:41 +0100, atm napisa³(a):

[...]

No tak, o N8 zapomnia³em, zw³aszcza, ¿e ladne video krêci. No to jest jedna
sztuka.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Pawe³

Data: 2012-02-04 23:27:30
Autor: z
W dniu 2012-02-04 23:13, Waldek Godel pisze:
Ale dziesiêcioletni (i ledwie dwumegapikselowy) Canon A40 wci±¿ bije na
g³owê jako¶ci± fotek ka¿dy telefon. Jak to siê zmieni, to bêdzie mo¿na
porozmawiaæ.

Skoro bije satio, pixona, N8 to trudno :-)
I tak nie mam zamiaru go taszczyæ ze sob± wiêc nic mi po nim :-)
Nie ten target :-)

Zdarza mi siê dostawaæ do druku zdjêcia robione aparatami za te 500 z³ i wiêcej. I co? Mój wys³u¿ony K800 potrafi zrobiæ lepsze.
Mo¿emy siê tak licytowaæ :-)

Data: 2012-02-04 22:40:57
Autor: Waldek Godel
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sat, 04 Feb 2012 23:27:30 +0100, z napisa³(a):

Zdarza mi siê dostawaæ do druku zdjêcia robione aparatami za te 500 z³ i wiêcej. I co? Mój wys³u¿ony K800 potrafi zrobiæ lepsze.
Mo¿emy siê tak licytowaæ :-)

K800 jak na dzisiejsze standardy robi bardzo s³abe zdjêcia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2012-02-05 11:22:10
Autor: z
W dniu 2012-02-04 23:40, Waldek Godel pisze:

K800 jak na dzisiejsze standardy robi bardzo s³abe zdjêcia.

Bo jest stary jak ¶wiat ale ma bardzo mocn± lampê ksenonow± a w tym targecie to du¿y plus.

Data: 2012-02-05 10:49:28
Autor: Waldek Godel
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sun, 05 Feb 2012 11:22:10 +0100, z napisa³(a):

Bo jest stary jak ¶wiat ale ma bardzo mocn± lampê ksenonow± a w tym targecie to du¿y plus.

Wcale nie jest taka mocna, obecnie wiele telefonów ma silniejsze LED-y

Data: 2012-02-05 12:49:08
Autor: z
W dniu 2012-02-05 11:49, Waldek Godel pisze:

Wcale nie jest taka mocna, obecnie wiele telefonów ma silniejsze LED-y

Rzuæ jakim¶ nowym przyk³adem. SEW995 mia³ mieæ mocne 2 diody. Dla mnie pora¿ka. LGKU900 z ksenonem i z ledem to samo + kilka modeli SE z ni¿szej pó³ki.
Satio chyba ma podobn± z tym ¿e moc potrafi obni¿yæ w razie potrzeby. Ciê¿ko porównaæ.
Mo¿e to tylko moje odczucie. Przyzwyczajenie do du¿ego zasiêgu lampy.
Taki robi³em test. Ten sam pokój w nocy. Odleg³o¶æ 4m.

Data: 2012-02-05 11:57:15
Autor: Waldek Godel
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sun, 05 Feb 2012 12:49:08 +0100, z napisa³(a):

[...]

Po prostu porównujê zdjêcia robione w tym samym pomieszczeniu w takich
samych warunkach i widzê, ¿e o¶wietlenie ledem jest lepsze. Mo¿e matryca ma
wy¿sz± czu³o¶æ a mo¿e led ¶wieci lepiej - nie wnikam. Musia³bym exify
ogl±daæ, a nie bardzo mi siê chce. W ka¿dym razie dosyæ tandetny w sumie
aparacik w Blackberry 9780 robi statystycznie lepsze fotki, choæ barwy
przek³amane dosyæ mocno w stronê cukierkowo¶ci. HTC HD2 te¿ robi³ lepsze
fotki i nawet gejfon sobie lepiej radzi. W koñcu K800 to konstrukcja sprzed
prawie 7 lat.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Pawe³

Data: 2012-02-06 07:58:14
Autor: J.F.
Apropos aparatu foto w iPhone 4S
Dnia Sat, 04 Feb 2012 22:06:35 +0100, Pan Piskorz napisa³(a):
Ale - toto nie nada siê do fotografii. Powody s± najprostsze, aparacik w telefonie nie ma przes³ony i obiektywu. W zwi±zku z tym fotografuj±cy nie ma kontroli nad tym, co bêdzie rezultatem pstryku.

Obiektyw ma, a przeslona .. wiele kompaktowych aparacikow tez nie ma.

J.

Data: 2012-02-04 22:55:44
Autor: atm
On 2012-02-04 21:42, Pan Piskorz wrote:
W dniu 2012-02-04 21:33, atm pisze:

Mozesz napisac szerzej co porownujesz?

Aparat fotograficzny za np. 500 z³
i wspomniany ifon 4s

P.

Masz racje, tyle ze osoba kupujaca iP czy jakikolwiek inny smartfon otrzymuje znacznie wiecej funkcjonalnosci w jednym urzadzeniu niz ten kto kupi aparat foto za 500zl. Dla wielu osob jakosc foto z tel kom jest wystarczajaca a w niektorych wypadkach wyzsza niz z przecietnego kompakta.

Apropos aparatu foto w iPhone 4S